ثبت نام
دوره آموزش کامپیوتر آنلاین

دوره آموزش کامپیوتر آنلاین

سرفصل‌های مقاله

امروزه دوره آموزش کامپیوتر آنلاین در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده و همچنین دوره آموزش کامپیوتر آنلاین نیز پیشرفت خود را داشته است اما تاریخچه این دوره های اموزشی کامپیوتر آنلاین به کجا باز میگردد؟ آیا در سراسر دنیا نیز دوره آموزش کامپیوتر آنلاین وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات به تاریخچه دوره های آموزشی آنلاین میپردازیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش کامپیوتر به کودکان را مشاهده کنید.

تاریخچه دوره آموزش کامپیوتر آنلاین

رونق فناوری در اواسط دهه 1980 بیشتر به خاطر اولین رایانه شخصی به یاد می‌آید، اما در آن دوران خلاقیت مهم دیگری نیز مشاهده شد: یادگیری دوره آموزش کامپیوتر آنلاین . در آن زمان، عمدتاً توسط مدیران تجاری و چند مؤسسه تحصیلات تکمیلی به ندرت استفاده می شد. اما امروز، به سنگ بنای آموزش تبدیل شده است – و مدرسه را در طول همه گیری COVID-19 حفظ کرد.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی آموزش دوره آموزش کامپیوتر آنلاین را برای افراد مختلف در سراسر جهان در دسترس قرار داده است. این قالب به ویژه در ایالات متحده محبوب است، جایی که حدود یک سوم از 20.6 میلیون دانشجو در کلاس های دوره آموزش کامپیوتر آنلاین شرکت می کنند. تقریباً هر مؤسسه تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده حداقل یک برنامه آنلاین ارائه می دهد، از برنامه های تحصیلی بدون مدرک تا دکتری کامل.

تاریخچه یادگیری آنلاین و دوره آموزش کامپیوتر آنلاین در آموزش عالی گاهی اوقات بسیار بزرگ به نظر می رسد که نمی تواند ذهن شما را درگیر کند، دقیقاً مانند خود اینترنت، بنابراین ما یک جدول زمانی برای کمک به شما برای درک بهتر منشأ کالج ها و مدارک آنلاین امروزی آماده کرده ایم.

پیشنهاد می کنیم مقاله انواع مهارت های کامپیوتری را مشاهده کنید.

جدول زمانی مختصر آموزش دوره آموزش کامپیوتر آنلاین

– 1982

موسسه علوم رفتاری غرب از کنفرانس کامپیوتری برای ارائه یک برنامه آموزش از راه دور برای مدیران تجاری استفاده می کند.

– 1983

ران گوردون، رئیس سابق آتاری، شبکه دانشگاه الکترونیک را راه اندازی می کند تا دوره های آنلاین را برای افرادی که به رایانه های شخصی دسترسی دارند در دسترس قرار دهد.

– 1985

دانشگاه Nova Southeastern در فورت لادردیل-دیوی، فلوریدا، اولین کلاس درس الکترونیکی را از طریق یک برنامه تحصیلات تکمیلی آنلاین معتبر ایجاد می کند.

– 1986

شبکه بنیاد ملی علوم (NSFNET) اولین شبکه کامپیوتری باز را راه‌اندازی می‌کند – پیش درآمدی برای اینترنت – که به مؤسسات اجازه می‌دهد اطلاعات الکترونیکی را ایجاد و توزیع کنند.

– 1993

دانشگاه بین المللی جونز در سنتنیال کلرادو افتتاح شد و به اولین دانشگاه کاملاً مبتنی بر وب و معتبر تبدیل شد.

– 1994

CALCampus اولین برنامه درسی آنلاین را با آموزش و مشارکت در زمان واقعی معرفی می کند – یعنی یادگیری همزمان.

– 1995

نوزده فرماندار ایالات متحده دانشگاه وسترن گاورنرز را برای کمک به ایالت های غربی برای به حداکثر رساندن منابع آموزشی از طریق آموزش از راه دور پیدا کردند.

– 1998

دانشگاه مجازی کالیفرنیا – کنسرسیومی از کالج های کالیفرنیا با ارائه حدود 700 کلاس آنلاین – افتتاح شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش ICDL برای کودکان را مشاهده کنید.

13 مزیت بزرگ برای شرکت در کلاس های آنلاین

چرا بسیاری از مردم می گویند که کلاس های آنلاین یک جایگزین عالی برای حضور فیزیکی در یک کلاس دوره آموزش کامپیوتر آنلاین است؟ باور کنید یا نه، کلاس های آنلاین مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از این موارد واضح هستند در حالی که برخی دیگر ممکن است شما را شگفت زده کنند.

مزایا دوره آموزش کامپیوتر آنلاین 

کلاس آموزش کامپیوتر به کودکان

در اینجا 9 مزیت بزرگ برای شرکت در کلاس های آنلاین، که دوره ی آموزشی کامپیوتر آنلاین هم شامل آنها میشود، آورده شده است.

1-هزینه کمتری دارد

بر کسی پوشیده نیست که هزینه دانشگاه بسیار زیاد است. شما برای کلاس ها، اتاق خوابگاهی ، وعده های غذایی کافه دانشگاه،  هزینه های فعالیت و انبوهی از هزینه های تصادفی دیگر پرداخت می کنید. با کلاس های آنلاین مانند دوره آموزشی کامپیوتر آنلاین، شما فقط برای اعتبارات دانشگاه پرداخت می کنید. اگر می خواهید در پول خود صرفه جویی کنید، دوره آموزشی کامپیوتر آنلاین یک راه حل عالی است. شما فقط برای چیزهایی خرج می کنید که می خواهید برای آنها پول خرج کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش کامپیوتر به زبان ساده را مشاهده کنید.

2-شدت کمتر

شرکت در کلاس ها معمولاً به معنای حضور در کلاس در یک زمان خاص تا حدودی طولانی و سپس رفتن مستقیم به کلاس بعدی است. می تواند روزهای بسیار طولانی، واقعاً شدید و واقعاً طاقت فرسا را ​​ایجاد کند. با دوره آموزشی کامپیوتر آنلاین، همه کارها را با سرعت خود انجام می دهید. تا زمانی که ضرب الاجل های خود را رعایت کنید و به طور مناسب آنلاین شرکت کنید، خوب خواهید بود. این به معنای فشار و شدت بسیار کمتر است.

3-حضور آسانتر

اگر در جایی زندگی می‌کنید که رفت و آمد به کلاس های حضوری سخت است. اگر در دوره آموزشی کامپیوتر آنلاین شرکت می‌کنید، شرکت در آن به سادگی باز کردن رایانه است. به‌علاوه، می‌توانید در مورد زمانی که کارتان را انجام می‌دهید، در صورت بروز مشکل، انعطاف‌پذیر باشید، مانند نیاز به بردن کودک به تمرین فوتبال یا شرکت در جلسه‌ای برای کارتان.

4- نظم و انضباط خود را بهبود بخشید

موفقیت در کلاس های آنلاین مستلزم نظم و انضباط شخصی است. شما معلمی ندارید که به شما بگوید چه زمانی یک تکلیف انجام می شود. برای دریافت اعتبار مشارکت در واقع باید وارد شوید و در بحث ها شرکت کنید. تنبلی یا بی انضباطی باعث عقب افتادن سریع شما می شود. با شرکت در کلاس های آنلاین، انضباط شخصی قوی تری ایجاد می کنید.

5-دسترسی آسان تر به معلمان

از برخی جهات، فاصله بین شما و معلمتان بیشتر است، زیرا به طور منظم با آنها در کلاس نمی‌نشینید. اما از راه های دیگر، دسترسی بسیار آسان تری دارید. در دوره آموزشی کامپیوتر آنلاین، می توانید مستقیماً سؤالات معلم را ایمیل کنید. وقتی آنها پاسخ می دهند، می توانند به همان اندازه که نیاز دارند وقت بگذارند تا به شما پاسخ کامل بدهند. آنها همچنین لازم نیست قبل از پایان کلاس نگران پاسخ دادن به سؤال شخص دیگری باشند. بنابراین به این ترتیب، در واقع می توانید توجه استاد خود را بیشتر جلب کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله کتاب آموزش کامپیوتر برای نوجوانان را مشاهده کنید.

6-locathion

به طور معمول، انتخاب دانشگاه شما به طور قابل توجهی با توجه به موقعیت مکانی محدود می شود. اما با کلاس های آنلاین، مکان مهم نیست. اگر می خواهید به کشور سفر کنید و همزمان مدرک کامپیوتر بگیرید، می توانید دوره آموزشی کامپیوتر آنلاین را شرکت کنید. این استقلال مکان یک مزیت عظیم و اغلب دست کم گرفته شده کلاس های آنلاین است.

7- اعتبارات قابل انتقال آسان

از آنجایی که اعتبارات آنلاین معمولاً قابل انتقال هستند، بعنوان مثال می توانید دوره آموزش کامپیوتر آنلاین را بگذرانید و سپس اعتبار را به دانشگاه خود منتقل کنید.

8- تمرکز آسان تر

تمرکز در کلاس همیشه آسان نیست. گاهی خسته ای گاهی اوقات ساخت و ساز درست خارج از کلاس در حال انجام است و گاهی اوقات ذهن شما سرگردان است. بارها نشان داده شده است که مطالعه در محیط های پر سر و صدا یا پر سر و صدا، تمرکز را بسیار دشوارتر می کند.

با دوره آموزش کامپیوتر آنلاین ، تمرکز بر کاری که انجام می دهید بسیار آسان تر است. شما می توانید خود را در محیط مناسب قرار دهید. اگر محیط اطرافتان پر سر و صدا است، می توانید از هدفون استفاده کنید. تعاملات شما به صورت آنلاین اتفاق می افتد، به این معنی که به راحتی از موضوع دور نمی شوند.

9-شما می توانید شغل خود را حفظ کنید

اغلب اوقات، گرفتن مدرک کامپیوتر مستلزم ترک شغل شما است. از این گذشته، فریبکاری همزمان با خواسته های مدرسه و کار دشوار است. اما اگر منظم و منضبط هستید، اغلب ممکن است هر دو را انجام دهید. اگر می‌خواهید در حین دریافت مدرک به کار ادامه دهید، می‌توانید با دوره آموزشی کامپیوتر آنلاین این کار را انجام دهید.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که:

مهم ترین مهارت هایی که کارکنان از دست داده اند، مهارت های کامپیوتری و فنی است. از بین کسانی که گزارش دادند که برای شغل فعلی خود به مهارت نیاز دارند، 33 درصد از فقدان مهارت های فنی، از جمله مهارت های کامپیوتری، خبر دادند.

راه خود را بیاموزید

دوره آموزش کامپیوتر آنلاین برای همه نیست. برخی از مردم فقط خواهان کلاس درس سنتی امتحان شده و واقعی هستند. اما دوره آموزش کامپیوتر آنلاین مزایای واقعاً منحصر به فردی را ارائه می دهند. این مزایا به افرادی که ممکن است به طور معمول قادر به دریافت مدرک نباشند اجازه می دهد تا در دانشگاه شرکت کنند.

آیا می دانستید که برنامه های مدرک آنلاین و دوره آموزش کامپیوتر آنلاین در سطح ملی رتبه بندی شده اند؟

چگونه می توانم آموزش کامپیوتر را بصورت آنلاین یاد بگیرم؟

کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین کامپیوتر LinkedIn Learning (دوره های مبتدی مهارت های کامپیوتری) Udemy (دوره های مهارت های کامپیوتری) متخصص مایکروسافت آفیس آکادمی آسانا

آیا برنامه نویسی کامپیوتر سخت است؟

پاسخ کوتاه بله است. برنامه نویسی کامپیوترها همه چیز در مورد یادگیری زبان های خاص است. درست مانند یادگیری هر نوع زبان خارجی، لزوماً تسلط سریع بر آن آسان نیست، اما انجام گام‌های اساسی در زمان کوتاه غیرممکن نیست.

آیا هر کسی می تواند یک برنامه نویس کامپیوتر شود؟

مسیر برنامه نویس شدن آسان نیست و حرفه در برنامه نویسی کامپیوتر برای همه مناسب نیست. با این حال، همانطور که قدم‌های بعدی خود را در نظر می‌گیرید، بدانید که بسیاری از مردم - هیچ یک از آنها بیشتر از شما برنامه‌نویس شدن ندارند - موفقیت و خوشبختی را از طریق برنامه‌نویسی کامپیوتری یافته‌اند.

دوره آموزش کامپیوتر آنلاین
آموزش کامپیوتر آنلاین

کارگردان: دوره آموزش کامپیوتر آنلاین

تاریخ ایجاد شد: 2021-12-28 15:24

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =