ثبت نام
ربات چگونه ساخته می شود

ربات چگونه ساخته می شود؟

سرفصل‌های مقاله

در دهه 1980، شرکت جنرال موتورز بیش از 40 میلیارد دلار ربات چگونه ساخته می شود برای فناوری های جدید و صدها میلیون دلار برای روبات ها ربات چگونه ساخته می شود هزینه کرد. متأسفانه، شرکت تقریباً برای درک سیستم‌ها و فرآیندهایی که قرار بود روبات‌ها متحول کنند یا افرادی که قرار بود آن‌ها ربات چگونه ساخته می شود را نگهداری و راه‌اندازی کنند، هزینه نکرد.

کارخانه جنرال موتورز در همترامک، میشیگان، قرار بود ویترینی برای شرکت باشد. در عوض، تا سال 1988 این مکان محل برخی از بدترین آرمان‌شهرهای تکنولوژیک بود. ربات‌های روی خط گاهی به جای بدنه ماشین‌هایی که از آنجا عبور می‌کردند، یکدیگر را رنگ می‌کردند. ربات ها گهگاه از کنترل خارج می شدند و با ربات چگونه ساخته می شود

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله ربات به زبان ساده بپردازید.

ربات چگونه ساخته می شود؟

وسایل نقلیه عبوری برخورد می کردند. روباتی که برای نصب شیشه‌های جلو طراحی شده بود، پیدا شد که به طور سیستماتیک آنها را می‌کوبد. زمانی که یک ربات از کار افتاد، تکنسین ها نمی دانستند چگونه آن را تعمیر کنند. یک تماس عجولانه با سازنده، یک تکنسین را در هواپیمای بعدی آورد. او به ربات نگاه کرد، ربات چگونه ساخته می شود دکمه «تنظیم مجدد» را فشار داد و دستگاه بار دیگر عملیاتی شد.

ویلیام اس پرتزر

ربات چگونه ساخته می شود؟

ساخت
2 پس از طراحی، پایه، بازوها، ستون و تکیه گاه ها ساخته می شوند. پایه این ربات معمولاً صنعتی سنگین است تا از واژگونی ربات جلوگیری کند. با ریخته گری یا جوشکاری ساخته می شود و سپس ماشین کاری می شود. بسیاری از تولیدکنندگان ربات از ربات ها برای جوش دادن قطعات جدید استفاده می کنند.
مناطقی که با بقیه ربات جفت می شوند با کنترل ابعادی نزدیک ماشین کاری می شوند تا از تناسب ربات چگونه ساخته می شود و عملکرد صحیح اجزای متصل اطمینان حاصل شود. به همین ترتیب، ستون اصلی و بازوها به گونه ای ساخته شده اند که به طور دقیق در مجموعه نهایی قرار گیرند.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله رباتیک چیست بپردازید.

چگونه ربات ها ساخته می شوند؟

ربات ها با استفاده از مقدار قابل توجهی از قطعات خریداری شده مانند موتورهای الکتریکی، سیلندرهای هیدرولیک، بلبرینگ ها، سیم کشی ها، کنترلرها و سایر قطعات مهم مونتاژ می شوند. یک ربات صنعتی می تواند شامل 2000 قطعه جداگانه باشد و توسط تیم ها مونتاژ می شود. این تیم‌ها با پایه شروع می‌کنند و قطعات را در ربات جمع‌آوری می‌کنند تا زمانی که کامل و آماده آزمایش و تکمیل شود.

برای شروع فرآیند مونتاژ، روبات‌های متحرک ابتدا موتورهای کششی، باتری‌ها، محورها، چرخ‌ها و لاستیک‌ها را نصب می‌کنند. ربات چگونه ساخته می شود روبات های ثابت به این موارد نیاز ندارند. آنها برای پایداری در هنگام مونتاژ به طور موقت به کف پیچ می شوند.

ستون‌ها و بازوهای متحرک با موتورهای محرک مربوطه خود مونتاژ می‌شوند و سپس به پایه متصل می‌شوند. پایه شامل یک چرخ دنده حلقه ای است که با موتور حرکت می کند تا حرکت چرخشی را فراهم کند. باید با چرخ دنده محرک موجود در ستون جفت شود. یاتاقان های تراست وزن ستون و بازوها را روی پایه تحمل می کنند. یک مقیاس مغناطیسی یاتاقان را احاطه کرده و بازخورد موقعیت الکترونیکی را به کنترل کننده ارائه می دهد.

ارتباط دادن
3 مفصل بعدی پیوند است. مانند یک آرنج عمل می کند و بازو را به پایه متصل می کند. یک تکیه گاه تثبیت کننده کنترل موقعیتی پیوند را فراهم می کند و به آن اجازه می دهد در یک مسیر از پیش تعیین شده حرکت کند. این قطعات شامل پایه های یاتاقان هستند که شفت های محوری به ربات چگونه ساخته می شود آنها پیچ می شوند. هر یاتاقان از قبل روانکاری شده یا با خط یا اتصالات روانکاری ارائه می شود. پیوند حاوی یک سنسور موقعیت است که سیگنال موقعیت دیگری را به کنترل کننده ارائه می دهد.
بازو
4 بازو روی قسمت عمودی پیوند مونتاژ می شود. بیشترین “دسترسی” را برای ربات فراهم می کند و از مچ دست پشتیبانی می کند. بازو شامل محورهای محرکی است که مچ را کار می کند. سه موتور یا ترکیبی از موتورها و سیلندرهای هیدرولیک، یک ربات صنعتی می تواند شامل 2000 قطعه مجزا باشد و توسط تیم ها مونتاژ می شود. این تیم‌ها با پایه شروع می‌کنند و قطعات را در ربات جمع‌آوری می‌کنند تا زمانی که کامل و آماده آزمایش و تکمیل شود.
یک ربات صنعتی می تواند شامل 2000 قطعه جداگانه باشد و توسط تیم ها مونتاژ می شود. این تیم‌ها با پایه شروع می‌کنند و قطعات را در ربات جمع‌آوری می‌کنند تا زمانی که کامل و آماده آزمایش و تکمیل شود.
به محورهای محرک متصل است. از آنجایی که مفصل بازو و پیوند باید کل بار مچ را تحمل کند، این کار با یاتاقان های بزرگ و یک پین محوری انجام می شود.
مچ دست
5 مچ دست مکانیزم حیاتی ربات است. این مچ دست است که بیشتر حرکت انسان را با چرخاندن و ربات چگونه ساخته می شود چرخاندن برای قرار دادن تفنگ رنگ، جوشکار یا ابزار دیگر در موقعیت صحیح تکرار می کند. بسیاری از ربات ها همچنین دارای تجهیزات الکترونیکی حسگر بار در مچ دست هستند تا در مواقعی که انسداد برخورد کرده است،

یا زمانی که بار بیش از حد سنگین است که نمی توان با خیال راحت آن را بردارد، سیگنال می دهد. سنسورهای موقعیت اضافی و الکترونیک کنترل ابزار نیز در بازو و مچ مونتاژ می شوند.
سیم کشی به کنترلر
6 پس از اتمام مونتاژ مکانیکی، سیم کشی و لوله کشی ربات را می توان به پایان رساند. ربات چگونه ساخته می شود همه حسگرها و اجزای الکتریکی ربات موتور صنعتی باید دارای سیم برای برق و انتقال اطلاعات به کامپیوتر کنترل باشند. گاهی اوقات، فضای استفاده نشده

در بازوها و پایه، مکان مناسبی برای نصب برخی از قطعات الکترونیکی کنترل کننده فراهم می کند و ربات چگونه ساخته می شود مسیرهای سیم کشی را کوتاه می کند. سیلندرهای هیدرولیک و هوا دارای شیلنگ هایی هستند که فشار را برای کارکردن آنها حمل می کند و از سوپاپ های پایه کنترل می شود. بیشتر این سیم‌ها و شیلنگ‌ها به کابینت کنترل بازگردانده می‌شوند که برای روبات‌های متحرک، یک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =