ثبت نام
انواع برنامه نویسی کامپیوتر

آشنایی با انواع برنامه نویسی کامپیوتر

سرفصل‌های مقاله

انواع مختلف برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟از آنجایی انواع برنامه نویسی کامپیوتر که تعریف برنامه نویسی کامپیوتر بسیار گسترده است و استفاده انواع برنامه نویسی کامپیوتر از برنامه ها بسیار گسترده است، در واقع انواع مختلفی از برنامه نویسی کامپیوتری انواع برنامه نویسی کامپیوتر وجود دارد که اغلب به طور بسیار متفاوتی تعریف می شوند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی کامپیوتر چیست بپردازید.

ابتدایی ترین انواع برنامه نویسی کامپیوتری را می توان با زبان برنامه نویسی – مانند C، Lisp، یا Java® – که توسط برنامه نویس استفاده می شود، تجزیه کرد. در زمینه های انواع برنامه نویسی کامپیوتر دیگر، ممکن است فقط دو نوع برنامه نویسی کامپیوتری وجود داشته باشد: سیستم و برنامه.

انواع برنامه نویسی کامپیوتر

بین برنامه نویسی شبکه، برنامه نویسی وب و برنامه نویسی دسکتاپ تفاوت هایی وجود دارد. انواع مختلف برنامه نویسی کامپیوتری را می توان با پلتفرم هدف از هم جدا کرد، مانند انواع برنامه نویسی کامپیوتر برنامه نویسی سیستم های یکپارچه، برنامه نویسی سیستم های بلادرنگ یا برنامه نویسی پایگاه داده.

انواع مختلف برنامه نویسی رایانه اغلب با زبان مورد استفاده برای نوشتن نرم افزار تعریف می شوند. زبان‌های زیادی در دسترس هستند، اما معمولاً به زبان‌های ساختاریافته انواع برنامه نویسی کامپیوتر مانند C یا زبان‌های شی گرا مانند Java® تقسیم می‌شوند، که هر دو معمولاً توسط متخصصان برای کارهای مختلف استفاده می‌شوند.

زبان ها همچنین می توانند ضروری باشند، مانند آنهایی که قبلا ذکر شد، یا کاربردی مانند Lisp، که در آن برنامه ها به جای دستورات از یک سری توابع تشکیل شده اند. انواع برنامه نویسی کامپیوتر برخی از برنامه نویسی های کامپیوتری فقط با زبان های برنامه نویسی انجام می شود که به عنوان اسناد قابل خواندن توسط انسان تفسیر می شوند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله زبان برنامه نویسی کامپیوتر چیست بپردازید.

به طور سنتی بین دو نوع اصلی برنامه نویسی کامپیوتری تمایز وجود داشته است. اولین مورد برنامه نویسی کاربردی است و شامل نوشتن برنامه هایی است که می توانند مستقیماً انواع برنامه نویسی کامپیوتر برای عملکردهای خاص مورد استفاده قرار گیرند. روش دیگر، برنامه نویسی سیستمی است.

که به دنبال طراحی برنامه هایی برای مدیریت سخت افزار یا چارچوب هایی است که برنامه ها می توانند در آنها اجرا شوند، مانند سیستم عامل ها.همانطور که تکنولوژی شبکه و ارتباطات انواع برنامه نویسی کامپیوتر از راه دور بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفت، انواع خاصی از برنامه نویسی کامپیوتری شروع به متمایز شدن از سایر حوزه های برنامه نویسی کامپیوتری کردند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی کامپیوتر c ++  بپردازید.

انواع برنامه نویسی کامپیوتر برای کامپیوتر

برنامه نویسی شبکه به دلیل دانش مورد نیاز از پروتکل های شبکه و رابط های سخت افزاری متفاوت در نظر گرفته می شود. برنامه نویسی برنامه های کاربردی وب یا سرورها به دانش انواع برنامه نویسی کامپیوتر خاصی از محدودیت های امنیتی، پروتکل های اینترنت و الگوهای طراحی برنامه نویسی منحصر به فرد نیاز دارد.

همچنین انواعی از برنامه نویسی کامپیوتری مخصوص یک منطقه خاص یا سخت افزار هدف وجود دارد. برنامه نویسی پایگاه داده شامل استفاده از زبان های پرس و جو، اسکریپت ها و انواع برنامه نویسی کامپیوتر سایر عناصر خاص برای تعامل با زیرساخت های پایگاه داده خاص است. بازی های برنامه نویسی شامل دانش سخت افزار گرافیک.

الگوریتم های گرافیکی و گاهی اوقات تکنیک های بهینه سازی خاص است. سیستم های جاسازی شده، مانند دستگاه های دستی یا کنسول ها، ممکن است شامل مشخصات سخت افزاری انواع برنامه نویسی کامپیوتر منحصر به فرد و دانش کتابخانه های فروشنده باشد. برنامه نویسی سیستم بلادرنگ پیشرفته تر ممکن است.

شامل نوشتن نرم افزار کنترل ایمن برای نیروگاه های هسته ای یا سخت افزار نظامی باشد.زبان های برنامه نویسی برای یک وب سایت ثابت ایجاد یک وب سایت استاتیک از زبان های انواع برنامه نویسی کامپیوتر برنامه نویسی اولیه استفاده می کند. HTML و CSS رایج ترین هستند.

جاوا اسکریپت به طور فزاینده ای برای تکمیل کار برنامه نویسی پیرامون ساختار وب سایت استفاده می شود.این 3 زبان مخصوص توسعه رابط های گرافیکی هستند که انواع برنامه نویسی کامپیوتر به آنها توسعه frontend نیز می گویند.این 2 زبان مکمل هستند. آنها مبانی توسعه وب را نشان می دهند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله انواع زبان برنامه نویسی کامپیوتر  بپردازید.

HTML به نوبه خود نقش ساختاردهی صفحه وب را دارد. تشکیل اسکلت آن را ممکن می سازد.بر این اساس است که عناصر گرافیکی و بصری را می توان از زبان CSS ادغام کرد انواع برنامه نویسی کامپیوتر و سپس در ارتباط با یکدیگر قرار داد.HTML مزیت جهانی بودن و مستقل بودن از هر سیستم عاملی را دارد.

این بر اساس یک ساختار توزیع شده کار می کند، به این معنی که پیوندهای خارجی کاملاً در آن ادغام می شوند.این امکان تغییر یک عنصر را بدون تغییر صفحه ای که انواع برنامه نویسی کامپیوتر در آن قرار دارد را ممکن می سازد.در نهایت، HTML امکان ادغام عناصر محلی و راه دور را از طریق اتصال به سرور فراهم می کند.

به عنوان یک زبان جهانی و ساده شده، HTML می تواند از نظر قالب بندی صفحه محدود شود.اگر می خواهید داده های خود را به صورت محلی ذخیره کنید، کاملاً مناسب نیست. انواع برنامه نویسی کامپیوتر علاوه بر این، بسته به تعداد صفحات وب سایت شما، فضای ذخیره سازی می تواند به سرعت افزایش یابد.

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی به اصطلاح تفسیر شده است. ویژگی فعال سازی در سمت مشتری را دارد. به این معنی که وقتی کاربر یک صفحه وب را باز می کند، انواع برنامه نویسی کامپیوتر مرورگر کد را برای نمایش صفحه فعال می کند.جاوا اسکریپت اجازه می دهد تا اسکریپت ها بین عناصر HTML در صفحه جاسازی شوند.

معمولا برای افزودن انیمیشن یا جلوه های بصری.این یک زبان مفید برای بهبود تجربه کاربر است، زیرا به شما امکان می دهد بدون کاهش سرعت صفحه، تعامل را اضافه کنید.مزیت انواع برنامه نویسی کامپیوتر اصلی جاوا اسکریپت امنیت آن است. در واقع، اگر مرورگر شما بتواند یک اسکریپت را از یک صفحه HTML بازیابی کند، خطری وجود ندارد.

که به فایل های شما دسترسی پیدا کند.به عنوان زبانی که توسط مرورگرها تفسیر می شود، جاوا اسکریپت را می توان به روش های مختلفی از یک مرورگر به مرورگر دیگر تفسیر کرد. انواع برنامه نویسی کامپیوتر برخی از مرورگرها که خیلی قدیمی هستند، از تحولات زبان پیروی نمی کنند و ممکن است نتوانند اسکریپت ها را نمایش دهند.

یک وب سایت به اصطلاح “پویا” به طور کلی سایتی است که داده ها را مدیریت می کند. سپس به سروری متصل می شود که از طریق یک زبان اختصاصی با آن ارتباط برقرار می کند. انواع برنامه نویسی کامپیوتر درست مانند زبان هایی که «کلینت» نامیده می شوند، زبان های برنامه نویسی زیادی به نام «سرور» وجود دارد. به این نوع توسعه Backend گفته می شود.

PHP یک زبان برنامه نویسی است که برخلاف جاوا اسکریپت در سمت سرور اجرا می شود. این ارتباط نزدیک با HTML دارد، با تگ های PHP که در قلب کدهای HTML ادغام می شوند. انواع برنامه نویسی کامپیوتر برای مشتری نیز غیرممکن است که ببیند از PHP استفاده شده است یا خیر.

نقش اصلی PHP ایجاد ارتباط خوب بین صفحه وب و سرور است. از این نظر PHP پایداری خوب صفحات وب را تضمین می کند.مزایای اصلی PHP عبارتند از:انعطاف پذیری عالی انواع برنامه نویسی کامپیوتر آن،سازگاری آن با بسیاری از پایگاه های داده،سازگاری آن با اکثر سیستم عامل ها.

PHP می تواند این ضرر را در تولید URL های تصادفی داشته باشد، که باید بازنویسی شوند تا صفحات شما توسط روبات های موتور جستجو جریمه نشوند.Ruby یک زبان برنامه نویسی انواع برنامه نویسی کامپیوتر متن باز نسبتا ساده، انعطاف پذیر و آسان برای دسترسی است، به خصوص برای مبتدیان.

گفته می شود که تفسیر، شی گرا و چندپارادایمی است و به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. این دیدگاه متفاوتی از توسعه ارائه می دهد، طبق این اصل: همه چیز یک شی است.روبی انواع برنامه نویسی کامپیوتر احتمالا شی گراترین زبان است، به این معنا که ارتباط بین عناصر مختلف زبان بسیار انعطاف پذیر است.

به منظور تسهیل و بهبود عملکرد آن به طور مرتب به روز می شود اگر Ruby را بتوان با تمرین به سرعت یاد گرفت، زبانی است که نحو آن بسیار متفاوت از زبان های دیگر است.یافتن اسناد انواع برنامه نویسی کامپیوتر و پشتیبانی جامعه دشوارتر از زبان های رایانه ای قدیمی است.با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه.

برنامه های کاربردی تلفن همراه باید به عملکردهای پیشرفته تر پاسخ دهند تا انتظارات آنها را برآورده کنند. اگر قصد توسعه یک اپلیکیشن موبایل را دارید، انتخاب زبان برنامه نویسی به انواع برنامه نویسی کامپیوتر سیستم عاملی بستگی دارد که می خواهید اپلیکیشن روی آن زنده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − دو =