ثبت نام
کاتلین یا جاوا

کاتلین یا جاوا ؟ مقایسه کاتلین و جاوا

سرفصل‌های مقاله

توسعه دهندگان زبان های برنامه نویسی متعددی کاتلین یا جاوا برای انتخاب دارند، کاتلین و جاوا به طوری که می تواند بسیار زیاد باشد. کاتلین یا جاوا انتخاب زبان درست – یا غلط – می تواند تفاوت بین کاتلین و جاوا موفقیت یک پروژه نرم افزاری و شکست آن را ایجاد کند.

در حالی کاتلین یا جاوا که بسیاری از زبان های برنامه نویسی ممکن است مقایسه کاتلین و جاوا مشابه به نظر برسند، هیچ دو زبانی رفتار یکسانی ندارند. توسعه دهندگان و معماران باید نقاط قوت و ضعف هر گزینه، از جمله ابزارها، کتابخانه ها و پشتیبانی کاتلین یا جاوا پشت آن زبان ها را از نزدیک بررسی کنند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تفاوت برنامه نویسی اندروید با جاوا بپردازید.

در این مقایسه زبان برنامه نویسی، ما سه رویه مستقیم بین زبان های برنامه نویسی محبوب شی گرا، منبع باز و کاتلین یا جاوا همزمان ارائه می دهیم. برای یافتن حقایق در مورد زیر بخوانید: کاتلین یا جاوا پایتون در مقابل روبی.

کاتلین در مقابل سریع.ارلنگ در مقابل اکسیر.مقایسه زبان برنامه نویسی شی گرا: پایتون در مقابل. روبی.Python و Ruby گزینه‌های محبوبی برای توسعه‌دهندگان هستند، زیرا هر دو برای مبتدیان مناسب هستند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی اندروید با جاوا بپردازید.

اما این زبان ها برابر خلق نشدند. کری دویل، تحلیلگر فناوری، موارد زیر را به کاتلین یا جاوا عنوان بزرگترین عوامل در شباهت ها و تفاوت های آنها شناسایی می کند.

کاتلین یا جاوا کدام بهتر است؟

مقایسه جاوا و کاتلین

پایتون یک زبان برنامه نویسی شی گرا (OOP) است که معمولاً برای توسعه برنامه های وب، کاتلین یا جاوا تحقیقات علمی، یادگیری ماشین و فین تک استفاده می شود.

این به دلیل خوانایی آسان کد، دسترسی به کتابخانه های مستند و جامعه کاربری بزرگ مشهور است. همچنین، کد قابل تکرار و قابلیت‌های اتوماسیون آن، فرآیندهای ساخت ساده‌سازی شده را ترویج می‌کنند.

ویژگی برجسته آن، کد چسبی است که برای اسکریپت نویسی سمت سرور استفاده می کند، که به تقویت ارتباط بین اجزای جلویی و بک اند کمک می کند.

با این حال، از آنجایی که این یک زبان تفسیری است، تبدیل از کد منبع به کد بایت می‌تواند کاتلین یا جاوا برای زمان‌های کامپایل، تماس‌های سیستم و درخواست‌های هسته تاخیر ایجاد کند.

و حتی با وجود اینکه روی هر سیستم عامل و دامنه اصلی اجرا می شود، بهترین انتخاب برای برنامه های تلفن همراه نیست. به خاطر داشته باشید، هرچند، امکان یافتن به‌روزرسانی‌های ابزار و کتابخانه وجود دارد که می‌تواند قابلیت‌های تلفن همراه آن را بهبود بخشد.

روبی
مانند Python، Ruby یک زبان OOP همه منظوره است که خواندن و نوشتن آن آسان است. این برنامه برای کاتلین یا جاوا کارهای اسکریپت نویسی موقتی کوچک و همچنین توسعه برنامه های جلویی و بک اند به خوبی عمل می کند.

روبی در واقع ترکیبی کاتلین یا جاوا از زبان های مختلف از جمله Perl، Smalltalk، Eiffel، Ada و Lisp است. قابلیت های قابل حمل رقابتی را ارائه می دهد و می تواند بر روی همه پلتفرم ها از جمله یونیکس، مک او اس و ویندوز اجرا شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش جاوا برای اندروید بپردازید.

Ruby همچنین از Ruby on Rails استفاده می‌کند، یک چارچوب برنامه وب منبع باز که به ساختن عناصر کاتلین یا جاوا فرانت‌اند و سمت سرور کمک می‌کند. یکی دیگر از ویژگی های برجسته، فرآیندهای جمع آوری زباله آن است.

که استفاده از حافظه و تکه تکه شدن ناشی از فرآیندهای چند رشته ای را کاهش می دهد. متاسفانه سرعت راه اندازی روبی به دلیل کندی مورد انتقاد قرار گرفته است. توسعه‌دهندگان همچنین از کمبود اسناد مکتوب شکایت کرده‌اند – که در مقایسه، چیزی است که پایتون بر آن تکیه می‌کند.

مزایای کاتلین یا جاوا چیست؟

این بدان معنی است که توسعه دهندگانی که می خواهند از Ruby استفاده کنند، به طور ایده آل کاتلین یا جاوا به تجربه قبلی کار در OOP نیاز دارند.زبان های برنامه نویسی برتر را پشته کنیدنظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow در سال 2019 زبان های برتر را نشان می دهد.

مقایسه زبان برنامه نویسی منبع باز: Kotlin در مقابل. سریع Kotlin و Swift دو زبان برنامه نویسی هستند که معمولاً با توسعه اندروید و iOS مرتبط هستند. شباهت های زیادی بین این دو وجود دارد،

کاتلین
Kotlin یک زبان برنامه نویسی تایپ ایستا است که برای اولین بار برای ساده سازی توسعه کاتلین یا جاوا برنامه اندروید ایجاد شد. معمولاً برای ساخت برنامه‌های تجاری و تجاری استفاده می‌شود.

ویژگی های مختلفی را با جاوا به اشتراک می گذارد، از جمله توانایی آن برای اجرا در ماشین مجازی جاوا و ادغام با کلاس های جاوا.یکی از ویژگی های قابل توجه Kotlin استفاده آن از چارچوب کامپایلر ماشین مجازی سطح پایین (LLVM) برای بهینه سازی زمان اجرا است.

کتابخانه Arrow آن همچنین به توسعه دهندگان امکان دسترسی به الگوها، کلاس های نوع، انواع داده ها و مشخصات یکپارچه سازی را می دهد.

یادگیری زبان به لطف نحو  کاتلین یا جاوا یا جاواتمیز و پشتیبانی IntelliJ IDEA نسبتا آسان است. با این حال، یادگیری این زبان همچنان پیچیده تر از جاوا است و جامعه کوچک آن تعداد محدودی از منابع حل مسئله را فراهم می کند.

سریع Swift یک زبان برنامه نویسی کامپایل شده است که توسط اپل توسعه یافته است کاتلین یا جاوا ، اما برای برنامه های اندروید نیز کار می کند. با زبان Objective-C و همچنین API Cocoa اپل و محیط توسعه Cocoa Touch یکپارچه می شود.

سوئیفت استانداردهای سخت گیرانه کدگذاری و انواع استنتاج را ترویج می کند و کامپایلر LLVM ایمنی نوع را اعمال می کند که کد ایمن ایجاد می کند. کامپایلر سوئیفت همچنین معماری های ARM و x86 را برای پشتیبانی از اندروید هدف قرار می دهد.

کسانی که به لینوکس عادت دارند، کاتلین یا جاوا سوئیفت ممکن است زبانی نابالغ به نظر برسد. لینوکس و کتابخانه‌های بومی آن محدود است و طبق گزارش‌ها فاقد ابزار ساخت مشترک است.

مقایسه کاتلین و جاوا

برخی از توسعه دهندگان همچنین شکایت دارند که به روز رسانی های مداوم سوئیفت، اجرای ابزارهایی را که به طور مداوم با زبان یکپارچه می شوند را برای توسعه دهندگان دشوار می کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله فواید زبان جاوا برای اندروید بپردازید.

مقایسه زبان برنامه نویسی فعلی: Erlang در مقابل. اکسیر Erlang و Elixir دو زبان برنامه نویسی همزمان محبوب کاتلین یا جاوا هستند که برای ایجاد سیستم های بسیار در دسترس طراحی شده اند.

یک بار دیگر، دویل مزایا و معایب هر زبان را توضیح می دهد. ارلنگ Erlang یک زبان برنامه نویسی همزمان و کاربردی است که به دلیل توسعه سیستم های چند رشته ای پیچیده و بسیار در دسترس مشهور است.

این زبان که در اصل برای مدیریت ارتباطات از راه دور طراحی شده بود، دامنه خود را به صنایعی مانند بازی، مالی و مراقبت های بهداشتی گسترش داده است.

Erlang همچنین مجهز به پردازش موازی است که رسیدگی به حجم زیادی از درخواست های برنامه را کاتلین یا جاوا در یک لحظه بسیار آسان تر می کند.یکی از اجزای مهم این زبان، BEAM است، یک ماشین مجازی که به طور خاص برای Erlang طراحی شده است.

توانایی BEAM برای کنترل دقیق خطاها در گره های جداگانه، یک ویژگی بسیار مفید برای توسعه دهندگانی است که باید تعداد زیادی گره همزمان را به هم متصل کنند.

Erlang همچنین به دلیل قابلیت‌های جمع‌آوری زباله‌ها، که در آن کدهای قدیمی از طریق یک کاتلین یا جاوا فرآیند خودکار حذف می‌شوند و میزان حافظه غیرضروری مصرف شده توسط کد برنامه را به حداقل می‌رسانند، مورد تحسین قرار می‌گیرد.

درک نحو این زبان برای مبتدیان می تواند چالش برانگیز باشد و تعداد محدودی کتابخانه توسعه دهنده برای دسترسی وجود دارد. با این حال، Erlang برخی از کتابخانه‌های مشابه را با Elixir به اشتراک می‌گذارد، که راه‌حلی بالقوه برای پیچیدگی آن فراهم می‌کند.

اکسیر
Elixir یک زبان برنامه نویسی همزمان است که ساختار زیربنایی خود را بر اساس Erlang’s BEAM استوار می کند. کاتلین یا جاوا از طریق پیام‌رسانی ناهمزمان و حذف حافظه مشترک، مدیریت همزمان درخواست‌ها را تضمین می‌کند.

که از هسته‌های متعدد و بین گره‌ها حرکت می‌کنند. مانند Erlang، آن نیز تلاش می کند تا خطاها را در گره های مشکل جدا کند. و به عنوان یک زبان تغییر ناپذیر، اکسیر بازآفرینی و اشکال زدایی را ساده می کند.

به همین دلیل، وقتی صحبت از مصرف انرژی CPU و سرعت پردازش به میان می آید، بهترین کاتلین یا جاوا انتخاب نیست. جامعه اکسیر نیز هنوز نسبتا نابالغ است و پشتیبانی و منابع توسعه دهندگان را محدود می کند.

سوال من این است که چرا ویژوال بیسیک (زبان برنامه نویسی اصلی) از مایکروسافت استفاده می شود؟ امروزه بسیاری از زبان های برنامه نویسی در جهان در حال حاضر در حال استفاده هستند

چالش انتخاب کاتلین یا جاوا

به جای پایتون که به طور قابل توجهی مایکروسافت در حال حاضر از آن استفاده می‌کند کاتلین یا جاوا ، خودداری کرده است. ?? چرا! هر کاری که در پایتون قابل انجام است را می توان در Visual Basic انجام داد.

و هر نوع co0mponent که می تواند به عنوان یک کتابخانه به اشتراک گذاشته شود، اکنون می تواند روی nuget به اشتراک گذاشته شود… پس باز هم چرا پشتیبانی از Visual basic کاهش می یابد؟

امروز ویژوال بیسیک ولگرد یک زبان برنامه نویسی است که امروز برای هر اسپین آف پرچمدار و استاندارد کاتلین یا جاوا بود!در یک رویداد اخیر به نام Ignite Kathleen Dollard (مدیر اصلی برنامه، .NET) نشان داد که مایکروسافت VB.NET را از اکوسیستم حذف نمی کند.

کاری که آنها انجام می دهند این است که زبان را برای همگام شدن با ویژگی های جدید C# (مانند C# 9 و به بعد) و Blazer توسعه نمی دهند.اگرچه یک پست قدیمی تر، ارزش بررسی مایکروسافت را دارد: “ما برنامه ای برای توسعه ویژوال بیسیک به عنوان یک زبان نداریم”.

و پس از آن، جامعه توسعه دهندگانی وجود دارد که مایکروسافت مانند نظرسنجی سالانه Stackoverflow به آنها کاتلین یا جاوا گوش می دهد که VB.NET در اکثر موارد حتی نمایش داده نمی شود یا اگر زیاد نمایش داده نمی شود.

با این گفته، من انتظار دارم که اگر کسی در حال ساختن پلتفرم متقابل با Xamarin VB نیست، باید برای مدت طولانی یک زبان قابل دوام باشد، اما بسته به آنچه مورد نیاز است، VB ممکن است کوتاه شود و نیاز به دور شدن از VB ممکن است مشکل باشد. گزینه.

اگر به تاریخچه VB Classic نگاهی بیندازیم، هنوز هم بسیاری از کدنویسان از VB Classic استفاده می کنند کاتلین یا جاوا زیرا می توانند راه حل ها را انجام دهند در حالی که دیگران به VB.NET و گروهی دیگر به C # نقل مکان کرده اند.

توسعه دهنده بودن به این معنی است که گاهی اوقات تغییر اجتناب ناپذیر است و در این مورد بستگی به این دارد که آیا زبان انتخاب شده می تواند کار را انجام دهد.

مهم نیست که توسعه دهندگان در مورد همگام کاتلین یا جاوا نگه داشتن VB.NET با C # چه می گویند هرگز اتفاق نخواهد افتاد، مایکروسافت به توسعه دهندگان اهمیت می دهد، اما ما همچنین باید درک کنیم که نتیجه سودآوری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =