منو
صفحه اصلی
ثبت نام
ساخت بازی با اسکرچ جونیور

آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور

سرفصل‌های مقاله

آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور ابزاری برای آشنا کردن ساخت بازی با اسکرچ جونیور کودکان از 5 سال پیش دبستانی و حتی دوره اول ابتدایی (بین 5 تا 7 سالگی) با زبان برنامه نویسی بلوک به ساخت بازی با اسکرچ جونیور شیوه ای سرگرم کننده و بازی است.

Scratch Jr اقتباسی از زبان برنامه نویسی Scratch است که در آن ساخت بازی با اسکرچ جونیور ساخت انیمیشن با اسکرچ رابط کاربری و برنامه نویسی برای ساده تر کردن آن از نو طراحی شده است. سایت ایرانیان سایبر در این موضوع مطالب بیشتری را ارائه کرده است.

و آن را با ویژگی ها و نیازهای کودکان شیرخوار تطبیق می دهد و ساخت بازی با اسکرچ جونیور مراقب است تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور که با رشد شناختی، اجتماعی و شخصی آنها مطابقت داشته باشد. و احساسی عملکرد آن بسیار شهودی است.

ساخت بازی با اسکرچ جونیور

از طریق اسکرچ جونیور، کودکان نه تنها برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرند، بلکه یاد می‌گیرند آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور که افکار خود را سازماندهی کنند، خود را بیان ساخت بازی با اسکرچ جونیور کنند، مشکلات را از طریق یک توالی منظم از دستورالعمل‌ها حل کنند،

برای ثبت نام در دوره های اسکرچ روی عکس زیر کلیک کنید.

آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور

پیکان اشاره بالا

استراتژی‌های شناختی برنامه‌ریزی، سازماندهی، تجزیه و تحلیل، نمایش و … را با استفاده از منطق ریاضی توسعه دهند. یا سواد به شیوه ای کاربردی و معنادار.نماد Scratch Jr Scrach Jr یک برنامه رایگان است که هم برای اندروید و هم برای IOS (Ipad) و برای Chromebook در دسترس است.

که به ما امکان می‌دهد از طریق برنامه‌نویسی بلوک، داستان‌ها، ساخت انیمیشن با اسکرچ داستان‌ها یا بازی‌های تعاملی خود را بسازیم که خودمان می‌توانیم در آن قهرمان باشیم.استفاده از Scratch Jr واقعاً آسان است .

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور بپردازید.

و کودکان استفاده از آن را به طور طبیعی ساخت بازی با اسکرچ جونیور و تقریباً بدون کمک یاد می گیرند. آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور همانطور که آنها در استفاده از آن عمیق تر می شوند، حمایت ما بیش از هر چیز ضروری است.

تا آنها عناصر اصلی برنامه نویسی مانند انتزاع، تجزیه، الگوریتم و … را درک کرده و درونی کنند تا پیچیدگی یک مسئله یا الگوهایی آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور که تکرار می شوند را تشخیص دهند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور

برای ساختار دادن به تفکر شما و تسهیل حل مسئله.این برنامه دارای یک گالری از شخصیت های از پیش تعیین شده (اشیاء) (حیوانات، افراد، اشیا، گیاهان، وسایل نقلیه،…) و فضاهایی (پس زمینه) است که داستان ها می توانند در آن اتفاق بیفتند.

(شهر، حومه شهر، ساحل، اقیانوس، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور کودکان می توانند اشیا را با حرکت در جهت های مختلف، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور دویدن، ناپدید شدن، ساخت بازی با اسکرچ جونیور صحبت کردن و… زنده کنند،

برای رسیدن به این هدف، باید بلوک های برنامه نویسی گرافیکی مناسب را به ترتیب با توجه به عملی که می خواهند انجام دهند، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور اضافه کنند.

ساخت انیمیشن با اسکرچ

این برنامه همچنین امکان ویرایش اشیاء و پس‌زمینه‌ها را با ویرایشگر خود که در برنامه موجود است ساخت انیمیشن با اسکرچ را ارائه می‌دهد.یکی از جالب‌ترین جنبه‌ها که امکانات زیادی را ارائه می‌کند و کوچک‌ترها را هیجان‌زده می‌کند،

این است که آنها می‌توانند شخصیت‌ها، صداها، صداها و حتی خود قهرمان داستان‌هایشان باشند.این “ساخت بازی با اسکرچ جونیور” یک برنامه کاربردی است که به رشد خلاقیت کمک می کند، به تخیل کودکان کمک می کند.

فرآیندی که به ما امکان می دهد با استفاده از دنباله ها، مسائل را در دنیای اطراف خود فرموله یا حل کنیم. تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور دستورالعمل‌ها (الگوریتم‌ها) برای رسیدن به راه‌حل، شامل سازمان‌دهی اطلاعات، تجزیه و تحلیل و پیاده‌سازی راه‌حل‌های مختلف است.

تا رسیدن ساخت بازی با اسکرچ جونیور به مؤثرترین و کارآمدترین گام‌ها و منابع است. بنابراین، فرصتی را برای ایجاد روش های جدید تفکر و ابراز وجود فراهم می کند.توضیح کاربرد در زمینه آموزشی زبان برنامه نویسی زبانی است که به طور فزاینده ای برای کار در کلاس های ما ضروری است.

درست مانند زبان های ریاضی، بدن، و پلاستیک، زیرا به ساختار فکری کمک می کند، آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور که در حل مسئله ضروری است.Scratch Jr برای استفاده از آن نیازی به ثبت نام ندارد،

کافی است آن را در دستگاه تلفن همراه یا Chromebook خود دانلود کنید. تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور اگر این اولین تماس ما با Scratch Jr است، اولین کاری که باید انجام دهیم این است.

که با آن آشنا شویم و برای این کار باید آموزش هایی ساخت بازی با اسکرچ جونیور را که خود برنامه شامل راهنمای رابط کاربری و راهنمای ویرایشگر و همچنین بلوک است ساخت انیمیشن با اسکرچ مرور کنیم.

راهنمای برنامه نویسی پس از ورود به برنامه، این صفحه باز می شود:صفحه شروع.زبان را انتخاب کنید.در چرخ تنظیمات ما زبان را انتخاب می کنیم زیرا Scratch Jr به بسیاری از زبان ها ترجمه شده است.

در مرحله بعد باید روی کتاب کلیک ساخت بازی با اسکرچ جونیور کنیم، از اینجا می توانیم به چهار بخش دسترسی داشته باشیم که به ما امکان می دهد کمی بیشتر در مورد این برنامه بدانیم:درباره Scratch Jr برای دسترسی به اطلاعاتی که ممکن است در مورد این ابزار مورد علاقه ما باشد.

راهنمای رابط برای آشنایی با هر یک از عناصر تشکیل دهنده و مفید بودن آنها،راهنمای ویرایشگر رنگ برای یادگیری نحوه تغییر اشیاء و پس‌زمینه برنامه.راهنمای بلوک هر یک از بلوک های برنامه نویسی است

که می توانیم از آنها برای ایجاد حیات یا حرکت به اشیا استفاده کنیم. آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور راهنماها بسیار بصری و آسان برای استفاده ساخت بازی با اسکرچ جونیور هستند، هر یک از آیکون هایی که لیست شده اند.

که با کلیک بر روی هر کدام اطلاعاتی در مورد اینکه هر کدام از این آیکون ها چیست ساخت انیمیشن با اسکرچ و با هر کدام از آنها چه کاری می توان انجام داد ارائه می شود، این اطلاعات در سمت چپ اپلیکیشن ظاهر می شود.

راهنمای بلوک به ما اجازه می دهد تا عملکرد هر یک از آنها را بدانیم، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور خواهیم دید که آنها بر اساس رنگ ها و عملکردها گروه بندی می شوند:زرد – رویدادها: برای شروع کد استفاده می شوند.آبی – حرکت:

به کاراکترها اجازه می دهد حرکت داشته باشند.صورتی – ظاهر: از آنها برای تغییر ظاهر شخصیت ها یا ارسال پیام های گفتگو استفاده می شود.سبز – صدا: به ما امکان می دهد صدا یا صدای ساخت بازی با اسکرچ جونیور خود را اضافه کنیم.نارنجی- کنترل: برای ایجاد حلقه ها یا لحظات انتظار بین بلوک ها.

قرمز – تکمیل: برای توقف اجرای یک کد.راهنمای بلوک زرد: رویدادها.راهنمای بلوک زرد: آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور رویدادها.راهنمای بلوک های آبی: حرکت.راهنمای بلوک های آبی: حرکت.اگر قبلاً از یک برنامه برنامه نویسی بلاک استفاده نکرده اید،

دیدن این بخش کافی نخواهد بود، ساخت بازی با اسکرچ جونیور باگ ما را گاز می گیرد و ما خودمان را شروع می کنیم تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور تا با هر یک از این بلوک ها آزمایش کنیم تا امکانات آنها را ببینیم.

ما یک پروژه جدید باز می کنیم، یک پس زمینه، یک شی اضافه می کنیم و هر یک از بلوک ها را به ترتیبی که اشیاء ما شروع به حرکت می کنند قرار می دهیم (درگ می کنیم).

ترفندهایی که هنگام استفاده از Scratch Jr در کلاس های درس به ما کمک می کند:به طور پیش فرض بچه گربه Scratch همیشه به عنوان یک شی ظاهر می شود، برای از بین بردن آن فقط باید آن را فشار داده و روی X کلیک کنید،

ما باید همین کار را با اشیایی که در پروژه خود گنجانده ایم و ساخت انیمیشن با اسکرچ نمی خواهیم انجام دهیم.همانطور که ما ساخت بازی با اسکرچ جونیور اشیاء را اضافه می کنیم، یکی از مواردی است که انتخاب کرده ایم .

اگر اشتباه کرده‌ایم و برنامه‌نویسی دیگری را در یک شی قرار داده‌ایم تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور یا می‌خواهیم دو شیء یکسان را برنامه‌نویسی کنیم، فقط باید بلوک‌ها را فشرده نگه داریم و آنها را به سمت شی مورد نظر خود بکشیم.

برای اینکه کوچولوها راحت‌تر اشیا را در پس‌زمینه قرار دهند آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور و بدانند چند قدم باید راه بروند، بالا بروند، پایین بروند کنید.برنامه نویسی را به شی درست می کشیم.اگر ساخت بازی با اسکرچ جونیور در وسط برنامه‌نویسی بخواهیم بررسی کنیم که شی چه کاری انجام می‌دهد.

نباید فراموش کنیم که روی نماد فلش کوچکی که در بالای رابط کنار پرچم ظاهر می‌شود کلیک کنیم تا اشیا به موقعیت شروع بازگردند.در گالری اشیا تعدادی کاراکتر بدون چهره وجود دارد،

این اشیا برای قرار دادن صورت ما آماده شده اند که فقط باید شی ساخت بازی با اسکرچ جونیور را انتخاب کنید، روی ویرایشگر رنگ، روی آیکون دوربین، روی چهره شخصیت کلیک کنید و باز می شود دوربین دستگاه ما تا بتوانیم از خودمان عکس بگیریم و شخصیت خود را بسازیم.

Scratch Jr به ما این امکان را نمی دهد که اشیا یا پس زمینه هایی را که در گالری تصاویر دستگاه خود ذخیره کرده ایم قرار دهیم، اما می توانیم با انجام یک ترفند کوچک بتوانیم از اشیاء یا پس زمینه های مورد نظر خود استفاده کنیم.

ما باید ویرایشگر رنگ را باز کنیم، گزینه شکل (دایره، مثلث، مربع) را انتخاب کنیم که به بهترین وجه با شی آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور یا پس ساخت بازی با اسکرچ جونیور زمینه ای که می خواهیم در پروژه خود وارد کنیم، مناسب است. اگر پس زمینه باشد، مربع را در محل کار انتخاب می کنیم.

یک مربع می کشیم، روی آیکون دوربین کلیک می کنیم، ساخت انیمیشن با اسکرچ سپس داخل مربعی که کشیده ایم، دوربین دستگاه ما برای عکس گرفتن باز می شود و به این ترتیب ما می تواند اشیاء یا پس زمینه های خارجی را در Scratch Jr ترکیب کند.

Scratch Jr به ما این امکان را می دهد که پروژه ها را بین ساخت بازی با اسکرچ جونیور کاربران از طریق ایمیل به اشتراک بگذاریم، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور برای این کار باید پروژه ای را که می خواهیم.

به اشتراک بگذاریم باز کنیم، روی نماد زرد رنگی که در گوشه سمت چپ بالا ظاهر می شود کلیک کرده و ساخت انیمیشن با اسکرچ سپس “اشتراک گذاری از طریق ایمیل” را انتخاب کنید.

logo scratch jr

ایمیل را وارد کنید و ما یک فایل “sjr” ارسال می کند. پس از دریافت ایمیل، باید گزینه «کپی در اسکرچ جونیور» را انتخاب کنیم. و در پروژه های برنامه ما گنجانده می شود.در کلاس از 3 سالگی به زبان برنامه نویسی نزدیک می شویم،

کودکان را با مفهوم الگوریتم آشنا می کنیم، آزمایش می کنیم.با بدن خود آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور دنباله ای از دستورالعمل های مرتب شده (الگوریتم ها) که به آنها اجازه می دهد ساخت بازی با اسکرچ جونیور یک کار را حل کنند،

مانند حلقه ها، رویدادها، شرطی ها و … نزدیک می شوند. بنابراین گام به گام به لحظه شروع زبان برنامه نویسی بلوک با Scratch Jr می رسیم.در کلاس درس ما در گوشه ها کار می کنیم و در عرض 5 سال گوشه برنامه نویسی را ایجاد کردیم.

که در آن یک تبلت با Scratch Jr نصب شده است، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور آنها ساخت بازی با اسکرچ جونیور به صورت جفت می آیند. گوشه همچنین دارای تعدادی کارت با پیکتوگرام های دستورالعمل است.

که تعداد صحنه های مورد استفاده در پروژه، تعداد پس زمینه ها و شخصیت ها، ساخت انیمیشن با اسکرچ بلوک های مورد استفاده با رنگ و… را نشان می دهد.

و آنها داستان خود را در حین برنامه نویسی با پیروی از آن دستورالعمل ها اختراع می کنند. تعداد صحنه‌ها، شخصیت‌ها، پیچیدگی بلوک‌های انتخاب‌شده با رشد و تعمیق دانش و استفاده از برنامه افزایش می‌یابد.

هنگامی که آنها با ساخت بازی با اسکرچ جونیور کارت ها تسلط پیدا کردند، چالش هایی به آنها داده می شود، به عنوان مثال، “شما باید خرچنگی را برنامه ریزی کنید که با حرکت به چپ و راست، در نیمه راه پرش حرکت می کند و با پنهان شدن در صخره ناپدید می شود.

” به آنها گفته نمی شود از کدام بلوک ها استفاده کنند، اما آنها هستند که باید تصمیم بگیرند آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور که از کدام بلوک ها ساخت بازی با اسکرچ جونیور برای حل چالش های مختلف استفاده کنند.و هنگامی که آنها بر برنامه تسلط یافتند،

آنها را آزاد می گذاریم تا یک داستان، یک داستان یا یک بازی را بر اساس آنچه در کلاس درس کار می کنیم، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور برنامه ریزی کنند. همه این کارها توسط معلم و حتی خود همکلاسی ها نظارت می شود که در صورت بروز تردید یا مشکل راهنمایی می کنند.

در گوشه برنامه‌نویسی، کارت‌های آموزشی با پیکتوگرام‌ها، چالش‌ها اضافه می‌شوند، ساخت انیمیشن با اسکرچ ما هرگز هیچ منبعی را حذف نمی‌کنیم، اگرچه از قبل در حال برنامه‌نویسی داستان‌ها یا بازی‌ها هستیم تا هر جفت از کودکان هنگام ورود به گوشه بتوانند

موادی را انتخاب کنند که مناسب‌تر است. امکانات یا علایق آنهاروش شناسی و آموزشی کاربردیScratch Jr برای استفاده از روش های فعال مانند کار در ساخت بازی با اسکرچ جونیور گوشه یا آموزش مبتنی بر پروژه (PBL) عالی است.

برای معلم می تواند راهی برای ارائه پروژه ای باشد که قرار است انجام شود و انگیزه و علاقه دانش آموزان را برای بررسی آن پروژه بیدار کند. برای دانش‌آموز می‌تواند محصول یک پروژه باشد،

باید یک داستان یا یک بازی درباره همه چیزهایی که در ساخت بازی با اسکرچ جونیور طول آن یاد گرفته‌اند شرح دهد، این به ما امکان می‌دهد بررسی کنیم که تا چه اندازه همه چیزهایی را که در طول پروژه به آن پرداخته‌اند،

زیرا آنها باید استراتژی‌های تفکر و یادگیری مانند به خاطر سپردن، به کار بردن، تجزیه و تحلیل، کلامی کردن، اجرای آنچه آموخته‌اند را تا زمانی که داستان یا بازی خود را خلق کرده و اختراع کنند، به کار ببرند. .از طریق Scratch Jr، ما کار مشارکتی را تشویق می‌کنیم،

زیرا داستان‌ها را می‌توان اختراع کرد و در گروه‌های کوچکی که روی ساخت بازی با اسکرچ جونیور همان داستان روی یک تبلت کار می‌کنند، ایجاد کرد. اما امکان ایجاد یک پروژه مشارکتی با چندین تبلت نیز وجود دارد که در آن حرکات یا تصاویر چندین صفحه را در بر می گیرند.

می توانید حرکات شخصیت ها را به گونه ای متزلزل کنید که به نظر می رسد بین تبلت ها حرکت می کنند.نه تنها به ما این امکان را می دهد که با بلوک ها به زبان برنامه نویسی نزدیک شویم،

و به توسعه آموزش ساخت بازی با اسکرچ جونیور صلاحیت دیجیتال کمک می کند، بلکه به توسعه صلاحیت زبانی (اختراع داستان، نوشتن آن، دیالوگ های شخصیت ها، بیان اعمالی که آنها انجام می دهند کمک می کند.

انجام دادن،…)، ساخت بازی با اسکرچ جونیور صلاحیت منطقی-ریاضی (توالی اعمال، شمارش هنگام قرار دادن یا جابجایی اشیاء در شبکه، مفاهیم فضایی،…).

استقلال و صلاحیت ابتکار شخصی (توسعه ابتکار در حل مسئله، رعایت قوانین، خودکنترلی، بازی مشترک، احترام به نوبت عمل،…)، یادگیری شایستگی (پرسیدن، مشاهده، دستکاری،…) و بسته به موضوع داستان یا بازی ساخته شده،

فرهنگی و هنری شایستگی، صلاحیت اجتماعی و مدنی نیز می تواند روی صلاحیت تعامل با دنیای فیزیکی ساخت بازی با اسکرچ جونیور کار کند.ارزیابی شخصی اگرچه ممکن است به نظر برسد که شروع برنامه نویسی توسط بلوک ها در کودکان پیچیده است، اما با Scrach Jr کاملا برعکس است.

زیرا این یک برنامه کاربردی بسیار بصری، بصری و با استفاده آسان است ساخت انیمیشن با اسکرچ که برای دانش آموزانی طراحی شده است که به زبان نوشتاری دسترسی ندارند. یا کسانی که در حال یادگیری با آن هستند.

کاربردی، بازیگوش و سرگرم کننده آموزش عصبی کشف کرده است که فرآیندهای شناختی و عاطفی یک دوجمله ای عصبی هستند، کودکان را از طریق ایجاد موقعیت های جدید هیجان انگیز می کند،

ارتباطات عصبی ایجاد می کند که با آن می توانند یادگیری خود را تثبیت کنند و به نوبه خود آسان تر یاد بگیرند و یادگیری را از طریق تجربیات ساخت بازی با اسکرچ جونیور حفظ کنند.

کنجکاوی، اسکرچ جونیور به خودی خود کنجکاو است.اگر مایلیم برنامه نویسی را به بخشی از کار روزانه خود در کلاس درس تبدیل کنیم.

این پست می‌تواند برای جمع‌آوری ایده‌ها و آماده‌سازی آنها برای برداشتن قدم بعدی با اسکرچ بسیار مفید باشد.اسکرچ جونیور چیست؟Scratch J.r یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که کودکان 5 تا 7 ساله با آن می توانند کاراکترهای خود را ویرایش کنند،

صداهای ضبط شده توسط خودشان را اضافه کنند و حتی چهره خود را روی آنها بگذارند و سپس با برنامه نویسی آنها را زنده کنند. با استفاده از بلوک های برنامه نویسی همه اینها برای ساختن ساخت بازی با اسکرچ جونیور داستان ها، انیمیشن ها و بازی های بسیار ساده است.

نحوه ساخت بازی با اسکرچ جونیور

چالش های اسکرچ نوجوانان همانطور که قبلاً گفتیم، با Scratch Jr می توانید داستان بسازید، شخصیت ها را متحرک ساخت بازی با اسکرچ جونیور سازید و بازی های بسیار ساده ای انجام دهید.

در این پست چند چالش را به شما نشان می دهیم که می توانید آن ها را مطابق میل خود وفق دهید.1. بلوک های برنامه نویسی درک اینکه هر بلوک برنامه نویسی برای چیست، اولین گام برای ایجاد پروژه های دقیق تر است، اما این بدان معنا نیست که نباید از یک فعالیت سرگرم کننده دست بکشد.

یک راه جایگزین برای شروع کشف برنامه، استفاده از کارت هایی با تصاویر هر بلوک برنامه نویسی است. یک فعالیت بسیار سرگرم کننده که کودکان دوست دارند این است که کارت ها را در اطراف خانه یا کلاس پنهان کرده و برای یافتن آنها جستجو را شروع کنند.

می توان آن را به طرق مختلف بازی کرد، اما هدف اصلی شروع گفتگو برای کشف چیزهایی در مورد بلوک ها است:می‌توانیم آن‌ها ساخت بازی با اسکرچ جونیور را بر اساس رنگ‌ها تقسیم کنیم و در مورد ویژگی‌های مشترک هر گروه فکر کنیم.

بلوک ها را بر اساس شکلشان تقسیم کنید (اگر در ابتدا، انتها یا وسط قرار گیرند) تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور می‌توانیم بچه‌ها را مجبور کنیم بلوکی را انتخاب کنند که توجه آن‌ها را جلب کرده است و در نظر بگیرند که برای تفسیر نقاشی چیست.

اینها چند نمونه هستند، اما با پیشرفت ساخت بازی با اسکرچ جونیور فعالیت و ساخت انیمیشن با اسکرچ مشارکت بچه ها، سؤالات خود به خود ظاهر می شوند.2. آیا می توانم ماشینم را از شهر عبور دهم؟

هنگامی که کودکان اولین تماس خود را با بلوک های برنامه نویسی داشتند، می توانیم با چالش های بسیار ساده Scratch Junior شروع کنیم.

این چالش شامل جابجایی یک کاراکتر یا شی با انتخاب آزاد به انتهای صفحه است. می‌توانیم از یک ماشین در یک شهر استفاده کنیم یا موشکی را به فضا بفرستیم و حتی از یک اژدها بخواهیم یک شوالیه را در جنگل دنبال کند.

با این چالش، بچه ها می بینند که چگونه یک دنباله از بلوک ها را شروع کنند و آن را به پایان ساخت بازی با اسکرچ جونیور برسانند، به چند مرحله برای رسیدن به مقصد نیاز دارند (با کمک شبکه می توانیم آن را بشماریم)، ​​و همچنین بلوک های جهت.

و اگر تخیل خود را به دیگران بسپارید و داستانی را اختراع کنید تا آنها را در موقعیتی قرار دهید، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور پروژه های بسیار جالبی می توانند بیرون بیایند.3. آیا می توانم شخصیت خود را ساخت بازی با اسکرچ جونیور به رقص درآورم؟

چالش دیگری که می توانیم انجام دهیم این است که یک رقص رقص برای شخصیت هایمان ایجاد کنیم. در این فعالیت، کوچولوها می توانند با ضبط صداها و صداها با بلوک میکروفون، علاوه بر صدایی که به طور پیش فرض در برنامه می آید، خلاقیت خود را به جریان بیاندازند.

با این چالش، آنها شروع به اضافه کردن بیش از یک شخصیت به صحنه، ایجاد حلقه های بی پایان و آزمایش راه های مختلف برای شروع توالی بلوک خواهند کرد. در این حالت زمانی که شخصیت ها با یکدیگر برخورد می کنند،

سایر مراحل رقص ساخت بازی با اسکرچ جونیور فعال می شوند.4. چه کسی اول به خط پایان می رسد؟با چالش چهارمی که پیشنهاد می کنیم، بچه ها می توانند آزمایش کنند که وقتی از بلوک با سرعت های مختلف در مسابقه استفاده می کنیم چه اتفاقی می افتد.

علاوه بر سرعت‌های مختلف، می‌توانیم تعداد گام‌های تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور بیشتر یا کمتری را اضافه کنیم و از بچه‌ها بخواهیم فکر کنند که کدام شخصیت به خط پایان می‌رسد، کدام یک نیمه راه می‌ماند یا کدام یک سریع‌تر می‌رود.

5. جنگل طلسم شده چالش بعدی این است که از تخیل خود استفاده کنید ساخت انیمیشن با اسکرچ و یک جنگل مسحور ایجاد کنید ساخت بازی با اسکرچ جونیور که در آن هر شخصیت با فشار دادن یک عمل انجام می دهد.

6. روز و شب با چالش های زیر، آنها قادر خواهند بود یاد بگیرند که از یک صحنه به صحنه دیگر حرکت کنند، ابزاری بسیار مفید در هنگام ایجاد داستان های خود. در این مورد، چالش این است که خورشید غروب کند و ماه ظاهر شود.

 یک عمل را دوباره بسازید و حدس بزنید هنگامی که با بلوک های برنامه نویسی و نحوه عملکرد اپلیکیشن به کمک چالش ها آشنا شدیم، می توانیم آموخته های ساخت بازی با اسکرچ جونیور خود را با یک بازی بسیار ساده و سرگرم کننده به آزمون بگذاریم.

بازی شامل بازسازی یک عمل یا موقعیت با اسکرچ جونیور و در مورد یک گروه بزرگتر، وادار کردن ساخت بازی با اسکرچ جونیور دیگران به حدس زدن آن است.

برای این کار می‌توانیم کارت‌هایی با موقعیت‌های مختلف درست کنیم و آن‌ها را در یک گلدان قرار دهیم تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور تا بچه‌ها به‌طور تصادفی یکی را انتخاب کنند و با اسکرچ جونیور دوباره بسازند.

8. تاریخ را مرتب کنید یکی دیگر ساخت انیمیشن با اسکرچ از منابع بسیار سرگرم کننده این است که به یک داستان فکر کنید و آن را به یک صحنه تقسیم کنید.

مجموعه ای از 17 ویدیو که 7 درس را برای استفاده با کودکان 5 تا 7 ساله ارائه می دهد: 1) بلوک های حرکتی و دکمه بازیابی، 2) پس زمینه و شروع با بلوک پرچم سبز، 3) کاراکترهای جدید و بلوک شروع در.

حرکت گربه برای ضربه زدن به توپ گلف شبیه سازی شده است، ساخت انیمیشن با اسکرچ این برنامه در تمام سناریوها انجام می شود. توپ روی صحنه ساخت بازی با اسکرچ جونیور حرکت می کند.

و شبیه سازی می کند که به مرحله بعدی پاس می دهد، سکانس ها ساخت انیمیشن با اسکرچ همزمان با هم ترکیب می شوند تا به واقع گرایی بیشتری در حرکت دست پیدا کنند.

آیا می توانید بازی خود را در اسکرچ بسازید؟

با توجه به همه اینها، Scratch یک پلتفرم برای ساخت بازی است، اما همچنین ابزاری برای بچه ها است تا ایده ها را با کد زنده کنند. مهمتر از آن، این یکی از محبوب ترین برنامه نویسی بصری یا "کد نویسی مبتنی بر بلوک" در دسترس است و یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان است.

آیا ScratchJr کدگذاری شده است؟

ScratchJr به عنوان یک برنامه رایگان در دسترس است. کدنویسی سواد جدید است! با ScratchJr، کودکان خردسال (5 تا 7 سال) می توانند داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. در این فرآیند، آنها یاد می گیرند که مسائل را حل کنند، پروژه ها را طراحی کنند و خود را خلاقانه در رایانه بیان کنند.

با اسکرچ جونیور چه کاری می توانید انجام دهید؟

ScratchJr یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است که به کودکان خردسال (سنین 5 تا 7 سال) امکان می دهد داستان ها و بازی های تعاملی خود را بسازند. بچه‌ها بلوک‌های برنامه‌نویسی گرافیکی را به هم می‌چسبند تا شخصیت‌ها را وادار به حرکت، پرش، رقص و آواز کنند.

ساخت بازی با اسکرچ جونیور
ساخت بازی با اسکرچ جونیور

کارگردان: کودکان

تاریخ ایجاد شد: 2022-06-26 19:52

امتیازدهی ویرایشگر:
5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =