ثبت نام
برنامه نویسی اسکرچ چیست

برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

سرفصل‌های مقاله

در اینجا میخواهیم پاسخ این سوال که برنامه نویسی اسکرچ چیست را بدهیم. اگر بخواهبم به زبان ساده بگوییم برنامه نویسی اسکرچ چیست؟ میگوییم برنامه نویسی اسکرچ کدنویسی آسان برای کودکان 8 تا 11 ساله است و حالا برای توضیح مفصل در پاسخ سوال برنامه نویسی اسکرچ چیست به مطالب زیر میپردازیم: برنامه نویسی اسکرچ معمولاً برای کودکان بالای 8 سال توصیه می شود. برای کودکان 5 تا 7 ساله، ScratchJr یک گزینه جایگزین با پلتفرم ساده تر و شهودی تر از برنامه نویسی اسکرچ معمولی است.

برنامه نویسی اسکرچ یک زبان برنامه نویسی مقدماتی برای کودکان و بزرگسالان در تمام سنین است. ایرانیان سایبر برگزار کننده دوره های برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است.

کدنویسی و برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

برنامه نویسی اسکرچ یک معرفی بصری، کشیدن و رها کردن برنامه نویسی برای کودکان است. کدنویسی مهارت های حل مسئله را بهبود می بخشد، تفکر تحلیلی را ترویج می کند و خلاقیت را تقویت می کند.

برنامه نویسی اسکرچ یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک سطح بالا و وب سایت است که عمدتاً برای کودکان 8 تا 16 ساله به عنوان یک ابزار آموزشی برای برنامه نویسی هدف قرار گرفته است. کاربران در سایت برنامه نویسی اسکرچ، که  Scratchers(اسکرچر) نامیده می شود، می توانند با استفاده از یک رابط بلوک مانند پروژه هایی را در وب سایت ایجاد کنند.

پروژه ها را می توان با استفاده از ابزارهای خارجی به HTML5، برنامه های اندروید و فایل های EXE صادر کرد. برنامه نویسی اسکرچ توسط آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است، به بیش از 70 زبان ترجمه شده است و در اکثر نقاط جهان استفاده می شود.

پیشنهاد میکنم مقاله آموزش برنامه نویسی اسکرچ برای کودکان مطالعه کنید.

برنامه نویسی اسکرچ در مراکز بعد از مدرسه، مدارس و دانشگاه ها و همچنین سایر موسسات دانش عمومی آموزش داده می شود و استفاده می شود. از سال 2021، آمار جامعه در وب سایت رسمی این زبان بیش از 82 میلیون پروژه به اشتراک گذاشته شده توسط بیش از 74 میلیون کاربر، و بیش از 73 میلیون بازدید ماهانه از وب سایت برنامه نویسی اسکرچ را نشان می دهد.

برنامه نویسی اسکرچ نام خود را از تکنیکی به نام “خراش دادن” توسط سوارکاران دیسک گرفته شده است، که در آن صفحات وینیل به هم متصل می شوند و روی یک صفحه گردان برای تولید جلوه های صوتی و موسیقی مختلف دستکاری می شوند. مانند Scratching، وب‌سایت برنامه نویسی اسکرچ به کاربران اجازه می‌دهد رسانه‌های مختلف (از جمله گرافیک، صدا، و سایر برنامه‌ها) را به روش‌های خلاقانه با ایجاد و «ریمیکس» پروژه‌ها، مانند بازی‌های ویدیویی، انیمیشن‌ها و شبیه‌سازی‌ها با هم ترکیب کنند.

پیشنهاد میکنم مقاله دانلود اسکرچ مطالعه کنید.

برای اینکه بدانیم برنامه نویسی اسکرچ چیست؟ باید با واژه ی برنامه نویسی آشنا باشیم، اگر قبلاً با برنامه نویسی رایانه آشنا هستید، ممکن است به جای آن، یادگیری زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن مانند پایتون یا جاوا برای شما مفیدتر باشد.

در حالی که برنامه نویسی اسکرچ یک راه عالی برای شروع است، این زبان‌های برنامه‌نویسی پیچیده‌تر آن‌هایی هستند که به طور روزانه در مشاغل علوم کامپیوتر استفاده می‌شوند.

اکنون که می گوییم برنامه نویسی اسکرچ چیست؟ بیایید عمیق‌تر به تفاوت آن با زبان‌های کدنویسی سنتی بپردازیم.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ دانلود مطالعه کنید.

نوع متفاوتی از زبان برنامه نویسی

برنامه نویسی اسکرچ

اگرچه ممکن است برنامه نویسی اسکرچ در نگاه اول شبیه آن نباشد، اما هنوز هم قطعا یک زبان برنامه نویسی واقعی است. در واقع، از سال 2020، برنامه نویسی اسکرچ به عنوان نوزدهمین زبان برنامه نویسی کامپیوتری محبوب در جهان رتبه بندی شد.

سیاست حریم شخصی شما چیست؟

برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان، آنچه را که در طول فرآیند ثبت‌نام جمع‌آوری می‌کنیم و آنچه را در وب‌سایت عمومی برنامه نویسی اسکرچ است، محدود می‌کنیم. ما اطلاعات حساب را به کسی نمی فروشیم یا اجاره نمی دهیم.

رابط برنامه نویسی اسکرچ به سه بخش اصلی تقسیم می شود: یک ناحیه مرحله، پالت بلوک، و یک منطقه کدگذاری برای قرار دادن و مرتب کردن بلوک ها به اسکریپت هایی که می توانند با فشار دادن پرچم سبز یا کلیک کردن روی خود کد اجرا شوند. کاربران همچنین می‌توانند بلوک‌های کد خود را ایجاد کنند که در «بلاک‌های من» ظاهر می‌شوند.

در ادامه پاسخ به سوال برنامه نویسی اسکرچ چیست؟ باید از مزایای این برنامه نویسی بگوییم:

خود یادگیری برنامه نویسی اسکرچ یک رشته با ارزش است. کودکان به ویژه از تجربه مکرر ایده گرفتن و تولید یک برنامه کامل سود می برند. به بسیاری از مهارت های مطلوب نیاز دارد و آن را اصلاح می کند. مرحله ایده نیاز به برنامه ریزی و خلاقیت دارد. مرحله پیاده سازی نیازمند درک زبان برنامه نویسی، مونتاژ منطقی قطعه به قطعه کد و اشکال زدایی روشمند و تحلیلی برنامه است.

همانطور که مهارت های خود را توسعه می دهید، برنامه نویسی اسکرچ همچنان به شما کمک می کند. همیشه ایده یا پروژه دیگری وجود دارد که می توانید دنبال کنید. و مانند بسیاری از مهارت های آموخته شده، هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. اما ایجاد برنامه‌نویسی جذاب و راضی‌کننده برای ذهن‌های جوان به این آسانی نیست که آن‌ها را در مقابل یک ویرایشگر به زبان بیاورید.

برای جذب تخیل کودکان خردسال باید همه چیز را سرگرم کننده کنید. هر چه که باشد، باید مانند تلاشی باشد که آنها می خواهند در آن مشارکت داشته باشند.

برنامه نویسی اسکرچ یک راه حل عالی برای این است. برنامه نویسی اسکرچ یک زبان برنامه نویسی بسیار سطح بالا است، بنابراین انجام سریع کارها آسان است. بیشتر به صورت کشیدن و رها کردن است، بنابراین احتمال کمی وجود دارد که اشتباه تایپی باعث بروز اشکال در آن شود.

ثبت حساب اسکرچ

منظور برخی افراد از پرسیدن سوال برنامه نویسی اسکرچ چیست؟ چگونگی ایجاد و ساخت حساب اسکرچ می باشد.

برنامه نویسی اسکرچ بستری برای ایجاد برنامه ها و همچنین اشتراک گذاری آنها است. برای شروع، از پلتفرم آنلاین برنامه نویسی اسکرچ دیدن کنید و برای یک حساب کاربری جدید ثبت نام کنید. ثبت نام به شما امکان می دهد پروژه های خود را به صورت آنلاین ذخیره کنید و بعداً به آنها بازگردید. بررسی کدهای دیگر برنامه نویسان نیز راهی عالی برای یادگیری است.

برنامه نویسی اسکرچ به کاربران ثبت نام شده اجازه می دهد پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، بنابراین با ثبت نام به همه پروژه های مشترک در پلت فرم دسترسی پیدا می کنید. بیش از 82 میلیون پروژه توسط بیش از 74 میلیون کاربر به اشتراک گذاشته شده است که آن را به یک منبع مرجع ارزشمند تبدیل می کند.

هنگامی که در برنامه نویسی اسکرچ، یک حساب کاربری جدید ثبت می کنید، از شما خواسته می شود که یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید و برخی از قسمت های دیگر مانند آدرس ایمیل را تکمیل کنید. برای تکمیل ساخت حساب خود باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید. پس از تکمیل، فرزند شما می تواند برنامه نویسی خود را آغاز کند.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ دانلود مطالعه کنید.

چگونه با برنامه نویسی اسکرچ شروع کنیم

چگونه با برنامه نویسی اسکرچ شروع کنیم

برنامه نویسی اسکرچ دارای شخصیت هایی به نام sprites (اسپریت) هستند. برنامه ها بر روی اسپریت ها عمل می کنند و به شما امکان می دهند اسپریت ها را جابجا کنید، صداها را به کنش ها متصل کنید و حباب های گفتاری ایجاد کنید.

برای اینکه احساسی نسبت به برنامه نویسی با اسکرچ داشته باشید، روند ایجاد یک بازی کوچک در برنامه نویسی اسکرچ را طی کنید. روی کاغذ یک فرآیند طولانی و پیچیده به نظر می رسد، اما فرزند شما به سرعت شروع به عبور از این فرآیند بصری می کند.

اسکرچ آسان است

در پاسخ ساده تر به سوال برنامه نویسی اسکرچ چیست؟ باید بگوییم برنامه نویسی اسکرچ آسان است.

اگر بچه‌هایی در محدوده سنی 8 سال به بالا دارید، آمورش اسکرچ راهی عالی برای آشنا کردن آنها با تفکر منضبط است، در حالی که فکر می‌کنند در حال بازی هستند. اگر می خواهید آموزش برنامه نویسی آنها را یک گام فراتر ببرید، ممکن است بخواهید اسباب بازی های برنامه نویسی یا جعبه اشتراک برنامه نویسی را برای آنها تهیه کنید.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی مطالعه کنید.

بهترین ویژگی های برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

هم اکنون میخواهیم با چند ویژگی خوب برنامه نویسی اسکرچ  شما را آشنا کنیم: بزرگترین جذابیت برنامه نویسی اسکرچ سهولت استفاده از آن است. دانش‌آموزان می‌توانند نسبتاً به راحتی به یک نتیجه سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز دست یابند، که تشویق به استفاده در آینده و کاوش عمیق‌تر کدنویسی می‌شود.

انجمن آنلاین یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند است. از آنجایی که برنامه نویسی اسکرچ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، فرصت های تعاملی زیادی وجود دارد. اعضای سایت می توانند نظر بدهند، تگ کنند، پروژه های دیگران را مورد علاقه خود قرار دهند و به اشتراک بگذارند. اغلب چالش‌های استودیو طراحی برنامه نویسی اسکرچ وجود دارد که دانش‌آموزان را به رقابت تشویق می‌کند.

اول، Scratch برای توسعه تفکر محاسباتی استفاده می شود. دانش‌آموزانی که امروزه «بومی دیجیتال» هستند بیشتر از معلمان با فناوری‌های جدید آشنا می‌شوند.

یادگیری برنامه نویسی: در دنیایی که فناوری به طور فزاینده ای اساس همه چیز است، همچنین فعال بودن سازندگان برنامه ها یا وب سایت ها به دانش آموز اجازه می دهد تا وارد منطق مشارکتی سیستم شود.

حل مسئله: از طریق توسعه مهارت هایی که امکان حل مسئله را فراهم می کند، برنامه نویسی اسکرچ چیست می توان یک مکانیسم کلیدی برای توسعه دانش، “یادگیری برای یادگیری” ایجاد کرد که به کودکان اجازه می دهد تا در چشم انداز یادگیری مادام العمر و نه فقط وارد شوند. محدود به بافت مدرسه

افزایش مهارت‌های عرضی: در میان دانش عرضی، هوش هیجانی، هوش پایه را می‌یابیم که برای فعالیت‌های متعدد، مانند کار گروهی استفاده می‌شود. طراحی یک فعالیت آموزشی مشارکتی با Scratch باعث تقویت یادگیری گروهی و مشارکتی می شود.

ارزش گذاری برای اشتباهات خود: اشتباه کردن، اشتباه کردن، بسیار مورد ترس دانش آموزان است، اما این تنها راه برای یادگیری واقعی است. اگر دیگر از اشتباه کردن خجالت نمی‌کشید، خطا به عنوان محرکی برای بهبود و یادگیری مفاهیم جدید ارزش مثبتی پیدا می‌کند. برنامه نویسی اسکرچ چیست مطمئناً استفاده از Scratch می تواند به همه اینها کمک کند.

همچنین برای مربیان آموزشی، برنامه نویسی اسکرچ مزیتی دارد:

مربیان جامعه، ScratchEd خود را دارند که در آن می توانند داستان ها و منابع را به اشتراک بگذارند و همچنین سؤال بپرسند. راهی عالی برای ارائه ایده های تازه برای پروژه های آینده.

با استفاده از حساب Scratch Teacher می‌توانید برای دانش‌آموزان حساب‌هایی ایجاد کنید تا مدیریت آسان‌تر و مستقیماً نظر بدهند. شما باید درخواست کنید که یکی از این حساب ها را مستقیماً از ابتدا باز کنید.

علاوه بر استفاده از بازی اسکرچ برای کنترل آیتم‌های دنیای فیزیکی مانند ربات‌های لگو، می‌توانید استفاده دیجیتالی از آلات موسیقی، تشخیص حرکت ویدیویی با دوربین، تبدیل متن به گفتار، ترجمه با استفاده از Google Translate و بسیاری موارد دیگر را رمزگذاری کنید

آموزش اسکرچ : شکل “گربه”

آموزش اسکرچ برای کودکان

یک فیگور از طریق لباس ها و ژست های مختلف احیا می شود.
در آخرین مرحله از این مثال کوچک می خواهیم به نقطه مرکزی برنامه نویسی با Scratch برسیم و شکل را قابل کنترل کنیم. به عنوان مثال، برای اینکه گربه را در حالی که کلید “راست فلش” را نگه داشته اید از چپ به راست بدود، اسکریپت های زیر را وارد کنید: رویداد: هنگامی که کلید [] فشار داده می شودبررسی کنید: [] ثانیه صبر کنید ظاهر: به سراغ لباس بعدی بروید حرکت: [] گام را حرکت دهید در اسکریپت رویداد، کلید مورد نظر اختصاص داده شده است، در مورد ما “فلش برنامه نویسی اسکرچ چیست سمت راست”.

با اسکریپت “کنترل” بعدی، زمان بین یک تغییر لباس و لباس دیگر را تعیین می کنید. اگر مقدار “0.2” را وارد کنید، به این معنی است که 0.2 ثانیه قبل از تغییر ظاهر شکل می گذرد، که توالی حرکت را طبیعی تر می کند. برنامه نویسی اسکرچ چیست اسکریپت “Appearance” تضمین می کند که انتقال از “cat-a” به “cat-b” تا زمانی که کلید فلش پایین نگه داشته شود، رخ می دهد. اسکریپت چهارم از بخش “حرکت” به شما امکان می دهد هنگام تغییر لباس، فیگور را به سمت راست حرکت دهید. ما تصمیم گرفته ایم 10 مرحله منظم را شامل کنیم.

اسکرچ چه زبان برنامه نویسی است؟

Scratch بر اساس زبان برنامه نویسی Squeak است. از کارهای قبلی روی Logo و Squeak-Etoys الهام گرفته شده است، اما هدف آن ساده‌تر و شهودی‌تر است. Scratch یک پروژه منبع باز است، اما با یک تیم توسعه بسته.

برنامه اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری آموزش محور برای کودکان و جوانان است که برای اولین بار در سال 2007 منتشر شد، که شامل محیط توسعه آن و پلتفرم انجمن آنلاین نزدیک به هم است.

آیا اسکرچ رایگان است؟

با دانلود رایگان برنامه اسکرچ برنامه نویسی به معنای واقعی کلمه بازی کودکانه است. ... به لطف برنامه Scratch که مخصوص کودکان است، حتی دانش آموزان دبستانی نیز می توانند پروژه های خود را به شیوه ای بازیگوش بسازند.

برنامه نویسی اسکرچ چیست
ساخت بازی در اسکرچ

کارگردان: کودکان

تاریخ ایجاد شد: 2022-01-04 12:01

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 19 =