منو
صفحه اصلی
ثبت نام
سایت آموزش برنامه نویسی کودکان

بهترین سایت آموزش برنامه نویسی کودکان

سرفصل‌های مقاله

صفحه اصلی 10 بهترین سایت سایت آموزش برنامه نویسی کودکان و برنامه رایگان برای آموزش کدنویسی برای کودکان 10 سایت و برنامه رایگان سایت آموزش برنامه نویسی کودکان برتر برای آموزش کدنویسی برای کودکان 10 برتر با انفورماتیک-انفورماتیک در مورد 10 سایت و سایت آموزش برنامه نویسی کودکان برنامه رایگان برنامه نویسی برای کودکان تا 15 سال پیش یادگیری زبان برنامه نویسی در خانه کار آسانی نبود، اما امروزه با افزایش تولید سایت آموزش برنامه نویسی کودکان نرم افزار و رقابت روزافزون فناوری بین کشورهای جهان،

پیشنهاد می کنیم مقاله برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

اهمیت آموزش کدنویسی افزایش یافته و شروع به کار کرده است. به عنوان یک درس در مدارس داده می شود و وب سایت ها و پلتفرم های کاربردی زیادی ایجاد شده است.بنابراین حتی کودکان پیش دبستانی ما نیز مهارت های کدنویسی را کسب کرده اند که سایت آموزش برنامه نویسی کودکان در آینده اساس یادگیری زبان برنامه نویسی خواهد بود.

در این مقاله، محبوب‌ترین سایت‌ها، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های کدنویسی رایگان را گرد هم آورده‌ایم که کودکان و نوجوانان ما می‌توانند با ارائه یک مقدمه سرگرم‌کننده به دنیای نرم‌افزار، به راحتی زبان‌های برنامه‌نویسی را بیاموزند.

البته ده‌ها پلتفرم وجود دارند که این آموزش کدنویسی را هدف سایت آموزش برنامه نویسی کودکان قرار می‌دهند، اما ما ۱۰ مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رایگان را فهرست کرده‌ایم، همچنین ۱۵ مورد از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها را به عنوان جایزه ارائه کرده‌ایم.

سایت آموزش برنامه نویسی کودکان

قبل از اینکه به لیست خود برویم، مفاهیم کدنویسی و الگوریتم چیست، کدنویسی چگونه انجام می شود، کدنویسی چه کسی است، کدنویسی چه مزایایی دارد، چرا باید کدنویسی را یاد بگیرم، آیا یادگیری کدنویسی دشوار است؟ می توانید پاسخ سوالاتی مانند کدنویسی چیست، چگونه آن را انجام دهیم و فواید آن چیست؟ مقاله ما را بررسی کنید.

در اینجا 10 بهترین پلت فرم آموزش کدنویسی وجود دارد که به سایت آموزش برنامه نویسی کودکان معلمان فناوری اطلاعات ما در درس هایشان کمک می کند، جایی که کودکان و جوانان ما می توانند کدنویسی را به روشی آسان و سرگرم کننده و پاداش +15 یاد بگیرند.

خراش
Scratch که توسط MIT Media Lab توسعه یافته است، از سال 2003 خدمات رایگان ارائه می کند و یک پلت فرم آموزشی کدنویسی با استفاده آسان است که هدف آن درک منطق کدنویسی برای گروه سنی 5 تا 16 سال است.

با Scratch می توانید انیمیشن های فوق العاده ای طراحی کنید، بازی رویایی خود را توسعه دهید و با کشیدن و انداختن بلوک های رنگی به شکل پازل بدون نوشتن هیچ خط کد، کارتون های تاثیرگذاری بسازید.

پیشنهاد می کنیم مقاله کلاس های برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

در صورت تمایل می توانید اسکرچ را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و به صورت سایت آموزش برنامه نویسی کودکان آفلاین از آن استفاده کنید یا می توانید در سایت خودش مشترک شوید و به صورت آنلاین از آن استفاده کنید یا از طریق اپلیکیشن آن را در گوشی خود دانلود کنید و کد آن را دریافت کنید.

برای دانلود اسکرچ و دریافت اطلاعات دقیق می توانید روی لینک زیر کلیک کنید. (زبان ترکی)

خراش 2- Code.org
کد-ارگ-کد-آموزش
code.org
“هر کودک در هر مدرسه باید فرصت یادگیری علوم کامپیوتر را داشته باشد.” شما می توانید منطق کدنویسی را از سطح پایه با Code.org درک کنید، که یک پلتفرم رایگان است که با شعار عمل می کند.

Code.org که دارای برنامه های دوره جداگانه برای سنین 4-11، سنین 10-16 و سنین 14-18+ است، توسط بیل گیتس مایکروسافت و مارک زاکربرگ از فیس بوک نیز پشتیبانی می شود.

با Code.org، درس های زیادی از بسیار ساده تا دشوار و همچنین فعالیت های غیر رایانه ای سایت آموزش برنامه نویسی کودکان سفارش داده شده است. با Code.org می توانید خود را در زمینه کدنویسی به روشی آسان و سرگرم کننده ارتقا دهید.

برای ورود به سایت و شروع کلاس ها روی لینک زیر کلیک کنید. (زبان ترکی)

code.org

 آزمایشگاه سایت آموزش برنامه نویسی کودکان

آموزش کد-بازی-آزمایشگاه-رمزگذاری
آزمایشگاه بازی کد
Code Game Lab یک برنامه برنامه نویسی بازی است که توسط مایکروسافت در سال 2009 برای کودکان و بزرگسالانی که مهارت های کدنویسی و طراحی ندارند توسعه یافته است. شما می توانید با استفاده از یک زبان برنامه نویسی بصری ساده با KodiGame بازی هایی سایت آموزش برنامه نویسی کودکان را برای رایانه شخصی و XBOX توسعه دهید که فقط بر روی رایانه های دارای سیستم عامل ویندوز به صورت رایگان قابل نصب است.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید.

برای دانلود این برنامه که برای بهبود خلاقیت، مهارت حل مسئله و داستان سرایی شما عالی است، از لینک زیر روی دکمه «GetKodu» کلیک کنید. (زبان انگلیسی)

آزمایشگاه بازی کد

4- آکادمی کد
codeacademy-code-training
کد آکادمی
در حال حاضر آموزش کدنویسی را به کودکان و بزرگسالان با پوشش زبان هایی مانند HTML، CSS، JQuery، PHP، Ruby، JavaScript و Python از ابتدایی ترین سطح تا بیش از 24 میلیون کاربر ارائه می دهد.

برای عضویت رایگان در سایت codeacademy کافی است یک اکانت گوگل یا فیس بوک داشته باشید که امکان ارائه آموزش کد نویسی را نیز برای مربیان فراهم می کند.

می توانید آن را از لینک های زیر برای دستگاه های id و iOS دانلود کنید.

Lightbot: Code Hour (برای اندروید)

Lightbot: Code Hour (برای iOS)

6- تینکر

تینکر
Tynker با ارائه همه چیز مورد نیاز برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتری به سایت آموزش برنامه نویسی کودکان روشی سرگرم کننده، خلاقیت بیش از 60 میلیون کودک را تقویت می کند و به هزاران مدرسه و مربی در سراسر جهان خدمات می دهد.

با Tynker که هدف آن آموزش زبان‌های جاوا اسکریپت، سوئیفت و پایتون است، می‌توانید در دوره‌های مبتنی بر بلوک و متن به صورت رایگان شرکت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله فیلم برنامه نویسی کودکان را مشاهده کنید. تینکر 7- بازی های بلوکی آموزش کدگذاری بلوکی
بلوکی برای کودکان بدون تجربه قبلی در برنامه نویسی کامپیوتر طراحی شده است.با تکمیل سطوح موجود در اپلیکیشن که شامل یک سری بازی آموزشی است که کدنویسی را به روشی ساده و سرگرم کننده آموزش می دهد، شما آماده استفاده از زبان های مبتنی بر متن خواهید بود.

از لینک زیر و از طریق EBA می توانید به اپلیکیشن کاملا رایگان و قابل استفاده آفلاین سایت آموزش برنامه نویسی کودکان دسترسی پیدا کنید. (همچنین می توانید مهارت های کدنویسی خود را با برنامه هایی مانند Cody، Mobile Code و Planet Explorer از طریق EBA بهبود بخشید.)

بلوکی

8- محاسبه کنید!
compute-it-code-train
آن را محاسبه کنید
بر خلاف برنامه های کاربردی دیگر، Compute یک بازی است که به روشی متفاوت با کدنویسی سر و کار دارد. تمرکز این بازی بر روی کد خوانی است.بنابراین پس از تکمیل آن، شما در نحوه خواندن برخی از کدها توسط کامپیوتر مهارت خواهید داشت. اشتباهات کمتری چون می دانید چگونه کدنویسی کنید.

آن را محاسبه کنید که با شعار “ماجراجویی ترین ساعت کد” عمل می کند، به کودکان می آموزد که علوم کامپیوتر و کدنویسی را به گونه ای یاد بگیرند که با آن سرگرم شوند. شما می توانید از پلتفرم Allcancode استفاده کنید که به 30 زبان از جمله ترکی ترجمه سایت آموزش برنامه نویسی کودکان شده است و خدمات رایگان ارائه می دهد، چه به صورت آنلاین از طریق وب سایت خود یا با دانلود آن به عنوان یک برنامه برای دستگاه های Android و IOS خود.

برای رفتن به سایت Codeacademy و عضویت سایت آموزش برنامه نویسی کودکان رایگان و یادگیری کد نویسی با بازی اینجا کلیک کنید. (زبان انگلیسی) با LightBot Code Hour، بازی توسعه یافته برای اندروید و iOS، کودکان می توانند با انجام بازی های سبک پازل مهارت های برنامه نویسی را کسب کنند. یکی از مزیت های بازی که نسخه های رایگان و پولی دارد این است که سخت ترین قسمت کدنویسی یعنی مسئله عملکرد را به بهترین نحو انجام می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 10 =