منو
صفحه اصلی
ثبت نام
آموزش برنامه نویسی کودکان

آموزش برنامه نویسی کودکان

سرفصل‌های مقاله

دیجیتالی شدن آموزش برنامه نویسی کودکان مدتهاست که دیگر یک روند نیست – این یک واقعیت فراگیر است. بنابراین توسعه نرم‌افزار نه تنها یک حرفه پرسود است، بلکه در جامعه‌ای که به طور فزاینده‌ای شبکه‌ای آموزش برنامه نویسی کودکان و تکنولوژی‌شده است، ضروری باقی خواهد ماند. بنابراین منطقی است که ما باید به نسل های بعدی این آموزش برنامه نویسی کودکان فرصت را بدهیم که در مراحل اولیه راه خود را در دنیای دیجیتال بیابند و تجربه اولیه در زمینه برنامه نویسی را به دست آورند.

پیشنهاد می کنیم مقاله برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

در حال حاضر طیف گسترده ای از برنامه های یادگیری وجود دارد که اصول اولیه را به روشی بازیگوش به کودکان آموزش می دهد. ما 5 مورد از آنها را ارائه می کنیم – همچنین با توجه به شرایط فعلی که ویروس کرونا برای ما به ارمغان می آورد. بیایید آموزش برنامه نویسی کودکان عاقلانه از زمان استفاده کنیم.

آموزش برنامه نویسی کودکان

برنامه رایگان Grid Garden اصول CSS Grid را با استفاده از باغ هویج دیجیتال آموزش می دهد. لازم نیست دانش قبلی وجود داشته باشد. این بازی به گونه ای طراحی شده است که اولین تصور را از روند ایجاد طرح بندی به آموزش برنامه نویسی کودکان شما بدهد.

باغ توری
ماژول‌های Grid این مزیت را دارند که می‌توانند هم ستون‌ها و هم ردیف‌ها را آدرس دهی کنند و در نتیجه گزینه‌های CSS را گسترش داده و آنها را واضح‌تر نشان دهند. زمین باغی وجود دارد که به کاشی های جداگانه تقسیم شده است که چالش های مختلفی را برای برنامه نویسان جوان در 28 سطح ارائه می دهد. این بازی را می‌توانید به زبان آلمانی در

Kodable – از ابتدا تا جاوا اسکریپت

آموزش Kodable که توسط بسیاری از مدارس ابتدایی آمریکا استفاده می شود، با اولین قدم ها آموزش برنامه نویسی کودکان بدون نیاز به دانش قبلی شروع می شود. گام به گام، کودکان 4 تا 10 ساله با درک اولیه برنامه نویسی آشنا می شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله کلاس های برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

کد پذیر
Kodable از مینی بازی های مختلف برای انتقال موضوعاتی مانند نحو، متغیرها، آرایه ها، ویژگی ها و موارد دیگر استفاده می کند. مهمتر از همه، این است که به کودکان تصوری از نحوه تفکر یک برنامه نویس بدهیم و در نتیجه آنها را برای دوره ها و کلاس های بعدی هیجان زده کنیم. علاوه بر یک نسخه آزمایشی رایگان، کدبل همچنین شامل پیشنهادات پولی است که در میان چیزهای دیگر، نه تنها به کودکان، آموزش برنامه نویسی کودکان بلکه کل کلاس ها یا گروه ها را می توان آموزش داد. این بازی در اپ استور موجود است.

CodeCombat – کدهایی در برابر هیولاها

پیشنهاد می کنیم مقاله سایت آموزش برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

CodeCombat برای برنامه نویسان جوان 9 ساله و بالاتر با اولویت بازی های رایانه ای مناسب است. پروژه جامعه ادعا می کند که بیش از 5 میلیون بازیکن از سراسر جهان دارد. با افزایش سطح دشواری، اقدامات قهرمانان باید با استفاده از کدهای نوشته شده کنترل شود. صحنه یک دنیای فانتزی پر از رمز و راز، ماجراجویی و خطرات است.

CodeCombat
ویژگی خاص: در ابتدا علاوه بر کاراکتر، زبان برنامه نویسی قابل یادگیری مانند جاوا اسکریپت آموزش برنامه نویسی کودکان یا پایتون را می توان انتخاب کرد. این بازی بر روی کروم و فایرفاکس اجرا می شود و رایگان است. اگر می خواهید برنامه نویسی را فورا شروع کنید، می توانید لینک را در اینجا پیدا کنید.

دوره های رایگان آموزش برنامه نویسی کودکان

پیشنهاد می کنیم مقاله فیلم برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

در Code.org چیزهای بیشتری از یک برنامه یادگیری رنگارنگ وجود دارد. این سازمان غیرانتفاعی برای خود هدف قرار داده است که مبحث علوم کامپیوتر را محکمتر در مدارس تثبیت کند و دسترسی آسان زنان و اقلیت ها را فراهم کند. علاوه بر کمپین ها و برنامه های درسی مفصل، کودکان همچنین می توانند به راحتی دوره های آنلاین رایگان را بگذرانند. این پیشنهاد در گروه‌های سنی که برای شرکت‌کنندگان 4 تا 18 سال در نظر گرفته شده است و همچنین شامل درس‌های آفلاین است.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده توسط ویدیوهای YouTube پشتیبانی می‌شوند، که در آن برای تمرین‌های فردی کمک می‌شود. این پیشنهاد به زبان آلمانی و در وب سایت ابتکار به صورت رایگان قابل دسترسی است.

کد هیولا – جاوا اسکریپت برای بین

آیا فرزندان خود را به یک هیولای آبی کوچک با شاخ می سپارید؟ شاید بدون رزرو نباشد – اما در این صورت می توانیم به راحتی آنها را از آنها دور کنیم. با Code Monster، کودکان اصول اولیه جاوا اسکریپت را تحت نظارت معتمد معلم کوچک یاد می گیرند. آموزش برنامه نویسی کودکان هیولای کد برنامه کوچک به زبان انگلیسی، آموزش برنامه نویسی کودکان رایگان است و می تواند مستقیماً در مرورگر  راه اندازی شود. حتی برنامه نویسان جوان فردا می توانند به راحتی نتایج کدهای خود را ببینند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =