ثبت نام
آموزش سی شارپ به زبان ساده

بهترین آموزش سی شارپ به زبان ساده

سرفصل‌های مقاله

سی شارپ بسیار انعطاف پذیر است و به شما اجازه می دهد آموزش سی شارپ به زبان ساده تا سیستم های متنوعی را توسعه دهید. با سی شارپ، می توان بازگشت آموزش سی شارپ به زبان ساده سرمایه مهارت های خود را مشاهده کرد زیرا امکان توسعه تقریباً هر نوع برنامه ای را فراهم می کند.در اینجا آموزش سی شارپ به زبان ساده دلیل یادگیری و استفاده از سی شارپ است!سی شارپ ساده، خوانا و آسان برای استفاده است.

یک توسعه دهنده بیشتر وقت خود را صرف خواندن و درک کد می کند تا نوشتن آن.بنابراین یکی آموزش سی شارپ به زبان ساده از مهم ترین ویژگی های زبان برنامه نویسی خوانایی است.تلاش طراحان زبان برای ایجاد ساختارها و نحو جدید برای خوانایی، ظریف و فشرده کردن کدها در بهینه سازی توسعه نرم افزار مبتنی بر تیم مدرن بسیار ارزشمند است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی سی شارپ بپردازید.

 

آموزش سی شارپ به زبان ساده

یک زبان نباید مانع خوانایی شود، بلکه برعکس، باید راه هایی را برای بیان واضح مقصود توسعه آموزش سی شارپ به زبان ساده دهنده ارائه دهد.سی شارپ از ابتدا با در نظر گرفتن سادگی و خوانایی طراحی شده است.سی شارپ از زبان‌هایی مانند C، C++ و جاوا الهام گرفته شد، اما طراحان بهترین بخش‌های این زبان‌ها را انتخاب کردند و با معرفی مفاهیم جدیدی مانند انواع ارزش، ویژگی‌ها و رویدادها، زمینه جدیدی را ایجاد کردند. برای مثال، سی شارپ اجازه استفاده مستقیم از اشاره گرهای خام را به حافظه نمی دهد و وراثت چند کلاسه را ارائه نمی دهد.

سی شارپ یک جمع کننده زباله ارائه می دهد که حافظه را مدیریت می کند.یادگیری زبان سی شارپ نیز آسان آموزش سی شارپ به زبان ساده است زیرا با یادگیری زیرمجموعه کوچکی از زبان می توان بلافاصله شروع به نوشتن کدهای مفید کرد. ویژگی های پیشرفته تر را می توان در طول زمان آموخت، اما عملیاتی بودن آن ضروری نیست.سی شارپ می تواند بسیار سریع اجرا شود درست است که C# با عملکرد به عنوان یک هدف کلیدی طراحی طراحی نشده است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله زبان برنامه نویسی سی شارپ بپردازید.

با این حال، در طول سال‌ها سی شارپ ویژگی‌های زیادی را برای کمک به توسعه‌دهندگان در بهینه‌سازی آموزش سی شارپ به زبان ساده عملکرد و تخصیص حافظه معرفی کرده است.سی شارپ را می توان برای اجرای خیلی سریع بهینه کرد، اما با بهینه سازی زودرس غافل نشوید. بیشتر اوقات، نیازی نیست نگران سرعت باشید و خوانایی کد بسیار مهمتر است. باید به خاطر داشت که کامپایلر JIT کد ماشین را دقیقاً در لحظه ای که کد اجرا می شود تولید می کند و گاهی اوقات می تواند حتی سریعتر از کدهای از پیش کامپایل شده مانند C و C++ کد تولید کند.

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی چند پارادایم است سی شارپ به عنوان یک زبان به شدت شی گرا شروع آموزش سی شارپ به زبان ساده شد و با گذشت زمان به زبانی چند پارادایم تبدیل شد که از سبک های برنامه نویسی امری، اعلامی، عمومی و تابعی پشتیبانی می کند.ژنریک های معرفی شده در سی شارپ 2 به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که الگوریتم ها و ساختارهای داده ای را که با انواع پارامتریک هستند پیاده سازی کنند. نکته کلیدی این بود که این ویژگی به صورت بومی در زمان اجرا پیاده سازی می شد که ژنریک ها را کاملاً کارآمد و ایمن می کرد.

LINQ برنامه نویسی تابعی را در سی شارپ معرفی کرد. ترکیبی از ویژگی‌هایی مانند عبارات لامبدا، انواع آموزش سی شارپ به زبان ساده ناشناس، روش‌های گسترش و درخت‌های بیان، یک روش کاربردی و یکنواخت را برای جستجو در منابع داده معرفی کرده است.LINQ یکی از زیباترین و قدرتمندترین فناوری های سی شارپ است. نحو پرس و جو همچنین تجربه ای شبیه به SQL را مستقیماً در زبان برنامه نویسی ارائه می دهد.LINQ خوانایی بی نظیری را به کد سی شارپ ما معرفی کرد و روش توسعه نرم افزار سی شارپ را در طبیعت متحول کرد.

نسخه های 7، 8 و 9 سی شارپ با افزودن قابلیت هایی مانند عبارات سوئیچ و تطبیق الگوی پیشرفته آموزش سی شارپ به زبان ساده به زبان، به صورت کاربردی ادامه یافتند.سی شارپ روی یک زمان اجرا دات نت جامد اجرا می شود سی شارپ به صورت مجزا طراحی نشده است، بلکه به عنوان بخشی از پروژه کلی دات نت طراحی شده است.موتور زمان اجرا دات نت (به نام CLR) یک ابزار مهندسی برجسته است که مدیریت حافظه، کامپایل JIT، بارگذاری و نسخه‌سازی اسمبلی، امنیت، همگام‌سازی رشته‌ها، مدیریت استثنا، سیستم نوع رایج، ویژگی‌ها، قابلیت همکاری با کد مدیریت نشده، فرهنگ و غیره را فراهم می‌کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ بپردازید.

در سال‌های اخیر، NET Core از ابتدا توسعه یافته است و اجرای اصلی دات نت را به میزان قابل توجهی آموزش سی شارپ به زبان ساده بهبود بخشیده است. NET Core توانایی توسعه برنامه های چند پلتفرمی، حالت های استقرار جدید، عملکرد باورنکردنی و موارد دیگر را ارائه می دهد.سی شارپ کراس پلتفرم است C# زبانی بود که منحصراً برای توسعه دهندگان ویندوز محفوظ بود، زیرا فریمework .NET به شدت با سیستم عامل مایکروسافت همراه بود. این قطعاً یک عامل محدود کننده در پذیرش سی شارپ بوده است، اما دیگر اینطور نیست!

دات نت 5 از ابتدا برای کار بر روی چندین سیستم عامل از جمله لینوکس و مک طراحی آموزش سی شارپ به زبان ساده شده است.Xamarin و Mono به کد سی شارپ اجازه می دهند تا به صورت بومی روی پلتفرم های موبایلی مانند اندروید و iOS اجرا شود.سی شارپ بر بهره وری توسعه دهندگان متمرکز است بهره وری توسعه دهندگان سی شارپ یکی دیگر از اصول کلیدی طراحی سی شارپ از زمان انتشار اول بوده است.سی شارپ یک زبان با تایپ قوی است که برای تسهیل ایجاد ابزارهای قدرتمند از این زبان توسعه یافته است.

Visual Studio و Visual Studio Code بهترین محیط های توسعه نرم افزاری هستند که توسط توسعه آموزش سی شارپ به زبان ساده دهندگان سی شارپ استفاده می شود. افزونه R# Visual Studio بهره‌وری باورنکردنی، تجزیه و تحلیل کد و ویژگی‌های تولید کد را برای تقویت تجربه توسعه‌دهنده شما ارائه می‌دهد. Rider یک IDE جدید قدرتمند و محبوب بین پلتفرمی برای توسعه نرم افزار C# است.سی شارپ همچنین دارای تعداد زیادی ویژگی است که به صراحت به زبان معرفی شده اند تا بهره وری را بهبود بخشند و انجام کارهای رایج را آسان تر کنند.

عملگر شرطی null به شما این امکان را می دهد که null ها را به صورت مختصر بررسی کنید.Var نیاز به آموزش سی شارپ به زبان ساده نام‌های نوع تکراری را کاهش می‌دهدIndex و Range به شما این امکان را می دهند که به طور مستقیم برش هایی از مجموعه ها ایجاد کنید سوابق و بیانیه های سطح بالا بسیاری از کدهای دیگ بخار را حذف می کنند و بهره وری بیشتری دارند ژنریک ها از تکرار کدهایی که فقط بر حسب نوع متفاوت هستند و در عین حال ایمنی نوع را حفظ می کنند، اجتناب می کنند.

سی شارپ از الگوهای طراحی و بهترین شیوه ها استفاده می کند سی شارپ بسیاری از الگوهای طراحی مهم را آموزش سی شارپ به زبان ساده مستقیماً در زبان ادغام می کند. این اجازه می دهد تا الگوهای طراحی را به روشی بسیار زیبا به درستی پیاده سازی کنید.رابط های IEnumerable و IEnumerator، کلیدواژه های yield و foreach یک راه بسیار آسان و شهودی برای پیاده سازی الگوی طراحی Iterator ارائه می دهند.عبارت use و رابط IDisposable راه آسانی برای پاکسازی منابع پس از استفاده فراهم می کند.

رویدادها اجرای اصطلاحی الگوی طراحی Observer (انتشار/اشتراک) هستند.نمایندگان روشی اصطلاحی آموزش سی شارپ به زبان ساده و کاربردی تر برای اجرای استراتژی و الگوهای طراحی کارخانه هستند.Async/Await یک راه بصری برای پیاده سازی برنامه نویسی ناهمزمان با حفظ سطح بهره وری مشابه نوشتن کدهای همزمان ارائه می دهد.سی شارپ می تواند از مجموعه بزرگی از کتابخانه ها استفاده کند کتابخانه کلاس پایه ارائه شده توسط چارچوب دات نت کمک بزرگی برای توسعه دهندگان سی شارپ است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش صفر تا صد سی شارپ رایگان بپردازید.

سی شارپ می‌تواند برای اجرای رایج‌ترین وظایف مانند کار با سیستم فایل، ارسال و دریافت داده‌ها از آموزش سی شارپ به زبان ساده طریق شبکه، انجام عملیات‌های ریاضی و رمزنگاری و موارد دیگر به مجموعه‌ای از انواع مختلف تکیه کند.NuGet مدیر بسته واقعی دات نت است و بیش از 232000 بسته منحصربفرد را برای استفاده در برنامه های C# شما فوراً در دسترس قرار می دهد.سی شارپ می تواند در مرورگر اجرا شود Blazor جدیدترین فناوری اضافه شده به دات نت است.

این چارچوبی برای ایجاد برنامه های کاربردی وب سرویس گیرنده با C# به جای جاوا اسکریپت آموزش سی شارپ به زبان ساده است که فناوری استاندارد WebAssembly را کنار گذاشته است. این اجازه می دهد تا سی شارپ را در مرورگر بدون نیاز به نصب افزونه توسط کاربران اجرا کنید. یک نسخه کامپایل شده از اسمبلی وب یک زمان اجرا کاهش یافته دات نت برای اجرای کد C# به طور مستقیم در هر مرورگری استفاده می شود.سی شارپ یک زبان مستند است اسناد رسمی زبان سی شارپ بسیار خوب نوشته شده است. اینجا مکان مناسبی برای شروع یادگیری سی شارپ است.

Microsoft Learn همچنین مطالب آموزشی را در مورد موضوعات مختلف مرتبط با توسعه دهندگان C# ارائه آموزش سی شارپ به زبان ساده می دهد.سی شارپ منبع باز است و متعلق به مایکروسافت استC# اکنون در Github کاملاً منبع باز است. 3 نسخه آخر (C# 7، 8 و 9) بر اساس یک مدل منبع باز توسعه داده شد و نسخه های بعدی به این روش توسعه خواهند یافت.هر کسی می‌تواند با ایجاد مشکلات در صفحه رسمی C# Github، بازخورد ارائه دهد و ویژگی‌های جدیدی را پیشنهاد کند.

همه یادداشت های جلسات رسمی طراحی به صورت عمومی با جامعه به اشتراک گذاشته می شود.بسیاری از آموزش سی شارپ به زبان ساده مردم بر این باورند که POO محصول دهه 1980 توسط Bjame Stroustrup برای معرفی زبان C به دنیای شی گرا با ایجاد زبان C ++ است. در واقع، SIMULA 1 (1962) و Simula 67 (1967) دو زبان اول شی گرا هستند. کار روی زبان‌های سیمولا توسط اول جان دال و کریستن نایگارد در مرکز محاسباتی نروژی در اسلو، نروژ انجام شد.

اگرچه بیشتر مزایای POO در زبان های قبلی Simula در دسترس بود، تا زمانی که C++ در دهه 1990 ریشه آموزش سی شارپ به زبان ساده دوانید، POO شروع به شکوفایی کرد.C زبان مادر ++C است و اغلب گفته شده است که C به اندازه کافی قدرتمند است که به شما شلیک کند. از سوی دیگر، C++ نه تنها به اندازه کافی قدرتمند بود که به پای شما شلیک کند، بلکه می توانستید تمام پای خود را بدون هیچ مشکلی منفجر کنید. اکثر برنامه نویسان موافق هستند که C++ زبان قدرتمندی است و امروزه نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال، با این قدرت پیچیدگی زیادی به همراه دارد. توسعه دهندگان زبان یک زبان ساده تر و شاید کمتر آموزش سی شارپ به زبان ساده پیچیده تر برای توسعه OOP می خواستند.مرحله بعدی توسعه POO در ژانویه 1991 آغاز شد، زمانی که جیمز گاسلینگ، بیل جوی، پاتریک ناتون، مایک شرادین و چندین نفر دیگر در آسپن، کلرادو ملاقات کردند تا در مورد ایده های پروژه مخفی کاری بحث کنند. این گروه می‌خواست دستگاه‌های الکترونیکی هوشمندی را توسعه دهد که بتوان از طریق یک دستگاه دستی به‌طور مرکزی کنترل و برنامه‌ریزی کرد.

آنها به این نتیجه رسیدند که OOP مسیر درستی برای توسعه است، اما فکر می‌کردند C++ مناسب نیست. آموزش سی شارپ به زبان ساده نتیجه زبان برنامه نویسی Oak (نامگذاری شده از درخت بلوط در خارج از پنجره گاسلینگ) بود که در حال حاضر به یک زبان برنامه نویسی جاوا تبدیل شده است. (Oak باید تغییر نام می داد زیرا تیم متوجه شد که زبانی با آن نام از قبل وجود دارد.)جاوا به سرعت با رشد شبکه جهانی وب به محبوبیت رسید. در هر صورت، این رشد سریع تا حدی به این دلیل بود که “جرات” مورد نیاز برای اجرای برنامه های جاوا.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله زبان سی شارپ یا جاوا بپردازید.

در وب به زودی به بخشی جدایی ناپذیر از مرورگرهای وب مختلف تبدیل شد. با بهبود عملکرد وب که توسط آموزش سی شارپ به زبان ساده جاوا تقویت شده است، وب به سرعت نور رسیده است.برای بسیاری از برنامه نویسان، سی شارپ پاسخ مایکروسافت به جاوا است. حتی برخی می گویند که سی شارپ نتیجه امتناع سرسختانه مایکروسافت از ترویج زبانی است که توسعه نداده است. این احساس کمی خشن است. مایکروسافت دلایل خوبی برای توسعه C sharp داشت، به خصوص به این دلیل که آنها می خواستند برنامه های امنیتی مانند در یک محیط مدیریت شده اجرا شوند.

ممکن است در حال حاضر دقیقاً متوجه معنای این موضوع نباشید، اما مشخص خواهد شد که در حال آموزش سی شارپ به زبان ساده یادگیری C# هستید.C sharp یک زبان برنامه نویسی شی گرا قوی و مجموعه ای چشمگیر از ابزارها را برای مقابله با تقریباً هر کار برنامه نویسی در اختیار شما قرار می دهد. چه از توسعه برنامه های دسکتاپ، توزیع شده، وب یا موبایل جلوتر باشید، سی شارپ می تواند این کار را انجام دهد.همانطور که با سی شارپ آشنا می شوید، می توانید از کلمات کلیدی نسبتا کمی، نحو دقیق و محیط توسعه آسان برای استفاده آن قدردانی کنید.

متوجه خواهید شد که بخش هایی از برنامه هایی که در سی شارپ می نویسید می توانند در برنامه های آموزش سی شارپ به زبان ساده دیگر مورد استفاده مجدد قرار گیرند. در نهایت، ممکن است بدانید که فرصت های شغلی زیادی برای برنامه نویسانی که C# می دانند وجود دارد.معنی دات نت و سی شارپ اگر بخواهیم زبان سی شارپ و محیط مرتبط با آن، دات نت فریم ورک را به عنوان مهم ترین فناوری جدید برای توسعه دهندگان طی سالیان متمادی توصیف کنیم، اغراق نمی کنیم.

دات نت برای ارائه یک محیط جدید طراحی شده است که در آن می توانید تقریباً هر برنامه ای را برای آموزش سی شارپ به زبان ساده اجرا در ویندوز توسعه دهید، در حالی که سی شارپ یک زبان برنامه نویسی جدید است که به طور خاص برای کار با دات نت طراحی شده است. با استفاده از سی شارپ، می توانید برای مثال، یک صفحه وب پویا، یک سرویس وب XML، یک جزء از یک برنامه توزیع شده، یک جزء دسترسی به پایگاه داده، یک برنامه دسکتاپ کلاسیک ویندوز، یا حتی یک برنامه کلاینت هوشمند جدید بنویسید که آنلاین/آفلاین را فعال می کند. توانایی ها.

فریب برچسب دات نت را نخورید. بیت NET در نام وجود دارد تا بر این باور مایکروسافت تأکید کند که برنامه های آموزش سی شارپ به زبان ساده کاربردی توزیع شده، که در آنها پردازش بین مشتری و سرور توزیع می شود، راه حلی هستند، اما سی شارپ فقط زبانی برای نوشتن برنامه های اینترنتی یا شبکه نیست. این روشی را برای شما فراهم می کند تا تقریباً هر نوع نرم افزار یا مؤلفه ای را که ممکن است نیاز به نوشتن برای پلتفرم ویندوز داشته باشید، کدنویسی کنید. بین آنها، سی شارپ و دات نت پیکربندی شده است.

این است که روش نوشتن برنامه ها را متحول کند و برنامه نویسی در ویندوز را بسیار آسان تر از همیشه کند.این آموزش سی شارپ به زبان ساده یک ادعای بسیار بزرگ است و نیاز به اثبات دارد. از این گذشته، همه ما می دانیم که فناوری رایانه با چه سرعتی تغییر می کند. هر سال، مایکروسافت نرم افزار، ابزار برنامه نویسی یا نسخه های جدیدی از ویندوز را منتشر می کند و ادعا می کند که برای توسعه دهندگان بسیار مفید خواهد بود. بنابراین چه تفاوتی در مورد دات نت و سی شارپ وجود دارد؟

آموزش سی شارپ به زبان ساده برای نوجوانان 

به منظور درک اهمیت دات نت، به یادآوری ماهیت بیشتر فناوری های ویندوز که در 10 سال گذشته ظهور آموزش سی شارپ به زبان ساده کرده اند کمک می کند. اگرچه ممکن است در ظاهر بسیار متفاوت به نظر برسند، اما همه سیستم عامل های ویندوز از ویندوز 3.1 (معرفی شده در سال 1992) تا ویندوز سرور 2008 دارای همان Windows API آشنا هستند. همانطور که در نسخه های جدید ویندوز پیشرفت کردیم، بسیاری از توابع جدید به API اضافه شدند، اما این فرآیند تکامل و گسترش API به جای جایگزینی آن بود.

همین امر را می توان در مورد بسیاری از فناوری ها و چارچوب هایی که برای توسعه نرم افزار برای ویندوز استفاده آموزش سی شارپ به زبان ساده کرده ایم، گفت. برای مثال، COM (Component Object Model) به عنوان OLE (Object Linking and Embedding) ایجاد شد. در آن زمان، این تا حد زیادی وسیله‌ای بود که از طریق آن می‌توان انواع مختلف اسناد آفیس را به هم مرتبط کرد، به‌طور مثال، می‌توانید یک صفحه گسترده کوچک اکسل را در سند Word خود قرار دهید.

از این به COM، DCOM (COM توزیع شده)، و در نهایت COM+ – یک فناوری پیچیده که اساس ارتباطات آموزش سی شارپ به زبان ساده تقریباً هر مؤلفه، و همچنین اجرای تراکنش‌ها، خدمات پیام‌رسانی و گروه‌بندی اشیاء را تشکیل می‌دهد، تکامل یافت.مایکروسافت این رویکرد تکاملی را برای نرم افزار انتخاب کرد به این دلیل واضح که نگران سازگاری با عقب است. در طول سال‌ها، پایگاه عظیمی از نرم‌افزارهای شخص ثالث برای ویندوز نوشته شده است و ویندوز اگر هرگز به موفقیتی دست نمی‌یابد.

اگرچه سازگاری به عقب یکی از ویژگی های اصلی فناوری های ویندوز و یکی از نقاط قوت پلت فرم ویندوز آموزش سی شارپ به زبان ساده بوده است، اما دارای یک نقطه ضعف بزرگ است. هر بار که یک فناوری تکامل می یابد و ویژگی های جدیدی را اضافه می کند، کمی پیچیده تر از قبل می شود.مشخص بود که چیزی باید تغییر کند. مایکروسافت نمی‌توانست همیشه همان ابزارها و زبان‌های توسعه‌دهنده را گسترش دهد، و آنها را همیشه پیچیده‌تر و پیچیده‌تر می‌کرد تا بتواند خواسته‌های متناقض همگامی با سخت‌افزار جدید و حفظ سازگاری با آنچه را که در اطراف بود، برآورده کند.

ویندوز در اوایل محبوب شد. دهه 1990. اگر می‌خواهید مجموعه‌ای ساده و در عین حال پیچیده از زبان‌ها، آموزش سی شارپ به زبان ساده محیط‌ها و ابزارهای توسعه را می‌خواهید، که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به راحتی نرم‌افزارهای پیشرفته بنویسند، باید با یک لوح تمیز شروع کنید.این شروع تازه چیزی است که سی شارپ و دات نت در مورد آن هستند. اساسا دات نت یک چارچوب – یک API – برای برنامه نویسی بر روی پلتفرم ویندوز است. سی شارپ همراه با دات نت فریم ورک، زبانی است.

که از ابتدا برای کار با دات نت و همچنین برای استفاده از تمامی پیشرفت های محیط های توسعه و درک آموزش سی شارپ به زبان ساده ما از اصول برنامه نویسی شی گرا طراحی شده است. مکان در 20 سال گذشته قبل از ادامه، باید روشن کنیم که سازگاری با عقب در این فرآیند از بین نرفت. برنامه های موجود به کار خود ادامه خواهند داد و دات نت با قابلیت کار با نرم افزارهای موجود طراحی شده است. در حال حاضر ارتباط بین اجزای نرم افزار در ویندوز تقریباً به طور کامل با استفاده از COM انجام می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، دات نت این توانایی را دارد که در اطراف اجزای COM موجود بسته بندی آموزش سی شارپ به زبان ساده هایی ارائه کند تا اجزای دات نت بتوانند با آنها صحبت کنند.درست است که برای نوشتن کد برای دات نت نیازی به یادگیری سی شارپ نیست. مایکروسافت C++ را توسعه داده، زبان جدیدی به نام J# ارائه کرده و تغییرات اساسی در ویژوال بیسیک ایجاد کرده تا آن را به زبان قدرتمندتر ویژوال بیسیک دات نت تبدیل کند تا به کدهای نوشته شده در هر یک از این زبان ها اجازه دهد تا محیط دات نت را هدف قرار دهند.

با این حال، میراث این زبان‌های دیگر به جای اینکه از ابتدا با توجه به فناوری امروزی نوشته شده باشند، در طول آموزش سی شارپ به زبان ساده سال‌ها تکامل یافته‌اند.کاربرد و ویژگی های زبان سی شارپ به یک معنا می توان سی شارپ را برای زبان های برنامه نویسی مانند دات نت برای محیط ویندوز در نظر گرفت. همانطور که مایکروسافت در دهه گذشته عملکردهای بیشتر و بیشتری را به ویندوز و API ویندوز اضافه کرده است، Visual Basic 2008 و C++ شاهد گسترش بیشتری بوده اند. 

اگرچه ویژوال بیسیک و سی پلاس پلاس در نهایت به زبان‌هایی بسیار قدرتمند تبدیل شدند، اما هر دو زبان از آموزش سی شارپ به زبان ساده مسائل مربوط به میراث در حال تکامل خود نیز رنج می‌برند.در مورد ویژوال بیسیک 6 و قبل از آن، نقطه قوت اصلی زبان این بود که درک آن ساده بود و بسیاری از کارهای برنامه نویسی را آسان می کرد، تا حد زیادی جزئیات API ویندوز و زیرساخت COM توسعه دهنده را پنهان می کرد. نکته منفی این بود که ویژوال بیسیک هرگز واقعاً شی گرا نبود، بنابراین برنامه های کاربردی بزرگ به سرعت از هم ریخته شدند و نگهداری آنها دشوار بود.

همچنین، از آنجایی که نحو ویژوال بیسیک از نسخه های اولیه بیسیک به ارث رسیده بود (که به نوبه خود، درک آموزش سی شارپ به زبان ساده آن برای برنامه نویسان مبتدی به جای نوشتن برنامه های تجاری بزرگ، به طور شهودی ساده بود)، واقعاً خوب عمل نکرد. برنامه های ساخت یافته یا شی گرا از سوی دیگر، C++ ریشه در تعریف زبان ANSI C++ دارد. به این دلیل ساده که مایکروسافت برای اولین بار کامپایلر C++ خود را قبل از رسمی شدن تعریف ANSI نوشت، کاملاً مطابق با ANSI نیست، اما نزدیک است.

متأسفانه این امر منجر به دو مشکل شد. اولاً، ANSI C++ ریشه در یک فناوری ده ساله دارد، که به عدم آموزش سی شارپ به زبان ساده پشتیبانی از مفاهیم مدرن (مانند رشته‌های یونیکد و تولید اسناد XML) و برای برخی ساختارهای نحوی ترجمه می‌شود. ویژگی‌های قدیمی طراحی شده برای کامپایلرهای گذشته ( مانند جداسازی اعلامیه از تعریف توابع اعضا). دوم، مایکروسافت به طور همزمان سعی کرد C++ را به زبانی که برای کارهای با کارایی بالا در ویندوز طراحی شده بود، تبدیل کند و برای انجام این کار مجبور شد تعداد زیادی کلیدواژه مخصوص مایکروسافت و همچنین کتابخانه های مختلف را اضافه کند.

به زبان نتیجه این است که در ویندوز زبان به یک آشفتگی کامل تبدیل شده است. فقط از توسعه آموزش سی شارپ به زبان ساده دهندگان ++C بپرسید که چند تعریف برای یک رشته می توانند در نظر بگیرند: char*، LPTSTR، string، CString (نسخه MFC)، CString (نسخه WTL)، wchar_t*، OLECHAR* و غیره.اکنون وارد دات نت شوید – یک محیط کاملاً جدید که شامل پسوندهای جدید برای هر دو زبان است. مایکروسافت با افزودن کلیدواژه‌های خاص مایکروسافت به C++ و تبدیل کامل ویژوال بیسیک به ویژوال بیسیک دات‌نت در ویژوال بیسیک 2008.

این مشکل را برطرف کرد، زبانی که برخی از نحو اولیه VB را حفظ می‌کند اما از نظر طراحی بسیار آموزش سی شارپ به زبان ساده متفاوت است که می‌توان آن را در نظر گرفت. برای همه مقاصد، یک زبان جدید.در این شرایط بود که مایکروسافت تصمیم گرفت یک جایگزین به توسعه دهندگان بدهد – زبانی که به طور خاص برای دات نت طراحی شده و با یک لوح تمیز طراحی شده است. C# نتیجه است. به طور رسمی، مایکروسافت سی شارپ را به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده، مدرن، شی گرا و ایمن توصیف می کند که از C و C++ مشتق شده است.

اکثر ناظران مستقل احتمالاً آن را به “برگرفته از C، C++ و جاوا” تغییر می دهند. این توصیفات از نظر فنی آموزش سی شارپ به زبان ساده دقیق هستند، اما زیبایی یا ظرافت زبان را نشان نمی دهند. از نظر نحوی، سی شارپ بسیار شبیه به C++ و جاوا است، به طوری که بسیاری از کلمات کلیدی یکسان هستند و C# نیز ساختار بلوکی یکسانی با آن دارد. پرانتز ({}) برای علامت گذاری بلوک های کد و نقطه ویرگول برای عبارات جداگانه اولین برداشت از یک قطعه کد سی شارپ این است که به نظر می رسد.

کد C++ یا جاوا. با این حال، فراتر از این شباهت اولیه، یادگیری سی شارپ بسیار ساده تر از C++ است و آموزش سی شارپ به زبان ساده دشواری قابل مقایسه ای با جاوا دارد. طراحی آن بیشتر از این دو زبان دیگر با ابزارهای توسعه مدرن هماهنگ است و به گونه ای طراحی شده است که به طور همزمان سهولت استفاده از ویژوال بیسیک و دسترسی با کارایی بالا و حافظه کم را فراهم کند. در صورت لزوم C++. برخی از ویژگی های سی شارپ عبارتند از:پشتیبانی کامل از کلاس ها و برنامه نویسی شی گرا، از جمله ارث بری رابط و پیاده سازی، توابع مجازی و بارگذاری بیش از حد اپراتور.

مجموعه ای سازگار و به خوبی تعریف شده از انواع پایه.پشتیبانی یکپارچه برای تولید خودکار اسناد XML.تمیز کردن آموزش سی شارپ به زبان ساده خودکار حافظه تخصیص یافته به صورت پویا.امکان علامت گذاری کلاس ها یا متدها با ویژگی های تعریف شده توسط کاربر. این می تواند برای مستندسازی مفید باشد و ممکن است اثرات زمان کامپایل داشته باشد (به عنوان مثال، روش های علامت گذاری فقط باید در ساخت های اشکال زدایی کامپایل شوند).دسترسی کامل به کتابخانه کلاس پایه دات نت، به علاوه دسترسی آسان به API ویندوز (اگر واقعاً به آن نیاز دارید، که اغلب به آن نیاز ندارید).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =