ثبت نام
دوره های برنامه نویسی

دوره های برنامه نویسی آنلاین

سرفصل‌های مقاله

امروزه هرکسی دوره های برنامه نویسی یک کامپیوتر دارد، چه برای یک یا چند منظور از آن استفاده کند. این دستگاه هوشمند وظیفه دوره های برنامه نویسی پردازش داده ها را تحت کنترل یک برنامه کامپیوتری بر عهده دارد.یک برنامه که برنامه یا نرم افزار نیز دوره های برنامه نویسی نامیده می شود.

در طول این اجرا، برنامه داده های ورودی را پردازش می کند تا در نهایت به داده های خروجی در فرمت مورد نظر برسد.این برنامه ها با یک زبان برنامه نویسی (مثلا: C، C++، JAVA، Python و غیره) نوشته می شوند. این زبان‌ها به سه نوع تقسیم می‌شوند، زبان‌های دوره های برنامه نویسی «سطح بالا» که تقریباً زبان‌های انسانی هستند.

دوره های برنامه نویسی

سایر زبان‌ها «سطح پایین» یا زبان‌های ماشین نامیده می‌شوند که برای انسان کمتر قابل درک هستند اما برای رایانه ساده‌تر هستند. و بین این دو نوع، زبان‌های اسمبلی دوره های برنامه نویسی را می‌یابیم که به آنها «کد ماشین نمادین» نیز می‌گویند. زبان اسمبلی مخصوصاً مختص معماری کامپیوتر است.

مطمئناً تعجب خواهید کرد که چگونه یک ماشین می تواند بفهمد شما واقعاً از آن چه می خواهید! ساده است، وقتی برنامه ای را با یک زبان خاص می نویسید، برنامه میانی دوره های برنامه نویسی دیگری وجود دارد که با استفاده از زبانی که ماشین واقعاً درک می کند، آنچه را که می خواهید به ماشین ترجمه می کند.

ما در اینجا در مورد باینری صحبت می کنیم (دنباله های معروف 0 و 1). این برنامه میانی از زبانی به زبان دیگر متفاوت است، اما اصل یکسان است. بنابراین دو دسته دوره های برنامه نویسی از زبان های برنامه نویسی وجود دارد: زبان های کامپایل شده و زبان های تفسیری. تفاوت این دو برنامه در این است.

که اولی کد ما را یکبار برای همیشه به یک فایل اجرایی مستقل ترجمه می کند، در حالی که دومی کد ما را در هر اجرا تفسیر می کند.اگر به درستی دنبال کرده دوره های برنامه نویسی باشید، باید بدانید که زبان برنامه نویسی ابزار ارتباطی بین انسان و کامپیوتر است. به عبارت دیگر، ما از طریق یک زبان برنامه نویسی.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی از صفر تا صد را مشاهده کنید.

آنچه را که از آن می خواهیم به کامپیوتر توضیح می دهیم و بقیه امور را به عهده می گیرد. پس اگر همیشه آرزوی ایجاد یک اپلیکیشن را داشتید، چه وب و چه موبایل، دوره های برنامه نویسی منتظر نمانید و یاد بگیرید که با کامپیوتر و voila صحبت کنید… عالی! مگه نه ؟اگر شما عاشق سفر هستید و برای مثال باید به چین بروید.

برای اینکه بتوانید با ساکنان این کشور ارتباط برقرار کنید، باید زبان چینی را یاد بگیرید. اگر بخواهید از ایجاد برنامه های کاربردی رویاهای خود لذت ببرید، تقریباً دوره های برنامه نویسی یکسان است، با این تفاوت که یادگیری زبان های برنامه نویسی آسان تر از زبان چینی است.

در این بخش “دوره برنامه نویسی” ابتدا شما را با اصول برنامه نویسی آشنا می کنیم که عمدتاً حول محور الگوریتم ها می چرخد ​​که منطق کلی هر برنامه ای است. ما دوره های برنامه نویسی همچنین به شما کمک می کنیم تا اصول برنامه نویسی و محبوب ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی را با ساده ترین و کارآمدترین روش درک کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی از صفر را مشاهده کنید.

هدف اصلی این است که اگر هنوز مبتدی هستید، شما را با زبان های برنامه نویسی آشنا کند، اما همچنین شما را به سطوح پیشرفته تر و تا تخصص خود برساند. دوره های برنامه نویسی و این، با ارائه دوره‌ها و آموزش‌هایی که یادگیری را برای شما آسان‌تر می‌کند، همچنین تمرین‌ها و کارهای عملی برای پیشرفت بهتر در برنامه‌نویسی و ایجاد یک حرفه خوب از آن.

دوره های برنامه نویسی چگونه است؟

یادگیری برنامه نویسی نه تنها به شما این امکان را می دهد که برنامه هایی را ایجاد کنید که همیشه آرزوی آن را داشتید، بلکه می توانید دنیای حرفه ای را از بزرگترین درهای دوره های برنامه نویسی آن ادغام کنید. توسعه دهندگان یا برنامه نویسان به طور فزاینده ای در بازار کار با توجه به سمت و سویی که تقریباً در همه زمینه ها اتخاذ شده است، مورد تقاضا هستند.

این در واقع مسیر تبدیل دیجیتال یا دیجیتالی شدن است که به معنای گذار از مدیریت با ابزارهای سنتی به ابزارها و برنامه های رایانه ای است.«توسعه‌دهنده» تنها شغلی دوره های برنامه نویسی نیست که در حوزه IT (فناوری اطلاعات) می‌توان به آن امیدوار بود، مشاغل دیگری مانند مدیر پروژه فناوری اطلاعات.

معمار نرم‌افزار، مدیر سئو، متخصص Big Data، مدیر امنیت و غیره وجود دارد. عضویت در خانواده IT نه تنها شغلی با آینده را برای شما تضمین می کند، بلکه مزایایی مانند کار دوره های برنامه نویسی از راه دور (از راه دور)، فریلنسری (کار رایگان) و غیره را نیز برای شما تضمین می کند.

رایانه ها و تقریباً همه دستگاه های محاسباتی از سیستم اعداد باینری در عملکرد خود استفاده می کنند. این سیستم فقط شامل دو عدد 1 و 0 می باشد که به هر کدام یک دوره های برنامه نویسی بیت گفته می شود. تمام برنامه های کامپیوتری را می توان به این سیستم ساده کرد.

در واقع، سیستم باینری نقش کلیدی در نحوه ذخیره سازی اطلاعات و داده های مختلف توسط رایانه ها ایفا می کند. کامپیوترها به سادگی از 1 به 0 برای همه عملکردهای دوره های برنامه نویسی خود، صرف نظر از اینکه چقدر ساده یا پیچیده هستند، می روند. تمام داده ها، از جمله متن و تصاویر، به صورت یک سری 1 و 0 در رایانه ذخیره می شوند.

در واقع، کامپیوترها مدارهای الکتریکی هستند. در یک مدار، یک جریان الکتریکی. بنابراین، حالت را می توان به صورت 1 یا 0 تعریف کرد.هنگامی که این مفهوم را درک کردید، متوجه دوره های برنامه نویسی خواهید شد که چرا سیستم باینری یک کامپیوتر پایه است.

به این ترتیب، همه رایانه ها اطلاعات را با استفاده از سیستم باینری پردازش می کنند.برنامه چیست؟اجازه دهید ابتدا عملکرد یک کامپیوتر را تجزیه و تحلیل کنیم. وظیفه دوره های برنامه نویسی اصلی آن حل یک مشکل است. حالا چطور میشه حلش کرد؟ این کار را با کمک یک برنامه انجام می دهد.

برنامه‌های رایانه‌ای دنباله‌ای از دستورالعمل‌ها هستند که هنگام اجرا توسط رایانه، یک کار خاص را انجام می‌دهند.
مهم نیست کامپیوتر چه چیزی باشد، کاملاً بی فایده دوره های برنامه نویسی می ماند، مجموعه برنامه های مناسبی دارد. اگر این کتاب را روی یک دستگاه محاسباتی می خوانید، فقط به این دلیل است.

که دستگاه برنامه ای دارد که به آن اجازه انجام این کار را می دهد.زبان برنامه نویسی چیست؟همانطور که از نام آن پیداست، زبان برنامه نویسی یک زبان تخصصی دوره های برنامه نویسی است که برای برنامه نویسی استفاده می شود.اکنون یک زبان برنامه نویسی بومی وجود دارد که همه رایانه ها آن را دارند و می فهمند.

پیشنهاد می کنیم مقاله صفر تا صد برنامه نویسی را مشاهده کنید.

به این کد ماشین گفته می شود. متأسفانه درک کد ماشین بسیار دشوار است. از جمله، کد ماشین تقریباً همیشه در سیستم باینری بیان می شود. علاوه بر این، کد دوره های برنامه نویسی ماشین برای معماری خاص کامپیوتر منحصر به فرد است. بنابراین، دو کامپیوتر می توانند از دو نوع کد ماشین استفاده کنند.

بنابراین، شما به راهی برای برقراری ارتباط با رایانه نیاز دارید. به همین دلیل است که زبان های برنامه نویسی دیگر وجود دارند. آنها به عنوان رابط بین افراد و کامپیوتر عمل دوره های برنامه نویسی می کنند. با آنها می توان برنامه ها را به زبان هایی بیان کرد که برای مردم به راحتی قابل درک باشد.

در عین حال، این زبان برای معماری های مختلف کامپیوتر مشترک خواهد بود. مهمتر از آن، برنامه ها را می توان به راحتی به کد ماشین ترجمه کرد.برای اطمینان از اینکه این اتفاق دوره های برنامه نویسی می افتد، یک کامپیوتر باید برنامه نوشته شده در یک زبان برنامه نویسی را تفسیر یا کامپایل کند تا برنامه اجرا شود.

شما باید کامپایل و تفسیر را همانطور که به برنامه نویسی کامپیوتر مربوط می شود درک کنید.برای یک برنامه کامپایل شده، باید از یک کامپایلر استفاده شود تا بتوان برنامه را به کد دوره های برنامه نویسی ماشین برای استفاده کامپیوتر ترجمه کرد. با این حال، کد منبع در مورد یک برنامه تفسیر شده توسط رایانه اجرا نمی شود.

در عوض، یک مفسر هر خط برنامه را در حین اجرا می خواند و آن را در کد ماشین اصلاح می کند. پس از اصلاح، کامپیوتر این خط از برنامه را اجرا می کند.زبان های برنامه نویسی می توانند از دوره های برنامه نویسی یکی یا هر دوی این رویکردها استفاده کنند. هر کدام از آنها در زمینه برنامه نویسی و توسعه نرم افزار مزایای خاص خود را دارند.

به طور کلی، توسعه برنامه های کامپایل شده ممکن است بیشتر طول بکشد، اما ممکن است سریعتر اجرا شوند. پس از همه، کامپیوتر برنامه ای را اجرا می کند که قبلا ترجمه دوره های برنامه نویسی شده است. اجرای برنامه های تفسیر شده بیشتر طول می کشد زیرا هر بار که اجرا می شوند باید ترجمه شوند.

با این حال، آنها را می توان سریعتر نوشت زیرا زبان ها به طور کلی ساده تر هستند. در عین حال، کل برنامه پس از هر تغییر یا تست باگ کامپایل نخواهد شد دوره های برنامه نویسی .مفاهیم اولیه زبان های برنامه نویسی با وجود کثرت آنها، اکثر زبان های برنامه نویسی بر اساس تعداد زیادی از اصول اساسی مشترک هستند.

برخی بلافاصله از ماهیت رایانه و وجود برنامه ترجمه پیروی می کنند. این، برای مثال، مورد مفهوم متغیر است که بدون نامگذاری آن با آن مواجه شدیم: عبارت است از دادن دوره های برنامه نویسی نام به یک مکان حافظه که حاوی اطلاعات است. بنابراین هم به مفهوم تکنولوژیک آدرس و هم به وجود یک کامپایلر مرتبط است.

خواهیم دید که نیاز به ترجمه یک برنامه به زبان سطح بالا مستلزم تعریف مفهوم نوع متغیر است، نوعی که برای تعریف روشی که در آن کدگذاری مقادیر مربوطه باید عمل کند، دوره های برنامه نویسی استفاده می شود.به طور مشابه، هر زبانی دارای:به اصطلاح دستورالعمل های انتساب: آنها مقدار یک عبارت را محاسبه می کنند و آن را در یک متغیر ذخیره می کنند.

دستورالعمل های تبادل اطلاعات بین حافظه و تجهیزات جانبی (اعم از ارتباط یا بایگانی) ما در مورد دستورالعمل صحبت می کنیم:خواندن، هنگامی که تبادل از محیطی به حافظه دوره های برنامه نویسی انجام می شود. نوشتن، زمانی که تبادل از حافظه به محیطی صورت می گیرد.

مفاهیم دیگر، بیشتر نظری، توسط انسان برای تسهیل فعالیت برنامه نویسی ابداع شده است. این مورد به ویژه برای آنچه که ساختارهای کنترل، ساختارهای دوره های برنامه نویسی داده، توابع (یا رویه ها) و اخیراً، اشیاء نامیده می شود، صادق است.ساختارهای کنترلی برای مشخص کردن.

اینکه چگونه دستورالعمل های یک برنامه باید به هم مرتبط شوند استفاده می شود. به ویژه، آنها امکان بیان تکرارها و انتخاب هایی را که قبلاً ذکر کردیم را ممکن دوره های برنامه نویسی می کنند: سپس از ساختار انتخاب یا ساختار تکرار صحبت می کنیم. البته در نهایت پس از ترجمه برنامه، این ساختارها به دستورالعمل های ماشینی می رسد.

و در نهایت دستورالعمل های شاخه ای را شامل می شود.ساختارهای داده (دقت کنید، در اینجا کلمه داده به معنای کلی اطلاعات به کار می رود) برای نمایش بهتر اطلاعاتی دوره های برنامه نویسی که باید توسط یک برنامه دستکاری شوند، استفاده می شود. این مورد در مورد مفهوم آرایه است.

که در آن یک نام واحد امکان تعیین لیست مرتبی از مقادیر را فراهم می کند، که هر مقدار توسط عددی به نام شاخص قرار می گیرد.البته باز هم در پایان هر مقدار با مکانی که دوره های برنامه نویسی آدرس آن تعریف شده است مطابقت خواهد داشت.تابع (یا رویه) این امکان را فراهم می‌کند.

که به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها نامی بگذاریم که استفاده از آنها به دلخواه، بدون نیاز به چندین بار نوشتن آنها ممکن می‌شود. همانطور که در مورد یک تابع ریاضی، این دوره های برنامه نویسی دستورالعمل ها را می توان پارامتر کرد، به طوری که می توان آنها را در موقعیت های مختلف با متغیرهای مختلف، که پارامتر نامیده می شود، استفاده کرد.

استفاده مناسب از توابع، ساختار یک برنامه را با تجزیه آن به واحدهای نسبتا مستقل مختلف ممکن می سازد.برنامه نویسی شی گرا مفاهیم شی و دوره های برنامه نویسی کلاس، ستون های برنامه نویسی شی گرا هستند. یک شی منفرد داده ها و توابع را گروه بندی می کند (که سپس روش نامیده می شود).

فقط این روش ها مجاز به دسترسی به داده های شی مورد نظر هستند. کلاس مفهوم نوع متغیر را به اشیا تعمیم می دهد. ویژگی های اشیایی را که دارای ساختار دوره های برنامه نویسی داده یکسان و روش های مشابه هستند را مشخص می کند. این مفهوم از کلاس امکان جدیدی را برای شکستن و ساختاربندی برنامه ها ارائه می دهد.

به طور کلی، در برنامه نویسی شی گرا، یا کلاسی را تعریف می کنید که سپس می توانید از آن برای ایجاد یک یا چند شی از این کلاس استفاده کنید، یا از کلاس های دوره های برنامه نویسی موجود (با زبان ارائه شده یا ایجاد شده توسط خودتان یا دیگران) استفاده می کنید. در اینجا دوباره چیزی را می یابیم که قابل مقایسه با آنچه با توابع اتفاق افتاده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته را مشاهده کنید.

یکی از عناصر اصلی OOP این است که یک کلاس می تواند به طور کامل پیاده سازی خود را تغییر دهد، بدون این که هیچ عواقبی در استفاده از آن داشته باشد (البته دوره های برنامه نویسی به شرط رعایت قرارداد!).با مفاهیم زیر تکمیل خواهد شد وراثت: امکان بهره برداری از یک کلاس موجود با افزودن قابلیت های جدید به آن.

مفهوم وراثت یکی از پایه های برنامه نویسی شی گرا است. با ارائه امکان تعریف یک کلاس جدید به نام کلاس مشتق شده از یک کلاس موجود به نام کلاس پایه، امکان دوره های برنامه نویسی استفاده مجدد از “مولفه های نرم افزاری” که کلاس ها هستند را ممکن می کند.

این کلاس جدید از همان ابتدا عملکردهای کلاس پایه (ویژگی ها و روش ها) را به ارث می برد که می تواند آن ها را اصلاح یا تکمیل کند، بدون اینکه نیازی به زیر سوال دوره های برنامه نویسی بردن کلاس پایه باشد.چند شکلی: امکان پرداختن به یک شی بدون دانستن ماهیت دقیق آن، با اجازه دادن به آن برای تطبیق رفتار خود با ماهیت واقعی خود.

چند شکلی یک مفهوم بسیار قدرتمند در OOP است که مکمل وراثت است. به شما این امکان را می دهد که بدون دانستن (کاملا) نوع آنها، اشیاء دوره های برنامه نویسی را مدیریت کنید.برنامه نویسی رویه ای / ساخت یافته ما عموماً از زبان رویه‌ای صحبت می‌کنیم تا یک زبان را با مفهوم رویه (عملکرد) واجد شرایط بدانیم.

که این مورد برای همه زبان‌های فعلی است. ما اغلب از زبان شی صحبت می کنیم تا زبانی را توصیف کنیم که علاوه بر جنبه رویه ای، امکانات شی گرا نیز دارد. به دوره های برنامه نویسی بیان دقیق، برخی از زبان های شی تابع “معمول” را ندارند، تنها توابع موجود روش های شی هستند.

چنین زبان هایی اغلب به عنوان کاملاً شی گرا شناخته می شوند. با این حال، آنها بسیار نادر هستند، و به هر حال، جدا از این تفاوت، از مفاهیم اساسی مشابه سایر دوره های برنامه نویسی زبان ها استفاده می کنند. زبان‌های شیء دیگر به تجزیه رویه‌ای اجازه می‌دهند تا با تجزیه شیء همزیستی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =