ثبت نام
برنامه نویسی تصویری کودکان

برنامه نویسی تصویری کودکان

سرفصل‌های مقاله

برنامه نویسی تصویری کودکان «همه در این کشور باید برنامه‌نویسی را یاد بگیرند، زیرا به شما یاد می‌دهد که چگونه فکر کنید.» برنامه نویسی تصویری کودکان علاوه بر این، 74 درصد از والدین در یک نظرسنجی اخیر گفتند که معتقدند برنامه نویسی تصویری کودکان علوم کامپیوتر موضوعی است که کودکان باید برنامه نویسی تصویری کودکان در تمام طول سال یاد بگیرند.

امروزه، برنامه نویسی می تواند یک مهارت عالی برای بچه ها باشد تا فارغ از اینکه در چه گروه سنی هستند، از K-12 یاد بگیرند. برنامه‌هایی مانند ScratchJr که توسط MIT طراحی شده است، مکانی عالی برای شروع برای مهدکودک‌ها و دانش‌آموزان کلاس اول است، برنامه نویسی تصویری کودکان در حالی که دانش‌آموزان ابتدایی اصلاحات Minecraft را جذاب می‌بینند و برنامه نویسی تصویری کودکان دانش‌آموزان بزرگ‌تر از برنامه‌نویسی چالش برانگیز مانند Python لذت خواهند برد.

پیشنهاد میکنم مقاله دانلود مستقیم اسکرچ مطالعه کنید.

صرف نظر از اینکه از کجا شروع می کنند، برنامه نویسی بچه ها را در معرض مهارت های مادام العمر متعددی مانند خلاقیت، حل مسئله، مدیریت پروژه و غیره قرار می دهد، که می تواند به آنها کمک کند تا در تمام تلاش های آینده خود پیشرفت کنند.

در این پست، ما نشان خواهیم داد که چرا بسیاری از مردم معتقدند برنامه نویسی تصویری کودکان برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان حیاتی است. قبل از اینکه به بحث در مورد بهترین راه‌های شروع کردن بچه‌ها بپردازیم، با توضیح اینکه کدنویسی برای بچه‌ها چیست و چگونه با کودک در مورد آن صحبت کنیم، شروع می‌کنیم. ما حتی چند کلاس برنامه نویسی رایگان برای بچه ها قرار داده ایم تا ماجراجویی شما را آسان کنیم.

برنامه نویسی برای کودکان چیست و چگونه کار می کند؟

برنامه نویسی تصویری چیست؟

کد نویسی برای بچه ها مجموعه دستورالعمل هایی است که ما برای برقراری ارتباط با رایانه ایجاد می کنیم. از طریق کدنویسی می‌توانیم رایانه‌ها را وادار به انجام وظایف کنیم.

برنامه‌نویسی رایانه‌ای به بچه‌ها این امکان را می‌دهد که نه تنها رسانه‌ها و فناوری دیجیتال را مصرف کنند، برنامه نویسی تصویری کودکان بلکه آن را ایجاد کنند. آنها می توانند به جای صرف یک بازی ویدیویی یا استفاده از یک برنامه، بازی ویدیویی خود یا حتی وب سایت خود را بسازند.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ دانلود مطالعه کنید.

درست مانند اینکه چگونه می‌توانیم از زبان‌های مختلف برای برقراری ارتباط با یکدیگر – انگلیسی، اسپانیایی، ژاپنی- استفاده کنیم – رایانه‌ها نیز زبان‌های زیادی دارند که آنها را می‌فهمند. به عنوان مثال، HTML، CSS، Javascript، Python، C++ و موارد دیگر. همه این زبان‌ها برنامه نویسی تصویری کودکان زبان‌های مبتنی بر نحو هستند که کدنویس‌ها به صورت دستی متن اسکریپت را تایپ می‌کنند.

برای بچه‌هایی که تازه شروع کرده‌اند، برنامه‌نویسی بصری با کشیدن و رها کردن یک راه عالی برای یادگیری مفاهیم اساسی کدنویسی است. برنامه نویسی بصری، مانند Scratch و ScratchJr، به بچه ها اجازه می دهد تا بلوک ها را به یکدیگر متصل کنند تا برنامه بسازند. این به کودکان این امکان را می‌دهد برنامه نویسی تصویری کودکان تا بر درک منطق اساسی مورد نیاز برای ساخت یک برنامه تمرکز کنند، بدون اینکه نگران اشتباهات تایپی ناشی از نوشتن نحو کد باشند.

کد نویسی برای چه استفاده می شود؟
از کدنویسی برای ایجاد انواع فناوری، آسان‌تر کردن مشاغل، نجات جان انسان‌ها و برنامه نویسی تصویری کودکان بهبود زندگی استفاده می‌شود. مردم از کدگذاری برای دادن دستورالعمل هایی به رایانه ها و سایر ماشین ها در مورد اقداماتی که باید انجام دهند استفاده می کنند.

علاوه بر این، ما از آن برای برنامه‌ریزی وب‌سایت‌ها، برنامه نویسی تصویری کودکان برنامه‌ها و سایر فناوری‌هایی که هر روز با آن‌ها در تعامل هستیم و در تنظیمات مختلف شغلی استفاده می‌کنیم. از هوش مصنوعی که سرطان آینده را پیش‌بینی می‌کند تا درست کردن دسرهای جدید، تا کنترل ترموستات خانه‌تان، برنامه نویسی تصویری کودکان در اینجا چند راه وجود دارد که کدگذاری بر دنیای اطراف ما تأثیر می‌گذارد.

کاربرد برنامه نویسی تصویری کودکان

برنامه نویس کامپیوتر
مهندس سیستم های کامپیوتری
توسعه دهنده وب
توسعه دهنده نرم افزار
مراقبت های بهداشتی
هواپیمایی
موسیقی/هنر
تولید صنعتی
آیا برنامه نویسی تصویری کودکان خوب است؟

بله، کدنویسی برای بچه ها خوب است. دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. در حال حاضر 2 میلیون دانش آموز “تسلط اولیه کد نویسی” را در Code.org نشان داده اند.

تیم کوک یک بار گفت: “ما فکر می کنیم کدنویسی باید در هر مدرسه ای لازم باشد، زیرا به اندازه هر نوع زبان دوم مهم است… این زبانی است که همه به آن نیاز دارند، و نه فقط برای دانشمندان کامپیوتر، بلکه برای همه ماست.”

“خلاقیت هدف است. کدنویسی فقط برای اجازه دادن به آن است. برنامه نویسی تصویری کودکان خلاقیت در صندلی جلو است. تکنولوژی در صندلی عقب است این به نوعی ترکیبی با هر دوی اینها است که اکنون می توانید چنین کارهای قدرتمندی انجام دهید.”

کدنویسی برای بچه ها مهارت های ارزشمندی در زندگی به آنها می دهد. به گفته هیئت کالج، تحصیل در علوم کامپیوتر آمادگی خوبی برای 48 رشته مختلف کالج، از جمله رشته‌های متنوعی مانند مدیریت بازرگانی، زمین‌شناسی، زبان‌شناسی و غیره است. فراتر از آن، برنامه نویسی مهارتی است که امروزه بسیاری از بزرگسالان به دنبال آن هستند.

بر اساس گزارش CNBC، در آگوست 2021، Monster از کارگران در سراسر ایالات متحده نظرسنجی کرد تا مشخص کند برنامه نویسی تصویری کودکان که کارگران به کدام مهارت‌ها بیشتر نیاز دارند تا رزومه خود را تقویت کنند. آموزش مهارت‌های فناوری مانند کدنویسی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در صدر فهرست قرار گرفتند.

گفت: «مردم به سمت این مهارت‌ها گرایش پیدا می‌کنند، زیرا این رشته‌ها ریسک کمتری دارند، و عموماً بسیار محبوب و پایدار برای ایجاد یک شغل طولانی‌مدت هستند، چیزی که مردم پس از همه خطرات و ابهامی که در این بازار کار همه‌گیر رخ داده است، می‌خواهند.» جاشوا دانیل، مربی شغلی و مشاور ارشد در کورن فری. “مهارت های فنی و کامپیوتری نیز یک تمایز بسیار آسان در رزومه هستند.”

در واقع، طبق گفته FunTech، بازار کار برای توسعه دهندگان نرم افزار برنامه نویسی تصویری کودکان و برنامه نویسان محاسباتی قرار است از سال 2018 تا 2028 21 درصد رشد کند.

فراتر از آماده کردن آنها برای مشاغل آینده STEM خود، زیرا بچه ها یاد می گیرند که کدنویسی کنند

با انواع تفکر منطقی و مهارت‌های استدلال، و همچنین تشخیص الگو، خودیابی، حل مسئله، انگیزه درونی، مدیریت پروژه و بسیاری موارد دیگر آشنا می‌شود.

همانطور که کودکان کدنویسی را یاد می گیرند، در برقراری ارتباط و توسعه مهارت های ارتباطی خود تمرین زیادی می کنند، زیرا آنها کار خود را برای دانش آموزان و معلمان دیگر ارائه و توضیح می دهند. و توانایی برقراری ارتباط موثر یکی از مهم ترین مهارت های زندگی است که هر کودکی باید آن را توسعه دهد.

چگونه برنامه نویسی تصویری کودکان توضیح می دهید؟

بهتر است از طریق اصطلاحات و مثال‌هایی که از قبل می‌دانند، کدنویسی را برای کودک توضیح دهید. به عنوان مثال، می‌توانید به یک بازی ویدیویی مراجعه کنید (روشی که آن‌ها می‌توانند به شخصیت خود بگویند که از طریق فشار دادن دکمه‌شان چه کاری انجام دهند، شبیه نحوه فرمان دادن به کامپیوتر با کد است).

یک دستور پخت (روشی که آنها از یک دستور العمل برای درست کردن چیزی پیروی می کنند مشابه نحوه پیروی کامپیوتر از دستورالعمل ها برای ایجاد برنامه ها، وب سایت ها و موارد دیگر است). یا دادن دستورالعمل به کسی در مورد چگونگی انجام کاری (به روشی مشابه که چگونه به برنامه نویسی تصویری کودکان کودک گمشده کمک می کند راه خود را به کلاس درس خود پیدا کند، روشی است که می تواند به رایانه دستور دهد تا یک کار را کامل کند).

دوم، آن را تا حد امکان ساده نگه دارید. هضم تعریف کدنویسی و رمزگذاری اصطلاحات و کلمات کلیدی ممکن است سخت باشد، بنابراین با ادامه یادگیری کودکان، از کلماتی که با آنها آشنا هستند برای توضیح کلمات کلیدی استفاده کنید. به عنوان مثال، یک حلقه عبارت است از “توالی از دستورالعمل ها که به طور مداوم تکرار می شود تا زمانی که به یک شرایط خاص برسد” یک زبان پیچیده است.

توضیح یک حلقه “چیزی است که تا رسیدن به وضعیت خاصی اتفاق می افتد” و سپس ترسیم یک تصویر بصری برای آنها: یک حلقه مانند زمانی است که شما بارها و بارها یک آب نبات Pez را از دهان آبنبات خوری بیرون می آورید تا تمام آب نبات ها تمام شود. می تواند مفید باشد.

در نهایت، سرگرم نگه داشتن آنها را سرگرم کننده و سرگرم کننده کنید! همانطور که آنها به یادگیری بیشتر در مورد کدنویسی ادامه می دهند، به آنها اجازه دهید همه راه هایی را که کدنویسی بر زندگی اطراف آنها تأثیر می گذارد، بدانند. و چالش هایی را فراهم کنید و به آنها کمک کنید تا انواع بازی ها را بسازند.

راه هایی برای شروع برنامه نویسی برای کودکان

راه های سرگرم کننده زیادی برای شروع برنامه نویسی برای بچه ها وجود دارد، از جمله انواع کلاس های آنلاین، برنامه ها و بازی ها – حتی کلاس های برنامه نویسی رایگان برای بچه ها وجود دارد! ما تعدادی از راه های مورد علاقه خود را برای شروع برنامه نویسی کودکان در اینجا گردآوری کرده ایم.

کلاس کدنویسی چیست؟

یک کلاس کد نویسی با دستور معلم به کودکان کدنویسی برنامه نویسی تصویری کودکان را آموزش می دهد. معمولاً معلم مفهومی را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند و سپس از آن‌ها می‌خواهد که این مفهوم را از طریق یک پروژه سرگرم‌کننده عملی کنند. برخی از کلاس های کدنویسی به صورت حضوری و برخی دیگر آنلاین هستند.

برخی از کلاس‌های آنلاین به صورت درخواستی هستند، برنامه نویسی تصویری کودکان به این معنی که مانند یک ویدیو ضبط می‌شوند و می‌توانید هر زمان که بخواهید آنها را تماشا کنید. برخی دیگر زنده هستند، به این معنی که مربی و بچه‌ها می‌توانند از طریق Zoom با یکدیگر صحبت کنند و همانطور که با هم پیش می‌روند یاد بگیرند.

کلاس‌های کدنویسی برنده جایزه Create & Learn، جلسات تعاملی برنامه نویسی تصویری کودکان و تحت رهبری مربی هستند که یک تجربه ویدیویی زنده را ارائه می‌دهند تا هر کودکی را برای موفقیت آماده کند. معلمان از روش یادگیری مبتنی بر پرس و جو استفاده می کنند و اطمینان می دهند که کودکان نه تنها می توانند مفاهیم را تکرار کنند، بلکه آنها را واقعاً درک می کنند و می توانند آنها را عملی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 10 =