منو
صفحه اصلی
ثبت نام
یادگیری برنامه نویسی پایتون

یادگیری برنامه نویسی پایتون

سرفصل‌های مقاله

زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟پایتون توسط یک یادگیری برنامه نویسی پایتون برنامه نویس هلندی طراحی شد و اولین بار در 20 فوریه 1991 منتشر شد.بنیاد نرم‌افزار پایتون، یادگیری برنامه نویسی پایتون یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی، از سال 2001 مسئولیت یادگیری برنامه نویسی پایتون ترویج، پیشرفت و ترویج این زبان را بر عهده داشته است.

وقتی به کلمه پایتون فکر می کنید، احتمالاً تصویری از یک مار به ذهنتان یادگیری برنامه نویسی پایتون می رسد.اما نام زبان برنامه نویسی پایتون از یک سریال کمدی بی بی سی به نام “سیرک پرواز مونتی پایتون” الهام گرفته شده است که در دهه 1970 محبوبیت داشت.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی پایتون بپردازید.

 

یادگیری برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان همه منظوره است و در بسیاری از زمینه ها در بخش فناوری استفاده می شود.این یک زبان محبوب یادگیری برنامه نویسی پایتون در هنگام کار با مقادیر زیاد داده است، بنابراین اغلب برای یادگیری ماشین و علم داده، و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها و پردازش داده ها استفاده می شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی پایتون چه کاربردی دارد بپردازید.

همچنین زبان انتخابی برای خراش دادن وب یادگیری برنامه نویسی پایتون است. یک تکنیک خودکار است که مقادیر زیادی داده خام را از وب استخراج، جمع‌آوری و پردازش می‌کند.

همچنین می‌توانید از پایتون برای توسعه وب برای ایجاد برنامه‌های وب قدرتمند با کمک فریمورک‌هایی مانند جنگو و فلاسک استفاده کنید.علاوه بر این، پایتون یک زبان محبوب “یادگیری برنامه نویسی پایتون” برای اتوماسیون تست است.

به جای نوشتن تمام تست های برنامه های خود به صورت دستی، می توانید برای انجام کار به ابزارهای  یادگیری برنامه نویسی پایتون اتوماسیون، کتابخانه های پایتون و اسکریپت های پایتون تکیه کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دوره آموزش برنامه نویسی پایتون بپردازید.

چرا باید یادگیری پایتون را انتخاب کنید؟هنگامی که برای اولین بار شروع یادگیری برنامه نویسی پایتون به یادگیری کدنویسی می کنید، ممکن است به سرعت تحت تأثیر تعداد زیادی از زبان های برنامه نویسی موجود برای یادگیری قرار بگیرید.

بنابراین، چرا باید یادگیری پایتون را به یادگیری برنامه نویسی پایتون جای زبان دیگری انتخاب کنید؟اول از همه، همه زبان های برنامه نویسی ابزار هستند و اساساً دستورالعمل هایی را ارائه می دهند – آنها به رایانه می گویند که چه کاری انجام دهد و چه وظایفی را باید انجام دهد.

همه آنها مفاهیم و پارادایم های مشترک مشترکی دارند، بنابراین وقتی دانش خوبی از یکی دارید، راحت تر می توانید یادگیری برنامه نویسی پایتون یکی دیگر را بعداً انتخاب کنید.گفته شد، چند دلیل وجود دارد که چرا پایتون اولین زبان برنامه نویسی عالی برای مبتدیان کد است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی پایتون از صفر تا صد بپردازید.

sale 7440 primary image wide 100748032 large 1024x647 1

اول از همه، پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا در سمت یادگیری برنامه نویسی پایتون سرور است.در محاسبات دو نوع زبان برنامه نویسی وجود دارد. زبان های برنامه نویسی سطح پایین و زبان های سطح بالا وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی پایتون چیست بپردازید.

زبان برنامه نویسی سطح بالا یادگیری برنامه نویسی پایتون به این معنی است که بین زبان و دستورالعمل های سطح ماشین رایانه ها که به صورت باینری نوشته شده اند، انتزاع و جدایی زیادی وجود دارد. باینری یک سیستم عددی است که از 1 و 0 تشکیل شده است.

زبان‌های سطح بالا دارای نحوی هستند که خواندن، یادگیری، برداشتن و نوشتن آن بسیار آسان‌تر است، زیرا یادگیری برنامه نویسی پایتون نحوی که انسان پسند است و شبیه زبان انگلیسی است.

سینتکس پایتون مختصرتر و کمتر پرمخاطب است. شما می توانید یادگیری برنامه نویسی پایتون با نوشتن خطوط کد به میزان قابل توجهی به چیزی برسید.به عنوان مثال، در اینجا نحوه نوشتن برنامه در C++ آمده است.

و در اینجا نحوه نوشتن برنامه در پایتون است:برای دستیابی به همان هدف، خطوط کمتری لازم است – مانند چاپ در یک کنسول.ناگفته نماند که خواندن آن بسیار ساده تر است و یادگیری برنامه نویسی پایتون ساده تر است، درست است؟

پایتون یک زبان متن باز است، به این معنی که قابل استفاده و به صورت رایگان برای همه توزیع یادگیری برنامه نویسی پایتون می شود.شما همچنین تشویق می شوید که در آن مشارکت کنید و بخشی از یک جامعه بزرگ شوید.

پایتون 2 در مقابل پایتون 3 – تفاوت چیست؟هنگامی که برای اولین بار یادگیری پایتون را شروع می کنید، احتمالاً با پایتون 2 و پایتون 3 مواجه خواهید شد و ممکن است در  یادگیری برنامه نویسی پایتون مورد تفاوت های بین این دو سردرگم شوید.

در طول سال ها، پایتون به عنوان یک زبان تکامل یافته است.بهبودهای مداوم، رفع اشکال و به روز رسانی با ویژگی های یادگیری برنامه نویسی پایتون جدید و بهبود یافته را پشت سر گذاشته است.

آخرین نسخه پایتون 2، پایتون 2.7، دیگر نگهداری و پشتیبانی نمی شود. یادگیری برنامه نویسی پایتون هیچ به روز رسانی آینده مانند به روز رسانی در مورد مسائل امنیتی وجود نخواهد داشت.بنابراین، پایتون 2 قدیمی است و دیگر استفاده نمی شود.

هنگامی که به عنوان یک یادگیری برنامه نویسی پایتون توسعه دهنده پایتون شروع به کار می کنید، ممکن است با چند پایگاه کد قدیمی با کد پایتون 2 مواجه شوید.با این حال، این نسخه از زبان نباید به شما مربوط باشد – به خصوص به عنوان یک مبتدی.

پایتون 3 جدیدترین نسخه پایتون است. برای رفع برخی مشکلات در پایتون 2 ایجاد شده است.تغییرات زیاد و یادگیری برنامه نویسی پایتون ویژگی های جدیدی که معرفی کرد با پایتون 2 سازگار نبود.در برنامه نویسی، این به عنوان ناسازگاری عقب شناخته می شود.

هر دو نسخه تفاوت های قابل توجهی در نحو خود دارند.یک تفاوت یادگیری برنامه نویسی پایتون قابل توجه زمانی است که می خواهید چیزی را در کنسول چاپ کنید:یک عبارت در پایتون 2 است.

به طور خلاصه، استاندارد فعلی قابل یادگیری برنامه نویسی پایتون نگهداری پایتون 3 است و اگر شک دارید، این نسخه ای از پایتون است که باید روی آن تمرکز کنید.نحوه نصب پایتون و راه اندازی یک محیط توسعه ابتدا باید پایتون را روی ماشین محلی خود نصب کنید.

به طور خاص، شما باید مفسر پایتون را نصب کنید. مفسر پایتون یک برنامه نرم افزاری است.هنگامی که شما یادگیری برنامه نویسی پایتون می نویسید Pکد ython در فایلی با پسوند py. به برنامه ای نیاز دارید که کد پایتون شما را به زبانی که رایانه می فهمد ترجمه کند.

آن برنامه که به عنوان مترجم عمل می کند، مفسر پایتون است.برخی یادگیری برنامه نویسی پایتون از سیستم عامل ها مفسر پایتون را قبلاً به طور پیش فرض نصب کرده اند.به عنوان مثال، در macOS، نسخه Python 2.x نصب شده است.

می توانید با باز کردن یک پنجره یادگیری برنامه نویسی پایتون ترمینال جدید آن را بررسی کنید (میانبر Command Space را وارد کنید و Terminal.app را تایپ کنید. سپس روی اولین گزینه ظاهر شده کلیک کنید).

پس از ورود به ترمینال، python -v را تایپ کنید، جایی که آرگومان -v مخفف نسخه است.نسخه پیش فرض 2.x را یادگیری برنامه نویسی پایتون از قبل روی سیستم خواهید دید.با این حال، شما نمی خواهید از این نسخه استفاده کنید، زیرا قدیمی است (که در بالا به آن پرداختیم).

شما می توانید مفسر پایتون را بدون توجه به سیستم عامل خود دانلود یادگیری برنامه نویسی پایتون کنید، اما مراحل دانلود و نصب پایتون از سیستم عاملی به سیستم عامل دیگر متفاوت است.در این مرحله، یادگیری در مورد ایجاد محیط های مجازی در پایتون نیز مفید است.

نحوه یادگیری برنامه نویسی پایتون

این برای پروژه های آینده شما مفید یادگیری برنامه نویسی پایتون خواهد بود، به خصوص زمانی که با بسته های شخص ثالث کار می کنید.محیط های مجازی یک فضای ایزوله برای هر یک از پروژه های شما ایجاد می کنند، به این معنی که می توانید چندین محیط مجازی ایجاد کنید.

این تضمین می کند که وابستگی های بسته های نصب شده در یک پروژه با بقیه پروژه یادگیری برنامه نویسی پایتون های شما تداخل نداشته باشد.در اینجا فهرستی از منابع برای نصب پایتون بر روی ماشین محلی شما و برای یادگیری بیشتر در مورد محیط های مجازی آمده است:

نحوه نصب پایتون در ویندوز.نحوه نصب پایتون 3 در مک یادگیری برنامه نویسی پایتون و به روز رسانی نسخه با Pyenv – راهنمای فرمان محیط های مجازی پایتون با مثال توضیح داده شده است نحوه راه اندازی یک محیط مجازی در پایتون – و چرا مفید است.

قبلاً به نوشتن کد پایتون در فایلی یادگیری برنامه نویسی پایتون با پسوند py اشاره کردم.اما دقیقا کجا کد پایتون را می نویسید؟ در یک IDE (محیط توسعه یکپارچه).برخی از ویژگی های مفید IDE به شرح زیر است.

ویرایشگر کد برای نوشتن و ویرایش کد منبع (کد منبع کلمه دیگری برای کد نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی قابل یادگیری برنامه نویسی پایتون خواندن توسط انسان مانند پایتون است)برجسته سازی نحو (که خواندن کد را آسان تر می کند)، نکات کد و تکمیل خودکار.

یک ترمینال داخلی برای اجرای دستورات،ابزارهای اشکال زدایی و یادگیری برنامه نویسی پایتون تست.اساسا یک IDE دارای تمام ابزارهای لازم برای افزایش بهره وری برنامه نویس است، همه زیر یک سقف، و IDE های زیادی برای نوشتن کد پایتون وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

شخصاً وقتی برای اولین بار یادگیری برنامه نویسی پایتون شروع به یادگیری پایتون کردم، متوجه شدم که نوشتن کد پایتون در تجربه خوشایندی است.Visual Studio Code یک ویرایشگر کد منبع باز رایگان با ویژگی های قدرتمند شبیه به IDE است و برای استفاده از پایتون پشتیبانی می کند.

با مطالعه مستندات مفید می توانید درباره شروع نوشتن پایتون در کد ویژوال استودیو اطلاعات یادگیری برنامه نویسی پایتون بیشتری کسب کنیددوره های پایتون.ماموریت ایجاد منابع آموزشی با کیفیت بالا برای مردم در سراسر جهان به صورت رایگان است.

در کانال یوتیوب هزاران ساعت یادگیری برنامه نویسی پایتون محتوای آموزشی در موضوعات مختلف برنامه نویسی پیدا خواهید کرد.در زیر فقط چند پیشنهاد دوره ویدیویی برای شروع یادگیری پایتون به عنوان یک مبتدی کامل آورده شده است.

این دوره ویدیویی یک ساعته که توسط ایجاد شده است، برای ایجاد اولین پروژه پایتون و یادگیری اصول زبان عالی یادگیری برنامه نویسی پایتون است.یادگیری در حین ساخت بازی یک راه سرگرم کننده برای درک مفاهیم اساسی است.

در این دوره، شما همچنین نیازی به تنظیم محیط ندارید، زیرا از یک یادگیری برنامه نویسی پایتون ویرایشگر درون مرورگر استفاده می کند، بنابراین می توانید بلافاصله کدنویسی را شروع کنید.آموزش پایتون برای مبتدیان.

در این دوره 3 ساعته که توسط بابی استیرمن، مهندس ارشد نرم افزار ایجاد شده است، اصول اولیه پایتون را خواهید یادگیری برنامه نویسی پایتون آموخت.این دوره هیچ دانش قبلی را در نظر نمی گیرد.

زیرا شما را در نصب و راه اندازی فرآیندی یادگیری برنامه نویسی پایتون برای نوشتن پایتون و ایجاد محیط های مجازی به صورت محلی بر روی دستگاه شما راهنمایی می کند.همچنین انواع داده های پایه پایتون مانند رشته ها و اعداد را یاد خواهید گرفت.

و سپس به سراغ انواع پیشرفته تر مانند تاپل ها، دیکشنری ها و مجموعه ها خواهید رفت تا تعدادی از یادگیری برنامه نویسی پایتون موضوعات تحت پوشش را نام ببرید.پایتون برای همه.این یک دوره 14 ساعته است که توسط دکتر چاک، استاد بالینی در دانشکده اطلاعات دانشگاه میشیگان ایجاد شده است.

در این دوره، اصول اولیه پایتون و موضوعات پیشرفته تری یادگیری برنامه نویسی پایتون مانند OOP (مخفف برنامه نویسی شی گرا) را خواهید آموخت.نیز این دوره را به عنوان یکی از گواهینامه های موجود خود ارائه می دهد.

در محاسبات علمی با گواهینامه پایتون، دوره یادگیری برنامه نویسی پایتون ویدیویی فوق به بخش های کوچکتر تقسیم شده است.هر بخش دارای یک ویدیو با مطالب و تمرین های بعدی برای تکمیل است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =