ثبت نام
چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم

چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم؟

سرفصل‌های مقاله

در پست قبلی در مورد انتخاب زبان برنامه نویسی این چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم سوال را مطرح کردیم که کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب کنیم. در این پست، چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم ما البته فرض می کنیم که جاوا را انتخاب کرده ایم.

اما سعی می کنیم ورودی را به هر فناوری تبدیل کنیم. چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم در ابتدا با انتخاب چند نکته پرطرفدار و تکراری در اینترنت شروع می کنم.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی جاوا چیست بپردازید.

به یک پروژه فکر کنید، به عنوان مثال یک وب سایت یا یک بازی و آن را اجرا کنید. با الگوریتم ها شروع کنید، بعداً زبان را چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم یاد خواهید گرفت فقط کد بنویسید و یک دوره یا کتاب انجام دهید.

در نگاه اول، همه چیز بسیار جالب به نظر می رسد، زیرا بالاخره، چه راهی بهتر از تمرین برای یادگیری برنامه نویسی؟ به نظر من خیر، و به همین دلیل است که ما بر اساس چنین ایده‌ای پایه‌گذاری کردیم. اما بیایید به نوبه خود فرآیند یادگیری معمولی کوالسکی متوسط ​​را مرور کنیم.

چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم

چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم

انتخاب اول اکثر مردم یک کتاب برای شروع است. این یک انتخاب خوب و در عین حال بد است. کتاب‌ها معمولا منبعی چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم بی‌بدیل از دانش نظری هستند، خلاصه‌های واقعی که حتی پس از چندین سال برنامه‌نویسی به آنها باز می‌گردید.

با این حال، این جنبه نظری یک مشکل است. چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم اکثر کتاب ها، صرف نظر از زبان برنامه نویسی، ما را در فصل ها هدایت می کنند و عناصر فردی یک زبان را نشان می دهند. نمونه‌های خرد که در چند خط نوشته شده‌اند، این عنصر واحد را کاملاً نشان می‌دهند، اما اغلب آن‌ها آن را در یک زمینه وسیع‌تر نشان نمی‌دهند.

یکی از جنبه هایی که مردم از دوره ما قدردانی می کنند این است که نشان می دهیم چگونه از هر عنصر تازه چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم آموخته شده نه تنها در تئوری، بلکه در توسعه یک برنامه کاربردی “گام به گام” کمی بزرگتر (مدیریت کتابخانه، پخش کننده mp3) استفاده کنیم.

قبل از شروع توسعه محتوا، ما یک نظرسنجی در بین افرادی که قبلاً از وب سایت و مطالب رایگان ما استفاده می کردند انجام دادیم و اکثریت قریب به اتفاق رأی دهندگان این فرم را مؤثرترین شکل یافتند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله یادگیری زبان جاوا چقدر طول میکشد بپردازید.

بنابراین اکنون می توانید بگویید، خوب، همراه با کار مجدد کتاب، آنها برنامه خود را توسعه خواهند داد. چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم من به تجربه می دانم که هدف بسیار بلندپروازانه و درست است، اما در عمل بسیار دشوار است.

با قطع کامل از یادگیری برنامه نویسی، بیایید فرض کنیم که یک تکه چوب جامد، همه ابزارهایی که می خواهیم و می خواهیم کمد لباس بسازیم، داریم. اگرچه ما همه چیزهایی را که نیاز داریم در اختیار داریم، اما می دانیم چگونه از تک تک عناصر استفاده کنیم، اما به احتمال زیاد برنامه ریزی کار برای رسیدن به هدف نهایی برای ما بسیار دشوار خواهد بود.

بدون کمک کسی که راه درست را به ما نشان دهد یا حداقل درک خوبی از کل فرآیند ایجاد یک چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم کمد لباس (اپلیکیشن) به ما نشان دهد، ساخت آن برای ما دشوار خواهد بود.

پس ارزش این را دارد که کسی را داشته باشیم که حداقل یک بار راه درست را به ما نشان دهد. بنابراین، اولین نقل قولی که در ابتدا نقل شد را فاجعه بار می دانم. بدون آگاهی از سطح مقطع کلی فناوری ها و بلوک هایی که در واقع باید ترتیب دهیم، نمی توانیم کار خود را روی یک “پروژه بزرگتر” برنامه ریزی کنیم. الگوریتم های ذکر شده در نکته دوم نیز بدون امکان تجسم آنها بی فایده خواهند بود.

کدنویسی جاوا چگونه است

بدون دانش زبان، ما قادر به پیاده سازی الگوریتم ها نخواهیم بود.من جاوا، C ++، پایتون، جاوا اسکریپت را چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم خورده ام، بعدی چیست؟این مرحله معمولاً بعد از 1-2 ماه مطالعه می آید. در این مدت موفق می شویم چند صد صفحه از کتاب را بازنویسی کنیم.

برنامه هایی مانند «نام من را حدس بزن»، «ماشین حساب» و موارد مشابه در کنسول نوشته شده است. اغلب در این مرحله، چیزهای کمی پیچیده تر ظاهر می شوند، کلمات ناآشنا مانند چندشکلی، کلاس های بیشتر و بیشتر، اشیاء، وراثت.

ممکن است یک مانع روانی باشد، اما بسیاری از افراد در این مرحله یا شروع به یادگیری زبان دیگری چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم می‌کنند و فکر می‌کنند که ممکن است در آنجا راحت‌تر باشد، یا برای مدتی به طور کامل از یادگیری برنامه‌نویسی دست می‌کشند.

ممکن است در اینترنت با کلماتی مانند این برخورد کرده باشید:اگر تا به حال فقط از c ++، java و python استفاده کرده ام، از کجا شروع به یادگیری کنیم؟اگر روی «لیسیدن» یک فناوری تمرکز کنیم و واقعاً در آن عمیق نشویم، هرگز به مرحله ایجاد برنامه‌های کاربردی واقعاً مفید نخواهیم رسید.

در این مرحله، در درجه اول روی تسلط به زبان معین تمرکز کنید، سعی کنید کتابخانه های یک زبان خاص چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم را بشناسید، یاد بگیرید که با اسناد کار کنید.

اگر به مشکلی برخورد کردید و راه حلی در اینترنت پیدا کردید، به آن نزدیک نشوید “به نحوی کار می کند”، فقط سعی کنید واقعا آن را درک کنید. در غیر این صورت، همان مشکلات بی انتها باز خواهند گشت. برخلاف تصور رایج، زبان‌های مختلف و اکوسیستم اطراف آن‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و نمی‌توان در مدت زمان کوتاهی با فناوری دیگری در سطح بسیار خوبی آشنا شد.

به همین دلیل، هیچ کس آگهی های شغلی مانند “ما به دنبال یک برنامه نویس می گردیم” ارائه نمی دهد، بلکه “ما به چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم دنبال یک برنامه نویس جاوا هستیم” یا “ما به دنبال یک حرفه ای هستیم”گرامر پایتون “.دوره جاوا من قبلاً می توانم کاری انجام دهم!

آخرین مرحله یک جوان ماهر در هنر برنامه نویسی که ارزش برجسته کردن دارد، مرحله ای است که احتمالاً می توانیم برنامه ای با رابط کاربری گرافیکی بنویسیم، عباراتی مانند الگوهای طراحی یا پایگاه داده و چندشکلی و اشیاء را شنیده ایم.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله انواع زبان برنامه نویسی جاوا بپردازید.

نان روزانه ما . . این جایی است که معمولاً قسمت سرگرم کننده تر یادگیری شروع می شود. استفاده از دانش چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم در اختیار و توسعه آن. ما به شروع کار اول خود یا ایجاد یک “برنامه جدی” نزدیکتر خواهیم بود.

اما می توانیم به طور موثر از ابزارهای ارائه شده توسط یک زبان / فناوری خاص استفاده کنیم، یادگیری چیزهای جدید یک چیز طبیعی خواهد بود. خواندن صفحات بعدی کتاب یا اسناد جادوی سیاه نخواهد بود، بلکه چیزی است که یک کل معنادار را تشکیل می دهد.

اگر به این مرحله رسیدید، می‌توان گفت که به احتمال زیاد سراشیبی بیشتری خواهد داشت. با توجه به تجربه چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم دانشجویان ما می توانم بگویم که این مرحله معمولاً بعد از حدود 4-5 ماه مطالعه می آید، با کسانی که خیلی درگیر هستند کمی زودتر.

در این مرحله، ما همچنین متوجه خواهیم شد که خود زبان تازه شروع کار است. هنگام مرور پیشنهادات شغلی، با اصطلاحاتی مانند Java EE، Spring، یعنی کتابخانه ها و چارچوب های مورد نیاز در محل کار مواجه می شویم.

بسته به اینکه از چه زبان برنامه نویسی استفاده کنیم، بسیار متفاوت خواهد بود. خوشبختانه، ما چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم زمان بیشتری را به یادگیری این موارد اضافی در دوره کارآموزی یا محل کار اختصاص خواهیم داد و سال ها طول خواهد کشید.چگونه شروع کنم؟

من می خواهم با دوره ای شروع کنم که خودم ایجاد کردم، زیرا تئوری لازم را با تمرین در قالب وظایف و توسعه پروژه های بزرگتر ترکیب کردیم، اما می دانم که لازم نیست همه مرا باور کنند؛) اگر چیزهای جدید فناوری یاد بگیرم.

امروز، من از استراتژی استفاده می کنم که به من امکان می دهد نظریه را با سریع ترین عمل چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم ممکن ترکیب کنم. اگر از کتابی استفاده می‌کنم، سعی می‌کنم سریع آن را ویرایش کنم، نه بعد از 10 صفحه، نمونه‌هایی را با زحمت بازنویسی کنم.

چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم  اما معمولاً قبل از خواب آن را می‌خوانم، مثلاً 40-50 صفحه. بیشتر نمونه‌ها پردازش نمی‌شوند، زیرا این کتاب برای نشان دادن یک طرح کلی از چیزهایی است که می‌آموزم. بازنویسی بی‌اهمیت کد منبع هیچ کاری برای شما نخواهد داشت، تمرکز خود را روی حل وظایف خود بگذارید.

اگر به بخش بزرگ‌تری از فناوری تسلط دارید (مثلاً یاد می‌گیرید که متغیرها، حلقه‌ها، شرایط کنترل، کلاس‌ها و اشیا چیست) چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم می‌توانید یک پروژه خلاصه کوچک ارائه دهید. ابتدا فرضیات کلی را روی یک کاغذ بکشید، بلافاصله نوشتن کد را شروع نکنید.

زیرا به احتمال زیاد به سرعت در آن گم خواهید شد. سعی کنید خیلی روی تئوری تمرکز نکنید. بسیاری از مردم در دام جستجوی کتابی می افتند که تا حد امکان صفحات بیشتری داشته باشد، با این فرض که همه چیز در آن وجود دارد.

حقیقت این است که شما احتمالاً فقط به 20٪ از محتوای آن به صورت روزانه نیاز دارید، بقیه موارد، به خصوص چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم جداول با لیست طولانی از توابع زبان های مختلف، به هم ریخته است.

علاوه بر این، بسیاری از مردم اگر متوجه شوند که پس از مرور 200 صفحه از یک کتاب، همچنان در حال ساختن نمونه های بی اهمیت هستند، خیلی زود دلسرد می شوند. خیلی بهتر است که روی توسعه و ایجاد چیزی عملی و تکمیل دانش نظری در این بین تمرکز کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آینده شغلی برنامه نویسی جاوا بپردازید.

حتی پس از چند سال یادگیری، تعداد زیادی از برنامه نویسان کاملاً نمی دانند که چگونه همه چیز “زیر” کار چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم می کند و معمولاً مشکل بزرگی نیست، اگر متوجه شوید چیزی را از دست داده اید، زمان خوبی خواهد بود که “بازگشت به اصول”.

در نهایت، اجازه دهید اضافه کنم که آنچه در برنامه نویسی اهمیت دارد، ماندگاری است. یادگیری برنامه نویسی مانند یادگیری هر چیز دیگری مانند نواختن ساز است. برای تسلط بر آن، فقط باید کمی وقت بگذارید.

چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم رایگان

آنچه اهمیت دارد منظم بودن، تمرین و تلاش مداوم برای بهتر شدن است. روی اینکه روزی همه چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم چیز مربوط به یک زبان را بدانید حساب نکنید – می توانید در آن متخصص باشید، اما هرگز همه چیز را نخواهید دانست و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد.

اگر برنامه نویسی سخت است و چقدر زمان می برد، می توانید در پست ما درباره آن بیشتر بخوانید. شروع شما چگونه است؟ چه چیزی را امتحان کرده اید؟ شاید شما با چیزی مشکل دارید که بتوانیم در مورد آن به شما توصیه کنیم؟

اگر رویای شغلی در فناوری اطلاعات، پروژه های جدی، کار برای شرکت های بزرگ را دارید، یادگیری جاوا ایده خوبی چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم است. آسان نخواهد بود، اما قطعا ارزشش را دارد. افراد حرفه ای که این زبان را می دانند جزو پردرآمدترین برنامه نویسان در این صنعت هستند.

ما اغلب در مقالات و ویدیوهای خود تأکید می کنیم که یادگیری کدنویسی در درجه اول یک تمرین است. به همین دلیل است که دانش آموزان ما عمدتاً وظایفی را انجام می دهند که در آن از دانش به دست آمده در بوت کمپ استفاده می کنند.

با این حال، به خصوص در مورد زبان شی گرا مانند جاوا، گریزی از این نظریه وجود ندارد. صرف نظر از اینکه چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم کدام شکل یادگیری جاوا را انتخاب می کنید، و اینکه دوره های ویدیویی رایگان یا آموزش پولی با یک مربی اختصاصی خواهد بود،

باید از اصول اولیه شروع کنید.برنامه نویس جاوا – کارهایی که انجام می دهد و باید بتواند انجام دهد.ماشین قرمز در دنده پنجم یا زبان شی گرا چیست؟جاوا یک زبان چند منظوره شی گرا، چند پلتفرمی، چند رشته ای و همه منظوره است.

بسیاری از این اصطلاحات، اما توجیه خود را دارد. کد نوشته شده در جاوا پشتیبانی از به اصطلاح را فراهم چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم می کند چند رشته ای، یعنی انجام چندین عملکرد به طور همزمان. نکته مهم این است که انعطاف پذیر است.

یعنی به شما امکان می دهد بدون در نظر گرفتن سیستم عامل یک برنامه یا وب سایت را برای دستگاه های مختلف برنامه ریزی کنید.و عینیت فوق چیست؟ این رویکردی است که اشیاء واقعی را که در کد به عنوان کلاس توضیح داده شده اند شناسایی می کند.

کلاس رفتارها و ویژگی های خاص خود را دارد و کلاس ها نیز شامل تعاریفی از عناصر فردی و رفتار آنها چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم هستند. یک نمونه از توصیف تصویری این انتزاع یک ماشین است.

ماشین برند مورد علاقه خود، رنگ رنگ، قدرت موتور را تصور کنید و سپس آن را در بزرگراه در ذهن خود بگیرید و اجازه دهید شتاب بگیرد. قبل از رفتن، فراموش نکنید که در را ببندید و کمربندهای ایمنی خود را ببندید. این خودرو و ویژگی های آن یعنی ساخت، رنگ، سرعت فعلی و کمربند ایمنی متعلق به شماست.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دوره های برنامه نویسی جاوا بپردازید.

می توانید با تعیین رفتار آن بر وضعیت آن تأثیر بگذارید، مثلاً گاز را فشار دهید – شتاب دهید، چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم گاز را رها کنید – سرعت را کم کنید، ترمز را فشار دهید – متوقف کنید.

و اگرچه ممکن است هنوز کاملاً انتزاعی به نظر برسد، کد نوشته شده در جاوا اغلب به دستگاه های کاملا واقعی که در دنیای واقعی وجود دارند، مانند ماشین لباسشویی یا یخچال که دستورات اجرا شده توسط برنامه را اجرا می کنند، اشاره دارد.

بنابراین، هنگام انتخاب مسیر برنامه نویس جاوا، حداقل در ابتدا، ارزش دارد که خود را در اختیار متخصصان چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم مجرب تری قرار دهید و از مشاوره آنها بهره ببرید.چگونه جاوا را یاد بگیریم؟

بررسی کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر:ابزارهای توسعه دهنده جاوا هم یادگیری جاوا و هم یادگیری اصول اولیه هر زبان برنامه نویسی به معنای تسلط بر مفاهیم اولیه، آشنایی با محیط و عادت کردن به یک موضوع کاملاً جدید است.

یک توسعه‌دهنده تازه‌کار جاوا باید بداند که چه هستند شناسه ها (نام کلاس، نام روش، نام متغیر، برچسب) یا چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم حلقه ها (عملکردهایی که اجرای مکرر مجموعه ای از دستورالعمل ها را تسهیل می کنند). اما این هنوز همه چیز نیست.

قبل از شروع یادگیری جاوا، باید با ابزارهای اولیه نیز آشنا شوید. تعداد زیادی از آنها وجود دارد، اما در ابتدا قطعاً خوب است که بدانید آنها چه هستند، از جمله:Spring – کتابخانه ای که کدنویسی کارآمدتری را امکان پذیر می کند.

Hibernate – چارچوبی که کار با پایگاه داده را ساده می کند.JIRA – برای ردیابی اشکال و مدیریت پروژه.GIT – سیستم چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم کنترل نسخه که به شما امکان می دهد با ذخیره کلیه تغییرات و اصلاحات به صورت گروهی و از راه دور کار کنید.

اگر می خواهید برنامه نویسی در جاوا را یاد بگیرید، توانایی کامپایل نیز بسیار مهم است. کد منبع جاوا با پسوند java. ذخیره می شود. برای اجرای آن، ابتدا باید چنین برنامه ای را با یکی از ابزارهای موجود مانند کامپایل کنید، اگرچه بسیاری از برنامه نویسان به شما توصیه می کنند از… یک تکه کاغذ و یک مداد استفاده کنید.

را نیز بررسی کنید.برنامه نویس جاوا بوت کمپ.تست بوت کمپ خودکار.با این حال، اگر این هنوز برای شما چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم زیاد است و در محیط توسعه احساس راحتی نمی کنید، می توانید از یکی از ویرایشگرهای آنلاین (مثلا repl.it) استفاده کنید.

که مزیت آن – با وجود امکانات محدود آنها – این است که شما ندارید. برای پیکربندی هر چیزی، اما می توانید بلافاصله کد بنویسید.آیا می خواهید جاوا را یاد بگیرید؟ یک تست توسعه دهنده انجام دهید.

و هنگامی که از یادگیری جاوا با خواندن کتاب های درسی، تعاریف انتزاعی و تایپ خطوط بعدی کد که هنوز درک چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم آن سخت است خسته می شوید، می توانید کمی سرگرم شوید. در اینترنت می توانید چند بازی جالب پیدا کنید که هدف اصلی آنها یادگیری اصول اولیه زبان های برنامه نویسی است.

ما به مبتدیان جاوا توصیه می کنیم، به عنوان مثال:بازی کدگذاری – مجموعه ای از بازی ها با پازل ها و وظایف که در طی آن شما جهان را نجات می دهید. وظیفه شما اصلاح و اضافه کردن خطوط بعدی کد است، به عنوان مثال در جاوا.

Codewars – ایده دیگری برای تنوع بخشیدن به یادگیری شما ممکن است پلتفرمی با وظایفی باشد که با نوشتن چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم کد آنها را حل می کنید. در عین حال به جامعه می رسید.

آنهایی که در آنها می توانید تجربیات خود را تبادل کنید و روی حمایت کسانی که بهتر از شما هستند حساب کنید. همچنین می توانید وظایف خود را با استفاده از تست های تعبیه شده در پلتفرم بررسی کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که اگرچه یادگیری در قالب سرگرمی می تواند دانش و مهارت های ارزشمندی چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم را به همراه داشته باشد،

اما هنوز برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس در شرکت های بزرگ، خانه های نرم افزار یا بانک هایی که برای متخصصان خوبی که این زبان را می دانند می جنگند، کافی نیست. یادگیری جاوا ماه ها کار سخت می خواهد، بنابراین قبل از شروع، مطمئن شوید که اصلاً برای آن مناسب هستید.

آیا یادگیری جاوا آسان است؟

جاوا یک زبان شی گرا و ساختار یافته است که می تواند برای مبتدیان آسان در نظر گرفته شود. شما می توانید خیلی سریع بر آن مسلط شوید، زیرا بسیاری از فرآیندها وجود دارند که به طور خودکار اجرا می شوند. لازم نیست خیلی عمیق به "چگونه کارها در آنجا کار می کنند" بپردازید. جاوا یک زبان چند پلتفرمی است.

میتونی به خودت جاوا یاد بدی؟

یادگیری جاوا به تنهایی لازم نیست دشوار باشد. منابع زیادی برای مطالعه و تمرین مستقل وجود دارد. فارغ از سن یا سطح تجربه شما، وب سایت های زیادی پیدا خواهید کرد که به شما تجربه عملی می دهند و نحوه برنامه نویسی در جاوا را به شما آموزش می دهند.

آیا جاوا از پایتون آسان است؟

جاوا و پایتون دو تا از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی هستند. از بین این دو، جاوا زبان سریع‌تر است، اما پایتون ساده‌تر و یادگیری آن آسان‌تر است. هر کدام به خوبی تثبیت شده، مستقل از پلتفرم، و بخشی از یک جامعه بزرگ و حامی هستند.

چگونه برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم
برنامه نویسی جاوا را یاد بگیریم

کارگردان: 1826 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2022-07-31 14:52

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هشت =