ثبت نام
برنامه نویسی پایتون چیست

برنامه نویسی پایتون چیست

سرفصل‌های مقاله

پایتون چیست؟پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا برنامه نویسی پایتون چیست سطح بالا، همه منظوره و تفسیر شده برنامه نویسی پایتون چیست است. برنامه نویسی پایتون چیست مانند PERL، پایتون یک زبان برنامه نویسی محبوب در بین برنامه نویسان با تجربه C++ و جاوا است.

با کار در پایتون، کاربران می‌توانند عبارات را در چندین سیستم عامل، از جمله سیستم‌های مبتنی بر یونیکس، برنامه نویسی پایتون چیست سیستم عامل مک، MS-DOS، OS/2 و نسخه‌های مختلف مایکروسافت ویندوز 10 و ویندوز 11 تفسیر کنند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی پایتون بپردازید.

 

برنامه نویسی پایتون چیست

ریشه ها و مزایای پایتون .پایتون سه دهه پیش ظهور کرد. مخترع آن، برنامه نویس هلندی، نام آن را به نام گروه کمدی برنامه نویسی پایتون چیست مورد علاقه خود در آن زمان، سیرک پرواز Monty Python، نامگذاری کرد. 

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی پایتون چه کاربردی دارد بپردازید.

جامعه پر جنب و جوشی از علاقه مندان را به برنامه نویسی پایتون چیست خود جذب کرده است که روی رفع اشکالات احتمالی و گسترش قابلیت های کد کار می کنند.پایتون به دلیل قدرتمند بودن، سریع بودن و سرگرم کننده تر کردن برنامه نویسی معروف است.

کدگذاران پایتون می توانند متغیرها را به صورت پویا تایپ کنند بدون اینکه نیازی به توضیح این باشد که متغیر قرار است چه باشد. کاربران می توانند پایتون را بدون “برنامه نویسی پایتون چیست” هیچ هزینه ای دانلود کنند و بلافاصله شروع به یادگیری کدنویسی با آن کنند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دوره آموزش برنامه نویسی پایتون بپردازید.

کد منبع آزادانه در دسترس است و برای اصلاح و استفاده مجدد باز برنامه نویسی پایتون چیست است.پذیرش پایتون به دلیل نحو واضح و خوانایی آن بسیار گسترده است. Python که اغلب در تجزیه و تحلیل داده ها، یادگیری ماشین (ML) و توسعه وب استفاده می شود.

کدی را ارائه می دهد که خواندن، درک و یادگیری آسان است. الزامات تورفتگی پایتون برای عبارات منبع کمک می کند تا برنامه نویسی پایتون چیست کد سازگار و خوانا باشد. برنامه های توسعه یافته با کد پایتون معمولا کوچکتر از نرم افزارهای ساخته شده با زبان های برنامه نویسی مانند جاوا هستند.

برنامه نویسان معمولاً باید کد کمتری تایپ کنند.برنامه نویسی پایتون نیز محبوب است زیرا مفسر در کشف اشکالات و ایجاد استثنا عالی است. در این مورد، ورودی های بد هرگز باعث برنامه نویسی پایتون چیست ایجاد خطای بخش بندی نمی شوند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله یادگیری برنامه نویسی پایتون بپردازید.

sale 307455 article image

از آنجایی که دیباگر مبتنی بر پایتون است، کاربران نیازی به نگرانی در مورد تداخل احتمالی برنامه نویسی پایتون چیست نخواهند داشت.پایتون به رشد خود ادامه می دهد و به طور فعال توسط برخی از بزرگترین شرکت های چندملیتی و چندملیتی استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی پایتون از صفر تا صد بپردازید.

که از پایتون نیز با راهنماها، آموزش ها و منابع پشتیبانی می کنند.مقایسه زبان های برنامه نویسی برای بررسی چگونگی مقایسه مزایا برنامه نویسی پایتون چیست و معایب پایتون با سایر زبان ها به بالا مراجعه کنید.موارد استفاده از پایتون.

پایتون انواع داده‌های پویا، کلاس‌ها و رابط‌های آماده را برای برنامه نویسی پایتون چیست بسیاری از تماس‌های سیستمی و کتابخانه‌ها ارائه می‌دهد. کاربران همچنین می توانند آن را با استفاده از زبان برنامه نویسی دیگری مانند C یا C++ گسترش دهند.

ساختارهای داده سطح بالا، اتصال پویا و تایپ پویا آن را به یکی از زبان های برنامه نویسی رایج برای توسعه سریع برنامه تبدیل کرده است.Python همچنین اغلب برنامه نویسی پایتون چیست به عنوان یک چسب یا زبان برنامه نویسی استفاده می شود.

که به طور یکپارچه اجزای موجود را به هم متصل می کند. کاربران می توانند از آن برای اسکریپت نویسی در فناوری صفحه سرور برنامه نویسی پایتون چیست فعال مایکروسافت استفاده کنند.موارد استفاده اولیه برای پایتون شامل موارد زیر است:

MLتوسعه وب سمت سرورتوسعه نرم افزاربرنامه نویسی سیستم هر کسی که برنامه نویسی پایتون چیست از فیس بوک، گوگل، اینستاگرام، ردیت، اسپاتیفای یا یوتیوب استفاده می کند با کد پایتون مواجه شده است.

کد پایتون را می‌توان در سیستم امتیازدهی زمین کریکت ملبورن (استرالیا) نیز یافت.یک سرور کاربردی وب محبوب، به زبان پایتون نوشته برنامه نویسی پایتون چیست شده است.بهترین زبان های برنامه نویسی برای متخصصان امنیت سایبری .

منبع: کتابخانه نمودار کد پایتون اساس بسیاری از ابزارهای رایج امنیت سایبری است.آموزش  برنامه نویسی پایتون چیست و ابزار پایتون در نتیجه پشتیبانی گسترده جامعه و نحوی که بر خوانایی تأکید دارد، یادگیری پایتون نسبتاً آسان است.

برخی از دوره های آنلاین به کاربران برنامه نویسی پایتون را در شش هفته آموزش می دهند.خود پایتون نیز ماژول‌ها و بسته‌هایی را برای یادگیری فراهم می‌کند و ماژولار بودن برنامه نویسی پایتون چیست برنامه و استفاده مجدد از کد را پشتیبانی می‌کند.

همانطور که کاربران با پایتون کار می کنند، می خواهند با نسخه فعلی، محیط توسعه و ابزارهای پشتیبانی، به ویژه موارد برنامه نویسی پایتون چیست زیر آشنا شوند:که مربوط به سال 2008 است، آخرین نسخه باقی مانده است.

برخلاف به‌روزرسانی‌های قبلی که بر اشکال‌زدایی نسخه‌های قبلی پایتون متمرکز برنامه نویسی پایتون چیست بودند، پایتون 3 دارای سازگاری رو به جلو و تغییرات سبک کدنویسی بود. در نتیجه پایتون 3 نتوانست از نسخه های قبلی پشتیبانی کند.

نحو کد در تکرار و افزونگی برنامه نویسی پایتون چیست کد محدود شد و به کد اجازه داد تا وظایف یکسانی را به طرق مختلف انجام دهد. این تغییر واحد یادگیری برنامه نویسی پایتون را برای مبتدیان بسیار آسان کرد.

توسعه یکپارچه و محیط یادگیری (IDLE) محیط استاندارد توسعه پایتون است. این امکان دسترسی به حالت تعاملی پایتون را از برنامه نویسی پایتون چیست طریق پنجره پوسته پایتون فراهم می کند.

کاربران همچنین می توانند از برای ایجاد یا ویرایش فایل های برنامه نویسی پایتون چیست منبع موجود پایتون با استفاده از ویرایشگر فایل استفاده کنند.به توسعه دهندگان اجازه می دهد اسکریپت های پایتون را از دسکتاپ اجرا کنند.

به سادگی را به عنوان برنامه پیش فرض برای باز کردن هر اسکریپت .py با دوبار کلیک کردن روی آن از طریق پنجره Finder انتخاب کنید. گزینه های زیادی برای کنترل نحوه برنامه نویسی پایتون چیست راه اندازی اسکریپت های پایتون توسط کاربران ارائه می دهد.

یک توزیع منبع باز پیشرو برای زبان های برنامه نویسی پایتون و R با بیش از 300 کتابخانه داخلی است که به طور ویژه برای برنامه نویسی پایتون چیست پروژه های ML توسعه یافته است. هدف اصلی آن ساده کردن مدیریت و استقرار بسته است.

پایتون یک هیگ استراه حل مقرون به صرفه زمانی که کاربران برنامه نویسی پایتون چیست کتابخانه استاندارد گسترده رایگان و مفسر پایتون را به ترکیب اضافه می کنند. بسیار متنوع است. برای مثال، کاربران می‌توانند به سرعت در چرخه‌های ویرایش-تست-اشکال‌زدایی بدون نیاز به مرحله کامپایل شرکت کنند.

به این دلایل و برنامه نویسی پایتون چیست دلایل دیگر، توسعه دهندگان نرم افزار اغلب ترجیح می دهند در پایتون کدنویسی کنند و متوجه می شوند که به افزایش بهره وری آنها کمک می کندپایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره محبوب است که می تواند برای برنامه های مختلف استفاده شود.

این شامل ساختارهای داده سطح بالا، تایپ پویا، اتصال پویا، و بسیاری از ویژگی‌های دیگر است که آن را برای توسعه برنامه‌های  برنامه نویسی پایتون چیست کاربردی پیچیده به همان اندازه که برای اسکریپت‌نویسی یا «کد چسب» که مؤلفه‌ها را به هم متصل می‌کند مفید می‌سازد.

کاربرد برنامه نویسی پایتون چیست

همچنین می توان آن را برای برقراری تماس های سیستمی با تقریباً تمام سیستم عامل برنامه نویسی پایتون چیست ها و اجرای کدهای نوشته شده در C یا C++ گسترش داد. با توجه به فراگیر بودن و توانایی آن برای اجرا در تقریباً هر معماری سیستم، پایتون یک زبان جهانی است که در برنامه های مختلف مختلف یافت می شود.

پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر برنامه نویسی پایتون چیست شده، تعاملی و شی گرا است. این شامل ماژول ها، استثناها، تایپ پویا، انواع داده های پویا سطح بسیار بالا و کلاس ها است.

زبان برنامه نویسی شامل هزاران ماژول شخص ثالث است که در فهرست بسته پایتون موجود است. استانداردهای محبوبی را برنامه نویسی پایتون چیست برای تخصص های مختلف ارائه می دهد، مانند جنگو برای توسعه وب و ، برای علم داده.

درباره پایتون اولین بار در اواخر برنامه نویسی پایتون چیست دهه 1980 توسط توسعه یافت، پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی منبع باز با مدیریت بحث عمومی از طریق پیشنهادهای بهبود پایتون (PEP) پیشرفت کرد.

در سال 2018، ون روسوم از سمت خود به عنوان «دیکتاتور خیرخواه برای زندگی» کنار رفت برنامه نویسی پایتون چیست و همانطور که در PEP 13 به طور رسمی ذکر شد، یک شورای راهبری برای خدمت به عنوان رهبری زبان ایجاد شد.

بنیاد نرم افزار پایتون یک شرکت غیرانتفاعی 501(c)(3) است که حقوق مالکیت معنوی زبان برنامه نویسی پایتون را در اختیار دارد. این شامل پایتون نسخه 2.1 و جدیدتر، پیاده سازی مرجع برنامه نویسی پایتون چیست و زیرساخت برای حفظ زبان است.

همچنین برای ساخت نرم افزار کمک هزینه می دهد و چندین کنفرانس را در سال برگزار می کند.پایتون در حال حاضر در سومین برنامه نویسی پایتون چیست نسخه اصلی خود است و به طور مرتب به روز می شود.آیا پایتون منبع باز است؟

بله، همه نسخه‌های مدرن پایتون تحت یک مجوز سازگار با GPL که توسط تأیید شده است، دارای حق چاپ هستند. لوگوی پایتون دارای علامت تجاری است اما امکان سفارشی سازی را فراهم می کند (برای جزئیات برنامه نویسی پایتون چیست به مجوز کامل مراجعه کنید).

می توانید کد منبع پایتون را از اینجا دانلود کنید.چرا از پایتون استفاده کنیم؟دلایل مختلفی وجود دارد که چرا پایتون به عنوان یک برنامه نویسی پایتون چیست زبان برنامه نویسی انتخاب خوبی است، بسته به دیدگاه و پیشینه شما.

پایتون برای برنامه نویسان کسانی که تازه وارد برنامه نویسی می شوند می توانند از سطح بالای انتزاع پایتون بهره ببرند. این بسیار تعاملی است و به دلیل “نظرات قوی” خود در مورد نحو خاص (از جمله فضای خالی) برنامه نویسی پایتون چیست شناخته شده است.

پایتون مانند سایر زبان‌های سطح بالا دارای فرآیند جمع‌آوری زباله برای مدیریت حافظه یا حذف منابع بلااستفاده است. اگر کاربر یک تجربه توسعه مبتنی بر مرورگر را بخواهد برنامه نویسی پایتون چیست ، می‌تواند با تایپ پایتون در خط فرمان یا با استفاده از پروژه‌هایی مانند بازخورد فوری از مفسر دریافت کند.

بسیاری از کاربران همچنین درک می کنند که دارای یک نحو سختگیرانه است که توسط کامپایلر اعمال می شود، و داشتن برنامه نویسی پایتون چیست یک “راه درست” را برای نوشتن یک برنامه آسان می کند. این سبک توسعه از طریق تقویت شده است.

صرف نظر از سطح تجربه خود، برنامه نویسان با پیشینه های مختلف به روش های قابل توجهی به زبان کمک می کنند. پایتون دارای یک اکوسیستم بالغ از ابزارهای رایگان و اختصاصی است، از جمله محیط‌های برنامه نویسی پایتون چیست توسعه یکپارچه لاینترها و چارچوب‌ها.

ماژول های به اشتراک گذاشته شده از طریق دارای عمق و وسعتی هستند که تقریباً هر موضوعی را پوشش می دهد. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:فریمورک های وب برنامه نویسی پایتون چیست مانند جنگو، پیرامید، فلاسک و بطری.

پشتیبانی از پروتکل اینترنت در کتابخانه استاندارد برای JSON، HTML، XML، FTP، IMAP و سوکت ها.علم داده و برنامه نویسی پایتون چیست یادگیری ماشین با SciPy، Pandas، IPython، NumPy و موارد دیگر.پایتون برای sysadmin ها.

اگر شما یک sysadmin هستید، ممکن است با پوسته اسکریپت برنامه نویسی پایتون چیست برای مدیریت سیستم آشنا و راحت باشید. Bash و سایر پوسته‌ها زبان‌های کاربردی قدرتمندی هستند، اما پایتون شی گرا است.

و هزاران کتابخانه دارد که برنامه نویسی پایتون چیست می‌توانید در کار خود از آنها استفاده کنید. در واقع، بسیاری از مؤلفه‌های زیرساخت فناوری اطلاعات منبع باز و اختصاصی، کتابخانه‌های پایتون را فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 6 =