منو
صفحه اصلی
ثبت نام
آموزش کامپیوتر به کودکان

دوره آموزش کامپیوتر به کودکان

 دوره آموزش کامپیوتر به کودکان مناسب با سن فراگیران طراحی شده و در آن آموزشهای کاربردی برای دانش آموزان گنجانده شده تا بتوانند کارهای شخصی و مدرسه را انجام دهند. پس از  دوره آموزش کامپیوتر به کودکان، فراگیران می توانند از سیستم عامل ویندوز استفاده کنند و همچنین طریقه دانلود و نصب برخی نرم افزارهای مهم و کاربردی و نحوه کار با آنها را  می آموزند.

ویژگی های آموزش کامپیوتر برای کودکان

پس از اتمام این دوره فراگیران براحتی می توانند در اینترنت جستجو کنند و تحقیقات خود را انجام دهند، فایل های مورد نظر را دانلود و یا آپلود نمایند،  با ایمیل کار کنند، وبلاگ بسازند و از نرم افزارهای آنلاین استفاده کنند. برنامه نویسی کودکان با آموزش کامپیوتر، دنیای جذاب و پر از امکاناتی را برای کوچک‌ترین ذهن‌ها روشن می‌کند.

سرفصل های کلاس آموزش کامپیوتر به کودکان

آشنایی با محیط کار ویندوز

آموزش مبانی و توضیحات مختصری درباره سخت افزار و نرم افزار و دستگاه های ورودی و خروجی

آشنایی با آیکن های دسکتاپ

تغییر تصویر زمینه Background

آشنایی با درایوها

مدیریت پنجره ها

مدیریت پوشه‌ها

آشنایی با نرم افزار paint  

معرفی بعضی ابزارهای سبک ویندوزی

آشنایی با فایل و پسوندها 

آموزش فیلم برداری از صفحه نمایش

آموزش و معرفی notepad  

توضیح درباره شبکه های کامپیوتری و اینترنت

آشنایی با دانلود کردن فایل ها و نحوه آپلود فایل درآپلود سنترها

آموزش ساخت ایمیل

آشنایی با موتورهای جستجو آموزش نحوه سرچ

نحوه ساخت وبلاگ در بلاگفا یا میهن بلاگ

استفاده از نرم افزارهای آنلاین

و ….

مزایای آموزش کامپیوتر به کودکان

آموزش کامپیوتر به کودکان مزایای فراوانی دارد که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد:

 

1. توسعه مهارت‌های فنی: آموزش کامپیوتر به کودکان از سنین کمتر به آنها کمک می‌کند تا با مفاهیم ابتدایی فناوری و علوم کامپیوتر آشنا شوند. این امر می‌تواند در آینده، از جمله مهارت‌های مهم آنها در بازار کار تبدیل شود.

 

2. تقویت تفکر محاسباتی و مشکل‌حلی: آموزش کامپیوتر به کودکان باعث تقویت مهارت‌های تفکر محاسباتی و مشکل‌حلی آنها می‌شود. طراحی و کدنویسی باعث تقویت قابلیت‌های ذهنی شان در حل مسائل می‌شود.

 

3. توسعه خلاقیت: آموزش کامپیوتر به کودکان فرصتی را برای بروز خلاقیت و ایده‌پردازی در زمینه‌های مختلف می‌دهد. طراحی و ساختن چیزهای جدید در دنیای دیجیتال، کودکان را به تجربه خلاقیت و نوآوری ترغیب می‌کند.

 

4. آمادگی برای آینده: جامعه امروزی بسیار به فناوری و دانش رایانه‌ای وابسته است. آموزش کامپیوتر به کودکان این امکان را فراهم می‌کند که آنها برای آینده‌ای که به طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود، آماده باشند.

 

5. افزایش اعتماد به نفس: موفقیت در حل مسائل و ایجاد پروژه‌های کوچک در دنیای دیجیتال باعث افزایش اعتماد به نفس کودکان می‌شود و آنها را به انجام چالش‌های جدید و تلاش برای رسیدن به اهدافشان تشویق می‌کند.

 

6. توسعه مهارت‌های همکاری و تیمی: بسیاری از پروژه‌های کامپیوتری نیازمند همکاری و تعامل در یک تیم هستند. آموزش کامپیوتر به کودکان این فرصت را فراهم می‌کند تا مهارت‌های همکاری و تیمی خود را توسعه دهند.

 

7. ترغیب به تفکر انتقادی: برنامه‌نویسی و حل مسائل کامپیوتری نیازمند تفکر انتقادی و تحلیلی است. آموزش این مهارت‌ها به کودکان کمک می‌کند تا به طور فعال‌تری در فرآیند تفکر و تحلیل مسائل شرکت کنند.

 

به طور کلی، آموزش کامپیوتر به کودکان به عنوان یک ابزار آموزشی موثر، می‌تواند در توسعه شخصیت و مهارت‌های زندگی آنها تأثیرگذار باشد و آنها را برای موفقیت در دنیای دیجیتال آینده آماده کند.

پنهان نمایش

سن مناسب آموزش کامپیوتر به کودکان

سن مناسب برای آموزش کامپیوتر به کودکان به طور کلی می‌تواند از 7 سالگی شروع شود. اما باید توجه داشت که هر کودک ممکن است با توجه به توانایی‌ها و توجه خود، در سنین مختلف بهترین زمان برای شروع آموزش را داشته باشد.

 

برای بسیاری از کودکان، ۸ سالگی می‌تواند زمان مناسبی برای آغاز آموزش کامپیوتر باشد، زیرا در این سن، آنها قادر به فهم مفاهیم پایه کامپیوتر و برنامه‌نویسی هستند و همچنین دارای توانایی کنجکاوی بیشتری هستند.

 

مهمترین نکته این است که آموزش کامپیوتر به کودکان باید به شکلی باشد که آنها را به دنیای فناوری معرفی کند و همچنین از آنها برای یادگیری و خلاقیت استفاده کند، اما باید از آنها خسته نکند یا فشار بیش از حدی بر آنها اعمال نشود. بهتر است از ابزارها و منابعی استفاده شود که بازی‌های آموزشی و فعالیت‌های تعاملی را در اختیار کودکان قرار دهد تا یادگیری به صورت لذت‌بخش برای آنها باشد.

پنهان نمایش

جلسات هفتگی

  24 جلسه (5 الی 8 نفر)  60 دقیقه ای

زمان دوره

هر ترم در مدت سه ماه برگزار می شود.

گام میانی

آموزش کامپیوتر

گارانتی

4 جلسه گارانتی بی قید و شرط

تخفیف عضویت

تا 15% تخفیف برای اشتراک 6 ماهه

اشتراک ماهانه

اشتراک 1 ماهه 890 هزار تومان

ثبت نام دوره آموزش کامپیوتر کودکان

دانش آموزان با ثبت نام در برنامه نویسی کودکان در دومین گام به آموزش کامپیوتر کودکان می پردازند. با توجه به اهمیت آشنایی با مباحث کامپیوتری این دوره در رده برنامه نویسی کودکان قرار گرفته است.