منو
صفحه اصلی
ثبت نام
دوره اسکرچ جونیور

آموزش دوره اسکرچ جونیور

سرفصل‌های مقاله

با این دوره، کودکانی که کتاب خوان یا دوره اسکرچ جونیور تازه خوان نیستند، می توانند با ساختن داستان ها و بازی های تعاملی خود، برنامه ریزی را به شیوه ای بازیگوش یاد بگیرند. بچه‌ها بلوک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی را در کنار هم قرار می‌دهند تا شخصیت‌ها را وادار به حرکت، پرش، رقص و آواز کنند. کودکان می توانند شخصیت ها را در ویرایشگر نقاشی تغییر دهند، صداها و دوره اسکرچ جونیور صداهای خود را اضافه کنند. برنامه نویسی با ScratchJr به شما دوره اسکرچ جونیور این امکان را می دهد که یاد بگیرید چگونه ایجاد کنید و چگونه خود را با رایانه یا تبلت بیان کنید.

نه تنها با آن ارتباط برقرار کنید. در این فرآیند، کودکان حل مشکلات و طراحی پروژه‌ها را یاد می‌گیرند و مهارت‌های ترتیب‌دهی را توسعه می‌دهند که برای موفقیت بعدی آنها در مدرسه یا شغل بسیار مهم است. آنها همچنین از ریاضی و زبان در زمینه ای معنادار و انگیزشی استفاده می کنند و به رشد حساب و سواد در دوران کودکی دوره اسکرچ جونیور کمک می کنند. با ScratchJr، بچه ها نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه برای یادگیری برنامه نویسی می کنند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه اسکرچ جونیور بپردازید.

دوره اسکرچ جونیور

اسکرچ جونیور دوره ای است که برای شروع با یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده طراحی شده است و این می تواند اولین تماس دانش آموزان ما با برنامه نویسی باشد. Scratch Jr. به شما امکان می دهد بدون نیاز به دانستن نحوه خواندن دوره اسکرچ جونیور داستان های تعاملی ایجاد کنید، زیرا بلوک ها گرافیکی هستند و به لطف آنها دانش آموزان شما می توانند شخصیت ها را به حرکت، پرش، رقص و آواز وادار کنند.علاوه بر این، آنها می توانند شخصیت های ویرایشگر رنگ را اصلاح کنند.

صداها و صداهای خود را اضافه کنند، حتی عکس های خود را درج کنند و از این طریق به شخصیت ها اکشن و جان می بخشند.در این دوره تمام جزئیات این برنامه مشخص می شود، ابتدا تمام بلوک ها را به رنگ کار می کنیم و سپس برای هر یک از آنها تمریناتی انجام می شود تا بتوانیم تمرینات پیچیده تر و با انواع بلوک ها را انجام دهیم.شرکت دوره اسکرچ جونیور کنندگانی که 100% دوره را گذرانده اند، می توانند با تکمیل این فرم، گواهینامه آموزشی مربوطه را درخواست کنند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله کلاس اسکرچ جونیور بپردازید.

آنها با استفاده از یک زبان برنامه نویسی بصری، برخی از مفاهیم اولیه برنامه نویسی شی گرا را دریافت خواهند کرد.آنها با استفاده از یک تبلت از رابط بصری Drag & Drop ارائه شده توسط ScratchJR استفاده می کنند که از طریق آن می توانند بازی ها و انیمیشن ها را ایجاد کنند و همچنین تخیل، خلاقیت و مهارت های طراحی خود را تمرین کنند.با این دوره، آنها مهارت هایی را توسعه می دهند که تفکر انتقادی آنها را تقویت می کند و به آنها در حل مشکلات کمک می کند. خلاقیت و استقلال آنها از “دوره اسکرچ جونیور” طریق توسعه پروژه های مختلف افزایش می یابد.

Tecky Brains دارای یک روش الهام گرفته از تفکر طراحی است و بر توسعه مهارت های رهبری مانند: خلاقیت، همکاری، ارتباطات، تفکر انتقادی، کارآفرینی و مهارت های فناورانه متمرکز است.cratchJr یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که به کودکان خردسال (5 سال به بالا) اجازه می دهد داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند. بچه ها بلوک های برنامه نویسی گرافیکی را در کنار هم قرار می دهند دوره اسکرچ جونیور تا شخصیت ها را وادار به حرکت، پرش، رقص و آواز کنند.

بچه‌ها می‌توانند شخصیت‌های ویرایشگر تصویر را تغییر دهند، صداها و صداهای خودشان را اضافه کنند، حتی عکس‌های خودشان را وارد کنند، سپس از بلوک‌های برنامه‌نویسی برای زنده کردن شخصیت‌هایشان استفاده کنند.ScratchJr از زبان برنامه نویسی محبوب اسکرچ (http://scratch.mit.edu) الهام گرفته شده است که توسط میلیون ها جوان (سن 8 سال به بالا) در سراسر جهان استفاده می شود. در ایجاد ScratchJr، آنها رابط کاربری و دوره اسکرچ جونیور زبان برنامه نویسی را به گونه ای طراحی کردند که از نظر رشد برای کودکان کوچکتر مناسب تر باشد.

و ویژگی هایی را با دقت طراحی کردند تا با رشد شناختی، شخصی، اجتماعی و عاطفی کودکان خردسال مطابقت داشته باشد.ScratchJr به عنوان یک برنامه رایگان برای تبلت های iPad و Android در دسترس است. برنامه نویسی را با ScratchJR یاد بگیرید کدنویسی (یا برنامه نویسی کامپیوتری) نوع جدیدی از دوره اسکرچ جونیور سواد است. همانطور که نوشتن به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کنید و ایده های خود را بیان کنید، کدنویسی نیز همین کار را می کند.

در گذشته، برنامه نویسی برای اکثر مردم بسیار سخت تلقی می شد. اما ما معتقدیم که برنامه نویسی باید مانند نوشتن رایج باشد.کودکانی که با ScratchJr کدنویسی می‌کنند، یاد می‌گیرند که چگونه با رایانه یا رایانه لوحی خلق کنند و خودشان را بیان کنند، نه فقط نحوه تعامل با آن. در این فرآیند، کودکان حل مشکلات و طراحی پروژه‌ها را یاد می‌گیرند و مهارت‌های ترتیب‌دهی را توسعه دوره اسکرچ جونیور می‌دهند که برای موفقیت بعدی آنها در مدرسه یا شغل بسیار مهم است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله نصب اسکرچ جونیور بپردازید.

آنها همچنین از ریاضی و زبان در زمینه ای معنادار و انگیزشی استفاده می کنند و به رشد حساب و سواد در دوران کودکی کمک می کنند. با ScratchJr، بچه ها نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه برای یادگیری برنامه نویسی می کنند.شخصیت های دوره اسکرچ جونیور خود را در ScratchJr ویرایش کنیداین اپلیکیشن رایگان است و هم روی اندروید (در حال حاضر 4.4) و هم بر روی آی پد کار می کند، بنابراین توصیه می کنیم به همه والدین علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی فرزندشان آن را دانلود کرده و با فرزندشان تمرین کنند.

استفاده از این ابزار واقعاً آسان است و کودکان یاد می‌گیرند که به طور طبیعی بدون هیچ کمکی با آن کار کنند. زمانی است که داستان‌ها و پروژه‌های آن‌ها شروع به تکامل می‌کنند، زمانی که نیاز به حمایت دارند تا بتوانند اصول عملی برنامه‌نویسی، مانند حلقه‌ها، رویدادها و روش‌ها را آموزش دهند.از آنجایی که برنامه ای بسیار ساده برای دوره اسکرچ جونیور استفاده و در عین حال همه کاره بودن، به ما این امکان را می دهد که بتوانیم با سطح هر کودک سازگار شویم و بتوانیم برای هر یک اهداف دست یافتنی تعیین کنیم.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

به این ترتیب آنها همان پروژه را انجام می دهند، اما بسته به ظرفیت و خلاقیت خود می توانند آن را پیچیده کنند و دامنه برنامه نویسی را بهتر درک کنند.این کتابی است که آرزو می‌کردم زمانی که برای اولین بار کاوش زبان Go را شروع کردم وجود داشت، که بر اساس نمونه‌های کدی ساخته شده بود که می‌توانستم با سرعت خودم با آنها بازی کنم.همچنین مانند کتابی است که آرزو می‌کردم وقتی دوره اسکرچ جونیور برای اولین بار برنامه‌نویسی را شروع کردم وجود داشت.

ترکیبی از مقالات مجله که به من کدنویسی و خرد (یا نه) اعطا شده توسط سی و چند سال انجام این کار را آموخت. امیدوارم برای نوجوان علاقه‌مندی که اولین قدم‌های خود را برای هک کردن برداشته است، به همان اندازه که فارغ‌التحصیلان دانشگاه دوره اسکرچ جونیور مجهز به نظریه‌های فراوان هستند، اما به دنبال بینش عملی هستند، خواندنی باشد.همچنین به طور کلی یک کتاب در مورد خواندن و نوشتن کد، و در مورد بسیاری از زمینه های محاسباتی است که من را مجذوب خود می کند. شاید آنها شما را نیز مجذوب خود کنند!

یک چیز این یک کتاب حرفه‌ای نیست، منظورم این است که به توسعه‌دهنده حرفه‌ای کمک می‌کند تا سریعاً از یک زبان برنامه‌نویسی دیگر به Go منتقل شود. تعداد زیادی از آنها در حال چاپ هستند که توسط معلمان بسیار بهتر از من نوشته شده است. در عوض، هدف من در این متن ارائه کاوش عمیق‌تر در مورد موضوعاتی است که دوره اسکرچ جونیور به آن‌ها علاقه‌مندم از طریق دریچه Go، آموزش زبان تقریباً به عنوان یک فکر بعدی.سبک آموزشی بسیار ساده و قدیمی است: کد بنویسید.

کد را توضیح دهید، کد را تغییر دهید، تغییرات را توضیح دهید، در صورت لزوم تکرار کنید. در طول راه، من تمام تلاشم را خواهم کرد تا توضیح دهم که هر نمونه در تلاش است به چه چیزی دست یابد، و تفکری که آن را به سمت شکل نهایی خود تکامل می دهد.هر فصل حول یک وظیفه برنامه نویسی خاص ساخته شده است که من از آن برای نشان دادن چگونگی استفاده از ویژگی های مختلف دوره اسکرچ جونیور زبان Go و همچنین به اشتراک گذاشتن بسیاری از چیزهایی که در طی چندین دهه کدنویسی یاد گرفته ام استفاده می کنم.

برخی از این وظایف برنامه نویسی ممکن است به طرز فریبنده ای ساده به نظر برسند، برخی دیگر کاملاً بی ربط به زندگی یک توسعه دهنده تجاری. من قصد دارم شما را از هر دو مفهوم محروم کنم، در عین حال این را یک دفترچه یادداشت دوره اسکرچ جونیور هکر نگه دارم: بسته به دیدگاه شما، این یا دفترچه ای از تجربیات انجام شده و حفره های خرگوش در جستجوی دانش است، یا ترسناکی از باطنی و غیرقابل بیان. بی وجدان اگر انتخاب موضوع گاهی عجیب و غریب به نظر می رسد.

به یاد داشته باشید که مخاطب هدف من، خود نوجوان من است، چشمان پرستاره خمیده و بی خبر از یک میکرو 8 بیتی، نه دیوای رمز چهل و چند ساله ای که از آن به بعد تبدیل شده ام. خود نوجوان من هیچ چیز در مورد خواندن کد، آزمایش، بازآفرینی، روش علمی، سبک کدنویسی تمیز یا نظریه دانشگاهی نمی دانست.به دوره اسکرچ جونیور عنوان خواننده، نیازی به دانستن هیچ یک از این چیزها نیز ندارید، اگرچه اگر بدانید، امیدوارم همچنان تعدادی قطعه مفید برای افزودن به جعبه ابزار خود بیابید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله پروژه اسکرچ جونیور بپردازید.

بنابراین در اصل این کتابی است که الهام گرفته از عشق من به برنامه نویسی به خاطر برنامه نویسی، سرخوردگی من از تمایل گسترده به آموزش برنامه نویسی حرفه ای به قیمت کاوش و سرگرمی است، و امیدوارم که خوانندگان در هر سنی همین لذت را بیابند. در خواندن این کتاب که در تحقیق و نگارش آن تجربه کرده ام.یک انجمن گوگل پلاس برای بحث و یک مخزن عمومی github با کد برای هر دوره اسکرچ جونیور بخش روایت تکمیل شده وجود دارد.

برای تحریک بیشتر اشتهای شما، من یک نمونه رایگان شامل مقدمه ای برای برنامه نویسی شبکه همزمان با Go ارائه می کنم که شامل رمزگذاری عملی است و احتمالاً برای یک توسعه دهنده حرفه ای کافی است تا با این زبان به سرعت دوره اسکرچ جونیور عمل کند. اگر به دنبال این هستید، از این هدیه رایگان لذت ببرید.آموزش ScratchJr می تواند به دانش آموزان و معلمان کمک کند تا از تفکر محاسباتی و برنامه نویسی به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده کنند. ScratchJr برای استفاده توسط کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است.

این راهنمای کد و بازی آنلاین به شما کمک می کند تا خود را با مفهوم برنامه نویسی آشنا کنید و با محیط ScratchJr آشنا شوید تا با دانش آموزان خود کار کنید.یک سند 90 صفحه ای که گام به گام نحوه استفاده از Scratch Jr را نشان می دهد و به هر مربی، با یا بدون تجربه برنامه نویسی، اجازه می دهد تا دوره اسکرچ جونیور شروع به استفاده از این برنامه کند و فعالیت های درون مدرسه را برنامه ریزی کند، که در آن دانش آموزان سطح اولیه و دوره اول ابتدایی مدارس به شیوه ای سرگرم کننده با تجربه برنامه نویسی آشنا می شوند.

از طریق چهارده چالش مختلف، دستورات اولیه و برخی از موارد پیشرفته تر را یاد خواهید گرفت. این به شما نشان می دهد که چگونه یک پروژه جدید ایجاد و ذخیره کنید، یاد بگیرید دوره اسکرچ جونیور چگونه شخصیت ها را جابجا کنید و آنها را ظاهر و ناپدید کنید. شخصیت ها و پس زمینه ها را ویرایش کنید و حتی طرح های خود را ایجاد کنید. هر چالش به شما پیشنهاد می‌کند که پروژه‌هایی را در قالب انیمیشن‌ها و داستان‌های تعاملی ایجاد کنید که در آن شخصیت‌ها می‌توانند صدای خود را با استفاده از ضبط صدا داشته باشند.

یا بتوانند از طریق دیالوگ‌های نوشتاری با هم تعامل داشته باشند.برنامه نویسی یکی از پرتقاضاترین مهارت ها در محیط کار است و انتظار می رود در آینده حتی از آن استفاده بیشتری شود. توانایی برنامه نویسی معادل خواندن یا نوشتن دوره اسکرچ جونیور امروزی خواهد بود. اتفاقی که می افتد این است که یادگیری برنامه نویسی کاملاً یک چالش است. برای حفظ این مانع، MIT Scratch را راه اندازی کرد، ابزار آنلاینی که با آن می توان برنامه نویسی را به ویژه برای کودکان یاد گرفت.

Scratch، منبع آنلاین چیست؟Scratch online یک زبان و پلتفرم برنامه نویسی است که توسط MIT Media Lab و Playful Invention Company در سال 2003 ایجاد شد. برخلاف سایر زبان های برنامه نویسی مانند C یا Python، Scratch از یک محیط بصری بسیار ساده استفاده می کند و کدنویسی نمی کند. در عوض دوره اسکرچ جونیور از قطعاتی به شکل آجر استفاده می‌کند که آن‌ها را به شبکه برنامه‌نویسی می‌کشیم.با یک رابط کاربری ساده، یکی از اهداف آن این است که همه بتوانند برنامه نویسی را یاد بگیرند.

scratch junior 1

همچنین کودکان و محیط های آموزشی، هدف آن است. این نام از خراشیدن گرفته شده است، تکنیک صدا که به شما امکان می دهد صداهای مختلف را به راحتی ادغام کنید. در این مناسبت، چیزی که ابزار Scratch آنلاین اجازه می دهد، ترکیب ماژول ها برای برنامه ریزی است.چگونه در اسکرچ برنامه ریزی می کنید؟استفاده از ابزار آنلاین Scratch به اندازه کافی آسان است به طوری دوره اسکرچ جونیور که می توان برنامه های ساده و کاربردی را بدون تلاش زیاد ایجاد کرد.

اما به اندازه کافی کامل است که بازی های ویدیویی را با سطح پیچیدگی بالایی برنامه ریزی کند. برای شروع برنامه نویسی باید یک اسپرایت یا شی بسازیم و نامی برای آن بگذاریم.مثال زیر یک اسپرایت را به شکل یک فلش سیاه نشان می دهد (ما تصویر را از رایانه خود آپلود کرده ایم) و چندین ستون دوره اسکرچ جونیور در سمت چپ. دو مورد اول کدها یا بلوک ها را نشان می دهند. آنها مجموعه نسبتا کاملی از عناصر مدولار برای کشیدن به پانل برنامه نویسی هستند.

نحوه برنامه نویسی با اسکرچ این فضای مرکزی را اشغال می کند و هر اسپرایت برنامه ریزی خاص خود را دارد. در مثالی که پیگیری آن بسیار آسان است، با فشردن کلید فاصله (espace) فلش اسپرایت فعال می شود. سپس بلوکی فعال دوره اسکرچ جونیور می شود (تکرار) که آنچه در داخل است را سه بار تکرار می کند. یعنی باعث می شود که فلش بگوید “هی!” به مدت دو ثانیه و یکی را متوقف کنید و این عمل را سه بار تکرار کنید.وقتی سه بار تکرار شد.

پیکان صدای میو را ایجاد می کند (میو در انگلیسی، بلوک بنفش) و سپس شروع به چرخش (بلوک آبی) تا بی نهایت (برای همیشه) می کند.با افزودن ماژول‌های بیشتر، می‌توان به دوره اسکرچ جونیور سطح بالایی از پیچیدگی دست یافت، مانند «با فشار دادن فاصله، بازیکن می‌پرد و اگر توپی را که بازیکن دیگری با فلش کنترل می‌کند لمس کند، یک امتیاز کسب می‌کند. وقتی به پنج امتیاز برسید، برنده می شوید.»از کجا می توانم کدنویسی با اسکرچ را یاد بگیرم؟

استفاده از اسکرچ بسیار آسان است، اما مانند هر زبان برنامه نویسی به تمرین، تمرین و پشتکار زیاد نیاز دارد. برای یادگیری ما جایگزین های زیادی داریم:1. آموزش MITدر وب سایت اسکرچ ما آموزش های خانه را خواهیم دید که در آن انواع مطالب را پیدا خواهیم کرد. البته با معرفی این ابزار آموزشی و دوره اسکرچ جونیور همچنین نحوه برنامه نویسی بازی های ویدیویی، کارتون یا ساخت داستان هایی که شخصیت ها در آن صحبت می کنند، خواهیم دید.

برای مثال، این می تواند سرگرم کننده باشد که خود بچه ها داستان های کودکانه مورد علاقه خود را بسازند و برنامه ریزی کنند. یا حتی داستان های اختراع خود را اختراع و برنامه ریزی می کنند. بخشی از جادوی Scratch تشویق کاربران به کدنویسی به شیوه ای سرگرم کننده است.یکی از برجسته ترین آموزش های MIT برنامه نویسی یک بازی از نوع Alleyway یا Pong است. در این آموزش که دنبال کردن آن بسیار آسان است، یاد می گیریم دوره اسکرچ جونیور که چگونه یک بازی را از ابتدا و بدون اینکه از قبل برنامه نویسی کنیم بسازیم.

2. دوره های آموزشی در یوتیوب شبکه یوتیوب تعداد زیادی دوره در مورد اسکرچ دارد، از مبتدیان برای کودکان تا برنامه نویسی بازی های ویدئویی نقش آفرینی پیچیده که در آن ده ها سناریو مختلف و یک سیستم امتیازی پیشرفته وجود دارد. در بی‌نهایت دوره‌های رایگان، ما دوره برنامه‌اموس را برجسته می‌کنیم که در سال 2019 «دوره Scratch 3.0 for Teachers of Navarra» را بارگذاری کرد.این دوره اسکرچ جونیور دوره به دلیل بررسی نقطه به نقطه هر یک از ابزارهای موجود در Scratch متمایز است.

این یکی از کامل‌ترین‌ها است و اگرچه ساعت‌های زیادی طول می‌کشد تا آن را تکمیل کنیم، اما می‌توانیم به آن درس‌هایی برویم که بیشتر به آن علاقه داریم.3. دوره های محیطی MOOCاگر آنچه ما به دنبال آن هستیم گواهینامه ای است که یادگیری ما را تایید می کند، پس گزینه های فریمیوم مانند دوره “مقدمه ای دوره اسکرچ جونیور بر برنامه نویسی با اسکرچ” در Udemy وجود دارد. یا ‘Scratch and arduino’، توسط MiriadaX. شرکت در این دوره ها رایگان است، دسترسی به آموزش ها پولی است.

دوره اسکرچ جونیور پیشرفته

همچنین در پلتفرم Udemy دوره‌های پیشرفته‌تری مانند «محاسبات فیزیکی با اسکرچ با استفاده از Raspberry Pi» پیدا می‌کنیم که به ما عملکردهایی فراتر از خود جهان اسکرچ را می‌آموزد تا آنچه را که آموخته‌ایم با سیستم‌هایی دوره اسکرچ جونیور مانند Raspberry یا LEGO تطبیق دهیم.البته بسیاری از این دوره ها برای معلمانی برگزار می شود که قرار است اسکرچ را آموزش دهند و نه دانش آموزان، به ویژه کودکان خردسال را خراش دهید.ScratchJr، نسخه ای از Scratch، همچنین آنلاین.

scratch online jr یاد بگیرید که کدنویسی کنیداگر آنچه ما به دنبال آن هستیم نسخه ساده‌تری از برنامه‌نویسی است که برای کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است، می‌توانیم از ScratchJr به صورت آنلاین استفاده کنیم. این پلتفرم خواهر Scratch کوچک‌ترها را هدف قرار می‌دهد، اگرچه همچنان بر دوره اسکرچ جونیور اساس ماژول‌هایی است که کودکان می‌توانند آن‌ها را بکشند.همانطور که در تصویر مشاهده می شود، گزینه ها در حال حاضر بسیار محدودتر هستند اما خود توضیحی نیز دارند.

علاوه بر استفاده از بلوک های کمتر پیچیده، زبان نوشتاری برای رفتن مستقیم به پیکتوگرام ها کنار گذاشته می شود.برنامه درسی کلاس درس برای ScratchJr: سرگرمی در زمین دوره اسکرچ جونیور بازی دومین مورد از یک سری اسناد درسی برای آشنا کردن کودکان آموزش اولیه (پیش دبستانی تا کلاس دوم) با استفاده از محیط برنامه نویسی کامپیوتری ScratchJr. هدف از این برنامه درسی، آشنایی دانش آموزان با این زبان از طریق هشت فعالیت کلاسی است که با استفاده از آن معلم ویژگی های خاص ScratchJr را به دانش آموزان نشان می دهد.

تا بعداً با آن ها، شبیه سازی بازی هایی را که به صورت فیزیکی در بازی انجام می دهند، ایجاد کنند. زمین بازی چاپ این مقاله افزودن به علاقه مندی ها نظرات برنامه درسی کلاس درس برای کلاس های K-12 سرگرمی در زمین بازی این جلد دوم از برنامه درسی ScratchJr ایده های قدرتمندی از دوره اسکرچ جونیور مهندسی و علوم کامپیوتر را معرفی می کند که اغلب تمرکز آموزش در دوران کودکی نیستند. اصطلاح “ایده قدرتمند” به مفهومی اشاره دارد که کودکان می توانند از طریق برنامه درسی یاد بگیرند.

که فراتر از طول عمر یک فناوری خاص در کلاس درس به آنها خدمت می کند. در این مورد، برنامه درسی حول برنامه ScratchJr برای دستگاه های تلفن همراه می چرخد. ایده های قدرتمند را می توان در بسیاری از رشته ها به دوره اسکرچ جونیور کار برد و در آینده زندگی تحصیلی و شخصی دانش آموزان مفید خواهد بود. در سراسر برنامه درسی زیر، فعالیت ها و درس ها به دنبال نشان دادن این ایده های قدرتمند هستند.هدف از این برنامه درسی آشنایی دانش آموزان با زبان برنامه نویسی ScratchJr است و از هشت کلاس یا جلسه 45 دقیقه ای تشکیل شده است.

در هر یک از آنها معلم ویژگی های خاصی از ScratchJr را به دانش آموزان نشان می دهد و سپس دانش آموزان با استفاده از این ویژگی ها یک بازی زمین بازی خاص ایجاد می کنند. به عنوان مثال “تو آن را می گیری”. دانش‌آموزانی که در هر یک از جلسات اول شوند تشویق می‌شوند تا سایر دوره اسکرچ جونیور ویژگی‌های ScratchJr را کشف کنند. برای کار با این برنامه درسی، باید به ازای هر دانش آموز یک دستگاه تلفن همراه (آیپد یا اندروید) داشته باشید. گاهی اوقات به مواد اضافی نیاز خواهد بود و در صورت لزوم به صراحت بیان می شود.

درس 1: بلوک های حرکت و دکمه بازیابی بازی: گربه با حرکت به 4 گوشه زمین بازی را کاوش می کندشما همچنین ممکن است علاقه مند باشید:برنامه درسی کلاس درس برای ScratchJr: انواع انیمیشن استانداردهای ISTE در فناوری اطلاعات و ارتباطات برای دانشجویان (2016)یونسکو: منابعی برای مبانی ICTطراحی ScratchJr: پشتیبانی یادگیری اولیهدرس 2: پس زمینه دوره اسکرچ جونیور و شروع با بلوک پرچم سبز بازی: Lap – دارچین (Carthweel)، Walk Diagonal، Jump over Stones.

درس 3: کاراکترهای جدید و بلوک Start on Touchبازی: کوسه و ماهی درس 4: ضبط صدا و استفاده از بلوک های انتظار و سرعت بازی: “ینکا” درس 5: تعامل ساده بین کاراکترها با استفاده از بلوک Start on Collide
بازی: شما آن را بگیریددرس 6: تعامل بیشتر کاراکترها با استفاده از محرک پیام و بلوک توقف بازی: ماهی، ماهی دوره اسکرچ جونیور از اقیانوس من عبور می کند، میمون در وسط، کوسه ها و ماهی ها (بازبینی شده)، شما او را حمل می کنید (بازبینی شده).

درس 7: صفحات جدید دوره اسکرچ جونیور بازی: Glof Miniature، Monkey in the Middle (بازبینی شده)درس 8: ویرایشگر رنگ بازی: انتخاب آزاد. برای زمین بازی، بازی ای که می خواهند، برنامه ریزی کنیددرباره ScratchJr یک زبان برنامه نویسی مناسب برای کودکان بین سنین پنج تا هفت سال است. با استفاده از برنامه ScratchJr، بچه ها می توانند کلاژهای تعاملی، داستان های متحرک و بازی های خود را ایجاد کنند.

این نرم افزار نتیجه همکاری گروه تحقیقاتی DevTech از گروه Eliot-Pearson برای رشد کودک در دانشگاه تافتس به سرپرستی پروفسور مارینا برس و گروه “Life Long Kindergarten” از گروه رسانه MIT است. به سرپرستی پروفسور میچل رسنیک. این توسط بنیاد ملی علوم (NSF DRL-1118664) تامین می شود، و برنامه iPad در دوره اسکرچ جونیور سال 2014 و نسخه اندروید در سال 2015 منتشر شد.ترجمه و مونتاژ اسپانیایی سند “آموزش ScratchJr از طریق بازی‌های زمین بازی” توسط Eduteka که توسط گروه تحقیقاتی DevTech.

گروه Lifelong Kindergarten Group و کنسرسیوم شرکت Playful Invention منتشر شده است. این سند تحت مجوز “Creative Commons” منتشر شده است.شما می‌توانید از این مطالب در کلاس‌های خود استفاده کنید، آن را چاپ کنید، آن را مطابق با نیاز خود ترکیب کنید یا در کتاب درسی استفاده کنید. تنها الزامات ذکر منبع و اشتراک گذاری ایجاد جدید تحت همان مجوز است.این دوره اسکرچ جونیور ترجمه کار سازندگان ScratchJr نیست و نباید ترجمه رسمی آن سازمان ها تلقی شود. 

ژوئیه آینده از Programamos در دوره تابستانی “تفکر محاسباتی در کودکان و مدارس ابتدایی” که توسط وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش و با همکاری دانشگاه بین المللی منندز پلیو (#MECD_UIMP18) برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد. دوره به دوره اسکرچ جونیور مدت 5 روز از 16 الی 20 تیرماه می باشد و […]امروز ما یک برنامه کاملا رایگان را بررسی می کنیم که هم برای دستگاه های اندروید و هم برای iOS در دسترس است و به ما امکان می دهد برنامه نویسی را از سن 5 سالگی به پسران و دختران نزدیکتر کنیم، حتی اگر هنوز خواندن را شروع نکرده باشند.

این اسکرچ جونیور، خواهر کوچک پلتفرم اسکرچ معروف ما است. این […]با Codeable Crafts Gallery، داستان ها را روی تبلت خود تصور کنید، ترسیم کنید و برنامه ریزی کنیدبا Codeable Crafts داستان ها را روی تبلت خود تصور کنید، ترسیم کنید و برنامه ریزی کنیدكشف كردن با Codeable Crafts داستان ها را روی تبلت خود دوره اسکرچ جونیور تصور کنید، ترسیم کنید و برنامه ریزی کنیدCodeable Crafts اپلیکیشنی است که با استفاده از آن کوچولوها می‌توانند تخیل خود را آزاد کنند و داستان‌های خود را بسازند.

آنها را از یک تبلت، اندروید یا IOS، طراحی و برنامه‌نویسی کنند. برای انجام این کار، اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد که شخصیت های خود را ترسیم کنید، با افزودن استیکر آنها را شخصی سازی کنید و با استفاده از یک زبان برنامه نویسی بصری بر اساس دوره اسکرچ جونیور پس از یک روز اول فشرده، کنفرانس اسکرچ دومین روز پر از چیزهای جالب را برای ما به ارمغان آورد. صبح با گفتگوی ریکاروز روک، میمی ایتو و نیکول پینکارد که در مورد گزینه‌هایی برای حمایت از دانش‌آموزان با هر نوع علایق و شرایطی صحبت می‌کردند، صبح آرام آغاز شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 2 =