ثبت نام
برنامه اسکرچ جونیور

دانلود برنامه اسکرچ جونیور

سرفصل‌های مقاله

با ScratchJr، کودکان خردسال (5-7 ساله) می توانند برنامه اسکرچ جونیور داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. در عین حال، آنها یاد می گیرند که مسائل برنامه اسکرچ جونیور را حل کنند، پروژه ایجاد کنند و خلاقیت خود را در رایانه بیان کنند.ScratchJr نسخه ساده شده Scratch است که بستری برنامه اسکرچ جونیور برای یادگیری اصول برنامه نویسی از 8 سالگی است. Scratch دستورات اصلی برنامه نویسی را به بلوک های گرافیکی ترجمه می کند.سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

بنابراین می‌توانیم انیمیشن‌ها را با چیدن بلوک‌های مختلف ایجاد کنیم. به طور خلاصه، ما به طور واقعی برنامه ریزی می کنیم!اما برای اینکه بتوانید از اسکرچ استفاده کنید، باید خواندن را بدانید و مفاهیمی از سرعت، هندسه و غیره برنامه اسکرچ جونیور داشته باشید. که آن را به پلتفرمی تبدیل می کند که برای جوان ترین ها سخت است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله اسکرچ جونیور چیست؟ کاربرد نرم افزار اسکرچ جونیور چیست؟ بپردازید.

برنامه اسکرچ جونیور

تیم اسکرچ با آگاهی از اینکه این محدودیت سنی تنها بر اساس توانایی های برنامه اسکرچ جونیور تحصیلی است که کودک هنوز بر آنها مسلط نشده است، یک نسخه ساده شده را توسعه داده است.Scratch Jr دیگر دستورات متنی را ارائه نمی دهد، فقط دستورات گرافیکی را ارائه می دهد. به جلو، عقب، چرخش دستوراتی هستند که با فلش ها نمادین می شوند. نمایش یک متن با یک حباب و غیره نشان داده می شود.و برای جلوگیری از دوراهی محاسبه زوایا در حین چرخش، Scratch Jr توابع ساده شده ای دارد.

مثلاً در یک جهت 180 درجه می چرخیم بازگشت خودکار خطScratch Jr با بسیاری از محیط ها (فضا، مزرعه، حومه شهر، ساوانا…) و بسیاری از شخصیت ها یا اشیاء برای ایجاد انیمیشن های مختلف غنی شده است. سایت اختصاصی منابع زیادی را برای موارد زیر ارائه می دهد: بازگشت خط دستی بیاموزید: کتابچه راهنمای رابط، کتابچه راهنمای ویرایشگر گرافیکی، شرح برنامه اسکرچ جونیور بلوک، نکات و ترفندهاتدریس: فعالیت ها، برنامه ها، ارزیابی هادر تبلت های اندروید و اپل موجود است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ بپردازید.

قبل از شروع استفاده از ScratchJR با دانش آموزان، در اینجا اطلاعات و اسناد مفیدی آورده شده است.ScratchJR یک وسیله آموزشی ایده آل برای معرفی یادگیری برنامه نویسی با دانش آموزان دبستانی و حتی بزرگسالان است. حتی اگر به نظر سرگرم کننده برنامه اسکرچ جونیور است، مفاهیم برنامه نویسی گنجانده شده است. علاوه بر اختراع داستان، بنابراین یک پیوند آموزشی مستقیم با روند نوشتن داستان و فیلمنامه‌نویسی آن، سکانس‌سازی، فیلمنامه‌نویسی، استفاده از حلقه‌ها و شرایط را یاد می‌گیریم.

چه تجربه یادگیری کدهای کامپیوتری داشته باشید یا نه، همه، کودکان یا بزرگسالان می توانند از ScratchJR برای شروع استفاده کنند. در مدارس با تجربه تر در برنامه نویسی، ما این برنامه را برای گروه های پیش دبستانی و متوسطه اول رزرو می کنیم. بنابراین در حال حاضر، ما شما را به چالش می‌کشیم تا یکی از فعالیت‌های «کلید در دست» را انتخاب کنید و آن را محقق کنید.اسناد مفید “برنامه اسکرچ جونیور” – عملیات ScratchJRمراحل نصب ScratchJR توجه داشته باشید که از ژانویه 2020، ScratchJR اکنون در یک وب سایت قابل دسترسی است.

و می توان آن را در ایستگاه های کاری ثابت یا قابل حمل نصب کرد.ScratchJr یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که به بچه های بالای 5 سال اجازه می دهد داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند.بچه‌ها بلوک‌های برنامه‌نویسی برنامه اسکرچ جونیور گرافیکی را به هم می‌چسبند تا شخصیت‌هایشان حرکت کنند، بپرند، برقصند و آواز بخوانند. آنها می توانند کاراکترهای ویرایشگر گرافیکی را تغییر دهند، صداها و صداهای خود را اضافه کنند، و حتی عکس های خود را وارد کنند، سپس از بلوک های برنامه نویسی برای متحرک سازی شخصیت های خود استفاده کنند.

ScratchJr از زبان برنامه نویسی معروف Scratch (http://scratch.mit.edu) الهام گرفته شده است که توسط میلیون ها جوان 8 ساله و بالاتر در سراسر جهان استفاده می شود.با ایجاد ScratchJr، رابط کاربری و زبان برنامه نویسی را با ظرفیت ها و نیازهای کوچولوها تطبیق دادیم. ما به طور گسترده برای اجرای ویژگی هایی برنامه اسکرچ جونیور کار کرده ایم که از رشد شناختی، شخصی، اجتماعی و عاطفی کودکان خردسال پشتیبانی می کند.برای ما، برنامه نویسی کامپیوتر (آنچه ما آن را “کدگذاری” می نامیم) اکنون بخشی از یادگیری است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله اموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ بپردازید.

مانند نوشتن، برنامه نویسی به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کنید و ایده های خود را بیان کنید. پیش از این، بیشتر مردم این رشته را بسیار پیچیده می دانستند. با این حال، ما معتقدیم که مانند نوشتن باید برای همه قابل دسترسی باشد.با برنامه نویسی با ScratchJr، کودکان خردسال یاد می گیرند که با کامپیوتر خلق کنند و خودشان را بیان کنند، نه اینکه فقط برنامه اسکرچ جونیور با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. در عین حال حل مشکلات و طراحی پروژه ها را یاد می گیرند.

آنها مهارت های برنامه ریزی را توسعه می دهند که برای موفقیت تحصیلی آینده تعیین کننده خواهد بود. ScratchJr با تشویق جوان‌ترین افراد به استفاده از ریاضی و زبان در زمینه‌ای دقیق و محرک، توسعه مهارت‌های عمومی، به‌ویژه محاسبه برنامه اسکرچ جونیور را تشویق می‌کند.با ScratchJr، بچه ها نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه با کدنویسی یاد می گیرند.ScratchJr نتیجه همکاری بین گروه فناوری های توسعه در دانشگاه تافتس، گروه مهدکودک مادام العمر در آزمایشگاه رسانه MIT و Playful Invention است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

گزیده ای از بولتن رسمی شماره 11 مورخ 5 آبان 1394برنامه تدریس برای چرخه یادگیری اساسی (چرخه 2)ریاضیات: فضا و هندسه.از CE1، دانش آموزان می توانند حرکات را با استفاده از نرم افزارهای برنامه نویسی مناسب کدنویسی کنند، که آنها را به سمت CE2 برای درک و تولید الگوریتم های ساده هدایت برنامه اسکرچ جونیور می کند.اسکرچ جونیور چیست؟این یک برنامه کاربردی برای تبلت ها است که کاملاً از مفهوم اولیه Scratch الهام گرفته شده است. (نرم افزار توسعه یافته در ایالات متحده توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT))

این یک زبان برنامه نویسی بصری مناسب برای کودکان خردسال است.Scratch Jr. نسخه ساده شده برنامه یا برنامه Scratch است. بنابراین برای کودکان بسیار خردسال از 5 سالگی توصیه می شود. این هم بصری و آسان برای استفاده است و برای کودکانی که هنوز نمی توانند بخوانند مناسب است.بررسی اجمالی برنامه برنامه Scratch Jr مشابه برنامه Scratch است. با این حال، نسخه برنامه اسکرچ جونیور اول یک نسخه ساده شده است که به کودکان کمک می کند تا به راحتی یاد بگیرند که چگونه کدنویسی کنند و داستان های تعاملی خود را ایجاد کنند.

برای انجام این کار، آنها باید از بلوک های برنامه نویسی برنامه برای کمک به شخصیت های خود در انجام حرکات استفاده کنند: رقص/حرکت، آواز خواندن و حرکت. رابط کاربری و زبان برنامه نویسی برنامه به طور خاص با نیازها، سن و توانایی برنامه اسکرچ جونیور های آنها تطبیق داده شده است.از طریق اپلیکیشن و قابلیت های مختلف آن، کودکان می توانند مهارت های شناختی، اجتماعی، شخصی و عاطفی خود را توسعه دهند. پس از آشنایی با برنامه، آنها می توانند پروژه ها را به تنهایی و بدون کمک انجام دهند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور بپردازید.

دنیای اسکرچ جونیور دارای محیط های رنگارنگی است که در آن کودکان شخصیت های خود را به جلو می برند. برنامه به خوبی ساخته شده است، طراحی زیبا و با کیفیت است و کاربران می توانند به راحتی یاد بگیرند.با برنامه نویسی با Scratch Jr، کودکان خردسال این توانایی را دارند که یاد بگیرند چگونه با لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود ابراز وجود کنند و خلق کنند. آنها برنامه اسکرچ جونیور مهارت های حل مسئله را توسعه می دهند و یاد می گیرند که چگونه پروژه ها را طراحی کنند.

وقتی «خراش» را می شنوید، به «تبلیغات»، «وینیل»، «دی جی» یا «ولکرو» فکر می کنید، و حتی «لعنتی، شلوارم، مامان خوشحال نمی شود»… خلاصه. ما به ندرت فکر می کنیم که “ما قصد داریم کدنویسی کنیم”. و با این حال، با Scratch Junior، ما این تکنیک آینده را با لذت فراوان یاد خواهیم برنامه اسکرچ جونیور گرفت.scratchjr-1به انگلیسی چطوره؟ خوب است ؟ من متوجه نشده بودم که چقدر همه چیز شهودی و بی زبان است. نیازی به ترس نیست: یک ویدیوی توضیحی به ما نشان می دهد که چگونه ادامه دهیم و ما فقط باید سناریوهای خود را کپی و اختراع کنیم.

scratchjr-2وقتی یک صحنه پس زمینه را انتخاب کردیم، شخصیت های مورد نظر را در آن قرار می دهیم. و در آنجا، واقعاً به ما بستگی دارد که بازی کنیم، زیرا باید آنها را وادار به حرکت، برنامه ریزی حرکات، کلمات، ناپدید شدنشان… برای تغییر صحنه کنیم. اما چطوری خانم؟ ساده ترین زمین: با “بلوک ها”، مانند پازلی که برای هدایت شخصیت هایمان جمع می کنیم. سادگی برنامه اسکرچ جونیور کودکانه مانند موسیو ژوردن که بدون اینکه بداند نثر می‌نوشت، بچه‌ها می‌دانند چگونه کدنویسی کنند در حالی که توانایی خود را نادیده می‌گیرند.

scratchjr-3هر نوع دستور یک رنگ دارد: زرد برای شروع یک سری اقدامات است. آبی، برای حرکت (به جلو، عقب، پرش، پیروت و غیره)؛ بنفش، برای حرکت در صحنه در “عمق” (شخصیت رشد می کند، کوچک می شود … که جلوه ای پیش زمینه / پس زمینه برنامه اسکرچ جونیور می دهد، یا کاملا ناپدید می شود …) سبز برای صداها است (ما صدای خود را ضبط می کنیم …) نارنجی برای تکرار اعمال، به تنهایی یا به طور کلی است. قرمز برای تکمیل یک سری اقدامات است.

scratchjr-4این چیزی است که گربه من قرار است انجام دهد (او کارش را قطع کرده است، مطمئناً). او اکشن را در شهر شروع می‌کند، و من او را وادار می‌کنم برای کمی قارچ‌چینی به پیاده‌روی در جنگل ادامه دهد.من دوستی را برای او انتخاب کردم که همان پیاده‌روی او را طی کند. او آبی است و نسبتاً خنده دار به برنامه اسکرچ جونیور نظر می رسد.scratchjr-5scratchjr-6ما می توانیم هر صحنه را عنوان کنیم، عناصر اضافه شده را مانند قارچ حرکت کنیم، کاراکترها را وادار کنیم حرف بزنند (اما در حال حاضر این امکان را ندارم که شما را مجبور به گوش دادن کنم…).

بسیار متنوع است و بسیار خوب انجام شده است.scratchjr-7سپس، ما خلقت خود را به صورت تمام صفحه مشاهده می کنیم.scratchjr-8scratchjr-9و فیلم انیمیشن کوچک ما در خاطره باقی می ماند.نکته همه اینها؟ فقط یکی نیست، بلکه تعداد زیادی از آنها وجود دارد. کودک نحوه ایجاد صحنه های اکشن را خودش با تبلت یا رایانه اش کشف خواهد کرد. که شکل دیگری برنامه اسکرچ جونیور از هوش را بسیج می کند زیرا او باید حرکات شخصیت ها را روی صفحه طراحی، پیش بینی و برنامه ریزی کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله کتاب اموزش اسکرچ بپردازید.

بنابراین، او مشکلاتی را که برای او پیش می آید حل می کند و به معماری برنامه، طراحی آن رسیدگی می کند و در عین حال داستانی را که می خواهد بگوید را خلق می کند.برنامه‌ریزی یک داستان و حرکات بازیگران روی صفحه به او کمک می‌کند تا مهارت‌های برنامه اسکرچ جونیور ترتیب‌دهی را که کودک در خواندن نیز از آن استفاده می‌کند، توسعه دهد: شناسایی شروع، میانه، پایان یک عمل، یک صحنه توصیف‌شده و آن را به ترتیب منطقی برنامه ریزی کنید.

scratch junior

توالی وقایع یک صحنه اکشن کلید درک هدف این اکشن است: از اینجا شروع می کنیم، به آنجا می رویم و از طریق این مکان به هدف می رسیم.کودک وقتی نوشتن را تولید می کند همه اینها را بسیج می کند: در آغاز … سپس … [بله، بله، بلا…]؛ سپس … [بله، بله، بلا…]؛ برای بالاخره… [بله، بله، بلا…]. به جای داشتن یک سری برنامه اسکرچ جونیور طولانی از «و، بعد»، «و بعد»، «و بعد»…بنابراین، نظم دادن به اعمال یک شخصیت به شکلی منسجم و منطقی، ظرفیت‌هایی را برای ساختاردهی فکر ایجاد می‌کند.

بنابراین، آنها می توانند بعداً بهتر بتوانند تولیدات نوشتاری خود را ساختار دهند. مقالات خود را به خاطر بسپارید: ما همیشه نمی دانستیم از کجا شروع کنیم. شما باید از سنین پایین تمرین کنید تا افکار خود را ساختار دهید، آنچه را که می خواهید بگویید، به عنوان یک پیام منتقل کنید، به طوری که به طور طبیعی جریان داشته باشد و مخاطبان خود را متقاعد کنید. اگر از مسیرهای پر پیچ و خم برنامه اسکرچ جونیور و نه چندان منطقی عبور کنیم، به سرعت توجه دیگران و حتی تمام اعتبار را از دست می دهیم.

بنابراین، رمزگذاری حرکات این «مردان» کوچک و شخصیت‌های مختلف، واداشتن آنها به صحبت در زمان مناسب، قرار دادن «بلوک‌ها» به شیوه‌ای مناسب به کودکان کمک می‌کند تا از اهمیت این ساختار آگاه شوند. این منطق اگر مرد آبی بگوید برنامه اسکرچ جونیور “متشکرم، خوب، و شما؟” قبل از اینکه گربه کوچولو فرصتی پیدا کند که سلام کند و بپرسد حالش چطور است، اوضاع به هم ریخته است. و وقتی روی صفحه به هم می‌خورد، با تماشای عمل متوجه آن می‌شویم و با چیدمان مجدد بلوک‌ها به روشی منطقی آن را برطرف می‌کنیم.

همچنین، کدنویسی در خدمت زبان و همچنین ریاضیات است. به عنوان مثال، اقداماتی را چندین بار تکرار می کنیم که به مهارت های اعدادی نیاز دارد.می توان گفت که با برنامه هایی از این نوعبه عنوان مثال، کودکان نه تنها کدنویسی را یاد می گیرند، بلکه یادگیری خود را نیز رمزگذاری می کنند.ScratchJr برنامه ای برنامه اسکرچ جونیور برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر برای کودکان 5 تا 8 ساله است. این نسخه “کودک” اسکرچ است.یادگیری برنامه نویسی به خردسالان اجازه می دهد تا استدلال منطقی خود را توسعه دهند.

مسائل ساده را حل کنند، خود را بیان کنند و ایده ها را به اشتراک بگذارند. مانند نوشتن، کدنویسی به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کنید.ScratchJr کتابخانه ای از شخصیت ها، تنظیمات، صداها و تصاویر را در قالب بلوک ها ارائه می دهد که پس از جمع آوری، داستان های کوچک یا دنباله های انیمیشن را تشکیل می دهند. کودکان همچنین می توانند بازی کنند، برنامه اسکرچ جونیور صدای خود را اضافه کنند، صداهای شخصی سازی شده را اضافه کنند و شخصیت های خود را با عکس هایی که انتخاب کرده اند خلق کنند.

نصب برنامه اسکرچ جونیور

آنها قادر به حرکت، پریدن، رقصیدن، آواز خواندن خواهند بود.رابط کاربری سرگرم کننده، شهودی است و به بچه های کوچک اجازه می دهد تا در بازی گرفتار شوند.این زبان با ارتقای رشد شناختی، حسی و عاطفی کودکان 5 تا 8 ساله با دنیای کودکان برنامه اسکرچ جونیور سازگار شده است.Scratch Jr مرجعی برای یادگیری کدنویسی در خانه یا مدرسه برای کوچکترین افراد است.Scratch Jr یک نسخه ساده شده از Scratch است، پلتفرمی برای یادگیری اصول برنامه نویسی از 8 سالگی.

Scratch دستورات اصلی برنامه نویسی را به بلوک های گرافیکی ترجمه می کند. بنابراین می‌توانیم انیمیشن‌ها را با چیدن بلوک‌های مختلف ایجاد کنیم. به طور خلاصه، ما به طور واقعی برنامه ریزی می کنیم!اما برای اینکه بتوانید از اسکرچ استفاده کنید، باید بدانید که چگونه بخوانید و مفاهیمی از سرعت، هندسه و برنامه اسکرچ جونیور غیره داشته باشید که آن را به یک پلت فرم برای خردسالان دشوار می کند.تیم اسکرچ با آگاهی از اینکه این محدودیت سنی فقط بر اساس توانایی های تحصیلی استوار است که کودک هنوز بر آنها مسلط نشده است.

یک نسخه ساده شده را توسعه داده است.Scratch Jr دیگر دستورات متنی را ارائه نمی دهد، بلکه فقط دستورات گرافیکی را ارائه می دهد. به جلو، عقب، چرخش دستوراتی هستند که با فلش ها نمادین می شوند. نمایش یک متن با یک حباب و غیره نشان داده می شود.و برای جلوگیری از دوراهی محاسبه زوایا در حین چرخش، Scratch Jr توابع ساده شده ای دارد. مثلاً برنامه اسکرچ جونیور در یک جهت 180 درجه می چرخیم.Scratch Jr با بسیاری از محیط ها (فضا، مزرعه، حومه شهر، ساوانا…) و بسیاری از شخصیت ها یا اشیاء برای ایجاد انیمیشن های مختلف غنی شده است.

ScratchJrدر App-enfant، ما از ایجاد انیمیشنی لذت بردیم که در آن فضانوردی در فضا ظاهر می‌شود و در حالی که سیاره‌ای در حال چرخش بی‌نهایت است، به ما «سلام» می‌گوید. و همه اینها در کمتر از 10 دقیقه!دست زدن واقعاً بسیار آسان و شهودی است. با این وجود برنامه اسکرچ جونیور برای کودکان در این سن، که واقعاً به ساخت منطقی برنامه نویسی عادت ندارند، حمایت لازم است.و پس از انجام چند پروژه با هم، آنها کاملاً قادر خواهند بود انیمیشن های خود را کدنویسی کنند، حتی شما را وادار به کشف توابع غافلگیر کنند!

ScratchJr نتیجه همکاری بین گروه تحقیقاتی DevTech در دانشگاه Tufts، گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT و شرکت Playful Invention است. این بنیاد توسط چندین بنیاد پشتیبانی می شود: بنیاد ملی علوم (NSF DRL-1118664)، بنیاد اسکرچ، بنیاد LEGO، سازمان مخابرات بریتانیا و سیستم های Adobe.به لطف برنامه اسکرچ جونیور سرمایه گذاری شخصی بنیانگذاران و کمک های مالی ارائه شده توسط بنیادها است که Scratch Jr می تواند به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار گیرد و دائماً به روز می شود.

امروزه علوم کامپیوتر به یک علم ضروری تبدیل شده است. تبلت ها، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و به زودی، با ظهور اینترنت، اشیاء. زندگی روزمره ما تقریباً مورد تهاجم آن خواهد بود.برای استفاده از فرصت هایی که ارائه می دهد، تسلط بر زبان های برنامه نویسی مانند C، C++ یا جاوا، برای نام بردن چند مورد، ضروری است. زبان‌های برنامه‌نویسی که امروزه استفاده می‌شوند برنامه اسکرچ جونیور مطمئناً بسیار قدرتمند هستند، اما یک نقطه ضعف بزرگ دارند: آنها نمی‌توانند توسط جوان‌ترین افراد جذب شوند.

با این حال، مشاهدات انجام شده توسط نیل فریزر، مهندس گوگل، این است که برنامه نویسانی که از سنین پایین (بین 8 تا 11 سالگی) شروع به کار کرده اند، به راحتی می توانند مهارت های کدنویسی پیشرفته را توسعه دهند.چه کار باید کرد؟ راه حل برنامه اسکرچ جونیور هایی مانند پروژه Scratch در MIT (موسسه فناوری ماساچوست) برای آموزش برنامه نویسی به کودکان کوچک ما وجود دارد. با این حال، دانش نوشتن و خواندن را به عنوان پیش نیاز دارند.

با هدف آموزش لذت های برنامه نویسی به کودکان مهدکودک، تیمی از محققان به سرپرستی پروفسور مارینا اوماشی برس نرم افزار ScratchJr را توسعه داده اند.ScratchJr با رابط کاربری خود مملو از نمادها، اشیاء یا حیواناتی است که کودکان روزانه در محیط خود با آنها مواجه می شوند، علاوه بر آموزش برنامه نویسی به کودکان، به آنها کمک می کند تا مهارت های برنامه اسکرچ جونیور حل مشکلات (البته ساده تر) را که مهندسان در زمینه خود با آن مواجه هستند توسعه دهند. مطالعه، مانند چرخه توسعه نرم افزار، روش های علمی و بسیاری دیگر.

متأسفانه ScratchJr در حال حاضر قابل دانلود اسکرچ نیست، زیرا پروژه هنوز در حال توسعه است. خبر خوب این است که تا اوایل سال 2014 در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.منبع: پروژه ScratchJrو شما ؟نظر شما در مورد این ابتکار چیست؟آنچه روی یک کودک کار برنامه اسکرچ جونیور می کند، روی بزرگسالان نیز موثر خواهد بود. آیا فکر نمی کنید نرم افزارهایی مانند نسخه بزرگسال ScratchJr روند یادگیری زبان های برنامه نویسی را برای بزرگسالان ساده و تسریع کند؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی با کشیدن و رها کردن برای کودکان در هر سنی است تا اصول اولیه کدنویسی را بیاموزند. این برنامه رایگان است و به عنوان یک برنامه وب یا دسکتاپ در دسترس است. ScratchJr برای کودکان 5-7 ساله در تبلت های اندروید و iOS موجود است. Scratch به شما امکان می دهد هر چیزی را که می خواهید برنامه اسکرچ جونیور ایجاد کنید: انیمیشن ها، روایت ها و بازی هایی که سخت افزار رایانه (مانند MakeyMakey) می تواند به آن وصل شود.

ویژگی های آخرین نسخه Scratch 2.0 Software 2.0 Scratch:حساب برای معلمان و دانش آموزان داده ها در فضای ابری بلوک های کدگذاری را بکشید و رها کنید فایل ها را از کامپیوتر خود آپلود کنید عناصر خود را ترسیم کنید بلوک های سفارشی برنامه اسکرچ جونیور برنامه های ویرایشگر – وکتور، بیت مپ، رنگ ویرایشگر صدا ضبط فیلم برای پروژه ها به اشتراک گذاری پروژه چرا مرتبط است Scratch یک راه ساده و سرگرم کننده برای کمک به کودکان در یادگیری اصول برنامه نویسی و کدنویسی است.

می‌توانیم دنباله‌ای از رویدادها را با استفاده از بلوک‌های سفارشی ایجاد کنیم که می‌توانیم آن‌ها را بکشیم و رها کنیم – اقداماتی را که یک عنصر خاص انجام می‌دهد کدگذاری می‌کنیم. می‌توانید آیتم‌هایی را از پایگاه داده Scratch اضافه کنید، آیتم‌ها را از رایانه خود آپلود کنید یا موارد خود را بکشید. ScratchJr به کودکان 5 ساله برنامه اسکرچ جونیور اجازه می دهد تا کدنویسی را یاد بگیرند! برنامه نویسی بصری Scratch به برنامه درسی اصلاح شده BC – به ویژه برنامه درسی CCPT مرتبط است.

ScratchEd یک مکان آنلاین برای معلمان فراهم می کند که در آن می توانند منابع آموزشی را برای Scratch مشاهده کنند، با سایر مربیان همکاری کنند و داستان های خود را به اشتراک بگذارند. معلمان می توانند نمونه هایی از نحوه استفاده از بازی اسکرچ برای درگیر کردن یک موضوع با دانش آموزان خود و نحوه الهام گرفتن پیدا کنند.برای بررسی ایده‌هایی درباره اینکه چگونه برنامه اسکرچ جونیور فعالیت‌های کدنویسی (با و بدون Scratch) می‌توانند در یک درس قرار بگیرند، این راهنمای فعالیت‌های خلاقانه برای کودکان قرن بیست و یکم را بررسی کنید.

همچنین راهنمای محاسبات خلاق را که توسط یکی از اعضای تیم تحقیقاتی ScratchEd در هاروارد ایجاد شده است، بررسی کنید.چه طور باید شروع کرد1. به سایت Scratch بروید یا برنامه دسکتاپ را دانلود کنید.اگر به وب سایت بروید، می توانید برنامه اسکرچ جونیور آن را امتحان کنید (اما هیچ کاری که انجام دهید ذخیره نمی شود) یا می توانید در سایت ثبت نام کنید و سپس چیزی ایجاد کنید (تا بتوانید پروژه های خود را ذخیره و به اشتراک بگذارید).

برای ثبت نام بر روی دکمه Join Scratch (در بالای صفحه) کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید. همچنین باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید.پس از ورود به سیستم، روی «ایجاد» (در نوار ابزار بالای صفحه) برای شروع یک پروژه جدید کلیک کنید یا اگر می‌خواهید ابتدا الهام بگیرید، روی «کاوش» برنامه اسکرچ جونیور کلیک کنید.اگر تصمیم دارید نرم افزار را در رایانه خود دانلود کنید، اینجا را کلیک کنید و سپس پلتفرم خود را انتخاب کنید.فایلی که به تازگی دانلود کرده اید را باز کرده و نصب کنید.

2. رابط های برنامه وب و برنامه دسکتاپ یکسان هستند.بلوک‌های کدنویسی را از منوی «کد» (که دایره‌ای به رنگ قرمز دارد) بکشید و آنها را در فضای سمت راست رها کنید. برای تنظیم مجموعه ای از اقدامات، بلوک ها را با یکدیگر لمس کنید.یک پس‌زمینه و کاراکترها/اشیاء جدید (به نام «جن»، با دایره‌های نارنجی) از پایگاه داده Scratch اضافه کنید، برخی از آنها را از برنامه اسکرچ جونیور رایانه خود دانلود کنید یا خودتان ترسیم کنید.جن های جدید ایجاد کنید، روی آنها کلیک کنید تا اقدامات آنها را برنامه ریزی کنید.

این یک برنامه رایگان است که در تمامی تبلت ها قابل دانلود است. این اجازه می دهد تا دانش آموزان برنامه اسکرچ جونیور مهدکودک یاد بگیرند که چگونه از الگوریتم ها برای برنامه ریزی داستان ها و بازی های تعاملی خود استفاده کنند.با جمع آوری بلوک های برنامه نویسی گرافیکی، دانش آموزان می توانند شخصیت ها را انتخاب کنند، آنها را به حرکت، پرش، رقص، آواز و تعامل وادار کنند. دانش آموزان یاد می گیرند که مسائل را حل کنند و خلاقیت آنها را تحریک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =