ثبت نام
نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان

انواع نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان

سرفصل‌های مقاله

از سال 2016، این مدرسه نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان کودکان 6 سال به بالا را با برنامه نویسی کامپیوتر آشنا می کند. آیا میدانستید؟ در دنیایی نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان که به طور فزاینده ای متصل می شویم، کدنویسی به اندازه خواندن، نوشتن و شمارش اهمیت پیدا نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله سایت آموزش کامپیوتر برای کودکان را مشاهده کنید

همچنین، اگر خواهرزاده 9 ساله شما علاقه مند است، مزایای این شروع جدید و همچنین چندین منبع آنلاین را کشف کنید. فرصتی برای به اشتراک گذاشتن علاقه خود به وب با او.مانند نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان بسیاری از کشورها مانند استرالیا، فنلاند و انگلیس، فرانسه نیز 5 سال پیش شروع به کدگذاری در مدارس ابتدایی و کالج کرد.

نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان

این آموزش که «الگوریتمیک»، «مبانی دیجیتال»، یا حتی «رمز» یا «علوم رایانه» نامیده می‌شود، برای «تبدیل کردن همه کودکان به دانشمندان رایانه آینده (…) نیست. همانند نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان ریاضیات، زبان فرانسه یا زبان، که در آن مهارت‌ها در تعداد زیادی از حرفه‌ها جنبه عرضی و ضروری دارند، مشخص شده است.

ما مدتهاست متوجه شده ایم که یادگیری زودهنگام یک زبان نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان خارجی آسان تر است. این منطق در مورد کدهای کامپیوتری صدق می کند. باید گفت که آشنایی کودکان با برنامه نویسی فواید بسیاری برای آنها به همراه دارد.مزیت شماره 1 کدنویسی فقط یک زبان دیگر است.

یادگیری زبان جدید به کودکان کمک می کند تا مهارت های کلامی و نوشتاری خود را تقویت کنند. قرار دادن آنها در معرض زبان های مختلف از سنین پایین به آنها کمک می کند تا دنیای نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان اطراف خود را بهتر درک کنند. کدنویسی زبان مخصوص به خود را دارد. آموزش اصول اولیه کد از سنین پایین به آنها این فرصت را می دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله سایت آموزش کامپیوتر  را مشاهده کنید

تا درک بهتری از نحوه عملکرد فناوری های جدید داشته باشند.مزیت شماره 2 کدنویسی خلاقیت را تقویت می کند برنامه نویسی کامپیوتری کودکان را دعوت می کند تا آزمایش کنند، نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان آزمایش کنند، اشتباه کنند، از نو شروع کنند و بنابراین خلاق باشند. تصور کنید کودک 12 ساله خود را در مقابل یک بازی برای ایجاد شبیه سازی جزر و مد زمین.

در مقابل این بازی، او چندین ده دقیقه را صرف تلاش نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان برای متحرک سازی ماه در حال گردش به دور زمین با استفاده از یک سری دستور می کند. با هر تکرار و تعدیل، تا زمانی که به هدفش برسد، به هدفش نزدیکتر می شود. این تست های مختلف به او کمک می کند ذهن خلاقی را توسعه دهد.

چند نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان

مزیت شماره 3 کدنویسی به شما کمک می کند ریاضی را “دوست داشته باشید”.با کدنویسی، کودکان بدون اینکه متوجه شوند، مهارت های ریاضی خود را توسعه می دهند. همه اینها نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان در حین تفریح آنها با عملیات جمع، تفریق و سپس ضرب آشنا می شوند. آنها یاد می گیرند که اشکال هندسی مختلف را تشخیص دهند.

و از طریق تمرینات سرگرم کننده با منطق آشنا شوید.مزیت شماره 4 و مهارت های نرم در همه اینها وقتی کودک خیلی زود کدنویسی را یاد می‌گیرد، به او کمک می‌کند مهارت‌های نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان نرمی را توسعه دهد که در طول زندگی‌اش مفید خواهد بود: یادگیری حل مشکلات، تفکر تیمی، توسعه تفکر انتقادی.

چگونه کودکان می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند؟منابع زیادی به صورت آنلاین یا به شکل «بازی های فیزیکی» برای معرفی فرزندانتان وجود دارد.خراش Scratch بهترین راه برای نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان یادگیری منطق و اصول کدنویسی بدون هیچ گونه نحو پیچیده یا ابزار توسعه است.

پیشنهاد می کنیم مقاله سایت آموزش آنلاین کامپیوتر  را مشاهده کنید

این یک زبان برنامه نویسی کاملا بصری و مبتنی بر بلوک است. کاربر کد را از یک جعبه ابزار و بلوک های دستورالعمل تولید می کند. Scratch با هر مرورگری کار می کند. نیازی به نصب نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان آن بر روی کامپیوتر شما نیست. و دارای یک برنامه iOS و Android ScratchJr است.

مایکروسافت MakeCodeMicrosoft  یک پلت فرم رایگان و متن باز برای یادگیری و پیشرفت در دنیای برنامه نویسی است. به زبان فرانسوی موجود است و به دانش‌آموزان و دانش‌آموزان نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان کمک می‌کند تا لذت‌های برنامه‌نویسی را کشف کنند، به ویژه با استفاده از میکرو: بیت، یک کامپیوتر کوچک قابل برنامه‌ریزی، Minecraft و با LEGO.

اکثر محصولات MakeCode به هیچ چیز دیگری به جز رایانه متصل به اینترنت نیاز ندارند. از یک ویرایشگر بلاک (مانند Scratch) یا یک ویرایشگر جاوا اسکریپت، می توانید پروژه های نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان زیادی را که روی پلتفرم و حتی بازی های آرکید ارائه می شوند توسعه دهید.

Basic برای پر کردن شکاف بین زبان‌های کدنویسی بلوکی مانند Scratch و زبان‌های برنامه‌نویسی تایپ شده مانند Python طراحی شده است. Small Basic با آموزش اصول نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان زبان های مبتنی بر نحو به شیوه ای قابل دسترس، مهارت ها و اعتماد به نفس برای مقابله با زبان های برنامه نویسی پیچیده تر مانند جاوا و C# را به شما می دهد.

همچنین می‌توانید برای Kinect، Lego Mindstorm، Raspberry Pi، Arduino، Oculus Rift و غیره با استفاده از Small Basic اپلیکیشن بسازید.پایتون اغلب به عنوان اولین نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان زبان برنامه نویسی “واقعی” انتخاب می شود زیرا سینتکس ساده و خوانا آن است. راه های زیادی برای یادگیری رایگان پایتون وجود دارد.

اما اکثر آنها برای افراد جوان تر قابل دسترسی نیستند. با این حال، یک جایگزین فوق العاده وجود دارد: CodeCombat. CodeCombat با استفاده از رابط‌ها و فضاهای مشابه نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان بازی‌های موفق روی تبلت یا رایانه شخصی، کار خود را با غوطه‌ور کردن دانش‌آموزان خود در دنیایی آشنا آغاز می‌کند.

و این در حال حاضر مراحل اولیه را بسیار آسان تر می کند! هر ماژول یادگیری به شکل دنیای جدیدی برای کشف است. کاربر شخصیتی را بازی می کند که باید ماموریت ها را انجام نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان دهد: از طریق مأموریت های خود، گام به گام با نحو، روش ها، اسکریپت، توابع، سفارشی سازی، html آشنا می شود.

در پلتفرم یادگیری Tynker به زبان انگلیسی، تأکید بر انتقال دانش است. دوره های مختلف پولی برای این منظور ارائه می شود و برنامه نویسی با این زبان برنامه نویسی گرافیکی را به نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان کودکان آموزش می دهد. محیط توسعه نیز از Scratch الهام گرفته شده است و به راحتی می توان از آن در مرورگر یا به عنوان یک برنامه در تبلت استفاده کرد.

علاوه بر این، توابع اصلی رایگان هستند. Tynker بر روی توسعه بازی و انیمیشن متمرکز است، به عنوان مثال امکان ایجاد مد و محتوا برای Minecraft را فراهم می کند.بازی های نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان “فیزیکی” / ربات ها کوبتو با Cubetto، کودکان 3 تا 6 ساله می توانند بدون زحمت اولین اصول اولیه رباتیک را کشف کنند.

این ربات آموزشی برای دانش‌آموزان مهدکودک مجهز به 2 چرخ است که به آن اجازه می‌دهد روی تشک بازی حرکت کند. یک تخته برنامه‌نویسی با لینک بلوتوث با ربات ارتباط نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان برقرار می‌کند: کودکان باید بلوک‌های مناسب را روی این تخته قرار دهند تا Cubetto را به بندرگاه خوب برسانند.

برخی از بلوک‌ها به شما امکان می‌دهند توالی‌های خاصی ایجاد کنید: این بلوک‌های «عملکرد» هستند. این ربات از روش مونته سوری الهام گرفته شده است.اسمو Osmo یک بازی نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان الهام گرفته از آموزش مونته سوری است، روشی برای یادگیری که از حواس و خلاقیت کودک استفاده می کند.

Osmo در iPad با بلوک های فیزیکی بازی می شود. آینه پلاستیکی (ارائه شده) را به لنز iPad وصل کنید و تبلت اپل خود را در حالت عمودی روی یک پایه قرار دهید (عرضه نشده)، نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان به این ترتیب دستگاه iOS شما هر چیزی را که ایجاد می شود، “ببیند”.

3 بازی Osmo دیگر وجود دارد، در Osmo Coding Awbie و Osmo coding duo، شما باید بلوک های مغناطیسی را در جلوی iPad لانه کنید. اینها نماد اقداماتی (راه رفتن، تغییر جهت، پریدن، گرفتن) هستند نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان که می توانند برای هدایت Awbie ترکیب شوند. کودکان در نهایت دستورالعمل های پیچیده تر و بیشتری را ایجاد می کنند.

و در کدینگ جم باید قطعات موسیقی بسازند.با ربات آموزشی با کنترل از راه دور RoboMaster S1، فرزندان شما با تعمیق دانش ریاضی و علوم، کدنویسی را یاد می گیرند. بسیار بازیگوش، نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان شبیه 4×4 به نظر می رسد، مجهز به 4 چرخ مکانیومی و یک ناسل مکانیکی دو محوره برای چرخش بسیار دقیق است.

دارای 6 ماژول هوش مصنوعی و 46 جزء قابل تنظیم است. پس از مونتاژ، RoboMaster S1 به لطف مجموعه ای از 31 سنسور داخلی و یک دوربین 1080p HD FPV، قادر به تشخیص نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان صداها و حرکات است که اطراف آن را احاطه کرده اند. اکثر قابلیت ها باید به صورت دستی از طریق زبان های Python و Scratch 3.0 کدگذاری شوند.

این یک تجربه یادگیری لمسی است که بازخورد فوری را در زمان واقعی ارائه می دهد.با استفاده از کیت کوچک دروید، کودکان و نوجوانان می توانند دروید خود را بسازند، آن را سفارشی کنند نرم افزار آموزش کامپیوتر به کودکان و از طریق تلفن هوشمند کنترل کنند. آنها کد را یاد می گیرند و اولین قدم های خود را در الکترونیک برمی دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =