ثبت نام
آموزش صفرتا صد html css

آموزش صفرتا صد html css به زبان ساده

سرفصل‌های مقاله

بعد از اینکه چیزی آموزش صفرتا صد html css در مورد تئوری جاوا اسکریپت و کارهایی که آموزش صفر تا صد css می توانید آموزش صفر تا صد html و css با آن انجام دهید یاد گرفتید، در یک آموزش کاملاً آموزش صفرتا صد html css است.

عملی یک دوره آموزشی خرابی در توابع اولیه جاوا اسکریپت را به شما ارائه آموزش صفرتا صد html css می دهیم. ما قصد داریم یک بازی ساده حدس اعداد را مرحله به مرحله برنامه ریزی کنیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی css را مطالعه کنید.

الزامات: مهارت های اولیه کامپیوتر، دانش اولیه HTML و CSS، و همچنین ایده ای از چیستی جاوا اسکریپت.هدف: کسب تجربه اولیه در نوشتن جاوا اسکریپت و حداقل درک آموزش صفرتا صد html css اولیه از آنچه نوشتن برنامه جاوا اسکریپت مستلزم آن است.نیازی نیست فوراً همه کدها را با جزئیات درک کنید.

آموزش صفرتا صد html css

ما فقط می خواهیم از قبل یک ایده کلی از مفاهیم به شما ارائه دهیم و ایده ای از نحوه کار جاوا آموزش صفر تا صد css اسکریپت (و سایر زبان های برنامه نویسی) به شما ارائه دهیم.

در مقالات بعدی آموزش صفرتا صد html css مجدداً در مورد همه این ویژگی ها به تفصیل صحبت خواهیم کرد!توجه: بسیاری از دستورات و ساختارهایی که در جاوا اسکریپت خواهید دید.

پیشنهاد می کنیم مقاله  دانلود فیلم آموزش رایگان css را مطالعه کنید.

مانند سایر زبان های برنامه نویسی هستند – توابع، حلقه ها و غیره. نحو به نظر متفاوت است، اما مفاهیم هنوز تا حد زیادی یکسان هستند.مثل یک برنامه نویس فکر کنیدیکی آموزش صفرتا صد html css از سخت ترین چیزهایی که در برنامه نویسی باید یاد گرفت دستورات نیست، بلکه نحوه استفاده از آنها برای حل کار است.

شما باید مانند یک برنامه نویس شروع به فکر کردن کنید – باید در مورد اینکه برنامه شما قرار است چه کاری انجام دهد واضح باشد و سپس مشخص کنید که چه عملکردها و آموزش صفرتا صد html css دستوراتی برای انجام آن نیاز دارید.این کار به ترکیبی از کار سخت، تجربه و تمرین زبان برنامه نویسی نیاز دارد – و کمی خلاقیت.

هرچه بیشتر کد کنید، بهتر می شوید. ما نمی توانیم قول بدهیم که آموزش صفر تا صد css شما یک “مغز برنامه نویس” را در پنج دقیقه توسعه خواهید داد، اما فرصت های زیادی را به شما می دهیم

تا آموزش صفرتا صد html css در طول دوره مانند یک برنامه نویس فکر کنید.با در نظر گرفتن این موضوع، مثالی را که در این مقاله ایجاد خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش صفر تا صد html را مطالعه کنید.

آموزش صفر تا صد html و css

در نظر بگیرید و روند تجزیه آن را به مراحل فردی مشخص تمرین کنید.در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت بازی حدس زدن را به شما نشان دهیم که در اینجا می توانید مشاهده آموزش صفرتا صد html css کنید:قبل از شروع بازی، با نحوه عملکرد بازی آشنا شوید.بیایید تصور کنیم که رئیس شما برای ایجاد این بازی به شما تکلیف زیر را داده است:

برنامه ای بنویسید که بازی حدس اعداد را پیاده سازی کند. باید یک عدد تصادفی بین 1 تا 100 انتخاب کند و از بازیکن بخواهد حداکثر بعد از 10 دور عدد را حدس بزند. پس از هر حرکت، آموزش صفرتا صد html css باید به بازیکن گفته شود که آیا درست حدس زده است یا نه – و اگر اشتباه کرده است، تعداد بسیار کم یا زیاد است.

علاوه بر این، تمام اعدادی که قبلاً حدس زده اند باید به بازیکن نمایش داده شوند. اگر بازیکن به درستی حدس بزند یا اگر 10 بار اشتباه حدس بزند، بازی به پایان می رسد. وقتی بازی آموزش صفرتا صد html css تمام شد، باید به بازیکن فرصت داد تا دوباره بازی کند.اگر به این دستورالعمل‌ها نگاه کنیم.

دوره آموزش صفرتا صد html css

می‌توانیم از دیدگاه یک برنامه‌نویس، آن‌ها را به وظایف ساده و قابل اجرا تقسیم کنیم:یک عدد تصادفی بین 1 تا 100 ایجاد کنید.
تعداد حدسیات انجام شده را ذخیره کنید، ابتدا مقدار آموزش صفرتا صد html css را 1 تنظیم کنید.به بازیکن اجازه ارسال نکته را بدهید.به محض ارسال نکته، آن را ذخیره کنید تا بازیکن بتواند ورودی های قبلی خود را ببیند.

سپس دوباره بررسی کنید که عدد صحیح باشد.اگر درست باشد:نمایش پیام تبریک همچنان که بازی تمام شده است، از ورودی‌ها جلوگیری کنید.راهی برای شروع مجدد بازی ارائه دهید

آموزش صفر تا صد css  آموزش صفرتا صد html css .اگر اشتباه است و هنوز تلاش هایی باقی مانده است:به بازیکن بگویید که عدد هنوز حدس زده نشده است.

اجازه دهید شماره دیگری وارد شود.تعداد حدس ها را 1 افزایش دهید.اگر شماره اشتباه است و تلاش دیگری باقی نمانده است:
به بازیکن اطلاع دهید که بازی تمام شده است.اجازه ورود آموزش صفرتا صد html css بیشتر را ندهید.یک کنترل برای شروع مجدد بازی نشان دهید.وقتی بازی دوباره راه اندازی شد، مطمئن شوید که منطق و رابط کاربری ریست شده اند.

سپس به مرحله اول برگردید.حالا بیایید جلو برویم و ببینیم چگونه می‌توانیم این نقاط را به کد تبدیل کنیم، مثال را بسازیم و توابع جاوا اسکریپت را در حین کار بررسی کنیم.

آموزش صفر تا صد css برای شروع این آموزش صفرتا صد html css آموزش، از شما می خواهیم که یک کپی محلی از فایل number-guessing-game-start.html تهیه کنید.

آن را هم در ویرایشگر متن و هم در مرورگر وب خود باز کنید. در حال حاضر، یک عنوان ساده، یک پاراگراف با دستورالعمل ها، و یک فرم برای وارد کردن تخمین می بینید،

آموزش صفر تا صد css  اما فرم در آموزش صفرتا صد html css حال حاضر هیچ کاری را انجام نمی دهد.کد بالا متغیرها و ثابت هایی را که برای ذخیره داده هایی که برنامه ما استفاده می کند نیاز داریم را تنظیم می کند.

متغیرها اساساً محفظه هایی برای مقادیر (به عنوان مثال اعداد یا متن) هستند. شما یک متغیر با کلمه کلیدی let (یا var) و به دنبال آن یک نام برای متغیر خود ایجاد می کنید آموزش صفرتا صد html css (در مقاله بعدی درباره تفاوت بین این دو کلمه کلیدی بیشتر خواهید خواند). از ثابت ها برای ذخیره مقادیری استفاده می شود.

که نمی خواهید تغییر دهید و با کلمه کلیدی const ایجاد می شوند. در این مورد ما از ثابت ها برای ذخیره ارجاعات به بخش هایی از رابط کاربری خود استفاده می کنیم. ممکن آموزش صفرتا صد html css است متن در برخی از آنها تغییر کند، اما عناصر HTML ارجاع شده بدون تغییر باقی می مانند.

دو متغیر آخر ما تعداد حدس 1 را ذخیره می کنند (برای پیگیری تعداد حدس های بازیکن استفاده می شود) و اشاره به دکمه تنظیم مجدد که هنوز وجود ندارد (اما بعداً وجود آموزش صفرتا صد html css خواهد داشت).توجه: بعداً در دوره آموزشی، با شروع مقاله بعدی، چیزهای بیشتری در مورد متغیرها / ثابت ها خواهید آموخت.

سپس موارد زیر را در جاوا اسکریپت قبلی خود اضافه کنید:توابع، بلوک‌های کد قابل استفاده مجدد هستند که می‌توانید یک بار بنویسید و بارها و بارها اجرا کنید و نیاز به تکرار مداوم آموزش صفرتا صد html css کد را کاهش دهید. این واقعا مفید است. روش‌های مختلفی برای تعریف توابع وجود دارد، اما در حال حاضر روی یک نوع ساده تمرکز می‌کنیم.

در اینجا ما یک تابع را با استفاده از تابع کلمه کلیدی و به دنبال آن یک نام و با پرانتزهای بعد از آن تعریف کرده ایم. پس از آن دو بریس مجعد ({}) قرار می دهیم.

آموزش صفر تا صد css هر زمانی که تابع را آموزش صفرتا صد html css فراخوانی می‌کنیم، تمام کدهایی که می‌خواهیم اجرا کنیم، داخل بریس‌های فرفری قرار می‌گیرد.

وقتی می خواهیم کد را اجرا کنیم، نام تابع را به دنبال پرانتز تایپ می کنیم.اکنون آن را امتحان کنیم. کد خود را ذخیره کنید و صفحه را در مرورگر خود به روز کنید. سپس وارد آموزش صفرتا صد html css کنسول جاوا اسکریپت ابزارهای توسعه دهنده شوید و خط زیر را وارد کنید:پس از فشار دادن Return / Enter، باید هشداری را مشاهده کنید.

که می گوید “I am a placeholder”. ما تابعی را در کد خود تعریف کرده ایم که هر زمان که آن را فراخوانی می کنیم یک هشدار ایجاد می کند.توجه: بعداً در این دوره چیزهای بیشتری آموزش صفرتا صد html css درباره توابع یاد خواهید گرفت.عملگرهای جاوا اسکریپت به ما این امکان را می دهند که تست ها را انجام دهیم.

ریاضیات انجام دهیم، رشته ها را به هم بپیوندیم و مواردی آموزش صفرتا صد html css از این قبیل.اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، کد خود را ذخیره کنید، صفحه را در مرورگر خود به‌روزرسانی کنید و کنسول جاوا اسکریپت ابزارهای توسعه‌دهنده را باز کنید. سپس می‌توانیم نمونه‌های نشان‌داده شده در زیر را تایپ کنیم.

هر کدام را از ستون‌های “Example” دقیقاً همانطور که نشان داده شده است، تایپ کنید، پس از هر یک، Return / Enter را فشار دهید و ببینید چه نتایجی را نشان می‌دهند.این تعداد زیادی آموزش صفرتا صد html css کد است – فو! بیایید هر بخش را مرور کنیم و توضیح دهیم که چه کار می کند.

خط اول (خط 2 بالا) متغیری به نام userGuess را اعلام می کند و مقدار آن را با مقدار فعلی وارد شده در قسمت متن تنظیم می کند. ما همچنین این مقدار را از طریق سازنده Number () داخلی آموزش صفرتا صد html css اجرا می کنیم، فقط برای اینکه مطمئن شویم مقدار قطعا یک عدد است.

بعد، با اولین بلوک کد شرطی خود مواجه می شویم (خطوط 3-5 بالا). یک بلوک کد شرطی به شما امکان می دهد تا بسته به اینکه یک شرط خاص درست است یا نه، کد را به صورت انتخابی آموزش صفرتا صد html css اجرا کنید. کمی شبیه یک تابع به نظر می رسد، اما اینطور نیست. ساده‌ترین شکل بلوک شرطی با کلمه کلیدی if شروع می‌شود.

سپس چند پرانتز، سپس چند پرانتز فرفری. در داخل پرانتز یک تست قرار می دهیم. اگر تست درست را برگرداند، کد را در داخل بریس های فرفری اجرا می کنیم. اگر نه، این کار را نمی کنیم و آموزش صفرتا صد html css به بیت کد بعدی می رویم. در این مورد، آزمون آزمایش می کند که آیا متغیر guessCount برابر با 1 است.

اگر اینطور باشد، محتوای متن پاراگراف حدس‌ها را برابر با «حدس‌های قبلی:» می‌کنیم. اگر نه، ما نمی کنیم.خط 6 مقدار userGuess فعلی را به انتهای پاراگراف حدس‌ها اضافه آموزش صفرتا صد html css می‌کند، به اضافه یک فضای خالی، بنابراین بین هر حدس نشان‌داده شده فاصله وجود خواهد داشت.

بلوک بعدی (خطوط 8-24 بالا) چند بررسی را انجام می دهد:اولین if () {} بررسی می کند که آیا حدس کاربر برابر است با عدد تصادفی تنظیم شده در بالای جاوا اسکریپت ما.

اگر اینطور آموزش صفرتا صد html css باشد، بازیکن درست حدس زده است و بازی برنده شده است، بنابراین ما یک پیام تبریک با رنگ سبز زیبا به بازیکن نشان می‌دهیم.

محتویات کادر اطلاعات حدس کم / زیاد را پاک می‌کنیم و تابعی به نام setGameOver () را اجرا می‌کنیم. که بعدا به آن خواهیم پرداخت اکنون با استفاده از ساختار else if () {}، تست آموزش صفرتا صد html css دیگری را به انتهای آخرین مورد زنجیر کرده ایم. این یکی بررسی می کند که آیا این نوبت آخرین نوبت کاربر است یا خیر.

اگر اینطور باشد، برنامه همان کار بلوک قبلی را انجام می دهد، مگر اینکه به جای پیام تبریک، یک پیغام بازی بیش از حد را نشان دهد.بلوک نهایی زنجیر شده در انتهای این کد (دیگر {}) حاوی آموزش صفرتا صد html css کدی است که تنها در صورتی اجرا می‌شود که هیچ یک از دو تست دیگر صحیح نباشد.

در این مورد به آنها می گوییم اشتباه می کنند، سپس تست شرطی دیگری را انجام می دهیم تا بررسی کنیم که حدس بالاتر یا کمتر از پاسخ بوده است، پیام دیگری را در صورت لزوم نمایش آموزش صفرتا صد html css می دهیم

تا به آنها بگوییم بالاتر یا پایین تر.سه خط آخر در تابع (خطوط 26-28 بالا) ما را برای حدس بعدی آماده می کند.

ما 1 را به متغیر guessCount اضافه می کنیم تا بازیکن از نوبت خود استفاده کند (++ یک عملیات افزایشی است – افزایش 1) و مقدار را از قسمت متن فرم خالی کرده و دوباره آن را آموزش صفرتا صد html css متمرکز کرده

آموزش صفر تا صد css و آماده برای حدس بعدی است که باید وارد شود. .در این مرحله ما یک تابع checkGuess () داریم که به خوبی پیاده سازی شده است.

اما هیچ کاری انجام نمی دهد زیرا هنوز آن را فراخوانی نکرده ایم. در حالت ایده‌آل می‌خواهیم زمانی که دکمه «ارسال حدس زدن» فشار داده می‌شود، آن را فراخوانی کنیم و برای انجام این آموزش صفرتا صد html css کار باید از یک رویداد استفاده کنیم.

آموزش صفر تا صد css  رویدادها چیزهایی هستند که در مرورگر اتفاق می‌افتند – روی یک دکمه کلیک می‌شود.

یک صفحه بارگذاری می‌شود، یک ویدیو پخش می‌شود و غیره – در پاسخ به آنها می‌توانیم بلوک‌هایی از کد را اجرا کنیم. سازه هایی که به رویداد گوش می دهند شنونده رویداد نامیده آموزش صفرتا صد html css می شوند و بلوک های کدی که در پاسخ به شلیک رویداد اجرا می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفت =