ثبت نام
آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا

کامل ترین آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا

سرفصل‌های مقاله

منظور من از آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا یادگیری برنامه نویسی در اندروید، یادگیری برنامه نویسی برنامه های جاوا برای دستگاه های دارای اندروید است. به آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا عبارت دیگر، شما قرار است دانش خود را از جاوا برای ایجاد اپلیکیشن به کار ببرید. درست است آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا که از سال 2017، برنامه های بومی را می توان با استفاده از Kotlin، یک زبان برنامه نویسی دیگر ایجاد کرد.

اما من ترجیح می دهم روی جاوا تمرکز کنم. (توصیه می کنم به مقاله 7 من که چرا باید برنامه نویسی را در جاوا یاد بگیرید نگاهی بیندازید، جایی که من توضیح می دهم که تصمیم خود را دقیقاً بر اساس آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا این زبان است نه زبان دیگری. در همین مقاله تفاوت بین یک برنامه کاربردی را توضیح می دهم. بومی و یک برنامه چند پلتفرمی).

آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا

علاوه بر این، می‌توانید برنامه‌هایی ایجاد کنید که قابل نصب بر روی تلفن‌ها، تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند (Android Wear)، تلویزیون (Android TV)، اتومبیل‌ها (Android Auto) و دستگاه‌های هوشمند آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا (که به اینترنت اشیا معروف است، با Android Things) .

آموزش برنامه نویسی در اندروید: اپلیکیشن ها بنابراین اگر جاوا بلد باشم، آیا می توانم برنامه های اندروید بنویسم؟همین الان به شما می گویم: برای برنامه نویسی در اندروید، دانستن جاوا کافی نیست.جاوا زبانی است آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا که قرار است از آن استفاده کنید، اما برای برنامه نویسی یک برنامه برای دستگاه های اندرویدی باید کتابخانه های اندروید را بدانید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی اندروید بپردازید.

یک کتابخانه (و تعداد زیادی وجود دارد، هم برای استفاده در اندروید و هم برای جاوا به طور کلی) مجموعه ای از ابزارهای خاص است که برای یک هدف خاص استفاده می شود.برای مثال، فرض کنید می خواهید آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا یک جدول بسازید.آموزش برنامه نویسی در اندروید: جاوا و کتابخانه ها و هر که میز می گوید، می گوید خانه. در اینجا شما مقدار زیادی چوب دارید.

برنامه‌نویسی با جاوا، بدون استفاده از کتابخانه‌ها، مانند این است که بخواهیم آن میز را با مجموعه‌ای از ابزارهای اولیه بسازیم: تبر، اره، چکش، میخ و یک جنگل برای تهیه چوب. برنامه نویسی با استفاده از آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا کتابخانه ها مانند استفاده از یک کیت مونتاژ است: شما از قبل تخته ها را برش داده اید، سمباده و لاک زده اید، یک اسلحه میخکوبی و یک کتابچه راهنمای دستورالعمل.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی اندروید برای نوجوانان بپردازید.

نتیجه یکسان است، اما با کار بسیار کمتر. به عنوان یک قانون کلی، هر زمان که می توانید از کتابفروشی ها استفاده کنید و سعی نکنید دوچرخه را دوباره اختراع کنید.به طور خاص در اندروید، شما باید نکات و آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا نکات یک برنامه را یاد بگیرید: نحوه ایجاد یک رابط و تعامل با آن، نحوه ایجاد فعالیت های جدید (صفحه نمایش)، منوها، عناصر موبایل، اعلان ها. دانش جاوا ضروری است، اما کافی نیست.

من می خواهم برنامه نویسی در اندروید را یاد بگیرم. از کجا شروع کنم؟اگر اینجا هستید، به این دلیل است که می خواهید به طور خاص بدانید که چگونه به روشی خودآموز یاد بگیرید.به خاطر داشته باشید که آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا می توانید تعداد زیادی آموزش در اینترنت به خصوص به زبان انگلیسی مانند Vogella یا به زبان اسپانیایی AndroidYa پیدا کنید. با این حال، من توصیه نمی کنم که با آنها شروع کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اندروید برای کودکان بپردازید.

میدونی چرا؟زیرا آموزش ها برای یادگیری نیست، بلکه برای مشورت است. به عبارت دیگر، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه کار خاصی را در برنامه خود انجام دهید، می توانید از آنها به عنوان ماده مرجع آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا استفاده کنید، اما یادگیری نحوه انجام کارهای فردی از ابتدا فایده چندانی نخواهد داشت. چنین یادگیری آشفته ای فقط باعث ناامیدی شما و تسلیم شدن شما می شود.

با پروژه ها یاد بگیرید زمانی که شروع به آماده شدن برای آزمون گواهینامه جاوا (OCAJP8) کردم، از منابع زیادی استفاده کردم و اگرچه گاهی اوقات کمی خسته کننده بود، اما با تکرار و تکرار کدهای کوچک، با آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا رعایت موارد زیر موفق شدم با نمره خوبی در این آزمون شرکت کنم. کتابچه راهنمای جین بویارسکی و اسکات سلیکوف.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه کدنویسی اندروید بپردازید.

با این حال، وقتی سعی کردم در آزمون بعدی همین کار را انجام دهم، مجبور شدم تسلیم شوم.چرا؟زیرا مقدار مواد تحت پوشش آزمون سطح حرفه ای بسیار زیاد است. خیلی بزرگ است که بتوان با آن رویکرد آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا “تمرین چیزهای شل” را رعایت کرد. من خوب شروع کردم، اما زمانی فرا رسید که از حجم اطلاعات غرق شدم.

اگرچه از نظر درک مطلب از آزمون OCA آسانتر است (شروع از صفر در ابتدا دشوار بود)، مقدار مطالب موجود در چاه روشنایی جایگزین آن امکانات می شود.به همین دلیل است که من پیشنهاد کرده ام آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا که آزمون گواهینامه OCP را با یادگیری از طریق پروژه ها یاد بگیرم. هفته آینده با جزئیات بیشتری در مورد آن صحبت خواهم کرد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اندروید با پایتون بپردازید.

در رابطه با اندروید از ابتدا مشخص بود که می خواهم از طریق پروژه یاد بگیرم. من با دوره های Udacity امتحان کردم. آنها خوب هستند و شما برنامه های مختلفی را مرحله به مرحله ایجاد می کنید، اما من آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا متوجه شده ام که شخصاً دوره های مبتنی بر ویدیو برای همیشه طول می کشد. بنابراین در آمازون چند دفترچه راهنما خریدم.

کتابچه راهنمای من برای یادگیری برنامه نویسی در اندروید کتاب عالی اندروید، نوشته خسوس توماس ژیرونس ژسوس توماس ژیرونز، دکترای علوم کامپیوتر، استاد تمام بخش ارتباطات در دانشگاه پلی تکنیک آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا والنسیا است.کتاب بزرگ اندروید اونی که خریدم همین بود که به نسخه 6.0 اندروید آپدیت شد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله ساده ترین زبان برنامه نویسی اندروید بپردازید.

آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا به طور کامل

این راهنما شامل دو پروژه است که با آنها یک برنامه از ابتدا ایجاد می کنید. در یکی از آنها برنامه ای به نام مکان های من ایجاد می کنید که برای ایجاد لیستی از مکان های مورد علاقه شما با داده هایی مانند آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا مکان مکان، نام، مخاطبین و غیره استفاده می شود.پروژه دیگر، بسیار جالب تر، شما یک بازی گرافیکی کامل به نام سیارک ها ایجاد می کنید.

در آن شما یک سفینه فضایی را هدایت می کنید و باید از سیارک هایی که روی صفحه ظاهر می شوند طفره بروید. شما همچنین می توانید آنها را با موشک منفجر کنید.چیزی که من را از این دفترچه راهنما دور آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا کرد این است که این آخرین برنامه دیگر از Google Play قابل دانلود نبود و به نظر می رسید که روی گوشی من (دقیقاً با اندروید 6.0) خیلی خوب کار نمی کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله بازی سازی اندروید بپردازید.

بنابراین، بین آن و من شروع به آماده سازی کردم. OCP، مدت کوتاهی پس از شروع آن را کنار گذاشتم. بعداً به شما خواهم گفت که چرا نظرم را تغییر دادم و چرا آن را کتابچه راهنمای آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا خوبی می دانم.برنامه نویسی اندروید: راهنمای مزرعه نرد بزرگ، نوشته بیل فیلیپس، کریستین مارسیکانو و کریس استوارت.

این راهنما بر اساس دوره های برنامه نویسی برگزار شده توسط Big Nerd Ranch است.این راهنما شامل هشت پروژه عظیم است. به عبارت دیگر، در پایان کتاب توسط خودتان، گام به گام، 8 اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا مختلف ساخته اید:GeoQuiz، که با آن ابتدایی ترین چیزها را یاد می گیرید.نیت مجرمانه، با لیست ها، قطعات و پایگاه های داده.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اندروید چیست بپردازید.

BeatBox، تولید مثل صدا.NerdLauncher، برای تعامل با سایر برنامه ها.PhotoGallery، یک مشتری فلیکر.DragAndDraw، که با استفاده از آن یاد می گیرید که از صفحه لمسی استفاده کنید.غروب خورشید آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا که با آن انیمیشن می سازید.Locatr، که با آن استفاده از نقشه های گوگل را یاد می گیرید.

راهنمای مزرعه نرد بزرگ اندروید من این کتابچه راهنمای کاربر را چند ماه پیش شروع کردم و زمانی که به نیمه راه رسیدم، باید از نو شروع می کردم. مشکل این است که، حتی اگر از طریق پروژه ها یاد بگیرید، آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا باید هر کاری را که انجام می دهید بارها تمرین کنید. مواد زیادی وجود دارد و در ابتدا نمی توان همه چیز را جذب کرد.

برای مثال، نحوه تعامل Fragments با فعالیت های مربوطه می تواند در ابتدا کمی گیج کننده باشد، بنابراین شروع به ایجاد چند یادداشت از کتابچه راهنما کردم، جایی که تمام اطلاعات ضروری هر موضوع را جمع آوری آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا می کنم. در مرحله بعد، من شروع به تمرین مطالبی که قبلاً یاد گرفته‌ام را بارها و بارها شروع کرده‌ام، و انواع هر برنامه‌ای را که می‌سازم ایجاد می‌کنم.

بنابراین، من تقریباً فرآیند را خودکار کرده ام و عملکرد داخلی برنامه برای من شفاف تر است.بهترین، اگر نه تنها، راه برای یادگیری (و یادگیری کدنویسی در اندروید نیز از این قاعده مستثنی نیست) از طریق آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا پروژه است.آن را به اشتراک بگذارید همانطور که می بینید، با این دو راهنما می توانید 10 برنامه و از بین آنها تعداد نامحدودی از تغییرات و ترکیب ها ایجاد کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله ساده ترین نرم افزار برنامه نویسی اندروید بپردازید.

شما چیزهای زیادی یاد می گیرید، و به خوبی یاد می گیرید، به روشی منظم.نظر شما در مورد این راهنماها چیست؟من در بالا به شما گفتم که دفترچه راهنمای Gironés مرا عقب کشید، اما بعد نظرم تغییر کرد.مشکل آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا در نگرش من بود. فکر کردم از آنجایی که برنامه آنطور که باید کار نمی کند (الان فکر می کنم به این دلیل است که گوشی من ژیروسکوپ ندارد).

ارزش وقت گذاشتن را نداشت. بعداً متوجه شدم که این یک فرصت عالی برای یادگیری است، زیرا یافتن راه حل در دستان من است. اگر مشکل در نبود ژیروسکوپ باشد، من نمی توانم کاری انجام دهم. اما اگر نه؟ آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا به محض اینکه کتابچه راهنمای Big Nerd Ranch را به پایان برسانم، می‌خواهم با سر به سیارک‌ها بروم، به شما قول می‌دهم.

همچنین، من کتابچه راهنمای کاربر را مرور کرده ام و می دانم که حاوی اطلاعات زیادی است که در کتابچه راهنمای The Big Nerd Ranch وجود ندارد.کتابچه راهنمای Big Nerd Ranch برای من بسیار کامل به آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا نظر می رسد، و این واقعیت که شامل هشت پروژه در حال حاضر به نظر من یک مزیت بزرگ است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اندروید با جاوا اسکریپت بپردازید.

اکنون، ما باید پیچیدگی را با هم مقایسه کنیم. شاید پروژه سیارک ها بسیار پیچیده تر از برخی از پروژه هایی باشد که در آن ظاهر می شوند، من آن را رد نمی کنم.به روز رسانی: من کتابچه راهنمای Big Nerd Ranch را تمام کردم آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا و عالی بود. به طور جدی، من چیزهای زیادی یاد گرفته ام و هنگام ایجاد برنامه ها احساس اعتماد به نفس بیشتری دارم.

اگر در مورد یادگیری خود جدی هستید، این کتابچه راهنمای شما است.من آن را به لیست منابع خود برای یادگیری اضافه کرده ام.آن دفترچه راهنما است فکر می کنید برای اندروید 6.0، از آن جا نمانده است؟خیر آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا یکی از تفاوت های (بسیار) بین اندروید و iOS (سیستم عامل آیفون) این است که اپل هم سیستم عامل و هم دستگاه را ایجاد و توزیع می کند.

و اگر می خواهید برای آیفون برنامه توسعه دهید، فقط باید به آخرین نسخه فکر کنید. از هر دو. در اندروید همه چیز پیچیده تر است.دستگاه‌های بی‌شماری وجود دارند که با اندروید با اندازه‌ها و تراکم‌های مختلف آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا صفحه نمایش کار می‌کنند. همچنین، هنوز گوشی های بسیاری با نسخه های بسیار قدیمی اندروید (4.4، 5.0 یا حتی قبل از آن) وجود دارد.

سهم بازار نسخه اندروید هنگامی که پروژه ای را در اندروید استودیو (نرم افزار رایگان ارائه شده توسط گوگل برای ایجاد اپلیکیشن) ایجاد می کنید، یکی از کارهایی که انجام می دهید این است که انتخاب کنید برنامه آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا شما با کدام نسخه از اندروید کار کند. اگر اندروید 6.0 را انتخاب کنید، سهم گوشی‌ها (و تبلت‌هایی) که می‌توانید برنامه خود را روی آن‌ها نصب کنید.

با این حال، اگر اندروید 4.4 را انتخاب کنید، برنامه شما برای 95.9٪ 90.1٪ دستگاه ها در دسترس خواهد بود.نسخه های پلتفرم به روز رسانی: مشخص شد که توزیع نسخه های اندرویدی که اندروید استودیو آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا نشان می دهد به روز نیست (همانطور که می بینید، اندروید Oreo 8.0 و 8.1، API 26 و 27 را نشان نمی دهد).

در حالی که Android Studio همچنان همان توزیعی را که در بالا به شما ارائه دادم نشان می دهد، نمودار پیوست در صفحه رسمی توسعه دهندگان اندروید ظاهر می شود.اگر اندروید 6 را انتخاب کنید، 66.4 درصد از دستگاه ها آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا می توانند برنامه شما را نصب کنند.سهمیه هر نسخه از اندروید.

به روز نیست: اندروید 8.0 و 8.1 موجود نیستاما این یک گرفتاری دارد.هر نسخه از اندروید چیز جدیدی به ارمغان می آورد. برای مثال، اگر من 4.4 Kitkat را انتخاب کنم، فقط می‌توانم از ویژگی‌های اندروید موجود برای آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا آن نسخه استفاده کنم (هر چیزی که در برنامه خود قرار می‌دهم باید روی گوشی دارای Android 4.4 کار کند) و به شدت محدود می‌شوم.

با این حال، با انتخاب 6.0 Marshmallow تعداد زیادی کتابخانه و توابع جدید را در اختیار دارم که برای نسخه های قبلی در دسترس نبودند. همانطور که یاد می‌گیرم، درصد دستگاه‌هایی که می‌توانند برنامه‌های من را آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا نصب کنند، افزایش می‌یابد.بنابراین، می‌توانم بر یادگیری نحوه ایجاد یک برنامه برای Android 6.0 تمرکز کنم.

بدون اینکه وسواس داشته باشم که هر سال Google نسخه جدیدی از اندروید را منتشر می‌کند (در سال 2018 نسخه 9.0 را منتشر خواهد کرد).برای یادگیری برنامه نویسی اندروید، نیازی به خرید آخرین نسخه آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا کتابچه راهنما، به روز شده به آخرین نسخه اندروید ندارید.آن را به اشتراک بگذارید.

اگر بخواهم اپلیکیشنی بسازم که از نظر زیبایی شناسی خوب به نظر برسد، چه؟این بخش سخت است، زیرا دانستن نحوه برنامه نویسی کافی نیست. در اصل اگر اپلیکیشن شما ساده است، باز هم به گرافیک زیاد آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا یا رابط پیچیده ای نیاز ندارید و می توانید به تنهایی مدیریت کنید. هرچند، این وضعیت، موردنظر نیست.

یادگیری برنامه نویسی در اندروید بسیار بیشتر از یادگیری برنامه نویسی است.چند بار برای من اتفاق افتاده است که ایده خوبی برای یک برنامه داشته باشم، اما وقتی سعی می کنم رابط را طراحی کنم، وحشتناک آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا به نظر می رسد. و آیا شما می دانید چرا؟ چون گرافیست نیستم. من نمی دانم چگونه از ایلوستریتور، فتوشاپ یا افترافکت استفاده کنم.

همه ابزارهای Adobe، بسیار قدرتمند و پیچیده، اگر می خواهید به آنها مسلط شوید. بنابراین نه، من نمی توانم گرافیک ها و انیمیشن های زیبایی را که در برنامه های دیگر ظاهر می شود ایجاد کنم.برای حل این آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا مشکل، من سه راه حل ممکن پیدا کرده ام:روی عناصری تمرکز کنید که می توانم با جاوا ایجاد کنم.

مشکل این است که من هنوز یک طراح گرافیک نیستم و رابط ها هنوز زشت هستند. البته می توانم از طرح های UpLabs الهام بگیرم.استفاده از ابزارهای Adobe را یاد بگیرید، به عنوان یک طراح آموزش ببینید. آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا ایده خوبی است، اما به خاطر داشته باشید که طراح بودن یک حرفه دیگر است. آیا می خواهم برنامه نویس شوم؟

یا طراح گرافیک؟ هر دوی آنها؟ نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم بهتر است به تنهایی بر ویولن مسلط باشیم تا اینکه بخواهیم یک گروه تک نفره باشیم.
با یک طراح گرافیک تماس بگیرید که با توضیح در مورد آنچه آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا می خواهم برنامه من انجام دهد، بتواند یک رابط خوب (یا حتی چندین رابط برای تمام صفحه های برنامه و نحوه تعامل آنها با یکدیگر) طراحی کند. با گرافیک لازم این گزینه مورد علاقه من است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =