ثبت نام
بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان

بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان

سرفصل‌های مقاله

بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان

بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان، به عنوان یک ابزار آموزشی کاربردی، در حال جلب توجه و توسعه مهارت‌های برنامه نویسی در جوانان است. با تکیه بر زبان برنامه‌نویسی پایتون، این بازی‌ها به کودکان امکان می‌دهند تا در یک محیط تعاملی و سرگرم‌کننده، مفاهیم و مبانی برنامه نویسی را یاد بگیرند. بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان، با استفاده از الگوریتم‌ها، مسائل ریاضی، و ساختارهای کنترلی مختلف، به کودکان کمک می‌کنند تا به طور سریع و جذاب نحوه حل مسائل را بیاموزند. بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان تا حد زیادی از طریق تعامل بصری و تمرینات عملی، دانش آنها را در حوزه برنامه نویسی عمیق‌تر می‌کنند و آنها را به یادگیری مفاهیم پیچیده‌تر و ایجاد برنامه‌های کامل‌تر ترغیب می‌کنند.

بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان، با استفاده از رویکردهای آموزشی تعاملی و همچنین محتوای سازنده‌ای که برای کودکان مناسب است، محیطی بسیار مناسب برای یادگیری ایجاد می‌کنند. این بازی‌ها از طریق مراحل تدریجی و انگیزشی، کودکان را درگیر می‌کنند و به آنها امکان می‌دهند تا با تجربه‌های عملی خودشان، تفاوت بین نتایج مختلف را درک کنند و مهارت‌های برنامه نویسی خود را بهبود بخشند.

 

در حالی که بسیاری از زبان های برنامه نویسی مختلف وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها به اندازه پایتون برای بچه ها نقطه شروع خوبی هستند. تا حدی به این دلیل است که انتخاب آن یک زبان برنامه نویسی نسبتاً آسان است. همچنین به این دلیل است که یک زبان قدرتمند و انعطاف پذیر است. می توان از آن برای پروژه های مختلف، از جمله برخی از بازی های پایتون واقعا سرگرم کننده برای بچه ها استفاده کرد!

این واقعاً مفید است زیرا در حالی که یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی با به خاطر سپردن تمام بخش‌های مختلف آن از نظر فنی امکان‌پذیر است، یادگیری Python با کار کردن برای ساخت پروژه خود بسیار ساده‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است.فرزندتان را برای موفقیت آماده کنید: اگر به دنبال یادگیری کدنویسی فرزندتان هستید، کلاس‌های برنامه‌نویسی زنده و تحت رهبری معلم ما را بررسی کنید. مشاهده برنامه ها

کار بر روی مشکلات واقعی و یافتن راه‌حل‌های واقعی، مغز بچه‌ها را به روش‌هایی درگیر می‌کند که به خاطر سپردن رونوشت‌های ساده این کار را نمی‌کند. همانطور که برایان تریسی می گوید: “اهداف سوخت در کوره موفقیت هستند!”

پلتفرم های مختلفی وجود دارد که از گیمیفیکیشن برای آموزش پایتون استفاده می کنند. گاهی اوقات انتخاب پروژه ای که می خواهید روی آن کار کنید و مستقیماً وارد آن شوید می تواند مفیدتر باشد!

برای پیشرفت فرزندتان در پایتون روی عکس زیر کلیک کنید.

bright Pixar art boys European appearance playing

پیکان اشاره بالا

اگر فرزند شما به تازگی سفر برنامه نویسی خود را آغاز کرده است، ارائه پروژه ای که هم به اندازه کافی جذاب باشد که توجه او را جلب کند و هم به اندازه کافی ساده باشد که قابل اجرا باشد، می تواند مشکل باشد. شما همیشه می توانید با یک جوک ژنراتور تصادفی پدر بروید، اما بعد چه؟

به همین دلیل است که ما این لیست از 10 بازی سرگرم‌کننده پایتون را برای بچه‌ها تهیه کرده‌ایم تا بتوانند خودشان کدنویسی و بازی کنند.

10 تا از بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان

همه بازی‌های موجود در این لیست با استفاده از پایتون ساخته شده‌اند، اما در نحوه توضیح فرآیند کدنویسی متفاوت هستند. برخی از آنها آموزش های گام به گام مفصلی دارند. برخی دیگر بیشتر بر توانایی دانش‌آموزانشان برای انجام تحقیقات به تنهایی تکیه می‌کنند. با این حال، هر یک از این بازی‌های پایتون می‌تواند یک پروژه کدنویسی عالی برای کودکانی که کدنویسی را یاد می‌گیرند بسازد!

بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان

بازی تاس خوک
خوک بازی پایتون، خوک یک بازی تاس ساده است که با یک قالب انجام می شود. بازیکنان به نوبت دای را می‌چرخانند تا امتیاز خود را افزایش دهند و نفر اول به 30 برنده شود. اما مراقب باشید، اگر 1 رول کنید، باید از نو شروع کنید!

این یک پروژه عالی برای یک مبتدی است که با آن مقابله کند. خود بازی فقط مفاهیم پایه پایتون مانند تنظیم متغیرها و تولید اعداد صحیح تصادفی را بررسی می کند. همچنین کدهای پایتون در این آموزش بسیار خوب مستند شده است.کد بازی Pig Dice نیز به عناصری از هیچ کتابخانه خارجی نیاز ندارد. بنابراین، این یک بازی عالی برای بچه هایی است که به دنبال یک پروژه مبتدی پایتون هستند.

image

بازی ترافیک در مقابل زامبی
ترافیک بازی پایتون در مقابل زامبی
بازی Traffic vs. Zombie در اصل شبیه سازی از بازی های محبوبی مانند Frogger یا Crossy Road است اما با پایتون ساخته شده است. این آموزش کل فرآیند ساخت بازی را از ابتدا تا انتها به تفکیک می‌کند. مقاله با توضیحی عالی در مورد اینکه چرا ممکن است انتخاب کنید که یک بازی با استفاده از کد پایتون بسازید، شروع می‌شود. حتی اگر فرزند شما بازی متفاوتی را برای ساخت انتخاب کند، مقاله ارزش خواندن دارد تا کمی الهام بگیرد!

این پروژه برای یادگیری مهارت هایی مانند دریافت ورودی کاربر و کدنویسی منطق برخورد مفید است. پروژه پایانی یک بازی عالی است که نیازی به مهارت های کدنویسی پیشرفته ندارد. این باعث می شود که آن را برای بچه ها در اوایل سفر برنامه نویسی خود عالی کند!

image 1

بازی قیچی کاغذ سنگ
بازی پایتون RPS بچه ها، Rock, Paper, Scissors یکی دیگر از بازی های کلاسیک شانس و مهارت است که می توان آن را با استفاده از پایتون تکرار کرد. این پروژه به بازیکنان اجازه می دهد تا کامپیوتر را برای پرتاب دست به چالش بکشند. در همان زمان، آنها در مورد پذیرش ورودی بازیکن و استفاده از توابع حلقه یاد می گیرند.

image 2

بازی سیارک ها
سیارک های بازی پایتون
سیارک ها یکی از بازی های مورد علاقه من در دوران کودکی بود. در نهایت در دوران کودکی ام نسخه های مختلفی از آن را بازی کردم. اجرای آن به عنوان پروژه پایتون کاری بزرگتر از برخی از بازی های دیگر این لیست است. با این حال، نتیجه نهایی یک بازی است که کودک شما می تواند به آن افتخار کند!

پروژه سیارک ها کمی پیچیده تر از برخی دیگر است، اما آموزش به اندازه کافی مفصل است که بتوان در ادامه آن را دنبال کرد.

به عنوان یک امتیاز اضافی، آموزش بازی Asteroids از کتابخانه Pygame نیز استفاده می کند. این یک کتابخانه محبوب است که در ساخت بسیاری از بازی های مختلف مبتنی بر پایتون استفاده می شود. از آنجایی که بسیاری از برنامه نویسی در پایتون به استفاده از کتابخانه ها نیاز دارد، یادگیری نحوه استفاده از آنها به خوبی مهارت کدنویسی مهمی است.

image 3

بازی رنگ
بازی پایتون برای بچه ها برای کدنویسی رنگ ها
قوانین بازی Color بسیار ساده است: رنگی را که می بینید تایپ کنید، نه نام رنگی که نوشته شده است. با این حال، بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد، زیرا مغز منطقی شما را به چالش می‌کشد تا بر توانایی شما در حس رنگ تکیه کند در حالی که کلماتی را که می‌خوانید نادیده می‌گیرد!

خوشبختانه، کدنویسی بازی بسیار ساده تر از اجرای آن است. اگر فرزند شما برای اجرای این پروژه به کمک کمی نیاز دارد، کد نسخه کارآمد Color Game به خوبی در صفحه آموزشی آن مستند شده است.این بازی یک راه عالی برای کشف مهارت هایی مانند تغییر رنگ عناصر با استفاده از کد پایتون و اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس به پروژه است.

image 4

بازی تیک تاک پا
بازی پایتون تیک تاک پا
تعداد کمی از بازی ها به عنوان نماد کلاسیک g وجود دارد

آمی از تیک تاک پا. این یک نبرد عقلانی بین دو رقیب است که در یک شبکه مربع 3×3 انجام می شود. هدف اصلی این است که قبل از اینکه حریف شما بتواند همین کار را انجام دهد، 3 نشانگر خود را در یک خط مستقیم قرار دهید.

اگر به دنبال تجربه چند نفره هستید، این آموزش خاص به کدنویسان جوان کمک می کند تا یک بازی تیک تاک بسازند که می تواند در برابر رایانه یا در مقابل بازیکن انسانی دوم بازی کند.

Tic Tac Toe یک پروژه عالی برای آموزش نحوه استفاده از کد پایتون برای بررسی اینکه آیا شرایط خاصی برآورده شده است یا خیر و اجازه یا غیرمجاز کردن ورودی های کاربر بر اساس نتایج آن بررسی است. این کمی پیچیده تر از برخی از پروژه های دیگر در این لیست است، اما یک تن سرگرم کننده برای کدنویسی، و حتی بیشتر برای بازی!

image 5

بازی مار
در دوران قبل از گوشی‌های هوشمند، می‌ترسم ساعت‌های خجالت‌آوری را در بازی Snake ثبت کرده باشم. و حالا، به لطف قدرت پایتون، بچه شما هم می تواند!

برای کسانی که بی خبر هستند، Snake یک بازی است که در آن بازیکن یک مار را روی صفحه نمایش خود حرکت می دهد تا هرچه بیشتر سیب بخورد بدون اینکه تصادفاً دم خود را گاز بگیرد. هر سیب دم مار را بلندتر می کند و بنابراین اجتناب از آن دشوارتر است.

Snake یک بازی عالی برای تمرین تنظیم و بررسی مختصات xy با استفاده از پایتون است. آموزش این بازی کمی کمتر از سایر موارد موجود در این صفحه است، اما در صورتی که کودک شما به کمک نیاز داشته باشد، کل کد موجود است.

image 6

بازی Dot Connect
بازی های پایتون نقطه اتصال
بازی Dot Connect یکی دیگر از بازی های کلاسیک مداد و کاغذ است. از طریق برنامه نویسی پایتون، زندگی الکترونیکی جدیدی را به دست می آورد.

کد این یکی یک شبکه 9×9 از نقاط را برای دو بازیکن ترسیم می کند که هر بار خطوط خود را روی آن بکشند. بازیکنان با تکمیل مربع ها امتیاز می گیرند و بازی زمانی به پایان می رسد که دیگر خطوطی برای کشیدن روی شبکه وجود نداشته باشد.

این یک بازی استراتژیک شگفت انگیز برای چنین مفهوم ساده ای است. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد استفاده از پایتون برای بررسی اشیاء در فواصل تعیین شده است.

مانند بازی Snake، کدها برای دیدن کودک شما فهرست شده است. با این حال، راهنمایی های زیادی در مورد خطوط مختلف کد وجود ندارد. این کمی پیچیده است اما یک پروژه کدنویسی عالی برای بچه های با انگیزه ایجاد می کند تا تحقیقات خود را انجام دهند.

image 7

بازی تخم مرغ گیر
در بازی Egg Catcher، بازیکنان یک سبد را به جلو و عقب حرکت می‌دهند و سعی می‌کنند تخم‌هایی را که از آسمان می‌افتند، بگیرند. این تخم ها از کجا می آیند؟ البته از روی کد!

کدنویس ها می توانند کد منبع بازی را ببینند اما باید بفهمند که خطوط مختلف کد به تنهایی یا با کمک یک جستجوی سریع در اینترنت چه کاری انجام می دهند. این می تواند به عنوان اولین پروژه کمی چالش برانگیز باشد، اما با کمی تمرین، خواندن خطوط کد باید طبیعی به نظر برسد!

این یک پروژه عالی برای یادگیری نحوه به نظر رسیدن اجسام در حال سقوط و تمرین با منطق برخورد برای بررسی اینکه آیا تخم ها با موفقیت گیر افتاده اند یا خیر!

image 8

فیجت اسپینر
فیجت اسپینر کمی متفاوت از سایر بازی‌های این لیست است. در حالی که یک عنصر تعاملی در آن وجود دارد، واقعاً شرطی برای برد یا باخت وجود ندارد. کد تمام شده در نهایت بیشتر یک اسباب بازی برای بازی است تا یک بازی.

این پروژه به بررسی مفاهیم افزایش و کاهش سرعت عناصر مختلف بر اساس وجود یا عدم وجود ورودی کاربر می پردازد.البته، لذت واقعی در یادگیری کد نویسی اسپینر، دیدن کدی است که نوشته‌اید و طبق برنامه کار می‌کند!

کلاس های پایتون برای کودکان

هر یک از این بازی‌های سرگرم‌کننده پایتون برای بچه‌ها، پروژه‌ای عالی برای کار در ابتدای سفر کدنویسی پایتون خواهد بود. با این حال، باید توجه داشت که یادگیری پایتون به تنهایی می تواند به طور قابل توجهی دشوارتر از یادگیری از یک معلم زنده باشد که از قبل نحوه کدنویسی را می داند.

این چیزی است که در مورد کلاس‌های پایتون ایرانیان سایبر برای کودکان بسیار عالی است! کلاس ها در یک کلاس مجازی با یک معلم زنده برگزار می شود، بنابراین همیشه کسی وجود دارد که بچه ها در صورت نیاز به کمک به او مراجعه کنند. این واقعاً به کدنویس‌های جوان کمک می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه به طور مؤثرتر از همان ابتدا کدنویسی کنند، بدون اینکه نیازی به یادگیری آن باشد.

به علاوه، کلاس‌های ایرانیان سایبر چیزهای بیشتری از بازی‌های پایتون برای برنامه نویسی کودکان را پوشش می‌دهند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا تصویری گسترده‌تر و جامع‌تر از آنچه که کدنویسی در دنیای واقعی به نظر می‌رسد به دانش‌آموزان ارائه دهند.اگر علاقه مند به ارائه بهترین آموزش کد نویسی به کودکان خود هستید، به شدت توصیه می کنم آنها را در کلاس های Python برای کودکان ایرانیان سایبر ثبت نام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 16 =