ساخت بازی فکری با اسکرچ

دوره ساخت بازی فکری با اسکرچ

Scratch نرم افزار رایگانی است که برای آشنا کردن ساخت بازی فکری با اسکرچ دانش آموزان مقطع ابتدایی با مفاهیم اساسی در ریاضیات و علوم کامپیوتر طراحی ساخت بازی فکری با اسکرچ شده است. این مبتنی بر یک رویکرد ساخت بازی فکری با اسکرچ بازیگوش به الگوریتم‌ها است و به کاربران خود پیشنهاد می‌کند تا به ایجاد، استدلال و همکاری در وب کمک کنند.

Scratch که توسط گروه تحقیقاتی Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است، یک ساخت بازی فکری با اسکرچ زبان برنامه نویسی جدید است که ساخت داستان های تعاملی، کارتون ها، بازی ها، آهنگ های موسیقی، شبیه سازی های دیجیتال و غیره را آسان تر می کند. همچنین به اشتراک گذاری آنها در وب را ترویج می کند: از سال 2007، سایتی افتتاح شد که به همه اجازه می دهد پروژه های خود را در وب منتشر کنند و بنابراین به اشتراک بگذارند و در اجرای Scratch کمک کنند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش ساخت بازی در اسکرچ بپردازید.

 

ساخت بازی فکری با اسکرچ

در سطوح مختلف استفاده کنید.Scratch یک زبان پویا است که به شما امکان می دهد کد برنامه در ساخت بازی فکری با اسکرچ حال اجرا را تغییر دهید. چند رسانه ای برای آشنایی دانش آموزان با دنیای کامپیوتر، مفاهیم اولیه برنامه نویسی (حلقه ها، تست ها، تکالیف متغیر) و به ویژه مفاهیم دستکاری اشیا، صداها و فیلم ها را به راحتی درک می کند. این کد مستقیماً به زبان مادری کودک (حدود بیست زبان اروپایی موجود است) به شکل آجرهای رنگی (به عنوان مثال کنترل ها به رنگ زرد، متغیرها به رنگ قرمز، حرکات به رنگ آبی و غیره) نوشته می شود.

بنابراین Scratch به معلم اجازه می دهد ساخت بازی فکری با اسکرچ تا آموزش خود را با تعامل تقریباً بازیگوشانه اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری توسعه دهد.نام Scratch به این هنر میکس صداها به لطف میزهای میکس اشاره دارد، مانند این امکان استفاده مجدد از اشیا. امکانات فعل و انفعالات به لطف Scratchboard که شامل سنسورهای نور، صدا، تماس ها و غیره است، چند برابر می شود.اگرچه Scratch در ابتدا برای توسعه تفکر خلاق و تحریک کنجکاوی فکری.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش ساخت بازی حرفه ای با اسکرچ بپردازید.

در بین جوانان در مراکز درمانی خارج از مدرسه در جوامع محروم طراحی شده بود، اما همچنین دارای پتانسیل قابل توجهی برای درک محیط برنامه نویسی در آموزش عالی است. (منبع: J.J. VALLIET)اگر با استفاده از یک ابزار آموزشی سرگرم کننده و شهودی به دانش آموزان خود برنامه نویسی کامپیوتر را آموزش دهید چه؟ چه می شد اگر مفاهیم کامپیوتری از ساخت بازی فکری با اسکرچ سنین پایین تبدیل به یک بازی در دسترس برای همه می شد؟

برای کسانی که هنوز نمی دانند، نرم افزار رایگانی وجود دارد که می تواند دانش آموزان را از 8 سالگی با مفاهیم اساسی در ریاضیات و علوم کامپیوتر آشنا کند.نرم افزار Scratch بر اساس یک رویکرد ساده و سرگرم کننده به الگوریتم ها است که به معلمان کمک می کند تا فعالیت های خلاقانه و مشارکتی را تنظیم “ساخت بازی فکری با اسکرچ” کنند و مهارت های استدلال دانش آموزان خود را توسعه دهند. استفاده از Scratch همچنین به شما امکان می دهد آثار مختلف خود را در وب به اشتراک بگذارید.

این زبان برنامه نویسی ساده که توسط گروه تحقیقاتی Lifelong Kindergarten با همکاری آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است، شبیه سازی دیجیتال و به اشتراک گذاری آنها را تسهیل می کند. بنابراین ایجاد انبوهی از منابع آموزشی ساخت بازی فکری با اسکرچ مانند بازی ها، داستان های تعاملی، انیمیشن ها و غیره را ممکن می سازد.آموزش با اسکرچ روشی بهینه است که به معلم اجازه می‌دهد تا یک فعالیت آموزشی را راه‌اندازی کند که انگیزه‌بخش و بر اساس موقعیت‌های واقعی باشد.

Scratch یک زبان پویا است که امکان تغییر کد را حتی در حین اجرا فراهم می کند. با تمرکز بر آموزش چند رسانه ای، به دانش آموز اجازه می دهد تا با مفاهیم ساخت بازی فکری با اسکرچ اولیه برنامه نویسی مانند حلقه ها، تست ها، تکالیف متغیر و به ویژه ادغام اشیاء چند رسانه ای مانند صداها و فیلم ها آشنا شود.نرم افزار Scratch همچنین به شما این امکان را می دهد که مستقیماً کد آن را که به زبان مادری دانش آموز نوشته شده است مشاهده کنید (حدود بیست عدد موجود است).

این به شکل آجرهای رنگی قابل مشاهده است (متغیرها به رنگ قرمز، حرکت در آبی و غیره)این ابزار برنامه نویسی آموزشی نرم افزار رایگانی است که به معلمان اجازه می دهد تا یادگیری بازیگوش و تعاملی را توسعه دهند. بنابراین، باعث رشد تفکر خلاق و تحریک کنجکاوی فکری در جوانان می شود. این پتانسیل ساخت بازی فکری با اسکرچ فوق العاده ای برای درک محیط برنامه نویسی در تمام سطوح آموزشی (حتی آموزش عالی) دارد و همچنین می توانددر فعالیت های اصلاحی مورد استفاده قرار گیرد.

در این زمینه، موسسه INRIA که به علوم دیجیتال اختصاص دارد، دو راهنمای کاربردی برای استفاده از نرم افزار Scratch را به صورت آنلاین قرار داده است.شروع با Scratch (نسخه معلم)شروع کار با اسکرچ (نسخه دانشجویی)و شما ؟ آیا تا به حال ساخت بازی فکری با اسکرچ از این نرم افزار به عنوان بخشی از یک فعالیت آموزشی استفاده کرده اید؟ اگر چنین است، Edupronet شما را به اشتراک گذاری این تجربه دعوت می کند…آیا به دنبال راهی آسان برای سرگرم کردن کودک خود مانند حل پازل هستید؟

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله ساخت بازی با اسکرچ فارسی بپردازید.

آیا می خواهید او به طور مؤثر و آسان یاد بگیرد؟ وقتی نوبت به یادگیری می رسد، نمی خواهید فرزندتان ” عوضی” بکند. مهمتر از همه، شما قبلاً نام Scratch را شنیده اید، اما نه بیشتر؟در این مقاله مزایای انجام پازل به صورت خانوادگی و اینکه نرم افزار Scratch چگونه این مزایا را دارد، کشف کنید.به صورت خانوادگی پازل ها را حل کنیداگر به دنبال یک فعالیت ساخت بازی فکری با اسکرچ ساده و سرگرم کننده برای انجام با فرزند خود هستید، به جای درستی آمده اید! در واقع، انجام پازل به عنوان یک خانواده مزایای بسیاری دارد.

اولین جنبه بازیگوشی آن است. به عنوان مثال، اگر فرزند شما با تکالیف ریاضی خود مشکل دارد، هیچ چیز بهتر از حل یک معما نیست. جنبه ” مرموز ” دومی به این معنی است که کودک همه چیز را برای حل آن انجام می دهد. به طور خلاصه، کودک شما آن را دوست خواهد داشت و علاوه بر آن از تمام مهارت ساخت بازی فکری با اسکرچ های تحلیل کارآگاهی خود استفاده خواهد کرد!مزیت دوم حافظه است. باید بدانید که انواع مختلفی از معما وجود دارد. ما آن را در قالب تحقیق، منطق، ریاضیات، «من کیستم؟ “.

در تمام این مثال ها می توانید ساخت بازی فکری با اسکرچ روی حافظه دیداری و شنیداری فرزندتان کار کنید. در واقع، او برای یافتن پاسخ صحیح بسیار پذیرا خواهد بود. به عبارت دیگر، او دیگر منفعلانه به درس های آموخته شده گوش نمی دهد، بلکه فعالانه گوش می دهد.که ما را به نقطه سوم یعنی تمرکز می رساند. همانطور که متوجه شده اید، هدف این فعالیت تمرکز بر یک نقطه واحد است. دومی برای حل یک “راز” است. از آنجایی که معما کاملاً «خیلی» جدی نیست، بلکه بازیگوش است، کودک شما تا زمانی که پاسخ را پیدا نکند تسلیم نمی شود.

همچنین انتظار داشته باشید “خیلی خوب است! یکی دیگه ! “.در نهایت، آخرین مزیت، اصلاح رزونانس منطقی است. در واقع، با همراهی او در معما، کودک شما ساختارمندتری فکر خواهد کرد. سوالات بسیار بیشتری وجود خواهد داشت. همچنین، او تعجب خواهد کرد که آیا آنچه او فکر می کند درست است یا کاملاً برعکس. این روش جستجوی اطلاعات یا سرنخ ها برای ساخت بازی فکری با اسکرچ توسعه شخصی بسیار مفید است.چگونه اسکرچ با پازل ها رقابت یا تکمیل می کند؟

قبلاً با هم دیدیم که انجام پازل به صورت خانوادگی فقط نکات مثبتی دارد. اما در مورد Scratch چطور؟این نرم افزار رایگان و استفاده بسیار آسان، مزایایی مشابه پازل ها دارد. در واقع، به همان اندازه سرگرم کننده است و به کودک شما در یادگیری کمک می کند.چرا برای فرزند شما ساخت بازی فکری با اسکرچ سرگرم کننده است؟ این نرم افزار کدنویسی به کودک شما این امکان را می دهد تا با نمایش شخصیت ها و تنظیمات، بازی خود را بسازد. او می تواند نقاشی بکشد، قرار دهد یا صدا بسازد.

موسیقی بنوازد، دیالوگ بسازد، ریاضیات انجام دهد و حتی پازل های خود را بنویسد. هدف این است که او از کدنویسی انیمیشن خود لذت ببرد.برای حافظه خوبه؟ درست مانند پازل ها، کودک شما باید اقدامات هر بلوک کد را به خاطر بسپارد. علاوه بر این، با جنبه «متنی» و «بصری» نرم افزار، می تواند با توجه به این دو وسیله، حفظ کند.چرا برای تمرکز ساخت بازی فکری با اسکرچ مناسب است؟ باید بدانید که کدنویسی یک موضوع دقیق است. به عبارت دیگر، اگر کودک شما به بلوک هایی که در حال مونتاژ است توجهی نداشته باشد، یک اشتباه می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد.

در این مواقع برنامه کد او کار نخواهد کرد. مانند پازل هایی که فکر و تمرکز را تشویق می کنند، Scratch نقش خود را از دست نمی دهد. برعکس از نظر گرایش هم خیلی خوبه!در نهایت، آیا اصلاح رزونانس منطقی آن بهینه است؟ همانطور که متوجه شده اید، اصل ساخت بازی فکری با اسکرچ این نرم افزار کد، مونتاژ بلوک ها است. اما، نام آنها به طور تصادفی انتخاب نشده است! دقیقاً مانند rebuses یا “من کی هستم؟” هر کلمه مهم است با این حال، برخی از بلوک ها با نام های تقریبا مشابه ممکن است گیج کننده باشند.

به همین دلیل است که منطق وارد بازی می شود! به فرزندتان طرز فکر دیگری بدهید همچنین به این معناست که به او توانایی سازگاری با محیطش را بدهید.آیا می توانید این معمای ویژه EVOLUKODE را حل کنید؟پس از این گرم کردن کوتاه با این معمای ریاضی، چالش های سرگرم کننده Scratch Junior را حل کنید. برای ساخت بازی فکری با اسکرچ انجام ژیمناستیک ذهنی و تکمیل پازل های Scratch Junior ما اکنون شروع به کدنویسی کنید!در غیر این صورت آزمایشات شیمی والدین-فرزند ما را با هر آنچه در آشپزخانه خود دارید امتحان کنید!

تدریس علوم کامپیوتر به طور عام و خاص در مقطع ابتدایی در حال حاضر موضوعی قابل تأمل است.گفتمان‌های بسیار متنوعی در این زمینه وجود دارد، کم و بیش پایه‌گذاری شده است، و همچنین کمابیش با موضوعات اساسی (انضباطی، رسانه‌ای، سیاسی) مرتبط است. برای این تعلیم استدعاهای زیادی وجود دارد، با دلایل مختلف، چه مستدل و چه غیر مستدل. در اصل: “این ساخت بازی فکری با اسکرچ به شما امکان می دهد مهارت های مهمی را توسعه دهید”، “خلاقیت دانش آموزان را توسعه می دهد”.

“مدرن است”، “این یک زمینه علمی مهم است”، “این بخشی است که استخدام می کند”، “این برادر کوچک من آن را دوست دارد”. “، یا حتی “این زمینه فعالیت من است، بنابراین مهم است، بنابراین شما باید آن را آموزش دهید”. بنابراین ما باید خود را از یک اثر مد و از سخنرانی‌هایی که گاهی بیش از حد ساخت بازی فکری با اسکرچ کلی و/یا خیلی تبلیغی (یا به صورت کاریکاتوری منفی) هستند، دور کنیم، که هدف برخی از آنها این است که سیاستمداران را در مورد مسائل بلندمدت بیشتر از کمک به معلمان اینجا و اکنون وادار کنند.

اسکرچ

با این حال، فاصله گرفتن به معنای بیرون انداختن نوزاد با آب حمام نیست، یعنی امتناع از تدریس علوم کامپیوتر، زیرا برخی از صحبت‌ها بیش از حد کلی و/یا بی‌اساس (برای برخی، کاملا احمقانه) یا حتی حامل سردرگمی هستند. به عنوان مثال ساخت بازی فکری با اسکرچ که هدف آموزش علوم کامپیوتر این است که دانش آموزان را به برنامه نویسان آینده تبدیل کند: آموزش خواندن و نوشتن آموزش نویسندگان نیست، حتی اگر برخی از دانش آموزان ممکن است نویسنده شوند.

در نهایت، منابع آموزشی وجود دارد، اما اگر ایده روشنی در مورد آنچه که می‌خواهید، چرا و چگونه تدریس کنید، نداشته باشید، می‌توانید به خوبی از آنها استفاده کنید.هدف این سند این است که به معلمان (و مربیان معلمان) کمک کند تا مسائل را واضح تر ببینند. برای این کار، اطلاعات و تأملاتی را برای شناخت و درک ساخت بازی فکری با اسکرچ حوزه، سخنرانی ها، برنامه ها و منابع اصلی موجود ارائه می دهد، اما مهمتر از همه، برای ایجاد یک بازتاب شخصی.

همانطور که از عنوان آن پیداست، این سند بر آموزش “تفکر محاسباتی” تمرکز دارد، به عنوان مثال، مهارت های زیر: دانستن چگونگی تجزیه یک مسئله به مسائل فرعی ساده تر. دانستن اینکه چگونه در مورد وظایفی که برای حل یک مسئله باید انجام شود از نظر مراحل و اقدامات فکر کنید (به این الگوریتم می گویند). می داند چگونه مسائل و راه حل ها را در سطوح ساخت بازی فکری با اسکرچ مختلف انتزاع توصیف کند، که تشخیص شباهت های بین مسائل و در نتیجه امکان استفاده مجدد از عناصر راه حل را ممکن می سازد.

و همچنین، در رویکردی که من اتخاذ می کنم، دانستن نحوه نوشتن و آزمایش این الگوریتم ها با زبان برنامه نویسی Scratch است. چرا خراش؟ زیرا این زبان است که عملاً برای سطح مدرسه / گروه سنی در نظر گرفته شده ضروری است و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. با این حال، بیشتر گفتمان مستقل از این ساخت بازی فکری با اسکرچ زبان خاص است.آموزش تفکر محاسباتی با اسکرچ منجر به قرار دادن الگوریتم‌ها و برنامه‌نویسی در قلب بازتاب، در رویکرد سنتی یا مبتنی بر «محاسبات خلاقانه» می‌شود.

این به طور قابل توجهی با آموزش “علوم کامپیوتر”، یعنی رشته کامپیوتر، که منجر به در نظر گرفتن مفاهیم دیگر (مانند ماشین، خودکار یا زبان) می شود، متفاوت است. من این انتخاب را انجام می‌دهم زیرا به نظر من این «تفکر محاسباتی» (می‌توانیم «تفکر الگوریتمی» را هم بگوییم) ساخت بازی فکری با اسکرچ است که باید در قلب تدریس در دوره ابتدایی باشد، که البته مانع از پرداختن به گذرا نمی‌شود. جنبه های دیگرمتن عمدتاً برای معلمان مدرسه (معلمان و معلمان) نوشته شده است.

آموزش ساخت بازی فکری با اسکرچ

بنابراین، این کتاب برای خوانندگانی است که اکثراً در طول تحصیلشان آموزش کامپیوتری ندیده اند. هدف آموزش آنها در علوم کامپیوتر نیست (این یک دوره علوم کامپیوتر نیست)، بلکه ارائه عناصری است که به آنها اجازه می دهد تا بفهمند آموزش تفکر محاسباتی می تواند چیست و چگونه به آن نزدیک شود. این یک ساخت بازی فکری با اسکرچ نقطه ورود است. برای شروع آموزش مؤثر، باید تسلط خاصی بر آنچه می خواهید تدریس کنید (همانطور که خواهیم دید، مقرون به صرفه است.

صرف نظر از رشته تحصیلی شما، و این سند برای آن کافی است)، سپس از منابع موجود در حال حاضر بهره برداری کنید. این سند نمونه‌های قابل استفاده مجدد را ارائه می‌کند، نه فعالیت‌ها/توالی‌های آماده برای استفاده؛ با این حال، نشانگرهایی به سمت این نوع منابع نشان داده شده‌اند. برای ساده‌سازی آموزشی، گاهی اوقات با قوانین این رشته کمی آزادی عمل ساخت بازی فکری با اسکرچ می‌کنم (امیدوارم چند تقریب که منجر به تصورات بد نشود).با توجه به مخاطبان هدف، سطح در نظر گرفته شده چرخه 3 (مدرسه / CM1 و CM2) است.

با این حال، انجام کارها در چرخه 2 امکان پذیر است و علاوه بر این، عناصر خاصی نیز به طور بالقوه برای سطوح راهنمایی/ دبیرستان مرتبط هستند (Scratch باقی می ماندمربوط به دوره راهنمایی، حتی دبیرستان برای جنبه های خاص. در این سطوح، امکان ساخت بازی فکری با اسکرچ استفاده از زبان های برنامه نویسی دیگر وجود دارد، اما ملاحظات آموزشی مشابه است).متن به طور متوالی به آموزش علوم کامپیوتر به طور کلی، سپس آموزش تفکر محاسباتی، سپس منابعی که می توان استفاده کرد، می پردازد. بر اساس فهرستی از سوالات زیر ساختار یافته است.

چرا در دبستان علوم کامپیوتر تدریس می شود؟ (استدلال های مطرح شده اینجا و آنجا، برنامه های جاری، سردرگمی و تفسیرهای نادرست برای اجتناب، موضع شخصی).برای آموزش علوم کامپیوتر در مدرسه چه باید کرد؟ (نیازی به “دانشمند کامپیوتر” بودن یا تبدیل شدن به آن نیست، برای همه معلمان مدرسه قابل ساخت بازی فکری با اسکرچ دسترسی است، اما شما باید ایده های روشنی در مورد اهداف آموزشی خود داشته باشید).چه اهداف آموزشی را می توان در نظر گرفت؟ (تفکیک اهدافی که می توانند ماهیت های بسیار متفاوتی داشته باشند مهم است).

“تفکر محاسباتی” چیست و چرا باید آن را آموزش داد؟ (تعاریف، علاقه، دانش مورد نیاز و غیره).«استفاده از اسکرچ برای آموزش تفکر محاسباتی» به چه معناست؟ (اصول کلی، سپس یک سری مثال های موضوعی: تمرینی که دانش آموزان را وادار ساخت بازی فکری با اسکرچ به نوشتن یک الگوریتم می کند؛ تمرینی در “تفکر محاسباتی”، نشان دهنده تفاوت بین “استفاده از یک برنامه” و “ساخت الگوریتم/برنامه”؛ تمرین ترکیبی از ریاضی و تفکر محاسباتی، همچنین نشان می‌دهد.

که چگونه روش «خراش» را با تجزیه و تحلیل آموزشی/آموزشی هماهنگ کنیم؛ تمرینی که تولید نوشتاری و تفکر محاسباتی را ترکیب می‌کند؛ و در نهایت تمرینی پیرامون حل مسئله).چگونه به آموزش تفکر محاسباتی نزدیک شویم؟ (دو رویکرد غیر متمایز اما به طور قابل توجهی متفاوت وجود دارد، رویکرد “الگوریتم محور” و رویکرد “خلاقیت محور”).به عنوان یک ساخت بازی فکری با اسکرچ معلم در Scratch باید چه چیزهایی را درک کنید و چگونه آن را دنبال می کنید؟چگونه موقعیت های آموزشی را تعریف و مدیریت کنیم؟

چه مشکلاتی را می توانیم انتظار/پیش بینی کنیم؟متن دارای منطق خطی است. بخش‌هایی ساخت بازی فکری با اسکرچ که به اصل موضوع می‌پردازند بخش‌های 4 و 5 هستند. شما می‌توانید با خواندن مستقیم بخش 5 به معنای “معرفی دانش‌آموزان با تفکر محاسباتی و برنامه‌نویسی با Scratch” به معنای شهودی باشید. اگر اصلاً اینطور نیستید. آشنایی با مفهوم الگوریتم یا خراش، ممکن است قبل از خواندن بقیه سند، نگاهی به بخش 4.2 بیندازید. اگرچه اصول مورد بحث به یک زبان برنامه نویسی خاص مرتبط نیست، نمونه های ارائه شده همه در Scratch هستند.

درباره نویسنده، به منظور درک بهتر گفتمان توسعه یافته: من استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه هستم. بنابراین من علوم کامپیوتر (الگوریتم، زبان های مختلف، مهندسی نرم افزار، طراحی شی گرا و غیره) را به دانشجویان علوم و/یا علوم کامپیوتر آموزش می دهم. ساخت بازی فکری با اسکرچ من همچنین در Espé de Grenoble (این دوره و مقدمه ای بر تحقیق در آموزش و پرورش) تدریس می کنم. من همچنین در مورد مسائل مربوط به طراحی محیط های محاسباتی برای آموزش و یادگیری، به ویژه در مورد مسائل یادگیری مشارکتی تحقیق می کنم.

این فعالیت پژوهشی من را به کار با چارچوب‌های نظری علوم انسانی و اجتماعی، پژوهشگران آموزش و پرورش و البته معلمان «حوزه‌ای» به‌ویژه در مقطع ابتدایی سوق می‌دهد.امیدوارم بتوانم این متن را بهبود ببخشم و پیشاپیش از نظرات خوانندگان تشکر می کنم.1. چرا در دبستان علوم کامپیوتر تدریس می شود؟من ابتدا به استدلال های مروجین مختلف ساخت بازی فکری با اسکرچ آموزش علوم رایانه و آنچه در برنامه های فعلی یافت می شود، سردرگمی هایی که باید اجتناب شود، سپس دیدگاه شخصی خود را بیان می کنم.

1.1 استدلال به نفع آموزش ابتدایی.در سال‌های اخیر، درخواست‌های مختلفی مبنی بر در نظر گرفتن آموزش علوم رایانه در برنامه‌های درسی مدارس ابتدایی و متوسطه که توسط بازیگران مختلف کم و بیش نهادی امضا شده است، وجود داشته است. به روش مصنوعی:بحث ساخت بازی فکری با اسکرچ کلیدی مطرح شده برای توسعه یک برنامه علوم کامپیوتر در مدرسه ابتدایی: “همانند سایر رشته های اساسی، آگاهی اولیه از مفاهیم اصلی علم و فناوری کامپیوتر ضروری است.

کلیدهای درک دنیای اطراف را به دانش آموزان می دهد، از شکل گیری ایده های نادرست و بازنمایی های ناکافی جلوگیری می کند، پایه ای ایجاد می کند که دانش آینده را می توان بر اساس آن در دوره راهنمایی و دبیرستان بنا کرد.هدف پیشنهادی: “کشف مفاهیم بنیادی علوم کامپیوتر”، مفاهیم مطرح شده عبارتند از زبان، اطلاعات، الگوریتم و ماشین.همچنین ساخت بازی فکری با اسکرچ نظری از فرهنگستان علوم (نویسندگان نزدیک به سند قبلی) وجود داشت). به روش مصنوعی:استدلال های کلیدی: علوم کامپیوتر یک رشته علمی کلیدی است.

نیاز به درک جهان و “بی سوادی رایانه ای” فعلی؛ عقب ماندگی فرانسه؛ شغل ها.توصیه ها / برنامه ها:اولیه: “شامل مقدمه ای بر مفاهیم علوم کامپیوتر” (“آگاهی از مفاهیم اطلاعات و الگوریتم، ممکن است از نمونه های بسیار متنوع به ساخت بازی فکری با اسکرچ سبک “La main à la pâte” برای علوم فیزیکی”).کالج: “معرفی یک آموزش واقعی از علوم کامپیوتر، که غرق در سایر آموزش های علمی و فنی نیست، بلکه همکاری با آنها را در میل به بین رشته ای توسعه می دهد”.

رویکرد پیشنهادی، 3 مرحله: “افزایش آگاهی، عمدتاً در مدرسه ابتدایی، که می تواند به صورت مکمل با استفاده از رایانه یا به روش “بدون برق” انجام شود. مواد آموزشی فراوان و با کیفیت در حال حاضر در دسترس است. کسب استقلال، که باید از دانشگاه شروع شود و ساختار داده ها و الگوریتم ها را عمیق تر کند. شروع برنامه نویسی ساخت بازی فکری با اسکرچ یک نقطه گذری واجب برای فعالیت های خلاقانه و در نتیجه برای خودمختاری است. بهبودی که باید عمدتاً در دبیرستان انجام شود، با تعمیق بیشتر مفاهیم اساسی و متنوع ترین آزمایش های ممکن».

همانطور که می بینیم، تمرکز در اینجا بر روی رشته علوم کامپیوتر و مفاهیم اساسی آن است که شامل الگوریتم ها و همچنین جنبه ها و مهارت های دیگر است.1.2 برنامه های جاری در “پایه مشترک دانش، مهارت ها و فرهنگ” می یابیم: “[دانشجو] می داند ساخت بازی فکری با اسکرچ که از زبان های کامپیوتری برای برنامه ریزی ابزارهای دیجیتال و انجام پردازش خودکار داده ها استفاده می شود. او اصول اولیه الگوریتم ها و طراحی برنامه های کامپیوتری را می داند. آنها را برای ایجاد برنامه های کاربردی ساده پیاده سازی می کند. »

در برنامه های رسمی چرخه 3 فعلی، می توان موارد زیر 10 را پیدا کرد:5 حوزه آموزشی که چالش های اصلی آموزشی را تعریف می کند. دامنه 1 = «زبان‌هایی برای تفکر و برقراری ارتباط» (…) «درک، بیان خود با استفاده از زبان‌های ریاضی، علمی و رایانه‌ای».چندین ارجاع به “زبان برنامه نویسی” در ارتباط با ریاضی (به عنوان مثال، “فعالیت های هندسی می تواند فرصتی ساخت بازی فکری با اسکرچ برای استفاده دانش آموزان از رسانه های کاری مختلف باشد: کاغذ و مداد، اما همچنین نرم افزار هندسه پویا.

شروع برنامه نویسی یا نرم افزار برای مشاهده نقشه ها، نقشه ها. “؛ “فضا و هندسه (…) لحظات ممتازی را برای اولین شروع برنامه نویسی تشکیل می دهند، به ویژه از طریق برنامه ریزی حرکات یا ساخت فیگورها”.مواد و اشیاء فنی / مورد انتظار در پایان چرخه / “دانش آموزان در مورد سازماندهی ساخت بازی فکری با اسکرچ یک محیط دیجیتال یاد می گیرند. آنها یک سیستم فنی را با اجزای آن و روابط آنها توصیف می کنند. دانش آموزان با استفاده از نرم افزار کاربردی بصری و سرگرم کننده الگوریتم را کشف می کنند.

آنها با تمرین کار مشترک از منابع کامپیوتری بهره برداری می کنند. دانش‌آموزان بر عملکرد نرم‌افزارهای رایج تسلط پیدا می‌کنند و عملکرد آنها را مناسب می‌سازند.بنابراین برنامه های فعلی مدرسه ابتدایی مقدمه ای بر رایانه را تداعی می کند. با این حال ساخت بازی فکری با اسکرچ برنامه خاصی وجود ندارد. همچنین می‌توانیم متوجه شویم که کاملاً «ریاضی»11 است.در Eduscol12 مواردی را به طور خاص در بخش‌های زیر می‌یابیم: «ریاضیات / فضا و هندسه / شروع برنامه‌نویسی در چرخه‌های 2 و 313 (مثال‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی در مورد هندسه).

“علم و فناوری / پیاده سازی آموزش شما / مواد و اشیاء فنی” (فعالیت هایی در اطراف ربات ها که شامل اهداف آموزشی “کشف و تعمیق مفهوم الگوریتم؛ یادگیری کدنویسی”) است. و همچنین منابع آموزشی معلم در مورد جنبه های بسیار فنی مانند “ذخیره داده ها”.1.3 از سردرگمی و تفسیرهای نادرست که باید اجتناب شودمحاسبات زمینه ای است که اغلب با برنامه های کاربردی آن اشتباه گرفته ساخت بازی فکری با اسکرچ می شود، به ویژه به این دلیل که همه از پشتیبانی های فنی آن (کامپیوتر، تبلت، تلفن).

و برنامه های کاربردی آن (ویرایشگرهای متن، جداول یکپارچه سازی فرمول های محاسبه، مرورگرهای ساخت بازی فکری با اسکرچ اینترنتی، ویرایش عکس و غیره) استفاده می کنند.هنگام تدریس علوم کامپیوتر و/یا تفکر محاسباتی، توجه ویژه باید به موارد زیر معطوف شود:با آموزش استفاده از رایانه (یعنی معمولاً یادگیری استفاده از صفحه کلید/موس و سیستم عاملی مانند ویندوز) یا استفاده از نرم افزارهای استاندارد (ویرایشگرهای متن و غیره) اشتباه نشود. این مهارت‌ها موضوع آموزش نوع B2i هستند (اکنون به «چارچوب مرجع مهارت‌های دیجیتال» مراجعه کنید).

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.