ثبت نام
تفاوت زبانهای برنامه نویسی

تفاوت زبانهای برنامه نویسی چیست؟

سرفصل‌های مقاله

PHP، C ++ یا جاوا تفاوت زبانهای برنامه نویسی را ترجیح می دهید؟ تفاوت زبان های برنامه نویسی تفاوت زبانهای برنامه نویسی کدام زبان برنامه نویسی، اسکریپت یا پرس و جو را باید یاد بگیرید؟

هر کسی که می خواهد برنامه نویسی را یاد بگیرد و به عنوان یک برنامه نویس حرفه ای ایجاد کند، تفاوت زبانهای برنامه نویسی نمی تواند از تسلط خوب به دو یا سه زبان برنامه نویسی اجتناب کند.

اما کدام یک به ویژه در کدام حوزه ها مورد تقاضا هستند؟ دست خود را از کدام یک باید دور نگه دارید؟ تفاوت زبان های برنامه نویسی یک مبنای قابل اعتماد برای رتبه بندی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وجود دارد: تعداد آگهی های شغلی و میزان حقوق پرداختی.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله انواع زبان های برنامه نویسی و کاربرد آنها بپردازید.

تفاوت زبانهای برنامه نویسی چیست؟

جاوا بدون شک پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در عصر حاضر است. تفاوت زبانهای برنامه نویسی جای تعجب نیست، زیرا امکان توسعه برنامه های کاربردی مستقل از پلت فرم را برای اهداف مختلف فراهم می کند.

تنها چیزی که نیاز دارید یک ویرایشگر متن و کیت توسعه Java SE است که برای همه سیستم عامل های رایج موجود است.

از آنجایی که جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است، برنامه نویسی واقعی بسیار آسان تر شده است. بنابراین جاوا حتی برای مبتدیان بسیار در دسترس است و بنابراین یادگیری آن آسان است یا قطعاً توصیه می شود

تفاوت زبان های برنامه نویسی

تفاوت زبانهای برنامه نویسی با یک زبان برنامه نویسی مانند جاوا شروع کنید، زیرا آموزش هایی وجود دارد که ده ها سکه وجود دارد و می توانید برنامه نویسی شی گرا را مستقیماً درونی کنید.

زبان برنامه نویسی سی

تفاوت سی با سی پلاس پلاس

زبان C که در اوایل دهه 1970 توسعه یافت، یکی از قدیمی ترین زبان های برنامه نویسی است. این یک زبان ماشین گرا است که به شما امکان می دهد با “اشاره گر”های اغلب ترسناک کار کنید.

این می تواند منجر به تفاوت زبانهای برنامه نویسی مشکلات امنیتی تفاوت زبان های برنامه نویسی جدی یا فقط باگ های بی پایان شود، اما C را نیز بسیار قدرتمند می کند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله زبان های برنامه نویسی هک و امنیت بپردازید.

به همین دلیل، هنوز هم یکی از مهم ترین زبان های برنامه نویسی در جهان امروز است. دانشمندان کامپیوتر با دانش C به ویژه در زمینه سیستم های تعبیه شده،

تفاوت زبان های برنامه نویسی مهندسی مکانیک و صنعت خودرو محبوب هستند. همچنین پایه ای تفاوت زبانهای برنامه نویسی عالی برای یادگیری زبان های پیچیده تر است.

C ++

C ++ به همان اندازه قدرتمند است. C ++ برنامه نویسی کارآمد و ماشین محور و همچنین برنامه نویسی در سطح بالایی از انتزاع را امکان پذیر می کند. C و جاوا را با محتوای معنادار، مانند مدیریت حافظه دستی و محاسبات اشاره گر، که پیچیدگی بیشتر و مستعد بودن خطای مرتبط را تضمین می کند، «بسط» می دهد.

از طرف دیگر، به طور قابل توجهی آزادی بیشتری نسبت به مثلاً جاوا به شما می دهد، تفاوت زبان های برنامه نویسی به طوری که می توانید به راحتی با آن برای رایانه ها و ماشین های مختلف برنامه ریزی کنید.

این بدان معنی است که شما همیشه بر اساس کار تفاوت زبانهای برنامه نویسی می کنید و زبان های دیگر را بسیار سریعتر یاد می گیرید.

سی شارپ

سی شارپ (سی شارپ) تنها در سال 2001 توسط مایکروسافت توسعه یافت و بنابراین یک زبان برنامه نویسی نسبتاً جوان است. با آن می توانید برنامه های متعددی را برای سیستم عامل مایکروسافت برنامه ریزی کنید.

به لطف Xamarin، اکنون امکان برنامه نویسی با سی # برای اندروید، iOS و macOS نیز وجود دارد. سی # مانند جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا با برنامه نویسی ضروری است. به دلیل شباهت نحوی آنها، مفاهیم مشابهی را در هر دو زبان خواهید یافت.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی بپردازید.

تفاوت زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، پی اچ پی و روبی

به خصوص در عصر اینترنت، جاوا اسکریپت بیش از هر زمان تفاوت زبانهای برنامه نویسی دیگری مورد تقاضا است. زیرا با آن می توانید رابط کاربری وب سایت ها را طراحی کنید

و اسکریپت هایی را برای برنامه های پویا پیاده سازی کنید. تفاوت زبان های برنامه نویسی انتخاب بزرگ چارچوب ها همچنین دسترسی آسان را تضمین می کند و دامنه قابل توجهی را برای طراحی و انعطاف پذیری می دهد.

به ویژه در تجارت الکترونیک، برنامه نویسانی با مهارت های جاوا اسکریپت به شدت تحت تعقیب هستند. اما جاوا اسکریپت برای توسعه اپلیکیشن و در قسمت جلویی نیز ضروری شده است – حتی اگر به طور دقیق، یک زبان برنامه نویسی باشد و نه یک زبان برنامه نویسی.

بر خلاف جاوا اسکریپت (سمت مشتری)، PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. تفاوت زبان های برنامه نویسی PHP اغلب در قسمت پشتی برای پردازش داده ها یا برای محاسبه داده هایی استفاده می شود که روش محاسبه یا کد منبع آنها نباید قابل مشاهده باشد.

در ترکیب با پایگاه‌های اطلاعاتی و زبان‌های پایگاه داده مانند MySQL، سوابق داده مربوطه تهیه شده و به صورت هدفمند در دسترس تفاوت زبانهای برنامه نویسی کاربر قرار می‌گیرد.

بنابراین زبان اسکریپت اغلب تمام فرآیندهای موجود در پس‌زمینه وب‌سایت‌ها را مدیریت می‌کند. همچنین اساس سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس را نشان می دهد و بنابراین برای برنامه های کاربردی وب مدرن ضروری است.

توسعه دهندگان تمام پشته نیز به همان اندازه در جاوا اسکریپت و PHP مهارت دارند، که آنها را به ویژه برای کارفرمایان ارزشمند می کند و از نظر تئوری امکان ایجاد یک وب سایت کامل توسط یک توسعه دهنده تفاوت زبانهای برنامه نویسی را فراهم می کند.

روبی یک زبان برنامه نویسی است که در چند وقت اخیر دوران رنسانس را تجربه کرده است و به دلیل سادگی، برای مبتدیان و تازه کارها ایده آل است. برای بالا بردن سریع پروژه ها و در نتیجه برای ارائه اولین برنامه کاربردی استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل داده ها و هوش مصنوعی – پایتون و آر
تجزیه و تحلیل داده ها، آمار، توسعه وب، برنامه ها: تفاوت زبان های برنامه نویسی پایتون به همان اندازه که همه کاره است گسترده است و بنابراین برای زمینه های مختلف کاربردی مناسب است.

به خصوص در زمینه یادگیری تفاوت زبانهای برنامه نویسی ماشینی و تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها، Python اکنون به یک شبه استاندارد تبدیل شده است.

بنابراین شرکت های بزرگ، مؤسسات تحقیقاتی نهادی و شرکت های متوسط ​​به طور فزاینده ای به متخصصان فناوری اطلاعات با تخصص مناسب نیاز دارند. دانش پایتون به ویژه در زمینه هوش مصنوعی یا اینترنت اشیا یک الزام اجباری است.

مشابه پایتون، R در حوزه داده های بزرگ استفاده می شود. تجارت و علم از روش های ثابت برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی از داده ها به عنوان مبنای مهمی برای تصمیم گیری استفاده می کنند.

R مخصوصاً برای این کار از پیش تعیین شده است تفاوت زبانهای برنامه نویسی و محاسبه رایگان آمار و گرافیک را امکان پذیر می کند. با این حال، برخلاف پایتون، تمرکز منحصراً روی تجزیه و تحلیل داده‌ها است، به همین دلیل است که توابع اضافی انعطاف‌پذیری و تنوع بیشتری را در این زمینه فراهم می‌کنند.

در این دوره کامل پایتون می توانید نحوه استفاده از Pyhton را یاد بگیرید!

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم بپردازید.

پایگاه داده ها را به درستی پردازش کنید – SQL

SQL مخفف “Structured Query Language” است و شامل پرس و جوی ساخت یافته از پایگاه های داده است. این شامل، برای مثال، درج، تغییر و پرس و جو رکوردهای داده است. تفاوت زبانهای برنامه نویسی با توجه به نحو ساده و معنایی، یادگیری SQL نسبتا آسان است.

بنابراین تقریباً توسط تمام سیستم های پایگاه داده رایج پشتیبانی می شود. تفاوت زبان های برنامه نویسی این امر SQL را به یکی از ابزارهای اساسی یک توسعه دهنده تبدیل می کند. با این حال، از آنجایی که این یک مورد استفاده نسبتا خاص است،

برنامه نویسان SQL خالص نادر هستند. در عوض، ترکیب‌ها، به‌ویژه با PHP و جاوا، تفاوت زبانهای برنامه نویسی یک مهارت مورد علاقه در میان کارفرمایان هستند.

5 زبان برنامه نویسی محبوب

5 زبان برنامه نویسی محبوب

جاوا اسکریپت به عنوان زبان برنامه نویسی یا به عبارت صحیح تر، زبان برنامه نویسی برای تعاملی کردن وب سایت ها استفاده می شود. برخلاف PHP، جاوا اسکریپت معمولاً روی رایانه های مشتری اجرا می شود و نیازی به دانلود ندارد.

مدتی است که امکان اجرای جاوا اسکریپت بر روی سرورها – یا استفاده از آن به عنوان سرور نیز وجود دارد. کلمه کلیدی در اینجا Node.JS است. تفاوت زبانهای برنامه نویسی با وجود نام مشابه جاوا، ما با دو زبان کامپیوتری کاملاً متفاوت روبرو هستیم.

جاوا اسکریپت یک زبان ایده آل برای یادگیری برنامه نویسی است و تفاوت زبان های برنامه نویسی در تمام مرورگرهای وب اصلی مانند کروم، فایرفاکس و سافاری اجرا می شود. کد برنامه (پسوند .js) را می توان با هر ویرایشگر متنی ایجاد کرد.

مقایسه زبان های برنامه نویسی

جاوا اسکریپت یک زبان تفسیر کننده است، به این معنی که کد به زبان ماشین ترجمه نمی شود، اما می تواند به طور مستقیم اجرا شود. اگرچه کد جاوا اسکریپت و کد HTML اغلب در یک فایل هستند، HTML تنها مسئول توصیف صفحات یک صفحه وب است.

شماره 4: C ++ – زبان برای کارشناسان
اگرچه چند سالی است که C ++ وجود دارد، اما به لطف توسعه مداوم بیشتر، همچنان یک زبان مدرن در نظر گرفته می شود. این زبان در اوایل دهه 1980 در ایالات متحده توسعه یافت و حاوی عناصر زیادی از C است. زبان C ++ یک زبان شی گرا است.

این بدان معنی است که ویژگی های کلاس ها و متدهای خاصی را می توان به ارث برد. این کمی مشکل است، اما در بسیاری از کارهای توسعه صرفه جویی می کند. کد ترجمه شده است که سرعت اجرا را بسیار بالا می برد.

C ++ یک زبان همه منظوره در نظر گرفته می شود، تفاوت زبان های برنامه نویسی اما اغلب برای کارهای خاص و برای برنامه های مهم زمانی استفاده می شود.

برخلاف C#، هیچ عنصر طراحی برای رابط کاربری یکپارچه در C ++ وجود ندارد، اما برنامه های C ++ بدون تفاوت زبانهای برنامه نویسی هیچ مشکلی با زبان های دیگر کار می کنند. این زبان فقط به میزان محدودی برای یادگیری برنامه نویسی مناسب است.

شماره 3: C # – زبان برنامه نویسی اصلی در جهان مایکروسافت
از سال 2000، C# مهمترین زبان برنامه نویسی در چارچوب دات نت مایکروسافت در کنار ویژوال بیسیک بوده است. C # لزوما برای شروع یک حرفه مناسب نیست، اما هر کسی که می تواند دانش C # را نشان دهد، پیش نیازهای مهمی را برای حرفه ای به عنوان یک برنامه نویس دات نت ایجاد کرده است.

C# دارای ویژگی های غنی است و به عنوان رقیب مستقیم جاوا توسعه یافته است. C # و C ++ نیز به طور مسالمت آمیز همزیستی دارند. زبان برنامه نویسی برای انواع برنامه ها مناسب است

و اغلب برای بازی های رایانه ای، ابزارهای کاربردی، سیستم عامل ها تفاوت زبانهای برنامه نویسی و کامپایلرها استفاده می شود. تفاوت زبان های برنامه نویسی نسخه فعلی بخشی از محیط توسعه Microsoft Visual Studio است.

شماره 2: PHP در اکثر وب سرورها استفاده می شود
PHP مخفف بازگشتی “PHP: Hypertext Preprocessor” است. به آن مخفف بازگشتی می گویند زیرا کلمه اول همان مخفف است. زبان کامپیوتر خواهد شد

تقریباً در تمام سرورهای وب یافت می شود و تفاوت زبان های برنامه نویسی توسط توسعه دهندگان برای ایجاد وب سایت های پویا و در ارتباط با SQL (My) مبتنی بر پایگاه داده استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی همچنین می تواند محاسبات و تبدیل ها را انجام دهد یا با تاریخ و زمان کار کند و اطلاعات را از فرم های آنلاین جمع آوری کند.

PHP همچنین می تواند ظاهر صفحه را تغییر دهد تفاوت زبانهای برنامه نویسی و گرافیک ایجاد کند. در این زبان برنامه نویسی سمت سرور، کد معمولاً در کد HTML تعبیه می شود تا عملکردهایی را انجام دهد که HTML نمی تواند.

شماره 1: جاوا از همه آنها بالاتر است
اگر می خواهید برنامه نویسی را برای شروع حرفه خود یاد بگیرید، هیچ راهی برای جاوا وجود ندارد. تفاوت زبانهای برنامه نویسی جاوا یک زبان برنامه نویسی به اصطلاح “سطح بالا” یا بالاتر است.

این بدان معنی است که زبان برای همه برنامه ها مناسب است و دستورالعمل ها توسط افراد قابل خواندن و تغییر است.

این زبان در اوایل دهه 1990 ظهور کرد و در ابتدا برای استفاده در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های همراه در نظر گرفته شد. اما تمرکز استفاده بیشتر و بیشتر به سمت اینترنت تغییر می کند.

امروزه جاوا برنامه های کاربردی نهایی گسترده ای را در رایانه های مشتری و تعامل بیشتر برای وب سایت ها ارائه می دهد و به توسعه دهندگان این فرصت را می دهد تا وب سایت های متحرک تولید کنند.

بسیاری از ویژگی‌ها از C ++ به جاوا منتقل شده‌اند که به موجب آن پیچیدگی برنامه‌های C ++ در همان زمان کاهش یافته است.

این همچنین احتمال خطاهای جدی تفاوت زبانهای برنامه نویسی را که اغلب در C ++ یافت می شود کاهش می دهد. تفاوت زبان های برنامه نویسی از دیگر مزایای جاوا می توان به قابلیت اطمینان، امنیت و استقلال پلت فرم اشاره کرد. دانش جاوا برای یک حرفه حرفه ای ضروری است.

نتیجه
تقریباً هر سال زبان‌های جدیدی اضافه می‌شوند، دیگران ناپدید می‌شوند، از لیست محبوبیت خارج می‌شوند یا فقط برای اهداف خاصی مناسب هستند. زبان های برنامه نویسی مانند PHP، Ruby یا Java به طور مداوم در حال توسعه هستند.

تفاوت زبانهای برنامه نویسی زبان های جدیدی مانند Go، Scala یا Python به طور فزاینده ای تفاوت زبان های برنامه نویسی محبوب می شوند.

برخی دیگر وظایف خاصی مانند Swift را انجام می دهند که مخصوصاً برای دستگاه های تلفن همراه مناسب است. تفاوت زبان های برنامه نویسی هر کسی که به دو زبان برنامه نویسی مهم برای سطح ابتدایی و حرفه خود تسلط داشته باشد، باید شانس خوبی در بازار کار داشته باشد.

آیا برنامه نویسی در همه زبان ها یکسان است؟

اصول اولیه هر زبان برنامه نویسی تقریباً یکسان است، اما نحوه نوشتن و استفاده از آن اصول برای حل مسائل برای هر زبانی بسیار متفاوت است. پایتون و جاوا اسکریپت بیشتر برای چیزهای یکسانی استفاده می شوند و کدها بسیار شبیه به هم هستند. هر چه زبان بالاتر باشد، استفاده از آن برای مردم آسان تر است.

3 نوع زبان برنامه نویسی چیست؟

سه نوع زبان برنامه نویسی وجود دارد: زبان ماشین، زبان اسمبلی و زبان سطح بالا. درک زبان ماشین برای کامپیوتر آسان تر است اما درک آن برای برنامه نویس سخت تر است.

تفاوت بین C و C ++ چیست؟

تفاوت اصلی C و C++ در این است که C یک زبان برنامه نویسی رویه ای است که از کلاس ها و اشیاء پشتیبانی نمی کند. از سوی دیگر، C++ توسعه برنامه نویسی C با پشتیبانی از برنامه نویسی شی گرا (OOP) است

تفاوت زبان های برنامه نویسی
زبانهای برنامه نویسی

کارگردان: نوجوانان

تاریخ ایجاد شد: 2022-07-07 18:39

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 14 =