ثبت نام
انواع زبان برنامه نویسی جاوا

معرفی انواع زبان برنامه نویسی جاوا

سرفصل‌های مقاله

بدون زبان های برنامه نویسی، ما در عصر اطلاعاتی که در آن انواع زبان برنامه نویسی جاوا قرار داریم قرار نخواهیم داشت و شاید بسیاری از ابزارهای شناخته شده امروز حتی وجود نداشته باشند.آیا می توانید تصور کنید که یک روز به محل کار خود رسیدید و همه چیز را به زبان ماندارین پیدا کردید؟ مگر اینکه به زبان تسلط داشته باشید، انجام وظایفتان انواع زبان برنامه نویسی جاوا تقریبا غیرممکن خواهد بود، درست است؟ماشین‌ها و دستگاه‌ها هم همین‌طور است. آنها انواع زبان برنامه نویسی جاوا برای انجام وظایف خود به زبان خاصی نیاز دارند.

به همین دلیل، امروز به شما خواهیم گفت که انواع زبان برنامه نویسی، متغیرها و کاربردهای انواع زبان برنامه نویسی جاوا اصلی آنها چیست.زبان برنامه نویسی چیست؟وسیله ای است که به وسیله آن مجموعه ای از اقدامات یا دستورالعمل ها به هر وسیله ای که برای دستیابی به یک هدف به آن نیاز دارد، ابلاغ می شود.این با نوشتن کد اتفاق می افتد که توسط دستگاه تفسیر می شود و منجر به یک عمل یا نتیجه دلخواه می شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی جاوا چیست بپردازید.

انواع زبان برنامه نویسی جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، همزمان و شی گرا است که به طور خاص برای داشتن کمترین وابستگی انواع زبان برنامه نویسی جاوا پیاده سازی طراحی شده است. هدف آن این است که به توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد برنامه را یک بار بنویسند و آن را بر روی هر دستگاهی اجرا کنند (به انگلیسی WORA یا “یک بار بنویس، هرجا اجرا شود”)، به این معنی که کدی که بر روی پلتفرمی که آن را ندارد اجرا می کند. دوباره کامپایل شود تا روی دیگری اجرا شود.

جاوا از سال 2012 یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حال استفاده، به ویژه برای برنامه های انواع زبان برنامه نویسی جاوا وب سرویس گیرنده-سرور، با 10 میلیون کاربر است.زبان برنامه نویسی جاوا در ابتدا توسط جیمز گاسلینگ از Sun Microsystems (که توسط شرکت اوراکل خریداری شد) توسعه یافت و در سال 1995 به عنوان یک جزء اصلی از پلتفرم جاوا Sun Microsystems منتشر شد. سینتکس آن تا حد زیادی از C و C++ مشتق شده است، اما ابزارهای سطح پایین کمتری نسبت به هر دو دارد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله یادگیری زبان جاوا چقدر طول میکشد بپردازید.

برنامه های جاوا به طور کلی به بایت کد (کلاس جاوا) کامپایل می شوند که می تواند انواع زبان برنامه نویسی جاوا بر روی هر ماشین مجازی جاوا (JVM) بدون توجه به معماری رایانه زیرین اجرا شود.شرکت Sun پیاده‌سازی مرجع اصلی را برای کامپایلرهای جاوا، ماشین‌های مجازی و کتابخانه‌های کلاسی در سال 1991 توسعه داد و برای اولین بار آنها را در سال 1995 منتشر کرد. از ماه مه 2007، مطابق با مشخصات فرآیند جامعه جاوا، Sun مجوز بسیاری از فناوری‌های جاوا خود را تحت مجوز عمومی عمومی گنو دیگران نیز پیاده سازی های جایگزین این فناوری های Sun را توسعه داده اند.

تاریخ.جاوا به عنوان یک ابزار برنامه نویسی برای استفاده در یک پروژه set-top-box در یک عملیات انواع زبان برنامه نویسی جاوا کوچک به نام پروژه سبز در Sun Microsystems در سال 1991 ایجاد شد. تیم سبز، متشکل از سیزده نفر و به رهبری جیمز گاسلینگ به مدت 18 ماه روی این پروژه کار کرد. جاده سند هیل در منلو پارک در مورد توسعه آن.این زبان در ابتدا Oak (از درخت بلوط در خارج از دفتر گاسلینگ) نام گرفت، سپس پس از اینکه مشخص شد Oak قبلاً یک علامت تجاری ثبت شده برای آداپتورهای کارت گرافیک بوده است به Green تغییر نام داد و در نهایت به جاوا تغییر نام داد.

این توسط مارکوس، ناظر اختراع شد. برخی از اعضای تیم به آن مراجعه می کنند. اما مشخص انواع زبان برنامه نویسی جاوا نیست که این مخفف است یا نه، اگرچه برخی منابع نشان می دهند که می تواند حروف اول طراحان آن باشد: جیمز گاسلینگ، آرتور ون هاف، و اندی بکتولشیم. دیگران از مخفف زیر حمایت می کنند، فقط یک مخفف مبهم دیگر (“فقط یک نام اختصاری مبهم دیگر”). قوی ترین فرضیه این است که جاوا نام خود را مدیون نوعی قهوه موجود در کافه تریا مجاور است، از این رو نماد جاوا یک فنجان قهوه داغ است.

علامت کوچکی که به این نظریه قوت می بخشد این است که 4 بایت انواع زبان برنامه نویسی جاوا اول (عدد جادویی) از فایل های .class که کامپایلر تولید می کند، به صورت هگزادسیمال، 0xCAFEBABE هستند. با وجود تمام این تئوری ها، نام ظاهراً از فهرست تصادفی کلمات گرفته شده است.اهداف گاسلینگ پیاده سازی یک ماشین مجازی و یک زبان با ساختار و نحوی شبیه به C++ بود. بین ژوئن و ژوئیه 1994، پس از یک تیراندازی سه روزه در ماراتن بین جان گاگا، جیمز گاسلینگ، پاتریک ناتون، وین روزینگ و اریک اشمیت، تیم مجدداً پلتفرم را روی وب متمرکز کرد.

آنها احساس می کردند که ورود مرورگر وب موزاییک، اینترنت را قادر می سازد تا به یک رسانه تعاملی انواع زبان برنامه نویسی جاوا تبدیل شود، دقیقاً شبیه آنچه آنها تصور می کردند تلویزیون کابلی است. سپس ناتون یک مرورگر اولیه به نام WebRunner ایجاد کرد که بعداً به عنوان HotJava شناخته شد.در سال 1994، هات جاوا و پلتفرم جاوا به مدیران سان نشان داده شد. جاوا 1.0a برای اولین بار در سال 1994 قابل دانلود بود، اما تا 23 می 1995، در طول کنفرانس SunWorld، جاوا و HotJava، مرورگر وب، منتشر نشد.

این رویداد توسط جان گیج، دانشمند ارشد Sun Microsystems اعلام شد. این اقدام با یک غافلگیری انواع زبان برنامه نویسی جاوا کوچک دیگر همراه بود، اعلام مارک آندرسن، معاون اجرایی نت اسکیپ مبنی بر اینکه جاوا در مرورگرهایش پشتیبانی می شود. در 9 ژانویه سال 1996، Sun گروه تجاری جاوا سافت را برای مدیریت توسعه فناوری تأسیس کرد. دو هفته بعد اولین نسخه جاوا منتشر شد.وعده اولیه گاسلینگ Write Once, Run Anywhere بود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آینده شغلی برنامه نویسی جاوا بپردازید.

که یک زبان و محیط زمان اجرا (JVM) رایگان و سبک و مستقل از پلتفرم و محیط انواع زبان برنامه نویسی جاوا زمان اجرا (JVM) را برای محبوب ترین پلتفرم ها فراهم کرد تا باینری ها (بایت کد) برنامه های جاوا بتوانند روی هر پلتفرمی اجرا شوند.محیط اعدام نسبی بود.این بسیار امن است و مرورگرهای وب بزرگ به زودی توانایی اجرای اپلت های جاوای جاسازی شده را در صفحات وب قرار دادند.جاوا از نسخه اصلی خود، JDK 1.0، تغییرات متعددی را شاهد بوده است و همچنین تعداد کلاس‌ها و بسته‌هایی که کتابخانه استاندارد را تشکیل می‌دهند، افزایش یافته است.

فلسفه.زبان جاوا با پنج هدف اصلی ایجاد شد:باید از الگوی برنامه نویسی شی گرا استفاده کند.باید انواع زبان برنامه نویسی جاوا امکان اجرای یک برنامه را در چندین سیستم عامل فراهم کند.باید به طور پیش فرض شامل پشتیبانی شبکه باشد.باید طوری طراحی شود که به صورت ایمن کد را روی سیستم های راه دور اجرا کند.استفاده از آن باید آسان باشد و از بهترین زبان های شی گرا مانند C++ استفاده کند.برای دستیابی به اجرای کد از راه دور و پشتیبانی شبکه، برنامه نویسان جاوا گاهی اوقات به برنامه های افزودنی مانند CORBA (معماری کارگزار درخواست مشترک شیء)، موتور ارتباطات اینترنتی یا OSGi متوسل می شوند.

شی گرا.اولین ویژگی، شی گرا (“OO”)، به یک روش برنامه نویسی و طراحی زبان اشاره دارد. اگرچه انواع زبان برنامه نویسی جاوا تفاسیر زیادی برای OO وجود دارد، اولین ایده این است که نرم افزار را به گونه ای طراحی کنیم که انواع مختلف داده هایی که استفاده می کند با عملیات آن مرتبط باشد. بنابراین، داده ها و کد (توابع یا روش ها) در موجودیت هایی به نام اشیاء ترکیب می شوند. یک شی را می توان به عنوان یک بسته حاوی “رفتار” (کد) و “وضعیت” (داده) مشاهده کرد.

اصل این است که آنچه تغییر می کند از چیزهایی که بدون تغییر باقی می مانند، جدا شود. اغلب، انواع زبان برنامه نویسی جاوا تغییر ساختار داده به معنای تغییر در کدی است که روی آن کار می‌کند یا برعکس. این جداسازی به اشیاء منسجم و مستقل، مبنای پایدارتری را برای طراحی یک سیستم نرم افزاری ارائه می دهد. هدف این است که مدیریت و مدیریت پروژه های بزرگ را آسان کنیم و در نتیجه کیفیت آنها را بهبود بخشیده و تعداد پروژه های شکست خورده را کاهش دهیم.

یکی دیگر از وعده های بزرگ برنامه نویسی شی گرا، ایجاد موجودیت های عمومی (اشیاء) است که امکان انواع زبان برنامه نویسی جاوا استفاده مجدد از نرم افزار را بین پروژه ها، یکی از مقدمات اساسی مهندسی نرم افزار، فراهم می کند. برای مثال، یک شی «مشتری» عمومی، در تئوری باید مجموعه رفتارهای یکسانی را در پروژه‌های مختلف داشته باشد، به‌ویژه زمانی که تا حدی همپوشانی دارند، که اغلب در سازمان‌های بزرگ وجود دارد. از این نظر، اشیاء را می توان به عنوان قطعات قابل استفاده مجدد در نظر گرفت که می توانند در چندین پروژه مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

بنابراین صنعت نرم افزار را قادر می سازد تا پروژه های در مقیاس بزرگ را با استفاده از اجزای موجود با کیفیت انواع زبان برنامه نویسی جاوا ثابت بسازد. در نهایت منجر به کاهش شدید زمان توسعه می شود. می توانیم از آلومینیوم به عنوان نمونه ای از یک شی استفاده کنیم. پس از تعریف داده ها (وزن، چکش خواری، و غیره)، و “رفتار” آن (جوش دادن دو قطعه و غیره)، شی “آلومینیوم” می تواند در زمینه ساخت و ساز، خودرو، هوانوردی و غیره مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

استفاده مجدد از نرم افزار نتایج متفاوتی را تجربه کرده است و با دو مشکل اصلی مواجه شده است: طراحی اشیاء واقعاً عمومی انواع زبان برنامه نویسی جاوا به خوبی درک نشده است و روشی برای ارتباط گسترده فرصت های استفاده مجدد وجود ندارد. برخی از جوامع “متن باز” می خواهند با ارائه ابزاری به توسعه دهندگان برای انتشار اطلاعات در مورد استفاده و تطبیق پذیری اشیاء قابل استفاده مجدد و کتابخانه های اشیا، به حل این مشکل کمک کنند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دوره های برنامه نویسی جاوا بپردازید.

استقلال پلت فرم.ویژگی دوم، استقلال پلت فرم، به این معنی است که برنامه های نوشته شده به زبان جاوا می توانند به همان اندازه انواع زبان برنامه نویسی جاوا روی هر نوع سخت افزاری اجرا شوند. این به معنای توانایی نوشتن یک برنامه و اجرای آن بر روی هر دستگاهی است، همانطور که اصل جاوا می گوید: “یک بار بنویس، هر جا اجرا شود”.برای انجام این کار، کد منبع نوشته شده به زبان جاوا کامپایل می‌شود تا کدی به نام «بایت کد» (به‌ویژه بایت کد جاوا) تولید کند – دستورالعمل‌های ماشین ساده‌شده مخصوص پلتفرم جاوا.

این قطعه “نیمه راه” بین کد منبع و کد ماشینی است که دستگاه هدف آن را درک می کند. سپس بایت انواع زبان برنامه نویسی جاوا کد در ماشین مجازی (JVM) اجرا می شود، برنامه ای که با کد بومی پلتفرم هدف (که سخت افزار شما آن را درک می کند) نوشته شده است، که کد را تفسیر و اجرا می کند. علاوه بر این، کتابخانه های اضافی برای دسترسی به ویژگی های هر دستگاه (مانند گرافیک، رشته، رابط شبکه) به صورت یکپارچه ارائه شده است. باید در نظر داشت که اگرچه یک مرحله کامپایل صریح وجود دارد، بایت کد تولید شده توسط کامپایلر JIT (Just In Time) تفسیر یا به دستورالعمل های ماشین کد اصلی تبدیل می شود.

لیست انواع زبان برنامه نویسی جاوا

پیاده سازی هایی از کامپایلر جاوا وجود دارد که کد منبع را مستقیماً به کد تبدیل می کند.شی بومی، مانند GCJ. با این کار انواع زبان برنامه نویسی جاوا مرحله میانی که بایت کد تولید می شود حذف می کند، اما خروجی این نوع کامپایلرها فقط می تواند روی یک نوع معماری اجرا شود.مجوز جاوای Sun اصرار دارد که همه پیاده سازی ها “سازگار” باشند. این موضوع باعث اختلاف حقوقی بین مایکروسافت و Sun شد، زمانی که مایکروسافت ادعا کرد که پیاده‌سازی مایکروسافت از رابط‌های RMI و JNI پشتیبانی نمی‌کند و همچنین ویژگی‌های «وابسته به پلتفرم» را اضافه کرده است.

سان از مایکروسافت شکایت کرد و غرامت (حدود 20 میلیون دلار) و همچنین حکمی مبنی بر انواع زبان برنامه نویسی جاوا تبعیت از مجوز Sun دریافت کرد. در پاسخ، مایکروسافت جاوا را با نسخه سیستم عامل خود ارائه نمی دهد و در نسخه های اخیر ویندوز، مرورگر اینترنت اکسپلورر آن از اپلت های در حال اجرا بدون اتصال (یا پلاگین) جداگانه پشتیبانی نمی کند. با این حال، Sun و سایر منابع نسخه های رایگان را برای نسخه های مختلف ویندوز ارائه می دهند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم بپردازید.

پیاده سازی های اولیه این زبان از یک ماشین مجازی تفسیر شده برای قابلیت حمل استفاده می کردند. با این انواع زبان برنامه نویسی جاوا حال، نتیجه برنامه‌هایی بود که نسبتاً کندتر از برنامه‌های نوشته شده در C یا C++ بودند. این باعث شد که جاوا به دلیل عملکرد کند شهرت پیدا کند. پیاده‌سازی‌های اخیر JVM منجر به برنامه‌هایی می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های مختلف، بسیار سریع‌تر از نسخه‌های قدیمی‌تر اجرا می‌شوند، در حالی که هنوز بسیار کندتر از سایر زبان‌ها هستند.

اولین مورد از این تکنیک ها کامپایل کردن مستقیم به کد بومی است که کامپایلرهای سنتی انجام انواع زبان برنامه نویسی جاوا می دهند و مرحله بایت کد را حذف می کند. این منجر به عملکرد عالی در زمان اجرا می شود، اما راه را برای حمل و نقل مسدود می کند. تکنیک دیگری که به نام کامپایل Just In Time (JIT) شناخته می شود، بایت کد را به کد بومی در هنگام اجرای برنامه تبدیل می کند. دیگر ماشین‌های مجازی پیچیده‌تر از یک “کامپایل مجدد پویا” استفاده می‌کنند که در آن VM قادر است رفتار برنامه در حال اجرا را تجزیه و تحلیل کند و قسمت‌های حیاتی را دوباره کامپایل و بهینه‌سازی کند.

کامپایل مجدد پویا می تواند به درجه بالاتری از بهینه سازی نسبت به کامپایل سنتی (یا ایستا) دست یابد، انواع زبان برنامه نویسی جاوا زیرا می تواند کار خود را بر اساس دانش دست اول از محیط زمان اجرا و مجموعه کلاس های بارگذاری شده در حافظه قرار دهد. کامپایل JIT و کامپایل مجدد پویا به برنامه های جاوا این امکان را می دهد که از سرعت اجرای کدهای بومی بدون از دست دادن مزیت قابل حمل بودن آنها استفاده کنند.دستیابی به قابلیت حمل و نقل از نظر فنی دشوار است و موفقیت جاوا در حمل و نقل متفاوت بوده است.

اگرچه واقعاً می‌توان برنامه‌هایی را برای پلتفرم جاوا نوشت که بر روی چندین پلتفرم با معماری‌های مختلف انواع زبان برنامه نویسی جاوا به درستی کار کنند، تعداد زیادی از این برنامه‌ها با اشکالات جزئی یا ناسازگاری منجر به عبارت Sun Sun، “یک بار بنویس، هرجا اجرا شود” به عنوان “یک بار بنویس، اشکال زدایی” می‌شود. همه جا» (یا «یک بار بنویس، هرجا اجرا کن» برای «یک بار بنویس، همه جا اشکال زداییش کن»).مفهوم استقلال پلتفرم جاوا، با این حال، در برنامه های کاربردی در محیط سرور.

مانند خدمات وب، Servlets، جاوا Beans، و همچنین در سیستم های جاسازی شده مبتنی بر OSGi، با استفاده از انواع زبان برنامه نویسی جاوا محیط ها بسیار موفق است. Java Embedded.زباله جمع کن.در جاوا، مشکل نشت حافظه تا حد زیادی به لطف زباله جمع کننده خودکار اجتناب می شود. برنامه نویس زمان ایجاد اشیاء را تعیین می کند و محیط اجرای جاوا مسئولیت مدیریت چرخه زندگی اشیاء را بر عهده دارد. برنامه یا اشیاء دیگر می توانند دارای یک شی باشند که با ارجاع به آن قرار دارد.

هنگامی که هیچ ارجاعی به یک شی باقی نمانده است، جمع‌آورنده زباله جاوا آن شی را حذف می‌کند، بنابراین انواع زبان برنامه نویسی جاوا حافظه اشغال شده را آزاد می‌کند و از نشت احتمالی جلوگیری می‌کند (مثال: یک شی ایجاد شده و فقط در یک متد استفاده می‌شود، فقط یک موجودیت در آن وجود دارد؛ در هنگام خروج از روش حذف شی). با این حال، اگر کد شما ارجاعاتی را به اشیایی که دیگر مورد نیاز نیستند ذخیره کند، ممکن است نشت حافظه رخ دهد – یعنی هنوز هم می توانند رخ دهند، اما در سطح مفهومی بالاتر.

در مجموع، جاوا Garbage Collector امکان ایجاد و حذف آسان شی و امنیت بهتر را فراهم می کند.برای انواع زبان برنامه نویسی جاوا دانستن نحوه برنامه‌نویسی در ابزارهای کامپیوتری به منظور ایجاد برنامه‌ها و فرآیندها در دستگاه‌های مختلف، لازم است زبانی فراگیر که برای جامعه اهمیت فزاینده‌ای دارد، درک و تسلط داشته باشیم. به همین دلیل امروز به شما آموزش می دهیم که جاوا چیست.ادامه مطلب را بخوانید و هر آنچه را که نیاز دارید بدانید!جاوا چیست و برای چیست؟

جاوا نوعی زبان برنامه نویسی و پلت فرم محاسباتی است که توسط Sun Microsystems در سال 1995 ایجاد انواع زبان برنامه نویسی جاوا و به بازار عرضه شد.این زبان به عنوان یک زبان شی گرا ساخته شده است، هدف آن این است که به توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد فقط یک بار برنامه را بنویسند و آن را بر روی هر دستگاهی اجرا کنند.جاوا چه ویژگی هایی دارد؟برای درک اینکه جاوا چیست، لازم است ویژگی هایی که آن را از سایر زبان های برنامه نویسی متمایز می کند، تعریف کنیم.

آسان است.جاوا عملکرد یک زبان قدرتمند را ارائه می دهد که از C و C++ مشتق شده است، اما بدون استفاده انواع زبان برنامه نویسی جاوا از ویژگی های کمتر و گیج کننده تر این زبان ها، آن را ساده تر می کند.شی گرا.رویکرد شی گرا (OO) یکی از محبوب ترین سبک های برنامه نویسی است. این اجازه می دهد تا نرم افزار به گونه ای طراحی شود که انواع مختلف داده های مورد استفاده با عملیات آن مرتبط باشد.توزیع می شود.جاوا یک کتابخانه استاندارد بزرگ و ابزار فراهم می کند تا برنامه ها را بتوان توزیع کرد.

پلتفرم مستقل.این بدان معنی است که برنامه های نوشته شده به زبان جاوا را می توان بر روی هر نوع انواع زبان برنامه نویسی جاوا سخت افزاری اجرا کرد که آن را قابل حمل می کند.زباله روب.هنگامی که هیچ ارجاعی به یک شی وجود ندارد، جمع‌آورنده زباله جاوا آن شی را حذف می‌کند، بنابراین حافظه‌ای را که اشغال کرده بود آزاد می‌کند. این از نشت احتمالی حافظه جلوگیری می کند.ایمن و محکم است.ایجاد بستری امن برای توسعه و اجرای برنامه‌هایی که حافظه را مدیریت می‌کند.

کانال‌های ارتباطی امنی را فراهم می‌کند که از حریم خصوصی داده‌ها محافظت می‌کند و با داشتن یک انواع زبان برنامه نویسی جاوا نحو دقیق، از شکسته شدن کد جلوگیری می‌کند، یعنی اجازه فساد آن را نمی‌دهد.چند رشته ای است جاوا قادر است چندین کار را به طور همزمان در یک برنامه انجام دهد. این به شما امکان می دهد عملکرد و سرعت اجرا را بهبود بخشید.اهمیت جاوا در برنامه نویسی چیست؟جاوا به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به اصلاح و حتی بدون فکر کردن به معماری دستگاه، نرم افزاری طراحی کنید که بر روی پلتفرم های مختلف (MAC، Linux، Windows و …) قابل اجرا و توزیع باشد.

به لطف ماشین مجازی جاوا، یک ماشین مجازی که پلی بین برنامه و سخت افزار دستگاه ایجاد می کند.جاوا چه انواع زبان برنامه نویسی جاوا مزایایی برای وب سایت ها و وبلاگ ها ارائه می دهد؟برخی از مزایای ارائه شده توسط این زبان برنامه نویسی عبارتند از:کاملاً با انواع دستگاه ها (تبلت، تلفن هوشمند، رایانه، لپ تاپ) سازگار است و به شما امکان می دهد هر محتوایی را در وب سایت مشاهده کنید.طراحی تقریباً هر عنصر یا برنامه ای امکان پذیر است.ایجاد صفحات وب پویا و جذاب با استفاده از XML امکان پذیر است.

به شما امکان می دهد اشیاء صوتی و چند رسانه ای و همچنین پایگاه داده ها و سایر قابلیت ها انواع زبان برنامه نویسی جاوا را در آن قرار دهید.نتیجه گیری برنامه‌ها و وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که کار نمی‌کنند یا عناصری دارند که تا زمانی که جاوا نصب نشود، اجرا نمی‌شوند.امروزه جاوا یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی برای برنامه نویسی در سراسر جهان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =