منو
صفحه اصلی
ثبت نام
کلاس های برنامه نویسی کودکان

کلاس های برنامه نویسی کودکان چیست؟

سرفصل‌های مقاله

فرصت های زیادی کلاس های برنامه نویسی کودکان برای یادگیری برنامه ریزی و تمرین به شیوه ای بازیگوش در خانه وجود دارد. از جمله برنامه‌ها، پلتفرم‌های آنلاین کلاس های برنامه نویسی کودکان  یا اسباب‌بازی‌های آموزشی: تمرین ها و آموزش های مناسب سن کودک و نوجوان. همچنین کلاس های برنامه نویسی کودکان  یک مرور کلی از پروژه ها و ابتکارات مربوط به علوم کامپیوتر، برنامه نویسی، الکترونیک و روبات ها وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

کلاس های برنامه نویسی کودکان  در میان چیزهای دیگر، کودکان در اینجا فرصت هایی برای ملاقات و گفتگو با هم پیدا می کنند. اما همچنین وب سایت هایی در مورد این موضوع. Start-coding توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال پشتیبانی می شود.  بازی هایی که کودکان می توانند برای یادگیری برنامه نویسی از آنها استفاده کنند. دوره های کوچک زیادی برای دانش آموزان در سنین مختلف در code.org وجود دارد. تمریناتی وجود دارد که بدون کامپیوتر انجام می شود، فیلم های توضیحی و بازی های ورزشی کوچک که در آنها آموخته ها اعمال می شود.
اپلیکیشن مخصوص کودکان (انگلیسی، حدود 3 دلار آمریکا هزینه دارد)، که با کلاس های برنامه نویسی کودکان آن می توانند اصول برنامه نویسی را به صورت بازیگوش یاد بگیرند. بچه‌ها با ساختن زنجیره‌های فرمان درست از بلوک‌های ساختمان بصری ساده، یک ربات کوچک را به یک مسیر از پیش تعیین‌شده می‌فرستند. زنجیره های فرماندهی از سطحی به سطح دیگر پیچیده تر می شوند.

: یک ربات واقعی برای یادگیری برنامه نویسی. تنها چیزی که نیاز دارید یک تبلت یا گوشی هوشمند سازگار است و فرزند شما می تواند با اجازه دادن به ربات یادگیرنده که در خانه برقصد، آواز بخواند و بزرگنمایی کند، ABC برنامه نویسی را یاد بگیرد. علاوه بر این، اصولی از علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تدریس می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

کلاس های برنامه نویسی کودکان

زبان های برنامه نویسی زبان های مصنوعی برای ارتباط بین انسان و کامپیوتر هستند. کلاس های برنامه نویسی کودکان آنها مهمترین ابزار برای درک رایانه هستند که باید انجام دهد. سیستم عامل ها، برنامه ها، بازی ها، برنامه ها، وب سایت ها و بسیاری موارد دیگر به این زبان ها نوشته شده اند.

صدها زبان برنامه نویسی وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها هستند. یادگیری زبان های برنامه نویسی بصری نسبتاً آسان است، در حالی که زبان های دیگر متن ساده هستند و معمولاً پیچیده هستند.

در این پلتفرم‌ها، کودکان می‌توانند گام به گام به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف نزدیک شوند:

: “Scratch” یک زبان برنامه نویسی بصری کلاس های برنامه نویسی کودکان محبوب است. در این وب سایت، کودکان می توانند یاد بگیرند که داستان های تعاملی، انیمیشن ها، بازی ها، موسیقی و آثار هنری خود را با “Scratch” برنامه ریزی کنند. یک نسخه آفلاین نیز وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله فیلم برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید

: اگر می خواهید به یک زبان برنامه نویسی نزدیک شوید که کد کامل را خودتان بنویسید، پلتفرم هایی مانند Codecademy مناسب هستند. پس از ثبت نام در پلتفرم، می توانید زبان های برنامه نویسی مهم مختلفی مانند Python، PHP، jQuery، JavaScript، AngularJS، Ruby، HTML و CSS را به صورت رایگان یاد بگیرید. کلاس های برنامه نویسی کودکان از آنجایی که بسیاری از دوره ها فقط به زبان انگلیسی در دسترس هستند، Codecadamy بیشتر برای کودکان بزرگتر و جوانان توصیه می شود.

: برنامه نویسی ربات ها را معرفی می کند. در پلتفرم ابری “Open Roberta Lab”، کودکان زبان برنامه نویسی بصری ساده “NEPO” را یاد می گیرند و می توانند مهارت های برنامه نویسی خود را توسط یک ربات مجازی که شبیه سازی واکنش یک ربات واقعی به برنامه خودنویس است، آزمایش کنند. اگر ربات EV3 خود را دارید، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه برنامه‌ریزی آن خواهید یافت. با این حال، ساختار و عملکرد ربات واقعی بسیار پیچیده است،

کلاس های برنامه نویسی کودکان بنابراین برای جوانان و بزرگسالان مناسب تر است. پروژه ای از موسسه Fraunhofer برای تجزیه و تحلیل هوشمند و سیستم های اطلاعاتی (IAIS).

پیشنهاد می کنیم مقاله سایت آموزش برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

 کارگاه های برنامه نویسی و کلاس های برنامه نویسی کودکان

یادگیری همراه با دیگران می تواند بسیار الهام بخش باشد. کار تیمی و مهارت های انتقادی نیز زمانی آموزش داده کلاس های برنامه نویسی کودکان می شود که پروژه ها با هم اجرا شوند. علاوه بر این، البته همیشه فرصتی برای پرسیدن سوال وجود دارد.

CoderDojo: شبکه جهانی که کارگاه های برنامه نویسی رایگان را برای کودکان و نوجوانان بین 7 تا 17 سال ارائه می دهد. برنامه نویسان نوپا می توانند از نقشه برای جستجوی اینکه آیا و در چه زمانی کارگاه ها در منطقه آنها برگزار می شود استفاده کنند.
و: شبکه هایی که به طور خاص دختران و زنان را هدف قرار می دهند. شما کارگاه های برنامه نویسی و فناوری در سراسر جهان را سازماندهی می کنید.
: در وب سایت نه تنها پیوندها و کلاس های برنامه نویسی کودکان نکات مفید زیادی در مورد ابتکارات مختلف، رویدادها و برنامه های آنلاین، بلکه تاریخ برگزاری به اصطلاح “هکاتون” که در سراسر آلمان برگزار می شود را نیز خواهید یافت.

اینجا جایی است که جوانان 12 تا 18 ساله با همدیگر ملاقات می کنند و تحت هدایت مربیان بر روی ایده ها و پروژه های خود کار می کنند. شعار Jugend هک: “جهان را با کد بهبود بخشید”!  سازماندهی اردوهای منظم، از جمله “FrogLabs”، که بیشتر به عنوان بخشی از FrOSCon (کنفرانس نرم افزار منبع باز و رایگان) در نزدیکی بن برگزار می شود. در آنجا بچه ها در کارگاه ها چیزهای مختلفی یاد می گیرند، مثلا برنامه نویسی یک ربات یا یک بازی.
Chaos Communication C

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =