منو
صفحه اصلی
ثبت نام
ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت

روش ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت

سرفصل‌های مقاله

ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت برای بسیاری از توسعه دهندگان وب ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت که ممکن است فقط با HTML، CSS و جاوا اسکریپت آشنایی داشته باشند، ساختن اپلیکیشن های موبایلی بومی می تواند طراحی اپلیکیشن موبایل چالش بیشتری باشد. سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت از نظر فنی، ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت برنامه های موبایل در اندروید، iOS و ویندوز فون با استفاده از زبان های برنامه نویسی کاملاً متفاوت ساخته شده اند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اندروید با جاوا اسکریپت بپردازید.

یک برنامه اندروید معمولاً با جاوا نوشته می شود، ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت یکی برای iOS با Objective-C نوشته می شود، در حالی که برای ویندوز Phone از دات نت استفاده می شود.

اما اکنون، با یک چارچوب توسعه خوب، هر کسی که دانش پیشرفته ای از HTML، CSS، و جاوا اسکریپت داشته باشد، می تواند ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت برنامه های تلفن همراه را با مزیت داشتن یک کد واحد برای نگهداری و قابلیت حمل و نقل قبلا غیرممکن توسعه دهد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دانلود جاوا اسکریپت برای اندروید بپردازید.

ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت

طراحی اپلیکیشن موبایل تعداد زیادی از این فریمورک ها وجود دارد و در این پست 10 موردی را که به نظر من ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت بهترین هستند را جمع آوری کرده ام. بنابراین اگر آماده ساخت اپلیکیشن موبایل میلیون دلاری بعدی هستید، این لیست برای شماست.

1. JQuery Mobile یک فریمورک قوی برای موبایل است که برای ساخت اپلیکیشن‌های چند پلتفرمی است. جی کوئری موبایل از پلتفرم های مختلف از دسکتاپ گرفته تا گوشی هوشمند، تبلت یا کتابخوان الکترونیکی مانند Nook یا Kindle پشتیبانی می کند.

طراحی اپلیکیشن موبایل

مانند رابط کاربری jQuery «برادر» شناخته شده‌اش، jQuery Mobile شامل تعدادی دستورات و ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت کنترل‌های کاربر است که برای موبایل و دستگاه‌های دارای قابلیت لمسی بهینه شده‌اند.

یجاد اپلیکیشن های موبایل2. Cordova / PhoneGap بسیار شبیه به یکدیگر زیرا PhoneGap بر اساس Cordova است. هر دو مجموعه ای از API های جاوا اسکریپت را ارائه می دهند که به عملکردهای دستگاه بومی مانند دوربین، قطب نما، مخاطبین و GPS متصل می شوند.

این دو فریمورک به شما امکان می‌دهند بدون زبان برنامه‌نویسی بومی، طراحی اپلیکیشن موبایل اما با استفاده از ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت چارچوبی مانند jQuery Mobile، یک اپلیکیشن موبایل بسازید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله جاوا اسکریپت برای اندروید بپردازید.

طراحی اپلیکیشن موبایل

Sencha Touch یک چارچوب گوشی هوشمند مبتنی بر HTML5 و CSS3 است. API ها، انیمیشن ها ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت و اجزای سازگار با پلتفرم ها و مرورگرهای اصلی موبایل را ارائه می دهد.

پشتیبانی می کند تا بتوانید برنامه خود را برای هر سیستم تلفن همراه کامپایل کرده و آن را به فروشگاه های مربوطه ارسال کنید. علاوه بر این، Sencha Touch تعدادی تم برای و انواع دیگر پلتفرم‌ها ارائه می‌کند تا به شما کمک کند یک برنامه بومی مانند برنامه برای آن پلتفرم توسعه دهید.

طراحی اپلیکیشن موبایل در ابتدا توسط توییتر به عنوان یک ابزار داخلی برای ایجاد اولین نمونه اولیه برنامه خود ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت استفاده شد، اما بعداً تحت مجوز OpenSource منتشر شد.

ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

اکنون نسخه 2.0 است و با مجموعه‌ای از رابط‌های کاربری و پلاگین‌های جاوا اسکریپت برای ساخت برنامه‌های کاربردی موبایل ساده عرضه می‌شود و کلاس‌های HTML قابل استفاده مجدد را ارائه می‌کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی موبایل با جاوا اسکریپت بپردازید.

Ionic چارچوبی برای توسعه برنامه های موبایل HTML5 است که از شتاب سخت افزاری برای به حداکثر ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت رساندن عملکرد استفاده می کند.

از هیچ کتابخانه JS شخص ثالثی استفاده نمی کند و از آنجایی که ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت دارای مقدار ثابتی از کلاس های HTML قابل استفاده مجدد است که برای ساخت رابط های تلفن همراه آماده است.

ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت

6. بلند Lungo یک چارچوب سبک وزن برای موبایل است که بر اساس HTML5 و CSS3 است. طراحی اپلیکیشن موبایل سبک های از پیش ساخته شده بسیار خوبی دارد که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع برای طراحی اپلیکیشن موبایل استفاده کنید.

مجموعه ای از API های جاوا اسکریپت را برای دسترسی به عملکرد دستگاه تلفن همراه آماده ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت می کند. Lungo از پشتیبانی می کند.

یک پلاگین برای Zepto است که در درجه اول برای مرورگرهای Webkit طراحی شده است. jQT به راحتی قابل تنظیم و توسعه است. این دارای یک موضوع است که می تواند با استفاده از Sass / Compass ویرایش شود، همراه با انتقال سه بعدی قابل ویرایش از طریق CSS3.

ساخت اپلیکیشن اندروید

8. جونیور.Junior همچنین یک پلاگین برای Zepto مشابه jQT است. اما برخلاف jQT، Junior از تعدادی ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت کتابخانه خارجی برای ساخت رابط کاربری استفاده می کند.

به طور خاص، برای ایجاد رابط های کشویی به Backbone.js و Flickable.js و برای ساختار رابط های داده به Ratchet متکی است.9. جو.Jo از طیف گسترده ای از پلتفرم های تلفن همراه، از جمله سیستم عامل تایزن و کروم پشتیبانی می کند.

بررسی ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت

طراحی اپلیکیشن موبایل برای توزیع برنامه ها در پلتفرم های مختلف، جو به ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت متکی است.10. Famo.Us او از همه ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت فریم‌وها جوان‌ترین استrk ارائه شده در این مقاله.

ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت وعده داده است که مشکل عملکرد HTML5 را در دستگاه های تلفن همراه با موتور سبک وزن جاوا اسکریپت تنها 64k خود از بین ببرد. تیم توسعه Famo.us در یکی از نسخه‌های اخیر اعلام کرد که در حال انتشار یک سیستم ابری برای انتشار و بسته‌بندی اپلیکیشن‌ها هستند.

توسعه اپلیکیشن موبایل یکی از اصلی ترین زمینه های کاربردی برای دانشمندان کامپیوتر امروزی است. علاوه ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت بر فناوری‌های بومی که برای سیستم‌عامل‌های تکی گوشی‌های هوشمند و تبلت ایجاد شده‌اند،

چارچوب‌های بسیار محبوبی برای ایجاد برنامه‌ها با زبان‌ها و قالب‌های وب وجود دارد: HTML، Javascript و CSS. ما در مورد واقعیت های تثبیت شده ای مانند Apache Cordova، Ionic یا App Framework صحبت می کنیم، نقطه فرود ایده آل برای کسانی که از سال ها تولید سایت اینترنتی آمده اند.

در این زمینه، اینتل یک ابزار کاری بسیار کامل به نام Intel XDK را با دسترسی رایگان ارائه کرده است که به ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت شما امکان می دهد با استفاده از همه فریمورک های معروف در این بخش، برنامه های وب و برنامه های تلفن همراه را در HTML / Javascript ایجاد کنید.

برنامه نویسی اندروید با جاوا اسکریپت

این برنامه مانند یک IDE معمولی نصب می شود و فقط از شما می خواهد که با یک حساب اینتل وارد شوید که از طریق آن می توانید برنامه های خود را برای هر سیستم تلفن همراه با ارسال مستقیم آن به ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت کامپایل کنید.

همچنین از نقطه نظر کاربردی بسیار سازنده است. می توانید با استفاده از ویرایشگر متن یا ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت ابزاری ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت با رویکرد بصری، روی پروژه خود کار کنید.

ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت علاوه بر این، ما گام به گام هدایت می‌شویم و می‌توانیم فوراً انتخاب کنیم که آیا می‌خواهیم XDK پروژه را به عنوان یک برنامه استاندارد HTML5 یا در ساختار HTML5 + Cordova تنظیم کند و فریمورک‌های کاربردی را که می‌خواهیم بدون نیاز به یافتن آنها در دسترس داشته باشیم. 

رابط کاربری گرافیکی برنامه به برگه‌هایی تقسیم می‌شود که هر کدام به یک فعالیت اختصاص دارد: طراحی اپلیکیشن موبایل توسعه کد، ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت شبیه‌سازی مستقیم در IDE، اشکال‌زدایی در یک دستگاه واقعی و ساخت برنامه در قالب ترجیحی.

هنگامی که این نرم افزار را بر روی رایانه شخصی خود نصب کردید، با توجه به آنچه که در داخل ارائه می دهد و هر چیز دیگری که به طور مستقل در اینترنت پیدا می کنید، در چند لحظه خود را مجهز به یک پلت فرم کار عالی می بینید.

کافی است کمی HTML و جاوا اسکریپت را بشناسید و با دنبال کردن مسیری که توسط تب های رابط ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت مختلف ردیابی شده است، به زودی می خواهید اولین اپلیکیشن موبایل تولیدی خود را بسازید:

ساخت اپ موبایل

فرصتی که نباید از دست داد!من بیشتر و بیشتر پیام ها و ایمیل هایی با سوالات برنامه نویسی دریافت می کنم و متوجه شده ام که بزرگترین شک و تردید در مورد کد نیست. اکثر مردم در یافتن راه خود مشکل دارند: در میان تمام زبان ها، فناوری ها و کتاب های موجود.

این باعث شد فکر کنم و ایده ای به ذهنم خطور کرد: ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت ویدیوهایی ایجاد کنید که به تک تک مشکلات پاسخ ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت قطعی بدهد.این ماه توضیح خواهم داد: چگونه یک اپلیکیشن گوشی هوشمند بسازیم!

ما تمام روش های ایجاد برنامه های کاربردی را در یک درس خواهیم دید:رویکرد بومی: جاوا یا Objective-C / Swiftرویکرد ترکیبی: HTML، CSS و جاوا اسکریپت بدون نیاز به برنامه ریزی یک خط کد از طریق سرویس های خارجی عمیق‌تر به هر نقطه با مزایا / معایب، تفاوت‌ها و سایت‌ها بروید تا فوراً شروع کنید.

طراحی اپلیکیشن موبایل من پیام ها و ایمیل های بیشتری از مردم و دانش آموزان دریافت می کنم که از من سوالات برنامه نویسی می پرسند. اما ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت متوجه شدم که این سوالات سوالات فنی نیستند. آنها به من نمی گویند: “من با این کد مشکل دارم، کمکم کنید”.

ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت نه، بیشتر از من سوالات مرتبط با گرایش می پرسند. بنابراین: کدام زبان را انتخاب کنیم؟ بهترین فناوری برای استفاده چیست؟ و غیره. چیزی به ذهنم رسید. چرا هر ماه یک موضوع را نمی گیرید و در هر نقطه آن را توضیح نمی دهید؟ پس بروید و آن را تشریح کنید، مزایا و معایب هر رویکرد را ارزیابی کنید و غیره.

روش بومی.برنامه های بومی را برای iOS و اندروید توسعه دهید برنامه های بومی را برای iOS و اندروید توسعه ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت دهید.ابتدا باید معنی “بومی” را بفهمید. یادتان هست سرخپوستان آمریکا را سرخپوستان طراحی اپلیکیشن موبایل سرخ هم می نامیدند؟

بومیان آمریکا. خوب، مفهوم بسیار شبیه است. پلتفرم های مختلف را تصور کنید. iOS، اندروید و ویندوز فون. هر پلتفرم دارای یک زبان به نام “بومی” است. یعنی: اگر بخواهیم اپلیکیشنی برای iOS بسازیم باید از زبان Objective-C یا Swift استفاده کنیم.

اگر بخواهیم برای اندروید اپلیکیشن بسازیم باید از جاوا استفاده کنیم. در حالی که اگر هنوز شخصی وجود داشته ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت باشد که برای ویندوزفون برنامه ایجاد کند، از زبان C # استفاده می کند. خوب؟ خوب این به چه معنا است؟

اگر ایده ایجاد یک اپلیکیشن جدید، اپلیکیشن آینده، بهترین شبکه اجتماعی جهان را داشته باشیم و بخواهیم آن را برای دو سیستم عامل یعنی iOS و اندروید ایجاد کنیم و می خواهیم این کار را با در روش Native، باید برای نوشتن کد خود به دو زبان مختلف برویم. بنابراین: در iOS در Objective C یا Swift. در اندروید در جاوا. چه مفهومی داره؟

این ما را به جوانب مثبت و منفی می رساند.معایب: قیمت. اگر بخواهیم دو اپلیکیشن مختلف به دو ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت زبان کاملا متفاوت بسازیم، باید دو نفر متفاوت را استخدام کنیم.

ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت  دو کارشناس متفاوت یکی کارشناس جاوا در اندروید و دیگری متخصص iOS. پس قیمت هزینه: برای ما هزینه دارد. جنبه منفی حتما پیچیدگی. همه این زبانها زبانهایی هستند، بیایید بگوییم، استفاده از آنها خیلی آسان نیست. برای استفاده از آنها باید یک پایه برنامه نویسی قوی و محکم داشته باشیم.

وگرنه کاری از دستمون برنمیاد مطمئناً جنبه بسیار مهمی از پیچیدگی در مقایسه با روش های دیگر ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت وجود دارد که به زودی خواهیم دید. بنابراین، این موارد منفی بود. طراحی اپلیکیشن موبایل اما اجازه دهید به موارد مثبت نیز بپردازیم، زیرا البته وجود دارد.

ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت در غیر این صورت هیچ کس از این روش استفاده نمی کند. موارد مثبت کارایی. بدیهی است که عملکرد برنامه. بیایید واضح بگوییم: چرا؟ زیرا اگر مجبور باشیم از زبان مادری هر پلتفرم استفاده کنیم، می توانیم از منابع تلفن همراه به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

منظور ما از منابع شاید پردازنده، رم تلفن همراه، ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت و همچنین تمام آنهایی است که توابع اضافی ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت هستند. بنابراین: GPS، دوربین و غیره. ما می توانیم برویم و از آنها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنیم.یکی دیگر از جنبه های بسیار مثبت، سفارشی سازی ها است.

اگر به ذهنمان خطور کرد که تغییر خاصی ایجاد کنیم، خواه یک رابط کاربری، یک عملکرد متحرک و غیره باشد، تا کاملاً خودمان را هم از جنبه عملکرد خود برنامه و هم از جنبه زیبایی شناختی متمایز کنیم، می توانیم آن را بسیار انجام دهیم.

خوب با توجه به اینکه متد Native عملکردهای عالی دارد و از نظر ابزارهایی که می‌توان برای هر پلتفرم ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت برنامه‌ریزی کرد، ابزارهایی داریم که به ما امکان می‌دهند تا بتوانیم آن‌هایی را که به روشی بسیار بالا فارشی‌سازی کنیم. ظاهر و عملکرد هستند.

با شروع از اینکه روش Native چه جنبه های منفی دارد، به سراغ روش دوم می رویم.روش ترکیبی.توسعه برنامه های ترکیبی با HTML، CSS و جاوا اسکریپت (Cordova / Phonegap)توسعه برنامه های ترکیبی با HTML، CSS و جاوا اسکریپت (Cordova / Phonegap).

بیایید یک جمع بندی کوچک انجام دهیم. این یک صفحه اینترنتی است. صفحه اینترنت از HTML و CSS تشکیل ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت شده است. همانطور که برخی از شما ممکن است فکر کنید HTML و CSS زبان های برنامه نویسی نیستند.

اما آنها زبان هایی هستند که مورد نیاز هستند: به طور خاص HTLM برای شناسایی ساختار صفحه اینترنت. در این حالت با HTML می توانیم تصویر، متن، دکمه و … را تعریف کنیم. CSS در عوض باید بتوانیم سبک صفحه خود را تعریف کنیم تا آن را زیباتر کنیم.

طراحی اپلیکیشن موبایل بنابراین رنگ ها، پس زمینه، شاید دکمه ها، نحوه رنگ آمیزی آنها، اندازه متن، رنگ متن. برای تعریف و زیباسازی ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت وب سایت خود به HTML و CSS نیاز داریم. و سپس جاوا اسکریپت.یا جاوا اسکریپت است؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی واقعی است که می توانیم آن را در صفحه خود قرار دهیم تا آن را پویا کنیم. من یک مثال عملی برای شما می زنم. اگر به یوتیوب بروید و عبارت “kittens” را تایپ کنید، می بینید که در نوار جستجو “sweet kittens”، “Little kittens” و … پیشنهاداتی که می توانید برای انتخاب آنها بروید.

این بدان معناست که جاوا اسکریپت اقدامی انجام داده است که HTML را برای پویاتر کردن صفحه ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت تغییر داده است. این یک استفاده از جاوا اسکریپت است. اگر با کامپیوتر خود به یوتیوب بروید و تحقیق کنید، لیستی از همه این پیشنهادات خواهید داشت.

اگر دقیقاً همان کار را از مرورگر تلفن هوشمند ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت خود انجام دهید، سپس در طراحی اپلیکیشن موبایل مرورگر مورد استفاده در تلفن هوشمند، دقیقاً همان انتخاب را خواهید دید. همان کادری که با همان نکات ظاهر می شود.

این یعنی چی؟ ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت این HTML، CSS و جاوا اسکریپت اساساً توسط هر دستگاهی که می‌تواند روی اینترنت ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت باشد قابل استفاده و مشاهده است. به طوری که دارای یک مرورگر برای امکان مرور است.

کسی فکر کرد: “اما چرا باید یک برنامه بومی ایجاد کنم که از زبان های پیچیده برای هر پلتفرم استفاده کند، در حالی که در واقع می توانم یک سایت اینترنتی با HTML و CSS ایجاد کنم که همانطور که گفتم برنامه نویسی نیستند. استفاده از زبان‌ها بسیار ساده است و فقط از جاوا اسکریپت استفاده می‌کند.

بنابراین فقط یک زبان برنامه‌نویسی، برای ایجاد سایتی که شبیه یک برنامه است، اما در واقع از فناوری‌های متفاوتی ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت از «بسته‌بندی» استفاده می‌کند و سپس در هر پلتفرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. ؟

“بنابراین، من کد را یک بار در جاوا اسکریپت، HTML و CSS می نویسم و ​​آن را روی تمام پلتفرم های مختلف می نویسم. بدیهی است که برای انجام این کار باید درخواست خود را “بسته بندی” کنم. باید بتواند روی دستگاه های مختلف نصب شود، باید در پلی استور یا در هر صورت در فروشگاه های مختلف هر پلتفرم موجود باشد.

ساخت نرم افزار موبایل

اما همچنین باید بتواند با منابع تلفن طراحی اپلیکیشن موبایل همراه تعامل داشته باشد. یعنی: قادر به خواندن کتاب آدرس، قادر ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت به نگاه کردن به کتابخانه عکس، کار با دوربین فیلمبرداری، و آنها انجام دادند. وجود دارد، در دسترس است. می توان از دو ابزار استفاده کرد که عملاً یکسان هستند.

یعنی: طراحی اپلیکیشن موبایل این دو ابزار به ما این امکان را می دهند که تمام برنامه های خود را که در HTML، CSS و جاوا اسکریپت ایجاد شده اند، “بسته بندی” کنیم و آن را به یک برنامه واقعی تبدیل کنیم که می توانیم روی تلفن هوشمند خود نصب کنیم و می تواند با منابع تلفن همراه تعامل داشته باشد. 

بیایید ببینیم جوانب مثبت و منفی چیست.به عنوان یک حرفه ای، ما مطمئناً قیمت را داریم. چرا قیمت؟ چرا برویم با ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت این زبان ها اپلیکیشن بسازیم (گفتیم: دو تا زبان برنامه نویسی نیستند و یکی زبان برنامه نویسی واقعی و با اپلیکیشن ما که در همه دستگاه های مختلف قابل استفاده است،

در نتیجه در همه پلتفرم های مختلف) می شود. صرفه جویی در قیمت عالی دیگر لازم نیست طراحی اپلیکیشن موبایل بروم و دو توسعه دهنده را استخدام کنم که در زبان های بسیار پیچیده متخصص هستند.

من فقط باید یک توسعه دهنده استخدام کنم که ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت در زبان هایی که ما می گوییم ممکن است طراحی اپلیکیشن موبایل حتی پیچیده ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت نباشند متخصص باشد. HTML و CSS پیچیده نیستند.

جاوا اسکریپت: بستگی به سطح استفاده دارد، همچنین می تواند بسیار ضعیف باشد. می تواند هزینه کمی برای من داشته باشد. مطمئناً قیمت یک مزیت بزرگ است. نرم افزار توسعه هیبریدی.مزیت دوم پیچیدگی. بچه ها، جاوا اسکریپت به روش های مختلفی قابل استفاده است.

طراحی اپلیکیشن موبایل خوب؟ مطمئناً با فناوری های جدیدی که اکنون وجود دارد، می توانیم از آن در سطوح بسیار بالا نیز استفاده ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت کنیم. اساساً با رویکرد هیبریدی می توانیم از آن در سطح بسیار پایین نیز استفاده کنیم.

در ترکیب با HTML و CSS مطمئناً پیچیدگی کمتری دارد و ایجاد یک برنامه از این نوع در مقایسه با ایجاد یک برنامه Native بسیار ساده است. اما این ما را به نکات منفی می رساند. بدیهی است که اگر ساخت اپلیکیشن های هیبریدی به این سادگی باشد، به این معنی است که کیفیت آن ها چندان عالی نیست.

ما می گوییم “کیفیت”، در گیومه. زیرا؟ ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت از آنجا که ما عملکردها، بنابراین نقاط ضعف را داریم، که قطعا در ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت مقایسه با برنامه های بومی ما منفی هستند. طراحی اپلیکیشن موبایل این یعنی چی؟

اینکه اگر به سراغ ساخت یک اپلیکیشن هیبریدی برویم، ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت که شاید محتوای زیادی داشته باشد، تصاویر زیادی داشته باشد، افکت‌ها نیز داشته باشد، می‌تواند از کار بیفتد زیرا نمی‌تواند از منابع دستگاه استفاده کامل کند. بیایید تصور کنیم: این یک صفحه اینترنتی است اما به گونه ای بسته بندی شده است که گویی یک برنامه کاربردی است.

بنابراین وقتی برنامه را باز می کنیم در واقع مرورگر خود را باز می کنیم. طراحی اپلیکیشن موبایل یعنی سافاری را باز می کنیم، ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت کروم را باز می کنیم. خوب؟

ساخت اپلیکیشن با جاوا اسکریپت طراحی اپلیکیشن موبایل ما به آنچه Chrome از طریق نوعی قاب می بیند نگاه می کنیم. قاب به گونه ای بسته بندی شده است که گویی یک برنامه است، اما اینطور نیست. بنابراین مطمئناً عملکرد یک نقطه ضعف است.

آیا می توانم یک برنامه با جاوا اسکریپت ایجاد کنم؟

خلاصه داستان: می‌توانید برنامه‌های تلفن همراه را با جاوا اسکریپت بسازید که می‌توانید مستقیماً در فروشگاه‌های برنامه مربوطه آن‌ها نصب و دانلود کنید.

جاوا اسکریپت چگونه در برنامه ها استفاده می شود؟

جاوا اسکریپت در 25 سال گذشته به یک زبان برنامه نویسی همه کاره و در دسترس برای کار با مرورگرهای وب تبدیل شده است. توسعه دهندگان از جاوا اسکریپت برای ساخت وب سایت های تعاملی پیچیده و بازی های مرورگر و اتصال سرورها به وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب استفاده می کنند.

آیا پایتون بهتر از جاوا اسکریپت است؟

با این حساب، پایتون به مراتب بهتر از جاوا اسکریپت است. این برنامه تا حد امکان برای مبتدیان طراحی شده است و از متغیرها و توابع ساده استفاده می کند. جاوا اسکریپت پر از پیچیدگی هایی مانند تعاریف کلاس است. وقتی صحبت از سهولت یادگیری به میان می آید، پایتون برنده آشکار است.

ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت
ساخت اپلیکیشن موبایل با جاوا اسکریپت

کارگردان: 1392 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2022-07-23 14:51

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =