منو
صفحه اصلی
ثبت نام
برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

دوره برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

سرفصل‌های مقاله

Monodroid و Monotouch فریمورک های xamarin هستند که برنامه نویسی اندروید با سی شارپ به شما امکان می دهند برنامه های C# را به ترتیب برای اندروید و iOS توسعه دهید. از آنجایی که این یک فناوری نسبتاً جدید است، اطلاعات زیادی در اینترنت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ وجود ندارد (به جز سایت خارج از سایت و تعداد زیادی موضوع در stackoverflow.com)، به زبان روسی، من اصلاً هیچ آموزش و اطلاعاتی برنامه نویسی اندروید با سی شارپ پیدا نکردم.

برای از بین بردن این سوء تفاهم، تصمیم گرفتم یک آموزش کوچک در مورد نحوه شروع توسعه برنامه نویسی اندروید با سی شارپ برنامه های کاربردی برای پلتفرم های تلفن همراه با استفاده از این چارچوب ها بنویسم. در این مقاله فقط به onodroid می پردازم.برای شروع توسعه به چه چیزی نیاز دارید؟1) ویژوال استودیو سی شارپ نسخه حرفه ای و بالاتر (کم کار خواهد کرد)2) خود چارچوب (و به نوبه خود جاوا، ماشین مجازی و هر چیز دیگری را برای ما نصب می کند)

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی اندروید صفر تا صد بپردازید.

 

برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

اگر همه چیز در مورد اول واضح است، در مورد دوم مشکل تر است – همانطور که در طول برنامه نویسی اندروید با سی شارپ استفاده مشخص شد، نسخه رایگان monodroid نمی تواند فایل های .apk را کامپایل کند، بنابراین یا باید آن را بخرید یا از یک کرک از اینترنت استفاده کنید. (که فاصله زیادی با صفحه اول گوگل دارد).بیا شروع کنیم با اجرای استودیو پس از نصب همه چیزهایی که نیاز داریم، متوجه انواع جدیدی از پروژه ها برای ایجاد خواهیم شد:برنامه اندروید را انتخاب کنید. چندین دایرکتوری استاندارد ایجاد خواهد شد.

پوشه Assets تمامی فایل های استفاده شده توسط برنامه، ala video، صداها، فایل های html و غیره برنامه نویسی اندروید با سی شارپ را ذخیره می کند. در ابتدا، چیزی در آن وجود ندارد، به جز یک کتاب درسی با شرحی از خود دایرکتوری و آنچه برای آن است.پوشه Drawable باید حاوی فایل های تصویری مورد استفاده برنامه باشد.پوشه Layout حاوی فایل های رابط کاربری گرافیکی است.پوشه Values ​​حاوی پارامترهای مختلفی است که می توانند در حین اجرای برنامه ایجاد و بارگذاری شوند (به عنوان مثال، می توانید ورود و رمز عبور خود را در آنجا به خاطر بسپارید).

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی اندروید از صفر بپردازید.

پس از ایجاد یک پروژه خالی، می‌توانیم آن را با فشار دادن F5 کامپایل کنیم – تنظیمات ماشین برنامه نویسی اندروید با سی شارپ مجازی با انتخاب دستگاهی که آزمایش برنامه را روی آن اجرا می‌کند باز می‌شود. اگر دستگاه Android خود را با عملکرد اشکال زدایی USB فعال وصل کنید (این در تنظیمات، برگه “برای توسعه دهنده” است)، می توانید مستقیماً آن را اجرا و آزمایش کنید. من قویاً به شما توصیه می کنم که آزمایش هایی را روی یک دستگاه واقعی انجام دهید.

بسیاری از عناصر لمسی را نمی توان روی یک ماشین مجازی آزمایش کرد، علاوه بر این، زمان زیادی برنامه نویسی اندروید با سی شارپ طول می کشد تا یک برنامه را روی ماشین مجازی مستقر کنم. بین کامپایل و اجرا در ماشین مجازی حدود یک دقیقه طول می کشد.به طور پیش فرض، ما یک دکمه داریم که با کلیک کردن، نشان می دهد که چند بار روی آن کلیک کرده ایم. بیایید سعی کنیم کار جالب تری انجام دهیم.بیایید فایل رابط را باز کنیم و سعی کنیم آن را تغییر دهیم.

2 تب در زیر وجود دارد – مشاهده کد رابط و خود رابط. در سمت راست اجزای مختلف هستند.فوراً باید برنامه نویسی اندروید با سی شارپ بگویم: استفاده از پرچ قالب داخلی برای افراد ضعیف نیست. او بسیار کند است و آنچه شما انتظار دارید را انجام نمی دهد، که فقط وحشتناک است. درعوض، می توانید از سایت droiddraw.org استفاده کنید، پس از کامپایل رابط در آنجا و کلیک بر روی دکمه Generate، می توانید کد را در تب کد کپی پیست کنید و همه چیز درست می شود.

از طرف دیگر، بهترین راه ایجاد یک رابط از کد، با استفاده از فرمول های مبتنی بر نسبت وضوح صفحه برنامه نویسی اندروید با سی شارپ نمایش است. بدون این، ایجاد یک رابط معمولی که در همه صفحه ها جذاب به نظر می رسد دشوار است.با این حال، در حال حاضر، اجازه دهید راه آسان را برویم.انواع مختلفی از چیدمان اشیاء روی صفحه وجود دارد – انواع لایه ها. در عین حال، بسیاری از آنها می توانند از یکدیگر حمایت کنند و با هم کنار بیایند. بیایید یکی از آنها را در نظر بگیریم.

1) LinearLayout – هر عنصر از عنصر قبلی پایین تر است.2) RelativeLayout – هر عنصر در رابطه با برنامه نویسی اندروید با سی شارپ عنصر قبلی قرار دارد (به عنوان مثال، می توانید پارامتر را در سمت چپ دکمه 1، زیر کادر متن، 40 پیکسل از پایین دکمه 2 و غیره قرار دهید.تنظیمات هر مؤلفه در پنجره ویژگی‌های ما کاملاً آشنا هستند و ویژگی‌ها مشابه عناصر winform هستند.با ایجاد یک رابط کم و بیش جذاب، باید به نحوی راه اندازی شود.Activity برای همین است. به طور پیش فرض، فایلی به نام Activity1 داریم که در آن کلاس از نوادگان کلاس Activity است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی اندروید غیر حضوری بپردازید.

عنوان پنجره برنامه، نماد را توصیف می کند و متوجه می شود که آیا هنگام شروع برنامه، این فعالیت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ راه اندازی شود یا خیر.از فعالیت اصلی autorun، می توانید هر فعالیت دیگری را راه اندازی کنید. پس از بارگذاری خودکار این فعالیت پس از شروع برنامه، رابط را با خط SetContentView (Resource.Layout.Main) بارگذاری می کنیم.برای دسترسی به هر عنصر، باید از تابع FindViewById<>() استفاده کنیم. هنگامی که عنصر مورد نیاز خود را به نمونه ای از کلاس اختصاص می دهیم. به طور خاص، در مثال ما، ما خط را می بینیم

“MyButton” نام دکمه است، شما می توانید آن را هنگام ایجاد رابط در تب کد مشاهده کنید.از برنامه نویسی اندروید با سی شارپ طریق یک دکمه ساخت ساده دکمه = FindViewById(Resource.Id.MyButton);ما می توانیم با دکمه کار کنیم و تمام اقدامات را با آن پردازش کنیم. در این حالت، کنترل کننده کلیک به صورت زیر است:طراحی و نوشتن اپلیکیشن می‌توانیم فایل apk را با رفتن به تب build و کلیک کردن روی دکمه Package for Android کامپایل کنیم. 2 فایل در پوشه پروژه ظاهر می شود که یکی از آنها با امضای خودکار امضا شده است می توانیم از آن برای نصب روی دستگاه استفاده کنیم.

در این مورد، من فکر می کنم، این آموزش کوتاه را می توان تکمیل کرد. در آینده به احتمال زیاد آموزش برنامه نویسی اندروید با سی شارپ مشابهی در مورد پورت کردن و توسعه در iOS خواهم نوشت.راه اندازی و نصب با نحوه راه اندازی و اجرای Xamarin.Android در ویژوال استودیو آشنا شوید. این بخش دانلود، نصب، پیکربندی شبیه ساز، تهیه دستگاه و موارد دیگر را پوشش می دهد.سلام اندروید این آموزش دو قسمتی به شما نشان می دهد که چگونه اولین برنامه Xamarin.Android خود را در ویژوال استودیو ایجاد کنید.

همچنین با Xamarin به درک اصول اولیه توسعه اپلیکیشن اندروید خواهید رسید. علاوه بر این، این برنامه نویسی اندروید با سی شارپ آموزش ابزارها، مفاهیم و مراحل مورد نیاز برای ساخت و استقرار یک برنامه Xamarin.Android را شرح می دهد. سلام اندروید (چند صفحه نمایش)این راهنمای دو قسمتی اطلاعاتی در مورد گسترش عملکرد برنامه Hey Android با افزودن صفحه نمایش دوم ارائه می دهد. در طول مسیر، با بلوک های اصلی یک برنامه اندروید آشنا می شوید و با درک بهتری از ساختار و عملکرد برنامه های اندرویدی، می توانید معماری اندروید را بهتر درک کنید.

Xamarin برای توسعه دهندگان جاوا.در این مقاله، با برنامه نویسی سی شارپ برای توسعه دهندگان برنامه نویسی اندروید با سی شارپ جاوا آشنا می شوید و همچنین با ویژگی های زبان سی شارپ که توسعه دهندگان جاوا هنگام توسعه برنامه های Xamarin.Android از آنها استفاده می کنند، آشنا می شوید.با استفاده از ویژوال استودیو می‌توانید برای دستگاه‌های اندروید، iOS و ویندوز برنامه ایجاد کنید. هنگام توسعه یک برنامه، می توانید از ابزارهای ویژوال استودیو برای اضافه کردن سرویس های متصل مانند Microsoft 365، Azure App Service و Application Insights استفاده کنید.

ایجاد برنامه با استفاده از C# و .NET Framework، HTML و JavaScript یا C++ پشتیبانی برنامه نویسی اندروید با سی شارپ می شود. امکان به اشتراک گذاری کد، رشته، تصاویر و در برخی موارد حتی رابط کاربری وجود دارد.برای ایجاد بازی یا برنامه های گرافیکی قدرتمند، Visual Studio Tools for Unity را نصب کنید. این به شما امکان می دهد از Visual Studio و Unity، موتور محبوب و محیط توسعه بازی ها و برنامه های گرافیکی قدرتمند در ویندوز، iOS، اندروید و سایر پلتفرم ها، بیشترین بهره را ببرید.

ساخت برنامه برای دستگاه های اندروید، iOS و ویندوز (NET Framework).دستگاه ها برنامه نویسی اندروید با سی شارپ با Visual Studio Tools برای Xamarin، می‌توانید دستگاه‌های Android، iOS و Windows را در همان راه‌حل مورد هدف قرار دهید، در حالی که کد و حتی رابط کاربری را به اشتراک بگذارید.ساختن برنامه‌ها برای دستگاه‌های Android، IOS و WINDOWS (NET FrameWork) اطلاعات اضافی نصب ویژوال استودیو (VisualStudio.com)درباره Xamarin در ویژوال استودیو (VisualStudio.com).

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله فیلم آموزش برنامه نویسی اندروید بپردازید.

مستندات توسعه موبایل Xamarin DevOps با برنامه های Xamarinدرباره برنامه های ویندوز جهانی برنامه نویسی اندروید با سی شارپ در ویژوال استودیو (VisualStudio.com) بیشتر بیاموزیدبا شباهت های Swift و C# آشنا شوید دستگاه‌های Android، iOS و Windows را از یک پایگاه کد هدف قرار دهید می توانید با استفاده از C# و F# برنامه های بومی برای اندروید، iOS و ویندوز ایجاد کنید (ویژوال بیسیک در حال حاضر پشتیبانی نمی شود). برای شروع، Visual Studio را نصب کنید، گزینه Mobile development with .NET را در نصب کننده انتخاب کنید.

اگر از قبل Visual Studio را نصب کرده اید، Visual Studio Installer را دوباره اجرا کنید برنامه نویسی اندروید با سی شارپ و همان گزینه .NET Mobile Development for Xamarin را انتخاب کنید (مانند بالا).پس از اتمام نصب، الگوهای پروژه در کادر محاوره ای New Project ظاهر می شوند. ساده ترین راه برای یافتن الگوهای Xamarin این است که “Xamarin” را در نوار جستجو تایپ کنید.Xamarin عملکردهای بومی Android، iOS و Windows را در قالب کلاس‌ها و روش‌های دات‌نت به نمایش می‌گذارد.

بنابراین، برنامه‌های شما دسترسی کامل به APIهای بومی و کنترل‌های بومی خواهند داشت و دقیقاً برنامه نویسی اندروید با سی شارپ مانند برنامه‌های نوشته شده در زبان‌های پلتفرم بومی عمل خواهند کرد.پس از ایجاد پروژه، می‌توانید از تمام ویژگی‌های بهره‌وری موجود در ویژوال استودیو استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید صفحاتی را با استفاده از صفحه ساز ایجاد کنید و با استفاده از IntelliSense، API های پلت فرم تلفن همراه بومی را کاوش کنید. می توانید از شبیه ساز Android SDK برای اجرای برنامه تمام شده و ارزیابی رابط کاربری آن استفاده کنید و برنامه ها را در یک محیط بومی ویندوز اجرا کنید.

همچنین می‌توانید مستقیماً از دستگاه‌های Android و Windows مرتبط استفاده کنید. برای پروژه برنامه نویسی اندروید با سی شارپ های iOS، باید به مک متصل شوید و شبیه ساز iOS را از ویژوال استودیو اجرا کنید یا به دستگاه متصل متصل شوید.ایجاد یک مجموعه واحد از صفحات که در همه دستگاه ها با استفاده از Xamarin.Forms رندر می شوند بسته به پیچیدگی طراحی برنامه شما، ممکن است منطقی باشد که از الگوهای Xamarin.Forms در گروه الگوی پروژه Mobile Apps برای ایجاد برنامه خود استفاده کنید.

آموزش برنامه نویسی اندروید با سی شارپ

Xamarin.Forms یک جعبه ابزار نویسندگی UI است که به شما امکان می دهد یک رابط برنامه واحد برنامه نویسی اندروید با سی شارپ برای اشتراک گذاری در دستگاه های Android، iOS و Windows ایجاد کنید. وقتی یک راه حل Xamarin.Forms را کامپایل می کنید، یک برنامه اندروید، یک برنامه iOS و یک برنامه ویندوز دریافت می کنید. برای اطلاعات بیشتر، در مورد توسعه برنامه های تلفن همراه با Xamarin و مستندات Xamarin.Forms بیشتر بدانید.به اشتراک گذاری کد بین برنامه های اندروید، iOS و ویندوز.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش مقدماتی برنامه نویسی اندروید بپردازید.

اگر از Xamarin.Forms استفاده نمی‌کنید و ترجیح می‌دهید برنامه‌ها را برای هر پلتفرم جداگانه توسعه برنامه نویسی اندروید با سی شارپ دهید، می‌توانید بیشتر کدهای غیر UI خود را در پروژه‌های چند پلتفرمی (اندروید، iOS و ویندوز) به اشتراک بگذارید. این شامل هر منطق تجاری، ادغام ابری، دسترسی به پایگاه داده یا هر کد دیگری است که چارچوب دات نت را هدف قرار می دهد. تنها کدی که نمی‌توان به اشتراک گذاشت، کد مخصوص پلتفرم است.به اشتراک گذاری کد برای Windows، iOS و Android UI.

کد را می توان با استفاده از یک پروژه مشترک، یک پروژه کتابخانه کلاس قابل حمل یا هر دو به برنامه نویسی اندروید با سی شارپ اشتراک گذاشت. ممکن است متوجه شوید که برخی از کدها در یک پروژه مشترک بهتر جا می گیرند، در حالی که کدهای دیگر در پروژه کتابخانه کلاس قابل حمل بهتر عمل می کنند.به اشتراک گذاری کد با برنامه های Android، IOS و Windows اطلاعات اضافی گزینه های اشتراک گذاری کد (Xamarin )گزینه های اشتراک گذاری کد در دات نت دستگاه های هدف ویندوز 10 دستگاه های ویندوزی.

اگر می‌خواهید یک برنامه واحد ایجاد کنید که طیف وسیعی از دستگاه‌های ویندوز 10 را هدف قرار برنامه نویسی اندروید با سی شارپ دهد، یک برنامه یونیورسال ویندوز ایجاد کنید. توسعه برنامه با یک پروژه انجام می شود و صفحات بدون توجه به دستگاهی که برای مشاهده آنها استفاده می شود به درستی نمایش داده می شوند.با یک الگوی پروژه برنامه Universal Windows Platform (UWP) شروع کنید. می توانید صفحات را به صورت بصری طراحی کنید و سپس آنها را در یک پنجره پیش نمایش باز کنید تا ببینید چگونه در انواع مختلف دستگاه ها رندر می شوند.

اگر از نحوه نمایش یک صفحه در دستگاه راضی نیستید، می توانید آن را برای اندازه، وضوح یا جهت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ صفحه نمایش (منظره یا عمودی) بهینه کنید. همه اینها را می توان با استفاده از پنجره های ابزار مناسب و آیتم های منو در ویژوال استودیو انجام داد. هنگامی که آماده اجرای برنامه و گذر از کد هستید، می توانید تمام شبیه سازها و شبیه سازها را برای انواع دستگاه های مختلف در یک لیست کشویی در نوار ابزار استاندارد پیدا کنید. دستگاه های هدف ویندوز 10 اطلاعات اضافی آشنایی با پلتفرم جهانی ویندوز اولین برنامه خود را ایجاد کنید توسعه برنامه‌ها برای پلتفرم جهانی ویندوز (UWP).

ایجاد اپلیکیشن برای اندروید، iOS و ویندوز (C++)از ++C برای ایجاد اپلیکیشن برای اندروید، iOS و برنامه نویسی اندروید با سی شارپ ویندوز استفاده کنیدابتدا Visual Studio و C++ Mobile Development را نصب کنید. سپس می توانید یک برنامه Native Activity برای Android، Windows یا iOS ایجاد کنید. می‌توانید دستگاه‌های Android، iOS و Windows را با همان راه‌حل مورد هدف قرار دهید و سپس کد را با استفاده از یک کتابخانه مشترک بین پلتفرمی استاتیک یا پویا بین آنها به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش رایگان برنامه نویسی اندروید بپردازید.

اگر نیاز به ایجاد یک برنامه اندرویدی دارید که به عملیات گرافیکی پیچیده نیاز دارد (مانند یک بازی)، برنامه نویسی اندروید با سی شارپ می توانید از ++C استفاده کنید. با پروژه Native Activity (اندروید) شروع کنید. این پروژه از زنجیره ابزار Clang پشتیبانی کامل دارد.الگوی پروژه Native Activity برای اجرای برنامه تمام شده و ارزیابی رابط کاربری آن، از شبیه ساز اندروید استفاده کنید. این سریع، قابل اعتماد و آسان برای نصب و پیکربندی است.

برای اطلاعات بیشتر، در ابتدای این مقاله به هدف قرار دادن دستگاه‌های ویندوز 10 مراجعه کنید.با یک برنامه نویسی اندروید با سی شارپ کتابخانه مشترک استاتیک یا پویا، می‌توانید کد ++C را بین دستگاه‌های اندروید، iOS و ویندوز به اشتراک بگذارید.کتابخانه های مشترک استاتیک و پویا همانطور که قبلا در این بخش توضیح داده شد، می توان از این کتابخانه در پروژه های ویندوز، iOS یا اندروید استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن در برنامه‌ای که با Xamarin، جاوا یا هر زبان دیگری ساخته شده است استفاده کرد که به شما امکان می‌دهد توابع را در یک DLL مدیریت نشده فراخوانی کنید.

هنگام نوشتن کد در این کتابخانه ها، می توانید از IntelliSense برای مشاهده API های بومی برنامه نویسی اندروید با سی شارپ اندروید و پلتفرم ویندوز استفاده کنید. این پروژه های کتابخانه ای به طور کامل با دیباگر ویژوال استودیو یکپارچه شده اند، بنابراین می توانید نقاط شکست را تعیین کنید، کد را طی کنید، و با استفاده از ویژگی های پیشرفته دیباگر، مشکلات را پیدا و برطرف کنید.دانلود ویژوال استودیو (VisualStudio.com)نصب Visual C++ برای توسعه برنامه‌های تلفن همراه چند پلتفرمی در C++.

درباره استفاده از C++ برای سفارشی‌سازی بین پلتفرم‌ها بیشتر بیاموزید (VisualStudio.com) نصب کامپوننت برنامه نویسی اندروید با سی شارپ های لازم و ایجاد اپلیکیشن سی پلاس پلاس برای اندروید درباره اشتراک‌گذاری کد ++C با برنامه‌های Android و Windows بیشتر بیاموزید (VisualStudio.com)نمونه هایی از توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه چند پلتفرمی برای C++با استفاده از Visual Studio Tools for Unity یک بازی کراس پلتفرم برای دستگاه های اندروید، iOS و ویندوز بسازید.

Visual Studio Tools for Unity یک افزونه رایگان ویژوال استودیو است که ویژگی های قدرتمند ویرایش برنامه نویسی اندروید با سی شارپ کد، بهره وری و اشکال زدایی ویژوال استودیو را با Unity، سیستم بین پلتفرمی محبوب و محیط توسعه برای بازی ها و برنامه های گرافیکی قدرتمند در ویندوز، iOS، اندروید ادغام می کند. پلتفرم ها و سایر پلتفرم ها، از جمله برنامه های کاربردی وب.محیط توسعه VSTU Visual Studio Tools for Unity (VSTU) به شما امکان می دهد از Visual Studio برای اسکریپت بازی ها و ویرایشگرها در C# استفاده کنید و سپس از دیباگر قدرتمند آن برای یافتن و رفع اشکال استفاده کنید.

آخرین نسخه VSTU پشتیبانی از Unity 2018.1 را اضافه می کند، شامل کدنویسی رنگ دستوری برنامه نویسی اندروید با سی شارپ برای زبان سایه زن ShaderLab Unity، همگام سازی بهبود یافته با Unity، اضافه شدن ویژگی های اشکال زدایی اضافی، و مکانیسم های بهبود یافته تولید کد با استفاده از جادوگر MonoBehavior است.VSTU همچنین فایل‌های پروژه Unity، پیام‌های کنسول و قابلیت اجرای بازی در ویژوال استودیو را ادغام می‌کند تا هنگام نوشتن کد، زمان کمتری را صرف تغییر و خروج از ویرایشگر Unity کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =