منو
صفحه اصلی
ثبت نام
زبان سی شارپ یا جاوا

آموزش زبان سی شارپ یا جاوا

سرفصل‌های مقاله

آدا زبانی است که در سیستم‌های حیاتی، در دنیای هوانوردی زبان سی شارپ یا جاوا و کیهان‌نوردی بسیار مفید است. بیایید نگاهی به زبان آدا، تاریخچه جالب و خواص زبان سی شارپ یا جاوا بی نظیر آن بیندازیم.فنی نه تنها C، C ++ و جاوا – Ada را ملاقات کنیدهنگام جستجوی پیشنهادهای شغلی زبان سی شارپ یا جاوا برای برنامه نویسان، این تصور به وجود می آید که زبان آدا متعلق به گذشته است.

در واقع، هنوز در چندین مرکز مهم در لهستان استفاده می شود. افراد علاقه مند به صنعت هوانوردی یا فضایی، به زبان سی شارپ یا جاوا ویژه، باید افق برنامه ریزی خود را گسترش دهند. با این حال، حتی افرادی که قصد استفاده فعال از این زبان را ندارند، می توانند از آشنایی با آدا بهره مند شوند. چه چیزی آدا را بسیار خاص می کند؟

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی سی شارپ بپردازید.

 

زبان سی شارپ یا جاوا

در اواسط ژوئن سال جاری، کنفرانس Ada-Europe 2019 در شبکه تحقیقاتی Łuksiewicz – موسسه زبان سی شارپ یا جاوا هوانوردی برگزار شد. این یک کنفرانس عادی است که هر سال در مکانی متفاوت در اروپا برگزار می شود. این زمانی است که متخصصان و علاقه مندان به زبان برنامه نویسی Ada و همچنین افراد علاقه مند به ایجاد سیستم های قابل اعتماد برای تجدید دانش و دانش صنعت در مورد توسعه این فناوری گرد هم می آیند.در لهستان، صنعت سیستم های حیاتی هنوز نسبتاً کوچک است.

سایر زبان های برنامه نویسی بر بازار تسلط دارند، بنابراین چنین کنفرانسی فرصتی عالی برای ارائه زبان Ada به کاربران زبان سی شارپ یا جاوا جدید بالقوه است.برخی از برنامه نویسان Ada را با چیزی قدیمی مرتبط می دانند که ارزش توجه به آن را ندارد. با این حال، این زبان جوان‌تر از زبان C است، محبوب‌ترین زبان در دنیای سیستم‌های جاسازی شده، و به عنوان استاندارد ISO با ریتمی شبیه به زبان C ++ توسعه می‌یابد. همچنین مشخص شد که در زمینه هایی مانند هوانوردی، مشارکت Ada در پروژه های برنامه نویسی با زبان C قابل مقایسه است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله زبان برنامه نویسی سی شارپ بپردازید.

این دو زبان ستون فقرات راه حل های فنی در سیستم های ایجاد شده برای هوانوردی و هوافضا زبان سی شارپ یا جاوا را تشکیل می دهند. این یکی از دلایلی است که در مرکز طراحی مهندسی، که سرمایه‌گذاری مشترک شبکه تحقیقاتی Łukasiewicz – موسسه هوانوردی و شرکت جنرال الکتریک پولسکا است، تلاش می‌کنیم تا شایستگی‌ها را در این زمینه حفظ و توسعه دهیم.آدا چیست؟Ada یک زبان برنامه نویسی است که در اوایل دهه 1980 به درخواست وزارت دفاع ایالات متحده ایجاد شد، زمانی که تصمیم به سازماندهی پروژه های معاصر با حداکثر 400 زبان مختلف گرفته شد.

سپس، معیارهای دقیقی در مورد ویژگی‌های یک زبان جدید ایده‌آل ایجاد شد – با تأکید بر قابلیت زبان سی شارپ یا جاوا اطمینان، مقاومت در برابر خطاهای برنامه‌نویسی، خوانایی کد و پشتیبانی از پروژه‌های بسیار بزرگ و طولانی‌مدت. این الزامات سبک کار را بر زبان جدید تحمیل کرد و به طور قابل توجهی بر کل فرهنگ توسعه و استفاده از آن تأثیر گذاشت. امروزه آدا یکی از معدود زبان هایی است که در نتیجه رقابت پدیدار شده است – معیارهای مکتوب منتشر شده و چندین تیم پروژه از مراکز مختلف شروع به کار کرده اند.

اثر آن انتخاب پیشنهادی بود که به بهترین وجه انتظارات تعریف شده اولیه را در میان کل گروه برآورده می کرد. زبان برنامه نویسی برنده، Ada نام گرفت، به افتخار آدا لاولیس، که در تاریخ ریاضیات و علوم کامپیوتر به عنوان “نخستین برنامه نویس” به دلیل رویکرد رویایی خود به ماشین تحلیلی مکانیکی ساخته شده توسط مربی خود چارلز بابیج مشهور شد.آدا بر اساس سنت نحوی از قبل موجود الگول بود و از این نظر به همان خانواده زبانهای پاسکال و مدولای بعدی تعلق دارد.

تفاوت آن با “کلیپر”هایی که امروزه محبوب هستند در ظاهر “کلامی” بیشتر است، جایی که بسیاری از زبان سی شارپ یا جاوا عناصر نحوی کلمات خواندنی زبان انگلیسی هستند. حتی ساده ترین و سنتی ترین برنامه Hello World در Ada مفروضات اصلی را در مورد خوانایی کد منبع ارائه می دهد:با Ada.Text_IO;روش سلام است شروع Ada.Text_IO.Put_Line (“سلام، دنیا!”); پایان سلام؛برنامه نویسان C، C ++ یا جاوا محبوب امروزی بلافاصله متوجه کلمات “شروع” و “پایان” در هر جایی که از بریس های فرفری به صورت روزانه استفاده کنند، می شوند.

آنها همچنین به سرعت متوجه تمایز بین رویه ها و توابع می شوند – رویه ها مقادیری مانند زبان سی شارپ یا جاوا ساده ترین Hello را برمی گردانند. همانطور که زبان را یاد می گیرید، همچنین متوجه خواهید شد که اگرچه ما را مجبور می کند که متن بیشتری نسبت به سایر زبان ها بنویسیم، اما بعداً زمانی که اعتبار آن تایید شد، نتیجه می دهد. کد برنامه خواناتر است و انتظارات برنامه نویس را با دقت بیشتری توصیف می کند.دقت نشانه گذاری و در نتیجه مقاومت بیشتر در برابر خطاهای برنامه نویس را می توان.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ بپردازید.

در سیستم گسترده انواع نیز یافت که نه تنها به تمایز ضرب المثل “سیب از پرتقال” اجازه می دهد، زبان سی شارپ یا جاوا بلکه مهمتر از همه، مقادیر صحیح مورد انتظار را بیان می کند. برای انواع داده های مختلف:نوع Index_Range 1 .. 100 است.Index_Range که به این ترتیب تعریف شده است، یک نوع عدد صحیح است که به احتمال زیاد به عنوان یک کلمه ماشینی به اندازه CPU هدف درک می شود – چیزی که یک برنامه نویس C یا جاوا فوراً از نوع int استفاده می کند.

با این حال، تفاوت این است که در Ada، برنامه‌نویس می‌توانست انتظار خود را بیان کند که زبان سی شارپ یا جاوا فقط اعداد از آن است1 تا 100. کامپایلر از این اطلاعات با تولید کدی استفاده می کند که عملیات حسابی یا دسترسی به جدول را بررسی می کند، بنابراین از خطاهایی مانند سرریز حسابی یا دسترسی به سلول های آرایه موجود جلوگیری می کند. در بسیاری از موارد، کامپایلر می تواند تأیید استاتیک مناسب را انجام دهد (ابزارهای اضافی برای چنین اهدافی نیز وجود دارد) و بلافاصله اشتباه خود را به برنامه نویس نشان می دهد.

در موارد دیگر، کامپایلر به طور خودکار شرایط مناسب را در برنامه درج می کند، که اگر آنها برآورده زبان سی شارپ یا جاوا نمی شوند، باعث قطع شدن برنامه و ایجاد یک استثنا می شود. در نتیجه خطاهایی مانند سرریز بافر امکان پذیر نیست.مثال بالا همچنین تاکید بر مدل‌سازی صحیح حوزه مشکل را نشان می‌دهد، برخلاف تمرکز بر پارامترهای سطح پایین پلت فرم هدف. در جایی که برنامه نویس C به طور مستقل، به عنوان مثال، یک نوع عدد صحیح با اندازه مناسب را انتخاب می کند، برنامه نویس Ada بر مدل سازی مسئله تمرکز می کند.

در Ada، مهم نیست که چند بیت ارزش دارند – مهم است که محدوده مقادیر معتبر برای برنامه زبان سی شارپ یا جاوا شما چقدر است. برنامه نویسی در این سطح از انتزاع، خوانایی را ارتقا می دهد و در نتیجه از بسیاری از مشکلات خاص زبان که توجه برنامه نویس را به سمت سخت افزار معطوف می کند، به جای مشکل در حال حل، اجتناب می کند.در این مرحله، می توان توجه را به واگرایی بالقوه اهداف جلب کرد – از یک طرف، این زبان در زمینه نیازهای سیستم های تعبیه شده ایجاد شد که با برنامه نویسی سطح پایین مرتبط هستند.

از سوی دیگر، این زبان به جای کار در سطح بیت و بایت، مدل‌سازی مشکل در سطح بالا را ترویج می‌کند. هیچ تناقضی زبان سی شارپ یا جاوا در این وجود ندارد – تمام مکانیزم‌هایی که به طور بالقوه می‌توانند در برنامه‌نویسی جاسازی شده مورد نیاز باشند، مانند وقفه‌ها، دسترسی تصادفی ثبت و توانایی کار در سطح بیت در دسترس هستند. با این حال، برخلاف زبان C، مکانیسم‌های سطح پایین هرگز نمی‌توانند تصادفی مورد استفاده قرار گیرند و برنامه‌نویس را ملزم می‌کند که مقاصد خود را به وضوح بیان کند.

به همین دلیل، ماهیت سطح بالای Ada نه تنها مانعی برای استفاده از توابع سطح پایین ارائه شده زبان سی شارپ یا جاوا توسط پردازنده هدف نیست، بلکه توسعه دهنده را مجبور می کند تا از این توابع به روشی ایمن و با تأیید آسان استفاده کند.Ada به دلیل سیستم نوع غنی و قوانین زبان بسیار سخت مانند تبدیل داده ها، می تواند تصور یک زبان بسیار سخت را ایجاد کند، و کامپایلر اغلب “خرابی” در نظر گرفته می شود. در واقع، یکی از اولین تجربیات یادگیری آدا، “مقاومت” درک شده کامپایلر در برابر کامپایل کد خود به خود است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش صفر تا صد سی شارپ رایگان بپردازید.

برنامه نویسانی که داستان های خود را تعریف می کنند اغلب ذکر می کنند که در ابتدا به کامپایلر به زبان سی شارپ یا جاوا عنوان دشمنی می نگریستند که هر کاری می تواند انجام دهد تا نوشتن یک برنامه را دشوار کند. با این حال، پس از مدتی مشخص شد که کامپایلر معمولاً به دلایلی «خرس‌دار» بوده و مشکلاتی که توسط او گزارش شده است، کم‌گفته‌های واقعی یا حتی اشتباهات آشکار برنامه‌نویس بوده است – اغلب مواردی که ممکن است توسط کامپایلرهای دیگر مورد توجه قرار نگیرد.

زبان های کمتر سخت گیرانه. معمولاً در همان لحظه‌ای بود که برنامه‌نویس می‌دید سخت‌گیری زبان زبان سی شارپ یا جاوا و کامپایلر متحدان او هستند – بالاخره بهتر است یک باگ را زودتر از مثلاً در حین آزمایش یا در بدترین حالت، تشخیص دهید. با استفاده از برنامه Ada به دلیل سخت‌گیری، تشخیص زودهنگام مشکلات را تسهیل می‌کند و در نتیجه اصلاح آنها را آسان‌تر (و بسیار ارزان‌تر می‌کند!)جدا از تفاوت های نحوی و وجود یک سیستم نوع غنی، Ada در همان دسته زبان های برنامه نویسی C یا C ++ قرار می گیرد.

این به این معنی است که این یک زبان امری است که در آن برنامه نویس برنامه ای را بر اساس زبان سی شارپ یا جاوا حلقه ها، شرایط، متغیرها، توابع (و رویه ها) و غیره ایجاد می کند. همچنین روش های شی گرا (چند شکلی پویا)، ژنریک، پشتیبانی همزمان، قراردادها، و یک سیستم بسته بالغ که به شما امکان می دهد معماری کد فیزیکی را در مقیاس بزرگتر مدیریت کنید. این بدان معنی است که یادگیری Ada برای افرادی که قبلاً یکی از زبان های ضروری مانند C، Java یا Python را می دانند، نسبتا آسان است.

آیا ارزش یادگیری آدا را دارد؟قطعا بله. علیرغم اینکه نمی توان چنین نیازی را با مرور پیشنهادات زبان سی شارپ یا جاوا شغلی برای برنامه نویسان در بازار لهستان تأیید کرد، Ada در چندین مرکز در لهستان در حال استفاده است. به طور خاص، افراد علاقه مند به صنعت هوانوردی یا فضایی باید Ada را به عنوان به اصطلاح در نظر بگیرند “خوب است” در لیست شایستگی های شما، زیرا پروژه های انجام شده در این صنایع به احتمال زیاد بر اساس این زبان هستند.

زبان سی شارپ یا جاوا؟

شاید یک سوال جالب این باشد که چرا کارفرمایان این صنعت به صراحت چنین مطالباتی را در تبلیغات زبان سی شارپ یا جاوا خود مطرح نمی کنند؟ خوب، از درک این نتیجه حاصل می شود که محبوبیت آدا در زمینه های دیگر آنقدر کم است که چنین الزامی یافتن نامزدهای شغلی را عملاً غیرممکن می کند. در همین حال، آدا آنقدر در پارادایم ضروری لنگر انداخته است که می توانید به سرعت برنامه نویسی را تربیت کنید که از قبل به عنوان مثال زبان را می داند.

C تا سطحی که بتواند به طور موثر در پروژه مشارکت کند. این تجربه رایج است و اغلب توسط شرکت زبان سی شارپ یا جاوا های فعال در صنعت سیستم های حیاتی تایید می شود.یادگیری Ada همچنین می تواند برای گسترش افق برنامه نویسی شما مفید باشد – حتی زمانی که قصد ندارید به طور فعال از زبان استفاده کنید. این به این دلیل است که اصطلاحات آدا خوانایی و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهند، اما به آن زبان محدود نمی‌شوند و ممکن است توسعه‌دهنده را به سمت راه‌حل‌های سودمندتر در زبان‌های دیگر نیز هدایت کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش سی شارپ به زبان ساده بپردازید.

در جامعه آدا ضرب المثلی وجود دارد: یک برنامه نویس خوب می تواند به هر زبانی به زبان آدا بنویسد. به زبان سی شارپ یا جاوا همین دلیل است که ارزش آشنایی بیشتر با آدا را دارد.همچنین شایان توجه است که جامعه مهندسین متمرکز در اطراف آدا محل کار جالبی در زمینه های مرتبط با سیستم های بحرانی است. یکی از جالب ترین محصولاتی که در این محیط توسعه یافته است، زبان SPARK است – این یک زبان برنامه نویسی است که تاکید بیشتری بر توانایی تشخیص خطای ایستا (یعنی قبل از اجرا) دارد و در نهایت به اصطلاح به طور کامل حذف می شود.

رفتارهای تعریف نشده از مرحله اجرای برنامه به لطف گنجاندن روش‌های رسمی در کیت ابزار SPARK، توسعه‌دهندگان زبان سی شارپ یا جاوا ابزار قدرتمندی برای ایجاد سیستم‌هایی دارند که تحت بالاترین کیفیت مورد نیاز هستند.به عنوان نقطه شروع برای ماجراجویی شما با Ada، من وب سایت Ada Information Clearinghouse را پیشنهاد می کنم که منابع قابل توجهی را در یک مکان جمع آوری می کند و به وب سایت های دیگر در این موضوع پیوند می دهد.

جاوا یکی از رایج ترین اصطلاحات مربوط به کامپیوتر و برنامه نویسی است. جای تعجب است که زبان سی شارپ یا جاوا شما هنوز می توانید سوال “جاوا چیست؟” را در جایی بشنوید. جاوا یک زبان برنامه نویسی و یک پلتفرم سخت افزاری در عین حال است. نحو جاوا که در سال 1995 تأسیس شد، از زبان های برنامه نویسی C و C ++ گرفته شده است. جاوا آنقدر همه کاره است که کد جاوا روی بسیاری از سیستم ها از جمله ویندوز، لینوکس و سیستم عامل مک کار می کند.

برنامه های جاوا توسط دستگاه های مختلف – لپ تاپ، کنسول، گوشی های هوشمند، مراکز داده زبان سی شارپ یا جاوا و بسیاری دیگر استفاده می شود.زبان برنامه نویسی جاوا – برای چه استفاده کنیم؟از جاوا می توان برای ایجاد برنامه های کاربردی کاملی استفاده کرد که می توانند روی یک کامپیوتر اجرا شوند یا بین سرورها و کلاینت ها در یک شبکه توزیع شوند. این زبان همچنین می تواند برای ساخت یک ماژول برنامه کوچک یا اپلت (برنامه کاربردی ساده و کوچک) برای استفاده به عنوان بخشی از یک وب سایت استفاده شود.

جاوا – مزایای برنامه جاوا مزایای زیادی دارد. اولین مورد این است که جاوا ساده است. به گونه ای طراحی زبان سی شارپ یا جاوا شده است که استفاده از آن آسان باشد. برنامه نویسی، کامپایل و اشکال زدایی در آن آسان است. علاوه بر این، جاوا شی گرا است. به لطف این امکان ایجاد برنامه های ماژولار در آن وجود دارد و زمانی که کد نوشته شده می توان دوباره از آن استفاده کرد. علاوه بر این، جاوا مستقل از سیستم عامل است. توانایی اجرای یک برنامه در بسیاری از سیستم های مختلف برای نرم افزار وب بسیار مهم است.

این نیز باعث محبوبیت این زبان برنامه نویسی شده است.C ++ یک زبان برنامه نویسی کامپیوتری است زبان سی شارپ یا جاوا که ویژگی های زبان برنامه نویسی C و Simula67 (اولین زبان شی گرا) را در خود جای داده است. مفهوم اشیا و کلاس ها را معرفی کرد.C که قبلاً “C با کلاس ها” نامیده می شد، زیرا تمام ویژگی های زبان C را داشت، C شامل ویژگی های هر دو زبان کم و بالا است. به همین دلیل است که به عنوان یک زبان میانی دیده می شود.

همچنین بخوانید: تفاوت بین خطوط و ستون ها جاوا چیست؟جاوا یک زبان برنامه نویسی است زبان سی شارپ یا جاوا که توسط Sun Microsystems که یک تیم توسعه کوچک بود توسعه یافته است. زبان جاوا در سال 1991 راه اندازی شد و به عنوان تیم سبز شناخته شد.تاریخچه C ++ در آزمایشگاه AT&T Bell توسط Bjarne Stroustrup توسعه داده شد. Stroustrup یک تحسین کننده Simul67 و حامی قوی C بود.هدف او ترکیب بهترین هر دو زبان و ایجاد زبانی بود که از توابع برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند و همچنان قدرت C را حفظ می کند. این منجر به C ++ شد.

تاریخچه جاوا.جاوا برای پشتیبانی از دستگاه ها و رمزگشاها توسعه داده شد و در ابتدا OAK نام داشت. زبان سی شارپ یا جاوا در ابتدا برای ست تاپ باکس ها و دستگاه های خدماتی ساخته شد و به یک شکست بزرگ تبدیل شد. با این حال، Sun در سال 1995 نام خود را به جاوا تغییر داد و این زبان را برای استفاده از تجارت توسعه وب در حال گسترش تغییر داد.بعداً در سال 2009، Sun Microsystems توسط شرکت Oracle خریداری شد و مالکیت دو دارایی نرم افزاری کلیدی Sun یعنی جاوا و سولاریس را به دست آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 16 =