ثبت نام
آموزش پایتون برای کودکان

آموزش پایتون برای کودکان و نوجوانان

سرفصل‌های مقاله

در این مقاله می خواهیم به بررسی آموزش پایتون برای کودکان و نوجوانان و معرفی کتاب آموزش پایتون برای کودکان به صورت علمی  بپردازیم. دنیای ماشینی امروز نیاز به توسعه دهندگانی دارد که دستورات و قابلیت های جدید را به ماشین یا سایت یا دستگاه شناسایی کنند. این مسولیت سنگین بر دوش برنامه نویسان است. سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

شغل و حرفه ی برنامه نویسی به خصوص آموزش پایتون برای کودکان ، یکی از حساس ترین و تخصصی ترین کارهای دنیا است. برای وارد شدن به دنیای پر رمز و راز برنامه نویسی کودکان باید اراده و پشتکار داشت. نه فقط آموزش پایتون برای کودکان بلکه برای انجام دادن هر کاری باید از جان و دل هزینه کرد. آموزش پایتون برای مبتدیان کاری بسیار تخصصی است که حوصله و علاقه زیادی را طلب می کند.

قبل از ورود به جزئی به مقاله می خواهیم شما را با دوره های برنامه نویسی صفر تا صد ایرانیان سایبر آشنا کنیم. در این دوره ها بچه ها به آموزش برنامه نویسی با هدف کسب درآمد می پردازند. ایرانیان سایبر به صورت تخصصی به آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان می پردازد. برای آشنایی با عملکرد ما این کلیپ را مشاهده بفرمایید.

برنامه نویسان چه کسانی اند؟!

برنامه نویسان چه کسانی هستند؟

برنامه نویسان کسانی هستند که وظیفه دارن تا این زندگی ماشینی و مدرن و وابسته به اطلاعات و شبکه را توسعه دهند. آن ها باید نیاز های روزمره ی انسان ها که بیشتر وابسته به فضای مجازی و دنیای وب و اینترنت است را جلو برده و ارتقا دهند. با آموزش پایتون برای کودکان ، می توان نیروی تازه نفس با ایده ها و تفکرات جدید را وارد این حوزه کرد.

روی عکس کلیک کن و یادگیری برنامه نویسی را شروع کن

برنامه نویسی کودکان

پیکان اشاره بالا

ما در ایرانیان سایبر در تلاشیم تا بتوانیم بهترین آموزش ها را برای برنامه نویسی کودکان و نوجوانان با هدف کسب درآمد ، ارائه دهیم. این مجموعه که توسط جوانان کشور عزیزمان تاسیس و اداره می شود ، یکی از بهترین و معدود سایت های آموزش برنامه نویسی آن هم برای کودکان است. ولی نکته ی بسیار جالب و تامل برانگیز در این مجموعه ، آموزش برنامه نویسی با هدف “کسب درآمد” است.

سخن بزرگان درمورد آموزش پایتون برای کودکان

سخن بزرگان برنامه نویسی

افراد متخصص و سرشناس  زیادی در حوزه ی وب و اینترنت مانند بیل گیتس (مالک شرکت ماکروسافت) و مارک زاکربرگ (مالک فیسبوک) درباره ی یادگیری برنامه نویسی ، نظرات واقعا شگفت انگیزی داده اند. این نشان از اهمیت این حوزه و یادگیری آن می دهد.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه آموزش پایتون را پیشنهاد می کنم.

به گفته  آنها :((ما تا کمتر از ده سال دیگر ، همان طور که به فرزندان خود خواندن و نوشتن را در مدرسه می آموزیم ، باید به آنها برنامه نویسی را نیز آموزش دهیم.)) خب! این نشان از اهمیت مبحث یادگیری برنامه نویسی حتی از سنین کودکی را نشان می دهد. ولی چه زبانی برای کودکان مناسب تر و قابل فهم تر است؟؟!

شاید این روز ها اسم زبان برنامه نویسی پایتون زیاد به گوشتان خورده؟! اکثرا در سایت ها و دوره های برنامه نویسی آموزش رایگان برنامه نویسی برای کودکان اسم این زبان زیاد شنیده شده و شاید برایمان یک سوال است که این زبان چیست؟

چرا این قدر تاکید به یادگیری آن بیشتر است؟ چرا آموزش پایتون برای کودکان توصیه می شود؟ آموزش پایتون برای مبتدیان و کتاب آموزش پایتون برای کودکان چه ویژگی هایی دارد؟ همه ی اینها سوالاتی است که تک تک ما داریم و باید پاسخ مناسب و جامعی برایشان داشته باشیم.

آموزش پایتون برای دانش آموزان

آموزش پایتون برای دانش آموزان

آموزش پایتون برای دانش‌آموزان در مدارس اهمیت زیادی دارد به دلایل زیر:

1. توانایی‌های فنی آینده: پایتون یکی از زبان‌های برنامه نویسی رایج و محبوب است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله توسعه وب، علوم داده، هوش مصنوعی و بسیاری از زمینه‌های فناوری دیگر. آموزش پایتون به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در آینده به عنوان برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان موفق و ماهر شکل بگیرند.

2. توسعه مهارت‌های فکری: برنامه نویسی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های فکری مانند حل مسائل، تفکر محاسباتی، و تفکر سیستمیک را تقویت کنند. این مهارت‌ها در زندگی روزمره و همچنین در حل مسائل و چالش‌های مختلف بسیار مفید هستند.

3. تقویت همکاری و تیم‌ورک: برنامه نویسی معمولاً به صورت گروهی انجام می‌شود و این کار به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های همکاری، ارتباطات، و مدیریت زمان را تقویت کنند.

4. انعطاف‌پذیری در بازار کار: دانش از پایتون به دانش‌آموزان انعطاف‌پذیری بیشتری در بازار کار می‌دهد. این زبان برنامه نویسی در حال حاضر در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و بیشتر کارفرمایان از دانش پایتون در متقاضیان کار تحت عنوان شغلی مختلف استقبال می‌کنند.

5. آموزش فناوری: آموزش پایتون به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا با تکنولوژی و فناوری به‌روز آشنا شوند و آمادگی لازم را برای مواجهه با چالش‌های فناوری در آینده داشته باشند.

با توجه به این دلایل، آموزش پایتون به دانش‌آموزان در مدارس به عنوان یکی از بخش‌های اساسی و مهم آموزش فناوری و علوم کامپیوتر به حساب می‌آید.

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی وسطح بالا (یعنی به زبان انسان نزدیک تر است تا زبان ماشین) و شی گرا و چند منظوره است. این زبان برنامه نویسی ،  قابلیت های بسیار فراوانی دارد که باعث شده جزو ده زبان محبوب دنیای برنامه نویسی شود. آموزش پایتون برای کودکان و بچه ها که می خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند و حتی برای کودکان و نوجوانان یکی از بهترین گزینه های انتخاب است.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه کدنویسی پایتون در گوشی را پیشنهاد می کنم.

خصوصیات زبان پایتون

خب هر زبانی ، یه سری ویژگی هایی دارد. یک سری از این ویژگی ها خوب بوده و در پیشبرد اهداف ما موثر اند ولی یک سری از خصوصیات باعث می شوند که برخی محدودیت ها در کار پیش بیاید که طبیعی است. هیچ زبانی در دنیا بهترین نیست و هر کدام نکات مثبت و منفی خودش را دارند.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه یادگیری پایتون چقدر زمان میبرد ؟ را پیشنهاد می کنم.

مزایا و معایب پایتون

مزایا و معایب پایتون

مزایای پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون ویژگی های بسیار زیادی من جمله سطح بالا بودن دارد. این ویژگی ، امتیاز بزرگی برای یک زبان برنامه نویسی محسوب می شود زیرا یادگیری و استفاده از آن را راحت تر می کند همچنین آموزش پایتون برای کودکان نیز جذاب تر می شود و کار با آن به طوری است که انگار با زبان انگلیسی کار می کنیم.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه آموزش زبان پایتون را پیشنهاد می کنم.

یکی از ویژگی های زبان پایتون ، اپن سورس (متن باز) بودن آن است. متن باز بودن به این معنی است که کدهای یک نرم افزار را می توان مشاهده کرد و تغییرداد. در هر اپلیکیشن یا سایت که با یک زبان اپن سورس ساخته شده است ، اکثر کاربران به سورس کد آن دسترسی دارند. برنامه نویسان در صورت لزوم می توانند این کدها را تغییر دهند.

یک از قابلیت های فوق العاده مهم و عالی آموزش پایتون برای کودکان ، کتابخانه های متعدد و رایگان آن است. این کتابخانه ها که به بصورت رایگان در اختیار توسعه دهنده قرار می گیرد ، باعث صرفه جویی قابل توجه در مدت زمان تحویل پروژه و تعداد خط های کد می شود.

پایتون یک زبان شی گرا است و در نتیجه گزینه ی بسیار مناسب برای آموزش به کودکانی است که به علم رباتیک علاقه دارند زیرا پایه و اساس علم رباتیک ، برنامه نویسی است. به طور مثال برنامه ریزی حرکات و رفتار های یک ربات و انجام دستورات ها دریافتی ، همه و همه با برنامه نویسی قابل توجیح و درک می شوند.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه آموزش برنامه نویسی پایتون را پیشنهاد می کنم.

به یاد داشته باشیم که پایتون یک زبان چند منظوره است یعنی فقط محدود به یک حوزه از برنامه نویسی نمی شود. پایتون ، از ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون گرفته تا بازی سازی و هک کاربرد دارد. آموزش پایتون  برای کودکان یکی از بهترین کار هایی است که والدین می توانند انجام دهند. زیرا آینده ی فرزندان مهم تر از هر الویتی است.

معایب پایتون

پایتون در کنار تمامی نقاط قوتش که آن را به یکی از گزینه های کارآمد برای آموزش پایتون برای مبتدیان می کند ، چندین اشکال هم دارد که برای یک زبان برنامه نویسی طبیعی است. زیرا هر زبان برنامه نویسی ای علاوه بر نقاط قوت ، نقاط ضعف های خود را هم دارد.

یکی از این اشکالات سرعت پایین اجرای آن است. چون پایتون یک زبان اسکریپتی است پس به جای کامپایلر از مفسر استفاده می کند. استفاده از مفسر این امکان را به برنامه نویس می دهد تا در صورت بروز مشکل و خطا ، محل آن را به راحتی پیدا کند ولی مشکل اینجا است. این کار باعث کاهش سرعت تجزیه و تحلیل می شود.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه کتاب آموزش پایتون را پیشنهاد می کنم.

پایتون برای انجام عملیات های فشرده حافظه مناسب نیست زیرا دیتا های آن سنگین و زیاد است. به همین دلیل است که برایساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون ، صفر تا صد یک برنامه با پایتون زده نمی شود.

امکانات پایتون برای دسترسی به پایگاه داده ها ، بدوی و کمی ضعیف است. برای برنامه هایی که نیاز دائمی به ارتباط با پایگاه داده دارند شاید گزینه ی مناسبی نباشد ولی برای برنامه های ضعیف می توان برای ارتباط با سرور از آن استفاده کرد.

پایتون چون یک زبان مفسری است و مفسر ، در آخر کار و به صورت خط به خط از کد ها اجرا می گیرد ، به همین دلیل در زمان اجرا خطا های بسیاری دارد.

سن مناسب برای شروع آموزش پایتون برای کودکان

پس از کجا شروع کنید

خب! رسیدیم به بخش مهم ماجرا. از چه سنی کلا آموزش برنامه نویسی را شروع کنیم اصلا؟! این سوال بسیاری از والدینی است که می خواهند فزندانشان را به کلاس های برنامه نویسی ثبت نام کنند. خب به طبع برای آنها این سوال پیش می آید که از چه سنی فزندانشان می تواند برنامه نویسی و خصوصا آموزش پایتون را شروع کنند؟؟؟

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه آموزش پایتون پیشرفته را پیشنهاد می کنم.

زمانی که کودک توانست مهارت حل مسئله را بطور تقریبا کامل درک کند و موضوعات نه چندان سخت و پیچیده را درک کند ، می تواند برنامه نویسی را شروع کند. البته نه هر زبان برنامه نویسی را! زبان هایی وجود دارند که فهم آن ها حتی برای برنامه نویس های با تجربه و سطح بالا نیز مشکل است.

ما منظورمان زبان های برنامه نویسی ای است که یادگیری و فهم آن ها برای کودکان تقریبا راحت تر است. به طور مثال می توان به آموزش پایتون برای کودکان اشاره کرد.

به طور قطع نمی توان گفت که شروع برنامه نویسی سن مشخصی دارد. تقریبا می شود گفت که سن تقریبا ده سالگی ازمناسب ترین سن های آموزش پایتون برای کودکان است البته برای کسانی که واقعا علاقه و استعداد در این زمینه دارند.

اگر زندگی نامه ی اکثر برنامه نویس های موفق را مطالعه کنیم متوجه می شویم که اغلب آنها از سنین هشت نه سالگی برنامه نویسی را شروع کرده اند ولی باز هم نمی توان سن دقیقی برای آن در نظر گرفت چون سطح آی کیو افراد با همدیگر متفاوت است و به همین دلیل شاخص مناسبی برای آن وجود ندارد.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه یادگیری آسان پایتون برای کودکان را پیشنهاد می کنم.

چرا آموزش پایتون برای کودکان؟!

چرا آموزش پایتون برای کودکان؟!

همان طور که گفته شد ، زبان پایتون ، یک زبان سطح بالا است و یعنی به زبان انسان ها شبیه تر است و این آموزش پایتون برای مبتدیان راحت تر می کند.

با داشتن کمی دانش انگلیسی در فهمیدن حروف و معانی برخی لغات ساده می توان برای مدت کوتاه و سطح های محدودی این زبان (پایتون) را یاد گرفت. ولی باید به یاد داشته باشیم که برای لول های بالاتر و پیشرفته تر باید کمی سواد انگلیسی خود را ارتقا دهیم.

مهم ترین تفاوت پایتون با سایر زبان های مخصوص بچه ها و کودکان ، این است که پایتون یک زبان مخصوص برنامه نویسی است نه صرفا یک زبان آموزشی. یعنی زبانی که کاربرد های زیادی دارد و نباید آن را به چشم یک زبان مخصوص کودکان ببینم که فقط افراد تازه کار می توانند با آن کار کند.

تعدادی زبان برنامه نویسی آموزشی مثل اسکرچ  و جونیور و … وجود دارند که به صورت تصویری ، برنامه نویسی و پایه ها و مفاهیم آن را به کودکان آموزش می دهند ولی پایتون این طور نیست. آموزش پایتون برای کودکان قابل فهم تر و راحت تر است لذا کار کردن با آن برای کودکان لذت بخش می باشد.

آموزش پایتون برای کودکان ، یک انتخاب عالی

آموزش پایتون برای کودکان یک انتخاب عالی

تا اینجا از مزیت های “آموزش پایتون برای کودکان” برای شما توضیح دادیم. از متن باز بودن ، شی گرایی ، سطح بالا و غیره که همه و همه از مزیت های این مار خوش خط و خال محسوب می شوند صحبت کردیم. این امکانات پایتون باعث می شود که این زبان به یکی از بهترین ها در دنیای برنامه برنامه نویسی و همچنین برای آموزش آن برای بچه ها بشود.

لازم به ذکر است که صرفا آموزش پایتون برای کودکان و مبتدیان نیست! باید این فکر و عقیده را که ”  فقط آموزش پایتون برای کودکان و افراد تازه کار است” را کلا باید از ذهن مان حذف کنیم. چرا که برنامه های فوق العاده کاربردی ای وجود دارند که با پایتون ساخته شده اند و در نوع خود یک شاهکار محسوب می شوند.

این کیفیت بالا و عالی بودن یک زبان برنامه نویسی را نشان می دهد که می تواند هم برای یک فرد تازه کار و حتی یک کودک ده و هم برای یک فرد متخصص در زمینه برنامه نویسی و IT ، منعطف و قابل درک باشد. دنیای برنامه نویسی رفته رفته به سوی کار بر روی این زبان ها می رود.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون برای بچه ها را پیشنهاد می کنم.

پایتون یک زبان آینده دار

به دلیل راحتی آموزش پایتون برای کودکان ، این زبان در بین بچه ها و مبتدیان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه در پایتون ، یک تضمینی به فرد یادگیرنده می دهد که باعث تامین امینت شغلی و حتی کسب درآمد از این طریق می شود. این زبان جزوه پنج زبان برتر و محبوب و کاربردی در دنیای برنامه نویسی محسوب می شود که این خود یک مزیت است.

در کل دنیا حدود تقریبا 27 میلیون برنامه نویس وجود دارد که با این وجود باز هم شرکت ها از کمبود برنامه نویس رنج میبرند و در مضیقه هستند و این اهمیت این شغل را نشان می دهد. توسعه دهنده های پایتون به دلیل کاربرد های این زبان ، وضعیت شغلی خوبی دارند ولی اگر به دنبال کسب درآمد بیشتری از این راه هستید باید میزان مطالعه و سواد خود را در زبان مربوطه افزایش دهید.

ما در ایرانیان سایبر به کسب درآمد برای نوجوانان از طریق یادگیری برنامه نویسی تاکید داریم. خیلی زیباست که یک نوجوان، با کسب مهارت روز دنیا به کسب درآمد بپردازد.

کاربرد پایتون

زبان پایتون کاربرد های فراوانی در حوزه ی تکنولوژی و IT دارد. پایتون یک زبان عمومی بوده و اگر بتوانید آموزش پایتون برای کودکان را خوب یاد بگیرید می توانید با یک تیر چند نشان بزنید چون پایتون یک زبان چند منظوره و سطح بالا است. حوزه های مورد استفاده ی پایتون عبارت اند از:

دنیای وب و اینترنت

زمانی که سخن از طراحی سایت به میان می آید ، ذهن مان سراغ زبان هایی مثل Html و  Css  یا  Php می رود  که زبان های فوق العاده ای در زمینه ی طراحی وب سایت و وب اپلیکیشن هستند و سایت های قدرتمندی توسط آنها ساخته شده است.

اما به مرور زمان ، پایتون توانایی خود را در این زمینه به خوبی نشان داده و وب سایت ها و برنامه های تحت وب بسیار قدرتمند و کاربردی ای مثل اینستاگرام ، ناسا ، پینترست و غیره با استفاده از کتابخانه django پایتون ساخته شده اند.

کتابخانه ی Django یکی از محبوب ترین کتابخانه های دنیا است. در آموزش پایتون برای کودکان ، می توان این کتابخانه را نیز به بچه ها آموزش داد تا بتوانند ایده های خود را در زمینه ی طراحی سایت و وب اپلیکیشن پیاده کنند.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه برنامه نویسی سی پلاس پلاس یا پایتون در رباتیک را پیشنهاد می کنم.

ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون

ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون

ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون چیست؟ تلفن های همراه و استفاده ی گسترده ی آنها بین مردم ، باعث شده که نیاز به اپلیکیشن های موبایلی روز به روز افزایش پیدا کند. اگر علاقه به اپ های موبایلی دارید ، با پایتون می توانید برای توسعه ی برنامه های موبایلی کدزنی کنید.

برنامه های موبایلی زیادی هستند که قسمتی از آن ها توسط پایتون ساخته شده است. چون که پایتون سرعت اجرایی تقریبا پایینی نسبت به سایر زبان های توسعه ی موبایلی مثل Katilin دارد به همین دلیل در کل ، صفر تا صد یک برنامه ی موبایلی با پایتون کدزنی نمی شود.

ولی این را به یاد داشته باشیم که پایتون با وجود سرعت تقریبا پایین اش باز هم برای ساخت برنامه های موبایلی سبک به کار می رود.آموزش پایتون به بچه ها که ایده های خوب و جذابی دارند ، در توسعه و پیشرفت برنامه های موبایلی تاثیر زیادی خواهد داشت.

کاربرد پایتون در هوش مصنوعی 

کاربرد پایتون در هوش مصنوعی 

با نوشتن کد هایی به ماشین اجازه می دهیم تا مانند انسان رفتار کند. هوش مصنوعی یکی از شاخه هایی است که پایتون در آن ید بسزایی دارد. با استفاده از پایتون به ماشین یاد می هیم که چگونه مانند انسان عمل کند. چگونه مانند انسان در مقابل اتفاقات واکنش نشان دهد و چه عکس العملی داشته باشد.

به همه ی این ها ، هوش مصنوعی (Al) می گویند. برای حوزه ی هوش مصنوعی ، زبان های دیگری مانند R یا Lisp وجود دارند که کاربرد های فراوانی در ساخت اپلیکیشن های موبایلی و دسکتاپی دارند.

پایتون هم یکی از آنان به شمار می رود. سادگی و راحتی پایتون باعث می شود که بسیاری از افرادی که علاقه به هوش مصنوعی دارند ، سراغ این زبان بروند. آموزش پایتون برای کودکان در زمینه ی هوش مصنوعی بسیار جذاب است زیرا سادگی پایتون برای بچه هایی که علاقه به برنامه نویسی و رباتیک دارند بسیار شیرین و کمک حال آنان است.

هوش مصنوعی کابرد های فراوانی در زمینه های رباتیک ، پزشکی ، هوافضا ، تجارت و بیزینس ، کشاورزی و حتی نظامی دارد. بستگی دارد که تقاضای جامعه چه چیزی باشد. بسته به این نیاز ، کاربرد ها هم متفاوت اند.

کاربرد پایتون در یادگیری ماشین 

در زندگی روزمره مان از یادگیری ماشین استفاده های زیادی می کنیم و حتی متوجه آن نمی شویم. بسیاری از برنامه هایی مثل موتورجست و جوگر گوگل یا اینستاگرام توسط پایتون ساخته شده اند. به طور مثال زمانی که از اینستاگرام استفاده می کنیم و وقتی وارد بخش جست و جو یا به اصطلاح اکسپلورر  ( explorer) آن می شویم،  می بینیم که مطالب و محتوا هایی که ما دوست داریم و آنها را دنبال می کنیم را به ما پیشنهاد می دهد.

در واقع ماشین مجازی اینستاگرام به مرور زمان یادگرفته و فهمیده است که ما چه نوع مطالبی را دنبال می کنیم و علاقه مندیم. این نتیجه گیری از پست هایی که ما لایک می کنیم و یا پیج هایی که دنبال می کنیم یا مطالبی که بیشتر به آنها مراجعه می کنیم کسب شده است. این قدرت تحلیل کردن و نتیجه گرفتن به یادگیری ماشین مربوط می شود که می توانیم بگوییم پایتون یکی از بهترین زبان ها و گزینه ها برای این حوزه است. با آموزش پایتون به کودکان ، می توان زمینه ساز یادگیری این حرفه ی پردرآمد به آن ها شد.

آموزش برنامه نویسی پایتون برای نوجوانان

آموزش برنامه نویسی پایتون برای نوجوانان

آموزش برنامه نویسی پایتون برای نوجوانان یک فرصت بی‌نظیر برای آموختن مهارت‌های فناوری اطلاعات است که می‌تواند در ورود به بازار کار به آن‌ها کمک کند. پایتون به عنوان یکی از زبان‌های برنامه نویسی محبوب و رو به رشد در دنیای فناوری شناخته می‌شود. این زبان برنامه نویسی به خوانایی بالا، ساختار ساده و امکانات فراوان برای توسعه برنامه‌های مختلف شهرت دارد که برای نوجوانان، که ممکن است تازه‌کار باشند، بسیار مناسب است. آموزش پایتون به نوجوانان کمک می‌کند تا مهارت‌های مهمی مانند حل مسائل، تفکر محاسباتی، و حل مسائل با استفاده از رویکردهای الگوریتمی را یاد بگیرند که این مهارت‌ها اساسی برای ورود به بازار کار فناوری اطلاعات هستند.

با آموزش پایتون، نوجوانان می‌توانند اپلیکیشن‌های وب، بازی‌ها، برنامه‌های موبایل و حتی ربات‌ها را توسعه دهند. این مهارت به آن‌ها امکان می‌دهد تا ایده‌های خلاقانه خود را به واقعیت بپیوندانند و پروژه‌های جذابی را به اجرا درآورند. همچنین، درک مفاهیم برنامه نویسی و توانایی حل مسائل با استفاده از کدها، نوجوانان را برای یادگیری زبان‌های دیگر برنامه نویسی نیز آماده می‌کند. این آمادگی در آینده آن‌ها را به یک بازار کار رقابتی‌تر و گسترده‌تر در دنیای فناوری تجهیز می‌کند، زیرا مهارت‌های برنامه نویسی یکی از موارد اساسی درخواستی برای بسیاری از شغل‌های مرتبط با فناوری اطلاعات است.

 

کاربرد پایتون در بازی سازی

کاربرد پایتون در بازی سازی

خیلی از کودکان و نوجوانان زمانی که نام بازی و گیم می آید ، واقعا انرژی می گیرند و به وجد می آیند. بازی سازی یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای برنامه نویسی و تکنولوژی است که می توان گفت که نقطه ی اتصال و همکاری چندین رشته از این حوزه است. بازی سازی حاصل همکاری افراد متخصص در آی تی و الکترونیک و گرافیک و برنامه نویس می باشد ، ولی چطور؟!

چندین حرفه ی مختلف در ساخت یک بازی ، نقش خود را ایفا می کنند. ساخت دستگاه های اسکن محیط و یا بدن انسان برای بیشتر طبیعی جلوه دادن بازی ، پیاده سازی آنها توسط متخصصان گرافیک و بخش مهم ماجرا. برنامه نویسی!

این برنامه نویسان هستند که منطق کلی و هدف بازی را پیاده سازی و موتور های بازی سازی را به وجود می آورند و با استفاده از آن (موتور بازی سازی) تقریبا باعث کاهش هزینه و زمان ساخت یک بازی می شوند.

کتابخانه های متعددی برای بازی سازی در پایتون وجود دارد. همچنین می توان با پایتون موتور های ساخت بازی را ساخت که برای ساخت یک بازی یک چیز بسیار حیاتی و مهمی است.

از پایتون برای ساخت بازی های ساده و سبک استفاده می شود چرا که پایتون در مقایسه با زبان هایی مثل سی شارپ (C#) که اکثر بازی های پرطرفدار و قدرتمندی مثل کالاف دیوتی (call of duty) یا کلش آف کلنز (clash of clans) توسط آن ساخته شده اند ، سرعت کمتری در اجرا دارد به همین دلیل از پایتون برای ساخت بازی های ساده و سبک استفاده می شود.

سالانه مسابقه های بازی سازی بسیاری در بین دانش آموزان اجرا می شود که فرصت مناسبی برای نشان دادن شایستگی و استعداد دانش آموزان است. گرچه زبانی مثل C++ برای بازی سازی استفاده می شوند ولی با آموزش پایتون برای کودکان می توان آن ها را برای این مسابقه های مهم آماده کرد.

اگر به این مطلب علاقه مندید به شما مطالعه کلاس رباتیک کودکان را پیشنهاد می کنم.

کاربرد پایتون در هک

کاربرد پایتون در هک

خب! رسیدیم به بخش شیرین و کمی ترسناک ماجرا. هک و امنیت. چرا شیرین و چرا ترسناک؟! بخش شیرینش اینجاست که یکی از چیز هایی که پایتون برای آن بهترین بوده و عملا می توان گفت که خدای آن است ، هک و امنیت است. خب چرا ترسناک؟؟؟

ما در اول این مقاله گفتیم که آموزش پایتون برای کودکان عالی است چون ساختاری ساده و زبانی شبیه به زبان انسان دارد ولی این جا پایتون کمی ترسناک می شود. این زبان ساده و در عین حال کاربردی در دنیای هک و امنیت بهترین عملکرد را در کنار C++ و سایر زبان های شاخه ی هک و امینت از خود نشان داده است.

البته زیاد نگران نباشید. هک کردن با پایتون به این راحتی هم نیست. هکر بودن یعنی داشتن مهارت فوق العاده بالا در برنامه نویسی. پس رسیدن به آن سطح از سواد برنامه نویسی زمان و البته حوصله و پشتکار زیادی می طلبد که کار هر کسی نیست. با آموزش پایتون برای کودکان نمی توان از آن ها انتظار هک کردن داشت چون طبق گفته ی بالا نیاز به مهارت زیاد و دانش بالایی دارد.

چرا پایتون ، این زبان ساده که حتی کودکان هم می توانند آن را بفهمند برای هک کردن مناسب است؟! جوابش را روی سوال گفتیم. سادگی! پایتون در مقایسه با زبان های برنامه نویسی دیگر نسبتا ساده است و این باعث      می شود که هکر فرصت زیادی را برای ساخت برنامه های کوچک در کنار هم را داشته باشد تا بتواند به هدف خود برسد. این هدف می تواند چه نفوذ و کلاه برداری باشد و چه تست نفوذ و کمک به تامین امنیت یک سایت.

کتابخانه های زیادی برای نفوذ و تست نفوذ در پایتون وجود دارد. اگر علاقه مند به این بخش از پایتون هستید ، توصیه می کنم که یک هکر قانون مند که وظیفه اش تامین امنیت سایت ها و فضای سایبری و برنامه ها است باشید، نه یک هکر که کارش دزدی از دیگران و کلاه برداری است چرا که هر چه قدر هم که شما در هک و امنیت عالی و قوی باشید ، باز کسانی در پلیس های تامین امنیت سایبری وجود دارند که در این کار خبره اند. “دست بالای دست بسیار است”.

همه چیز درباره پایتون

آموزش پایتون برای کودکان نه تنها باعث افزایش سرعت عملکرد مغز و بالا بردن مهارت حل مسئله می شود ، بلکه یک مهارت و جدید و پول ساز برای آینده ی آنان است. برنامه نویسی جزوه مشاغل پر درآمد و دارای امنیت شغلی بالایی است.

 در بخش های بالا تمامی حوزه هایی که پایتون در آنها کاربرد دارد را ذکر کردیم. همه ی این حوزه ها با هم دنیای تکنولوژی را تشکیل می دهند و در ساخته شدن یک برنامه نقش خود را ایفا می کنند. مثلا در توسعه و پیاده سازی برنامه ای مثل اینستاگرام که کاربر های آن به میلیون ها نفر هم می رسد ، از چندین زبان برای پیاده سازی آن استفاده شده است که یکی اش ، پایتون است.

در حوزه ی هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (Ml) و کاربرد آن ها در علوم و صنایع مختلف و تاثیر آن ها در ساخت و توسعه و مدیریت برنامه هایی با کاربر های فراوان و استفاده های مکرر.

پایتون یکی از بهترین زبان ها برای داده کاوی و مرتب سازی اطلاعات دریافتی است. به طوری که در بیشتر برنامه ها ، کدنویسی های سمت سرور توسط پایتون می شود. شاید کنجکاو باشیم که بدانیم چه برنامه هایی توسط پایتون ساخته شده اند.

برنامه های ساخته شده با پایتون

برنامه های ساخته شده با پایتون

برنامه های زیادی توسط زبان پایتون کدزنی و توسعه یافته اند که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

Youtube

حتما شما تا به حال نام سایت و اپلیکیشن یوتیوب (Youtobe) را شنیده اید! این وب سایت یکی از برنامه هایی است که توسط زبان پایتون کدزنی شده است. دانلود از یوتیوب یکی از پروژه هایی است که برای آموزش پایتون برای کودکان و مبتدیان (البته مسلط به مقدماتی پایتون) پیشنهاد می شود که انجام دهند تا مهارت آنها در کدزنی و البته در برنامه نویسی تثبیت شود.

Dropbox

اپلیکیشن دراپ باکس که این روزه کاربرد های بسیار زیادی مخصوصا برای بیزینس و کسب و کار ها دارد ، یک برنامه ی مخصوص ذخیره سازی اطلاعات به صورت ابری (cloud) است.

Google

گوگل را می توان یکی از جامع ترین و قوی ترین موتور های جست و جو در دنیا دانست. بی شک گوگل ، بخش اعظم کد نویسی های مربوط به بخش هوش مصنوعی خود را مدیون پایتون است.

Instagram

اگر علاقه ی زیادی به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس های خود با دیگران هستید ، اینستاگرام به این علاقه ی شما احترام می گذارد. باید از پایتون به خاطر توسعه ی بخش هایی از این برنامه متشکر باشیم.

Spotify

اگر دوست دارید که به صورت آنلاین و بدون محدودیت موسیقی گوش کنید ، اسپاتیفای یکی از وب سایت های قدرتمند در این زمینه است. این سایت نیز توسط پایتون طراحی و توسعه داده شده است.

منابع آموزش پایتون برای کودکان

منابع زیادی برای آموزش پایتون برای کودکان وجود دارد. البته در اینجا هم برای بچه ها و کودکان و هم برای افرادی که کمی سطح سواد و سن بالایی دارند ، منابعی معرفی خواهیم کرد. آموزش پایتون برای کودکان کمی مشکل تر از آموزش آن برای بزرگسالان است زیرا کاری به شدت تخصصی بوده و نیاز به دانش و فن بیان بالایی دارد.

آموزش پایتون آنلاین برای کودکان و نوجوانان

 

آموزش پایتون برای کودکان و نوجوانان به صورت آنلاین

W3schools

این سایت یکی از بزرگ ترین منابع برای آموزش تمامی زبان های برنامه نویسی است. اگر می خواهید برنامه نویسی را به صورت خود آموز شروع کنید ، این سایت کمک زیادی به شما خواهد کرد. آموزش پایتون یکی از امکانات این سایت است.

Khan academy

خان آکادمی یکی دیگر از وبسایت هایی در زمینه ی آموزش برنامه نویسی است که برای آموزش پایتون برای کودکان هم می توانند ، از آن استفاده کنند.

Learn Python

سایت لرن پایتون، از جمله سایت های آموزش تعاملی پایتون و آموزش پایتون برای کودکان است. به غیر از پایتون می توان زبان های دیگری نیز در این وب سایت پیدا کرد.

کلاس پایتون گوگل

در قسمت گوگل برای یادگیری (Google for Education) می توان در بخش آموزش پایتون ، فیلم هایی برای یادگیری پایتون پیدا کرد. این قسمت بیشتر برای بزرگسالان توصیه می شود ولی اگر سن کمی دارید ، می تواند منبع مناسبی برای ارتقای انگلیسی تان هم بشود.

کورسرا

این سایت نیز از منابع خوبی برای یادگیری برنامه نویسی به خصوص آموزش پایتون برای کودکان است. برخی از دوره های این سایت پولی هستند ولی می توان دوره هایی برای آموزش پایتون برای کودکان آن هم به صورت رایگان پیدا کرد.

 

بهترین کتاب آموزش پایتون برای کودکان

کتاب “آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده” به نویسندگی علیرضا اسمعیلی و یوسف عباس نژادورزی.

کتاب ” پایتون به زبان ساده” به نویسندگی یونس ابراهیمی.

کتاب ” پایتون مقدماتی ” به نویسندگی مهدی یکتامنش.

کتاب “پایتون از مقدماتی تا پیشرفته” به نویسندگی مینو سلطان شاهی.

کتاب”سوالات چهار گزینه ای پایتون” به نویسندگی یوسف عباس نژادورزی.

همه این ها و منابع دیگری که اگر بیشتر وارد قضیه ی آموزش پایتون برای کودکان بشوید ، بهتر می توانید منابعی را پیدا و اطلاعاتی را کسب کنید.

حرف آخر

آموزش پایتون برای کودکان در برنامه هایی که در طول شبانه روز استفاده می کنیم ، کاربرد های فراوانی دارد. چه بسا برنامه ای که صفر تا صد آن توسط پایتون کد نویسی شده باشد و یا در بخش هایی از آن از پایتون استفاده شده باشد.

این منطعف بودن و در عین حال کاربردی بودن این زبان را می رساند که باعث شده که پایتون در سال های اخیر در بین پنج زبان محبوب و کاربردی دنیای برنامه نویسی باشد پس این موارد می تواند برای شروع آموزش پایتون برای کودکان کافی باشد.

در آموزش پایتون برای کودکان ما تمامی بخش هایی پایتون در آن کاربرد دارد را توضیح دادیم. از طراحی صفحات وب و ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون گرفته تا طراحی رابط گرافیکی و هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و داده کاوی و حتی هک و امنیت. این نشان از همه کاره بودن این زبان را نشان می دهد.

پایتون با تمامی نقاط قوت و ضعف هایش ، باز هم گزینه ی خوبی برای شروع برنامه نویسی است. کد زدن آن هم کاملا با دستور زبان انگلیسی و پیدا کردن باگ ها و نقص های کدها ، برنامه نویسی را لذت بخش تر می کند. بازار کار و تقاضای برنامه نویس پایتون رفته رفته رو به افزایش است پس اگر به دنبال کسب درآمد خوب و مناسب در سنین کم هستید ، پس شروع کنید!

از مشاوره رایگان ایرانیان سایبر بهره مند شوید

مشتاق نظرات و پیشنهادات شما هستیم 
همین الان با ما تماس بگیرید
021-28427843

برای یک نوجوان ۱۳ ساله کدام زبان برنامه نویسی رو برای شروع برنامه نویسی پیشنهاد می کنید؟

پیشنهاد ما برای شروع برنامه نویسی زبان سی پلاس پلاس است. چرا که ویژگی های سی پلاس پلاس سبب می شود تا نوجوانان یک ورود حرفه ای به دنیای برنامه نویسی داشته باشند.

گارانتی بی قید و شرط یک ماهه که در دوره های شما وجود دارد را لطفا توضیح دهید.

یعنی اگر دانش آموزی در ماه اول آموزش به هر دلیلی از شرکت در دوره پیشمان شد. ما باز پرداخت وجه پرداختی رو به صورت کامل داریم. این عمل طی ۷ روز کاری انجام می شود.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان کدام است؟

پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان بپردازید. در این مقاله توضیحات کامل تری در پاسخ به این سوال خواهید یافت.

من می خواهم به یادگیری برنامه نویسی بپردازم، چطور می توانم در دوره های ایرانیان سایبر شرکت کنم؟

می توانید به صفحه دوره های صفر تا صد بروید و به بررسی دوره ها بپردازید. اولین دوره شما آموزش مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی است. پس از مشاهده دوره ها، شما باید از طریق صفحه ثبت نام، اقدام به ثبت نام در دوره نمایید.با آرزوی موفقیت برای شما

آیا می توان از پایتون برای ساخت اپلیکیشن های موبایل استفاده کرد؟

بله چرا که نه! اما این عمل چندان پیشنهاد نمی شود، زبان های برنامه نویسی بهتری برای انجام این کار وجود دارند.

آموزش پایتون برای کودکان
sssssa m cameron 4145244

کارگردان: حسن عزیزی

تاریخ ایجاد شد: 2021-11-14 12:00

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

یادگیری برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

سایبر

arrow

5 دیدگاه دربارهٔ «آموزش پایتون برای کودکان و نوجوانان»

    1. اگر فوق العاده جدی هستید ، می توانید پایتون را در 2 ماه یاد بگیرید. شما باید فوق العاده فداکار و بسیار منظم باشید. یادگیری پایتون یک فعالیت تمام وقت خواهد بود. شما از ساعت 8 صبح شروع می کنید و تا ساعت 5 بعد از ظهر به انجام آن ادامه می دهید

    1. سلام در هر فرد متفاوت است ولی معمولا در 9 سالگی کودکان توانایی یادگیری برنامه نویسی به زبان پایتون رو دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =