منو
صفحه اصلی
ثبت نام
یادگیری زبان جاوا اسکریپت

یادگیری زبان جاوا اسکریپت

سرفصل‌های مقاله

یادگیری زبان جاوا اسکریپت نمی توان انکار کرد که خودآموزی جاوا اسکریپت دشوار است یادگیری زبان جاوا اسکریپت اگرچه شما از مزیت کار همیشه در زمینه های مورد علاقه خود برخوردارید، اما یافتن جهت در یادگیری شما می تواند دشوار باشد.

مدام از خود می‌پرسید: آموزش جاوا صفر تا صد آیا کار را درست انجام می‌دهید؟ یادگیری زبان جاوا اسکریپت آیا چیز مهمی وجود دارد که شما از دست داده اید؟ قرار است بعدی چه کاری انجام دهید؟

همه روش‌های یادگیری با هم برابر نیستند: یادگیری زبان جاوا اسکریپت زمانی که صرف نگاه کردن به توضیح دیگری درباره وراثت نمونه اولیه می‌کنید (که هنوز نمی‌دانید) به اندازه زمانی که 20 تب کروم برای حل یک مشکل ارثی دارید مفید نیست.

نکته کلیدی در اینجا این است که کل مسیر یادگیری شما باید با نوشتن کد هدایت شود. یادگیری زبان جاوا اسکریپت این مهارتی است که باید آن را توسعه دهید، بنابراین هیچ جایگزینی برای تمرین وجود ندارد. ترفند یافتن یک جریان ثابت از ایده ها است.

یادگیری زبان جاوا اسکریپت چگونه است؟

با این حال، فرآیند نهایی ساده است. تا زمانی که گیر نکردید بهترین دوره جاوا اسکریپت کد بنویسید و سپس در مورد مشکل خود تحقیق کنید تا زمانی که گیر نکنید. با گذشت زمان، کمتر و کمتر نیاز به تحقیق خواهید داشت.

البته، اگر نمی‌توانید هیچ کدی بنویسید، یادگیری زبان جاوا اسکریپت پس این توصیه برای شما مفید نیست، بنابراین من این استراتژی را به مراحل مختلف یادگیری تقسیم کرده‌ام تا رویکرد دقیق‌تری به شما ارائه کنم.

شما سه مرحله یادگیری دارید که در آن استراتژی کمی متفاوت است:

فاز مقدمه
فاز رشد
فاز هونینگ
فاز مقدمه
این مرحله ساده ترین مرحله برای درک است – شما چیزی نمی دانید. بهترین کار این است که دوره ای را بگذرانید که شما را با اصول اولیه جاوا اسکریپت آشنا کند. اکثر مردم یک دوره کامل و عمیق را در این مرحله انجام می دهند – بالاخره، بیشتر بهتر است درست است؟

چالشی که اکثر مردم در مرحله مقدمه دارند این است که سعی می کنند قبل از به کار بردن دانش خود بسیار زیاد یاد بگیرند. یادگیری زبان جاوا اسکریپت آنها سعی می کنند قبل از اینکه بتوانند راه بروند بدوند.

دوره‌ها به شما زبانی می‌آموزند، اما به شما یاد نمی‌دهند که چگونه نرم‌افزار بسازید آموزش صفر تا صد جاوا اسکریپت رایگان این چیزی است که فقط با تمرین می‌توانید یاد بگیرید. شما می خواهید دوره ای را که فقط در آن کار می کنید از یک دوره تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

به طور خلاصه، شما می خواهید اصول اولیه را بیاموزید. من توصیه می کنم بخش اصلی جاوا اسکریپت FreeCodeCamp را تکمیل کنید. این همه بلوک‌های اصلی ساختمانی را پوشش می‌دهد که باید به تنهایی کار کنید، یادگیری زبان جاوا اسکریپت سپس می‌توانید برگردید.

فاز رشد
این مرحله، نقطه‌ای است که دانش کافی برای نوشتن کد دارید، اما همه چیز به هم ریخته است، و شما هنوز مقدار قابل توجهی از دانش را از دست می‌دهید.

مزایا یادگیری زبان جاوا اسکریپت چیست؟

در ابتدا، توصیه می‌کنم دوره خود را برای مدتی کاملاً متوقف کنید و مدتی را صرف ایجاد چندین پروژه تمرینی کنید تا آنچه را که در مرحله معرفی آموخته‌اید، مستحکم کنید.

هنگامی که به اصول اولیه یادگیری زبان جاوا اسکریپت اطمینان بیشتری دارید، باید دوره خود را مجدداً در یادگیری خود بگنجانید. انجام یک بخش در بین پروژه ها رویکرد خوبی است.

وقتی دوره خود را به پایان رساندید، فرصت خوبی است که خودتان را دراز کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید. روی حوزه‌های مورد علاقه‌تان آزمایش و کار کنید: جاوا اسکریپت چیست چارچوب‌ها، نقشه‌های یادگیری زبان جاوا اسکریپت از آن لذت ببرید. همش با ارزشه

فاز هونینگ
این مرحله مانند دو مرحله دیگر واضح نیست. مرحله تثبیت مرحله رشد است، اما ما شروع به کار روی پروژه های بلندپروازانه تر می کنیم. به احتمال زیاد هنوز مقدار قابل توجهی از دانش را از دست داده اید، اما اکنون کدنویسی راحت است.

زمانی که هنگام کار بر روی کد گم نشدید، آماده هستید تا مرحله تقویت را شروع کنید. شما می توانید راه حل های خود را برای مشکلات تصور کنید (حتی اگر مجبور باشید جزئیات آن را در گوگل جستجو کنید). این مقاله ممکن است به شما کمک کند.

این زمان برای تمرین جنبه‌های نرم‌تر برنامه‌نویسی، مانند کیفیت و ساختار کد است. یادگیری زبان جاوا اسکریپت شروع به یادگیری بهترین روش ها کنید، مانند تست کردن، نظر دادن به کد خود و (در صورت لزوم) نوشتن اسناد.

پیش نیازها
برای یادگیری جاوا اسکریپت، باید اصول اولیه HTML و CSS را بدانید که یادگیری هر دو بسیار آسان است. برای دانش کاری جاوا اسکریپت و اکثر پروژه های مبتنی بر وب، این دانش کافی خواهد بود.

آموزش جاوا اسکریپت یادگیری زبان جاوا اسکریپت برای پروژه ها و مهارت های پیشرفته تر، توصیه می شود مفاهیم اولیه OOP و یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر OOP (مانند جاوا) را بدانید.

می توانید یک IDE نصب کنید یا از ویرایشگرهای کد استفاده کنید یا حتی از notepad یا Textpad برای نوشتن کد JS استفاده کنید. IDE ها و ویرایشگرها تجربه برنامه نویسی بصری و نتایج سریع تری را نسبت به برنامه نویسی با ویرایشگرهایی مانند notepad ارائه می دهند، جایی که شما باید همه چیز را از ابتدا تایپ کنید.

اگرچه می توانید یک برنامه JS را با یک دفترچه یادداشت تایپ و اجرا کنید، یک IDE اشکال زدایی کد را آسان می کند و از سیستم های ALM (مدیریت چرخه عمر برنامه ها) پشتیبانی می کند. در اینجا 3 ویرایشگر اصلی IDE/کد منبع آورده شده است:

کمک هوشمند و تکمیل کد را فراهم می کند. می توانید عملکرد خود را آزمایش کرده و با دیباگر داخلی که هم Node.js و هم کد سمت کلاینت را هدف قرار می دهد، عیب یابی کنید. یادگیری زبان جاوا اسکریپت قبل از خرید، از نسخه آزمایشی 30 روزه استفاده کنید تا حس و حال محصول را دریافت کنید.

کد ویژوال استودیو: به معنای واقعی کلمه هیچ زبانی وجود ندارد که VS Code از آن پشتیبانی نکند. این یک IDE بین پلتفرمی رایگان و مناسب برای توسعه‌دهندگان است که ویژگی‌هایی مانند ادغام Git داخلی، تکمیل کد هوشمند، اشکال‌زدایی کد از خود ویرایشگر و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

Atom: Atom یک IDE بسیار محبوب از GitHub است. تکمیل کد مبتنی بر زمینه هوشمند، پیمایش آسان کد، مجموعه کاملی از ابزارهای تشخیصی برای درک و اشکال زدایی کد، و بسیاری از ویژگی های دیگر را فراهم می کند.

این رایگان و منبع باز است و می توانید با استفاده از تم ها و سبک های از پیش نصب شده کمی سرگرم کننده به برنامه نویسی خود اضافه کنید. یادگیری زبان جاوا اسکریپت IDE جاوا اسکریپت آنلاین:

نحوه یادگیری جاوا اسکریپت
بسیاری از دوره ها و آموزش های رایگان و پولی برای یادگیری جاوا اسکریپت در دسترس هستند. برای دانش عمیق، می‌توانید چند کتاب خوب مانند راه هوشمندتر برای یادگیری جاوا اسکریپت و جاوا اسکریپت مؤثر: 68 روش خاص برای استفاده از قدرت جاوا اسکریپت را نیز خریداری کنید.

با این حال، برای شروع کار بر روی پروژه‌ها، یادگیری زبان جاوا اسکریپت فقط به کمی تئوری و عملی بیشتر نیاز دارید، بنابراین توصیه می‌کنیم دوره‌های آموزشی و دوره‌های کوتاهی را که به سرعت شما را به کار می‌برند، بگذرانید.

آموزش جاوا اسکریپت:

دوره کامل جاوا اسکریپت 2020: ساخت پروژه های واقعی!: یک دوره مقدماتی که برخی از موضوعات در سطح متخصص را نیز پوشش می دهد با اصول JS مانند متغیرها، حلقه ها، دستورات کنترل و یادگیری زبان جاوا اسکریپت مدرن شروع می شود و به توضیح ابزارهای مدرن مانند Parcel، NPM می پردازد.

ماژول های Babel و ES6. همچنین در مورد بسته شدن، عملکردهای درجه بالاتر و سایر موضوعات پیچیده یاد خواهید گرفت. این دوره قیمت مناسبی دارد و 74 ساعت ویدیوی درخواستی و دسترسی مادام العمر به مطالب را ارائه می دهد.

توسعه دهنده وب Front-end: Nanodegree: این یک دوره 4 ماهه پولی است که برخی از موضوعات پیشرفته مانند Web API، برنامه های ناهمزمان و غیره را پوشش می دهد.

برای شرکت در این دوره باید دانش اساسی از HTML، CSS، جاوا اسکریپت داشته باشید. شما می توانید پروژه های دنیای واقعی را با بازخورد و راهنمایی مناسب انجام دهید.

جاوا اسکریپت : اگر می خواهید یک توسعه دهنده تمام پشته JS باشید، این دوره آموزشی مناسب برای شماست. یادگیری زبان جاوا اسکریپت این دوره JS را از ابتدا آموزش می دهد. هنگامی که با اصول اولیه آشنا شدید.

همچنین با AJAX، برنامه نویسی ناهمزمان، Fetch API، Node.js و روش های مختلف نوشتن برنامه های JS خارج از مرورگر (مانند خط فرمان) آشنا خواهید شد. مفاهیم پایگاه داده از مبانی SQL تا استفاده از SQL ORM با Node.js و ساخت یک برنامه ساده CRUD نیز آموزش داده شده است.

مقدمه ای بر جاوا اسکریپت شما می توانید منحنی یادگیری خود را از طریق این دوره رایگان، از ابتدا شروع کنید. سرعت خوبی دارد و حتی مفاهیم جزئی را که سایر دوره ها به راحتی نادیده می گیرند یادگیری زبان جاوا اسکریپت را پوشش می دهد.

این یک رویکرد عملی را دنبال می کند و نمونه های زیادی را برای توسعه دهندگان پوشش می دهد. این آموزش یک نمونه عالی از یادگیری از طریق انجام است.
آموزش جاوا اسکریپت : این آموزش رایگان با ساختار مناسب را امتحان کنید که از ابتدا شروع می شود، درست از راه اندازی ویرایشگرهای کد، راهنماها و کنسول توسعه دهنده، اصول JS، اشکال زدایی، ترانسپایلرها و مفاهیم شی گرا مانند یادگیری زبان جاوا اسکریپت”این”، ارجاعات، اپراتور «جدید» و غیره به توابع، پشته، بازگشت، ارث، نمونه اولیه و بسیاری از مفاهیم پیشرفته دیگر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =