منو
صفحه اصلی
ثبت نام
آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch

آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch

سرفصل‌های مقاله

برنامه نویسی برای بچه ها به بچه ها آموزش برنامه نویسی می دهد آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  تا مهارت های محاسباتی، تفکر تحلیلی و سواد کامپیوتری خود را تقویت کنند. به زبان ساده، آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  کدنویسی نحوه صحبت ما با رایانه ها و وادار کردن آنها به انجام کاری است که می خواهیم.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله بازی اسکرچ بپردازید.

زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد، و همه آنها قوانین و کاربردهای متفاوتی دارند، اما همه آنها آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  در نهایت دستورالعمل هایی را برای انجام وظایف خاص به رایانه می دهند.

فناوری در اطراف ما وجود دارد و بخشی از زندگی روزمره در این نقطه است. درک کد به شما این امکان را می‌دهد که فقط با دانستن نحوه استفاده از فناوری گذشته باشید و به شما این امکان را می‌دهد که در واقع فناوری را کاری کنید که شما می‌خواهید انجام دهد.

آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch

برای بچه ها، این آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  تفاوت بین دانستن نحوه پیمایش در یک وب سایت یا بازی کردن با ساختن یک وب سایت یا بازی به تنهایی است.

چرا بچه ها باید برنامه نویسی یاد بگیرند؟

یادگیری برنامه نویسی مانند یادگیری یک زبان جدید است. کودکان خردسال می توانند زبان ها را سریع تر و راحت تر از بزرگسالان یاد بگیرند، زیرا مغز در حال رشد آنها برای یادگیری ساخته شده است، بنابراین دوران کودکی زمان بسیار خوبی برای شروع یادگیری تفکر محاسباتی است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده برنامه نویسی کودکان بپردازید.

برنامه نویسی برای بچه ها به آنها کمک می کند آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  تا مهارت هایی را توسعه دهند که نه تنها در مدرسه برای آنها مفید است، بلکه به آنها کمک می کند تا در بازار کار از بقیه متمایز شوند.

وقتی صحبت از مشاغل برنامه نویسی شد، آیا می دانستید که نیمی از مشاغل پردرآمد در آمریکا به دانش برنامه نویسی نیاز دارند؟ نه تنها این، بلکه تقاضا برای مهارت های برنامه نویسی همچنان در حال رشد است. طبق آخرین آمار STEM، طی 10 سال تخمین زده می شود

که 1.4 میلیون شغل برنامه نویسی در دسترس خواهد بود، اما در حال حاضر تنها 400000 نامزد با شرایط مناسب برای پر کردن این موقعیت ها وجود دارد. این به این معنی است که شکاف عرضه زیادی برای افراد با این مهارت ها وجود دارد.

با وجود این، در حال حاضر از هر 10 مدرسه فقط 1 آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch مدرسه برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد، به این معنی که این وظیفه والدین است که مطمئن شوند فرزندانشان به منابع آموزشی مورد نیاز برای توسعه این مهارت‌ها دسترسی دارند.

به برنامه نویسان بیشتری نیاز داریم
هنوز قانع نشدی؟ فهرست کامل ما از 26 دلیلی که بچه ها باید کدنویسی را یاد بگیرند را ببینید.

کودکان از چه سنی باید یادگیری کدنویسی را شروع کنند؟

بچه ها می توانند از ابتدای کلاس اول شروع به یادگیری اصول کدنویسی کنند. برای دانش‌آموزان جوان، آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  بهترین استراتژی شروع با فعالیت‌های کدگذاری جهت‌دار است که از فلش‌ها یا نمادها برای نشان دادن اصول اولیه کدنویسی استفاده می‌کنند.

منابع و اسباب بازی های بدون صفحه نمایش زیادی وجود دارد که می توانید برای شروع استفاده آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

در کلاس سوم، بچه ها می توانند با الگوریتم ها و حلقه های ساده، بیشتر درباره تفکر محاسباتی یاد بگیرند. بچه‌های دبستانی نسبت به مفاهیم جدید بازتر هستند و شروع بحث در مورد کدنویسی در سنین پایین باعث می‌شود که یادگیری مفاهیم پیشرفته‌تر با افزایش سن برای آنها طبیعی‌تر شود.

توصیه می شود: وب سایت های برنامه نویسی رایگان آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  و پولی برای کودکان

بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی برای کودکان چیست؟

زبان های برنامه نویسی بلاک مانند Scratch و Blockly مقدمه های خوبی برای برنامه نویسی برای بچه های کلاس 3-5 هستند. رابط بلوک یادگیری مفاهیم اساسی را برای بچه ها آسان می کند بدون اینکه از مهارت های تایپ ناامید شوند.

برنامه نویسی بلوک همچنین فرآیند ساخت انیمیشن ها، بازی ها و سایر ویژگی های تعاملی را ساده می کند تا بچه ها بتوانند به راحتی یک بازی کاملاً کاربردی یا صفحه تعاملی ایجاد کنند.

Python بهترین گام بعدی بعد از Scratch است، این زبان مبتنی بر متن راهی عالی آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  برای معرفی مفاهیم لیست ها، تاپل ها و نقشه ها به روشی است که برای بچه ها قابل درک باشد. کد پایتون شبیه به زبان انگلیسی است که یادگیری آن را برای بچه ها نیز کمتر پیچیده می کند.

پایتون همچنین یک نقطه پرش عالی برای سایر زبان های برنامه نویسی است. پایتون برای مدت طولانی وجود داشته است و هنوز هم توسط توسعه دهندگان حرفه ای استفاده می شود، اینستاگرام و فیس بوک هر دو با پایتون ساخته شده اند.

در 10 بهترین زبان برنامه نویسی کودکان ما، سایر زبان های مبتدی عالی را برای کودک خود کشف کنید.

چگونه به کودک خود نحوه کدنویسی را آموزش دهیم

کارهای زیادی می توانید به عنوان والدین انجام دهید تا فرزندتان را با برنامه نویسی آشنا کنید آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  و او را شروع به یادگیری اصول کنید، حتی اگر تجربه حرفه ای به عنوان یک برنامه نویس ندارید. در زیر چند نکته ساده آورده شده است. بسته به سطح مهارت خاص خود در کدنویسی می توانید حتی فراتر بروید.

نکته 1 – مفاهیم کدنویسی را به کودکان معرفی کنید

کودک خود را با مفهوم کدنویسی آشنا کنید. برخی از بچه ها ممکن است آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  قبلاً با کدنویسی آشنا باشند و کمی در مورد معنای آن بدانند. دیگران ممکن است هیچ ایده ای نداشته باشند که شامل چه چیزی می شود یا ممکن است فکر کنند این چیزی است که برای آنها پیچیده است.

صحبت کردن با بچه ها در مورد اینکه چگونه برنامه نویسی فقط مجموعه ای از دستورالعمل ها برای رایانه است، می تواند به درک آن کمک کند. حتما تاکید کنید که بچه‌ها نیز مانند آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  آنها در حال یادگیری کدنویسی هستند.

نکته 2 – نحوه اتصال کدنویسی به دنیای واقعی را توضیح دهید
جهت دانلود اسکرچ کلیک کنید. برنامه نویسی را به چیزهایی که به بچه هایتان علاقه مند هستند متصل کنید. برخی از بچه‌ها از فرصت استفاده می‌کنند تا یاد بگیرند که چگونه کامپیوتر را کاری که می‌خواهند انجام دهد، اما برخی از بچه‌ها برای اتصال کد به زندگی روزمره‌شان به کمک نیاز دارند.

آیا فرزند شما عاشق تماشای ویدیو در YouTube است؟ با آنها صحبت کنید که چگونه برنامه نویسی می تواند آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  به آنها یاد دهد که چگونه وب سایت خود را بسازند تا موارد مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند.

ویدیوهای orite برای بچه هایی که عاشق بازی های ویدیویی هستند، کدنویسی راهی طبیعی برای پیشرفت آنها به سمت ساخت بازی های خودشان است. کارآفرینان نوپا می توانند از این مهارت ها برای ساختن یک اپلیکیشن یا وب سایت برای ایده های تجاری خود استفاده کنند.

امکانات بی‌پایان آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  برای کارهایی که بچه‌ها می‌توانند با مهارت‌های کدنویسی خود انجام دهند، پس از یادگیری اصول، بی‌پایان است.

نکته 3 – اصول برنامه نویسی را با برنامه نویسی مبتنی بر بلوک بیاموزید

برای معرفی اصول اولیه از زبان های کدنویسی مبتنی بر بلوک استفاده کنید. همانطور که قبلاً ذکر شد، زبان‌های کدنویسی مبتنی بر بلوک برای مبتدیان آسان و مکانی عالی برای شروع برای بچه‌ها هستند. اسکرچ رایج ترین زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است و استفاده از آن رایگان است.

در حال حاضر هزاران بازی در اسکرچ وجود دارد، بنابراین می‌توانید قبل از شروع به ساختن یک بازی، امکاناتی را که می‌توانند خلق کنند به بچه‌ها نشان دهید. ریمیکس کردن یک بازی فعلی نیز یک گزینه عالی است، بنابراین بچه ها می توانند دقیقاً نحوه ساخت یک بازی را ببینند و سپس آن را به چیزی جدید تبدیل کنند.

نکته 4 – اصطلاحات رایج کدنویسی برای کودکان را مطالعه کنید
چند اصطلاح رایج کدنویسی را معرفی کنید. دانستن برخی از اصطلاحات کلیدی و معنای آنها راهی عالی برای آماده کردن فرزندانتان برای موفقیت در ادامه یادگیری مهارت های جدید است. ده ها اصطلاح مختلف در برنامه نویسی استفاده می شود، اما در اینجا چند مورد خوب برای شروع وجود دارد.

متغیر: برای بچه ها، این را با ظرف یا جعبه مقایسه کنید. آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  در کدنویسی، یک متغیر مجموعه خاصی از اطلاعات را ذخیره می کند. هنگامی که یک نام به متغیر دادید، می توانید از آن نام برای ارجاع به آن اطلاعات یا تغییر آن استفاده کنید.

حلقه: این یک نوع میانبر در برنامه‌ها است که به شما امکان می‌دهد یک بلوک کد را چندین بار تکرار کنید بدون اینکه مجبور باشید هر بار همه آن را بنویسید. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که چه شرایطی باعث پایان یافتن حلقه می شود.

عبارت شرطی: این چیزی است که به رایانه ها کمک می کند تا تصمیم بگیرند. با استفاده از دستورات if، else if و else، به رایانه می‌گویید که در شرایط مختلف چه کاری انجام دهد. به عنوان مثال، می‌توانید به رایانه بگویید که اگر کاربر به سؤالی «بله» پاسخ دهد، یک جمله را نمایش دهد و اگر کاربر «نه» پاسخ دهد، جمله دیگری را نمایش دهد.

تابع: این نوع دیگری از میانبرها در برنامه ها است که به شما امکان می دهد آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch به جای نوشتن کد برای همه اقدامات به صورت جداگانه، مجموعه ای از اقدامات را انجام دهید.

اشکال: چیزی که هر کدنویسی باید با آن دست و پنجه نرم کند! اشکالات خطاهایی در کد شما هستند که قبل از اجرای صحیح کد باید برطرف شوند.

با بیش از 200 اصطلاح برنامه نویسی رایج برای کودکان ما، با دانلود فلش کارت رایگان، اصطلاحات کدنویسی بیشتری را معرفی کنید.

بسته به سطح مهارت شما، ممکن است اکنون زمان آن باشد که برای پیشبرد آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  سفر برنامه نویسی فرزندتان، کمک های متخصص را در نظر بگیرید.

توصیه می شود: بازی های برنامه نویسی برای کودکان

نحوه انتخاب کلاس های کدنویسی مناسب برای کودکان
با وجود گزینه‌های بی‌شماری که آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  این روزها در دسترس والدین قرار دارد، تشخیص اینکه کدام برنامه کدنویسی برای فرزند شما مناسب است دشوار است. این تصمیم می‌تواند برای والدینی که پیش‌زمینه‌ای در علوم کامپیوتر ندارند، ترسناک‌تر باشد.

خوشبختانه، چندین شاخص کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای قضاوت در مورد کیفیت آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکرچ Scratch  یک برنامه استفاده کنید و به انتخاب بهترین گزینه برای فرزندتان کمک کنید.

از این شاخص ها برای تعیین اینکه کدام برنامه بیشترین ارزش را برای شما و فرزندتان دارد استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر و نکات کارشناسان صنعت، به راهنمای کامل منابع ما مراجعه کنید. کلاس برنامه نویسی مناسب را برای کودک خود انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =