ثبت نام
دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟

دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟

سرفصل‌های مقاله

زمانی فکر می کردم که اولین مقاله دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ من در رسانه ها به توسعه راه حل های مخابراتی برای مشاغل اختصاص دارد. اما دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ این اتفاق افتاد که من نه تنها یک توسعه دهنده ارشد، بلکه یک پدر هستم. و از آنجایی که دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ من زمان زیادی را صرف بزرگ کردن دختر شش ساله ام ولادا می کنم، اولین مقاله درباره Scratch.Junior خواهد بود.

سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

این متن نوعی نقشه راه برای مادران و پدران است که به  جذب یک کودک (5 تا 7 ساله) با یک سرگرمی جدید کمک می کند. این مقاله برای والدینی مفید خواهد بود که فرزندانشان هرگز در Scratch.Junior نقاشی نکرده اند و رویای شروع به ساخت کارتون را دارند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله اسکرچ جونیور چیست؟ کاربرد نرم افزار اسکرچ جونیور چیست؟ بپردازید.

دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟

سلب مسئولیت.من بلافاصله رزرو می کنم که این مقاله تجربه شخصی، هرچند کوچک، ما از انیمیشن در Scratch Junior است. Scratch Junior بخش سبک برنامه Scratch برای بچه های کوچکتر است. این نوع “معرفی” می تواند شروعی عالی برای دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ کودک نوپایی باشد که می خواهد یاد بگیرد چگونه نقاشی بکشد.ما هدف خود را ایجاد کارتون هایی مانند Pixar قرار ندادیم – با چنین “نرم افزاری” این کار نخواهد کرد. دخترم فقط 6 سال داشت، وقت آزاد زیادی داشت و من فقط می خواستم به او کمک کنم تا یک سرگرمی جدید یاد بگیرد.

بیایید از صفر شروع کنیم!Scratch یک محیط برنامه نویسی برای کودکان است که در آن می توانید بازی های خود را بسازید. در برنامه‌هایی مانند Scratch Junior، کودکان کاراکترهای جن را خلق کرده و متحرک می‌کنند. اینها فقط تصاویر نیستند، بلکه یک شی هستند که دارای یک کد برنامه و در نتیجه دارای توانایی هستند. می توان به یک اسپرایت دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ دستور داد و داده دریافت کرد.تاریخچه آشنایی ما با Scratch.Jr از اولین قرنطینه شروع شد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله برنامه اسکرچ جونیور بپردازید.

ما به طور تصادفی به یک استاد کلاس آنلاین در Scratch، برادر بزرگتر برنامه Scratch.Jr رسیدیم. ایده چنین فعالیتی برای دخترم برای من و همسرم شگفت انگیز به نظر می رسید.واقعیت متفاوت بود: من در کلاس استاد به ولادا آموزش دادم و تا حدی وظایف را برای او دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ انجام دادم. برای یک کودک 5 تا 6 ساله، کلاس های Scratch اصلی نه تنها دشوار، بلکه حتی استرس زا نیز بود. برای کار با آن، باید بتوانید بخوانید، علاوه بر این، معلوم شد که رابط کوچکی دارد.

ابتدا ناراحت بودیم و بعد این را شروع خوبی دیدیم. من یک نسخه ساده شده از Scratch – Scratch.Junior پیدا کردم. این نسخه دارای مفاهیم کمتر، امکانات کمتر و رابط بزرگتر است. می توان آن را بر روی iPad یا هر تبلت اندرویدی نصب کرد.تنها مشکل Scratch Junior در انگلیسی است. اما ولاد مجبور نبود بخواند، او می‌توانست به عکس‌ها نگاه کند و خودش “دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟” آن را بفهمد. خوب، یا با کمک من (بنابراین اطلاعات سریعتر جذب شد).

به عنوان مثال – در عکس اول خراش اصلی است، در دوم – Junior.روش شناسی تدریس من تصمیم گرفتم که بهترین روش 2-3 جلسه در هفته به مدت 45 دقیقه است. بقیه زمان را صرف مطالعه مستقل برنامه و مشاوره با من کردیم – چیزی شبیه راهنمایی دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ ولادا اغلب سوالات خود را مطرح می کرد “چگونه کاری انجام دهیم” و سپس من قبلاً درخواست کردم. گاهی اوقات، من خودم با درخواست نشان دادن آنچه که او انجام می دهد، نزدیک می شدم و در مورد مشکلات می پرسیدم.

طرح درس چیزی شبیه به این بود:رابط برنامه اصلی و کتابخانه تصویر.سفارشی سازی جن ها (رنگ آمیزی، طراحی).حرکت و تکرار اعمال.همراهی صوتی.چرخه هاالگوریتم هایی در مثال یک پازل خطی. کاربرد آنها.
الگوریتم های متعدد برای یک اسپرایت یا صحنه.پیام های بین الگوریتم ها یا رویدادها.درباره رابط و کتابخانه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ تصویراین برنامه دارای یک رابط کاربری بسیار ساده است:پانلی با انواع دسته بندی ها (رویدادها، حرکات، ظاهر شخصیت، کنترل ها، بلوک های شروع و پایان).

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله اموزش صفر تا صد نرم افزار اسکرچ بپردازید.

حوزه برنامه نویسی صحنه ای با شخصیت و منظره ای که در آن اکشن اتفاق می افتد.پانل کاراکتر.صفحاتی با صحنه های مختلف بچه ها به خصوص دوست خواهند داشت که گربه معروف اسکرچ تنها شخصیت نیست. شما می توانید sprite های دیگر را به چند روش اضافه کنید:دانلود از کامپیوتر؛رسم در خود Scratch.Jr.از کتابخانه انتخاب کنیدبرای دسترسی به دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ کتابخانه sprite، روی نماد مثبت در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

برای انتخاب پس‌زمینه‌ای که اکشن کارتون در آن آشکار می‌شود، روی نماد با تصویر در بالای صفحه کلیک کنید.رنگ آمیزی و طراحی جن برای سهولت در تسلط بر برنامه، ابتدا سعی کنید از آن به عنوان یک کتاب رنگ آمیزی ضد استرس استفاده کنید.من دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟فقط به دخترم نشان دادم که چگونه از بلوک ظاهر برای اضافه کردن تصاویر آماده شده از کتابخانه به صفحه استفاده کند. در عرض چند روز، او یاد گرفت:اسپرایت های رنگ آمیزی;اضافات را به آنها بکشید.

تغییر رنگ و اندازه؛حباب هایی با پیام به کاراکترها اضافه کنید.حرکت جن و تکرار اعمال سپس یاد گرفتیم که چگونه شخصیت را به حرکت در آوریم. تصویر زیر گروهی از پازل ها را نشان می دهد. هر یک از آنها حاوی یک فلش است که نشان می دهد شخصیت شما کجا و چگونه حرکت می کند. به عنوان مثال، راه رفتن، دویدن، پریدن، دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ چرخیدن. با اتصال پازل ها در فضای کاری، اسپرایت را برای دنباله ای از اقدامات برنامه ریزی می کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

زیر هر فلش یک عدد وجود دارد که تعداد تکرارهای عمل را بر عهده دارد. به عنوان مثال، شماره 2 در پازل ➞ – جن دو سلول را به صورت افقی “رد می کند”. یا عدد 5 روی پازل ↑ – شخصیت از پنج سلول به صورت عمودی عبور دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ می کند.افزودن صدا برای تنوع بخشیدن به کارتون می توانید اضافه کنیدü صدا و صدای شخصیت. اگر کودک تجربه تعامل با سیری را داشته باشد، در تسلط بر این ویژگی مشکلی وجود نخواهد داشت. کافی:دکمه سبز رنگ را با نماد صدا در پانل فشار دهید.

یک نماد میکروفون ظاهر می شود.روی آن کلیک کنید و شخصیت را صدا کنید.چگونه صداگذاری را روی یک شخصیت اعمال کنیم؟ فقط یک پازل با صداگذاری را به فید کلی پازل اضافه کنید.چرخه هایک هفته بعد، ما شروع به تسلط بر چرخه ها کردیم. البته کودک بلافاصله کلماتی را که برای سن او سخت بود درک نکرد. بنابراین من فقط سعی کردم توضیح دهم دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ که یک چرخه تکرار برخی از توالی اعمال است.من گفتم: “اگر می خواهید شخصیت چندین بار اقدامات انجام دهد، از این ساختار استفاده کنید.”

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور بپردازید.

چرخه شبیه یک فلش است. روی این بلوک ها “کشیده” می شود و عددی برابر با تعداد تکرارها نوشته می شود.الگوریتم به عنوان مثال یک پازل خطی. کاربرد الگوریتم هابعد از مدتی نوبت به الگوریتم ها رسید. او آن را این گونه توضیح داد: مجموعه ای از اقدامات، نوعی سناریو یا طرح است. یا به عنوان مثال دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ از بازی – این زنجیره ای از پازل از اقدامات است.در این فرآیند، خود کودک شروع به درک این موضوع می کند که زنجیره الگوریتم است. لازم نیست که او خود کلمه را به خاطر بسپارد، نکته اصلی درک ایده است.

بعداً نحوه شروع و پایان الگوریتم را نشان دادم. شما نمی توانید همه گزینه ها را یکجا ارائه دهید. در این تصویر یک پرچم سبز رنگ روی پس زمینه زرد شروع الگوریتم و یک پازل قرمز رنگ پایان را نشان می دهد. الگوریتم های متعدد برای دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ یک جن یا صحنه سپس شروع به گسترش دامنه احتمالات کردیم. من گفتم؛چگونه چندین الگوریتم را در یک تصویر اضافه کنیم.نحوه اعمال چندین الگوریتم برای یک کاراکتر؛نحوه اعمال الگوریتم در صحنه.

دیگه خیلی آسون نیست به عنوان مثال، اگر دو شخصیت در صحنه وجود دارد، باید بین آنها سوئیچ کنید و زنجیره ای از پازل های خود را برای هر کدام ایجاد کنید. برای پیاده سازی این، به یک عنصر دیگر نیاز دارید – پیام ها یا رویدادها.پیام های بین الگوریتم ها یا رویدادهابعد از مدتی برای دخترم توضیح دادم که مفهوم “پیام” در اسکرچ چیست. به عبارت ساده، فرصتی برای انتقال یک دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ عمل از یک شخصیت به شخصیت دیگر است.

با دکمه هایی با پاکت مشخص شده است. باز گیرنده است. باز نشده – فرستنده. این دکمه ها در کنترل پنل، یعنی در بلوک های شروع قرار دارند.به عنوان مثال، بیایید یک پاکت مهر و موم شده را به یک کاراکتر اضافه کنیم که دور می شود. بر این اساس، همان رنگ باید به کسی پرواز کند – این آغاز الگوریتم شخصیت دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ خواهد بود. مهم است که رنگ اولین پازل با پاکت نامه با رنگ آخری مطابقت داشته باشد. فقط در این حالت الگوریتم به درستی شروع و به پایان می رسد.

در اولین جلسه، کافی است این قانون را رعایت کنید: برای ارسال و دریافت بیش از یک جفت پاکت همرنگ. این به کودک کمک می کند در مورد اینکه چه کسی برای چه کسی پیام می فرستد سردرگم نشود.انتقال صحنه آخرین و به نظر دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ من جالب ترین بلوک (پازل) انتقال بین صحنه ها. این انیمیشن های ما را متنوع تر می کند.بعد از اینکه صحنه دوم را اضافه کردیم، یک بلوک برای تکمیل الگوریتم ظاهر می شود. او ما را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد. چیزی شبیه این به نظر می رسد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله کتاب اموزش اسکرچ بپردازید.

الان انیمیشن ما بیشتر شبیه کارتون است.نتیجه گیری یک کودک هنگام کار با اسکرچ به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ ترجیحاً با پازل یا کتاب های رنگ آمیزی روی تبلت تجربه کنید. در صورت تمایل، با استفاده از تبلت (مثلاً سیری) خود را روی صدا ضبط کنید.مدت زمان هضم آن به کودک بستگی دارد. ما دو تا چهار روز در هر تکرار صرف کردیم. حداکثر یک هفته ما برنامه مشخصی نداشتیم: دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ خود کودک آمد و خواست که به او بگویند چه کارهای جدیدی می توانیم انجام دهیم.

فواصل زمانی باید برای کودک راحت باشد. اگر او سریعتر شود، ممکن است فواصل زمانی کوتاهتر شود.برای کودکان پنج ساله، این ممکن است زود باشد، اما هر کسی فردی است.باید برای کار مستقل با بازی اسکرچ وقت گذاشت.سعی نکنید همه چیز را به فرزندتان بیاموزید. خود Vlada متوجه شد که چگونه شخصیت های دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ خود را بسازد، ضبط های صوتی ضبط کند و پروژه ها را تغییر نام دهد.برای اجرای هر یک از کارها ضرب الاجل اضافه کنید – به این ترتیب این تصور را ایجاد می کنید که کودک روی یک پروژه واقعی کار می کند.

دنیا نمی ایستد. او به سرعت در حال تغییر است. حرفه هایی که قبلاً می شناختیم در حال تبدیل شدن به گذشته هستند و مشاغل جدیدی جایگزین آنها می شوند. ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم. و زمان نیاز به مهارت های دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ جدید از ما دارد.امروزه، مهارت های برنامه نویسی نه تنها توسط توسعه دهندگان وب سایت، بلکه برای طراحان، هنرمندان، دانشمندان، تحلیلگران داده های بزرگ و افراد دیگر حرفه ها مورد نیاز است.برنامه نویسی را می توان انگلیسی جدید، یعنی زبان بین المللی آینده نامید.

برای اینکه با تمام دنیا در یک طول موج باشید، باید برنامه نویسی را از کودکی یاد بگیرید.آشنایی کودکان مدرن با اصول برنامه نویسی باید اتفاق بیفتد، اگر فقط به این دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ دلیل که آنها به معنای واقعی کلمه از گهواره به مصرف کنندگان فعال فناوری های دیجیتال تبدیل می شوند. آنها هر روز در یوتیوب کارتون تماشا می کنند، به وب سایت ها می روند و با گوشی های هوشمندی که به زبان های برنامه نویسی مختلف نوشته شده اند، بازی می کنند.

و نباید برای کودکان معما باشد که چگونه این چیزها به وجود می آیند. در این راستا، برنامه نویسی را به کودک آموزش ندادن، مانند آموزش خواندن به کودک، اما آموزش ندادن به او نوشتن است.اگر فردی از سنین پایین زبانی را یاد بگیرد، تلفظ او طبیعی تر خواهد بود و ساختارهای دستوری پیچیده راحت تر تسلیم دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ می شوند. از این نظر، مطالعه اصول اولیه برنامه نویسی تفاوت زیادی با مطالعه زبان ها – روسی یا انگلیسی ندارد. هر چه کودکان زودتر شروع به یادگیری یک زبان برنامه نویسی کنند، به زبان و الگوریتم ها تسلط بیشتری خواهند داشت.

هدف مطالعه:با استفاده از زبان برنامه نویسی Scratch به عنوان مثال کودکان را با برنامه نویسی آشنا کنید. بچه ها را به برنامه نویسی علاقه مند کنید. جهت دانلود اسکرچ اقدام بفرمایید. دادن مزایای عملی برنامه نویسی برای کودکان.اهداف پژوهش:1. در مورد برنامه نویسی بگویید. برای شکل دادن به مفاهیم اولیه برنامه نویسی با استفاده از زبان برنامه نویسی Scratch به عنوان مثال.2. اهمیت برنامه نویسی را در زندگی کودکان مشخص کنید.3. یک کارتون به زبان برنامه نویسی Scratch بنویسید.

نتایج مورد انتظار:دوست دارم بچه ها بعد از آشنایی با کار من به برنامه نویسی علاقه مند شوند. من می خواهم بچه ها نه تنها نحوه بازی کردن را درک کنند، بلکه از درون چگونه کار می کنند.1. بخش نظری.1.1. برنامه نويسي. مفاهیم اولیه برنامه نویسی برنامه نویسی فرآیند ایجاد برنامه های کامپیوتری است.همه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ می دانند که برنامه نویسان در ایجاد برنامه های کامپیوتری نقش دارند. تقریباً همه کسانی که با رایانه، اینترنت و کدها کار می کنند، اکنون برنامه نویس نامیده می شود.

scratch 1

در واقع، در زیر یک کلمه بسیاری از حرفه های مختلف و پیچیده از توسعه دهندگان گرفته تا مهندسان نرم افزار وجود دارد. برای تبدیل شدن به یک متخصص خوب، نه تنها باید ریاضیات را بدانید و دستورات اولیه را بدانید، بلکه باید تفکر خلاق دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ را نیز توسعه دهید. قبل از نوشتن یک برنامه، توسعه دهنده کد را در ذهن خود تصور می کند و می فهمد که آیا کار می کند یا خیر.برنامه الگوریتمی است که به زبان برنامه نویسی نوشته شده است. منظور از زبان برنامه نویسی زبانی است که ماشین ها را با آن کنترل می کنیم.

و تحت الگوریتم مجموعه ای از مراحل متوالی، اقدامات برای دستیابی به اهداف است.برنامه نویسی یک فرآیند بسیار پیچیده و پر دردسر است. یک برنامه کامپیوتری (معروف به یک برنامه کاربردی) مجموعه ای از خطوط متعدد از متن خاص است. خاص است زیرا به گونه ای طراحی شده است که برای دستگاه مشخص است که چه اقداماتی باید انجام شود. ساده دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ ترین برنامه ها حاوی حدود صد خط کد هستند، در حالی که برنامه های کاربردی پیچیده و در مقیاس بزرگ حاوی بیش از یک میلیارد خط کد هستند.

کد کامپیوتری متن خاصی است که از مجموعه ای از دستورالعمل های گام به گام تشکیل شده است. همیشه حاوی صفر و یک نیست، همچنین دارای کلمات خاص و کاراکترهای اضافی است. کامپیوتر کدی را می خواند که به آن می گوید چه عملیاتی روی داده ها انجام دهد. اقدامات به ترتیبی انجام دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ می شود که در کد نوشته شده است، کامپیوتر دستورالعمل های تجویز شده را به همان روشی که آشپز یک دستور غذا را دنبال می کند، دنبال می کند.

اگر دستورالعمل ها به خوبی اندیشیده شوند، همه چیز نسبتاً خوب کار می کند. نسبتاً به این دلیل که توسعه‌دهندگان اغلب مجبورند باگ‌ها (خطاها) را در پروژه‌ها جستجو کرده و برطرف کنند، حتی اگر آنها کار می‌کنند. به هر حال، یک باگ دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ می تواند به یک آسیب پذیری بزرگ تبدیل شود.اگر نقصی در دستورالعمل ها وجود داشته باشد، به عنوان مثال، اشتباه تایپی یا تفسیر نادرست از داده ها، برنامه ناپایدار می شود یا اصلاً شروع نمی شود و یک پیام خطا نشان می دهد.

نوشتن کد برای یک برنامه نویس آنقدر سخت نیست که بتواند تمام شکست ها و شکست هایی را که باید با آن روبرو شود تحمل کند و بپذیرد. برنامه نویسان هندی به ویژه صبور هستند: کد آنها همیشه خوب نیست، اما بسیاری از مبتدیان که از خود ناامید هستند می توانند به خوش بینی آنها حسادت کنند.یکی از قسمت های جالب دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ و هیجان انگیز برنامه نویسی حل کارها و مسائل مختلف است که چیزی شبیه به پازل یا پازل است. اما تنها زمانی جالب به نظر می رسد که کد را بفهمید و شروع به درک آن کنید.

1.2. زبانهای برنامه نویسی. Scratch یک زبان برنامه نویسی برای کودکان است.بیش از وجود داردهزاران زبان برنامه نویسی مختلف بسیاری از آنها کمی کمتر از کاملا بی فایده هستند. اگر 3 تا 4 زبان برنامه نویسی بلد باشید، یک برنامه نویس می تواند حرفه ای عالی داشته باشد.زمانی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در مدارس جهان بیسیک و پاسکال بودند. بیسیک همیشه به عنوان ساده ترین زبان برنامه نویسی و پاسکال مناسب ترین زبان برای دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ یادگیری برنامه نویسی در نظر گرفته شده است.

اما حالا اینطور نیست. بله، BASIC ساده است. اما در زمانی ایجاد شد که بشر هیچ تجربه ای در ایجاد سیستم های کامپیوتری نداشت و بر اساس اصول منسوخ و ناموجه است.هنگام مطالعه این زبان های برنامه نویسی، کودکان این باور قوی را شکل دادند که برنامه نویسی بسیار دشوار و غیر جالب است، به خصوص برای کسانی که به خلاقیت علاقه دارند. برای چندین کلاس، دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ بچه ها کدهای عجیب و غریب را دوباره تایپ کردند و دلیل آن را متوجه نشدند و در نتیجه یک برنامه نامفهوم دریافت کردند.

دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟به طور کلی

که برخی از متغیرها را خروجی می دهد یا اعداد را در سطح 2 + 1 جمع می کند. بی اختیار این سوال پیش دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ آمد که چرا این همه وقت و تلاش صرف شد؟ جالب نیست و هیچ کس به آن نیاز ندارد. این را نمی توان به کسی نشان داد، زیرا به هیچ وجه علاقه ایجاد نمی کند. بچه ها در این گونه دروس به طرز وحشتناکی خسته شده بودند.زبان برنامه نویسی Scratch به طور خاص برای آموزش برنامه نویسی به کودکان ایجاد شده است. اما این اصلاً به این معنی نیست که فقط در درس علوم کامپیوتر مفید است!

خالق زبان برنامه نویسی اسکرچ، میچل رسنیک، رئیس گروه تحقیقاتی آزمایشگاه رسانه MIT است. Scratch به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده و بصری برای دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ آشنا کردن کودکان با اصول برنامه نویسی در نظر گرفته شد.برنامه نویسی Scratch با حرکت دادن بلوک های رنگارنگ و اتصال آنها مانند سازنده لگو انجام می شود. این برنامه بسیار بصری به نظر می رسد و مانند یک الگوریتم زیبا به نظر می رسد که در واقع همینطور است.

با وجود سادگی ظاهری، Scratch به شما اجازه می دهد تا پروژه های نسبتاً پیچیده ای را با استفاده از متغیرها، لیست ها، حلقه ها، عبارات شرطی و موارد دیگر از زرادخانه زبان های برنامه نویسی “بزرگسال” ایجاد کنید. شما می توانید برنامه نویسی را در دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ اسکرچ از سن 7 سالگی شروع کنید. حتی بدون دانستن مفاهیم متغیرها و سطح مختصات، کودک قادر خواهد بود اولین پروژه های خود را انجام دهد.معمولا Scratch فراتر از کلاس درس علوم کامپیوتر نمی رود.

با این حال، این زبان برنامه نویسی دارای چنان ویژگی های فوق العاده ای است که می توان از آن در سایر رشته های مدرسه استفاده کرد. زبان اسکرچ در دسترس ترین ابزار برای مدل سازی پدیده های فیزیکی است. می تواند قوانین ریاضیات را تجسم کند.علاوه بر این، Scratch برای ما در درس های فیزیک، ریاضیات، جغرافیا و حتی دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ ادبیات مفید خواهد بود. در Scratch، کودکان بازی هایی می نویسند که به آنها امکان می دهد شمارش ذهنی انجام دهند.

ساده ترین قوانین فیزیک را هنگام پرتاب موشک (پرواز بدن در طول مسافت) شبیه سازی کنند. نمونه دیگری از استفاده از Scratch ایجاد تست و آزمون است. می تواند در جغرافیا، تاریخ، زیست شناسی مفید باشد. همانطور که می بینیم، Scratch به نگاهی تازه به مطالب آموزشی کمک می کند. Scratch ترکیب برنامه نویسی را با یادگیری هر چیزی ممکن می سازد. هنگام دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ ایجاد یک مسابقه، دانش آموز به طور محکم پاسخ سوالات را به خاطر می آورد.

هنگام ایجاد یک فرمول فیزیکی از بلوک های چند رنگ، فرمول قابل درک و تقریباً بومی می شود.2. بخش تحقیق:2.1. Scratch – برنامه نویسی. مراحل اصلی ایجاد یک کارتون.از اواسط نوامبر 2018، من در مدرسه بین المللی برنامه نویسی Algorimika مشغول دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ به تحصیل هستم. من هنوز در محیط اسکرچ چیز زیادی یاد نگرفته ام، اما این مهارت ها برای نوشتن یک کارتون کوچک از قبل کافی است.مراحل اصلی کار بر روی کارتون را در قسمت تحقیقاتی کارم شرح خواهم داد.

گام اول.هر کار یک برنامه نویس جوان، خواه کارتون یا بازی باشد، با یک طرح شروع می شود. ابتدا به طرح کارتونم رسیدم و با جزئیات آن را یادداشت کردم.هنگام نوشتن داستان، سوالات زیر را حل کردم:- قهرمانان من چه کسانی هستند؟در چه شرایطی ملاقات کردند؟- در مورد چه چیزی می توانند صحبت کنند؟نام آنها چیست، اهل کجا هستند و دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ چه کار می کنند؟در ابتدا نمی خواستم داستان را بنویسم. برای مدت طولانی نمی توانستم شروع کنم و مدام نوشتن آن را به تعویق می انداختم.

اما بعد متوجه شدم که شروع برنامه نویسی بدون ایده غیرممکن است. من می خواستم سریعتر وارد برنامه نویسی شوم، بنابراین شروع به نوشتن داستان کردم. با این حال به سرعت وارد کار شدم و داستانم حتی طنز هم از آب درآمد.فاز دوم.بعد از اینکه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ طرح کارتونم را نوشتم، شروع به نوشتن آن در محیط اسکرچ کردم. در Algoritmika، ما روی یک پلت فرم منحصر به فرد فناوری اطلاعات کار می کنیم که می توانید با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید. در این پلتفرم در حساب کاربری من شروع به نوشتن یک کارتون کردم.

پلت فرم برنامه نویسی از دو قسمت تشکیل شده است: در سمت چپ یک فیلد برای نوشتن یک الگوریتم، در سمت راست صحنه ای است که الگوریتم زنده می شود و به یک کارتون تبدیل می شود.هر صحنه را جداگانه نوشتم.ابتدا پس زمینه ها را تنظیم کردم. این برنامه دارای پس زمینه های آماده ای است که می توانید از آنها در کار خود استفاده کنید. علاوه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ بر این، برنامه دارای گرافیک است ویرایشگر، که با آن می توانید خودتان پس زمینه را به طور کامل ترسیم کنید یا یک مورد موجود را تکمیل کنید.

برای پروژه‌ام، پس‌زمینه‌های آماده را در برگه «انتخاب پس‌زمینه» انتخاب کردم که با استفاده از ویرایشگر گرافیکی آن را نهایی کردم.سپس شخصیت هایی را انتخاب کردم که در Scratch به آنها sprites می گویند. و همچنین هنگام کار با پس زمینه، دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ پلتفرم حاوی sprites های آماده است. من شهر گربه ها دارم در برنامه، این همان گربه اسپرایت است. اما همه گربه های من متفاوت هستند: یک گربه قهرمان، یک گربه شرور و یک گربه که ساکن عادی یک شهر گربه است.

همه گربه‌ها شخصیت‌های خاص خود را دارند و من باید این را در کارم منتقل می‌کردم تا بیننده بتواند تصاویر آنها را بفهمد. بر این اساس، گربه ها در ظاهر متفاوت هستند.با استفاده از تب Costumes می توانید ظاهر یک جن را تغییر دهید. لباس ها مسئول ظاهر اسپرایت هستند. با کمک لباس ها نه تنها می توانیم قهرمان را رنگ آمیزی کنیم، بلکه شکل او را دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ نیز تغییر می دهیم. به عنوان مثال، گربه قهرمان از طریق آسمان پرواز می کند، گربه سول به ترتیب در امتداد زمین راه می رود، پیکربندی آنها نیز متفاوت است.

علاوه بر این، دستور “تغییر لباس” اثر حرکت جن را ایجاد می کند.برای هر اسپرایت، لباس‌هایی طراحی کردم و نوشتم. من الگوریتم های حرکتی را برای هر اسپرایت، بسته به نقشی که در کارتونم ایفا می کند، تجویز کردم.وقتی روی پرچم کلیک می کنید، اولین صحنه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ راه اندازی می شود – یک شهر شبانه. ابتدا یک گربه شهروند در حال قدم زدن در شهر نشان داده می شود. برای تنظیم آن در مکان مناسب روی صحنه، از دستور “برو به x … y …” استفاده کردم.

سپس گربه شرور با کمک دستورات “show up” و “go to x … y …” در یک مکان مشخص ظاهر می شود و به سمت شهروند گربه می رود. من افکت حرکت را با استفاده از تغییر لباس در یک حلقه و دستور “go” ایجاد کردم. گربه قهرمان در ابتدای برنامه قابل مشاهده نیست، زیرا او دستور “پنهان کردن” را دارد. با کمک دستور “go to x … y …” به مختصاتی که ما نیاز داریم دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ می رود.پروژه من یک تغییر صحنه دارد. قسمت اول کارتون در خیابان های شهر گربه ها اتفاق می افتد و قسمت دوم در دادگاه.

صحنه ها با استفاده از دستورات موجود در برگه “رویدادها” تغییر می کنند. دستورات موجود در این بخش به ما اجازه می دهد تا شرایطی را که تحت آن برخی اقدامات راه اندازی می شوند، تنظیم کنیم. مثلا برای شروع کارتون باید روی پرچم سبز کلیک کنید. دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ برای تغییر مکان، از رویداد “When the up arrow is pressed” استفاده کردم.مرحله بی اهمیت کار نوشتن دیالوگ بین شخصیت ها نیست. دیالوگ در اسکرچ می تواند شفاهی یا کتبی باشد. تصمیم گرفتم مانند کمیک ها از دیالوگ نوشتاری استفاده کنم، زیرا همه رایانه ها توانایی پخش صدا را ندارند.

دیالوگ گفتگو بین دو یا چند شخصیت است. در دیالوگ های Scratch، مانند دیالوگ های زندگی معمولی، یک قانون مهم وجود دارد – در حالی که یک شخصیت در حال صحبت است، بقیه ساکت هستند. دیالوگ ها با استفاده از دستورات “گفتگو” و “انتظار” ساخته می شوند. در حالی که دستور “گفتگو” برای یکی از هیروها اعمال می شود، دستورات “صبر” برای بقیه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ قهرمانان اعمال می شود. دستور “wait” شامل یک زمان انتظار است که در چند ثانیه تعریف شده است.

هنگام نوشتن دیالوگ ها، محاسبه دقیق زمان و نشان دادن آن در قسمت فرمان بسیار مهم است. این یک فرآیند نسبتاً پیچیده است که همیشه در اولین بار امکان پذیر نیست. اگر زمان بندی اشتباه باشد، ممکن است شخصیت ها همزمان شروع به دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ صحبت کنند، حرف یکدیگر را قطع کنند یا مکث های طولانی خسته کننده ای در دیالوگ ها ایجاد شود. دیالوگ شخصیت هایم را به کمال رساندم.

2.2. ویژگی های برنامه نویسی در اسکرچ زبان برنامه نویسی Scratch ویژگی های خاص خود را دارد. بنابراین در محیط برنامه نویسی دستوراتی وجود دارد که از نظر معنی مترادف هستند اما در برنامه نویسی وظایف مختلفی را بر عهده دارند.در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:دستور حرکت به طور ناگهانی ما را به یک نقطه معین می برد، مانند تله پورت، و دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ دستور شنا این کار را به آرامی انجام می دهد، به طوری که اگر اسپرایت به آرامی حرکت می کند، می توانیم سرعت آن را نیز با تنظیم زمان حرکت تنظیم کنیم.

دستور دیگری “شنا 1 ثانیه تا …” زمانی استفاده می شود که اسپرایت ما باید به آرامی به یک شی معین حرکت کند (می تواند یک sprite، یک اشاره گر ماوس، یک موقعیت تصادفی باشد).”صحبت کن … 2 ثانیه” و “بگو …”.در دستور صحبت می توانیم مدت زمان دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ دیدن این پیام را مشخص کنیم و دستور گفتن آن را به ما نشان می دهد و تا زمانی که عمل دیگری انجام نشود آن را حذف نمی کند.«فکر کن… 2 ثانیه» و «فکر کن…».همچنین با این دستورات می توانیم زمان نمایش پیام را تنظیم کنیم یا فقط آن را بدون زمان روی صفحه بگذاریم.

«تغییر لباس به…» و «لباس بعدی».دستور “change costume to …” به لباس خاصی که در دستور مشخص می کنیم تغییر می کند و دستور “next costume” آن را به لباس بعدی برای جن که در قسمت “costumes” است تغییر می دهد.”تغییر پس زمینه به…” و “پس زمینه بعدی”.در اینجا نیز دستور “change background to…” پس زمینه دستورات برنامه اسکرچ جونیور شامل چند گروه است؟ را به هر چیزی که ما مشخص می کنیم تغییر می دهد. و “پس‌زمینه بعدی” به پس‌زمینه تغییر می‌کند که به ترتیب در بخش “پس‌زمینه” ما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =