ثبت نام
کد های برنامه نویسی اندروید

یادگیری کد های برنامه نویسی اندروید

سرفصل‌های مقاله

یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟اگر کد های برنامه نویسی اندروید می خواهید برنامه نویسی را یاد بگیرید، چه برای آهنگسازی کامپیوتر، گوشی های هوشمند یا حتی ربات ها، اولین کد های برنامه نویسی اندروید چیزی که باید بدانید این است که هدف خود را داشته باشید و از دانش خود برای چه چیزی استفاده کنید، زیرا در هر صورت، زبانی که کد های برنامه نویسی اندروید باید یاد بگیرید یا دوره هایی که ما داریم. متفاوت نگاه کنیم.

زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که محیط های مختلفی کد های برنامه نویسی اندروید را هدف قرار می دهند و این زبان ها می توانند کم و بیش گسترده باشند. اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی در دنیای برنامه‌نویسی بیشتر مورد توجه و محبوب هستند، می‌توانید به Thiobe Index بروید.این وب سایتی است که رتبه بندی ماهانه محبوب ترین زبان ها را جمع آوری می کند.

کد های برنامه نویسی اندروید

این طبقه بندی بر اساس نتایج تولید شده توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو، ویکی پدیا، آمازون، یوتیوب یا بایدو است.برنامه و دوره هایی که در آنجا وجود دارد
اول در رتبه بندی C و پس از آن جاوا در سال گذشته، وضعیت معکوس کد های برنامه نویسی اندروید شد، اما تغییرات همیشه خوب است.خراش برنامه نویسی را یاد بگیرید اگر نمی‌دانید چگونه برنامه‌نویسی کنید.

شاید باید از همان مسیرهایی استفاده کنیم که بچه‌ها را به سمت روباتیک می‌آورید، از Scratch، از آزمایشگاه معتبر MIT Media Lab. این روش از یک سیستم بلوک رنگی استفاده می کند که ما را به روشی ساده و شهودی به زبان های برنامه نویسی نزدیک می کند. کد های برنامه نویسی اندروید این شامل چند آموزش اساسی است که به ما یاد می دهد چگونه انیمیشن، موسیقی یا بازی های ساده بسازیم.

این بر روی مخاطبان بین 8 تا 16 سال تمرکز دارد، اما توسط افراد در هر سنی که می خواهند شروع کنند استفاده می شود.این روش در مایکروسافت Makecode استفاده می شود. و به شما این امکان را می دهد که از سنین پایین کدها را یاد بگیرید کد های برنامه نویسی اندروید و سپس به جاوا اسکریپت بروید، این برنامه رایگان، مبتنی بر پلتفرم و منبع باز است، بنابراین نیازی به نصب ندارد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه نویسی اندروید چیست بپردازید.

می توانید به راحتی از آموزش ساخت ربات از جعبه های مقوایی یا ماشینی که فقط صورت حساب ها را می شمارد لذت ببرید.می توانید دوره های آسان دیگری را که در وب سایت Hour Code ذکر شده است بیابید. یک ساعت، بر اساس معرفی کد های برنامه نویسی اندروید افراد بی تجربه، بین 4 تا 104 سال، به گفته خود سازندگان، به دنیای محاسبات.برنامه نویسی را یاد بگیرید.

این ابتکار توسط Code.org سازماندهی شده است و از حمایت شرکت های فناوری مانند مایکروسافت، اپل و آمازون برخوردار است. البته، ما متخصص کامپیوتر نخواهیم شد، اما این راه خوبی است برای اینکه ببینیم آیا برنامه نویسی کار ماست کد های برنامه نویسی اندروید یا خیر.برنامه نویسی برنامه: چگونه به آنها آموزش دهیم که این کار را انجام دهند اگر حرفه شما بیشتر با هدف ایجاد اپلیکیشن است.

یک سری دوره برای توسعه اپلیکیشن ها خواهیم دید، دوره های آنلاین رایگان زیادی برای برنامه نویسی و حتی برنامه نویسی در اندروید، iOS و ویندوز وجود دارد.برنامه های کاربردی گوشی های هوشمند این یکی از بزرگترین پلتفرم های دوره های کد های برنامه نویسی اندروید آنلاین برای برنامه نویسی است، دارای دوره های رایگان منتشر شده است که بر برنامه های کاربردی اندروید متمرکز هستند.

در وب‌سایت آن آموزش‌های اولیه رایگان را پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید اولین برنامه خود را برای اندروید بسازید، در مورد طرح‌بندی، TextView و EditText، ImageView، انواع دکمه‌ها، معرفی جاوا، تایمر معکوس و روش مقایسه بیاموزید.شما می توانید کد های برنامه نویسی اندروید تا ده ویدیو را تماشا کنید که در آن موضوعاتی مانند z ایجاد رابط های کاربری پیچیده با دکمه ها، جعبه های متن، پانل ها و تصاویر و غیره به شما می گویند.

این دوره بسیار مناسبی است که دانش ما کمیاب است.اگر آن را دوست دارید، می توانید برنامه های ماهانه یا سالانه و همچنین به طور نامحدود با هزینه های بین 15 تا 99 یورو تنظیم کنید.توسعه اپلیکیشن اندروید پیشرفته Udacity دوره برنامه نویسی پیشرفته کد های برنامه نویسی اندروید یک دوره رایگان سطح بالاتر دیگری که اگر این دنیا را به خوبی پیدا کرده باشیم و بخواهیم دانش خود را ارتقا دهیم می توانیم به آن نگاه کنیم.

و شامل هشت درس مختلف است که با آن می توانیم ویجت ها، موسیقی و بازی های ویدیویی و غیره را برنامه ریزی کنیم.یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از چارچوب Espresso، تست‌های UI ایجاد کنید، از کتابخانه‌ها و سرویس‌های کد های برنامه نویسی اندروید شخص ثالث مانند ExoPlayer و Firebase Cloud Messaging استفاده کنید، و از Google API برای کمک به برنامه برای شناسایی مکان شما استفاده کنید.

به قول خودش: «در پایان دوره، می‌دانید که چگونه اپلیکیشن خود را در فروشگاه Google Play، فروشگاه رسمی اندروید، راه‌اندازی کنید. بیاموزید که چقدر می توانید پیش بروید و چگونه کاربران را از سراسر جهان جذب کنید. “برنامه نویسی بازی کد های برنامه نویسی اندروید های ویدئویی: چگونه آن را انجام دهیم؟برنامه هایی برای آموزش برنامه نویسی بازی های ویدیویی اگر اهل بازی‌های ویدیویی هستید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دانلود آموزش برنامه نویسی اندروید بپردازید.

تعداد زیادی دوره آنلاین رایگان وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را از هر کجا دنبال کنیم و همه چیزهایی که در پس توسعه بازی‌های ویدیویی نهفته است را بیاموزیم.ما در اینجا مجموعه‌ای از دوره‌های رایگان ارائه می‌دهیم که می‌توانید به روشی  کد های برنامه نویسی اندروید برای یادگیری آنلاین بازی‌های ویدیویی انجام دهید.این دوره ها توسط دانشگاه معتبر اسپانیایی خودمختار بارسلون ارائه می شود.

این دوره ها برای آموزش ساخت بازی های ویدیویی کاملا رایگان است، اما مسلماً اگر عنوان مناسب برای هر دوره را دریافت کنید، باید هزینه ای را بپردازید که دستیابی به بردهای آردوینو تا حدودی منسوخ شده و به طور فزاینده ای در دسترس کد های برنامه نویسی اندروید جیب های بیشتری است، اما چگونه کار می کند؟ واضح است که برای کارکرد آن به کد یا برنامه ای نیاز داریم که عملیات مورد نظر ما را انجام دهد.

این متأسفانه برای همه در دسترس نیست و آیا برای ساخت موتور یا کد های برنامه نویسی اندروید روشن کردن چراغ به مهارت های برنامه نویسی برای آردوینو نیاز دارید.همه اینها باعث شده است ویرایشگرهای بصری و برنامه نویسی بصری بسیار محبوب شوند. این نوع برنامه‌نویسی به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا با کشیدن بلوک‌های ماوس، فراموش کردن بستن براکت‌های فرفری یا نوشتن نام‌های طولانی مدت ایجاد شوند.

ابزار محبوبی که برنامه‌نویسی بصری را برای آردوینو ارائه می‌کند، Ardblock نام دارد.آردابلاک چیست؟ Ardublock یک برنامه یا بهتر است بگوییم مکمل Arduino IDE است که به ما اجازه می دهد بدون نوشتن کد، یعنی از طریق ابزارهای بصری، برنامه ها و کد های برنامه نویسی اندروید کدها را ایجاد کنیم. این مزیت های خود را دارد زیرا اگر بدانیم چگونه برنامه نویسی کنیم، زمان زیادی را در فرآیند اشکال زدایی صرفه جویی خواهیم کرد .

ویرایش کد های برنامه نویسی اندروید

زیرا “;” شناخته شده را فراموش نمی کنیم. نوشتن. همچنین براکت های کد را نبندید. برنامه نویسی با ابزارهای بصری برنامه نویسی است که برای مبتدیان و برنامه نویسان خبره و همچنین برای کاربرانی که نحوه برنامه نویسی را نمی دانند و نحوه کد های برنامه نویسی اندروید انجام آن را یاد می گیرند در نظر گرفته شده است.همانطور که گفتیم، Ardublock بیشتر یک مکمل است تا یک برنامه، زیرا برای عملکرد خود به یک Arduino IDE نیاز دارد.

بنابراین، به طور خلاصه، می توان گفت که Ardublock یک سفارشی سازی Arduino IDE برای تطبیق برنامه نویسی کد با برنامه نویسی بصری است.Ardublock علاوه بر اینکه ابزاری برای برنامه نویسان تازه کار است، چیزهای مثبت بیشتری نیز دارد. کد های برنامه نویسی اندروید یکی از نکات مثبت آن توانایی کار با بلوک ها برای ایجاد پروژه های سریعتر است.Ardublock به صورت بصری با بلوک ها کار می کند و همچنین می تواند با کامپوننت ها کار کند.

بنابراین می‌توانیم بلوکی ایجاد کنیم که چرخ است، بلوکی که موسیقی است و دیگری نت است. هر بار که می خواهیم از این بلوک ها استفاده کنیم، آن را نام گذاری می کنیم یا به سادگی آن را از یک طرف پنجره به سمت دیگر پنجره کد های برنامه نویسی اندروید می کشیم.ویژگی ها و قابلیت هایی که Ardublock به ما ارائه می دهد همان چیزی است که Arduino IDE به ما ارائه می دهد.

یعنی می توانیم Ardublock را به برد Arduino خود متصل کنیم، کدهای ایجاد شده توسط Ardublock را از طریق Blocker ارسال کنیم و پروژه های خود را به سرعت و به راحتی آزمایش کنیم. و این است که وقتی برنامه را تمام می کنیم، اطلاعات کد های برنامه نویسی اندروید ذخیره شده همچنان کد نوشته شده است، کدی که Ardublock با بلاک های ما ایجاد کرده است.چگونه Ardublock را در سیستم عامل خود نصب کنیم؟

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله پکیج رایگان آموزش برنامه نویسی اندروید بپردازید.

خوب، ما قبلاً می دانیم یا ایده روشنی در مورد چیستی Ardublock داریم، اما چگونه روی رایانه ما نصب می شود؟ چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم؟کامپیوتر خود را آماده می کنیم حتی اگر تنها مستنداتی که در مورد Ardublock وجود دارد به زبان انگلیسی است، کد های برنامه نویسی اندروید حقیقت این است که پس از داشتن Arduino IDE، فرآیند نصب بسیار ساده و سریع است.

ابتدا باید آن را روی کامپیوتر Arduino IDE خود داشته باشیم، اگر آن را نصب نکرده‌ایم، می‌توانید در اینجا ببینید که چگونه آن را روی Gnu / Linux نصب می‌کند. یکی دیگر از مواردی که ما نیاز داریم این است که یک ماشین مجازی جاوا یا مشابه آن در تیم داشته کد های برنامه نویسی اندروید باشیم. اگر از Gnu / Linux استفاده کنیم، شرط بندی OpenJDK ایده آل است، به خصوص پس از رویارویی بین اوراکل و گوگل.

اکنون که همه این کارها را انجام دادیم، باید به وب سایت رسمی Ardblock برویم و بسته Ardblock را دریافت کنیم، بسته ای که با فرمت جاوا یا با پسوند jar است. فایل دانلود شده یک فایل اجرایی با ویزارد نصب نیست، بنابراین باید همه کارها را به صورت کد های برنامه نویسی اندروید دستی انجام دهیم.اسکرین شات آردوینو IDE نصب آردوبلاکPrimero IDE Arduino را باز می کنیم و به Preferences یا Preferences می رویم.

حالا به سراغ گزینه «Sketchbook Location:» می رویم که در یک پنجره کد های برنامه نویسی اندروید جدید ظاهر می شود. این آدرسی است که باید برخی از پلاگین ها یا عناصر Arduino IDE را در آن ذخیره کنیم. مکان یا آدرسی که ظاهر می شود چیزی شبیه به “Documents / Arduino” یا Home / Documents / Arduino است. ما می توانیم آدرس را تغییر دهیم، اما اگر آن را تغییر دهیم.

باید بدانیم آدرس جدید چیست تا فایل Ardblock دانلود شده را به آنجا کد های برنامه نویسی اندروید منتقل کنیم. وقتی پوشه آردوینو را باز می کنیم، می بینیم که زیر پوشه ها و فایل های دیگری نیز وجود دارد.ما باید بسته Ardublock را با گذاشتن آدرس زیر “Tools / ArduBlockTool / Tool / ardublock-all.jar” منتقل کنیم. زمانی که برنامه آردوینو IDE را باز کردیم، نوبت به بستن آن می رسد و وقتی دوباره آن را باز کردیم، در منوی Tools یا Tools، گزینه Ardublock باز می شود.

با کلیک بر روی آن، پنجره جدیدی مطابق با رابط Ardublock ظاهر می شود. همانطور که می بینید، این چیزی آسان و سریع است، اما زمانی که ما جزئیات را می بینیم، گیج کننده است جایگزین های Ardublock در حالی که Ardublock ممکن است کد های برنامه نویسی اندروید چیزی جدید و منحصر به فرد برای آردوینو به نظر برسد، حقیقت این است که این تنها برنامه یا ابزاری نیست.

که ما برای برنامه ریزی بصری به آن نیاز داریم. چندین ابزار وجود دارد که بر برنامه نویسی بصری تمرکز می کنند، تا کنون همه جایگزین های Ardublock برنامه های منحصر به فرد هستند و نه افزونه ها یا افزونه های Arduino IDE.اولین مورد از این کد های برنامه نویسی اندروید جایگزین ها Miniblok نام دارد. Minibloq یک برنامه کامل است که بر روی برنامه نویسی بصری تمرکز دارد.

بنابراین صفحه نمایش آن به سه قسمت تقسیم می شود: یک قسمت با بلوک هایی که ایجاد می شود، قسمت دیگر که بلوک هایی را که می خواهیم در برنامه استفاده کنیم حرکت می دهیم و قسمت سوم که نشان می دهد. کدی که ما برای کد های برنامه نویسی اندروید کاربران پیشرفته تر ایجاد می کنیم. مینی بلوک از طریق این لینک قابل دریافت است.اسکرین شات از برنامه Minibloq.

ساز دوم Scratcher برای آردوینو نام دارد. این ابزار سعی می کند برنامه Scratch child را در هر سطح و با همان برنامه های فلسفه شخصی سازی کند. Scratch برای آردوینو یک برنامه کامل است که به اصطلاح یک فورک اسکرچ است.سومین ابزار هنوز به کد های برنامه نویسی اندروید خوبی تثبیت نشده است، اما ابزاری امیدوارکننده در ابزارهای برنامه نویسی بصری است. این ابزار mod kit نامیده می شود.

ابزاری که در Kickstarter متولد شد اما به آرامی و به روشی عالی بالغ می شود. کد های برنامه نویسی اندروید تفاوت با سایر برنامه ها می تواند بیشتر در مورد کاربران مبتدی نسبت به کاربران پیشرفته باشد. در نهایت، جایگزین دیگر برای Ardublock استفاده سنتی از Arduino IDE است، یک جایگزین غیر بصری که فقط برای اکثر برنامه نویسان متخصص در دسترس است.

Ardublock ابزار بسیار جالبی است، حداقل برای کاربران مبتدی. اما درست است که اگر یک برنامه نویس خبره هستید، این نوع ابزارها هیچ کدی برای ایجاد سریعتر ایجاد نمی کنند، بلکه کاملا برعکس است. استفاده از ماوس، به اندازه کافی عجیب، کندتر کد های برنامه نویسی اندروید از استفاده از صفحه کلید است.اگرچه ما برنامه نویسان بی تجربه ای هستیم یا یاد می گیریم، Ardblock یک برنامه افزودنی بسیار توصیه می شود که نگوییم ضروری است.

زیرا در این مراحل ایجاد خطاهای نحوی و مشکلات کوچکی کد های برنامه نویسی اندروید که یافتن و غلبه بر آنها با Ardublock دشوار است اجتناب ناپذیر است. با این حال چه چیزی را انتخاب می کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =