ثبت نام
استفاده صحیح از فضای مجازی

آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان

سرفصل‌های مقاله

مقدمه ای بر ایمنی کودکان و استفاده صحیح از فضای مجازی

ما این روزها همیشه شاهد اخباری در مورد تأثیر فناوری و استفاده صحیح از فضای مجازی بر زندگی روزمره خود هستیم. بسیاری از ما شروع کردیم به این فکر کنیم که چگونه فناوری بر ما تأثیر می گذارد. اما چند نفر از ما به این فکر کرده ایم که چگونه بر فرزندانمان تأثیر می گذارد؟ در این مقاله آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان را به طور کامل شرح داده ایم.

برای بسیاری از کودکان، دنیای آنلاین واقعی تر از دنیای واقعی است. و استفاده صحیح از فضای مجازی برای بهزیستی فرزندانمان بسیار مهم است که بفهمیم چه چیزهایی آنلاین می بینند، چه خوب و چه بد، و چگونه بر سلامت جسمی و عاطفی آنها تأثیر می گذارد.

همانطور که بسیاری از ما مشتاقانه اعتراف می کنیم که با فضای مجازی و استفاده صحیح از فضای مجازی به طور کامل آشنایی نداریم، این است که احساس می کنیم واقعاً دنیای آنلاین را درک نمی کنیم. اینستاگرام، اسنپ چت و توییتر به اندازه کافی گیج کننده هستند، علاوه بر این، ما احساس نمی کنیم که مهارت های فنی برای حرکت در این چشم انداز پیچیده را داریم.

ابزار های استفاده صحیح از فضای مجازی

ابزارهای فنی مختلفی برای استفاده صحیح از فضای مجازی و کمک به حفظ امنیت کودکان در فضای آنلاین وجود دارد. اینها از نرم افزار آنتی ویروس گرفته تا فیلترهای اینترنتی و کنترل های والدین متفاوت است. اما هیچ کدام از اینها واقعاً برای کمک به ایمن نگه داشتن فرزند شما کافی نیست.

کار بسیار مهم تر در استفاده صحیح از فضای مجازی، اما در عین حال بسیار دشوارتر، گفتگوهای مکرر، باز و صادقانه با فرزندانتان درباره زندگی آنهاست. به یاد داشته باشید، شرکت‌های اینترنتی، شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌دهندگان بازی‌ها و هر کس دیگری در فضای آنلاین ممکن است بتواند به شما در تعیین محدودیت‌های محتوا کمک کند، اما لزوماً بهترین منافع فرزندتان را در نظر نمی‌گیرند.

بهترین فرد برای ایمن نگه داشتن فرزندتان در اینترنت شما هستید. صحبت کردن در مورد چگونگی ایمن ماندن و استفاده صحیح از فضای مجازی در اینترنت یک مجرای عالی برای ایجاد یک رابطه قابل اعتماد و مثبت با فرزندتان است. برای اینکه چه زمانی و چه زمانی به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، مرزهای مشخصی تعیین کنید، اما همچنین زمانی که فرزندانتان مرتکب اشتباه می‌شوند یا زمانی که زیاده‌روی کرده‌اند، در کنارشان باشید. آیا اساساً فرزندپروری به این معنا نیست؟

در حالی که کودکان و نوجوانان به مقدار مشخصی از حریم خصوصی نیاز دارند، آنها همچنین به مشارکت و نظارت و همین طور استفاده صحیح از فضای مجازی والدین در زندگی روزمره خود نیاز دارند. همان مهارت‌های عمومی والدینی که در دنیای واقعی اعمال می‌شود، در هنگام آنلاین بودن نیز اعمال می‌شود. اگر دلیلی برای نگرانی در مورد فعالیت های آنلاین فرزندان خود دارید، با آنها صحبت کنید.

دستورالعمل های ایمنی سایبری و استفاده صحیح از فضای مجازی برای والدین

هرگز اطلاعات هویتی – آدرس منزل، نام مدرسه یا شماره تلفن – را در یک پیام عمومی مانند چت یا تابلوی اعلانات ارائه ندهید، و مطمئن شوید که قبل از ارائه خصوصی با فردی روبرو هستید که هم شما و هم فرزندتان می شناسید و به او اعتماد دارید. به شخصی.قبل از افشای هر گونه اطلاعات شخصی مانند سن، وضعیت تأهل یا اطلاعات مالی به دقت فکر کنید.

اگر سرویس شما اجازه می دهد، از نام مستعار استفاده کنید یا نام فرزندتان را از فهرست خارج کنید.با خدماتی که فرزندتان استفاده می کند آشنا شوید. اگر نمی دانید چگونه وارد سیستم شوید، از فرزندتان بخواهید که به شما نشان دهد. دریابید که چه نوع اطلاعاتی ارائه می‌کند و آیا راه‌هایی وجود دارد که والدین آنها را مسدود کنند.

استفاده صحیح از فضای مجازی

هرگز اجازه ندهید کودک بدون اجازه والدین با یک کاربر کامپیوتر دیگر ملاقاتی رو در رو ترتیب دهد. اگر جلسه ای ترتیب داده شده است، اولین جلسه را در یک مکان عمومی بسازید و حتما فرزندتان را همراهی کنید.هرگز به پیام‌ها یا آیتم‌های تابلوی اعلانات که توهین‌آمیز، فحاشی، جنگ‌طلبانه، تهدیدآمیز هستند یا باعث ناراحتی شما می‌شوند پاسخ ندهید.

فرزندان خود را تشویق کنید تا در صورت مواجهه با چنین پیام هایی به شما بگویند. اگر شما یا فرزندتان پیامی آزاردهنده، یا تهدیدآمیز دریافت کردید، یک کپی از پیام را برای ارائه دهنده خدمات خود ارسال کنید و از او کمک بخواهید.

به یاد داشته باشید که هر چیزی که آنلاین می خوانید ممکن است درست نباشد. هر پیشنهادی که بیش از حد خوب است که درست باشد، احتمالاً چنین است. در مورد هر پیشنهادی که شامل آمدن شما به یک جلسه یا ملاقات شخصی از خانه شما می شود بسیار مراقب باشید.

قوانین و دستورالعمل های معقولی را برای استفاده از رایانه توسط فرزندان خود تنظیم کنید در مورد این قوانین بحث کنید و آنها را در نزدیکی رایانه به عنوان یادآوری پست کنید.به یاد داشته باشید که مطابقت آنها با این قوانین را کنترل کنید، به خصوص در مورد مدت زمانی که فرزندان شما در رایانه می گذرانند.

استفاده بیش از حد کودک یا نوجوان از خدمات آنلاین یا تابلوهای اعلانات، به خصوص در اواخر شب، ممکن است سرنخی از وجود مشکل باشد. به یاد داشته باشید که کامپیوترهای شخصی و خدمات آنلاین نباید به عنوان پرستار کودک الکترونیکی استفاده شوند.به جای اتاق خواب کودک، کامپیوتر را در اتاق خانواده نگه دارید. همانطور که با سایر دوستان آنها آشنا می شوید، “دوستان آنلاین” آنها را بشناسید.

قوانین ایمنی سایبری و استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان

من اطلاعات شخصی مانند آدرس، شماره تلفن، آدرس محل کار/شماره تلفن والدینم، یا نام و محل مدرسه خود را بدون اجازه والدینم ارائه نمی‌کنم.اگر به اطلاعاتی برخورد کردم که باعث ناراحتی من شود، فوراً به والدینم خواهم گفت.

من هرگز موافقت نمی‌کنم با کسی که به صورت آنلاین «باش» ملاقات کنم، بدون اینکه ابتدا با والدینم چک کنم.اگر پدر و مادرم با این ملاقات موافقت کنند، مطمئن می شوم که در یک مکان عمومی است و یکی از والدینم را همراه خود بیاورم.

من هرگز عکس خود یا هر چیز دیگری را بدون چک کردن با والدینم برای کسی ارسال نمی کنم.من به هیچ پیامی که به هر طریقی باعث ناراحتی من شود پاسخ نخواهم داد. اگر چنین پیامی دریافت کنم تقصیر من نیست. اگر این کار را بکنم، بلافاصله به پدر و مادرم می گویم.

من با والدینم صحبت خواهم کرد تا بتوانیم قوانین آنلاین شدن را تنظیم کنیم. ما در مورد زمانی از روز که می‌توانم آنلاین باشم، مدت زمانی که می‌توانم آنلاین باشم و مناطق مناسب برای بازدید تصمیم خواهیم گرفت. من بدون اجازه آنها به مناطق دیگر دسترسی نخواهم داشت یا این قوانین را زیر پا نمی گذارم.

فواید استفاده صحیح از فضای مجازی برای کودکان

از والدین پرسیده شد که فرزندشان اولین بار در چه سنی تلفن همراه داشت یا از آن استفاده کرد. میانه سن 8 سال بود. دادن تلفن هوشمند به فرزندتان فواید زیادی دارد. تلفن یک ابزار ایمنی عالی است. فرزند شما با استفاده صحیح از فضای مجازی می تواند از آن استفاده کند تا به شما اطلاع دهد که با خیال راحت به مقصد خود رسیده است، برای سوار شدن با شما تماس بگیرد یا در مواقع اضطراری تماس بگیرد.

شما همچنین می توانید از GPS موجود در تلفن آنها برای ردیابی موقعیت آنها استفاده کنید. دانستن اینکه همیشه می توانید به فرزندتان دسترسی پیدا کنید، استفاده صحیح از فضای مجازی برای والدین آرامش فوق العاده ای است.با این حال، تلفن های هوشمند نیز می توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند و در برخی شرایط می توانند کودکان را آسیب پذیر کنند.

از آنجایی که گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های شخصی هستند، ما اغلب نمی‌دانیم فرزندانمان با آن‌ها چه می‌کنند یا چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنند.اگر می‌خواهید به فرزندتان یک گوشی هوشمند بدهید، به شما کمک می‌کند تا استفاده صحیح از فضای مجازی را از قبل دستورالعمل‌های مشخص شده‌ای داشته باشید تا همه در یک صفحه باشند.

اگر فرزند شما قبلاً گوشی هوشمند دارد، برای مرور قوانین خانواده دیر نیست. به آنها نشان دهید که داشتن یک گوشی هوشمند یک مسئولیت بزرگ است. و با استفاده صحیح از فضای مجازی و قوانین گوشی هوشمند را با فرزندتان اجرا کنید. اطمینان از اینکه فرزندانتان شما را در فعالیت‌های تلفنی خود درگیر می‌کنند، به حفظ امنیت آنها کمک می‌کند.

اقدامات احتیاطی برای اجرای ایمنی و استفاده صحیح از فضای مجازی در تلفن همراه 

از فرزندتان بخواهید قبل از دادن قرارداد تلفن هوشمند، قرارداد امضا کند. فهرستی از قوانین تلفن همراه را چاپ کنید و آن را در یک مکان عمومی در خانه خود بچسبانید.کنترل های والدین را دانلود کنید. برنامه های کنترل والدین برای کودکان کوچکتر شما را قادر می سازد استفاده فرزندتان را محدود کنید، مکان او را تعیین کنید و تماس ها و پیام های او را نظارت کنید.

برنامه ها همچنین به شما امکان می دهند عملکردهای خاصی را در زمان های مختلف خاموش کنید. به عنوان مثال، غیرفعال کردن پیامک هنگام رانندگی.زمانی که فرزندتان می تواند از تلفن هوشمند استفاده کند و هر روز برای چه مدتی محدودیت هایی را تعیین کنید.الگوی شخصی برای فرزند خود قرار دهید. گوشی خود را سر میز شام نیاورید و پیامک ارسال نکنید و رانندگی نکنید.

استفاده صحیح از فضای مجازی

یک ایستگاه شارژ در یک مکان مرکزی در خانه خود راه اندازی کنید. تلفن ها باید بیرون از اتاق خواب کودک شما قرار بگیرند تا در اواخر شب از آنها استفاده نشود.همچنین می‌توانید برنامه‌ای را برای نظارت بر فعالیت فرزندتان نصب کنید. Keepers یکی از انواع برنامه‌هایی است که به والدین درباره پیام‌های مضر، توهین‌آمیز یا مشکوک هشدار می‌دهد و شامل یک دستگاه ردیابی برای نشان دادن موقعیت مکانی فرزند شما در زمان واقعی است.

چند نکته مفید برای استفاده صحیح از فضای مجازی هنگام بازی

فرزندان خود را تشویق کنید تا در مورد بازی هایی که انجام می دهند صحبت کنند.مطمئن شوید که نمایه فرزندتان روی خصوصی تنظیم شده است.نگه داشتن کنسول بازی در یک فضای اجتماعی و مشترک را در نظر بگیرید.رده بندی سنی بازی ها را مطالعه کنید.از کنترل‌های والدین برای تنظیم نمایه‌ها استفاده کنید.نوع افرادی را که فرزندتان می تواند به صورت آنلاین با آنها صحبت کند محدود کنید.

قوانین استفاده صحیح از فضای مجازی برای شبکه های اجتماعی

در مورد فشار برای به اشتراک گذاشتن بحث کنید، بچه ها دائماً برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و جزئیات دیگر در مورد زندگی خود فشار می آورند. یک مکالمه مثبت در مورد ارزش حریم خصوصی داشته باشید تا آنها را از این فشار رها کنید.ماندگاری رسانه های اجتماعی را درک کنید.به فرزندان خود یادآوری کنید که چیزی به نام حذف چیزی در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

دانستن اینکه هر چیزی که به اشتراک می‌گذارند دائمی است (حتی اگر آن را حذف کنند) آنها را تشویق می‌کند که درباره آنچه پست می‌کنند فکر کنند.به آنها در مورد غریبه های آنلاین آموزش دهید.شکارچیان از اینترنت برای ردیابی و تماس با کودکان استفاده می کنند. مهم است که فرزند شما بداند با چه کسی تماس می گیرد یا درخواست دوستی را می پذیرد.

نحوه اجرای یک محیط امن در فضای مجازی

تا زمانی که فرزندانتان به سن لازم نرسند اجازه ندهید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند.رایانه را در مکانی عمومی و در دسترس قرار دهید تا بتوانید فرزندتان را ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =