ثبت نام

عادت های برنامه نویسان

سرفصل‌های مقاله

ایرانیان سایبر در این مقاله به بررسی عادت های برنامه نویسان پرداخته است. برخی از عادت های برنامه نویسان عبارت اند از برنامه نویسی روزانه، تمرین کد زنی ، نظم در کدنویسی و … می باشد که در این مقاله به بیان آنها می پردازیم.

برنامه نویسی یکی از راه هایی که نوجوانان با استفاده از آن به کسب درآمد بپردازند. قبل از مشاهده مقاله، این کلیپ را ببینید تا با دوره های آموزش برنامه نویسی صفر تا صد ایرانیان سایبر آشنا شوید.

ایرانیان سایبر به آموزش برنامه نویسی صفر تا صد برای کودکان و نوجوانان 12 تا 18 سال با هدف کسب درآمد می پردازد. ایرانیان سایبر همراه شما در آموزش برنامه نویسی است. نظرتون چیه بریم ادامه مقاله رو پیش ببریم.

14 تا از عادت های برنامه نویسان

در اینجا برخی از عادت های برنامه نویسان که ارزشمند برای سرمایه گذاری، برای نوشتن کد تمیزتر و هوشمندتر است برای شما آورده شده است. بیایید همین حالا این عادت ها را توسعه دهیم!

به صورت تیتروار عادت های برنامه نویسی رو براتون ذکر میکنیم و سپس به بیان جزییات برای هر یک از عادت های برنامه نویسی می پردازیم.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله ارتباط ریاضی با برنامه نویسی بخوانید.

کد خوانا بنویسید

عادت های برنامه نویسان

یکی از عادت های برنامه نویسان این است که میدانند فقط برای ماشین ها کد نمینویسند ، بلکه برای آینده ی خود نیز کد می نویسند. بنابراین نوشتن کد قابل خواندن بسیار مهم است. در حقیقت ، برنامه نویسی مانند نوشتن یک شعر خوب است. لحن باید سازگار باشد ، کلمات توصیفی و جملات به خوبی ساختار یافته است.

در اینجا نکاتی برای نوشتن کدخوانا وجود دارد. از قواعد نامگذاری مداوم پیروی کنید به عنوان مثال ، اگر متغیرهای خصوصی را با خط زیر به عنوان حرف اول نامگذاری می کنید ، باید بقیه کد خود را دنبال کنید. اگر به طور مشترک کار می کنید ، قبل از اینکه کسی کد را بخواند، درباره قراردادهای نامگذاری بحث کنید.

با این حال ، اکثر زبان های برنامه نویسی ممکن است در حال حاضر قراردادهای نامگذاری استاندارد خود را داشته باشند یا توسط زبان اصلی یا جامعه (به عنوان مثال PHP-FIG) تعریف شده باشند.

بنابراین ، در بیشتر مواقع ، مجبور نیستید قراردادهای نامگذاری خود را ایجاد کنید. در عوض می توانید از به اصطلاح linter یا sniffer کد استفاده کنید تا به اجرای و تعمیر کد خود مطابق با این استانداردها کمک کنید.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله افزایش مهارت های برنامه نویسی بخوانید.

متغیر توصیفی

یکی دیگر از عادت های برنامه نویسان این است که متغیر و متد ها را کاملاً توصیف میکنند که بدانند آن کد چه کاری انجام می دهد. به عنوان مثال ، اختصارات غیر معمول مانند Sort_PT ممکن است گیج کننده باشد: PT به چه معناست؟ اگر در چک دوم نمی توانید به آن پاسخ دهید ، برای درک بهتر نام را به Sort_PostType تبدیل کنید.

سازمانی فکر کنید

علاوه بر کد پاک کننده ، ساختار کد و سازمان نیز به مشکلات خوانایی کمک می کند.

مهم است که کد خود را گروه بندی کنید تا تغییرات آسان انجام شود (اگر برای پیدا کردن بخش آسیب دیده خود چندین بار به بالا و پایین حرکت می کنید ، باید روی ساختار کار کنید)

همچنین ، همه کد ها را در یک اسکریپت قرار ندهید. در حالی که داشتن بیش از 8000 خط کد در یک فایل ساده به نظر می رسد ، اشکال زدایی هنگام تلاش برای به خاطر آوردن نام روش ها یک کابوس است. همیشه به سهولت تغییر فکر کنید.

یکی دیگر از عادت های برنامه نویسان نیز این است که که کد را بر اساس عملکردهای اصلی آنها به فایل های مختلف تفکیک میکنند ، برای مثال مدیر ، رابط ، انیمیشن ، پسوند و غیره.

در صورت امکان ، مطمئن شوید که زبان فقط یک هدف خاص را برآورده می کند.

اگر در حال نوشتن جلوه انیمیشن با CSS3 هستید ، از نوشتن جلوه متحرک سازی jQuery اجتناب کنید ، مگر اینکه دلیل کافی قوی داشته باشید. و اگر چنین کردید ، در مورد استثنا در فایل CSS نظر دهید.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله کلاس برنامه نویسی چیست و چگونه است بخوانید.

برنامه ریزی قبل از کد نویسی

بسیار مهم است که قبل از شروع کدنویسی دقیقاً بدانید چه کار باید انجام دهید. در دنیای برنامه نویسی ، برنامه ریزی بسیار مهم است. نوشتن یک منوی ناوبری ثابت آسان است ، اما اگر منو نیاز به پاسخگویی داشته باشد.

شروع به کد نویسی بدون یک روش مشخص در ذهن اغلب منجر به تلاش مجدد ، فرسودگی شغلی و حلقه افسردگی می شود.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله هدف از برنامه نویسی کامپیوتر بخوانید.

کد خود را برنامه ریزی کنید

بنابراین به جای حل مسئله و برنامه نویسی به صورت موازی ، بسیار ساده تر است ابتدا روش کار را مشخص کنید ، سپس راه حلی بنویسید. ابتدا مراحل کلی را فهرست کنید (در اینجا یک مثال وجود دارد):

از Bootstrap به عنوان چارچوب پاسخگو استفاده کنید.

ایجاد منوی ناوبری

navbar-fixed-top را به منو اضافه کنید.

هنگامی که کاربر بیش از 200 پیکسل پایین می آید ، اسکریپت jQuery برای تغییر اندازه منو ایجاد کنید. اگر کاربر به بالا حرکت کرد ، یکبار دیگر اندازه منو را تغییر دهید. یادگیری این نکات از عادت های برنامه نویسان است.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله  تفاوت برنامه نویسی و کدنویسی بخوانید.

عیب یابی

در این مرحله ، شما باید سایر موارد زیر را کشف کنید. مانند نحوه تغییر اندازه آرم سایت و عنوان منو با توجه به اندازه منو. یا اگر نیاز به تغییر اندازه منوی کشویی نیز داریم ، یا اگر تشخیص باید به جای ثابت بودن پویا باشد به هنگامی که این موارد را کشف کردید ، آماده کردن منو فوری است.

کد مدیریتی بنویسید

متغیر های توصیفی

شما نمی خواهید صدها متغیر را به صورت جداگانه ، خط به خط تغییر دهید. چگونه می توان به این مهم دست یافت؟ از آرایه استفاده کنید. برای ذخیره چندین متغیر مناسب است و می توانید برای سهولت حلقه یا هر روش به آن متغیرها دسترسی پیدا کنید.

حتی روشهای پویاتری برای افزودن ، ترتیب و بازیابی داده ها به زبانهای خاص مانند List و LINQ برای  C#وجود دارد ، بنابراین مطمئن شوید که به صورت دوره ای ویژگی های بهتر ، کتابخانه ها یا افزونه ها را برای مدیریت هوشمندتر داده ها بررسی می کنید.

در نهایت ، برای جلوگیری از تغییر مداوم موارد در کد ، کدی بسیار مستقل بنویسید که در صورت اعمال ویژگی ها یا تغییرات جدید ، کل سیستم را خراب نکند. به آن Loose Coupling می گویند. پس از بهینه سازی ، توسعه دهنده فقط نیاز به تغییر کد در 1 کلاس به جای 3 کلاس برای ویژگی های جدید دارد.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله اشتباهات رایج برنامه نویسی بپردازید.

توقف افراط در ویژگی ها

با کامل شدن مهارت های ما ، ما تمایل داریم راه حل های پیچیده تری را توسعه دهیم که طیف وسیعی از نیازها را برآورده می کند. این نشانه خوبی برای رشد است ، اما مراقب باشید زیرا ممکن است به دام دیگری بیفتید.  افراط در ویژگی ای که برای پروژه کاملاً غیر ضروری است.

در توسعه ، مهم است که به طور منظم هدف اصلی پروژه را به خود یادآوری کنید و فقط ویژگی هایی را که هدف را برآورده می کند اضافه کنید. اگر اندازه دقیق مجموعه را می دانید ، از Array استفاده کنید. اگر عملکرد List می تواند داده ها را به روشی که می خواهید بازیابی کند ، از LINQ پیشرفته استفاده نکنید.

چرا وقتی به سختی از این ویژگی استفاده می کنید ، یک افزونه ایجاد کنید؟ فقط به این دلیل که می توانید ، به این معنی نیست که باید. وقت خود را هدر ندهید به یاد داشته باشید که وقت گیر ترین قسمت به نام اتمام پروژه هنوز در راه است! حالا ، در مورد اشکال زدایی!

Debug Smarter را بیاموزید

در جایی که کد وجود دارد ، اشکالات وجود دارد. داشتن کد بدون اشکال غیرممکن است ، بنابراین مهارتهای اشکال زدایی بسیار مورد توجه است. روش آزمایش و خطای قدیمی ممکن است موثر باشد ، اما کند است. خیلی کند.

بعلاوه ، چرا خودتان را عذاب می دهید وقتی که قبلاً اشکال زدایی برای شما ایجاد شده است؟ داشتن این بخش را می توان یکی از مهم ترین عادت های برنامه نویسان دانست چون باگ در برنامه نویسی یکی از پیش و پا افتاده ترین چیز ها است.

ابزارهای اشکال زدایی

مرورگرها در حال حاضر مجهز به ابزارهای توسعه دهنده یا DevTools هستند که به طور خلاصه با تشخیص خطا ، تنظیم نقطه شکست ، ردیابی بیان ، بررسی عملکرد ، همه برای راحتی اشکال زدایی شما مجهز است.

IDE هایی مانند Aptana Studio 3 و Xamarin Studio حتی با دیباگر قدرتمند داخلی خود منتشر می شوند ، بنابراین صرف وقت برای یادگیری آنها می تواند زندگی شما را بسیار آسان کند. با این حال ، اشکال زدایی کد شما را از بیرون نمی داند.

در صورت شک ، تابع log را مانند کد console.log وارد کد کنید و مطمئن شوید که با یکپارچه سازی متغیر خوب است. داشتن این مورد یکی از مهم ترین عادت های برنامه نویسان است.

ویرایشگر قوی تری پیدا کنید

عادت های برنامه نویسان

ویرایشگر قوی ، از عادت های برنامه نویسان است. ویرایشگران مناسب می توانند به شما در افزایش دانش و تسریع در تکمیل پروژه کمک کنند.

صرف نظر از میزان تجربه شما ، به شما توصیه می شود که به دنبال ویرایشگرهایی با کد کامل مانند Sublime Text  ، Visual Studio Code و Aptana Studio 3 باشید.

این ویژگی نه تنها برای مبتدیان در تشخیص و یادگیری نحو بسیار مفید است ، بلکه می تواند توسط متخصصان برای بررسی احتمالاً کدها یا راه حل های بهتر استفاده شود. توجه داشته باشید ، اکثر IDE ها فقط از تکمیل کد برای زبانهای خاصی پشتیبانی می کنند ، بنابراین به دنبال زبان مناسب باشید.

قابلیت فیلتر کردن

به عنوان مثال ، چیزی که ما در مورد MonoDevelop دوست داریم ویژگی قالب آن است. با استفاده از یک کلید میانبر سفارشی ، می توانید یک قالب کد خود تعریف شده را از دستور switch معمولی به اسکریپت مدیر کامل تبدیل کنید.

این برای پروژه های در مقیاس بزرگ عالی است ، بنابراین سعی کنید این ویژگی را در طول جستجوی ویرایشگر خود در اولویت قرار دهید. این یکی از مهم ترین عادت های برنامه نویسان است.

سایر ویژگیهای ضروری برای عادت های برنامه نویسان

اشکال زدایی

جایگزینی regex

کلان

پشتیبانی از کنترل نسخه

پشتیبانی از پایگاه داده

ویرایش تقسیم

سفارشی ساز طرح

ویرایشگر WYSIWYG

نسخه کنترل را انجام دهید

زمان هایی پیش می آید که شما یک اشتباه بزرگ برنامه نویسی می کنید و می خواهید به نسخه قبلی کد بازگردید. حال اگر اشتباه شما شامل چندین فایل در پایگاه کد باشد و برخی از آنها روزها یا حتی ماه ها قبل تغییر یافته باشد ، چه می شود؟

در حین رفع اشکال به اصل برگردید و کد را بیت به بیت به روز کنید؟ این امر غیرمولد است و چرا سیستم کنترل نسخه بسیار ضروری است.

عادت های برنامه نویسان میتواند شامل درس خواندن آنها باشد و عادت های برنامه نویسان چیز های زیادی میباشد که میتوان به نظم در کد نویسی و استفاده صحیح از IDE ها اشاره کرد.

عادت های برنامه نویسان چیز های مهمی هستند که یک کد نویس دارد

عادت های برنامه نویسان میتواند آنها را همیشه موفق کند و شرکت در کلاس های ایرانیان سایبر آنها را بهتر تشوق میکند که کار هایشان را به خوبی انجام دهند.

کد نویسی روزانه یک عادت برنامه نویسی است؟

بله ، یکی از مهمترین عادت های برنامه نویسان کد نویسی روزانه است. کد نویسی روزانه باعث میشود که برنامه نویس هم تمرین کند و هم درک خود را از برنامه نویسی بالاتر برود.

اهمیت کدخوانا برای برنامه نویسان چقدر است؟

یکی از عادت های برنامه نویسان این است که می دانند فقط برای ماشین ها کد نمینویسند ، بلکه برای آینده ی خود نیز کد می نویسند. بنابراین نوشتن کد قابل خواندن بسیار مهم است. در حقیقت، برنامه نویسی مانند نوشتن یک شعر خوب است. لحن باید سازگار باشد ، کلمات توصیفی و جملات به خوبی ساختار یافته است.

نام گذاری مناسب متغییر ها از عادت های برنامه نویسی است؟

نام گذاری مناسب متغییر ها یکی دیگر از عادت های برنامه نویسان است. متغیر و متد ها باید نامشان طوری باشد که با خواندن اسمشان متوجه شویم چه کاری می خواهند انجام دهند.

4 دیدگاه دربارهٔ «عادت های برنامه نویسان»

  1. سلام
    یه سوال داشتم ممنون میشم برحسب تجربه جواب بدید بهترین زمان برای کدنویسی چه زمانی است؟

    1. مغز زمانی که اواخر شب است بهترین عملکرد را دارد، زیرا معلوم می‌شود که در اواخر شب/واقعاً صبح زود، مغز آنقدر خسته می‌شود که می‌تواند فقط روی یک کار تمرکز کند، نه روی چند کار. تفکر انعطاف پذیر و خلاق وجود خواهد داشت.

    1. به طور معمول، برنامه نویسان کامپیوتر به طور متوسط 40 ساعت در هفته کار می کنند که از دوشنبه تا جمعه به هشت ساعت در روز می رسد. آنها معمولاً بین ساعات 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر یا برنامه های کاری مشابهی که برای فرهنگ اداری معمول است کار می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 8 =