منو
صفحه اصلی
ثبت نام
آموزش برنامه نویسی برای کودکان

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

سرفصل‌های مقاله

شروع به کدنویسی در کودکی انگیزه‌ای آموزش برنامه نویسی برای کودکان برای ماجراجویی‌های برنامه‌نویسی می‌کند و کودکان را تشویق می‌کند آموزش برنامه نویسی برای کودکان تا به جای مصرف‌کننده فناوری، خالق شوند. به همین دلیل، ما فهرست کوتاهی از ۱۰ بهترین برنامه کدنویسی آموزش برنامه نویسی برای کودکان را که بچه ها می توانند بازی کنند، گردآوری کرده ایم.

این برنامه‌های کدنویسی در قالب‌های متفاوتی ارائه می‌شوند، مانند آموزش تفکر منطقی، ریاضی و مهارت‌های خواندن و بهبود سرعت تایپ شما هنگام برنامه‌نویسی. برای سنین و توانایی های مختلف

پیشنهاد می کنیم مقاله برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

به علاوه، یادگیری برنامه نویسی در کودکی با این برنامه های سرگرم کننده و موثر به آنها آموزش برنامه نویسی برای کودکان کمک می کند تا جنبه های اساسی و اساسی کدنویسی را که برای آینده هر کودکی مهم است، بیاموزند.

بنابراین، ما بهترین برنامه کدنویسی را برای کمک به بچه‌ها ایجاد کرده‌ایم تا مهارت‌های حل مسئله و تفکر انتقادی را توسعه دهند.

جدول زیر یک نمای کلی از ۱۰ بهترین برنامه برنامه نویسی رایگان برای کودکان در سال ۲۰۲۲ را ارائه می دهد.

رمزگذاری چیست؟
کدنویسی گاهی اوقات به عنوان برنامه نویسی کامپیوتری شناخته می شود. آموزش برنامه نویسی برای کودکان ارتباط ما با کامپیوتر اینگونه است. کد به رایانه می‌گوید که چه اقدامی انجام دهد، و نوشتن کد مانند ایجاد مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها است، اما به این سادگی نیست.

با یادگیری نحوه نوشتن کد، می توانید سریعتر به رایانه ها بگویید که چه کاری انجام دهند یا چگونه رفتار کنند. می‌توانید از این مهارت برای ساختن وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، دستکاری داده‌ها و بسیاری چیزهای جالب دیگر استفاده کنید.

این را بخوانید: ۲۱ مهارت عملی استفاده نشده برای یادگیری در سال جاری

چرا بچه ها باید آموزش برنامه نویسی برای کودکان را یاد بگیرند؟

کدنویسی نقشی حیاتی در زندگی ما ایفا می کند آموزش برنامه نویسی برای کودکان حتی زمانی که ما از آن آگاه نیستیم. همه چیز، از برنامه‌هایی که در تلفن‌هایمان استفاده می‌کنیم، برنامه‌هایی که در محل کار استفاده می‌کنیم، صندوق‌های نقدی در فروشگاه مواد غذایی محلی یا دستگاه خودپرداز بانک محلی شما. همه آنها از کد برای شکل دادن به فعالیت های روزانه ما استفاده می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله نرم افزار آموزش برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

این ایده که جوانان باید برنامه نویسی را بیاموزند خوب است و جدید نیست. در واقع، با ظهور غول های فناوری آموزش برنامه نویسی برای کودکان مانند آمازون، گوگل و رسانه های اجتماعی، برنامه نویسی به هموار کردن راه برای بسیاری از برنامه های آموزشی و غیرانتفاعی کمک کرده است.

چرا کدنویسی اینقدر مهم است؟ این بخش ساده است – وقتی تقاضا دارید، اهرم دارید. می‌توانید ریسک‌های بیشتری بپذیرید، و در صورتی که مشکلی پیش بیاید، احتمال بیشتری وجود دارد که به عقب برگردید.

ما مجبور نیستیم منتظر باشیم تا دانش آموزان برنامه درسی را برای آموزش برنامه نویسی برای کودکان تشویق فرزندانمان به سرمایه گذاری در برنامه نویسی انتخاب کنند. ما می توانیم همین الان شروع کنیم و به همین دلیل است که باید این کار را انجام دهیم.

این مهارت ها در شرایط حرفه ای و همچنین در تمام جنبه های آینده یک فرد جوان مفید است. کدنویسی مهارت‌هایی را که کودک شما به آن نیاز دارد، از روابط شخصی گرفته تا آینده شغلی، توسعه می‌دهد.

۱۰ بهترین برنامه برنامه نویسی رایگان برای کودکان در سال ۲۰۲۲
در اینجا لیستی از بهترین برنامه های برنامه نویسی رایگان برای کودکان آورده شده است.

# ۱. کداسپارک آکادمی
پلتفرم: (اندروید – رایگان، آیفون، آیپد – رایگان)

پیشنهاد می کنیم مقاله کلاس برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

codeSpark Academy یک برنامه برنده جایزه است که به بچه ها یاد آموزش برنامه نویسی برای کودکان می دهد چگونه کدنویسی کنند. این یکی از بهترین برنامه های برنامه نویسی رایگان و پر استفاده ترین برنامه کدنویسی خانگی برای کودکان 5 تا 9 ساله است.

این برنامه برنامه نویسی دارای یک رابط بازی است که برنامه نویسی را برای بچه هایی که حتی متوجه نمی شوند در حال یادگیری هستند سرگرم کننده می کند.

بچه ها یاد می گیرند که با شخصیت های بامزه ای به نام The Foos برنامه ریزی کنند. هر دنیا به دنبال مفهومی اساسی آموزش برنامه نویسی برای کودکان از برنامه نویسی است که در آن کودکان از تفکر منطقی و مهارت های حل مسئله برای کمک به Foos در تکمیل وظایف استفاده می کنند.

این برنامه به متفکران جوان قدرت می دهد تا زمانی که بچه ها یاد می گیرند داستان ها و بازی های خود را بسازند، خلاق شوند.

این اپلیکیشن شما را با طیف وسیعی از مفاهیم علوم آموزش برنامه نویسی برای کودکان کامپیوتر از توالی تا عبارات شرطی آشنا می کند. این اپلیکیشن علاوه بر پازل ها و زمین های بازی خلاقانه، مفاهیم برنامه نویسی اضافی را از طریق بازی های سرگرم کننده نیز بررسی می کند.

این برنامه دارای گواهینامه KidSafe است و هیچ آگهی یا خرید درون برنامه ای ندارد.

# ۲. دایناسور دیزی
پلت فرم: iPhone، iPad – رایگان

Dinosaur Daisy یک برنامه iPad برای بچه هایی است که می خواهند کدنویسی را یاد بگیرند. این یک برنامه رایگان برای iPad است که برای آموزش اصول برنامه نویسی کامپیوتر طراحی شده است تا بچه های چهار ساله بتوانند آن را درک کنند.

علاوه بر این، این برنامه برنامه نویسی مفاهیم برنامه نویسی مانند حلقه ها و شرطی ها را بدون استفاده صریح از آن اصطلاحات آموزش می دهد.

به علاوه، دایزی دایزی از کارشناسان Hopscotch است و برای القای حس برنامه‌نویسی به بچه‌ها طراحی شده است. آموزش برنامه نویسی برای کودکان این برنامه سرگرم کننده است و راهی عالی برای علاقه مند کردن بچه ها به نحوه نوشتن کدهای کامپیوتری است.

شماره 3. AlgoRun

iPad – رایگان

AlgoRun یک برنامه برنامه نویسی رایگان است که برای دستگاه های اندروید و iOS در دسترس است. مناسب برای کودکان بالای 10 سال.

این برنامه در حل پازل هایی تخصص دارد که بچه ها می توانند با یادگیری اصولی برنامه نویسی به طور مستقیم آنها را حل کنند.

AlgoRun شامل 30 سطح است که اصول برنامه نویسی را به روشی تعاملی سرگرم کننده با استفاده از مکانیک بازی بر اساس مفاهیم برنامه نویسی به شما آموزش می دهد.

علاوه بر این، این برنامه جامع ترین و ساده ترین مقدمه را آموزش برنامه نویسی برای کودکان در دنیای برنامه نویسی برای زبان آموزان جوان فراهم می کند.

شماره 4. CodaKid
CodaKid یکی از بهترین پلتفرم های برنامه نویسی برای کودکان است. او به بچه‌ها یاد می‌دهد که چگونه از زبان‌های برنامه‌نویسی واقعی و ابزارهای حرفه‌ای برای ایجاد بازی، نوشتن برنامه‌های کاربردی، برنامه‌ریزی هواپیماهای بدون سرنشین، ساخت وب‌سایت و موارد دیگر استفاده کنند.

دوره های این اپلیکیشن بسیار جالب و هیجان انگیز هستند. دانش‌آموزان CodaKid زبان‌های حرفه‌ای مانند پایتون، جاوا اسکریپت و جاوا را با استفاده از همان ابزارهایی که در شرکت‌هایی مانند گوگل، فیس‌بوک و اینتل یافت می‌شوند، یاد می‌گیرند.

کودکان در حین استفاده از برنامه در مورد Booleans، شرطی‌ها، حلقه‌ها، متغیرها، روش‌ها، آرایه‌ها، دستورات سوئیچ، توابع و موارد دیگر یاد خواهند گرفت.

Moreso، CodaKid به بهبود دانش کودکان در زمینه ریاضی، حل مسئله و تفکر انتقادی کمک می کند.

شماره ۵. کلاسیک
پلت فرم: iPhone، iPad – رایگان

Hopscotch همچنین یکی از بهترین برنامه های کدنویسی است که بچه ها برای آموزش کدنویسی آموزش برنامه نویسی برای کودکان از آن استفاده می کنند. برای کودکان 7 تا 13 سال در نظر گرفته شده است، اما هر کسی در هر سنی می تواند از آن استفاده کند. با این حال، در این برنامه شما می توانید بازی ها، برنامه ها، انیمیشن های خود را ایجاد کنید – هر آنچه که دوست دارید!

بچه‌ها از برنامه‌نویسی با ابزار مناسب برای بچه‌ها احساس آرامش می‌کنند. این برنامه دارای فیلم‌ها و آموزش‌های یادگیری خودسرانه است تا با ایجاد بازی‌های محبوب مانند Pokemon Go، Geometry Dash، برنامه‌های طراحی و غیره به کودک شما یاد می‌دهد که چگونه کدنویسی کند.

علاوه بر این، این برنامه امکانات جدیدی را برای کودکان به منظور اعمال کدنویسی در زمینه های موضوعی دیگر باز می کند.

شماره ۶. کد پذیر
پلت فرم: iPhone، iPad – رایگان

Kodable یک برنامه برنامه نویسی عالی آموزش برنامه نویسی برای کودکان برای آموزش روش های برنامه نویسی اولیه تا پیشرفته به بچه ها است.

کدابل طرح‌های درسی ساده‌ای را ارائه می‌کند که بر نتایج دانش‌آموز متمرکز است، بنابراین معلمان می‌توانند به دانش‌آموزان خود برنامه‌نویسی را بدون هیچ گونه دانش علوم کامپیوتری آموزش دهند. به علاوه، این برنامه به بچه ها کمک می کند جاوا اسکریپت، پایتون، HTML، CSS، جاوا و موارد دیگر را یاد بگیرند.

پیشنهاد می کنیم مقاله بازی برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

علاوه بر این، Kodable مطالبی را در مورد موضوعات مختلف، از ارتباطات و یادگیری اجتماعی-عاطفی گرفته تا تأثیر آموزش برنامه نویسی برای کودکان واقعی علوم رایانه ارائه می دهد.

دانش‌آموزان علوم کامپیوتر در برنامه‌های Kodable و CodeHS K-12 با آماده‌سازی آنها برای مرحله بعدی تحصیل، چه گذراندن یک دوره اضافی یا تحصیل در علوم کامپیوتر در کالج یا شغل، مهارت‌های پایه علوم کامپیوتر را به دست خواهند آورد.

شماره 7. TYNKER
پلتفرم: Android – رایگان، iPhone، iPad – رایگان

Tynker همچنین یک برنامه برنامه نویسی است که از بلوک های کد برای آموزش برنامه نویسی به بچه ها استفاده می کند. بچه‌ها کدنویسی را با استفاده از بلوک‌های بصری کد که مفاهیم برنامه‌نویسی واقعی را نشان می‌دهند، با رویکرد انقلابی Tynker یاد می‌گیرند.

آنها در حال حرکت به سمت زبان های مبتنی بر متن مانند جاوا اسکریپت و پایتون هستند زیرا به اجرای بیش از ۲۰۰۰ تکلیف علاقه محور ادامه می دهند.

به‌علاوه، درس‌های برنامه‌نویسی برای کمک به بچه‌ها طراحی آموزش برنامه نویسی برای کودکان شده‌اند که نشان‌های جدید و جذابی دریافت کنند. در هر درس، کودکان در ماژول های یادگیری تعاملی، مینی بازی ها، پروژه های کدنویسی و پازل ها شرکت می کنند.

Tynker زبان برنامه نویسی بصری خود را در مجموعه ای از پازل های برنامه نویسی ارائه می دهد. بچه ها مهارت های برنامه نویسی را در ماجراجویی های سرگرم کننده یاد می گیرند و به کار می گیرند.

برای حل این معماها، آنها یک قطعه حشره را در اختیار بچه ها قرار می دهند تا آن ها را برطرف کنند. کودکان برای ایجاد برنامه هایی که بر اثربخشی تأکید دارند، تفکر منطقی را آموزش می دهند. و در این فرآیند برنامه نویسی با حلقه ها و شرطی ها را یاد می گیرند.

این را نیز بخوانید: ۱۵ نرم افزار گفتگوی ویدیویی رایگان در محل کار در سال ۲۰۲۲

شماره ۸. ربات زنبور عسل
پلت فرم: iPhone، iPad – رایگان

این برنامه جدید Bee-Bot از ربات آموزش برنامه نویسی برای کودکان بسیار محبوب Bee-Bot در فضای باز است. این اپلیکیشن به دانش آموزان این امکان را می دهد که به راحتی از نسخه ربات اپلیکیشن استفاده کنند تا به راحتی اصول برنامه نویسی را در سطوح مختلف و پازل ها با زنبور کارتونی مناسب برای دانش آموزان بسیار جوان بیاموزند.

این به زبان آموزان اجازه می دهد تا مهارت های خود را در زبان های جهت دار و برنامه نویسی از طریق دنباله های مختلف چرخش های ۹۰ درجه به جلو، عقب، چپ و راست در هر سطح بهبود بخشند.

توسعه در برنامه به زبان آموزان اجازه می دهد تا دانش خود را با حل مشکل توسعه دهند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =