ثبت نام

آموزش اسکرچ برای کودکان رایگان

آموزش اسکرچ به کودکان روز به روز در حال گسترش است. نرم افزار اسکرچ برای تربیت تفکر منطقی و بهبود مهارت‌های مرتبط با علوم کامپیوتر در کودکان کاربرد دارد. در نگاه اول شاید این سوال به ذهنتان بیاید که کاربرد برنامه اسکرچ چیست؟ برای آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ با ما همراه باشید.

ایرانیان سایبر در راستای ارتقای سطح دانش برنامه اسکرچ در کشور عزیزمان ایران به صورت رایگان فیلم های با کیفیت آموزش اسکرچ را در اختیار کودکان قرار می دهد. 

برنامه اسکرچ چیست؟

برنامه اسکرچ یک زبان برنامه نویسی بلوکی و بصری است که در جهان برای کودکان و نوجوانان 8 تا 16 سال ارایه می باشد. برنامه اسکرچ در قالب بازی و بازی سازی به آموزش مهارت حل مساله برای کودکان و نوجوانان می پردازد. برنامه اسکرچ یکی از بهترین زبان ها برای شروع برنامه نویسی کودکان است.

در کشورهای مطرح جهان آموزش اسکرچ ارایه می شود. از کشور های مختلف جهان از جمله آمریکا ، انگلیس ، اسپانیا و …. برای یادگیری برنامه نویسی نزد ما آمده اند. اسکرچ اولین گام یادگیری برنامه نویسی برای فرزند شماست. برای دیدن تمامی دوره های به صفحه اصلی بروید و با توجه به رده سنی فرزندتان دوره مورد نظر برای شروع را انتخاب بفرمایید.

اسکرچ

آموزش برنامه اسکرچ | رایگان

انشالله به زودی فیلم های آموزش برنامه اسکرچ ضبط و جایگزین خواهند شد. فیلم های فعلی توسط ما آماده نشده اما چون کیفیت قابل قبولی داشت برای استفاده عزیزان قرار داده شده است. 

بازی اسکرچ

ساخت بازی اسکرچ بسیار جذاب است، به خصوص اگر بازی شما آنقدر جذاب باشد تا افراد زیاد به انجام بازی با آن بپردازند. برای مشاهده همه بازی های به صفحه بازی اسکرچ بروید.

دانلود برنامه اسکرچ

جهت دانلود برنامه اسکرچ روی دکمه زیر کلیک کنید و با توجه به نسخه سیستم خود به دانلود برنامه اسکرچ بپردازید.

ویژگی های کلاس آنلاین اسکرچ

اگر فرزند شما تمایل به دیدن فیلم های آنلاین اسکرچ ندارد و تمایل دارد در یک محیط جذاب همراه با همسن و سال های خودش به یادگیری و تمرین اسکرچ بپردازد. پیشنهاد می کنیم روی دکمه زیر کلیک کرده و شرایط کلاس های آنلاین اسکرچ ایرانیان سایبر را بررسی بفرمایید.

برنامه اسکرچ

آموزش برنامه اسکرچ

کد نویسی اسکرچ چیست؟

قبل از اینکه به بررسی آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ بپردازیم. Scratch یک پلتفرم کدنویسی رایگان مبتنی بر بلوک است که به شما امکان می دهد که هرچه می خواهید بسازید مثل انواع بازی ها و انیمیشن ها.

با شروع آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ در اسکرچ و آموزش برنامه اسکرچ می‌توانید انواع مختلفی از پروژه‌ها را برنامه‌ریزی کنید، مانند قلم جادویی، بازی برچسب جادوگر، هندسه، بازی بسکتبال، Pacman یا Snake. Scratch برای دانش آموزان 8-16 ساله طراحی شده است، اما می تواند توسط همه استفاده شود.

آموزش اسکرچ

آموزش برنامه اسکرچ

پیشنهاد می کنیم مقاله اسکرچ جونیور چیست؟ را مطالعه کنید

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ

آموزش رایگان نرم افزار اسکرچ

در اینجا با چند مرحله ساده شروع به یادگیری کد نویسی Scratch و آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ می کنیم. طراحی بازی اسکرچ به گونه‌ای است که افراد مختلف می‌توانند در آن خلاقیت خود را به نمایش بگذارند

یک پروژه جدید شروع کنید

اولین مرحله در آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ باید، ابتدا صفحه اسکرچ را در MIT باز کنید. در مرحله بعد، روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید تا یک پروژه جدید بسازید. شما باید صفحه ای داشته باشید که شبیه این باشد:

بلوک های کد را بکشید

مرحله بعد در آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ و آموزش برنامه اسکرچ بلوک های کد در سمت چپ صفحه نمایش هستند. برای کدنویسی، بلوک ها را کلیک کرده و به فضای مرکزی بزرگ بکشید. در ابتدا، شخصیت ها و اشیاء “جن” نامیده می شوند. شما می توانید هر تعداد اسپرایت را که می خواهید اضافه یا حذف کنید. هر بار که یک اسپرایت اضافه می کنید، روی صحنه ظاهر می شود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله دوره های صفر تا صد ایرانیان سایبر  بپردازید.

روی sprites کلیک کنید تا برای آنها کدنویسی کنید

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ روی هر اسپرایت کلیک کنید تا برای آن اسپرایت خاص کد کنید. صدها جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد. خواه یک بازیکن فوتبال، یک پروانه یا یک بالرین باشد، آموزش اسکرچ دانش آموزان ما در دوره Scratch Ninja هرگز با انتخاب های خلاقانه و خطوط داستانی خود شگفت زده نمی شوند.

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ برای کدنویسی، می‌توانید بلوک‌های کد را از سمت چپ بکشید برنامه اسکرچ و به هم متصل کنید. هر اسپرایت و همچنین پس‌زمینه، کد مخصوص به خود را خواهند داشت.

این بلوک ها می توانند جن ها را به حرکت درآورند، صدا ایجاد کنند و رنگ را تغییر دهند. آموزش اسکرچ و هنگامی که به یکدیگر متصل می شوند مجموعه ای از اقدامات را برای ساخت بازی ها، انیمیشن ها و سایر پروژه های خود تشکیل می دهند.

مراقب اجرای کد خود باشید

پس از اینکه پروژه خود را کدگذاری کردید در آخرین مرحله آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ ، می توانید روی پرچم سبز کلیک کنید تا کد خود را در مرحله اجرا کنید.

اگر می خواهید پروژه خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که در زیر حساب شما ذخیره شده است. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، روی “ورود به سیستم” کلیک کنید. آموزش اسکرچ اگر نیاز به ایجاد حساب دارید، روی “پیوستن به اسکرچ” کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید (مطمئن شوید که یک والدین همراه خود دارید!).

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور را مطالعه کنید

یک پروژه جدید شروع کنید

برای کدنویسی در اسکرچ، ابتدا صفحه اسکرچ را در MIT باز کنید. در مرحله بعد آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ ، روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید تا یک پروژه جدید بسازید. شما باید صفحه ای داشته باشید که شبیه این باشد:

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ ساخت پروژه

بلوک رویدادها در Scratch

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ و آموزش برنامه اسکرچ این بلوک‌های زرد رنگ شکل خاصی دارند و برجستگی در بالای آن قرار دارد. این بلوک ها “بلاک های شروع” هستند، به این معنی که باید در بالای هر تکه کدی که ایجاد می کنیم قرار گیرند. آموزش اسکرچ آنها به ما می گویند که کد چه زمانی اجرا می شود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی کودکان اسکراچ بپردازید.

بلوک های حرکتی را خراش دهید

این بلوک‌های آبی رنگی به جن شما اجازه حرکت، چرخش و سر خوردن را می‌دهند. سعی کنید یک بلوک حرکتی را با یک بلوک رویداد ترکیب کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد!

آموزش نرم افزار اسکرچ

مراقب اجرای کد خود باشید

مرحله آخر آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ پس از اینکه پروژه خود را کدگذاری کردید، می توانید روی پرچم سبز کلیک کنید تا کد خود را در مرحله اجرا کنید.

اگر می خواهید پروژه خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که در زیر حساب شما ذخیره شده است. آموزش اسکرچ اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، روی “ورود به سیستم” کلیک کنید. اگر نیاز به ایجاد حساب دارید، روی “پیوستن به اسکرچ” کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید (مطمئن شوید که یک والدین همراه خود دارید!).

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش آنلاین اسکرچ بپردازید.

اشنایی با بلوک ها

آموزش انواع بلوک های اسکرچ

انواع مختلفی از بلوک ها در Scratch وجود دارد و ما همیشه هیجان زده هستیم که بدانیم کدام بلوک ها مورد علاقه دانش آموزان ما هستند.

توجه کنید که چگونه اکثر بلوک ها با یک بریدگی خاص در بالا و پایین شکل می گیرند. آموزش اسکرچ این برای این است که آنها بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند! در اینجا برخی از مهم ترین بلوک ها آورده شده است:

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله دانلود کتاب آموزش اسکرچ بپردازید.

بلوک رویدادها در Scratch
آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ این بلوک‌های زرد رنگ شکل خاصی دارند و برجستگی در بالای آن قرار دارد. این بلوک ها “بلاک های شروع” هستند، به این معنی که باید در بالای هر تکه کدی که ایجاد می کنیم قرار گیرند. آنها به ما می گویند که کد چه زمانی اجرا می شود.

زمانی که روی پرچم سبز کلیک می شود (زمانی که برنامه شروع می شود)، کد را اجرا کنید. بیشتر اوقات، ما از این بلوک استفاده می کنیم

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ با فشار دادن یک کلید، کد را اجرا کنید. از منوی کشویی برای انتخاب کلید مورد نظر خود استفاده کنید!

زمانی که اسپرایت کلیک شد، کد را اجرا کنید.

بلوک های حرکتی را خراش دهید
این بلوک‌های آبی رنگ به اسپرایت شما اجازه حرکت، چرخش و سر خوردن را می‌دهند.

این بلوک به شما اجازه می دهد تا اسپرایت خود را جابجا کنید. در جهتی حرکت می کند که اسپرایت شما رو به آن است

این بلوک ها به شما این امکان را می دهند که اسپرایت خود را به راست یا چپ بچرخانید.

این بلوک به اسپرایت شما اجازه می‌دهد به یک موقعیت «پرش» کند. برای مشاهده گزینه های مختلف می توانید روی منوی کشویی کلیک کنید!

این بلوک به اسپرایت شما اجازه می دهد تا به آرامی روی صفحه نمایش شما به موقعیت دلخواه بچرخد.

این بلوک ها به شما امکان می دهند جهتی را که اسپرایت شما رو به آن است را تنظیم کنید

سعی کنید یک بلوک حرکتی را با یک بلوک رویداد ترکیب کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد!

بلوک به نظر می رسد
این بلوک های بنفش رنگ ظاهر اسپرایت شما را تغییر می دهد.

این بلوک ها اندازه اسپرایت شما را تغییر می دهند.

این بلوک ها رنگ اسپرایت شما را تغییر می دهند. آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ از منوی کشویی برای دیدن جلوه های سرگرم کننده دیگر استفاده کنید!

این بلوک ها یک حباب گفتار یا فکر برای sprite شما با متن در بلوک کد ایجاد می کنند

حلقه ها – جریان کد اسکرچ خود را کنترل کنید
آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ این بلوک‌ها در بخش «کنترل» به رنگ نارنجی یافت می‌شوند. برنامه اسکرچ مانند بلوک های رویداد، آنها نیز شکل خاصی دارند. حلقه ها اجرای مداوم و تکرار را فعال می کنند.

حلقه forever به اجرای کد ادامه می دهد (تا زمانی که برنامه شما در حال اجرا باشد)

توجه داشته باشید که حلقه forever یک بریدگی در پایین ندارد. این به این دلیل است که حلقه برای همیشه اجرا می شود، بنابراین آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ هیچ چیز اضافه شده در زیر آن اجرا نمی شود!

حلقه تکرار به شما این امکان را می دهد که مشخص کنید چند بار می خواهید کد را اجرا کنید.

صداها – بلوک هایی برای فعال کردن جن های “صحبت کننده” و موارد دیگر
آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ این بخش به شما امکان می دهد صدا را به برنامه خود اضافه کنید. هر جن دارای صداهای متفاوتی است، اما شما همچنین می توانید صدای خود را از “برگه صداها” اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را وادار کنید تا پارس کند یا صداهایی را ضبط کنید تا “صحبت کند”.

در دنیای گسترده کدنویسی، آموزش اسکرچ دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد می تواند یک چالش باشد. بنابراین، اگر اسکرچ، پایتون و سایر زبان‌های برنامه‌نویسی برای کودکان ممکن است برای شما یونانی باشند، به جای درستی آمده‌اید! اجازه دهید دو مورد از محبوب ترین گزینه های زبان برنامه نویسی امروزی را برای شما ابهام کنیم.

اگر به دنبال ایجاد عشق به فناوری برای فرزندتان هستید، برنامه اسکرچ آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ پیمایش گزینه‌های مختلف برای زبان‌های آغازین یک قدم مهم برای شروع است. اما اول از همه، اجازه دهید مقداری از فشار را از بین ببریم: یادگیری کدنویسی یک فرآیند است، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد یافتن مناسب، پروژه یا زبان کامل نیست!

این یک سفر است، یک سفر واقعا سرگرم کننده که قرار است در طول مسیر تنظیم و اصلاح شود، آموزش اسکرچ و این پست به شما کمک می کند مطمئن شوید که دانش آموز شما با پای راست شروع می کند.

تجربیات مثبت اولیه هنگام یادگیری هر چیزی برای اولین بار بسیار قدرتمند هستند، آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم این کار را برای یادگیرنده خود ممکن کنید. برخی از عوامل مهمی که باید در نظر بگیرید عبارتند از سن، علایق و اهداف فرزندتان.

شاید به نظر می رسد که باید از طریق آن بررسی شود، اما نترسید: آموزش اسکرچ ما بیشتر این کار را انجام داده ایم!

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ برای کمک به شما برای اطمینان از اولین تجربه کدنویسی عالی برای فرزندتان، راهنمای ما آموزش پایتون و اسکرچ را با استفاده از هر یک از این عناصر ارائه می‌کند. ما ملاحظات کلیدی و نکات کلیدی را به روشی دانش‌آموز محور مرور می‌کنیم که از اصطلاحات گیج‌کننده جلوگیری می‌کند، بهتر است تصویری برای کودک خود ترسیم کنید.

با این حال، آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ هیچ قواعدی متناسب با همه قوانین وجود ندارد، برنامه اسکرچ بنابراین قدرت تخصص بی نظیر خود را در تعیین بهترین موارد برای زبان آموز دست کم نگیرید.

آموزش اسکرچ اگر می‌توانید قبل از غواصی از برخی اطلاعات پس‌زمینه اولیه استفاده کنید، این راهنمای کدگذاری مبتنی بر بلوک (Scratch) و این مقدمه برای برنامه‌نویسی پایتون برای بچه‌ها را بررسی کنید.

اسکرچ در مقابل پایتون

بیایید نگاهی دقیق تر به پایتون و اسکرچ به عنوان زبان های برنامه نویسی و فرصت های یادگیری برنامه اسکرچ بیندازیم!

پیچیدگی و جذابیت

اول از همه: Python یک زبان برنامه نویسی بسیار پیچیده تر از استفاده از Scratch است. در حالی که هر دو برای مبتدیان عالی هستند (در ادامه در این مورد توضیح خواهیم داد)، Scratch مبتنی بر بلوک است.

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ و بنابراین برای دانش‌آموزان جوان‌تر مناسب است، در حالی که پایتون برنامه‌نویسی مبتنی بر متن است و مقدمه‌ای قانع‌کننده برای برنامه‌نویسی برای دانش‌آموزان متوسطه ارائه می‌دهد.

برنامه های کاربردی و پتانسیل پروژه
برنامه اسکرچ یادگیری مبتنی بر پروژه آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ برای دانش آموزان در هر سنی بسیار مفید است، آموزش اسکرچ بنابراین پتانسیل زیادی برای هر دو زبان برنامه نویسی وجود دارد. کلید؟ با فرزندتان درباره اهداف و علایقش صحبت کنید.

آموزش برنامه اسکرچ

آموزش برنامه اسکرچ

هنگام استفاده از اسکرچ، دانش آموزان می توانند هنر و بازی های شگفت انگیزی خلق کنند و می توانند یادگیری خود را با سخت افزار غنی کنند. بچه ها عاشق یادگیری ایجاد یک بازی (شخصیت) هستند و یادگیرندگان جنبشی که با پروژه های عملی درگیر هستند.

می توانند Scratch را با روباتیک VEX متصل کنند. آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ همچنین گزینه‌های بین‌رشته‌ای متعددی را ارائه می‌کند زیرا بچه‌ها داستان یا آهنگ خود را با استفاده از ابزارهای ساده مبتنی بر بلوک یا کشیدن و رها کردن کد می‌نویسند.

از طرف دیگر پایتون دارای پتانسیل پروژه پیچیده تر و عملاً نامحدود است. آموزش اسکرچ و از آنجایی که در سطح دانشگاهی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، آسمان محدودیتی برای یادگیری کودکان است.

شاید دانش‌آموز شما عاشق بازی‌های ویدیویی باشد یا شیفته پیشرفت‌های اخیر در فناوری هوش مصنوعی باشد. از برنامه‌نویسی بازی‌های آرکید گرفته تا پیشرفت به یک دوره پیشرفته‌تر پایتون با الگوریتم‌های پیچیده، یادگیری ماشینی و رمزنگاری، این زبان موضوعی غنی است که منتظر کاوش است.

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ دانش‌آموزانی که در سنین راهنمایی هستند و نمی‌توانند برای کشف پایتون صبر کنند، ممکن است کار خوبی داشته باشند تا با یک پروژه روباتیک شروع کنند. Sphero سخت افزار بسیار خوبی ارائه می دهد تا مفاهیم پیچیده کدگذاری را کمی دقیق تر کند.

بنابراین، آموزش اسکرچ با دانش‌آموز خود در مورد اهدافشان صحبت کنید و برای ساختن چه چیزهایی هیجان‌زده‌تر هستند، برنامه اسکرچ و آن‌ها را برای موفقیت با اسکرچ یا پایتون آماده خواهید کرد.

طول پروژه
آموزش اسکرچ در یک یادداشت مرتبط، میزان کاری که برای دیدن یک بازده مشخص انجام می‌شود بین پایتون و اسکرچ بسیار متفاوت است.

پایتون می تواند بیشتر یک “سوختن آهسته” باشد. اگر دانش‌آموز شما ذهن تحلیلی دارد و از پازل‌های منطقی یا دیدن چگونگی تکامل یک موضوع لذت می‌برد، کدنویسی پایتون را دوست خواهد داشت. برای کسانی که تجربیات یادگیری بصری یا عملی بیشتری را ترجیح می دهند، در نظر داشته باشند که با چیزی ساده یا با یک افزونه سخت افزاری شروع کنند.

با اسکرچ ، آموزش اسکرچ مسیر برای دیدن نتیجه بسیار سریعتر است! به علاوه، آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ یادگیری زبان همراه با زنگ‌ها و سوت‌های فراوانی است تا بچه‌ها را درگیر و سرگرم نگه دارید.

فرزندم ابتدا کدام را باید یاد بگیرد؟
توصیه ما: آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ اگر دانش‌آموزی در سنین ابتدایی دارید، استفاده از اسکرچ مکانی عالی برای شروع است و می‌تواند مهارت‌های فکری آن‌ها را برای یادگیری برنامه‌نویسی مبتنی بر متن با پایتون در آینده تقویت کند.

اگر دانش آموز شما در سن متوسطه است، پایتون در بین زبان های برنامه نویسی شروع کننده عالی بسته به اهداف آنها است. همچنین در نظر گرفتن این نکته مفید است که تمرین یک برنامه نویس را می سازد، و برای دنبال کردن پروژه های پیشرفته تر می توان صبر کرد.

شباهت های اسکرچ و پایتون هر دو زبان برای مبتدیان عالی هستند برنامه اسکرچ بسیاری از والدین می پرسند که آیا بچه ها باید؟

اسکرچ را قبل از پایتون یاد بگیرید، و حقیقت این است: بستگی دارد!

سن دانش آموز شما عامل اصلی تعیین کننده در اینجا خواهد بود. آموزش اسکرچ Scratch برای برنامه نویسان ابتدایی دبیرستان و جوان تر ایده آل است. پایتون برای مبتدیان و بزرگتر از دبیرستان بهترین کار را دارد.

چرا؟ اسکرچ یک مقدمه کارتونی بسیار جذاب، رنگارنگ و کارتونی برای برنامه نویسی ارائه می دهد که برای بچه های کوچک عالی است. بچه‌ها عاشق تعامل با شخصیت‌های سرگرم‌کننده و استفاده از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک یا ابزارهای کشیدن و رها کردن هستند که دیدن سریع نتیجه کارشان را آسان می‌کند.

از سوی دیگر، پایتون نگاهی جذاب به این موضوع ارائه می‌کند که چگونه حرفه‌ای‌ها برخی از جذاب‌ترین فناوری‌ها – آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ فکر کردن به ماشین‌های خودران، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره- را نشان می‌دهند.

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ ارتباط با چیزهای جالب مانند آن، به علاوه امکان یک حرفه هیجان انگیز در برنامه نویسی در آینده، می تواند یک انگیزه قوی برای دانش آموزان بزرگتر باشد.

وقتی بچه‌ها گیر می‌افتند، آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ از سادگی نسبی پایتون در مقایسه با برخی از همسالانش قدردانی می‌کنند.

منابع آنلاین فراوانی برای پشتیبانی از یادگیری هر دو زبان وجود دارد
در دنیای یادگیری مجازی، این یک خبر عالی است. کلاس‌های کدنویسی آنلاین در اسکرچ و پایتون تجربیات یادگیری جذابی را ایجاد می‌کنند آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ و مهم‌تر از آن، بچه‌ها را با مربیان خبره مرتبط می‌کند تا آنها را راهنمایی کنند.

اسکرچ طیف گسترده ای از آموزش ها و منابع آموزشی را ارائه می دهد که دسترسی به آنها رایگان و آموزش اسکرچ استفاده آسان است.

کسانی که می خواهند آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ در زبان برنامه نویسی پایتون تخصص داشته باشند، می توانند مطالب رایگان عالی را در Udemy و Codecademy برای شروع پیدا کنند، آموزش اسکرچ و با پیشرفت، انجمن ها و وبلاگ های آنلاین بیشتری می توانند از توسعه مهارت آنها پشتیبانی کنند.

اسکرچ و پایتون دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند که به فناوری ادامه دهند
بهترین خبر از همه: هم اسکرچ و هم پایتون پتانسیل فناوری را باز می کنند و می توانند دانش آموزان را برای ادامه یادگیری تشویق کنند!

هنگامی که آنها شروع به کار می کنند، زبان های برنامه نویسی عالی بیشتری برای کودکان وجود دارد که می توانند آنها را کشف کنند و امکانات بی حد و حصری برای کارهایی که می توانند انجام دهند وجود دارد. با تشویق و حمایت، نمی توان گفت که یک کلاس Scratch یا Python به کجا می تواند منجر شود.

ما سال‌هاست که از پلتفرم اسکرچ برای آموزش برنامه‌نویسی به بچه‌ها در اردوهای تابستانی و دوره‌های آنلاین خود استفاده می‌کنیم. در این مدت، شاهد بودیم که بچه‌های 7 ساله به بالا اصول برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرند و به توسعه بازی‌های خود ادامه می‌دهند (بیشتر بیاموزید).

در این راهنمای کوتاه، ما توضیح خواهیم داد برنامه اسکرچ که چگونه اسکرچ برای مبتدیان آسان است آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ و چگونه می تواند به کودک شما کمک کند تا در برنامه نویسی یک شروع کند.

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ

آموزش scratch بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع کودکان است. آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ به گونه ای طراحی شده است که مانند سایر زبان های برنامه نویسی عمل کند و شامل تمام منطق و عناصر کلیدی برنامه نویسی مانند حلقه ها، متغیرها، توابع و شرطی ها است، اما بدون نحو دشوار رایج در بیشتر زبان های برنامه نویسی است.

آموزش برنامه نویسی اسکرچ

اگر قبلاً اصول آموزش برنامه نویسی اسکرچ را آموخته باشید یا در ریاضیات سریع یاد می‌گیرید، این عالی است. هنگامی که اصول اولیه آموزش scratch را انجام دادید، با تمرین و پیشرقت در آموزش برنامه نویسی اسکرچ می توانید به ساختن پروژه‌ها و بازی‌های فوق‌العاده از سیارک‌ها، رمز شکن‌های خودکار و بازی‌های پلتفرمر به سبک ماریو و کارهای مختلفی را انجام دهید.

دانلود آموزش اسکرچ

فیلم های زیادی از دانلود آموزش اسکرچ وجود دارد. اما با حضور در کلاس ، یک معلم هست تا مشکلات شما را برطرف کند. این خیلی بهتر از دانلود آموزش اسکرچ هست که در سطح اینترنت خیلی گسترده وجود دارد. از معایب دانلود آموزش اسکرچ این که بچه پس از ناتوانی در رفع خطا ممکن است با دلسردی و بی انگیزگی رو به رو شود.

نرم افزار اسکراچ

گاهی دیده شده نرم افزار اسکرچ رو با نام نرم افزار اسکراچ یاد می کنند. در واقع هر دو اینها یک است. نرم افزار اسکراچ در واقع مهارت حل مساله رو با بچه ها کار میکنه، و ان ها را برای ورود به دنیای کدنویسی واقعی آماده میکند. دوره های زیادی برای نرم افزار اسکراچ وجود دارد. دوره های نرم افزار اسکراچ برای بچه های 8 تا 11 سال ارایه می شود.

آموزش رایگان اسکرچ

آموزش رایگان اسکرچ در سطح اینترنت بسیار است اما عدم رفع اشکال بچه ها بزرگترین مشکل این آموزش های رایگان اسکرچ است. لذا  اگر از آموزش رایگان اسکرچ استفاده میکنید، حتما کسی را داشته باشید تا رفع اشکال سوالات بچه را انجام دهد.

سوالات متداول زبان اسکرچ

در این بخش به چند سوال متداول زبان اسکرچ پاسخ میدیم. اگر شما هم از زبان اسکرچ سوالی دارید در بخش نظرات مطرح بفرمایید. زبان اسکرچ معمولا برای مبتدیان هست پس بیشتر سوال های این بخش هم در همین راستا هستند.

آیا یادگیری اسکرچ آسان است؟

برای مبتدیان نباید یادگیری اسکرچ سخت باشد زیرا از عناصر بصری و قابلیت کشیدن و رها کردن ساده استفاده می کند. این به طور خاص برای بچه ها ایجاد شده است و هدف اصلی آن قرار گرفتن در معرض اولیه برای درک اصول کدنویسی و برنامه نویسی است.

علیرغم سادگی اسکرچ  ، برای یادگیری برنامه نویسی خوب است و به بچه ها اجازه می دهد پروژه هایی را ایجاد کنند که دارای سطح نسبتاً بالایی از پیچیدگی هستند، زیرا آنها بیشتر و بیشتر یاد می گیرند.

آیا اسکرچ برای مبتدیان خوب است؟

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ بهترین مقدمه برای برنامه نویسی برای مبتدیان و کودکان خردسال است. به زبان ساده، آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ این یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که به ساده سازی کدنویسی برای مبتدیان کمک می کند. از یک روش کشیدن و رها کردن استفاده می کند که به کودکان امکان می دهد اقدامات را سریع و آسان انجام دهند.

این رویکرد همان چیزی است که یادگیری اسکرچ را سخت نمی کند و شروع به کار با آن را آسان می کند. مواردی مانند حذف کاما و فراموش کردن بستن براکت حذف می شوند و تمرکز بیشتری روی مفاهیم برنامه نویسی ایجاد می کنند.

پس از شروع کار با اسکرچ ، بچه‌ها اغلب به استفاده آموزش اسکرچ از زبان‌های کدنویسی پیشرفته‌تر علاقه پیدا می‌کنند برنامه اسکرچ در اینجا 4 مورد عالی برای بچه‌ها وجود دارد که پس از پیشرفت از ابتدا شروع به یادگیری کنند.

حتی اگر قصد ندارید فرزندتان به یک برنامه نویس درجه یک تبدیل شود و فقط می خواهید که به عنوان یک مبتدی رویکرد خود را نسبت به تفکر منطقی بهبود بخشد، آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ اسکرچ راه خوبی برای کمک به این موضوع است. به عنوان مثال، بچه ها در اسکرچ با موانعی روبرو می شوند که باید با تفکر سیستماتیک و منطق حل مسئله بر آنها غلبه کنند.

یکی دیگر از جنبه هایی که اسکرچ را برای مبتدیان خوب می کند این است که شما همیشه برای شروع به کتابچه راهنمای کاربر نیاز ندارید. برای اکثر بچه ها به اندازه کافی آسان است که بتوانند آن را بدون هیچ کمکی بردارند. با پیشرفت و پیشرفت، داشتن شهریه و راهنمایی مفید است، اما شروع کار نسبتاً آسان است.

برای آسان‌تر کردن کار برای مبتدیان، شکل هر بلوک به کودک نشان می‌دهد که چه زمانی از آن استفاده کند. روی بلوک ها شیارهایی وجود دارد. یک بلوک می تواند یک شیار در زیر یا بالا داشته باشد و از شیار آن برای پیوند با بلوک های دیگر استفاده کند.

بلوک بدون شیار نشان می دهد که پیوندها ممکن نیست. آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ بلوک ها همچنین دارای رنگ هایی هستند که کدنویسان جوان را قادر می سازد تا با مفاهیم مختلف در محاسبات ارتباط ذهنی ایجاد کنند.

آیا اسکرچ برای یادگیری برنامه نویسی خوب است؟

در قرن بیست و یکم که فناوری با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال پیشرفت است، کودکان باید یاد بگیرند که چگونه به زبان کامپیوتر صحبت کنند. یادگیری کدنویسی مزایای شگفت‌انگیزی برای ذهن و آینده بچه‌ها دارد، اما یکی از چالش‌هایی که والدین اغلب با آن مواجه می‌شوند این است که تصمیم بگیرند بهترین وسیله‌ای که بچه‌های من می‌توانند با آن بیاموزند چیست.

در حالی که هیچ زبان برنامه نویسی “درستی” برنامه اسکرچ برای بچه ها وجود ندارد، هدف از یادگیری در آن سن باید بر مهارت های سرگرم کننده و حل مسئله متمرکز باشد.

اسکرچ آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ به عنوان یک بلوک سازنده خوب در راه استفاده از زبان های برنامه نویسی سنتی عمل می کند، بنابراین بهتر است به عنوان مقدمه ای برای برنامه نویسی به جای یک زبان برنامه نویسی “حرفه ای” در نظر گرفته شود.

هنگامی که زمان پیشرفت به چیزهای پیچیده تر فرا می رسد، اسکرچ به فرزند شما یک شروع ارزشمند در یادگیری برنامه نویسی می دهد. آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ آنها احتمالاً می توانند به زبان های پیچیده تر نگاه کنند. به عنوان مثال، بچه‌هایی که به پایتون می‌روند، مشابه‌های اسکرچ را خواهند دید.

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ به کودکان کمک می کند تا مفاهیم برنامه نویسی خاصی را درک کنند. این مفاهیم شامل متغیرها، حلقه ها، توابع، شرطی ها و لیست ها هستند. آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ این مفاهیم به بچه ها درک درستی از زمان و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد کدی برای الگوریتم هایشان می دهد.

وقتی آنها اینها را بفهمند و پروژه ها را با موفقیت ایجاد کنند، در آینده برای آنها آسان می شود که زبان های برنامه نویسی دیگر را انتخاب کنند.

جدای از ویژگی‌هایی که یادگیری اسکرچ را آسان می‌کند، آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ این واقعیت است که انجمن‌های آنلاین زیادی برای این پلتفرم اختصاص داده شده‌اند. به علاوه، البته، دوره‌هایی مانند دوره‌هایی وجود دارد که ما ارائه می‌دهیم تا به بچه‌های شما کمک کنیم تا مهارت‌های خود را به سطح بالاتری برسانند.

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ چیست؟

آیا کد نویسی اسکرچ رایگان است؟
بله، کد نویسی اسکرچ رایگان است! می توانید به وب سایت Scratch بروید، روی “ایجاد” آموزش اسکرچ در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و بلافاصله شروع به ساخت پروژه های خود کنید.

برنامه اسکرچ اگر می خواهید آنها را ذخیره کنید، باید یک آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

مزایا آموزش صفر تا صد نرم‌ افزار اسکرچ

مزایا آموزش صفر تا صد نرم‌ افزار اسکرچ

آموزش صفر تا صد نرم‌ افزار اسکرچ یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار است که به افراد امکان می‌دهد بدون نیاز به دانش پیشین در زمینه برنامه‌نویسی یا توانایی‌های فنی، مهارت‌های برنامه‌نویسی و تفکر الگوریتمی را از مبتدی تا پیشرفته یاد بگیرند. این دوره آموزشی با استفاده از یک واسط گرافیکی ساده و کاربرپسند، امکان ساخت انواع برنامه‌ها و بازی‌های کاربردی را فراهم می‌کند. یادگیری اسکرچ برای افرادی که به تازگی به عالم برنامه‌نویسی وارد شده‌اند یا تمایل به اشتغال در حوزه فناوری دارند بسیار مفید است.

یکی از مزایای بزرگ آموزش صفر تا صد نرم‌ افزار اسکرچ، سادگی و آسانی استفاده از این ابزار است. به دلیل واسط کاربری گرافیکی آن، هیچ نیازی به نوشتن کد برنامه ندارد و کاربران می‌توانند با استفاده از بلاک‌های مختلف، تنها با کشیدن و رها کردن آن‌ها، منطق و عملکرد برنامه خود را تعیین کنند. این امر به خصوص برای افراد تازه‌کار و کودکان، یادگیری برنامه‌نویسی را ساده و جذاب می‌کند.

با وجود مزایا، ممکن است آموزش صفر تا صد نرم‌ افزار اسکرچ برای کاربران حرفه‌ای و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای محدودیت‌هایی داشته باشد. این ابزار عمدتاً برای کاربران مبتدی طراحی شده است و در پروژه‌های بزرگ و پیچیده‌تر ممکن است کمی محدودیت‌هایی داشته باشد. همچنین، اگرچه اسکرچ محیطی جذاب برای یادگیری اولیه است، اما ممکن است نیاز به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهای پیشرفته‌تر داشته باشید تا بتوانید پروژه‌های پیچیده‌تر را به طور کامل پیاده‌سازی کنید. در نتیجه، تصمیم‌گیری برای یادگیری اسکرچ و یا زبان‌های برنامه‌نویسی سنتی باید براساس اهداف و نیازهای شخصی انجام شود.

طرحواره پیدا نشد.

آموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ
صفر تا صد نرم افزار اسکرچ 1

کارگردان: 968 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2022-01-04 15:38

امتیازدهی ویرایشگر:
5