ثبت نام
ثبت نام سایت اسکرچ

آموزش ثبت نام سایت اسکرچ

سرفصل‌های مقاله

Scratch یک ابزار بسیار محبوب و مفید برای ثبت نام سایت اسکرچ یادگیری اصول برنامه نویسی برای کودکان و مبتدیان است. این محیط به شما این امکان را می دهد که بدون نگاه کردن به بالا از ماوس به سرعت بازی های جالب و نسبتاً پیچیده با گرافیک و انیمیشن تقریباً بدون کدنویسی ایجاد کنید. و با توجه به اینکه Scratch به شما امکان می دهد برنامه های کنترلی ثبت نام سایت اسکرچ برای ربات ها یا پروژه های آردوینو ایجاد کنید، ارزش ثبت نام سایت اسکرچ آن برای مهندسان تازه کار به سختی قابل برآورد است.

اسکرچ چیستScratch (خراش) یک پوسته رایگان است که در آن می توانید برنامه های غنی از گرافیک و چند رسانه ای ایجاد و اجرا کنید. به طور رسمی تر، Scratch یک زبان برنامه نویسی به معنای سنتی نیست، بلکه یک محیط برنامه نویسی بصری برای ایجاد برنامه های کاربردی رویداد ثبت نام سایت اسکرچ محور است. در این محیط نه تنها می‌توانیم الگوریتم ایجاد کنیم، بلکه می‌توانیم ترسیم کنیم، پس‌زمینه انتخاب کنیم، صداها را ضبط کنیم. در همین محیط، برنامه “نوشته شده” راه اندازی می شود. در عین حال، حتی لازم نیست چیزی دانلود کنید – scratch در سایت عالی کار می کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله محیط اسکرچ چیست بپردازید.

ثبت نام سایت اسکرچ

Scratch 3 به زبان روسی برای کودکان.اسکرچ در سال 2007 در میان ثبت نام سایت اسکرچ دیوارهای دانشگاه معروف MIT (موسسه فناوری ماساچوست) متولد شد که صدها مهندس و محقق در سطح جهانی را تولید کرده است. در ابتدا، محیط به عنوان ابزاری برای کمک به دانش آموزان مبتدی در نظر گرفته شد. اما معلوم شد که این محصول بسیار راحت است و پروژه در نهایت مورد حمایت هزاران دانش‌آموز و توسعه‌دهنده در سراسر جهان قرار گرفت.

امروزه محبوب ترین نسخه ها نسخه دوم (از قبل قدیمی) و سوم هستند. می توانید Scratch 3 را مستقیماً از وب سایت نویسندگان برنامه دانلود کنید (لینک ها را می توانید در انتهای مقاله پیدا کنید). در پایان مقاله نیز بخشی با تاریخچه اسکرچ اضافه کردیم.قبل از شروع کار عملی، بیایید نگاهی دقیق‌تر به معنای این کلمات “بصری” و “رویداد محور” در تعریف داشته باشیم.محیط برنامه نویسی بلوک ثبت نام سایت اسکرچ رویداد محور اول اینکه scratch واقعا یک محیط برنامه نویسی بصری است.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تحقیق در مورد اسکرچ بپردازید.

برنامه های اسکرچ با کلمات نوشته نمی شوند، بلکه با بلوک های گرافیکی – تصاویر نوشته می شوند. بلوک های گرافیکی مانند آجرهای پازل به یکدیگر متصل هستند. هر بلوک از این قبیل به معنای یک دستور یا نوعی ساختار زبان است.بلوک های برنامه Scratchنمونه ای از ثبت نام سایت اسکرچ بلوک ها – دستورات برای برنامه Scratch 3در نتیجه، دنباله مورد نیاز خود را از بلوک ها می سازید، بدون اینکه خود را در دانستن قوانین نوشتن نام دستورات پیچیده کنید. آنها کشیدند، گذاشتند، راه اندازی کردند، بعدی را گرفتند – و غیره.

به محض شروع برنامه، محیط برنامه نویسی بصری Scratch پازل تکمیل شده را تجزیه و تحلیل می کند و دستورات کدگذاری شده در تصاویر را یکی یکی اجرا می کند. و برنامه شما زنده می شود.خراش 3. رویدادها و واکنش به آنهارویدادها و واکنش به آنها در اسکرچ 3Scratch یک محیط رویداد محور است. چه مفهومی داره؟ این “ثبت نام سایت اسکرچ” ساده است – بلوک های شما با وقوع برخی رویدادها شروع به اجرا می کنند. شما دکمه ای را روی صفحه کلید یا ماوس فشار دادید – بلوکی از دستورات راه اندازی می شود که باید با فشار دادن انجام شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

تصویر روی صفحه لبه صفحه یا تصویر دیگری را لمس کرد – بلوک دیگری از دستورات شروع می شود. هر چیزی که روی صفحه نمایش یا در روح شخصیت های شما اتفاق می افتد به عنوان یک رویداد تلقی می شود و شما می توانید به آن واکنش نشان دهید. در همان زمان، همه چیز به صورت بصری انجام می شود – شما به سادگی بلوک های خاصی را با نام رویدادهای لازم روی صفحه قرار ثبت نام سایت اسکرچ می دهید و بلوک های لازم را با دستورات به آنها می چسبانید.

برنامه نویسی رویداد محور Scratch به شما امکان می دهد تا به سرعت برنامه های تعاملی ایجاد کنید: بازی ها، فیلم ها، سیستم های یادگیری. شما یک شیء گرافیکی را به صفحه اضافه می کنید و می تواند بلافاصله به رویدادهای محیطی ثبت نام سایت اسکرچ پاسخ دهد. به عنوان مثال، به سؤال کاربر پاسخ دهید یا با استفاده از دستورات صفحه کلید روی صفحه حرکت کنید. یا ظاهر خود را تغییر دهید، صدا ایجاد کنید و حتی پیامی را به دیگر عناصر گرافیکی ارسال کنید.

همه اینها به روشی بسیار منطقی و راحت انجام می شود و بنابراین حتی برای کسانی که هرگز برنامه نویسی نکرده اند قابل دسترسی است. یا برای کسانی که هنوز با خطا می خوانند و می نویسند – برای کودکان خردسال.Scratch در درس های برنامه نویسی برای بچه هاScratch چندین ویژگی بسیار مهم ثبت نام سایت اسکرچ دیگر نیز دارد که از مزایای بی شک آن است. به همین دلیل است که در اکثر مدارس IT کلاس ها و درس های برنامه نویسی برای مبتدیان با Scratch شروع می شود.

توسعه دهندگان محیط، حجم عظیمی از مواد و منابع روش شناختی اضافی را برای مربیان ایجاد کرده اند. می توانید آنها را در وب سایت رسمی پیدا کنیدبله، و در منابع متعدد اینترنتی.Scratch برای معلمان محافل برنامه نویسی Scratch برای معلمان محافل برنامه نویسی فرصت ها قبلاً اشاره شد که Scratch برای استفاده غیرتجاری رایگان است. بدون نیاز به پرداخت، بدون ثبت نام سایت اسکرچ نیاز به جستجوی نسخه های هک شده، بدون نیاز به تماشای تبلیغات. بدون تبلیغات، بدون پول – همه چیز برای یک شخص.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله معرفی اسکرچ بپردازید.

شما می توانید نسخه رایگان Scratch را به زبان روسی از سایت رسمی دانلود کنید یا حتی بدون ثبت نام می توانید به صورت آنلاین کار کنید!محیط برنامه نویسی قبلاً دارای کتابخانه های داخلی است که تعداد زیادی عکس آماده، پس زمینه، قطعات صدا به آنها اضافه شده است که می توانید بلافاصله برنامه های جالبی ثبت نام سایت اسکرچ از آنها ایجاد کنید. همه اینها نیز رایگان است و بلافاصله پس از شروع کار در برنامه شما قابل استفاده است.اگر از نسخه آنلاین استفاده می کنید، پس از ثبت نام می توانید به سرعت بازی خود را در کاتالوگ عمومی برنامه ها منتشر کنید.

و همچنین می توانید به صورت رایگان با برنامه های دیگر آشنا شوید و نحوه نگارش آنها را ببینید و به این موضوع توجه داشته باشید. امروز، جامعه عظیمی از علاقه مندان در اطراف اسکرچ شکل گرفته است – شما به راحتی می توانید بخشی ثبت نام سایت اسکرچ از آن شوید.محدودیت های هیچ محیط برنامه نویسی کاملی وجود ندارد. البته اسکرچ محدودیت ها و معایبی دارد. همه آنها تا حدودی ادامه مزیت های این فناوری هستند.اول اینکه نمی توانید برنامه ای را که در این محیط نوشته شده است را خارج از خود این محیط اجرا کنید.

اگر می خواهید بازی خود را به اشتراک بگذارید، باید یا آن را در سایت منتشر کنید یا یک بسته با محیط کدنویسی ایجاد کنید. در هر صورت به Scratch نیاز خواهید داشت. استثنا برنامه هایی است که برای دستگاه های خارجی می نویسید (به عنوان مثال، ربات های لگو، آردوینو). در این حالت برنامه پس از کامپایل در ثبت نام سایت اسکرچ داخل کنترلر مربوطه فلش می شود.ثانیاً Scratch به راحتی قابل گسترش نیست. بله، تعداد زیادی “افزونه” وجود دارد و خود محیط مبنایی برای ده ها زبان بصری دیگر شده است.

اما نوشتن یک کتابخانه برای Scratch بسیار دشوارتر از نوشتن آن در C یا Python است. خیلی ترسناک نیست محیط برنامه نویسی تعدادی محدودیت آشکار دارد. به عنوان مثال، در مورد اندازه صفحه نمایش، فرمت داده های استفاده شده، دقت محاسبات، اندازه فایل. شما نمی توانید بازی های سه بعدی کامل ایجاد کنید، برای این کار باید از ابزارهای کاملاً متفاوتی ثبت نام سایت اسکرچ استفاده کنید.و در نهایت مهمترین ایراد Scratch. برنامه نویسی بصری ایده کمی متفاوت از ساختار منطقی برنامه نسبت به برنامه نویسی سنتی ایجاد می کند.

بنابراین، اگر می خواهید برنامه نویسی حرفه ای یاد بگیرید، پس نباید مدت زیادی در خراشیدن معطل شوید. بازی اسکرچ یک ابزار شروع عالی است، اما تبدیل شدن به یک برنامه نویس واقعی به تنهایی در این محیط غیرممکن است.ساده ترین ثبت نام سایت اسکرچ راه برای شروع کدنویسی در اسکرچ این است که به وب سایت پروژه (https://scratch.mit.edu/) بروید و از محیط آنلاین استفاده کنید. نیازی به دانلود یا حتی ثبت نام نیست. استفاده از نسخه وب اسکرچ تقریباً به اندازه استفاده از نسخه دسکتاپ راحت است.

شما می توانید با انتخاب دستور “Create” اولین پروژه خود را حتی بدون ثبت نام ایجاد کنیدبرای آشنایی با کارهای دیگر بچه ها می توانید دستور “کاوش” را انتخاب کنیدبرای مشاهده آموزش با پروژه های جالب می توانید دستور “ایده ها” را انتخاب کنیدبرای ثبت نام می توانید دستور “Join” را انتخاب ثبت نام سایت اسکرچ کنیدثبت نام آنلاین روی “پیوستن” کلیک کنید و ثبت نام کنید یک حساب کاربری ایجاد کنیدمشخصات شخصی خود را وارد کنید ایمیل را وارد کنیدScratch را دانلود کنید.

اگر همچنان تصمیم به دانلود و نصب Scratch دارید، از الگوریتم زیر استفاده کنید:یک سیستم عامل را انتخاب کنید.فایل setup را دانلود و اجرا کنید.روسی سازی اسکراچ پس از نصب (یا دانلود از طریق مرورگر) برنامه، زبان رابط باید به طور خودکار به زبان اصلی سیستم شما تغییر کند. اگر این اتفاق نیفتد، می توانید به راحتی به روسی تغییر دهید. برای این ثبت نام سایت اسکرچ کار در نسخه 3 بر روی آیکون globe در بالای صفحه کلیک کرده و از لیست روسی را انتخاب کنید.

بنابراین، امیدواریم که برنامه را برای خود نصب کرده باشید یا آن را در یک مرورگر باز کرده باشید. باید صفحه محیط برنامه نویسی Scratch به شما نمایش داده شود. رنگ ها ممکن است کمی متفاوت باشند، اما به طور کلی چیزی شبیه به این خواهید دید.Scratch 3 به زبان روسی برای کودکان بیایید ثبت نام سایت اسکرچ نگاهی به رابط کاربری برنامه بیندازیم رابط محیط برنامه نویسی Scratchاصل اصلی تعیین شده توسط توسعه دهندگان این است که حداقل پنجره های اضافی وجود داشته باشد، هر چیزی که نیاز دارید در مقابل چشمان شما قرار دارد.

بنابراین، تسلط بر رابط Scratch حتی برای کسانی که در برنامه نویسی مهارت کافی ندارند، دشوار نخواهد بود. بیایید به عناصر اصلی رابط نگاه کنیم که می توان آنها را به بخش های اصلی زیر تقسیم کرد:منطقه اصلی صفحه اجرای ثبت نام سایت اسکرچ برنامه است. توجه نکردن به آن سخت است، زیرا عناصر گرافیکی که برنامه ریزی می کنید قرار دارند و روی آن حرکت می کنند.خشمگین پس زمینه در این صفحه قابل تغییر است، کمی بعد نحوه انجام این کار را خواهیم آموخت.

حوزه برنامه نویسی اینجا جایی است که برنامه را “نوشتن” می کنید – بلوک های دستورالعمل به اینجا کشیده می شوند.منطقه فرماندهی معمولاً در سمت چپ یا راست صفحه اصلی قرار دارد. در اینجا بلوک‌هایی وجود دارند که بر اساس نوع گروه‌بندی شده‌اند – «کارت‌های» دستورات که می‌توانند هنگام ایجاد یک برنامه به منطقه برنامه‌نویسی کشیده شوند.منطقه پیکربندی این پارامترها را برای عناصر ثبت نام سایت اسکرچ گرافیکی جداگانه و پس زمینه تنظیم می کند.

صفحه کنترل. دکمه هایی برای شروع و توقف برنامه و همچنین منویی با قابلیت ذخیره، بارگذاری طرح و انجام سایر اقدامات مهم با برنامه وجود دارد.در این شکل ها تمام قسمت های اصلی پنجره را مشخص کرده ایم. امیدواریم در رابطه با هدف عناصر کلیدی رابط، سوالی نداشته باشید.برخلاف ثبت نام سایت اسکرچ سایر زبان های برنامه نویسی، در Scratch شما بلافاصله یک تصویر بصری از بازی خود ایجاد می کنید. برای این کار باید شخصیت هایی بسازید و به صحنه اضافه کنید.

Scratch home page

سپس منطق خود برنامه به سادگی به هر یک از شخصیت ها یا کل صحنه اضافه می شود.به کاراکترهای Scratch sprites می گویند. آنها به راحتی به صفحه اضافه می شوند، آنها را می توان آزادانه جابجا کرد، چرخاند، اندازه ثبت نام سایت اسکرچ آنها را هم با ماوس و هم در داخل برنامه تغییر داد. تا زمانی که روی صفحه شلوغ نباشند، می‌توانید به تعداد دلخواه اسپرایت اضافه کنید. در همان ابتدا، شما در حال حاضر جن پیش فرض را در اختیار دارید – یک گربه زیبا.

هر تصویری می تواند یک sprite باشد – می توانید آن را از کتابخانه شخصیت های آماده اضافه کنید یا نقاشی های خود را مستقیماً در ویرایشگر گرافیکی داخلی ایجاد کنید.Sprites و Scratch Scenes
برای افزودن یک اسپرایت، به سادگی از دکمه های مناسب در پنجره اسپرایت استفاده کنید – همه چیز آنقدر شهودی و واضح است که نیازی به توضیح خاصی نیست. آزمایش کنید ثبت نام سایت اسکرچ و خودتان ببینید! انجام اقدامات مختلف به همان اندازه آسان است – چرخش، تغییر نام و، البته، حذف.

صحنه های برنامه استیج پس‌زمینه‌ای است که برنامه یا بازی Scratch شما در مقابل آن انجام می‌شود. ایجاد یک پس زمینه جدید کار بسیار ساده ای است. فقط گزینه تصویر مورد نظر را از کتابخانه انتخاب کنید. می توانید نقاشی های خود را در ویرایشگر داخلی ایجاد کنید. صحنه ها، مانند اسپرایت ها، می توانند ثبت نام سایت اسکرچ بلوک های برنامه را حمل کنند و شما می توانید بسیاری از پارامترها را به صورت برنامه ریزی شده کنترل کنید.برنامه صحنه ها در اسکرچ.

بیایید شروع کنیم و اولین برنامه اسکرچ را بنویسیم. ما از بچه گربه روی صفحه می خواهیم که چیز خوبی به ما بگوید، مانند “سلام دوستان!”. او هم برای ما خرخر می کند. آماده؟ زمان زیادی نمی برد.اولین پروژه در اسکرچ با درود محیط ثبت نام سایت اسکرچ برنامه نویسی را باز کنید. شما قبلاً با رابط کاربری آشنا هستید و می توانید به راحتی پنجره اصلی را با تصویر یک گربه پیدا کنید. گربه جن است. باید روی آن کلیک کنید (اسپرایت را فعال کنید) و در پنجره کنار آن شروع به کدنویسی کنید.

همه برنامه ها با استفاده از بلوک هایی نوشته می شوند که باید به یکدیگر متصل شوند. بلوک های لازم در یک پنجره جداگانه (در تصویر ما – در سمت چپ) گرفته شده و با برنامه به پنجره منتقل می شوند. می توانید بلوک ها را به یکدیگر متصل کنید – سپس آنها یکی پس از دیگری از بالا به پایین اجرا می شوند. یا فقط می توانید ثبت نام سایت اسکرچ بلوک را در هر مکان مناسبی قرار دهید. برای اینکه بلوک با دستور اجرا شود، فقط باید روی آن کلیک کنید.

جهت دانلود اسکرچ برای اندروید اقدام بفرمایید.

برای راحتی، تمام بلوک های برنامه به گروه ها تقسیم می شوند. برای مثال ما به گروه “ظاهر” نیاز داریم. برای دیدن بلوک‌ها در یک گروه، به سادگی روی نام گروه کلیک کنید یا به مکان مناسب در لیست کامل دستورات بروید.بلوک های ظاهری پس بیایید مراحل ساده را انجام دهیم:و بس! برنامه نوشته شده است، حتی اگر فقط از یک خط تشکیل شده باشد. گربه کلمه “سلام” را به شما ثبت نام سایت اسکرچ خواهد گفت.البته، گربه در واقع چیزی نگفت، اما فقط یک کتیبه مربوطه در کنار آن ظاهر شد.

اما ما می توانیم برنامه را صدا کنیم! برای انجام این کار، باید دستور مناسب را در گروه “صدا” پیدا کنید. بلوک “Play Meow” را بردارید و آن را به برنامه ما منتقل کنید. فقط می توانید آن را روی صفحه قرار دهید و سپس با ماوس روی بلوک ثبت نام سایت اسکرچ کلیک کنید. اگر صدا را روشن کرده باشید، “میو” را می شنوید! همه می دانند که کلمه “سلام” اینگونه ترجمه شده است. آن را امتحان کنید!فقط برای اتصال هر دو بلوک با هم باقی مانده است. یکی را به دیگری بیاورید، به هم می چسبند.

برنامه Scratch شما اکنون دو بلوک دارد. اگر روی هر یک از آنها کلیک کنید، اول بلوک اجرا می شود، سپس دومی. برنامه اجرا می شود و ابتدا کتیبه را می بینید و سپس صدا را می شنوید. تبریک می گویم!سعی کنید برنامه را آزمایش کنید. می بینید که متنی که گربه می گوید ما در خود بلوک نشان می دهیم. این متن را تغییر ثبت نام سایت اسکرچ دهید همچنین شمامی توانید مدت زمان نمایش متن را تغییر دهید. و البته صداهایی که گربه می گوید. اما زیاده روی نکنید!

اجرای برنامه در اسکرچ با استفاده از رویدادها ما قبلاً نحوه اجرای برنامه را با کلیک بر روی بلوک با کد یاد گرفته ایم. اما این روش در عمل واقعی بسیار ناخوشایند است. راه صحیح برای شروع اجرای یک برنامه پاسخ دادن به برخی رویدادها مانند فشار دادن دکمه شروع است.در Scratch، تمام دستورات برای کار با رویدادها در گروه “Events” قرار دارند. بلوک “When the flag is pressed” را بردارید و ثبت نام سایت اسکرچ آن را در همان ابتدای برنامه قرار دهید. شکل بلوک شبیه یک سقف است.

نحوه ثبت نام سایت اسکرچ

حالا همه تیم های برنامه انگار زیر این سقف پنهان شدند و یک خانه شدند. هنگامی که رویدادی رخ می دهد، که “سقف” مسئول آن است – اولین بلوک، آنها شروع به اجرا می کنند. در مورد ما، این رویداد “کلیک کردن بر روی پرچم سبز” است. به محض اینکه روی این چک باکس کلیک کنیم، خانه ما ثبت نام سایت اسکرچ شروع به کار می کند. تمامی دستورات یکی پس از دیگری اجرا خواهند شد.شروع یک برنامه در Scratcسعی کنید برنامه را اجرا کنید. می توانید هر چند بار روی پرچم سبز کلیک کنید – برنامه هر بار پس از کلیک کردن راه اندازی می شود.

تمام بلوک های دارای دستور اجرا می شوند و پس از آن برنامه به پایان می رسد.اگر می خواهید یک برنامه در حال اجرا را متوقف کنید، روی نماد قرمز “توقف” درست در کنار پرچم کلیک کنید.سعی کنید یک آزمایش انجام دهید. خانه دیگری از ثبت نام سایت اسکرچ دستورات با سقف “وقتی پرچم فشار داده می شود” بسازید. مشاهده خواهید کرد که پس از کلیک بر روی چک باکس، تمام توالی دستورات با آن بلوک بالا اجرا می شود. ما می‌توانیم چندین برنامه داخلی مختلف را همزمان با یک رویداد اجرا کنیم.

سایر رویدادهای Scratch برای اجرای برنامه.اگر می خواهید برنامه را نه با کلیک بر روی پرچم سبز، بلکه به روشی دیگر اجرا کنید، دستورات مربوطه برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، ما می توانیم برنامه خود را با فشار دادن دکمه فاصله، نماد یا فلش کار کنیم. برای انجام این کار، از بلوک “When the key is pressed” استفاده کنید. و ثبت نام سایت اسکرچ ما به سادگی گزینه های لازم را از قبل در داخل بلوک انتخاب می کنیم. فاصله به طور پیش فرض انتخاب شده است.

شما می توانید آن را به سادگی با انتخاب از لیست به هر دیگری تغییر دهید.بیایید چنین برنامه ای بنویسیم. هنگامی که کلید فلش رو به بالا را فشار می دهید، گربه می گوید “سلام!”. و وقتی روی فلش رو به پایین کلیک کنید، “بای!” می گوید. ما به دو بلوک با رویدادهای فشار کلید نیاز داریم. آنها را به منطقه برنامه نویسی بکشید، اما آنها را به هم وصل نکنید. رویداد فلش رو به ثبت نام سایت اسکرچ پایین را در بلوک اول و رویداد فلش رو به بالا را در بلوک دوم تنظیم کنید.

سپس بلوک آشنای “say ..” را به اولین رویداد بکشید. و همین کار را برای مورد دوم تکرار کنید – متن “بای” را در آن بنویسید. در نتیجه، شما دو “پشته” بلوک خواهید داشت که هر کدام از رویداد خود راه اندازی می شوند.حالا کلیدهای جهت دار را فشار ثبت نام سایت اسکرچ دهید و سلام گربه و خداحافظی با شما را تماشا کنید.بلوک های حرکتی خوب، ما به گربه یاد داده ایم که صحبت کند و حتی این روند را به راحتی مدیریت کند. بیایید به او یاد بدهیم که چگونه حرکت کند. این یک کار بسیار ساده است، ما به سرعت با آن کنار می آییم.

به گروه دستورات “Movement” رفته و بلوک “Go… Steps” را انتخاب کنید. آن را به قسمت برنامه بکشید، کلیک کنید و .. گربه حرکت می کند. خواهید دید که چگونه تصویر به فاصله کمی تغییر می کند. شما به جن یاد دادید که حرکت کند!عدد 10 که به طور پیش‌فرض در بلوک است، به این معنی است که گربه 10 پیکسل مشروط را روی ثبت نام سایت اسکرچ صفحه نمایش می‌دهد. این فاصله بسیار کمی است و بنابراین حرکت کاملاً محسوس نخواهد بود. اگر چندین بار روی دستور کلیک کنید، این دستور تکرار می شود و گربه بیشتر و بیشتر حرکت می کند.

دستور بر روی اسپرایت در مکان فعلی آن عمل می کند. بنابراین، حرکت جن همیشه نسبت به مکانی است که دفعه قبل متوقف شده است. و جهت حرکت نیز به محل “نگاه” جن در زمان راه اندازی برنامه بستگی دارد. مراقب باشید – اسپرایت ممکن است فراتر از ناحیه قابل مشاهده صفحه باشد. سپس باید آن را با ماوس به عقب بکشید یا مختصات جدیدی را در پنجره خصوصیات sprite (در زیر) مشخص ثبت نام سایت اسکرچ کنید.شما می توانید تعداد مراحل حرکت اسپرایت را در یک دستور تغییر دهید.

با اعداد خیلی بزرگ شرط بندی نکنید – گربه از صفحه خارج می شود و شما باید آن را بگیرید.خوب، امیدوارم اولین قدم ها را با برنامه برداشته باشید و دوست داشته باشید که برنامه نویس باشید؟ سپس قطعاً بعد از آن ادامه خواهیم داد. می توانید ثبت نام سایت اسکرچ درس ها، پروژه های Scratch و شرح مفصلی از قابلیت های آن را در مقاله جداگانه ما بیابید. و اکنون، همانطور که در همان ابتدا وعده داده شده بود – تاریخچه مختصری از ظهور این زبان.

تاریخچه خراش در MITخراش برای اولین بار در دیوارهای موسسه فناوری ماساچوست، MIT ظاهر شد. از دهه 70، تیم ریاضیدان و روانشناس کودک سیمور پیپرت روی زبانی کار می کند که به مهندسان جوان امکان می دهد اصول برنامه نویسی را درک کنند. این تیم بود که زبان جهانی LOGO را ایجاد کرد که کاملاً تا زمان ما ثبت نام سایت اسکرچ باقی مانده است. اگر این نام را نمی دانید، پس احتمالاً با شخصیت اصلی آن آشنا شده اید – از طریق پاشا حرکت لاک پشت را می توان با استفاده از دستورات و عملگرهای ساده کنترل کرد و اولین مهارت ها را در ایجاد الگوریتم های واقعی به دست آورد.

امروزه این لوگو در هزاران مدرسه در سراسر جهان استفاده می شود.گروه سیستم های یادگیری مادام العمر MIT به توسعه دکتر پاپرت ادامه داد و محیط StarLogo را معرفی کرد. امکان برنامه نویسی برای لوگو را در قالب مجموعه ای از بلوک های گرافیکی اضافه کرد. برنامه نویسی بلاک به میزان قابل توجهی از تعداد خطاها در هنگام وارد کردن دستورات کاسته و باعث افزایش مشارکت ثبت نام سایت اسکرچ کودکان در فرآیند برنامه نویسی شده است.

زبان اسکرچ در آزمایشگاه رسانه MIT به عنوان گام بعدی طبیعی در اجرای این مفهوم ظاهر شد. تیم مهدکودک مادام العمر به رهبری میچل رسنیک، فناوری ها و فعالیت های جدیدی را برای مشارکت دادن کودکان در مهندسی توسعه داده است. ثبت نام سایت اسکرچ محیط جدید ابداع شده توسط آنها این امکان را فراهم می کند که موانع سر راه کودکان برای یادگیری اصول برنامه نویسی به حداقل برسد. رسنیک همچنین بنیانگذار پروژه Computer Clubhouse است که صدها مرکز آموزش مداوم را در سراسر جهان گرد هم می آورد.

این به پروژه جدید کمک کرد تا فوراً از حمایت بین المللی برخوردار شود.اولین نسخه Scratch در سال 2007 ظاهر شد. پرچم سبز معروف و گروه های فرماندهی را نداشت، رابط و قابلیت ها بسیار ضعیف تر بود. در سال 2013، نسخه Scratch 2.0 ظاهر شد که به یک پیشرفت واقعی تبدیل شد. ثبت نام سایت اسکرچ تعداد کاربران و پروژه های ثبت نام شده سه برابر شده است و محبوبیت این رسانه هر سال افزایش یافته است. ایده های اسکرچ در پروژه های آموزشی دیگر نیز اعمال شده است.

به عنوان مثال، LEGO Education به طور گسترده با تیم Mitchell Resnick برای ایجاد یک محیط برنامه نویسی بصری برای محصولات جدید خود کار کرده است.امروز آخرین نسخه Scratch Scratch 3 است. پس از یک دوره آزمایشی طولانی، در ژانویه 2019 در دسترس جامعه قرار گرفت. فقط نسخه 2 هنوز برای دانلود موجود است.اما می توانید محیطی ثبت نام سایت اسکرچ را برای کار آفلاین روی رایانه خود کاملاً رایگان دانلود و نصب کنید.امروزه اسکرچ بیش از 40 میلیون کاربر دارد که بیش از 40 میلیون پروژه را منتشر کرده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =