منو
صفحه اصلی
ثبت نام
دوره اسکرچ مقدماتی

دوره اسکرچ مقدماتی

سرفصل‌های مقاله

برنامه نویسی را در دوره اسکرچ مقدماتی حین تفریح ​​با بازی اسکرچ یاد بگیرید حلقه‌ها، متغیرها و غیره – آیا این عبارات باعث می‌شوند شما عرق کنید؟در دوره اسکرچ مقدماتی این مورد، شما قبلاً مکان مناسب را پیدا کرده اید!گربه ای به نام SCRATCH نام آن از محیط دوره اسکرچ مقدماتی برنامه نویسی و زبان برنامه نویسی Scratch.

پیشنهاد میکنم مقاله نرم افزار اسکرچ مقدماتی مطالعه کنید.

به شما کمک می کند تا مهارت های برنامه نویسی اولیه را به دست آورید و شک و تردیدهای خود را فراموش کنید. دوره اسکرچ مقدماتی بعد از اینکه در یکی از چهار مبحث متخصص شدید، آزاد خواهید بود که دوره اسکرچ مقدماتی از مهارت های جدید و خلاقیت زیاد خود استفاده کنید. دوره اسکرچ مقدماتی در گروه های چهار نفره دانش تخصصی خود

را برای طراحی یک بازی تخیلی و بهبود مهارت های خود به کار خواهید گرفت.

دوره اسکرچ مقدماتی

در پایان، شما به خوبی در مدیریت دوره اسکرچ مقدماتی حلقه ها، متغیرها و غیره تمرین خواهید کرد!آن را دنبال کنید و یک InfoSphere-Scratcher شوید :-)برخی اطلاعات بیشتر برای بزرگسالان:Scratch به دانش آموزان این امکان را می دهد که دنیای برنامه نویسی را به شیوه ای بازیگوش کشف کنند.

شرکت کنندگان می توانند در مدت زمان کوتاهی به نتایج شگفت انگیزی دست یابند، دنیای خود را طراحی کنند، چهره های دلخواه خود را مدیریت کنند – به این ترتیب، دوره اسکرچ مقدماتی توسعه نرم افزار سرگرم کننده است. دانش آموزان با محیط برنامه نویسی Scratch کار می کنند دوره اسکرچ مقدماتی که آنها را قادر می سازد تا سناریوهای خود را در سطوح مختلف دشواری ایجاد و برنامه ریزی کنند.

پیشنهاد میکنم مقاله سوالات اسکرچ مقدماتی مطالعه کنید.

بدین ترتیب شخصیت های مختلف می توانند در جهان های خیالی خود طراحی شده برنامه ریزی شوند. ابتدا، دانش‌آموزان آموزش می‌بینند تا در عناصر برنامه‌نویسی دوره اسکرچ مقدماتی مختلف (مثلاً حلقه‌ها یا متغیرها) متخصص شوند – بله، گاهی اوقات این کار باعث می‌شود که دانش‌آموزان به چرخش درآیند.

سپس تیم هایی تشکیل می شوند که متشکل از کارشناسان همه حوزه ها هستند. سپس تیم های جدیدی ساخته می شوند تا هر دامنه توسط یک متخصص در هر گروه ارائه شود. دوره اسکرچ مقدماتی هر متخصصی برای برنامه ریزی یک بازی کوچک که باعث سرگرمی و جاه طلبی می شود مورد نیاز است.

Scratch فرصت ورود بازیگوش در برنامه نویسی را ارائه می دهد. در این ماژول، دانش آموزان می توانند سناریوهای خود را در سطوح مختلف دشواری طراحی و برنامه ریزی کنند.نسخه دوره اسکرچ مقدماتی اصلی توسط: لورا تیمان، کاتلین هارتکف، گئورگ میراو، یان شولز در اینجا، دوره اسکرچ مقدماتی جوانه خراش می تواند چگونگی برداشتن اولین قدم های خود را در خراش جستجو کند.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی و بازی سازی اسکرچ مطالعه کنید.

از برنامه نویسی لذت ببرید!در این دوره به تدریج یاد می گیرید که چگونه بازی های خود را برنامه ریزی کنید. شما به سرعت بر اصول برنامه نویسی مسلط خواهید شد و همچنین دوره اسکرچ مقدماتی مهارت های مهم IT را به دست خواهید آورد. برای این دوره نیازی به دانش قبلی ندارید. بنابراین می توانید بلافاصله شروع کنید!

دوره اسکرچ مقدماتی و پیشرفته

دوره اسکرچ مقدماتی

در 19 درس هیجان انگیز لیزا و لوکاس با بازیگوشی به شما یاد می دهند که چگونه بازی های خود را توسعه دهید! شما یاد خواهید گرفت که چگونه:به شما اجازه می دهد تا دوره اسکرچ مقدماتی چهره خود را کنترل کنید.حریفانی برای شخصیت خود ایجاد کنید که می توانند شما را تعقیب کنند یا مسیرهای ثابتی داشته باشند.

پیشنهاد میکنم مقاله پروژه ساده اسکرچ مطالعه کنید.

اقلام قابل جمع آوری برای شخصیت خود تهیه کنید.امتیاز بالایی را دوره اسکرچ مقدماتی در بازی خود ایجاد کنید تا بتوانید با دوستان خود رقابت کنید و خیلی بیشتر!با ویدیوهای تعاملی، آزمون‌های هیجان‌انگیز دوره اسکرچ مقدماتی و کارهای دشواری که می‌توانید بلافاصله در آن شرکت کنید، موفقیت سرگرمی و یادگیری تضمین می‌شود.

پیشنهاد میکنم مقاله برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی مطالعه کنید.

کل دوره حدود 16 ساعت طول می کشد. می‌توانید در هر زمانی آموزش را متوقف کنید و دفعه بعد از جایی که آن را متوقف کردید ادامه دهید.برای کاربران مک مهم است! مرورگر سافاری با دوره اسکرچ مقدماتی عناصر تعاملی دوره مشکل دارد. بنابراین، لطفاً از مرورگر دیگری برای دوره استفاده کنید، مانند Google Chrome.

با هم دو بازی را برنامه ریزی می کنیم. برای شروع بازی روی پرچم سبز کلیک کنید!بازی اول درباره ماهی فردی است. می توانید آن را با کلیدهای جهت دار کنترل کنید و ستاره های دریایی دوره اسکرچ مقدماتی را برای امتیاز جمع آوری کنید. اما مراقب دیگر موجودات دریایی و به خصوص کوسه باشید!

اینجا را کلیک کنید تا نگاهی به پروژه بیندازید و دانش جدید خود را دوره اسکرچ مقدماتی در برنامه خود بگنجانید!بازی دوم در مورد اسنوی، آدم برفی است. دوباره می توانید آن را با کلیدهای جهت دار کنترل دوره اسکرچ مقدماتی کنید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است دانه های برف را جمع آوری کنید! اما مراقب سگ هایی که به اطراف می دوند و خورشید!

پیشنهاد میکنم مقاله ایده برای اسکرچ مطالعه کنید.

اما این همه ماجرا نیست. پس از اتمام این دوره، شما قادر خواهید بود بازی های منحصر به فرد خود را به تنهایی توسعه و برنامه ریزی کنید. سپس با مفاهیمی از علوم کامپیوتر آشنا دوره اسکرچ مقدماتی خواهید شد، مانند:سیستم مختصات پرس و جوهای شاخه ای (اگر/دیگر)

آسیاب کردن توالی برنامه متغیرها مقادیر تصادفی دوره اسکرچ مقدماتی انواع داده ها (به عنوان مثال Booleans)وقتی آماده شدید، شروع کنید و به زودی در ساخت بازی با Scratch حرفه ای خواهید شد!

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دانلود اسکرچ بپردازید.

دوره اسکرچ چیست؟
Scratch زبان برنامه نویسی کامپیوتری است که ساخت داستان های تعاملی، بازی ها و انیمیشن ها و به اشتراک گذاری آنلاین آنها را آسان و سرگرم کننده می کند. این دوره مقدمه ای بر علوم کامپیوتر با استفاده از زبان برنامه نویسی Scratch است که توسط MIT توسعه یافته است.

آیا اسکرچ برای مبتدیان خوب است؟
نتیجه تصویر برای دوره پایه اسکرچ
Scratch بهترین مقدمه برای برنامه نویسی برای مبتدیان و کودکان خردسال است. به زبان ساده، این یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر بلوک است که به ساده سازی کدنویسی برای مبتدیان کمک می کند. از یک روش کشیدن و رها کردن استفاده می کند که به کودکان امکان می دهد اقدامات را سریع و آسان انجام دهند

آیا اسکرچ یک زبان برنامه نویسی واقعی است؟

دوره اسکرچ مقدماتی چیست؟
Scratch فقط یک مقدمه خوب برای برنامه نویسی نیست. در نوع خود یک زبان برنامه نویسی واقعی است. زبان برنامه نویسی زبانی است که به افراد اجازه می دهد تا دستورالعمل ها را به کامپیوتر منتقل کنند.

اسکرچ دقیقاً این کار را انجام می دهد – از طریق کنار هم کشیدن توالی بلوک ها، Scratchers می توانند دستورالعمل هایی مانند “آن کاراکتر را روی صفحه حرکت دهید” یا “دو عدد را با هم جمع کنید” به رایانه ارائه دهد.
Scratch دارای ویژگی های مهم بسیاری از زبان های برنامه نویسی است، مانند حلقه ها (بلوک های تکراری) و شرطی ها (بلوک های if-then). با این ویژگی‌ها، Scratchers می‌تواند الگوریتم‌ها یا دستورالعمل‌هایی را برای تکمیل وظایف خاص ایجاد کند.

دانشمندان کامپیوتر می گویند آموزش اسکرچ یک زبان برنامه نویسی کامل تورینگ است، به این معنی که می تواند تمام عملکردهای اساسی که الگوریتم ها را تشکیل می دهند را انجام دهد.
برخی از مردم نگرانند که چون بلاک‌ها را به جای تایپ متن در Scratch به هم می‌چسبانید، این یک زبان برنامه‌نویسی واقعی نیست.

اما تایپ متن برای برنامه نویسی الزامی نیست. قبل از اواسط دهه 80، بیشتر برنامه نویسان برنامه های خود را با استفاده از سوراخ هایی روی کارت های پانچ فیزیکی می نوشتند و ذخیره می کردند. در حال حاضر، بسیاری از زبان های برنامه نویسی با متن نوشته و ذخیره می شوند، اما نه همه. برای مثال مهندسانی که از زبان برنامه نویسی Labview استفاده می کنند با اتصال گره های گرافیکی برنامه هایی را ایجاد می کنند.
اسکرچ یکی از صدها زبان برنامه نویسی در جهان است. من با کریس گاریتی، یک توسعه‌دهنده در تیم اسکرچ صحبت کردم که پروژه‌های فعلی‌اش شامل بخش جلویی وب‌سایت Scratch، ScratchJr و محلی‌سازی است. او در حرفه خود از زبان های برنامه نویسی زیادی استفاده کرده است. اخیراً او بیشتر در جاوا اسکریپت، روبی، پایتون و البته اسکرچ کار کرده است.

او با چندین زبان کار می کند، زیرا همانطور که می گوید، “زبان های مختلف چیزهای خاصی را راحت تر از دیگران می کنند.” به عنوان مثال، جاوا اسکریپت برای ساختن وب‌سایت‌ها در مرورگر وب خوب است، در حالی که برخی از زبان‌های دیگر برای برنامه‌هایی که باید قبل از اجرا زیاد بررسی شوند، مانند سیستم‌های کنترل اتومبیل، بهتر هستند.

Scratch برای ساخت بازی‌ها و انیمیشن‌ها تا حدی مفید است، زیرا به شما امکان می‌دهد تصاویر را به‌عنوان sprites جابجا کنید، نه اینکه از شما بخواهد رنگ هر پیکسل را به‌صورت جداگانه برنامه‌ریزی کنید.
گاهی اوقات، وقتی مردم می گویند Scratch یک زبان برنامه نویسی “واقعی” نیست، به این معنی است که این یک زبان برنامه نویسی حرفه ای نیست که برای ایجاد برنامه ها و نرم افزارهای حرفه ای استفاده می شود. این درست است، اما من فکر نمی‌کنم که از مشروعیت پروژه‌هایی که جوانان با آن ایجاد می‌کنند، کم کند.

 Scratch برای ایجاد پروژه هایی استفاده می کنند که بسیار واقعی هستند – آنها به علایق و هویت های دنیای واقعی خود متصل می شوند، در مورد مسائل دنیای واقعی بحث می کنند و نیازهای دنیای واقعی را برطرف می کنند. و از طریق انجمن آنلاین Scratch، آنها می توانند ساخته های خود را با مخاطبان میلیون ها کاربر فعال به اشتراک بگذارند.

تفاوت اسکرچ با پایتون

پیچیدگی و جذابیت

اول از همه: Python یک زبان برنامه نویسی بسیار پیچیده تر از استفاده از Scratch است. دوره اسکرچ مقدماتی در حالی که هر دو برای مبتدیان عالی هستند (در ادامه در این مورد توضیح خواهیم داد)، Scratch مبتنی بر بلوک است و بنابراین برای دانش‌آموزان جوان‌تر مناسب است، در حالی که پایتون برنامه‌نویسی مبتنی دوره اسکرچ مقدماتی بر متن است و مقدمه‌ای قانع‌کننده برای برنامه‌نویسی برای دانش‌آموزان متوسطه ارائه می‌کند.

برنامه های کاربردی و پتانسیل پروژه
یادگیری مبتنی بر پروژه برای دانش آموزان در هر سنی بسیار مفید است، بنابراین پتانسیل زیادی برای دوره اسکرچ مقدماتی هر دو زبان برنامه نویسی وجود دارد. کلید؟ با فرزندتان درباره اهداف و علایقش صحبت کنید.

هنگام استفاده از اسکرچ، دانش آموزان می توانند هنر و بازی های شگفت انگیزی دوره اسکرچ مقدماتی خلق کنند و می توانند یادگیری خود را با سخت افزار غنی کنند. بچه ها عاشق یادگیری ایجاد یک بازی (شخصیت) هستند و یادگیرندگان جنبشی که با پروژه های عملی درگیر هستند می توانند Scratch را با روباتیک VEX متصل کنند. Scratch همچنین دوره اسکرچ مقدماتی گزینه‌های بین‌رشته‌ای متعددی را ارائه می‌کند زیرا بچه‌ها داستان یا آهنگ خود را با استفاده از ابزارهای ساده مبتنی بر بلوک یا کشیدن و رها کردن کد می‌نویسند.

از طرف دیگر پایتون دارای پتانسیل پروژه پیچیده تر و عملاً نامحدود است. و از آنجایی که در سطح دانشگاهی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، آسمان محدودیتی برای یادگیری کودکان است.

شاید دانش‌آموز شما عاشق بازی‌های ویدیویی باشد یا شیفته پیشرفت‌های اخیر در فناوری هوش مصنوعی باشد. دوره اسکرچ مقدماتی از برنامه‌نویسی بازی‌های آرکید گرفته تا پیشرفت به یک دوره پیشرفته‌تر پایتون با الگوریتم‌های پیچیده، یادگیری ماشینی و رمزنگاری، این زبان موضوعی غنی است که منتظر کاوش است.

دانش‌آموزانی که در سنین راهنمایی هستند و نمی‌توانند برای کشف پایتون صبر کنند، ممکن است کار خوبی داشته باشند تا با یک پروژه روباتیک شروع کنند. Sphero سخت افزار بسیار خوبی ارائه می دهد تا مفاهیم پیچیده کدگذاری را کمی دقیق تر کند.

بنابراین، با دانش‌آموز خود در مورد اهدافشان صحبت کنید و برای ساختن چه چیزهایی دوره اسکرچ مقدماتی هیجان‌زده‌تر هستند، و آن‌ها را برای موفقیت با اسکرچ یا پایتون آماده خواهید کرد.

طول پروژه
در یک یادداشت مرتبط، میزان کاری که برای دیدن یک بازده مشخص انجام می‌شود بین پایتون و اسکرچ بسیار متفاوت است.

پایتون می تواند بیشتر یک “سوختن آهسته” باشد. اگر دانش‌آموز شما ذهن تحلیلی دارد و از پازل‌های منطقی یا دیدن چگونگی تکامل یک موضوع لذت می‌برد، دوره اسکرچ مقدماتی کدنویسی پایتون را دوست خواهد داشت. برای کسانی که تجربیات یادگیری بصری یا عملی بیشتری را ترجیح می دهند، در نظر داشته باشند که با چیزی ساده یا با یک افزونه سخت افزاری شروع کنند.

با Scratch، مسیر برای دیدن نتیجه بسیار سریعتر است! به علاوه، یادگیری زبان همراه با زنگ‌ها و سوت‌های فراوانی است تا بچه‌ها را درگیر و سرگرم نگه دارید.

فرزندم ابتدا کدام را باید یاد بگیرد؟
توصیه ما: اگر دانش‌آموزی در سنین ابتدایی دارید، استفاده از اسکرچ مکانی دوره اسکرچ مقدماتی عالی برای شروع است و می‌تواند مهارت‌های فکری آن‌ها را برای یادگیری برنامه‌نویسی مبتنی بر متن با پایتون در آینده تقویت کند.

اگر دانش آموز شما در سن متوسطه است، پایتون در بین زبان های برنامه نویسی شروع کننده عالی بسته به اهداف آنها است. همچنین در نظر گرفتن این نکته مفید است که تمرین یک برنامه نویس را می سازد، و برای دنبال کردن پروژه های پیشرفته تر می توان صبر کرد.

شباهت های اسکرچ و پایتون

هر دو زبان برای مبتدیان عالی هستند
بسیاری از والدین می پرسند که آیا بچه ها باید قبل از پایتون اسکرچ را یاد بگیرند، و حقیقت این است: بستگی دارد!

سن دانش آموز شما عامل اصلی تعیین کننده در اینجا خواهد بود. Scratch برای برنامه نویسان ابتدایی دبیرستان دوره اسکرچ مقدماتی و جوان تر ایده آل است. پایتون برای مبتدیان و بزرگتر از دبیرستان بهترین کار را دارد.

چرا؟ Scratch یک مقدمه کارتونی بسیار جذاب، رنگارنگ و کارتونی برای برنامه نویسی ارائه می دهد که برای بچه های کوچک عالی است. بچه‌ها عاشق تعامل با شخصیت‌های سرگرم‌کننده و استفاده از برنامه‌نویسی مبتنی بر بلوک یا ابزارهای کشیدن و رها کردن هستند که دیدن سریع نتیجه کارشان را آسان می‌کند.

از سوی دیگر، پایتون نگاهی جذاب به این موضوع ارائه می‌کند که چگونه دوره اسکرچ مقدماتی حرفه‌ای‌ها برخی از جذاب‌ترین فناوری‌ها – فکر کردن به ماشین‌های خودران، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره- را نشان می‌دهند. ارتباط با چیزهای جالب مانند آن، به علاوه امکان یک حرفه هیجان انگیز در برنامه نویسی در آینده، می تواند یک انگیزه قوی برای دانش آموزان بزرگتر باشد.

وقتی بچه‌ها گیر می‌افتند، از سادگی نسبی پایتون در مقایسه با برخی از همسالانش قدردانی می‌کنند.

منابع آنلاین فراوانی برای پشتیبانی از یادگیری هر دو زبان وجود دارد
در دنیای یادگیری مجازی، این یک خبر عالی است. کلاس‌های کدنویسی آنلاین در اسکرچ و پایتون تجربیات یادگیری دوره اسکرچ مقدماتی جذابی را ایجاد می‌کنند و مهم‌تر از آن، بچه‌ها را با مربیان خبره مرتبط می‌کند تا آنها را راهنمایی کنند.

Scratch طیف گسترده ای از آموزش ها و منابع آموزشی را ارائه می دهد که دوره اسکرچ مقدماتی دسترسی به آنها رایگان و استفاده آسان است.

کسانی که می خواهند در زبان برنامه نویسی پایتون تخصص داشته باشند، می توانند مطالب رایگان عالی را در Udemy و Codecademy برای شروع پیدا کنند، و با پیشرفت، انجمن ها و وبلاگ های آنلاین بیشتری می توانند از توسعه مهارت آنها پشتیبانی کنند.

اسکرچ و پایتون دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند که به فناوری دوره اسکرچ مقدماتی ادامه دهند
بهترین خبر از همه: هم اسکرچ و هم پایتون پتانسیل فناوری را باز می‌کنند و می‌توانند دانش‌آموزان را ترغیب به حفظ کنند.

بلوک های کد در دوره اسکرچ مقدماتی چیست؟

بلوک‌ها خطوط یا بلوک‌هایی از کد هستند که برای ایجاد یک اسکریپت به پروژه خود می‌کشید. هر دارایی می‌تواند بیش از یک اسکریپت مرتبط با خود داشته باشد و هر اسکریپت می‌تواند به تعداد مورد نیاز بلوک داشته باشد

لیست اسپریت در اسکرچ چیست؟

Sprites تصاویری هستند که روی صفحه برنامه کامپیوتری Scratch قرار دارند. هر برنامه Scratch از sprites و اسکریپت ها (دستورالعمل هایی) که آنها را کنترل می کند تشکیل شده است. اسکریپت ها طوری برنامه ریزی شده اند که اسپرایت ها را وادار به انجام کارها کنند.

نام گربه در اسکرچ چیست؟

هر شیء موجود در Scratch یک sprite نامیده می شود. اسپرایت پیش فرض یک گربه است. پس زمینه sprite Stage OR Backdrop نامیده می شود.

دوره اسکرچ مقدماتی
دوره اسکرچ مقدماتی

کارگردان: کودکان

تاریخ ایجاد شد: 2022-03-16 15:14

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =