ثبت نام
رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای

آشنایی با رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای

سرفصل‌های مقاله

برنامه نویسی بازی چگونه بازی های ویدئویی بسازیم؟ رشته بازی های رایانه ای مشاوره، رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای زبان ها و فن آوری ها.در نهایت به مقاله مربوط به بازی، یعنی ساخت بازی های واقعی رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای می رسیم.

من فوراً یک چیز مهم را به شما می گویم:اگر می خواهید برای ساخت بازی توسط یک رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای شرکت استخدام شوید، بدانید که اگر بخواهید اینجا در ایتالیا بمانید کار بسیار سختی خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله مبنای برنامه نویسی رایانه ای چیست بپردازید.

این به این دلیل است که در ایتالیا هیچ صنعت واقعی پشت بازی وجود ندارد. تعداد کمی از شرکت‌ها رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای وجود دارند که بازی می‌سازند، بنابراین استخدام شدن توسط شرکتی که به این مهارت نیاز دارد بسیار دشوار خواهد بود.

اگر باور ندارید، در مورد لینکدین یا به طور کلی گوگل تحقیق کنید. رشته بازی های رایانه ای آگهی های شغلی کمی برای این نوع توسعه وجود دارد. از طرف دیگر، اگر می خواهید این کار را “به تنهایی” انجام دهید، یک توسعه دهنده مستقل موضوع دیگری است.

رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای

اگر می‌خواهید در حرفه توسعه‌دهنده بازی باشید، کارهایی که من به شما توصیه می‌کنم به شرح رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای زیر است:رفتن به اروپای شمالی، به این دلیل است که شرکت‌های بزرگی وجود دارند که بازی‌ها را توسعه می‌دهند و یک صنعت پشت کل دنیای بازی وجود دارد.

علاوه بر شرکت هایی که نیاز به کارمند دارند، مسیرهای آکادمیک نیز وجود دارد که به شما آموزش می دهد تا به این شرکت ها بپیوندید. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که به اروپای شمالی بروید.

برنامه نویسی بازی های رایانه ای

رشته بازی های رایانه ای به عنوان مثال، شخصی که من می‌شناسم مدرک سه ساله‌اش را در رشته کامپیوتر در اینجا در ایتالیا رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای به پایان رساند، سپس به لندن رفت تا مدرک کارشناسی ارشد را در رشته بازی شروع کند.

یک شرکت آمریکایی بسیار بزرگ با او تماس گرفت و به او پیشنهاد کاری داد که پذیرفته شد. اکنون این شخص در آمریکا در صنعت بازی است و با مدرک علوم کامپیوتر و مدرک کارشناسی ارشد در لندن شروع شده است اما هرگز تمام نشده است، زیرا واضح است که او قبلاً یک قرارداد کاری در دست داشته است. به طور خاص، او با واقعیت مجازی سر و کار دارد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله زبان برنامه نویسی بازیهای رایانه ای بپردازید.

بیایید کمی در مورد فناوری نیز صحبت کنیم. اولین چیزی که باید بدانید این است که در واقعیت رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای ، تقریباً همیشه در این بخش ها، فناوری ها و زبان ها بسته به شرکت و ویژگی های پروژه بسیار متفاوت هستند.

کتاب های رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای

بیایید یک مثال عملی در نظر بگیریم: اگر دیزنی بخواهد بازی های کوچکی را در داخل مرورگر بسازد، رشته بازی های رایانه ای سپس در داخل یک وب سایت، سمت مرورگر را توسعه دهد، بنابراین سمت مشتری و فن آوری جلویی، بدیهی است که از جاوا استفاده می کند.

از یک کتابخانه رایگان به نام PixiJS یا یکی دیگر از موارد بسیار جالب Phaser.io استفاده خواهد کرد. هر رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای دو کتابخانه ای برای ایجاد بازی های مبتنی بر جاوا هستند.

برنامه نویسی بازی های رایانه ای بیایید سعی کنیم به بازی های ساختارمندتری فکر کنیم، بنابراین شاید برای گوشی های هوشمند یا حتی برای رایانه ها یا کنسول ها. من نمی توانم به معروف ترین موتور بازی تا کنون اشاره نکنم، یعنی Unity.

اساسا یونیتی چیزی نیست جز برنامه ای که دارای ابزارهای زیادی در داخل است که به شما امکان می دهد بازی خود و تمام پویایی های آن را ایجاد کنید، مدیریت کنید.

رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای

Unity3d از همه معروف‌ترین و پرکاربردترین است. هم توسط شرکت های بسیار بزرگی که بازی ها را توزیع می کنند رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای و هم توسط توسعه دهندگان مستقل استفاده می شود.

برای روشن شدن موضوع ما در مورد بازی هایی صحبت می کنیم که می توانید در بازار Steam پیدا کنید. چرا توسط هر دوی این دو شکل از آن استفاده می شود؟ خیلی ساده به این دلیل که Unity3d برنامه های مختلفی از جمله یک برنامه کاملا رایگان دارد. یعنی شما هم می توانید از آن استفاده کنید، می توانید بلافاصله بروید و آن را دانلود کنید.

تحصیل در رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای

بیایید یونیتی را بررسی کنیم.چیزهای مهمی که می خواهم در مورد Unity3D به شما بگویم عبارتند از:یادگیری آن رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای آسان نیست، بدیهی است که یادگیری آن بسیار دشوار است، بنابراین فقط برای تسلط بر صفحه نمایش، همه موارد مختلف و همه ویژگی های مختلف زمان زیادی را می طلبد.

برنامه نویسی بازی های رایانه ای در هر صورت به شما پیشنهاد می کنم به وب سایت رسمی مراجعه کنید که در آنجا می توانید تمام قسمت های آموزشی و دموهای خوب انجام شده را پیدا کنید که می توانید آنها را دانلود کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم بپردازید.

Unity3d توزیع بازی را مدیریت می کند. بگذارید توضیح بدهم، شاید توزیع اصطلاح درستی نباشد. رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای بیایید یک مثال عملی بیاوریم، اگر می‌خواهید بازی شما در گوشی‌های هوشمند یا سایر پلتفرم‌ها کار کند،

برنامه نویسی بازی های رایانه ای Unity به ساخت فایل اجرایی، یعنی ایجاد فایلی که قرار است در داخل گوشی‌های هوشمند نصب شود، می‌پردازد. اگر بخواهید آن را در یک رایانه ویندوزی یا رایانه مک یا رایانه لینوکس یا حتی در داخل یک کنسول نصب کنید، همینطور است.

در هر صورت قسمت صادرات را برای شما مدیریت می کند. اگر می‌خواهید لیست رشته بازی های رایانه ای کامل پلتفرم‌های رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای پشتیبانی شده توسط Unity را داشته باشید، همیشه می‌توانید به وب‌سایت رسمی بروید،

جایی که می‌توانید لیست تمام دستگاه‌ها یا در هر صورت پلتفرم‌هایی را که یونیتی واقعاً می‌تواند بازی‌هایی را که می‌خواهید بسازید صادر کند، پیدا کنید. . من به شما می گویم که لیست بسیار طولانی خواهد بود، به عنوان مثال تلویزیون های هوشمند و غیره نیز وجود دارد.

برنامه نویسی بازی های رایانه ای

زبان های داخل بسیار است. بیشترین استفاده از همه C# است. با این حال می توانید موارد دیگری مانند رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای جاوا اسکریپت را نیز ببینید. به هر حال من C# را توصیه می کنم،

زیرا تقریباً نوعی استاندارد در زمینه توسعه بازی یا در هر صورت خاص تر در توسعه جامعه بازی های سه بعدی در نظر گرفته می شود. در واقع، تمام اسناد رسمی و تمام کدهای نمونه به زبان C# نوشته شده است. شرکت دیگر نکته مهمی که باید در مورد C# بدانید این است که یک زبان برنامه نویسی شی گرا است.

این بدان معناست که اگر برنامه نویسی بلد نیستید و حتی Unity را ندیده اید، در استفاده واقعی از نرم افزار با مشکلات رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای زیادی روبرو خواهید شد. سپس به یاد داشته باشید که در همه بخش ها، شما باید روش خاصی از استدلال را یاد بگیرید و به دست آورید.

بنابراین اگر می خواهید یاد بگیرید، پیشنهاد می کنم این کار را در سه مرحله انجام دهید:مفاهیم اولیه برنامه نویسی را به دست آورید. شما باید یاد بگیرید که مانند یک برنامه نویس فکر کنید.

رشته بازی های رایانه ای در ویدیوها و وبلاگ‌هایم همیشه سعی می‌کنم این چیزی را که کاملاً به زبان برنامه‌نویسی ارتباطی رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای ندارد، به دانش‌آموزانم آموزش دهم.مفاهیم اساسی برنامه نویسی شی گرا را بیاموزید.

برنامه نویسی بازی های رایانه ای شما تمایل دارید که از منظر ذهنی، از دیدگاه نظری و از نقطه نظر استدلالی به آنها تسلط داشته باشید.پس از تسلط بر این دو مهارت، هیچ مشکلی در استفاده از آنها در عمل نخواهید داشت.

رشته بازی های رایانه ای ما با دانش‌آموزان دوره جاوا خود واقعاً متعهد به آموزش این مفاهیم هستیم که تکرار می‌کنم کاملاً به زبان برنامه‌نویسی که قرار است استفاده کنید بی‌ربط هستند.

نکته مهم این است که یک روش آموزشی خاص را بدست آورید و اصول اساسی را بدانید و سپس رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای آنها را در عمل با زبان های مختلف به کار ببرید.نکات نهایی خوب است، بنابراین، اجازه دهید توسعه بازی را مرور کنیم:

در ایتالیا کار بسیار کمی وجود دارد، برای این نوع توسعه به نظر می رسد فراتر از ایتالیا است که بر اروپای شمالی تمرکز می کند. همچنین توصیه می‌کنم به دوره‌های آکادمیک یا در هر صورت دوره‌های تحصیلی در اروپای شمالی نگاهی بیندازید، زیرا صنعت واقعاً پر رونقی در آنجا وجود دارد.

فناوری ها با توجه به نیاز پروژه و با توجه به پروژه ای که باید انجام شود بسیار متفاوت است. نه تنها Unity وجود رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای دارد، بلکه می توان از بسیاری از فناوری های مختلف استفاده کرد.

موتورهای بازی وجود دارند که به شما اجازه می دهند از پایتون یا جاوا اسکریپت استفاده کنید. به هر حال، unity3d نیز به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید نکته مهمی که باید درک کنید این است که کدام یک از این زبان ها در بازار کار مورد تقاضا هستند و کدام یک از آنها تقاضای کمتری دارند. با ایجاد این تمایز، ابتدا می توانید بفهمید که هدف شما چیست؟

اگر می‌خواهید شرکت‌ها را استخدام کنید، بدیهی است که فناوری‌های درخواستی و مورد استفاده را انتخاب رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای می‌کنید اگر به سادگی نیاز دارید پروژه های خود را ایجاد کنید، می توانید فناوری مورد نظر خود را انتخاب کنید، که ممکن است کار شما را آسان تر کند و بنابراین ممکن است unity3d نباشد،

بلکه ابزارهای مناسب دیگری باشد. بنابراین فناوری با توجه به اهداف شما برنامه نویسی بازی های رایانه ای تغییر می کند. رشته بازی های رایانه ای آیا شما از طرفداران بزرگ انواع بازی های ویدیویی هستید و دوست دارید زمان آزاد خود را صرف غلبه بر سطوح مختلف بازی های رایانه شخصی کنید؟

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه سازی رایانه ای بپردازید.

آیا آنقدر عاشق صنعت بازی شده‌اید که فکر می‌کنید ایده‌های جالبی برای استفاده در عنوانی از خودتان دارید؟ عالی، رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای شما به جای درست آمده اید.در واقع، من قصد دارم اطلاعات اولیه ای در مورد نحوه ایجاد یک بازی رایانه شخصی به شما ارائه کنم.

به زبان ساده، آنچه می خوانید نوعی راهنمای شروع برای برداشتن اولین قدم ها در این دنیای پیچیده است. رسیدن به خط پایان دقیقاً پیاده روی در پارک نخواهد بود، اما لازم نیست نگران باشید: اگر به سؤالاتی که در ابتدا از شما پرسیدم پاسخ مثبت دادید، به این معنی است که اشتیاق وجود دارد.

این یک عامل اساسی است که واقعاً بتوانید به هدف خود برسید، وارد بخش مستقل رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای شوید (یا چرا نه، پیدا کردن واقعیتی که بتواند ایده های شما را “میزبان” کند). در هر صورت، چه برای هدف گذاری بالا یا صرفاً برای تفریح ​​با ابزارهای موجود اینجا هستید،

رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای

در زیر می توانید تمام اطلاعات مربوطه را بیابید. برنامه نویسی بازی های رایانه ای من فقط باید برای شما آرزوی خواندن خوب داشته باشم!قبل از پرداختن به شایستگی نحوه ایجاد یک بازی رایانه شخصی، به نظر من توضیح دادن برخی از اهمیت اساسی دارد.

ساخت یک بازی ویدیویی اصلاً ساده نیست: در واقع، بسیاری از افراد حرفه‌ای درگیر آن هستند. از سوی رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای دیگر، فقط نگاهی به تیتراژ پایانی که اغلب پس از اتمام یک عنوان A سه گانه بر روی صفحه ظاهر می شود بیندازید تا میزان عظیم کار مورد نیاز را درک کنید.

علاوه بر این، محوری که صنعت بازی حول آن استوار است، خلاقیت است. هر زمینه‌ای که دومی در آن دخیل باشد از جهاتی غیرقابل پیش‌بینی است: برای روشن بودن، یک مروارید مستقل می‌تواند به طور غیرمنتظره‌ای بیرون بیاید که بتواند نسخه‌های بیشتری از عنوانی را که میلیون‌ها دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است بفروشد.

رشته بازی های رایانه ای این زیبایی دنیای وب و توسعه فناوری است که امروزه در واقع به هر کسی که مهارت و اشتیاق زیادی رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای دارد این امکان را می دهد که بتواند یک بازی ویدیویی بسازد که بتواند به یک موفقیت جهانی تبدیل شود.

همه اینها بدون داشتن بودجه زیاد.پانورامای مستقل در واقع جذاب تر از همیشه است: فقط به چند داستان موفقیت باورنکردنی مربوط به عناوین مستقل برای رایانه شخصی و فراتر از آن فکر کنید.

این بازی که توسط یک خانه نرم افزاری کوچک سوئدی به نام استودیوی Iron Gate توسعه یافته است، رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای در عرض چند ماه حدود 7.9 میلیون نسخه فروخته است (داده ها در 30 ژوئن 2021 به روز شدند، عنوان در 2 فوریه 2021 منتشر شد).

یک موفقیت چشمگیر برای یک بازی ساخته شده توسط 5 نفر و تنها بر روی PC منتشر شده است.البته، پشت این استارت‌آپ سرمایه‌گذارانی مانند استودیو Coffee Stain (که گفت Goat Simulator؟) و برنامه نویسی بازی های رایانه ای وجود دارد، اما می‌دانید که بودجه موجود مطمئناً به اندازه یک عنوان A سه گانه نبوده است.

همچنین داستان های موفقیت مستقل زیادی وجود دارد. مطمئناً این زمان جالبی برای رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای توسعه یک بازی رایانه شخصی است (همانطور که در تجزیه و تحلیل عمیق خود در رابطه با شکل طراح بازی نیز برجسته کرده ام)، اما می خواهم به شما یادآوری کنم که دنبال کردن این مسیر آسان نیست.

به همین دلیل، آموزشی که می خوانید به هیچ وجه توضیح نمی دهد که چگونه می توان عنوانی را برای عرضه در بازار توضیح داد، رشته بازی های رایانه ای بلکه صرفاً قصد دارد کسانی را که برای اولین بار در این دنیا جستجو می کنند به سمت ابزارهای بالقوه جالب هدایت کند.

افراد کمی نیستند که بخواهند بلافاصله عنوانی «انجام شده و تمام شده» بسازند، اما خوب است به یاد رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای داشته باشید که بازی های ویدیویی یک رسانه پیچیده و چند وجهی را نشان می دهند که بدیهی است که برای «کاوش» مناسب به زمان نیاز دارد.

البته، می‌توان راهنمای ایجاد کرد که در آن به کسی نشان دهد که چگونه یک بازی «پیش‌ساخته» را توسعه دهد، اما کاربرد چندانی نخواهد داشت، زیرا پس از آن نویسنده باید خلاقیت خود را به کار ببرد.

در این زمینه، من فکر می کنم بسیار جالب تر است که به شما امکانات عالی ارائه شده توسط دنیای توسعه رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای بازی های ویدیویی را نشان دهم، و به شما امکان می دهد با ابزارها و راهنماهایی در تماس باشید که در واقع می توانند شما را به سمت راست هدایت کنند.

رشته بازی های رایانه ای به هدف خود نزدیکتر شوید.سپس شما باید کسی باشید که می‌توانید خود را در سرعت خوبی قرار دهید، مطالعه کنید، کتاب بخوانید، دوره‌های آموزشی را دنبال کنید.

(امکان‌های عالی، حتی آنلاین، در پلتفرم‌هایی مانند Udemy وجود دارد)، خودتان را با دیگر توسعه‌دهندگان رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای مشتاق در انجمن‌ها و سایت‌هایی مانند Reddit مقایسه کنید.

و تمرین زیادی انجام دهید!چگونه یک بازی کامپیوتری رایگان بسازیم.بعد از اینکه برای شما توضیح دادم هدف از این آموزش چیست، یعنی ساده نهادی که شما را به ابزارهای مناسب هدایت می کند و به شما می فهماند که راه های ممکن واقعی برای رسیدن به هدف شما چیست؟

من معتقدم زمان آن فرا رسیده است که با تجزیه و تحلیل برنامه های رایگان اصلی که به شما امکان ایجاد رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای بازی های ویدیویی رایانه شخصی را می دهند، اقدام کنید.

اینها موتورهای گرافیکی هستند که می توانند هم در رایانه های شخصی ویندوزی و هم در رایانه های مک استفاده شوند. در هر صورت، حداقل و حداقل نیازهای توصیه شده برای هر نرم افزار را در وب سایت های رسمی مربوطه و در راهنمای عمیق استفاده از آنها که در لینک زیر مشاهده خواهید کرد، پیدا خواهید کرد و البته در صورت تمایل باید با آنها مشورت کنید.

حرکت از تئوری به عمل و برداشتن اولین گام ها در دنیای توسعه بازی های ویدئویی.اگر داستان هایی مانند رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای مواردی که در فصل مقدماتی ذکر کردم شما را هیجان زده کرده است، خوشحال خواهید شد که بدانید برنامه ای که برای ساخت بسیاری از بازی های مستقل موفق استفاده می شود.

برنامه نویسی بازی های رایانه ای به صورت رایگان در دسترس همه است: این موتور گرافیکی Unity است. رشته بازی های رایانه ای بله، درست متوجه شدید: ابزار اصلی مورد استفاده برای توسعه عناوین بسیار موفق مانند موارد ذکر شده در بالا، در واقع برای همه قابل استفاده است.

این یک درس بزرگ است: امروزه، احتمالاً هر کسی برنامه ای را برای ساخت یک بازی ویدیویی بسیار موفق در رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای دسترس دارد.واقعا چه چیزی باعث تفاوت می شود؟

خلاقیت، اشتیاق و مهارت های کسانی که آن را ایجاد می کنند. بنابراین همیشه به نقطه معمول باز می گردد: توضیح نحوه ساخت عنوان «از پیش ساخته شده» در این راهنما تقریباً بی فایده است، زیرا باید سخت کار کنید تا بتوانید واقعاً به هدف خود برسید.در هر صورت، Unity یکی از پرکاربردترین موتورهای گرافیکی به طور کلی در صنعت است.

Fall Guys، بازی ویدیویی نمادین تابستان 2020 را به خاطر دارید؟ لازم نیست مشخص شود که با کدام رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای موتور گرافیکی ساخته شده است.برای بقیه، برای ارائه برخی نشانه های کلی، باید بدانید که Unity به ویژه همه کاره در نظر گرفته می شود.

برنامه نویسی بازی های رایانه ای در واقع، می‌توانید به راحتی بازی‌های دو بعدی و سه بعدی بسازید، همچنین می‌توانید عناوین مختلفی را برای پلتفرم‌های مختلف، از رایانه شخصی گرفته تا کنسول، با عبور از دستگاه‌های تلفن همراه توسعه دهید.

چگونه یک بازی کامپیوتری Unity بسازیم.اگر به نظرتان می رسد که یونیتی انتخاب ایده آلی برای پروژه رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای شماست، من فقط می توانم شما را به سایر راهنماهایی که در این زمینه ساخته ام راهنمایی کنم.

اگر راهنمایی می‌خواهید، می‌توانید با آموزش من در مورد نحوه استفاده از Unity شروع کنید، رشته بازی های رایانه ای که در آن به جزئیات موتور گرافیکی برای استفاده در محیط‌های سه بعدی و دو بعدی پرداختم.به طور دقیق تر، نحوه نصب برنامه، نحوه تغییر یک بازی را توضیح دادم.

(عملیات مفیدی حداقل برای درک کمی رابط، اما همانطور که قبلا توضیح دادم برای ایجاد رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای یک بازی “تمام و تمام شده” باید خیلی جلوتر بروید) و از کجا می توان مطالب جالبی را پیدا کرد تا در واقع یاد بگیرید که چگونه بر موتور گرافیکی مسلط شوید، از ابتدا شروع کنید.

سپس بر روی برخی ایده ها برای ایجاد یک بازی در Unity تمرکز کردم (من معتقدم که این آخرین نشانه ها با ارزش ترین هستند). به طور خلاصه، اگر استفاده از این موتور گرافیکی را برای پروژه خود انتخاب کرده اید، اکنون می دانید که واقعاً از کجا شروع کنید.

برای بقیه، اگر قصد شما این است که از یک بازی ویدیویی برای دستگاه های تلفن همراه شروع رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای کنید (به طور کلی گفته می شود که این دنیا برای شروع ایده آل است)، توصیه می کنم با راهنمای من در مورد نحوه انتشار یک بازی در فروشگاه Google Play مشورت کنید.

که در آن من همچنین نحوه پیکربندی پروژه را در Unity توضیح دادم تا به اثر انتشار عنوان در فروشگاه دیجیتال محبوب از پیش نصب شده روی بسیاری از دستگاه ها برسیم.

(نیازی به گفتن نیست که وجود دارد. همچنین Gears of War درگیر است). رشته بازی های رایانه ای به طور خلاصه، می‌دانید رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای که امروزه ابزارهای شروع مطمئناً کم نیستند.

بدیهی است که حتی در این مورد نیز باید برنامه نویسی بازی های رایانه ای تعهد زیادی داشته باشید، خلاقیت، مهارت های خود را به کار بگیرید و زمان زیادی را به پروژه اختصاص دهید. در هر صورت، به طور کلی Unreal Engine موتوری در نظر گرفته می‌شود که به شما امکان می‌دهد بازی‌های ویدیویی با بخش گرافیکی با جزئیات خاص ایجاد کنید، اما واضح است که باید به درستی بر آن تسلط داشته باشید.

در واقع افراد کمی وجود دارند که استفاده از Unity فوق الذکر را برای شروع توصیه می کنند، اما امکان رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای شروع از یک بازی ویدیویی در رشته بازی های رایانه ای را نباید از قبل حذف کرد. از طرفی بحث انتخاب ها و دیدگاه هاست و اینجا هیچ فرض بر این است که فرد به دیگری بگوید در این زمینه چه کاری انجام دهد.

چه برنامه نویسی برای بازی ها استفاده می شود؟

C++ محبوب ترین زبان برای ایجاد موتورهای بازی است – محیط های توسعه ای که در آن برنامه نویسان بازی دنیای تعاملی خود را ایجاد و میزبانی می کنند. موتورهای بازی، فناوری را برای هر جنبه از بازی، از گرافیک، فیزیک و صدا گرفته تا رفتار ربات‌های بازی مبتنی بر هوش مصنوعی، ارائه می‌کنند.

چرا C++ برای بازی ها استفاده می شود؟

C++ با C سطح پایین و زبان اسمبلی سازگار است و تعامل توسعه دهندگان بازی با اجزای سطح سخت افزار را آسان تر می کند. C++ یک زبان کامپایل شده است که عملکرد بهتری در زمان اجرا نسبت به سایر زبان های تفسیری سطح بالا دارد.

جاوا یاد بگیرم یا سی پلاس پلاس؟

اکثر برنامه نویسان موافق هستند که یادگیری جاوا در ابتدا آسان تر است. درک نحو جاوا معمولا برای برنامه نویسان جدید آسان تر است. الزامات نحو در C++ بسیار سختگیرانه است. نوشتن C++ به روشی خوانا دشوار است و انجام یک اشتباه می تواند زنجیره ای از خطاها را ایجاد کند.

رشته برنامه نویسی بازی های رایانه ای
برنامه نویسی بازی های رایانه ای

کارگردان: 1827 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2022-07-23 16:36

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =