منو
صفحه اصلی
ثبت نام
پیش نیازهای برنامه نویسی چیست؟

پیش نیازهای برنامه نویسی چیست؟

سرفصل‌های مقاله

پیش نیازهای برنامه نویسی

برای شروع  برنامه نویسی نیاز به پیش نیازهای برنامه نویسی دارید و باید مهارت های زیادی را توسعه دهید و با پیش نیازهای آموزش برنامه نویسی آشنا شوید. بر خلاف تفکرات اکثر مردم شما به پیش نیازهای برنامه نویسی خاصی برای یادگیری نیاز ندارید

یادگیری این مهارت ها قبل از شروع، علاوه بر اینکه پیش نیاز برنامه نویسی است، به شما کمک می کند زودتر به زبان برنامه نویسی مورد نظر خود تسلط پیدا کنید و به سوالات خود با سهولت بیشتری پاسخ دهید.

آیا می توانم به تنهایی کدنویسی را یاد بگیرم؟
اگر در برنامه نویسی کاملاً تازه کار هستید، ممکن است به دوره های واقعی علاقه مند شوید که می توانید با سرعت خود دنبال کنید.

برخی از بهترین انتخاب‌های ما برای دوره‌های آنلاین عبارتند از ، The Odin  و غیره. دوره های کدنویسی بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد.

آشنایی با پیش نیازهای برنامه نویسی کامپیوتر

شما به حداقل “پیش نیازهای برنامه نویسی” به مهارت های کامپیوتری نیاز دارید. نیازی به گفتن نیست که این پیش نیاز نیست، اما سخت کار کردن ضرری ندارد! شما باید بتوانید پوشه های جدید ایجاد یا حذف کنید. همچنین می توانید ویرایشگر را از رایانه خود باز کنید یا نرم افزارهای مختلف را نصب یا حذف کنید.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان بپردازید.

آشنایی با اینترنت

نرم افزار آموزش برنامه نویسی برای کودکان

برای دریافت پاسخ سوالات خود باید به انجمن های برنامه نویسی مانند stack overflow یا سایت های مقاله برنامه نویسی بروید. بنابراین، همانطور که می دانید، باید بتوانید از اینترنت استفاده کنید.

البته اگر انتخاب شما برنامه نویسی تحت وب باشد، این نیاز بیشتر هم می شود! این بدان معناست که برای برنامه نویسی تحت وب باید از آشنایی فراتر رفته و تا حدودی با مفاهیم اولیه وب و شبکه آشنا شوید.

آشنایی با زبان انگلیسی

مهمترین پیش نیازهای برنامه نویسی زبان انگیلیسی است که میتوان به قطع یقین گفت پیشروترین زبان علمی دنیاست، به این معنی که برای پیشرفت و تحقیق در اکثر حرفه ها و تخصص ها، درصدهای مختلفی از آشنایی با این زبان مورد نیاز است.

متاسفانه منابع برنامه نویسی به زبان فارسی اغلب محدود است و اگر برای یافتن پاسخ سوالی به زبان فارسی جستجو کنید، ممکن است با ناامیدی و عصبانیت مرورگر خود را ببندید.

معمولا برنامه نویسان جهانی تجربیات خود را در وبلاگ خود یا در قسمت مقاله سایت های معروف انگلیسی با دنیا به اشتراک می گذارند. توسعه دهندگان زبان های مختلف نیز سوالات و مسائل خود را که برنامه نویسان دیگر در سراسر جهان باید به آن ها پاسخ دهند در انجمن های معتبر مانند stack overflow به اشتراک می گذارند.

تایپ کردن

جستجو کردن 1

احتمالاً دیده اید که افرادی هنگام تایپ کردن روی رایانه انگشت خود را به سمت صفحه کلید نشانه رفته و تقریباً هر 30 ثانیه یک بار کلیدی را فشار می دهند. حالا فرض کنید با این وضعیت آزاردهنده برنامه بنویسند!

بنابراین، قبل از شروع جدی کدنویسی، حتما سعی کنید مهارت تایپ خود را تقویت کنید و چه بهتر که یاد بگیرید چگونه از هر دو دست برای کدنویسی استفاده کنید.  البته اگر این مهارت را در خود نمی بینید، نیازی به پرداختن به این موضوع ندارید، زیرا معمولا به مرور زمان مهارت تایپ شما با کدنویسی زیاد قوی می شود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی کودکان بپردازید.

ریاضیات

برای تصمیم گیری صحیح در برنامه نویسی و نوشتن اصطلاحات و حلقه ها با منطق صحیح، باید ریاضیات را بدانید، اما نمی توان گفت که به مفاهیم پیچیده ریاضی مانند انتگرال یا دیفرانسیل نیاز دارید.

معمولاً تنها موضوع ریاضی که در برنامه نویسی به آنبه عنوان “پیش نیازهای برنامه نویسی”  نیاز دارید، منطق بولی و احتمال کمی است. بدون دانستن علم منطق، درک اصطلاحات تو در تو در برنامه نویسی و نوشتن یک فرآیند منطقی برای یک الگوریتم برنامه کمی دشوار و زمان بر می شود.

جستجو کردن

جستجو کردن

جستجو کردن آنقدر مهم است که چیزی به نام مهندسی جستجو وجود دارد. مهارت مهندسی جستجو یکی دیگر از پیش نیازهای برنامه نویسی است که شما حتما و قطعا به آن نیاز دارید.

در حین برنامه نویسی شما قطعا با سوالات، مشکلات و مسائل مختلفی روبرو میشوید که نیاز دارید برای حل کردن آن‌ها جستجو کنید جستجو کردن یک مهارت است که باید آن‌را یاد بگیرید. روش‌هایی برای جستجو کردن وجود دارد که اگر آن‌ها را اجرایی کنید، میتوانید سرچ بسیار قدرتمندتری داشته باشید و این مهارت را در خود گسترش دهید.

روحیه تحقیق و کنجکاوی داشته باشید

یکی دیگر از پیش نیازهای برنامه نویسی که اگر در این زمینه مهارت دارید بتوانید برنامه نویس بسیار بهتری باشید داشتن ذهن کنجکاو و کنجکاو است. این جمله از دو بخش محقق و کنجکاو تشکیل شده است موتور جستجو به این معنی است که شما به عنوان یک برنامه نویس باید همیشه به دنبال پاسخی برای مشکلات خود باشید. وقتی با یک مشکل برنامه نویسی روبرو می شوید، می توانید برگردید و روی مشکل تمرکز کنید تا در نهایت راه حلی پیدا کنید.

برنامه نویسی وظیفه ای است که ممکن است مجبور شوید ساعت ها، روزها یا حتی ماه ها با آن دست و پنجه نرم کنید تا مشکل کوچکی پیدا کنید. یا ممکن است چندین هفته طول بکشد تا در مورد یک کار کوچک تحقیق کنید. شما باید این عادت جست و جو را داشته باشید و بتوانید مدام جستجو کنید. این یکی از پیش نیازهای برنامه نویسی است که به شما کمک زیادی می کند.

قسمت بعدی کنجکاوی است. شما باید به عنوان یک برنامه نویس کنجکاو باشید. وقتی به یک ایده جدید، یک سرویس جدید یا یک کار عالی در اینترنت می رسید، به عنوان یک برنامه نویس باید از خود بپرسید: “چطور چنین چیزی اتفاق افتاد؟” و به دنبال درک فناوری پشت ایجاد سرویس ها و سایت هایی باشید که با آنها برخورد می کنید. این یکی از پیش نیازهای برنامه نویسی است که برای اینکه بتوانید این عادت را در خود ایجاد کنید عالی است.

پیش نیازهای برنامه نویسی نیاز به وسایل و ابزار خاصی ندارد.یادگیری کدنویسی و تغییر شغل موفقیت آمیز در توسعه نرم افزار پس از 30 سالگی هنوز کاملاً ممکن است،

و در واقع برخی از مزایای یادگیری کدنویسی در مراحل بعدی زندگی وجود دارد که می تواند شما را نسبت به همسالان جوان تر خود برتری دهد.

آیا کدنویسی شغل خوبی است؟بله، برنامه نویسی شغل خوبی است، زیرا فرصت وجود دارد، و بسیاری از این فرصت ها با دستمزد مناسب است.

ریاضی پیش نیاز برای ورود به برنامه نویسی چیست؟

معمولاً تنها موضوع ریاضی که در برنامه نویسی به آنبه عنوان "پیش نیازهای برنامه نویسی"  نیاز دارید، منطق بولی و احتمال کمی است. بدون دانستن علم منطق، درک اصطلاحات تو در تو در برنامه نویسی و نوشتن یک فرآیند منطقی برای یک الگوریتم برنامه کمی دشوار و زمان بر می شود.

حداقل پیش نیاز هایی که برای برنامه نویسی نیاز داریم تا چه حد است؟

شما به حداقل "پیش نیازهای برنامه نویسی" به مهارت های کامپیوتری نیاز دارید. نیازی به گفتن نیست که این پیش نیاز نیست، اما سخت کار کردن ضرری ندارد! شما باید بتوانید پوشه های جدید ایجاد یا حذف کنید. همچنین می توانید ویرایشگر را از رایانه خود باز کنید یا نرم افزارهای مختلف را نصب یا حذف کنید.

مهارت جستجو تا چه حد مهم است؟

جستجو کردن آنقدر مهم است که چیزی به نام مهندسی جستجو وجود دارد. مهارت مهندسی جستجو یکی دیگر از پیش نیازهای برنامه نویسی است که شما حتما و قطعا به آن نیاز دارید.

پیش نیازهای برنامه نویسی چیست؟
پیش نیازهای برنامه نویسی چیست؟

کارگردان: 2566

تاریخ ایجاد شد: 2021-12-19 13:04

امتیازدهی ویرایشگر:
4.7

4 در مورد “پیش نیازهای برنامه نویسی چیست؟”

    1. محدثه رضایی

      راحت ترین پاسخ نه است. یادگیری کدنویسی کار سختی نیست. اگر وقت بگذارید و صبر زیادی داشته باشید، واقعاً می توانید تقریباً هر چیزی را یاد بگیرید. … یادگیری کدنویسی زمان و پشتکار زیادی را می طلبد، اما اگر آنها را دارید، ما تضمین می کنیم که به آنجا خواهید رسید.

    1. محدثه رضایی

      برنامه نویسی آنقدر که فکر می کنید به ریاضیات نیاز ندارد. … درک مفاهیم ریاضی که مبانی کدگذاری را می دهد بسیار مهمتر است. اغلب، حتی ممکن است کدی را که از ریاضیات استفاده می کند، ننویسید. معمولاً از یک کتابخانه یا تابع داخلی استفاده می‌کنید که معادله یا الگوریتمی را برای شما پیاده‌سازی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =