ثبت نام
تشویق فرزندان به برنامه نویسی

تشویق فرزندان به برنامه نویسی

سرفصل‌های مقاله

تشویق فرزندان به برنامه نویسی

تشویق فرزندان به برنامه نویسی می‌تواند یک گام موثر در توسعه هوش و استعدادهای فنی آنها باشد. ترغیب کودکان به برنامه نویسی، به آنها امکان می‌دهد تا مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را درک کنند و در دنیای دیجیتال پیشرفت کنند. همچنین، تسلط بر برنامه نویسی، به فرزندان اجازه می‌دهد تا ایده‌های خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنند و درک عمیقی از راهکارهای فنی برای حل مسائل را پیدا کنند. تشویق فرزندان به برنامه نویسی می‌تواند ایجاد یک سرآمد برای آنها در زمینه فناوری و همچنین آماده‌سازی آنها برای مهارت‌های آینده باشد. با تشویق فرزندان به برنامه نویسی، آنها درک بهتری از جهان دیجیتال و عملکرد تکنولوژی خواهند داشت.

آنها می‌توانند با استفاده از برنامه نویسی، راهکارهای نوآورانه برای مشکلات پیدا کنند و بهبودهایی را در دنیای اطراف خود ایجاد کنند. همچنین، توسعه مهارت‌های برنامه نویسی به فرزندان اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و آنها را به یادگیری پیوسته و حل مسائل تشویق می‌کند. با توجه به رشد روزافزون فناوری در جوامع مدرن، تشویق کودکان به برنامه نویسی به آنها فرصتی عالی برای توسعه مهارت‌های کلیدی برای آینده خواهد بود.

 

کارهای زیادی می‌توانید با کدنویسی انجام دهید، و برای بچه‌هایی که می‌خواهند بازی‌های آنلاین یا وب‌سایت خود را ایجاد کنند، این یک مهارت ضروری است. اما یادگیری کدنویسی حتی برای بچه هایی که مشتاق ایجاد پروژه هایی هستند که نیاز به دانش برنامه نویسی دارند، می تواند دلهره آور به نظر برسد. در زیر چند نکته تخصصی برای اینکه چگونه فرزندانتان را در مورد کدنویسی هیجان زده کنید، آورده ایم.

هر کسی می تواند یک برنامه نویس باشد

اگر دانش آموز شما در گذشته با موضوعات STEM مشکل داشته است، ممکن است فکر کند که کدنویسی برای آنها مناسب نیست. به همان اندازه که سعی می کنیم به فرزندانمان برچسب نزنیم، اجتناب از آن، به خصوص در مدرسه، دشوار است. شاید آنها را به عنوان بچه ای که در ریاضیات خوب نیست یا درس های علوم را دنبال نمی کند برچسب زده شده اند. خبر خوب این است که علیرغم هرگونه برچسب یا پیش فرضی که ممکن است فرزند شما داشته باشد، هر کسی می تواند برنامه نویس شود.

برای پیشرفت فرزندتان و تشویق آنها به برنامه نویسی روی عکس زیر کلیک کنید.

happy new year 2023 present at home

پیکان اشاره بالا

مقاله‌ای در PLOS Computational Biology بیان می‌کند که «شایستگی در برنامه‌نویسی ذاتی نیست، بلکه یک مهارت آموخته‌شده است که می‌توان آن را با تمرین به دست آورد و بهبود بخشید». در واقع، آن‌ها اشاره می‌کنند که مربیانی که معتقدند برخی از بچه‌ها به طور ذاتی کدنویسی را دریافت می‌کنند، در حالی که دیگران این کار را نمی‌کنند، سرمایه‌گذاری کمتری روی دانش‌آموزانی می‌کنند که معتقدند قادر به تسلط بر اصول برنامه‌نویسی نیستند.

تشویق فرزندان به برنامه نویسی

اگر فرزند شما به برنامه نویسی علاقه نشان می دهد، اما مردد است زیرا احساس می کند در این کار خوب نخواهد بود، مطمئن شوید که با او تقویت کنید که هر کسی می تواند یک برنامه نویس شود. هرکسی با سرعت های متفاوتی به این کار دست می یابد، اما مهم ترین عامل برای تسلط بر مهارت های کدنویسی این است که یک دانش آموز چقدر مایل به انجام آن است. درست مانند یادگیری یک زبان خارجی یا یک آلت موسیقی، تمرین چیزی است که عالی می کند.

تشویق فرزندان به برنامه نویسی

خلاقیت در کدنویسی

بزرگترین تصور اشتباه در مورد کدنویسی این است که خسته کننده است و همه چیز در مورد ترکیب های دیوانه کننده حروف و اعداد است. کدنویسی باعث می شود چیزها زنده شوند و می تواند فوق العاده خلاقانه باشد. همانطور که در مقاله ای در ژورنال THE (افق های فناوری در آموزش) ذکر شده است، “بیشتر بچه ها دوست دارند چیزهایی خلق کنند، بنابراین کدنویسی به همان اندازه طبیعی است که نقاشی یک تصویر یا ساختن چیزی با لگوها.”

از طریق کدنویسی، بچه ها می توانند بازی ها، برنامه ها و وب سایت های خود را بسازند. آنها می توانند موسیقی، عکس اضافه کنند، پس زمینه را تغییر دهند، رنگ و اندازه فونت را انتخاب کنند، عناصر تعاملی و موارد دیگر را اضافه کنند. در حالی که یادگیری نحو یک زبان برنامه نویسی بیشتر در مورد حفظ کردن و تمرین است، کاری که می توانید با آن زبان های برنامه نویسی انجام دهید می تواند بسیار خلاقانه باشد.به همه احتمالات خلاقانه کدنویسی برای فرزندان خود اشاره کنید، به خصوص اگر آنها معمولاً از ساختن یا ایجاد چیزهایی در اوقات فراغت خود لذت می برند.

روی علایق فرزندتان تمرکز کنید

این مقاله در مجله The Journal همچنین توصیه می‌کند به کدنویسی از منظر چیزی نزدیک شوید که فرزند شما قبلاً به آن علاقه دارد. اگر دوست دارند ویدیوهای خود را بسازند یا ساز بنوازند، کدنویسی به آنها اجازه می دهد تا وب سایتی با ضبط های خود بسازند.

کودکانی که فعالیت های عملی بیشتری را دوست دارند ممکن است به سمت رباتیک کشیده شوند. آنها نه تنها می توانند ربات های خود را بسازند و سفارشی کنند، بلکه با مهارت های برنامه نویسی می توانند آنها را برای انجام کارهای بی شماری برنامه ریزی کنند.امکانات برنامه‌نویسی بی‌پایان است، بنابراین یافتن راهی که کدنویسی را با فعالیتی که فرزندتان قبلاً از آن لذت می‌برد مرتبط کند، آسان است.

زبان هایی را که با فرزندتان مطابقت دارند برجسته کنید

با همراهی با نکات قبلی، تمرکز بر زبان های برنامه نویسی که منطبق با دلیل تمایل فرزند شما به کدنویسی هستند نیز مفید است. مقاله‌ای از دانشگاه سیراکیوز تاکید می‌کند که نباید با یک زبان گیر کرد، بلکه باید روی کاری که دانش‌آموزتان می‌خواهد با کدنویسی انجام دهد تمرکز کنید.

زبان‌های مختلف برای چیزهای مختلف مناسب‌تر هستند، بنابراین ایده‌آل است که با زبان‌هایی شروع کنید که هم برای مبتدیان خوب هستند و هم برای آنچه دانش‌آموز شما می‌خواهد ایجاد کند. اگر فرزند شما مشتاق ایجاد وب سایت های خود است، HTML و جاوا اسکریپت مکان های خوبی برای شروع هستند. اگر الهام بخش آنها توانایی ساخت بازی است، Scratch برای بچه های کوچکتر قبل از رفتن به پایتون ایده آل است.

معلمانی که بچه ها را در مورد کدنویسی هیجان زده می کنند

کلاس های ایرانیان سایبر همه در مورد هیجان انگیز کردن بچه ها در مورد کدنویسی و تشویق فرزندان به برنامه نویسی است. هر کلاس بر آموزش اصول کدنویسی مختلف از طریق پروژه های سرگرم کننده و تعاملی تمرکز دارد. دانش‌آموزان می‌توانند به لطف کتابخانه اختصاصی تصاویر، گرافیک و صداهای ایرانیان سایبر از همان ابتدا شروع به ایجاد بازی‌ها و صفحات وب خود کنند.

register section right2

اگرچه برنامه درسی بر پروژه های تعاملی متمرکز است تا کدنویسی را سرگرم کننده کند، اما این معلمان ما هستند که واقعاً بچه ها را برای یادگیری کدنویسی هیجان زده می کنند. ما معلمانی را استخدام می کنیم که نه تنها مهارت های برنامه نویسی حرفه ای دارند، بلکه علاقه زیادی به آموزش به بچه ها دارند.

از همان کلاس اول، آنها به دانش‌آموزان خود می‌گویند که هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس شود، و آنها زمان می‌گذارند تا علایق دانش‌آموزان خود را بشناسند تا بتوانند به دانش‌آموزان کمک کنند تا پروژه‌ها را واقعاً خودشان بسازند. کلاس‌های برنامه‌ نویسی کودکان، مقدماتی و پیشرفته ما برای ثبت‌نام باز هستند و آماده هستند تا فرزند شما سفر برنامه‌نویسی خود را آغاز کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =