ثبت نام
چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟

سرفصل‌های مقاله

نمی دانید از کجا شروع کنید؟اگر مسیر خود را در برنامه نویسی شروع می کنید یا چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم اولین بار است که از صفحه بازدید می کنید، نگران نباشید، زیرا این راهنما مطالب را به صورت منظم به شما نشان چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم می دهد.آموزش توسعه اپلیکیشن های وب و موبایل.هدف این راهنمای مقدماتی برنامه نویسی این است که به شما کمک کند چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم در توسعه کلی از کجا شروع کنید و کدام مسیر را دنبال کنید.

اگر برنامه نویسی را به درستی یاد بگیرید، قادر خواهید بود اپلیکیشن های موبایل، سیستم های وب، بازی های چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم ویدئویی و به طور کلی هر نوع نرم افزاری را با استفاده از فناوری های مختلف توسعه دهید.در واقع، هنگامی که کدنویسی را یاد گرفتید، تخیل شما تنها محدودیت شما خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله مبنای برنامه نویسی رایانه ای چیست بپردازید.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم

چرا برنامه نویسی را یاد بگیریم؟تا به امروز، هزاران مقاله با دلایلی چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم نوشته شده است که چرا باید برنامه نویسی را یاد بگیرید.دلایل بی پایان است.به چند مورد از این دلایل به اختصار اشاره می کنم:دنیا به سرعت در حال حرکت است. زمانی فرا خواهد رسید که اکثر مشاغل را می توان با کامپیوتر جایگزین کرد. آیا می دانید ماموریت انسان در چنین دنیایی چه خواهد بود؟ به تحقیق و برنامه نویسی بیشتر و بیشتر مصنوعات هوشمند ادامه دهید.

آیا متوجه شده اید که هر روز بسیاری از فرآیندها به صورت مکانیکی تکرار می شوند؟ اگر یک کار چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم مستلزم زمان و تلاش انسان باشد، باید آن کار را با خودکارسازی آن بهینه کنیم. چگونه به دست می آید؟ برنامه نويسي.برنامه نویسی شامل توسعه الگوریتم هایی برای حل مسائل مختلف است. هوش توانایی حل مشکلات است. بنابراین برنامه نویسی فعالیتی است که به ما احساس زنده بودن می دهد و نشان می دهد که ما موجوداتی باهوش هستیم.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله زبان برنامه نویسی بازیهای رایانه ای بپردازید.

برنامه نویسی یک فعالیت مکانیکی نیست. شاید کدنویسی برخی از ویژگی های یک نرم افزار باشد. اما به چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم همین دلیل است که ابزارهای پیچیده تری برای خودمان، برنامه نویسان، توسعه می یابند.به همین دلیل است که بسیاری از افراد عاشق برنامه نویسی می شوند.برای هر چیزی که از او می بینند و می شنوند.با این حال، اکثریت بزرگ نمی توانند تصمیم بگیرند که چه زمانی یادگیری را شروع کنند.یا نمی دانند از کجا شروع کنند و در نهایت از کجا خارج شوند.

راه خود را انتخاب کنید.مهم است که در ابتدا در مورد آنچه می خواهید توسعه دهید کاملاً واضح باشید.به چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم یاد داشته باشید که شما می توانید همه چیز را برنامه ریزی کنید. اما شما باید با یک تکنولوژی خاص شروع کنید.اگر برخی اصطلاحات را متوجه نشدید نگران نباشید، زیرا با خواندن این مقاله مفاهیم جدیدی را یاد خواهید گرفت.برای شروع، مسیری را که از زمانی که شروع به یادگیری کردم به صورت خلاصه به شما می گویم.

اصول برنامه نویسی: نحوه تعریف متغیرها، نحوه تخصیص مقادیر، نحوه انجام کارهای تکراری چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم با استفاده از حلقه ها، نحوه استفاده از شرطی ها و مفاهیم کلی تر.شبه کدها و الگوریتم ها: این تمرین ها به ما امکان می دهند منطق برنامه نویسی خود را توسعه دهیم. و این مرحله برای مراحل بعدی بسیار تعیین کننده خواهد بود، زیرا اساس همه چیز تمرین و درک کامل از کاری است که انجام می دهید.برنامه های دسکتاپ (کنسول): اولین زبان برنامه نویسی من ++C بود.

من با ایجاد برنامه در کنسول، بدون رابط کاربری شروع کردم. درست است، یک صفحه سیاه با حروف سفید. سپس چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم زبان های بیشتری را در سطح دسکتاپ یاد گرفتم: جاوا، سی شارپ، ویژوال بیسیک، پایتون.ساختار داده ها: ضروری نیست، اما مهم است که بدانیم حافظه کامپیوتر چگونه کار می کند. عملیات با آرایه ها، ماتریس ها را تمرین کنید و پارادایم شی گرا را یاد بگیرید (که اتفاقاً تنها الگو نیست).برنامه های دسکتاپ (با رابط گرافیکی).

من شروع به درک مفاهیم کمی پیشرفته تر، مانند رویدادها و موضوعات کردم، در حالی که برنامه های خود را به چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم جای برنامه های مبتنی بر کنسول، با ویندوز و دکمه ها توسعه می دادم.صفحات وب: من اولین رویکرد خود را با HTML، CSS و Javascript داشتم. سال‌ها پیش آنها بسیار متفاوت از نسخه‌های فعلی HTML5، CSS3 به نظر می‌رسیدند و به اندازه امروز چارچوب‌های زیادی برای جاوا اسکریپت وجود نداشت.پایگاه های داده: درک مفاهیم مرتبط با پایگاه های داده مهم است، زیرا آنها در همه برنامه های ما وجود دارند.

همچنین، نحو SQL و موتور پایگاه داده رابطه ای مانند MySQL، PostgreSQL، Sqlite، SQL Server، Oracle را یاد بگیرید. از سوی چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم دیگر، یادگیری در مورد پایگاه های داده غیرمرتبط (و ویژگی های آنها) نیز مهم است: به عنوان مثال MongoDB، پایگاه های داده Firebase.برنامه های کاربردی وب: من یاد گرفتم که از PHP استفاده کنم و یک برنامه وب را با پایگاه داده MySQL متصل کنم. در اینجا، جایگزین های زیادی وجود داشت، و در مورد من، رایج ترین گزینه را از بین همه انتخاب کردم.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای بپردازید.

برنامه های کاربردی وب (با استفاده از فریم ورک): از آنجایی که من پارادایم شی گرا را می دانستم، در یادگیری لاراول چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم مشکل زیادی نداشتم. در واقع، من از این چارچوب خوشحال شدم زیرا کار من را بسیار آسان‌تر کرد.درخواست های ناهمزمان: استفاده از Ajax. درک کنید که فرم ها چگونه کار می کنند، چه آسیب پذیری هایی دارند و چگونه با آنها برخورد کنید. نحوه درخواست در پس زمینه در برنامه های دسکتاپ.توسعه API: خدمات وب که به یک برنامه وب اجازه می دهد تا یک برنامه کاربردی مدرن باشد.

به طور مداوم مرورگر را بارگیری مجدد نکنید، بلکه فقط در صورت لزوم چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم داده ها را با فرمت JSON درخواست کنید.اپلیکیشن های موبایل: راه های زیادی برای توسعه اپلیکیشن های موبایل وجود دارد. یک جایگزین این است که از زبان مادری، معمولی پلت فرم استفاده کنید. در مورد من من با اندروید و با استفاده از جاوا شروع کردم. در حال حاضر امکان توسعه برنامه های بومی با زبان ها و فناوری های دیگر وجود دارد. بعداً یاد گرفتم که از سویفت استفاده کنم و برنامه های iOS را توسعه دهم.

زمان واقعی: برنامه ها را در زمان واقعی با استفاده از اعلان های فشار، سوکت های وب یا سایر فناوری های چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم پیچیده توسعه دهید. پیچیده به این معنا که درک آنها مستلزم درک خوب مفاهیم اساسی است. اما من به شما اطمینان می دهم که آنها اصلاً پیچیده نیستند.انتخاب شماست حقیقت این است که من از روشی که در حال یادگیری چیزها بوده ام بسیار خوشم آمد.بسیاری می گویند که شروع به یادگیری C++ می تواند بیشتر زبان آموزان برنامه نویسی را وحشت زده کند، زیرا کمی پیچیده تر از یادگیری توسعه برای وب است.

مطمئناً ++C نسبتاً سختگیرانه تر از جاوا اسکریپت است. که مزایا و معایب خود را دارد.در ابتدا این نگران کننده چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم است که زبان ها می توانند بسیار متفاوت از یکدیگر باشند. اما کم کم متوجه خواهید شد که بسته به نوع زبان برنامه نویسی تفاوت هایی وجود دارد و آن را یک چیز کاملاً عادی خواهید دید.چیزی که می توانم به شما بگویم این است که اگر C++ را یاد بگیرید، یادگیری زبان های دیگر آسان تر به نظر می رسد. اگر شروع به یادگیری یک زبان دوستانه کنید و سپس سعی کنید زبانی با انعطاف کمتر یاد بگیرید، این اتفاق نمی افتد، زیرا باید مفاهیم جدیدی را یاد بگیرید.

ضروری نیست که برنامه نویسی را در C++ شروع کنید. می توانید با یادگیری در مورد توسعه وب شروع چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم کنید، و سپس در صورت نیاز، توسعه برنامه های دسکتاپ را یاد بگیرید.موضوعات بسیار بیشتری نسبت به مواردی که در بالا ذکر کردم وجود دارد، اما همه چیز بستگی به آنچه می خواهید به دست آورید دارد.من شخصاً به شما توصیه می کنم که با توسعه وب شروع کنید، سپس توسعه موبایل و در نهایت توسعه بازی های ویدیویی را اگر واقعاً هدفتان این است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه سازی رایانه ای بپردازید.

توسعه بازی‌های ویدیویی مفاهیم جدیدی را معرفی می‌کند که در توسعه برنامه‌هایی که نیستند، وجود ندارند.برای چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم جمع بندی، پیشنهاد من این است که به ترتیب زیر عمل کنید:یادگیری HTML، CSS و Javascript (Frontend) یادگیری PHP (Laravel) و MySQL (Backend) یادگیری جاوا و اندروید (توسعه موبایل) با این کار شما قبلاً از مهمترین زمینه ها آگاهی دارید. از آنجا می توانید فناوری های بیشتری را بیاموزید یا در یکی از آنها تخصص پیدا کنید.

اگر در انجمن‌ها یا گروه‌های فیس‌بوک بپرسید، متوجه خواهید شد که چند نفر پیشنهاد چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم می‌کنند PHP (فریم ورک لاراول) را با Ruby (چارچوب Ruby on rails) یا Node.js را با MongoDB جایگزین کنید.این کاملاً طبیعی است، زیرا آنها فناوری های Backend هستند و می توان آنها را به ترتیب متفاوتی یاد گرفت. اکثر مردم بر اساس آموخته های خود به شما توصیه می کنند.به عنوان مثال، من به شما توصیه می کنم با PHP و MySQL شروع کنید، همان چیزی است که من با آن شروع کردم.

اما نه به این دلیل، بلکه به این دلیل که فکر می‌کنم اگر با این فناوری‌های سنتی شروع کنید، کمک بیشتری چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم خواهید یافت.به همین ترتیب، اگر قصد دارید شروع به توسعه اپلیکیشن های موبایل کنید، پیشنهاد من این است که از اندروید شروع کنید و سپس با iOS مقابله کنید. مگر اینکه علاقه شما یادگیری توسعه انحصاری برای iOS باشد، اما این یک مورد شدید است.نتیجه گیری اگر تا اینجا خوانده اید به شما تبریک می گویم.زیرا شما واقعاً می خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید.

به عنوان نکته آخر، زیاد تمرین کنید. و هرگز از هدف نهایی خود غافل نشوید.در پایان، واقعاً مهم نیست که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم با کدام فناوری برنامه نویسی را شروع می کنید.اگر واقعاً آن را دوست دارید، از این به بعد شروع به یادگیری خواهید کرد! :)و به یاد داشته باشید که:اگر سوالی دارید می توانید نظر خود را بنویسید و من خوشحال خواهم شد که به شما کمک کنم.چکیده: این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان با چالش یادگیری برنامه‌نویسی برای همه افرادی که دانشی در مورد برنامه‌نویسی ندارند (یا دانش بسیار محدودی دارند) مقابله کرد.

آموزش کدگذاری: CE00101A یادگیری برنامه نویسی هدفی است که بسیاری از افراد برای خود تعیین چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم می کنند و همه به آن نمی رسند. باید واضح باشد که یادگیری برنامه نویسی یک کار یک روزه یا یک هفته ای نیست: یادگیری برنامه نویسی حداقل به چندین ماه و اگر در مورد برنامه نویسی در سطح حرفه ای صحبت کنیم، به چندین سال نیاز دارد. ما نمی خواهیم کسی را با این کار دلسرد کنیم: در مدت چند روز می توانیم اولین برنامه های خود را بسازیم و اولین نتایج را ببینیم، اما یادگیری برنامه ریزی بسیار بیشتر از این است.

ما سعی خواهیم کرد دیدگاه خود را در مورد روشی مناسب برای مواجهه با یادگیری برنامه نویسی نمایان کنیم.در وهله اول چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم خواهیم گفت که “یادگیری برنامه ریزی” یک عبارت نسبتاً نامشخص است. صدها زبان برنامه نویسی و انواع، نسخه ها، تغییرات و غیره وجود دارد. و همچنین رویکردهای مختلف از نظر اهداف (برنامه نویسی وب، برنامه های کاربردی مدیریت، برنامه های کاربردی پایگاه داده و غیره). بنابراین “یاد بگیر برنامه ریزی” کاملا مبهم است: مانند این است که بگوییم “من می خواهم یاد بگیرم نقاشی کنم”.

چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم به طور کامل

این به ما این امکان را می دهد که با تعریف یک هدف خاص تر، بهتر تمرکز کنیم: “من می خواهم یاد بگیرم چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم که چگونه کمیک هایی به سبک مانگا بکشم.”مشکل برای افراد ناآشنا اغلب این است که برنامه نویسی یک زمینه بسیار در حال تغییر است، جایی که به طور مداوم نسخه ها و تضادها بین خانه های تجاری افزایش می یابد که باعث می شود زبان ها خیلی سریع تغییر کنند و هیچ کس به خوبی نمی داند که چه چیزی برای یادگیری راحت تر است.

در مواجهه با این وضعیت، و برای همه کسانی که می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند، می دانند یا ندانند چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم که قرار است به چه زبانی گرایش پیدا کنند، پیشنهاد ما این است که از Learnprogramming.com به عنوان یک سایت مرجع استفاده کنند که از طریق آن می توانند اولین قدم های خود را در این زمینه بردارند. برنامه نويسي. هنگامی که اصول اولیه به دست آمد و پایه ها گذاشته شد، جستجوی اطلاعات و انتخاب بین پلتفرم ها و زبان های موجود آسان تر خواهد بود.

ما قصد داریم در مورد مواردی که فکر می کنیم گزینه های مناسب و گزینه های نامناسب چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم برای افرادی که می خواهند برنامه نویسی را بدون دانش قبلی یا با دانش قبلی بسیار محدود یاد بگیرند، فکر کنیم.الف) با کتاب یا با یادداشت به صورت خودآموز بیاموزید: برای افرادی که می خواهند خودشان یاد بگیرند گزینه بدی نیست، به شرطی که کتاب خوبی پیدا کنند و اراده، پایه منطقی-ریاضی و … داشته باشند. عزم خود برای مطالعه در مدت زمان طولانی.

در هر صورت، کتاب باید به مبانی برنامه نویسی، با کاربرد (برای دیدن جنبه عملی) برای برخی چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم از زبان ها بپردازد. اگر به این مسیر علاقه مند هستید، توصیه می کنیم به قسمت “کتاب ها” سایت prendiaprogramar.com مراجعه کرده و کتاب های موجود در زمینه مبانی برنامه نویسی را مشاهده کنید.ب) گذراندن دوره مبانی برنامه نویسی: به نظر ما برای افرادی که می خواهند به روش هدایت شده مطالعه کنند، گزینه بدی نیست.

طیف گسترده ای از دوره ها به صورت حضوری (توسط دانشگاه ها، آکادمی ها، مراکز آموزشی تخصصی و غیره)، نیمه چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم حضوری یا آنلاین (از طریق اینترنت) ارائه می شود. مهم است که یک دوره خوب انتخاب کنید: اینکه محتوا و مطالب آموزشی خوبی داشته باشد. یک دوره “هر” که از اینترنت دانلود می شود، محتوای خوب یا تدریس خوب را برای ما تضمین نمی کند، برعکس، می تواند باعث اتلاف وقت شود. مناسب ترین روش دوره به هر یک از ما و به خصوص زمان در دسترس بستگی دارد.

اگر زمان داشته باشیم، گزینه حضوری ممکن است مناسب‌ترین گزینه باشد، زیرا به ما امکان می‌دهد با دانش‌آموزان چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم دیگر در تماس باشیم و بتوانیم مشکلات رایج را حل کنیم، پرس و جو مستقیم از معلمان و غیره داشته باشیم. اگر زمان ما محدود است، یک دوره ترکیبی یا آنلاین ممکن است راحت ترین باشد. اگر به این مسیر علاقه مند هستید، توصیه می کنیم از بخش “دوره ها” سایت prendiaprogramar.com دیدن کنید.

ج) انجام مطالعات رسمی در زمینه علوم کامپیوتر – برنامه نویسی: شاید بهترین راه برای کسانی باشد که چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم می خواهند به طور حرفه ای خود را وقف علوم کامپیوتر کنند. این معمولاً مستلزم وقف تمام وقت چندین ساله است، بنابراین گزینه ای است که توسط بسیاری از افرادی که می خواهند آزادانه تر به برنامه نویسی نزدیک شوند یا قبلاً مشاغل دیگری دارند کنار گذاشته شده است.د) برنامه نویسی را مستقیماً با یک زبان یا محیط (جاوا، ویژوال بیسیک، سی، دات نت، J2EE، SQL و غیره).

با استفاده از کتاب ها، دوره ها، صفحات وب تخصصی، کمک زبان و غیره شروع کنید: به نظر ما چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم بد است. گزینه. قبل از شروع برنامه نویسی در یک زبان، باید اصول برنامه نویسی را داشته باشیم که برای همه زبان ها به ما کمک کند، همانطور که برای ساختن یک خانه، ابتدا باید پایه هایی داشته باشیم که به ما امکان ادامه ساخت و ساز در یک زبان را بدهد.جامد. شروع به برنامه نویسی مستقیم در یک زبان بدون داشتن اصول برنامه نویسی، ما در نظر می گیریم که زمان بیشتری طول می کشد و به نتایج خوبی نمی رسد که اگر با اصول برنامه نویسی شروع کرده اید.

ه) آموزش برنامه نویسی با استفاده از یک وب سایت قابل اعتماد: برخی از وب سایت ها دارای چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم محتوای رایگان یا پولی خوبی برای یادگیری برنامه نویسی هستند. این مورد ofprendiraprogramar.com است که هدف آن تبدیل شدن به یک صفحه قابل اعتماد برای همه افرادی است که می خواهند برنامه نویسی یاد بگیرند. اگر این وب سایت را به عنوان راهی برای یادگیری برنامه نویسی انتخاب کرده اید و از ابتدا یا از دانش بسیار ابتدایی شروع می کنید، پیشنهاد می کنیم برای استفاده حداکثری از آن، استفاده از این وب سایت را یاد بگیرید.

شما یک ابزار باشکوه و یک فرآیند یادگیری هدایت شده در اختیار خواهید داشت. برای استفاده چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم حداکثری از آنچه به شما ارائه می کنیم، ارزش آن را دارد که چند دقیقه ای را صرف یادگیری نحوه کار و نحوه سازماندهی آن کنید. این وب سایت توسط دستورالعمل های سازمانی و آموزشی، عملیات ویرایشی و کدهایی اداره می شود که دانش آنها به شما امکان می دهد تا در یادگیری خود سریعتر پیش بروید. اگر علاقه مند هستید، توصیه می کنیم که با خواندن مقالات در بخش “چگونه شروع کنیم/چگونه از Learnprogramming.com استفاده کنیم” شروع کنید.

در صورت شک، سوالات خود را در انجمن بپرسید، جایی که اعضای پورتال یا سایر کاربران به شما چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم کمک می کنند تا یادگیری برنامه نویسی را قابل تحمل تر کنید.و) راه های دیگر: با یک دوست، یکی از اعضای خانواده و غیره یاد بگیرید. این گزینه بدی نیست، به شرطی که آن فرد از سطح دانش، ظرفیت آموزشی و زمان کافی برای وقف خود برخوردار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پانزده =