منو
صفحه اصلی
ثبت نام
بازی برنامه نویسی برای کودکان

بازی برنامه نویسی برای کودکان

سرفصل‌های مقاله

بازی برنامه نویسی برای کودکان من اوکسانا سلندیوا است. بازی برنامه نویسی برای کودکان من معتقدم که بهتر است برنامه نویسی را از سنین پایین – 4-5 سالگی شروع کنیم ، زیرا برنامه نویسی به طور فعال بازی برنامه نویسی برای کودکان عملکردهای شناختی مغز را در کودکان توسعه می دهد.

و متعاقباً به آنها کمک می کند تا بر علوم دقیق تسلط کامل پیدا کنند. بازی برنامه نویسی برای کودکان و می توانید از طریق بازی های آموزشی خود را در برنامه نویسی امتحان کنید. بازی برنامه نویسی برای کودکان ما به همراه معلمان مدرسه برنامه نویسی کودکان CODDY چنین مجموعه ای را گردآوری کرده ایم.

پیشنهاد می کنیم مقاله برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

Box Island یک بازی موبایل سه بعدی است که اصول اولیه کدنویسی را از طریق یک ماجراجویی سرگرم کننده آموزش می دهد. بازیکنان در اطراف جزیره باکس سفر می کنند و به شخصیت کمک می کنند تا ستاره های پراکنده در سراسر صحرا را جمع آوری کند.

بازی برنامه نویسی برای کودکان از طریق تلاش بازی، کودکان اصول اولیه الگوریتم ها، دنباله ها، حلقه ها و عبارات شرطی را می آموزند و بازی همچنین بازی برنامه نویسی برای کودکان تفکر الگوریتمی و تشخیص الگو را توسعه می دهد.

CodeKarts اپلیکیشنی برای آماده کردن کودکان پیش دبستانی برای یادگیری کدنویسی است. پازل مشاهده، تمرکز و منطق را توسعه می دهد. عمل بازی در مسیر انجام می شود: بچه ها کد را می نویسند و مسیر ماشین مسابقه را می سازند. این بازی در دو حالت موجود است: با یک ماشین بدون محدودیت زمانی یا رقابت با خود اپلیکیشن CodeKarts.

بازی برنامه نویسی برای کودکان

بازی برنامه نویسی برای کودکان

ScratchJr یک زبان برنامه نویسی مقدماتی برای کودکان است بازی برنامه نویسی برای کودکان که به آنها کمک می کند داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند.

بچه ها شخصیت ها را برای حرکت، پریدن، رقصیدن و آواز خواندن زنده می کنند. کودکان یاد خواهند گرفت که چگونه بازی برنامه نویسی برای کودکان موقعیت های مشکل را حل کنند، پروژه ها را توسعه دهند و افکار خود را به طور خلاقانه با استفاده از فناوری بیان کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله نرم افزار آموزش برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

ElChavo یک بازی رایگان است که توسعه دهندگان آن والدین را تشویق می کنند تا با فرزندان خود یاد بگیرند، زیرا در قرن بیست و یکم کدنویسی باید به اندازه نوشتن یا خواندن اجباری باشد.

با کمک بازی، کودک یاد می گیرد که چگونه دستورات شخصیت را برنامه ریزی کند بازی برنامه نویسی برای کودکان و یک شی را در فضای سه بعدی کنترل کند و همچنین امتیاز و مدال کسب می کند.

imageFixThe Factory یک بازی پازل موانع از LEGO است. کودکان ربات EV3RSTORM را کنترل می کنند که باتری ها را در مکان های مناسب در کارخانه قرار می دهد. بازی تفکر منطقی و فضایی را توسعه می دهد،

عملیات اساسی را آموزش می دهد. من FixTheFactory را توصیه می کنم زیرا طراحی زیبا و وظایف واضحی دارد. کودکان مانند کلیک کردن آجیل مشکلات را حل می کنند. و بیشتر از همه بچه ها از اینکه در سن 4-5 سالگی بازی برنامه نویسی برای کودکان قبلا برنامه ریزی می کنند شگفت زده می شوند.

دانلود بازی برنامه نویسی برای کودکان

دانلود بازی برنامه نویسی برای کودکان

SpriteBox یک بازی ماجراجویی کامل است که به شما کمک می کند تا به سرعت به کدنویسی در یک زبان برنامه نویسی واقعی بپردازید. یادگیری با مدیریت آیکون ها شروع می شود که سپس جای خود را به دستورات متنی می دهد. بچه ها پازل ها را حل می کنند و دنباله ها، عملیات ها، حلقه ها را نیز یاد می گیرند.

Lightbot یک برنامه موبایل از سازندگان SpriteBox است که به شما یاد می دهد بازی برنامه نویسی برای کودکان چگونه با استفاده از پازل های ساده برنامه ریزی کنید. کودک کد را می نویسد و به ربات فرمان می دهد که می تواند راه برود، بچرخد، بپرد و چراغ را روشن کند.

PiktoMir یک توسعه روسی برای آموزش اصول برنامه نویسی به کودکان است. در PiktoMir، یک کودک یک برنامه ساده را از نمادها جمع آوری می کند و یک ربات را کنترل می کند. این بازی برای کودکان پیش دبستانی طراحی شده است، بنابراین نیازی به کدنویسی نیست.

پیشنهاد می کنیم مقاله کلاس برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

Scratch یک بازی برنامه نویسی محبوب برای آموزش کودکان 8 تا 16 ساله است. بازی برنامه نویسی برای کودکان برای یادگیری الگوریتم ها، داده ها و متغیرها، تسلط بر مفاهیم اولیه مناسب است.

این بازی ساده، واضح است و منجر به نتایج سریع می شود – کودک با استفاده از مهارت های جدید کارتون ها، انیمیشن ها، مینی بازی ها را ایجاد می کند. Scratch نه تنها برنامه نویسی، بلکه طراحی را نیز آموزش می دهد.

برای بازی برنامه نویسی برای کودکان شروع کافیست فیلم آموزشی را تماشا کنید یا کتاب خراش برای کودکان را مطالعه کنید.

Minecraft بازی مورد علاقه کودکان در سراسر جهان است. او از مایکروسافت الهام گرفت تا بر اساس آن یک برنامه آموزشی ایجاد کند. کودک یک کاراکتر را انتخاب می کند و کد می نویسد تا با شخصیت ارتباط برقرار کند.

در این فرآیند، او مفاهیم اولیه برنامه نویسی را یاد می گیرد و یاد می گیرد که چگونه از دستورات برای کنترل حرکات شخصیت ها در دنیای بازی استفاده کند. در سوئد، Minecraft به عنوان ابزاری برای توسعه خلاقیت دیجیتال در برنامه درسی مدرسه گنجانده شده است

. بازی برنامه نویسی برای کودکان با کمک کتاب کریگ ریچاردسون می توانید برنامه نویسی با Minecraft را بهتر درک کنید.
الکساندر تسهگنکو، دوره “برنامه نویسی Minecraft” را تدریس می کند.

imageMinecraft تخیل کودک را توسعه بازی برنامه نویسی برای کودکان می دهد. این به کودکان کمک می کند تا بفهمند که چه موادی از سازها ساخته شده اند و به طور کلی کل دنیای ما. با تقسیم دنیای بازی به مکعب ها، کودکان تخیل فضایی را پرورش می دهند. همچنین، بچه ها یاد می گیرند که از طبیعت محافظت کنند، زیرا بازی دارای روابط علت و معلولی واقعی است.

اگر آتش سوزی شروع شود، جنگل می تواند کاملاً سوخته شود. اگر دسته ای از بازی برنامه نویسی برای کودکان حیوانات را نابود کنید، دیگر ظاهر نمی شوند.
CodeMonkey یک بازی سرگرم کننده و آموزشی است که در آن کودکان برنامه نویسی به زبان واقعی را یاد می گیرند.

آنها به میمون کمک می کنند تا موز دریافت کند و با حیوانات دیگر ارتباط برقرار کند. این بازی خلاقیت، منطق، تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله IT را توسعه می دهد.

جاوا اسکریپت، پایتون و سایر زبان های برنامه نویسی. موضوعات به تدریج پیچیده تر می شوند – از اصول کدنویسی، دانش آموزان به سمت طراحی بازی، رباتیک و واقعیت افزوده می روند.

در مجموع، Tynker حدود 2000 بازی برای مبتدیان و کدنویسان بازی برنامه نویسی برای کودکان پیشرفته دارد. همچنین، بازی ها به جهانی، برای پسران و دختران تقسیم می شوند.

Kodu یک بازی برنامه نویسی بصری از شرکت مایکروسافت است. او با استفاده از نمادها کنترل ساده ای دارد، درس ها به دستورالعمل ها و اقدامات تقسیم بازی برنامه نویسی برای کودکان می شوند. با Kodu می توانید یک بازی سه بعدی مثلاً در Xbox ایجاد کنید.
آلیسا پتروفسکایا، معلم دوره “برنامه نویسی Kodu Game Lab”

من عاشق آزمایشگاه بازی Kodu هستم، زیرا به شما امکان می دهد منطق برنامه نویسی را به صورت بصری به کودک نشان دهید، تفکر حجمی را توسعه می دهد و طراحی رنگارنگی دارد. کودکان به راحتی می توانند بازی خود را بسازند، که سپس می تواند با دوستان بازی کند.

Grasshopper بازی موبایل گوگل برای یادگیری جاوا اسکریپت است. کودکان یاد می گیرند که مفاهیم اولیه برنامه نویسی را از طریق پازل های تصویری درک کنند. یک ملخ شاد در این امر به آنها کمک می کند.

Code Kingdoms یک بازی برای یادگیری جاوا و Lua است. توسعه دهندگان قول می دهند بازی برنامه نویسی برای کودکان که بچه ها بتوانند بازی ها و پروژه های خود را در Minecraft و Roblox ایجاد کنند. بازی دارای وظایف و مکانیزم های جالبی است ، تجسم خوبی از نتایج ، کتابخانه ای از دوره های ویدیویی و پشتیبانی آنلاین وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله  آموزش برنامه نویسی برای کودکان را مشاهده کنید.

Codecombat بستری برای یادگیری علوم کامپیوتر است. بازی ها و دوره ها با حمایت معلمان ایجاد می شود تا یادگیری برنامه نویسی سریع و با کیفیت باشد. دانش آموزان از سطح اول بازی کد می نویسند و تغییرات خود را در زمان واقعی به روز می کنند. این به شما کمک بازی برنامه نویسی برای کودکان می کند تا به سرعت بر نحو تسلط پیدا کنید و به شما یاد می دهد که کد مناسب بنویسید.

تصویر
توسعه بازی در Codecombat
آندری فورلتوف، Unity 3D Python را در مدرسه برنامه نویسی CODDY برای کودکان تدریس می کند.
من CodeCombat را توصیه می کنم – یک شبیه ساز تمام عیار، که به شکل یک بازی RPG طراحی شده است، بازی برنامه نویسی برای کودکان که در آن پیچیدگی به تدریج افزایش می یابد

و علاقه با پمپاژ شخصیت افزایش می یابد. بچه ها از طریق حل مسائل منطقی بر ابزارهای برنامه نویسی مسلط می شوند. پس از تکمیل آنها، موارد جدید در دسترس قرار می گیرند که به شکل غارت تزئین شده اند،

بنابراین بلافاصله می خواهید آنها بازی برنامه نویسی برای کودکان را در عمل امتحان کنید. مشاهده می شود که توسعه دهندگان کار زیادی روی برنامه گذاشته و آن را روی افراد واقعی آزمایش کرده اند.

Gamefroot یک ابزار توسعه و تست بازی ساده با قابلیت به اشتراک گذاری ساخته خود با دوستان خود است. کودک یاد خواهد گرفت که انیمیشن و بازی با گرافیک مدرن بسازد.

آردوینو نرم افزاری است که کودک را به رباتیک علاقه مند می کند. در ابتدا برای نمونه سازی توسط دانش آموزان بدون بازی برنامه نویسی برای کودکان تجربه برنامه نویسی توسعه داده شد.

بعدها، آردوینو در بین کودکان و نوجوانان محبوبیت پیدا کرد و توسعه دهندگان این برنامه را تطبیق دادند. حتی ساده تر شده است، اما جذابیت خود را از دست نداده است.

Flexbox Froggy یک بازی برای یادگیری روش مدرن چیدمان Flexbox است. کودک یاد می گیرد که چگونه اشیاء بازی برنامه نویسی برای کودکان موجود در صفحه را با کد تراز کند و Froggy the frog به او در این امر کمک می کند. بازی دستورالعمل هایی در مورد نحوه حرکت قورباغه ها روی نیلوفرها دارد.

آیا بچه ها می توانند یک بازی را کدنویسی کنند؟

مهم نیست که فرزند یا دانش آموز شما در چه سنی باشد، کدنویسی مهارتی است که برای بچه ها تا آخر عمر مفید خواهد بود. بچه‌ها حتی می‌توانند بازی‌های خودشان را در کلاس‌های کدنویسی آنلاین ۱۲ هفته‌ای ما بسازند و کدنویسی کنند.

بچه ها از چه سنی باید برنامه نویسی را شروع کنند؟

کودکان می توانند از 5 تا 6 سالگی شروع به یادگیری کدنویسی کنند. به طور معمول، بچه ها با برنامه نویسی با استفاده از بلوک های کدگذاری ساده شده آشنا می شوند که به بچه ها اجازه می دهد تا مکانیزم کدنویسی زبان برای ایجاد، حرکت اشیا و ایجاد الگوها را بیاموزند.

آیا یک کودک 12 ساله می تواند برنامه نویسی کند؟

یک کودک 12 ساله می تواند به راحتی کدنویسی را یاد بگیرد. اغلب اوقات، کودکان 12 ساله شروع به درگیر شدن در بازی، رسانه های اجتماعی و سایر عناصر فناوری می کنند. انیمیشن ها و ساخت بازی های ویدیویی همگی بر اساس کدگذاری هستند.

بازی برنامه نویسی برای کودکان
برنامه نویسی کودکان

کارگردان: کودکان

تاریخ ایجاد شد: 2022-05-17 01:44

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =