منو
صفحه اصلی
ثبت نام
کد نویسی در گوشی را با چه برنامه هایی انجام می دهند؟

کد نویسی در گوشی را با چه برنامه هایی انجام می دهند؟

سرفصل‌های مقاله

کد نویسی در گوشی و موبایل همراه

در مورد کد نویسی در گوشی و برنامه نویسی با گوشی و  برنامه نویسی اندروید برای گوشی های اندرویدی و آموزش برنامه نویسی با گوشی نیز صدق می کند و اکثر برنامه نویسان اندروید با استفاده از ابزارهای موجود برای برنامه نویسی اندروید روی دسکتاپ روی پلتفرم های دسکتاپ کار می کنند.

اما برخی از افراد به دلیل نیاز یا شرایط خاص خود تمایل به یادگیری کد نویسی در گوشی و برنامه نویسی با گوشی و آموزش برنامه نویسی با گوشی دارند. این امر دلایل متعددی دارد از جمله در دسترس نبودن سخت افزار لازم برای برنامه نویس در زمان برنامه نویسی و یا عدم توانایی در تهیه سخت افزارهای لازم برای برخی افراد به خصوص تازه واردان به دنیای برنامه نویسی.

سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارئه کرده است.

کد نویسی در گوشی و برنامه نویسی با گوشی طرفداران و مزایای خودش را دارد به همین دلیل نرم افزار های پپیشرفته کد نویسی در گوشی وجود دارد و اگر شما دنبال این نرم افزار و برنامه های کد نویسی در گوشی هستید پس با ما همراه باشید.

برای یادگیری برنامه نویسی با هدف کسب درآمد روی عکس زیر کلیک کن

برنامه نویسی با گوشی

پیکان اشاره بالا

انواع نرم افزار های کد نویسی در گوشی

برنامه نویسی زمانی می تواند سرگرم کننده باشد که با ابزارهای مناسب انجام شود – ابزارهای توسعه که به شما امکان می دهند کد منبع را بدون مزاحمت بنویسید و آزمایش کنید.

مطمئناً کدنویسی روی رایانه راحت‌تر است، اما نمی‌تواند راحتی مشاهده یا ویرایش کد منبع را از هر جایی شکست دهد. اینجاست که دستگاه‌های تلفن همراه به کار می‌آیند – می‌توانید با کد نویسی در گوشی ، آن‌ها را در هر مکانی حمل کنید و وظایف خود را از مکان راحت خود انجام دهید.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان بپردازید.

برنامه Quoda

برنامه Quoda

Quoda مطمئنا بهترین ویرایشگر کد چند زبانه رایگان برای اندروید و “کد نویسی در گوشی” است. این یک ویرایشگر کد منبع قدرتمند و در عین حال آسان است و تقریباً با تمام ویژگی های ضروری که یک برنامه نویس نرم افزار اندروید برای کد نویسی در گوشی به آن نیاز دارد ارائه می شود.

همچنین قابلیت‌های مختلف افزایش بهره‌وری را در کنار هم قرار می‌دهد که می‌تواند کارایی توسعه‌دهنده را افزایش دهد. برنامه کد نویسی مملو از بسیاری از ویژگی های مفید مانند برجسته سازی نحو، پیشنهادات خودکار، نشانک گذاری خط، تورفتگی خودکار و غیره است.

برنامه نویسی با گوشی

برجسته سازی نحو با تم ها و فونت های مختلفی همراه است و برای زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله HTML، XML، CSS، جاوا اسکریپت، PHP، C، C++، C#، جاوا، ActionScript، Lisp، Markdown، Haskell و غیره کار می کند.

از قالب‌های کد و قطعه‌ها پشتیبانی می‌کند، کد نویسی در گوشی که می‌تواند به به حداقل رساندن کار کدنویسی و برنامه نویسی با گوشی آموزش برنامه نویسی با گوشی کمک کند. کلیدهای اضافی را به صفحه کلید شما اضافه می کند که به شما امکان می دهد سرعت تایپ خود را افزایش دهید.

ویژگی های دیگر برنامه کد نویسی عبارتند از پیدا کردن و جایگزینی، نظر دادن و حذف نظر، پیش نمایش فایل های HTML، دانلود کننده منبع وب سایت، پاک کننده HTML و غیره.

Quoda نیازهای آپلود شما را درک می کند و راه حل های مختلفی ارائه می دهد. کد نویسی در گوشی این می تواند فایل ها را در تعداد نامحدودی از سرورهای FTP یا FTPS باز، ویرایش و آپلود کند.

حتی می‌تواند فایل‌ها را از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری محبوب مانند Dropbox و Google Drive ذخیره کرده و واکشی کند و انتظار می‌رود در نسخه‌های آینده از Box و Skydrive پشتیبانی کند.

پیشنهاد می کنیم صفحه آموزش برنامه نویسی از صفر تا صد را مشاهده کنید.

Droid Edit

کدنویسی با گوشی

Droid Edit یک ویرایشگر کد منبع و متن نویس با رابط کاربری تمیز و ساده کد نویسی در گوشی و برنامه نویسی با گوشی است. دارای پشتیبانی چند زبانه با ویژگی هایی است که به شما کمک می کند تا به راحتی و به طور موثر به هدف خود برسید.

همانطور که Notepad++ برای سیستم عامل های دسکتاپ است، برای اندروید است – کد نویسی در گوشی به این معنی که می توان از آن برای باز کردن و تغییر فایل های متنی ساده و همچنین فایل های کد منبع زبان های برنامه نویسی مختلف استفاده کرد.

Droid Edit برجسته سازی نحوی را ارائه می دهد که با پشتیبانی از بیش از 200 زبان و بسیاری از تم های داخلی و همچنین گزینه ای برای ایجاد تم های رنگی سفارشی ارائه می شود.

AWD

Android Web Developer (AWD) یک محیط توسعه یکپارچه ساده و در عین حال غنی از امکانات است . این به شما امکان می دهد با استفاده از تلفن یا رایانه لوحی Android خود، پروژه های وب را با “کد نویسی در گوشی” و توسعه دهید.

می توانید از آن برای ویرایش و کدنویسی HTML، CSS، JavaScript و PHP نیز استفاده کنید. دارای حالت تمام صفحه و رابط کاربری آماده تبلت است که تجربه کلی کدنویسی و برنامه نویسی با گوشی وآموزش برنامه نویسی با گوشی را بهبود می بخشد.

AWD یک ویرایشگر کد ساده و در عین حال موثر برای نوشتن یا ویرایش کد منبع فایل های پروژه شما است. از ویژگی های بهره وری مختلف از جمله برجسته کردن کد، تکمیل کد، بررسی خطا، زیباسازی کد، ناوبری سریع، جستجو و جایگزینی از جمله موارد دیگر پشتیبانی می کند. حتی یک پیش نمایش سریع از صفحات وب شما در داخل برنامه ارائه می دهد.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟  بپردازید.

AIDE

AIDE

AIDE که مخفف Android IDE است، یک محیط توسعه یکپارچه کامل برای توسعه اندروید است. این به شما امکان می دهد برنامه های اندروید را مستقیماً روی دستگاه اندروید خود بدون نیاز به سیستم کامپیوتری کدنویسی و توسعه دهید.

همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه برنامه های جاوا و اندروید را توسعه دهید. کد نویسی در گوشی دروس کد برنامه نویسی با دستورالعمل های گام به گام تعاملی است، که به آماتورها کمک می کند تا به راحتی مهارت های توسعه برنامه برای پلتفرم های جاوا و اندروید را بیاموزند.

AIDE به شما امکان می دهد برنامه های Android، برنامه های جاوا یا برنامه های اموزش کد نویسی با موبایل را با استفاده از Java، C/C++، HTML5، CSS و JavaScript توسعه دهید. Visual Designer به شما این امکان را می دهد که رابط کاربری برنامه را بدون نیاز به نوشتن کد XML به صورت بصری طراحی کنید.

بهترین نرم افزار برنامه نویسی اندروید یک ویرایشگر غنی از ویژگی‌ها وجود دارد که با تکمیل کد، بررسی خطای بلادرنگ، تغییر شکل و ناوبری کد هوشمند ارائه می‌شود. این یک راه حل با یک کلیک برای کامپایل و اجرای پروژه شما ارائه می دهد.

CppDroid

CppDroid یک محیط توسعه یکپارچه ساده و در عین حال قدرتمند برای توسعه C و C++ است. این یک برنامه کاربردی تازه است که کامپایلر GCC را به اندروید می آورد. به شما امکان می دهد بدون هیچ مشکلی برنامه های C/C++ را کدنویسی، ویرایش، کامپایل و اجرا کنید.

همراه با دموهای مختلف یا برنامه های تمرینی است کد نویسی در گوشی که می تواند به شما در یادگیری اصول کد برنامه نویسی در زبان های C و C++ کمک کند.

CppDroid یک ویرایشگر کد بصری ارائه می دهد که دارای ویژگی های مختلفی برای کدنویسی سازنده است. برجسته سازی نحو به اندازه کافی هوشمندانه است که قسمت های مختلف برنامه را برجسته می کند و گزینه ای برای تم های قابل تنظیم ارائه می دهد.

ویژگی های دیگر عبارتند از تورفتگی خودکار، تکمیل کد، تشخیص بلادرنگ (هشدارها و خطاها)، ناوبر فایل و آموزش، و شبیه سازی ترمینال برای اجرای برنامه های کامپایل شده شما.

برنامه نویسی با گوشی

این بحثی نیست که آیا یادگیری کدنویسی آموزش برنامه نویسی با گوشی برای افراد واقعاً مفید است، بهترین نرم افزار برنامه نویسی اندروید در همان سطحی که خواندن، نوشتن یا ریاضی را یاد می گیرند. این چیزی است که دانشگاهیان باید تصمیم بگیرند. این فرض می‌کند که شما قبلاً تصمیم گرفته‌اید آن سفر را آغاز کنید.

کد نویسی در گوشی این بیشتر در مورد این است که بپرسیم چرا هر کسی که عقلش خوب است می‌خواهد روی یک دستگاه تلفن همراه کد بنویسد.

پاسخ ساده این است که شما می توانید و به این دلیل که شما را آزاد می کند.دستگاه‌های موبایل، به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، به حدی تکامل یافته‌اند که می‌توانند از نظر قدرت خام با لپ‌تاپ‌های پایین‌تر رقابت کنند، اما همچنان تحرک و کارایی انرژی را حفظ می‌کنند.

البته، اندازه صفحه نمایش و ورودی نگرانی های بزرگی خواهد بود، به خصوص در مورد گوشی های هوشمند. اما با لوازم جانبی مناسب یا تبلت مناسب، می‌توانید در هر نقطه‌ای پایین بیایید و برخی از خطوط کد را بدون مژه زدن چکش کنید.

آموزش برنامه نویسی با گوشی

آموزش برنامه نویسی با گوشی

ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید «فقط به این دلیل که می‌توانی به این معنی نیست که باید»، و قطعاً در اینجا نیز صدق می‌کند.دانلود برنامه نویسی اندروید با کد نویسی در گوشی شما به ناچار با محدودیت های کد برنامه نویسی بر روی یک دستگاه تلفن همراه، حتی در تبلت مواجه خواهید شد، بنابراین بهتر است در واقع انتظارات خود را درست تنظیم کنید.

بهترین نرم افزار برنامه نویسی اندروید و پلتفرم‌های موبایلی مانند اندروید و iOS دقیقاً با همان دسترسی به فایل‌های آزاد که سیستم‌عامل‌های دسکتاپ دارند طراحی نشده‌اند. اندروید در این مورد بخشنده تر است و محدودیتی برای دسترسی به فایل یا آنلاین اعمال نمی کند.

از سوی دیگر، iOS برخی از سیاست‌ها را به دلایل امنیتی در نظر گرفته است کد نویسی در گوشی و آموزش برنامه نویسی با گوشی که برنامه‌ها را از انجام این یا آن کار باز می‌دارد. برای مثال، برنامه‌هایی که می‌توانند برنامه‌ها را اجرا کنند، نمی‌توانند فایل‌ها را از اینترنت دانلود کنند تا از دانلود و اجرای کدهای مخرب روی دستگاه جلوگیری کنند.

مطمئناً برنامه‌های آموزش کد نویسی با گوشی کامل و پیچیده را روی یک تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ نمی‌نویسید، اگرچه قطعاً از امتحان کردن آن استقبال می‌کنید (و ممکن است برخی واقعاً این کار را کرده باشند). این دقیقاً موضوع نیست. کدنویسی در یک دستگاه تلفن همراه به شما امکان می‌دهد فرآیند توسعه سریع و تکراری را اتخاذ کنید که در آن می‌توانید به سرعت ایده‌ها را حتی زمانی که از دسک‌تاپ ساده خود دور هستید آزمایش کنید.

اما ابتدا باید برنامه نویسی را یاد بگیرید. این روزها، منابع زیادی آموزش کد نویسی با گوشی به صورت آنلاین برای یادگیری نحوه کدنویسی وجود دارد که تقریباً هر زبان برنامه نویسی، ابزار یا موضوع قابل تصوری را پوشش می دهد. اما در حالی که آموزش ها برای موضوعات یکباره عالی هستند، هیچ چیز بهتر از برنامه ای نیست که شما را از ابتدا تا انتها در مراحل پیشرونده می برد.

برنامه کد نویسی اندروید

خوشبختانه وب سایت های زیادی وجود دارند که دوره های برنامه نویسی را برای این منظور ارائه می دهند. متأسفانه تعداد کمی از آنها برای انتخاب وجود دارد.

Khan Academy و Udemy به عنوان دو مرکز آموزشی محبوب در اینترنت متمایز هستند. امتیازهای اضافی که هر دو دارای برنامه های تلفن همراه هستند کد نویسی در گوشی که به شما امکان می دهد دوره های آموزشی آنها را جدا از یک مرورگر مرور کنید.

هر دو دوره هایی دارند که فراتر از برنامه نویسی هستند، بنابراین ممکن است ارزش دیدن را داشته باشند. آکادمی خان نوید یادگیری رایگان را برای همیشه می دهد، بنابراین مطمئناً مکان خوبی برای شروع است. با این حال، انتخاب موضوعات به طور قابل توجهی کمتر از Udemy است. مورد دوم دارای چند پیشنهاد رایگان است، اما بیشتر موارد خوب به اشتراک پولی نیاز دارند.

SPRK Lightning Lab (اندروید، iOS)
در گذشته، برنامه نویسی بیشتر به عنوان حوزه بزرگسالان و گیک ها دیده می شد. دانلود برنامه برنامه نویسی برای اندروید کد نویسی در گوشی این روزها حتی بچه ها در سنین پایین آموزش می بینند. آنها می گویند آنها را از جوانی شروع کنید. البته، شما باید دروس و مفاهیم را نیز جالب نگه دارید. و هیچ چیز به اندازه توپ های آموزش برنامه نویسی با گوشی متحرک باعث ایجاد علاقه در بچه ها (و گربه ها) نمی شود.

برنامه کد نویسی اندروید
توپ های روباتیک Sphero چیزی فراتر از بازی هستند. آنها همچنین قابل برنامه ریزی هستند. برنامه Lightning Lab بلوک‌های اکشن رنگارنگی را ارائه می‌کند که کاربران می‌توانند آن‌ها را به هم متصل کرده و سپس چرخش توپ‌ها را تماشا کنند. یا پرش.

در حالی که رابط کاربری مناسب برای کودکان است، اما واقعاً فقط برای بچه ها نیست. حتی بزرگسالان نیز می‌توانند سرگرمی داشته باشند، مهارت‌های منطقی خود را از فاصله‌ای امن آزمایش کنند و به Spheros اجازه دهند همه کارهای کثیف را انجام دهد.

آیا آماده‌اید در بهترین نرم افزار برنامه نویسی موبایل رسمی‌تر فارغ‌التحصیل شوید و در عین حال جنبه سرگرم‌کننده را حفظ کنید؟ سپس Codea احتمالاً برنامه ای برای شماست. Codea از زبانی به نام Lua استفاده می کند که یکی از فریبنده ترین زبان های برنامه نویسی ساده است. کد نویسی در گوشی همچنین اتفاقاً یک زبان برنامه نویسی مورد علاقه برای بازی ها است.

همانطور که ممکن است تصور کنید، بهترین نرم افزار برنامه نویسی موبایل به شما امکان می دهد بازی ها را مستقیماً روی iPad خود ایجاد کنید. آموزش برنامه نویسی با گوشی هیچ رابط کشیدن و رها کردن مانند لایتنینگ لب وجود ندارد، هر چند رابط کاربری خوبی برای انتخاب رنگ ها یا تصاویر وجود دارد. در اینجا، شما واقعاً باید کدنویسی را شروع کنید، که یک راه عالی برای کثیف کردن دستان شما در برنامه نویسی واقعی است.

گرافیک ke، صدا و حتی دوربین، و در حالی که بلافاصله برای گرافیک و بازی های دو بعدی عالی است، کاربران پیشرفته تر می توانند کد نویسی در گوشی یک خرگوش سه بعدی را نیز از کلاه Codea بیرون بیاورند. متأسفانه این برنامه فقط روی آیپدها موجود است.

Pythonista (iOS)
پایتون یکی از معدود زبان های برنامه نویسی است که به دلیل قدرتش در عین شفاف و خوانا نگه داشتن زبان مورد تحسین قرار گرفته است. بنابراین، در صنعت به یک مورد علاقه تبدیل شده است و کاربردهای زیادی دارد، از ابزارها گرفته تا برنامه های کاربردی پیچیده تر. در iOS، شاید هیچ محیط برنامه نویسی پایتون بهتر از پایتونیستا وجود نداشته باشد.

Pythonista علاوه بر ارائه خط فرمان و کتابخانه های اصلی پایتون، قلاب های برنامه نویسی را در خود iOS نیز مانند کلیپ بورد ارائه می دهد. در واقع، Pythonista در میان کاربران قدرتمند iOS که می‌خواهند بسیاری از وظایف را در iOS خودکار کنند، کد نویسی در گوشی از ویرایش عکس‌ها گرفته تا کپی کردن محتوای کلیپ‌بورد در یک برنامه دیگر، محبوب است.

یکی از جنبه های شگفت انگیز Pythonista این است که یک سازنده رابط کاربری درست در داخل خود برنامه دارد. این بدان معناست که شما می توانید فرم های ورودی، کادرهای محاوره ای و حتی ماشین حساب ها را درست در پایتونیستا ایجاد کنید. به عبارت دیگر، این یک فروشگاه یک مرحله ای برای تمام نیازهای برنامه نویسی iOS شما است.

AIDE (اندروید)
از iOS، ما چرخشی به سمت سرزمین اندروید می گیریم. آموزش برنامه نویسی با گوشی در حالی که اندروید به چیزی مانند Codea یا Pythonista افتخار نمی کند، حداقل نه با همان سطح پیچیدگی و جلای، یک چیز وجود دارد که iOS هرگز آن را نخواهد داشت: نوشتن برنامه های Android با اندروید.

بله، برنامه-کپشن! AIDE یا محیط توسعه یکپارچه اندروید، مدت زیادی است که وجود داشته است. اساساً به شما امکان می دهد یک برنامه اندروید کد نویسی در گوشی واقعی را دقیقاً در یک دستگاه اندروید کدنویسی کنید.

مانند Pythonista، یک سازنده رابط کاربری نیز دارد، بنابراین نیازی نیست کدهای دردناک UI را با دست بنویسید. اگرچه بهتر است کد خود را از طریق مسیرهای رسمی در فروشگاه Google Play منتشر کنید، اما همچنان می‌توانید از AIDE برای ایجاد APK برای آزمایش و حتی توزیع استفاده کنید.

بهترین نرم افزار برنامه نویسی موبایل

موبایل C (اندروید، iOS)
و اکنون به زبان‌های هاردکورتر می‌رسیم که بزرگ‌ترین زبان‌ها در نظر گرفته می‌شوند: C و C++. در حالی که تعداد زیادی ابزار C/C++ در iOS و به خصوص اندروید وجود دارد، Mobile C با یک ویژگی مهم از بقیه متمایز است: ادغام با SDL2 و OpenGL، حتی در دستگاه های تلفن همراه. این دو کتابخانه اساساً به شما امکان دسترسی به عملکرد گرافیکی را می دهند که به شما امکان می دهد تصاویر دو بعدی و سه بعدی بکشید.

با کمی کار، حتی می توانید بازی نیز بسازید! مطمئناً نمی‌توانید از آن یک برنامه یا بازی قابل توزیع بسازید، آموزش برنامه نویسی با گوشی مخصوصاً در iOS، اما اگر کد آن را بنویسید، می‌توانید برنامه خود را روی موبایل C بنویسید، آن را تست کنید و سپس برنامه را روی آن بسازید. یک دسکتاپ زمانی کد نویسی در گوشی که به خانه یا دفتر می رسید.

بهترین برنامه های موبایل برای کدنویسی و یادگیری در حین حرکت با نزدیک شدن به تعطیلات، احتمالاً زمان آزاد برای کشتن خواهید داشت. حتی اگر اهل بازی باشید، می توان از چنین لحظاتی برای شروع یک پروژه جدید یا یادگیری چیز جدیدی استفاده کرد. در این عصر دیجیتال، آن چیز جدید به راحتی می تواند یادگیری نحوه کدنویسی باشد. البته این چیزی نیست که بتوانید در یک آخر هفته یا حتی یک هفته به طور کامل یاد بگیرید.

خوشبختانه کد نویسی در گوشی امروزه این امکان کاملاً وجود دارد که در هر کجا از طریق تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود، با سرعت خود یاد بگیرید. حتی بهتر از آن، می‌توانید در واقع روی تلفن یا ترجیحاً تبلت کدنویسی کنید.

بدون نیاز به دسکتاپ یا لپ تاپ برای کمک به شما در راه تبدیل شدن به یک راک استار توسعه‌دهنده، 8 مورد از بهترین برنامه‌های اندروید یا iOS را برای کدنویسی مستقیم روی دستگاه Android یا iOS شما معرفی می‌کنیم.

چگونه با گوشی برنامه نویسی کنیم یا چگونه برنامه نویسی کنیم با گوشی؟

یادگیری برنامه نویسی با گوشی یا برنامه نویسی در اندروید همراه با آموزش ساخت برنامه با کد نویسی می تواند همراه باشد. بهترین برنامه برنامه نویسی اندروید می تواند کار گشا باشد.

چرا کد در دستگاه های تلفن همراه
این بحثی نیست که آیا یادگیری کدنویسی برای افراد واقعاً مفید است، آموزش برنامه نویسی با گوشی در همان سطحی که خواندن، نوشتن یا ریاضی را یاد می گیرند. این چیزی است که دانشگاهیان باید تصمیم بگیرند. این فرض می‌کند که شما قبلاً تصمیم گرفته‌اید آن سفر را آغاز کنید.

اموزش برنامه نویسی با گوشی توضیه نمی شود. این بیشتر در مورد این است که بپرسیم چرا هر کسی که عقلش خوب است می‌خواهد کد های برنامه نویسی روی یک دستگاه تلفن همراه کد بنویسد. پاسخ ساده این است که شما می توانید و به این دلیل که شما را آزاد می کند.

دستگاه‌های موبایل، به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، به حدی تکامل یافته‌اند که می‌توانند از نظر قدرت خام با لپ‌تاپ‌های پایین‌تر رقابت کنند، اما همچنان تحرک و کارایی انرژی را حفظ می‌کنند. البته، اندازه صفحه نمایش و ورودی نگرانی های بزرگی خواهد بود، به خصوص در مورد گوشی های هوشمند. اما با لوازم جانبی مناسب یا تبلت مناسب، می‌توانید در هر نقطه‌ای پایین بیایید و برخی از خطوط کد را بدون مژه زدن چکش کنید.

محدودیت ها
ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید «فقط به این دلیل که می‌توانی به این معنی نیست که باید»، و قطعاً در اینجا نیز صدق می‌کند. کد نویسی در گوشی شما به ناچار با محدودیت های برنامه نویسی بر روی یک دستگاه تلفن همراه، کد های برنامه نویسی حتی در تبلت مواجه خواهید شد، بنابراین بهتر است در واقع انتظارات خود را درست تنظیم کنید.

پلتفرم‌های موبایلی مانند اندروید و iOS دقیقاً با همان دسترسی به فایل‌های آزاد که آموزش برنامه نویسی با گوشی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ دارند طراحی نشده‌اند. اندروید در این مورد بخشنده تر است و محدودیتی برای دسترسی به فایل یا آنلاین اعمال نمی کند.

از سوی دیگر، iOS برخی از سیاست‌ها را به دلایل امنیتی در نظر گرفته است که برنامه‌ها را از انجام این یا آن کار باز می‌دارد. برای مثال، برنامه‌هایی که می‌توانند برنامه‌ها را اجرا کنند، نمی‌توانند فایل‌ها را از اینترنت دانلود کنند تا از دانلود و اجرای کدهای مخرب روی دستگاه جلوگیری کنند.

مطمئناً برنامه‌های کامل و پیچیده را کد نویسی در گوشی روی یک تلفن هوشمند یا لپ‌تاپ نمی‌نویسید، اگرچه قطعاً از امتحان کردن آن استقبال می‌کنید (و ممکن است برخی واقعاً این کار را کرده باشند). این دقیقاً موضوع نیست. کدنویسی در یک دستگاه تلفن همراه به شما امکان می‌دهد فرآیند توسعه سریع و تکراری را اتخاذ کنید که در آن می‌توانید.

آموزش برنامه نویسی رایگان با گوشی به سرعت ایده‌ها را حتی زمانی که از دسک‌تاپ ساده خود دور هستید آزمایش کنید. علاوه بر این، زمانی که بتوانید گوشی یا تبلت خود را جمع آوری کنید و به سرعت یک بازی یا برنامه را در کمترین زمان ممکن کدنویسی کنید، احتمالاً دوستان خود را شگفت زده خواهید کرد.

آموزش: Khan Academy، Udemy (اندروید، iOS)
اما ابتدا باید برنامه نویسی را یاد بگیرید. این روزها، منابع زیادی به صورت آنلاین برای یادگیری نحوه کدنویسی وجود دارد که تقریباً هر زبان برنامه نویسی، ابزار یا موضوع قابل تصوری را پوشش می دهد. اما در حالی که آموزش ها برای برنامه سازی با گوشی موضوعات یکباره عالی هستند، هیچ چیز بهتر از برنامه ای نیست که شما را از ابتدا تا انتها کد نویسی در گوشی در مراحل پیشرونده می برد.

خوشبختانه وب سایت های زیادی وجود دارند که دوره های برنامه نویسی را برای این منظور ارائه می دهند. متأسفانه تعداد کمی از آنها برای انتخاب وجود دارد.

برنامه نویسی اندروید با گوشی

Khan Academy و Udemy به عنوان دو مرکز آموزشی محبوب در اینترنت متمایز هستند. امتیازهای اضافی که هر دو دارای برنامه های تلفن همراه هستند که به شما امکان می دهد دوره های آموزشی آنها را جدا از یک مرورگر مرور کنید.

هر دو دوره هایی دارند که فراتر از برنامه نویسی هستند، بنابراین ممکن است ارزش دیدن را داشته باشند. آکادمی خان نوید یادگیری رایگان را برای همیشه می دهد، بنابراین مطمئناً مکان خوبی برای شروع است. با این حال، انتخاب موضوعات به طور قابل توجهی کمتر از برنامه های برنامه نویسی اندروید است. مورد دوم دارای چند پیشنهاد رایگان است، اما بیشتر موارد خوب به اشتراک پولی نیاز دارند.

SPRK Lightning Lab (اندروید، iOS)
در گذشته، برنامه نویسی بیشتر به عنوان حوزه بزرگسالان و گیک ها دیده می شد. کد نویسی در گوشی این روزها حتی بچه ها در سنین پایین آموزش می بینند. آنها می گویند آنها را از جوانی شروع کنید. البته، شما باید دروس و مفاهیم را نیز جالب نگه دارید. و هیچ چیز به اندازه توپ های متحرک باعث ایجاد علاقه در بچه ها (و گربه ها) نمی شود.

توپ های روباتیک Sphero چیزی فراتر از بازی هستند. آنها همچنین قابل برنامه ریزی هستند. آموزش برنامه نویسی با گوشی برنامه Lightning Lab بلوک‌های اکشن رنگارنگی را ارائه می‌کند که کاربران می‌توانند آن‌ها را به هم متصل کرده و سپس چرخش توپ‌ها را تماشا کنند. یا پرش.

اموزش کد نویسی با موبایل در حالی که رابط کاربری مناسب برای کودکان است، اما واقعاً فقط برای بچه ها نیست. حتی بزرگسالان نیز می‌توانند سرگرمی داشته باشند، مهارت‌های منطقی خود را از فاصله‌ای امن آزمایش کنند و به Spheros اجازه دهند همه کارهای کثیف را انجام دهد.

Codea به بسیاری از عملکردهای iOS دسترسی دارد

کد نویسی در گوشی و موبایل همراه را با چه برنامه ها و نرم افزار هایی برنامه سازی با گوشی را انجام می دهند؟آیا Wix com واقعا رایگان است؟
Wix تا زمانی که بخواهید به صورت رایگان در دسترس است.

اگر به ویژگی‌های حرفه‌ای مانند نام دامنه یا تجارت الکترونیکی خود نیاز دارید، آموزش برنامه نویسی با گوشی باید یکی از طرح‌های برتر آن‌ها را از «Combo» تا «Business VIP» انتخاب کنید.

آیا می توانم HTML را روی گوشی خود کدنویسی کنم؟
کد نویسی؟ برنامه نویسی با گوشی بله، درست است — کدنویسی در دستگاه اندروید شما نه تنها امکان پذیر است، کد نویسی در گوشی بلکه محبوب نیز می باشد.

برترین ویرایشگرهای HTML در فروشگاه Google Play میلیون‌ها بار دانلود شده‌اند، که ثابت می‌کند هم حرفه‌ای‌ها و هم علاقه‌مندان به طور فزاینده‌ای به سیستم عامل به‌عنوان یک پلتفرم بهره‌وری قابل دوام نگاه می‌کنند.

چرا کد نویسی در گوشی طرفدار دارد؟

مطمئناً کدنویسی روی رایانه راحت‌تر است، اما نمی‌تواند راحتی مشاهده یا ویرایش کد منبع را از هر جایی شکست دهد. اینجاست که دستگاه‌های تلفن همراه به کار می‌آیند – می‌توانید با کد نویسی در گوشی ، آن‌ها را در هر مکانی حمل کنید و وظایف خود را از مکان راحت خود انجام دهید

بهترین نرم افزار کد نویسی در گوشی چیست؟

Quoda مطمئنا بهترین ویرایشگر کد چند زبانه رایگان برای اندروید و "کد نویسی در گوشی" است. این یک ویرایشگر کد منبع قدرتمند و در عین حال آسان است و تقریباً با تمام ویژگی های ضروری که یک برنامه نویس نرم افزار اندروید برای کد نویسی در گوشی به آن نیاز دارد ارائه می شود

آیا با سسیتم اندروید هم میتوان کد نویسی در گوشی را انجام داد؟

در مورد کد نویسی در گوشی و برنامه نویسی اندروید برای گوشی های اندرویدی نیز صدق می کند و اکثر برنامه نویسان اندروید با استفاده از ابزارهای موجود برای برنامه نویسی اندروید روی دسکتاپ روی پلتفرم های دسکتاپ کار می کنند.

کدنویسی در گوشی
کد نویسی در گوشی را با چه برنامه هایی انجام می دهند؟

کارگردان: 1540 رأی

تاریخ ایجاد شد: 2021-12-01 08:36

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

1 در مورد “کد نویسی در گوشی را با چه برنامه هایی انجام می دهند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + ده =