با دانشمندان همراه شو

بیایید نگاه کوتاهی به بزرگان دنیای فناوری اطلاعات بیانداریم. نظرات و دیدگاهشان را در مورد آموزش برنامه نویسی نوجوانان و  مزایای آموزش برنامه نویسی مشاهده کنیم. شما می توانید با سرچ صحیح در گوگل مطالب بیشتری در این مورد ببینید. ایرانیان سایبر تاکید به آموزش برنامه نویسی از سنین نوجوانی برای فرزندان این مرز و بوم دارد.

54876ae9eab8eaef36d6f9e1

استیو جابز, موسس شرکت اپل

تمام مردم باید برنامه نویسی یاد بگیرند ، چون برنامه نویسی به شما یاد می دهد که چگونه فکر کنید.

استیو جابز, موسس شرکت اپل

تمام مردم باید برنامه نویسی یاد بگیرند ، چون برنامه نویسی به شما یاد می دهد که چگونه فکر کنید.

54876ae9eab8eaef36d6f9e1
آموزش برنامه نویسی صفر تا صد | مارک زاگبرگ

مارک زاکربرگ، بنیان گذار فیس بوک

تا ۱۵ سال آینده همون‌طور که خوندن و نوشتن رو به بچه‌ها یاد می‌دیم، برنامه‌نویسی رو هم یاد خواهیم داد و افسوس می‌خوریم که چرا زودتر این‌کار رو شروع نکردیم.

مارک زاکربرگ، بنیان گذار فیس بوک

تا ۱۵ سال آینده همون‌طور که خوندن و نوشتن رو به بچه‌ها یاد می‌دیم، برنامه‌نویسی رو هم یاد خواهیم داد و افسوس می‌خوریم که چرا زودتر این‌کار رو شروع نکردیم.

آموزش برنامه نویسی صفر تا صد | مارک زاگبرگ
دانشمندان

بیل گیتس ، موسس شرکت مایکروسافت

اولین بار وقتی 13 سال داشت  و در مدرسه  لیک ساید درس میخواند به برنامه نویسی علاقه نشان داد ، بعدا هم در دانشگاه به جای پیگیری رشته اصلی ، به دانبال علاقه اش رفت و در ادامه مسیر زندگی اش  شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد.

بیل گیتس ، موسس شرکت مایکروسافت

اولین بار وقتی 13 سال داشت  و در مدرسه  لیک ساید درس میخواند به برنامه نویسی علاقه نشان داد ، بعدا هم در دانشگاه به جای پیگیری رشته اصلی ، به دانبال علاقه اش رفت و در ادامه مسیر زندگی اش  شرکت مایکروسافت را تاسیس کرد.

دانشمندان
Elon-Musk

الون ماسک ، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس

من زمانی که بچه بودم آموختم که چگونه برنامه نویسی کنم ، 10 سالگی اولین کامپیوترم را خریداری کردم و در 12 سالگی اولین برنامه تجاری خود را فروختم.

الون ماسک ، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس

من زمانی که بچه بودم آموختم که چگونه برنامه نویسی کنم ، 10 سالگی اولین کامپیوترم را خریداری کردم و در 12 سالگی اولین برنامه تجاری خود را فروختم.

Elon-Musk
Stephen-Hawking

استیون هاوکینگ ، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی

چه بخواهید اسرار جهان را کشف کنید و چه فقط بخواهید در قرن 21 یک حرفه را دنبال کنید ، بنیان برنامه نویسی کامپیوتر یک مهارت ضروری  برای یادگیری است.

استیون هاوکینگ ، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی

چه بخواهید اسرار جهان را کشف کنید و چه فقط بخواهید در قرن 21 یک حرفه را دنبال کنید ، بنیان برنامه نویسی کامپیوتر یک مهارت ضروری  برای یادگیری است.

Stephen-Hawking
AmirsamBahador2

مصاحبه با امیرسام بهادر

من در سن ۷ سالگی، پدرم را از دست دادم و به دلایلی، همراه خانواده به منزل پدربزرگم به فرانسه رفتم. ابتدای آشنایی من با کامپیوتر، در فرانسه به وسیله بازیهایی بود که در اختیارم قرار داشت؛ وسیله ای شبیه ویدئوگیم که با آن سرگرم میشدیم. پس از مدتی بازی با آنها به این فکر میکردم که من چگونه میتوانم یک بازی تولید کنم.

این سؤال همیشه در ذهنم مطرح بود؛ تا این که یکی از دوستان پدربزرگم به نام پروفسور پاستور – که آن زمان مهندس کامپیوتر بود – علامت سؤال ذهن مرا به علامت تعجب تبدیل کرد؛ زیرا تا آن زمان فکر میکردم این بازیها از کنار هم قرار گرفتن یک سری قطعات، درست شده اند؛ ولی پروفسور پاستور برایم توضیح داد که این بازیها توسط برنامه نویسی تولید میشوند.

به خاطر علاقه به این کار، با زبان برنامه نویسی آشنا شدم؛ چون در آن زمان، حروف انگلیسی را به خوبی نمیشناختم و همچنین عملکرد عملگرها و دستورات را نمیتوانستم حفظ کنم؛ از این رو، سعی میکردم دستورات و نحوه عملکرد آنها را با علائم و نشانه های ساده، برای خودم مشخص کنم؛ برای مثال، برای دستورات ورودی و خروجی، از یک علامت مخصوص استفاده میکردم. کمکم نوشتن بازی از سرم بیرون رفت و خود برنامه نویسی، موضوع مهم فکری من شد. این وضع ادامه داشت و هر چه بزرگتر میشدم، اطلاعات بیشتری به دستم میرسید تا این که در سن ۱۲ سالگی به ایران برگشتیم.

▪ سرانجام بازی کامپیوتری تولید کردید یا خیر؟

ـ نه، متأسفانه بازی کامپیوتری ننوشتم و یادگیری از پروفسور پاستور در آن زمان، محدود به اعمال ساده بر روی داده بود. برنامه نویسی c را ادامه دادم تا با java آشنا شدم. هر برنامه نویسی، وارد هر شاخه ای که میشود، شاید خیلی کم آن شاخه را ادامه میدهد؛ چون یاد میگیرد و ارضا میشود.

▪ به نظر شما، این مشکل از کجا به وجود آمده است؟

ـ به عنوان کسی که حداقل با نظام آموزشی ایران آشنایی دارم و تجربه تدریس در چند دانشگاه را دارم، احساس میکنم این مشکل، به آموزش دانشگاهها برمیگردد. یکی از مشکلات، این است که وقتی من در یک دانشگاهی جاوا درس میدهم، همه میپرسند چرا جاوا درس میدهد؛ باید همان C را درس بدهد. زبان C ، یک دانش قدیمی است و شاید پایه ای برای دیگر زبانها باشد؛ ولی چیزی که الان توی دنیا به روز است، یا دات نت است یا جاوا؛ کسی دیگر با C کار نمیکند.

مشکلات دیگری هم در نظام آموزشی ما وجود دارد؛ مثلاً اگر طرح درس دانشگاه را نگاه کنید، میبینید که در هیچ کجای آن، چیزی درباره رابطه دیتابیس (پایگاه داده) و زبان برنامه نویسی وجودندارد. ۹۰ درصد از کاربردهای زبان برنامه نویسی، مربوط به بانک اطلاعاتی است. شما هر سیستمی بخواهید بنویسید، نیازتان به دانش رابطه بانک اطلاعاتی است. در دانشگاهها، از این مقولات، غفلت شده است.

بخشی از این مصاحبه را برایتان اوردیم به نقل از سایت خبری ویستا

مصاحبه با امیرسام بهادر

من در سن ۷ سالگی، پدرم را از دست دادم و به دلایلی، همراه خانواده به منزل پدربزرگم به فرانسه رفتم. ابتدای آشنایی من با کامپیوتر، در فرانسه به وسیله بازیهایی بود که در اختیارم قرار داشت؛ وسیله ای شبیه ویدئوگیم که با آن سرگرم میشدیم. پس از مدتی بازی با آنها به این فکر میکردم که من چگونه میتوانم یک بازی تولید کنم.

این سؤال همیشه در ذهنم مطرح بود؛ تا این که یکی از دوستان پدربزرگم به نام پروفسور پاستور – که آن زمان مهندس کامپیوتر بود – علامت سؤال ذهن مرا به علامت تعجب تبدیل کرد؛ زیرا تا آن زمان فکر میکردم این بازیها از کنار هم قرار گرفتن یک سری قطعات، درست شده اند؛ ولی پروفسور پاستور برایم توضیح داد که این بازیها توسط برنامه نویسی تولید میشوند.

به خاطر علاقه به این کار، با زبان برنامه نویسی آشنا شدم؛ چون در آن زمان، حروف انگلیسی را به خوبی نمیشناختم و همچنین عملکرد عملگرها و دستورات را نمیتوانستم حفظ کنم؛ از این رو، سعی میکردم دستورات و نحوه عملکرد آنها را با علائم و نشانه های ساده، برای خودم مشخص کنم؛ برای مثال، برای دستورات ورودی و خروجی، از یک علامت مخصوص استفاده میکردم. کمکم نوشتن بازی از سرم بیرون رفت و خود برنامه نویسی، موضوع مهم فکری من شد. این وضع ادامه داشت و هر چه بزرگتر میشدم، اطلاعات بیشتری به دستم میرسید تا این که در سن ۱۲ سالگی به ایران برگشتیم.

▪ سرانجام بازی کامپیوتری تولید کردید یا خیر؟

ـ نه، متأسفانه بازی کامپیوتری ننوشتم و یادگیری از پروفسور پاستور در آن زمان، محدود به اعمال ساده بر روی داده بود. برنامه نویسی c را ادامه دادم تا با java آشنا شدم. هر برنامه نویسی، وارد هر شاخه ای که میشود، شاید خیلی کم آن شاخه را ادامه میدهد؛ چون یاد میگیرد و ارضا میشود.

▪ به نظر شما، این مشکل از کجا به وجود آمده است؟

ـ به عنوان کسی که حداقل با نظام آموزشی ایران آشنایی دارم و تجربه تدریس در چند دانشگاه را دارم، احساس میکنم این مشکل، به آموزش دانشگاهها برمیگردد. یکی از مشکلات، این است که وقتی من در یک دانشگاهی جاوا درس میدهم، همه میپرسند چرا جاوا درس میدهد؛ باید همان C را درس بدهد. زبان C ، یک دانش قدیمی است و شاید پایه ای برای دیگر زبانها باشد؛ ولی چیزی که الان توی دنیا به روز است، یا دات نت است یا جاوا؛ کسی دیگر با C کار نمیکند.

مشکلات دیگری هم در نظام آموزشی ما وجود دارد؛ مثلاً اگر طرح درس دانشگاه را نگاه کنید، میبینید که در هیچ کجای آن، چیزی درباره رابطه دیتابیس (پایگاه داده) و زبان برنامه نویسی وجودندارد. ۹۰ درصد از کاربردهای زبان برنامه نویسی، مربوط به بانک اطلاعاتی است. شما هر سیستمی بخواهید بنویسید، نیازتان به دانش رابطه بانک اطلاعاتی است. در دانشگاهها، از این مقولات، غفلت شده است.

بخشی از این مصاحبه را برایتان اوردیم به نقل از سایت خبری ویستا

AmirsamBahador2

فیلم آموزشی

با توجه به کاهش گیرایی و امکان حواس پرتی کودکان و نوجوانان در کلاس های عمومی بر آن شدیم تا مطالب در یک فیلم آموزشی با کیفیتی عالی ارایه شود و سوالات و اشکالات دانش آموزان جداگانه بررسی شوند.

کلاس خصوصی

در کلاس های خصوصی ایرانیان سایبر مطالب بیان شده در فیلم آموزشی یک بار مرور و سپس به سوالات دانش آموزان پاسخ داده می شود و در ادامه به حل تمرین پرداخته می شود و مدت زمان هر کلاس 75 دقیقه می باشد.

فیلم آموزشی

با توجه به کاهش گیرایی و امکان حواس پرتی کودکان و نوجوانان در کلاس های عمومی بر آن شدیم تا مطالب در یک فیلم آموزشی با کیفیتی عالی ارایه شود و سوالات و اشکالات دانش آموزان جداگانه بررسی شوند.

کلاس خصوصی

در کلاس های خصوصی ایرانیان سایبر مطالب بیان شده در فیلم آموزشی یک بار مرور و سپس به سوالات دانش آموزان پاسخ داده می شود و در ادامه به حل تمرین پرداخته می شود و مدت زمان هر کلاس 75 دقیقه می باشد.
Capture

معلمان استثنایی به معنای نتایج استثنایی است

دانش آموزان وقتی با یک معلم با استعداد ارتباط برقرار می کنند بهتر یاد می گیرند. ما متقاضیان و متخصصان صنعت فناوری را که اشتیاق به آموزش بچه ها دارند استخدام می کنیم. معلمان ما برای برگزاری کلاسهای با کیفیت آموزش مداوم می بینند
کلاس برنامه نویسی کودکان و نوجوانان در ایرانیان سایبر

برنامه درسی ساختاریافته

ایرانیان سایبر از طریق دوره های آموزشی طبقه بندی شده به دنبال پیشرفت گام به گام کودکان و نوجوانان می باشد و با مرور مطالب در بلند مدت آن را تثبیت می نماید. سعی ایرانیان سایبر بر آن است که از ابتدایی ترین مسایل تا پیشرفته به صورت ساده و گیرا بیان شود و از پروژه های عملی برای آموزش مهارت برنامه نویسی به زبانهایی مانند sql و جاوا و … استفاده می نماید.
کلاس برنامه نویسی کودکان و نوجوانان در ایرانیان سایبر

برنامه درسی ساختاریافته

ایرانیان سایبر از طریق دوره های آموزشی طبقه بندی شده به دنبال پیشرفت گام به گام کودکان و نوجوانان می باشد و با مرور مطالب در بلند مدت آن را تثبیت می نماید. سعی ایرانیان سایبر بر آن است که از ابتدایی ترین مسایل تا پیشرفته به صورت ساده و گیرا بیان شود و از پروژه های عملی برای آموزش مهارت برنامه نویسی به زبانهایی مانند sql و جاوا و … استفاده می نماید.
آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

سخنی با کودکان و نوجوانان

سلام دوست من ، شما به دلایل زیادی باید برنامه نویس شوید ، ممکنه بپرسید چرا؟ من اینجا هستم تا جوابتان را بدهم ، شما باید در زندگی خودتان را اثبات کنید و بخاطر همین باید برنامه نویس بشوید. به چه کسی باید خودم اثبات کنم ؟

سخنی با کودکان و نوجوانان

سلام دوست من ، شما به دلایل زیادی باید برنامه نویس شوید ، ممکنه بپرسید چرا؟ من اینجا هستم تا جوابتان را بدهم ، شما باید در زندگی خودتان را اثبات کنید و بخاطر همین باید برنامه نویس بشوید. به چه کسی باید خودم اثبات کنم ؟

آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

وارن بافت

سرمایه گذاری روی خودتان بهترین کاری است که میتوانید انجام دهید.
توانایی های شما چیزی نیست که از شما گرفته شود.

وارن بافت

سرمایه گذاری روی خودتان بهترین کاری است که میتوانید انجام دهید.

سوالی دارید؟

ما برای کمک اینجا هستیم ، سوالات متداول دانش آموزان را بررسی کنید.