ثبت نام
بازی اسکرچ

بازی اسکرچ Getting Over It v1.4

سرفصل‌های مقاله

بازی‌های اسکرچ یک مجموعه از ابزارها و منابع آموزشی هستند که به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند تا مفاهیم برنامه‌نویسی را به صورت بازی‌آموزی فرا بگیرند. این بازی‌ها از یک محیط گرافیکی کاربرپسند به نام “اسکرچ” استفاده می‌کنند که این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ساخت بلوک‌های برنامه‌نویسی و اتصال آنها به یکدیگر، بدون نیاز به نوشتن کد، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کوچکی بسازند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

آموزش برنامه‌نویسی کودکان در ایرانیان سایبر نیز می‌تواند با استفاده از این بازی‌های اسکرچ بهبود یابد. با توجه به طراحی کاربرپسند اسکرچ و محیط گرافیکی آن، کودکان به راحتی می‌توانند مفاهیم پایه برنامه‌نویسی را فرا بگیرند و از جذابیت بازی برای یادگیری بهره‌مند شوند. این ابزارها می‌توانند کودکان را به دنیای فناوری و علوم کامپیوتر معرفی کنند و از جوانب مختلف فکری و تفکر منطقی آنها پشتیبانی کنند.

به عنوان توصیه، ایرانیان سایبر می‌توانند برنامه‌هایی جهت ترویج آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان ایجاد کنند. تشویق به استفاده از ابزارهایی مانند اسکرچ و ارائه منابع آموزشی متنوع و تعاملی می‌تواند نقش مهمی در توسعه مهارت‌های برنامه‌نویسی در این گروه سنی داشته باشد. همچنین، ایجاد جوانب رقابتی و همکاری در فضای آموزشی، می‌تواند به تقویت توانمندی‌های کودکان در حوزه فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی کمک کند.

چند ثانیه صبر کنید تا پروژه اسکرچ آماده اجرا بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهارده =