منو
صفحه اصلی
ثبت نام
معرفی اسکرچ

آشنایی و معرفی اسکرچ

سرفصل‌های مقاله

این یک آموزش برنامه نویسی Scratch 2.0 برای معرفی اسکرچ استفاده و معرفی اسکرچ استفاده از مرورگر Scratch در نسخه 2.0 برای برنامه ریزی انواع بازی های ویدیویی و معرفی اسکرچ انیمیشن ها با مسدود کردن زبان های برنامه نویسی است.

و واردکنندگان! این آموزش نسخه Scratch 2.0 را توضیح می دهد.اسکرچ چیست؟ معرفی اسکرچ یک نمودار برنامه نویسی داخلی است که توسط گروهی معرفی اسکرچ از محققین از گروه مهدکودک معرفی اسکرچ مادام العمر آزمایشگاه رسانه MIT به معرفی اسکرچ سرپرستی دکتر میچل رسنیک دانلود شده است.

این یک نمودار داخلی است که برنامه نویسی را برای همه کسانی که علاقه مند به نوشتن و ایجاد یک زبان برنامه نویسی هستند جذاب تر و قابل دسترس تر می کند. سازندگان خود را در نظر بگیرید که به عنوان ابزار بازی اسکرچ برای بیان طراحی شده اند

تا مردم و جوانان را وادار به بیان خلاقانه ایده های خود معرفی اسکرچ کنند، در زمانی که توانایی تفکر منطقی را از دست داده اند.Scratch به شما امکان می دهد داستان های تعاملی، انیمیشن ها، بازی ها، صداها را ضبط کنید و خلاقیت های معرفی اسکرچ هنری ایجاد کنید.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله محیط اسکرچ چیست بپردازید.

معرفی اسکرچ برای کودکان

استفاده از زبان های برنامه نویسی توسط بلوک ها ارائه ای بصری معرفی اسکرچ از پارادایم و روش شناسی برنامه نویسی کامپیوتری را ارائه می دهد و به آنها اجازه می دهد

تا با داشتن یک نحو ساده از زبان های برنامه نویسی بر منطق برنامه نویسی تمرکز کنند.فواید خاراندن مطالعات مختلف نشان داده است که رسانه برنامه نویسی توانایی های شناختی را منتشر کرده است مانند:توسعه معرفی اسکرچ تفکر منطقی تشویق خلاقیت استدلال بهبود یافته عیب یابی.

مطالعه ای که توسط نوزادان پسر برنامه ریزی شده با لوگو انجام شد و نشان داد که آنها بهترین نتایج را در زمینه ریاضیات، استدلال و حل مسئله به دست می آورند.به Scratch دسترسی پیدا کنید

در ویدیوی زیر می توانید در وب سایت اسکرچ ثبت نام کنید و یک مرورگر با کیفیت و گزینه دانلود نسخه اسکورت برای برنامه ریزی اتصال اینترنت معرفی اسکرچ خود را پیدا کنید. جهت دانلود اسکرچ اقدام بفرمایید.

همچنین فسیلی را می بینید که به کنترل پنل برای مشاهده پروژه های انجام شده، مطالعات، معرفی اسکرچ دوستان و دلسوزان و غیره دسترسی دارد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله تحقیق در مورد اسکرچ بپردازید.

اسکرچ آنلاین در مقابل میز خراش برای جاسازی و استفاده از مسابقات Scratch، بین نسخه آنلاین یا نسخه همراه، که از نظر طراحی و ساختار یکسان هستند، یکی را انتخاب می‌کنید:

اسکرچ 2.0 آنلاین در مقابل میز اسکرچ 2.0 نسخه آنلاین. دسترسی “معرفی اسکرچ” آنلاین Scratch از مرورگر. توصیه می شود برای ذخیره پروژه هایی که بنا به سلیقه شما ایجاد و نگهداری می شوند ثبت نام کنید.

نسخه دسکتاپ. Scratch Desktop را دانلود کرده و برای نرم افزار آفلاین بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. در حال حاضر فقط برای کاربران ویندوز یا مک در دسترس است.

وب سایت Scratch به شما اطلاع می دهد که Scratch Desktop با لینوکس سازگار نیست و به دنبال چیزی است که ممکن است در آینده روی سیستم عامل های لینوکس کار کند.

شلوار خراش ویدیوی زیر اشیا یا فضاهای مختلف ویدیو و همچنین اصلاح رسانه و ویرایشگر در محدوده پراش را نشان می دهد.رابط یا شلوار روی آن صحنه یا مکانی را داریم که می توانیم

معرفی اسکرچ نتیجه برنامه خود را ببینیم. به عنوان مثال، کوکی یک هدف در کیفیت کار است، زیرا آرم Scratch است که معیوب به نظر می رسد.

اگرچه هیچ محدودیتی در مورد تعداد اشیاء برای استفاده وجود ندارد، برنامه های زیادی با گالری رایگان موجود است که می توان از آنها برای ایجاد، اشتراک گذاری، ویرایش (ویرایش، ویرایش) عکس ها در Scratch استفاده کرد.

همچنین باید همزمان با معرفی اسکرچ مراحل کار کنیم و پس‌زمینه‌های سفارشی را از یکی به دیگری اضافه کنیم.در قسمت مرکزی می‌توانیم پالت بلوک‌هایی را که می‌توانیم برای برنامه خود استفاده کنیم، مشاهده می‌کنیم، آنها برای شناسایی بهتر به دسته‌ها و رنگ‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

چندین گزینه برای اکثر گزینه‌ها وجود دارد که به شما امکان می‌دهد با صداها و پراش‌ها کار کنید، که الگوها یا اشکال مختلفی هستند که یک شی می‌تواند مدیریت کند.

به عنوان مثال، گربه جسمی است که در تفاوت بین تفاوت های بین آنها نقص دارد، که موقعیت مسیرهای آن است که به آن امکان می دهد معرفی اسکرچ یک اثر حرکتی مانند دستورات راه رفتن ایجاد کند.

در نهایت، در همان زمان می بینیم که حجم کار یا برنامه نویسی بلوک ها برای ایجاد برنامه در حال آشکار شدن است. به شکل تو در تو پازلی که برنامه دارد توجه کنید. مهم است که بلوک های زیادی که باعث سردرگمی و/یا خطا می شوند

را دریافت نکنید.ویدیوی زیر دسته بندی بلوک های برنامه نویسی را توضیح می دهد، به همین دلیل است که آنها بر اساس کارکرد و رنگ ها بر اساس دسته بندی سازماندهی می شوند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش اسکرچ بپردازید.

بلوک های زبان اصلی برنامه نویسی بلوک خراش معرفی اسکرچ عبارتند از:بلوک حرکتی: گروهی از دستورالعمل ها که با رنگ آبی تیره مشخص می شود.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله ثبت نام سایت اسکرچ بپردازید.

این به شما امکان می دهد شی را در x-y حرکت دهید، هم در جهت عقربه های ساعت و هم در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، جهت شی را به سمت راست-چپ، بالا، پایین تغییر دهید.

جسم را در محل مورد نظر قرار معرفی اسکرچ دهید. در صورت لمس لبه و غیره به شیء پرش کنید.بلوک ظاهری: گروهی از دستورالعمل ها که با رنگ بنفش مشخص می شود. این به شما امکان می‌دهد لباس شی را تغییر دهید، نظر بدهید، جلوه‌های دیجیتالی را روی تصویر لباس اعمال کنید.

اندازه را تغییر دهید، نمایش دهید، پنهان کنید، به جلو بفرستید، به n لایه پشت بفرستید.بلوک صدا: گروهی از دستورالعمل ها که با رنگ صورتی مشخص می شود. به شما این امکان را می دهد

تا مقداری صدا از فایل، یک نت موسیقی خاص پخش کنید، صدا را تغییر دهید، سرعت نت موسیقی را تغییر دهید.بلوک مداد: گروهی از دستورالعمل ها که با رنگ سبز مشخص می شود. به شما این امکان معرفی اسکرچ را می دهد که در حین حرکت جسم روی صحنه بکشید.

می توانید رنگ، شدت و اندازه مداد را تغییر دهید، همچنین می توانید مداد را پایین بیاورید، بالا بیاورید یا مهر و موم کنید.بلوک کنترل: گروهی از دستورالعمل ها که با رنگ نارنجی مشخص می شود.

این بلوک دستورالعمل دارای گزینه ای برای شناسایی رویدادها یا اقدامات انجام شده توسط اشیاء دیگر و واکنش معرفی اسکرچ به آنها است. همچنین به شما امکان می دهد صفحه کلید را شناسایی کنید و به هر کلیدی که فشار داده می شود واکنش نشان دهید.

این به شما امکان می دهد چرخه های تکراری و شرطی ایجاد کنید، که در آن دستورالعمل های سایر بلوک ها انجام می شود. با شروع یک برنامه یا انیمیشن، فشار دادن پرچم سبز و توقف برنامه یا همه، دستورالعمل ها را اجرا کنید.

بلوک معرفی اسکرچ حسگر: گروهی از دستورالعمل ها که با رنگ آبی روشن مشخص می شود. این به شما این امکان را می دهد که تشخیص دهید آیا جسم هر رنگی را لمس می کند، می تواند هر کلید فشار داده شده روی صفحه کلید را تشخیص دهد.

موقعیت های x-y ماوس را بخواند، فاصله تا نشانگر ماوس را تشخیص دهد. در این گروه از دستورالعمل ها، مقادیر دستگاه های خارجی یا کیت های رباتیک (عملیات برای روبات ها) به دست می آید.

شما قادر خواهید بود بدانید که آیا صدا قوی است یا خیر. می توانید یک سوال بپرسید و مقدار تایپ شده را بخوانید تا آن را در یک متغیر ذخیره کنید.بلوک اپراتور: گروهی از دستورالعمل ها که معرفی اسکرچ با رنگ سبز مشخص می شوند. به شما امکان می دهد عملیات منطقی مانند ریاضیات پایه را انجام دهید.

در میان عملیات منطقی ما پیدا می کنیم و، یا و نه. و عملیات ریاضی مانند جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، جذر، عملیات لگاریتمی پایه و مثلثاتی، بزرگتر، کوچکتر و مساوی.بلوک متغیر: گروهی از دستورالعمل ها که با رنگ قرمز مشخص می شود.

شما قادر خواهید بود متغیرهایی ایجاد کنید که فقط می توانند یک معرفی اسکرچ مقدار را ذخیره کنند و لیست هایی که متغیرهایی هستند که مجموعه ای از متغیرها را ذخیره می کنند.

بازی تعقیب و گریز در ویدیوی زیر یک مثال اساسی از بازی تعقیب و گریز ساخته شده است تا دانش آموز شروع به درک مفهوم برنامه نویسی بلوک گام به گام کند.

این بازی ویدیویی ساده اولین بازی است که برای درک نحوه عملکرد زبان برنامه نویسی بلوک Scratch توصیه می کنیم. برای این کار از بلوک های حرکتی برای تعامل با شخصیت اصلی بازی ویدیویی استفاده می کنیم.

از طرفی الگوریتمی معرفی اسکرچ ایجاد می کنیم تا کاراکتر دوم به دنبال کاراکتر ما حرکت کند.به یاد داشته باشید که ما از بلوک‌های حرکتی استفاده می‌کنیم که به ما امکان می‌دهند جسم را در جهات مختلف روی صحنه حرکت دهیم، هم در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانیم و هم در جهت مخالف.

جهت شی را به راست، چپ، بالا و پایین تغییر دهیم، شی را در مکان مورد نظر قرار دهیم. در صورت لمس لبه به جسم و غیره پرش کنید.داده ها در اسکرچ در این ویدیو جدید به شما آموزش می دهیم که چه متغیرهایی در برنامه نویسی وجود دارد

و چگونه می توانیم از آنها استفاده کنیم.متغیرها نوعی جعبه هستند که می‌توانیم هر نوع داده یا مقداری مانند نقاط یک کاراکتر، تعداد زندگی‌ها معرفی اسکرچ و غیره را در آنها ذخیره کنیم. در این بازی ویدیویی، متغیری ایجاد می‌شود که وظیفه ذخیره سرعت یکی از شخصیت‌های ما را بر عهده دارد.

اگرچه می‌توانیم چندین نوع متغیر برای ذخیره داده‌های دیگر ایجاد کنیم.هدف این دوره این است که با استفاده از محیط برنامه نویسی گرافیکی S4A (اسکرچ برای آردوینو) به هر کسی که می خواهد شروع کند،

مخصوصاً کوچکترها، به شیوه ای جذاب و سرگرم کننده به دنیای برنامه نویسی نزدیک شود.s4alogo از معرفی اسکرچ طرف دیگر، به مدارس و معلمان به طور کلی واحدهای آموزشی را ارائه دهید که می توانند برای آموزش یک دوره فناوری برای دوره ابتدایی یا ESO دنبال کنند.

زیرا می دانند که هدف آنقدر آردوینو نیست، بلکه ارائه برخی مفاهیم اولیه از برنامه نویسی و الکترونیک اولیه است. دانش آموزان آنها به همین دلیل است که دوره به گونه ای تنظیم شده است که بتوانید بدون هیچ دانش قبلی و پیشرفت با ارائه مفاهیم و مهارت های اولیه شروع کنید

که به شما امکان می دهد در زمینی محکم پیشرفت کنید تا جایی که بتوانید پروژه های خود معرفی اسکرچ را با تضمین موفقیت انجام دهید.Scratch به گونه ای طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد و کودکان کوچک (8 تا 15 ساله) را در نظر داشته باشد.

بنابراین آنها می توانند برنامه نویسی را به روشی سرگرم کننده و جذاب شروع کنند، اما بسیاری از والدین بدون دانش قبلی احتمالاً شگفت زده خواهند شد. همچنین قادر به ساختن برنامه های نسبتاً پیچیده و درک آنچه انجام می دهند

و نه معرفی اسکرچ صرفاً کپی کردن، هستند.S4Aدانش برنامه نویسی در حال تبدیل شدن به بخشی از مهارت های ضروری در آموزش ابتدایی است، نه به این منظور که همه برنامه نویس شوند، بلکه به این منظور که مبانی رشته ای را بدانند که برای درک دنیایی که در آن زندگی می کنند، کلیدی است. 

pensando en scratch

Scratch for Arduino S4A یک محیط ساده و سرگرم کننده برای جوانترین دانش آموزان است که آنها را در آن مسیر شروع می کند و آنها را با مفاهیم ذاتی برنامه نویسی ساختاریافته به روشی شبیه به یک بازی اما با عمق بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنند آشنا می کند.

بینایی درک می شودARDUINO چیست؟PresentationArduino یک پلتفرم معرفی اسکرچ متن باز مبتنی بر یک برد با میکروکنترلر و یک محیط توسعه است. این با ایده ایجاد تسهیل در ایجاد انواع پروژه های الکترونیکی و در دسترس قرار دادن آن برای افراد غیر حرفه ای توسعه یافته است.

ساده تر، می توان گفت که آردوینو یک کامپیوتر کوچک است که وظایف اصلی آن عبارتند از:اطلاعات را از وسایل جانبی موجود در میکروکنترلر جمع آوری کنید.آن داده ها را طبق دستورالعمل های ما پردازش کنید.

انتقال اطلاعات به دستگاه های جانبی مسئول استفاده از داده ها.در میان تمام پلتفرم‌های سخت‌افزاری رایگان، ما آردوینو را انتخاب کرده‌ایم زیرا مزایای خاصی را برای معرفی اسکرچ دانش‌آموزان، معلمان و علاقمندان ارائه می‌دهد:ارزان است.

این کراس پلتفرم است: نرم افزار آردوینو را می توان از سیستم عامل های Windows، Linux و Macintosh OSX اجرا کرد.استفاده و برنامه نویسی آن آسان است.نرم افزار و سخت افزار منبع باز و قابل توسعه هستند.

جامعه کاربری بزرگی معرفی اسکرچ دارد.با بسیاری از انواع لوازم جانبی سازگار است.کاربردهای بی شماری دارد.محیط های برنامه ریزی گرافیکی یک برنامه شامل یک سری دستورالعمل است که به صورت متوالی اجرا می شوند. بنابراین دستورالعمل ها باید به شرح زیر باشد.

دقیق: بدون ابهامات نهفته در ارتباطات انسانی.Univocal: فقط به یک صورت قابل تفسیر است.مختصر: ترجیحاً سفارشات کوتاه برنامه نویسی را می توان به صورت ارائه آن دستورالعمل ها به یک ماشین خلاصه کرد تا آنچه ما می خواهیم را انجام دهد.

برای برقراری ارتباط با او به یک زبان مشترک نیاز داریم. ما معرفی اسکرچ به این زبان برنامه نویسی می گوییم.زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد و اگرچه مشکلات یادگیری متفاوتی وجود دارد، اما حقیقت این است که یادگیری هیچ یک از آنها کار آسانی نیست.

در مورد آردوینو، در یک نوع C++ برنامه ریزی شده است.یکی از بزرگترین موانعی که هنگام شروع کار با آردوینو در آموزش ابتدایی یا متوسطه وجود دارد، دقیقاً نوشتن کد است.یک محیط برنامه نویسی گرافیکی، کدهای زبان برنامه نویسی را با بلوک های گرافیکی جایگزین می کند

تا این دنیا را به شیوه ای جذاب، در دسترس و سرگرم کننده برای همه افرادی که می خواهند معرفی اسکرچ برنامه نویسی یاد بگیرند، به ویژه کودکان و نوجوانان، به این دنیا نزدیک تر می کند.

برنامه نویسی گرافیکی.در طول این دوره ما از محیط گرافیکی Scratch 4 Arduino (S4A) بر اساس Scratch محبوب توسعه یافته توسط MIT استفاده خواهیم کرد که یک ابزار برنامه نویسی ساده برای برد آردوینو ارائه می دهد.

S4A با معرفی اسکرچ بردهای Arduino Uno، Diecimilia و Duemilanove سازگار است و بر روی محبوب ترین سیستم عامل ها: Windows، Linux و MacOS کار می کند.مهم است که بدانید برد آردوینو ما فقط زمانی برنامه را اجرا می کند که به رایانه شخصی متصل است.

با S4A نمی‌توانیم برد آردوینو را به منبع تغذیه متصل کنیم و از آن بخواهیم آخرین برنامه‌ای را که بارگذاری کرده‌ایم اجرا کند.مواد لازم ما می دانیم که به دست آوردن مواد لازم برای پیگیری دوره چقدر می تواند دشوار باشد

و به همین دلیل یک کیت شروع ساخته ایم که می تواند به عنوان مبنایی برای پیگیری آن با تضمین معرفی اسکرچ استفاده شود.اگرچه این کیت شامل مواردی است که ما در این دوره از آنها استفاده نخواهیم کرد، اما اگر ادامه دهید، هر آنچه را که برای ادامه دوره برنامه نویسی در آردوینو IDE نیاز دارید.

خواهید داشت که در آن برنامه نویسی با کد (برگرفته از C++) را یاد می گیریم. و از قطعات الکترونیکی جدید و پیچیده تر استفاده خواهیم کرد.ما تظاهر نمی‌کنیم که کیت ما ضروری است،

یا اینکه نمی‌توان آن را با بسیاری دیگر که در بازار وجود دارند انجام داد، بلکه صرفاً فکر می‌کنیم که مهم است بتوانیم مواد لازم را برای دنبال کردن دوره‌ها به طور کامل و در یک زمان تنظیم شده به معرفی اسکرچ دست آوریم. قیمت ما معتقدیم که اگر دوره های فروتنانه ما را تکمیل کنید.

در شرایط خوبی برای راه اندازی پروژه های خود خواهید بود، یا اگر نهادهای آموزشی تحت نظارت هستید، مفاهیم بسیار جالبی از برنامه نویسی و الکترونیک به دانش آموزان خود ارائه دهید، که ما مطمئن هستیم که مورد علاقه شما خواهد بود.

در تربیت فکری معرفی اسکرچ خود شما را به آن دعوت می کنیم.در این دوره مقدماتی Scratch 3.0. ما تمام جزئیات ساختار نسخه جدید و همچنین خلق شخصیت ها، پس زمینه ها، لباس ها و صداها را به شما نشان خواهیم داد.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه اولین برنامه های خود را تولید کنید و چگونه از صفحه برنامه نویسی برای ویرایش بلوک ها استفاده کنید.اگر فرصتی برای کدنویسی در Scratch 2.0 داشته اید، شباهت های زیادی خواهید یافت.

در واقع مهمترین عملکردها حفظ می شوند. و قابلیت استفاده به سادگی بهینه معرفی اسکرچ شده است تا بصری تر شود.Scratch 3.0 همچنین باید به دلیل قابلیت دسترسی آن از تبلت ها و تلفن های هوشمند برجسته شود که بر خلاف نسخه قبلی امکان برنامه نویسی از این دستگاه ها را نیز فراهم می کند.

آیا آماده اید تا با Scratch 3.0 آشنا شوید؟دوره را شروع کنید برای شروع روی اولین درس مقدماتی Scratch 3.0 کلیک کنید و همانطور که پروژه خود را توسعه می دهید، به درس های زیر بروید. به یاد داشته باشید که اگر سوالی دارید می توانید

با ناتالیا، معلم آنلاین خود تماس بگیرید. موفق باشید!برنامه ریزی برای کودکان خردسال؟برنامه نویسی، مانند هر زبان دیگری، بهتر است معرفی اسکرچ در سنین جوانی یاد شود. چالش اصلی چگونگی توضیح مفاهیم انتزاعی ریاضی مانند محورها، پارامترها و متغیرها برای کودکان خردسال است.

اینجاست که Scratch، یک زبان برنامه نویسی توسعه یافته توسط MIT Media Lab، با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن و انیمیشن های رنگارنگ برای کمک به نشان دادن مفاهیم دشوار، به چالش کشیده شده است.

به این ترتیب دری به معرفی اسکرچ دنیای شگفت انگیز برنامه نویسی باز می کند.چگونه آموزش می دهیم؟برنامه زنده و آنلاین ما “Scratch – Introduction to Programming” برای معرفی اصول برنامه نویسی به کودکان 8 تا 9 ساله در کلاسی تحت رهبری معلم طراحی شده است.

معرفی اسکرچ کودکان

یکی از اهداف دوره ما این است که با کار بر روی پروژه های مختلف، تجربه موفقیت و اعتماد به نفس را به کودکان بدهیم. در طول دوره، آنها با محیط یادگیری اسکرچ آشنا می شوند،

بازی ها، داستان ها و ویدیوها را ایجاد می کنند و در نهایت پروژه های خود را در انجمن اسکرچ به اشتراک می گذارند.SCRATCH – مقدمه ای بر برنامه ریزی بله، فرزندان شما معرفی اسکرچ می توانند در سنین پایین یاد بگیرند که برنامه نویسی را دوست داشته باشند، اما مهم تر از این است.

برنامه “Scratch – Introduction to Programming” ما تفکر خلاق، مهارت های حل مسئله و تفکر محاسباتی شما را بهبود می بخشد. این مهارت ها مادام العمر هستند و صرف نظر از رشته تحصیلی بعدی که انتخاب می کنید به خوبی به شما کمک خواهد کرد.

در کلاس‌های آنلاین ما، مربیان در یک محیط معرفی اسکرچ سرگرم‌کننده آموزش می‌دهند و همه کودکان را تشویق به شرکت می‌کنند. مکان‌ها محدود است – بچه‌هایتان را هم‌اکنون ثبت‌نام کنید و بگذارید دنیای شگفت‌انگیز جدیدی را کشف کنند!

یکی از بهترین چیزهای هفته من، کلاب کد است که در یک مدرسه محلی اداره می کنم. هر پنج‌شنبه، یک ساعت را با چند کدنویس دیگر وقت می‌گذرانم تا به آنها کمک کنم اصول کدنویسی را بیاموزند.

گروه ما همراه با سایر کلوپ های کد و سازمان ها و گروه های مشابه، برنامه نویسی را با استفاده از اسکرچ آغاز کرد. Scratch یک ابزار آنلاین است که به بچه‌ها کمک می‌کند اصول کار کد معرفی اسکرچ را بیاموزند و به آن‌ها اجازه می‌دهد انیمیشن‌ها، بازی‌ها و موارد دیگر خود را بسازند.

Scratch علاوه بر اینکه یک ابزار است، یک انجمن است: کاربران می توانند پروژه های خود را به اشتراک بگذارند، از پروژه های دیگران کپی کنند و آنها را “ریمیکس” کنند، چیزی مانند کپی کردن کد در Github و شامل کپی کردن معرفی اسکرچ پروژه شخص دیگری و افزودن پیشرفت های خود یا تغییرات.

در. Scratch به جای اینکه منتظر بماند تا زبان آموزان کد خود را از ابتدا بنویسند، مجموعه ای از بلوک ها را در اختیار آنها قرار می دهد: خطوطی از کد که برای ایجاد کد خود به مکان مناسب کشیده می شوند.

در این سری از آموزش ها به شما معرفی مفصلی از Scratch و نحوه استفاده از آن می دهم. در این بخش اول مروری بر نحوه کار Scratch و اجزاء و مفاهیم اصلی آن ارائه خواهد شد. پوشش خواهم داد:راه افتادن
پروژه ها.منابع: پس زمینه، جن (اشیاء)، لباس ها و صداها.اسکریپت ها.از کجا کمک بگیریم.ابتدا نحوه شروع کار با Scratch در اینجا آورده شده است.شروع به کار در Scratch.برای اولین بار معرفی اسکرچ در سال 2003 در موسسه فناوری ماساچوست توسعه یافت.

این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار قابل دانلود شروع شد اما اکنون به یک ابزار آنلاین تبدیل شده است. این کاملا رایگان است و با کمک های سازمان های مختلف از جمله بنیاد ملی علوم، مایکروسافت، گوگل و بنیاد LEGO تامین می شود.برای شروع، کافی است از وب سایت Scratch دیدن کنید و با آدرس ایمیل معرفی اسکرچ خود برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید.در گوشه سمت راست بالای صفحه، روی Join Scratch کلیک کنید. صفحه زیر را خواهید دید.

به اسکرچ بپیوندید.یک نام کاربری و رمز عبور برای خود بسازید و سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا به صفحه بعدی بروید.به اسکرچ بپیوندید در اینجا از شما خواسته می شود اطلاعاتی درباره خودتان ارائه دهید، که Scratch برای نظارت معرفی اسکرچ بر انواع افرادی که از این پلتفرم استفاده می کنند استفاده می کند. برای ادامه دوباره روی Next کلیک کنید:به اسکرچ بپیوندید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و یک پیام تأیید دریافت خواهید کرد. اگر می خواهید پروژه های خود را به اشتراک بگذارید.

باید روی پیوند موجود در پیام خود کلیک کنید (اگر نمی خواهید به اشتراک بگذارید، می توانید بدون انجام این کار ادامه دهید، اما هر بار که وارد سیستم می شوید یک یادآوری دائمی در بالای صفحه خود خواهید داشت.

که در).پس از اینکه آدرس ایمیل خود را ارائه کردید و روی Next کلیک کردید، صفحه خوش آمدگویی را مشاهده خواهید کرد:به اسکرچ بپیوندید حالا وقتی روی OK کلیک معرفی اسکرچ می کنید Let’s Go! یا وارد حساب خود شوید، صفحه اصلی را با جزئیات آنچه در انجمن Scratch اتفاق می‌افتد.

پنجره پروژه شامل چندین حوزه کلیدی است:مرحله (استیج)، با یک گربه اسپرایت در محلی که معرفی اسکرچ می توانید کار کنید یا حذف کنید.در زیر صحنه، پس‌زمینه‌ها (پس‌زمینه) و اسپرایت‌ها (اشیاء) که در پروژه خود استفاده می‌کنید.

در سمت چپ صحنه، بخش فیلمنامه ها. این شامل بلوک هایی از کد (به نام اسکریپت) است که می توانید از آنها استفاده کنید.

اسکراچ را چگونه توضیح می دهید؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی رایگان است که توسط MIT توسعه یافته است که ایجاد داستان های تعاملی، انیمیشن ها، بازی ها، موسیقی و هنر و به اشتراک گذاری آثار خود را در وب آسان می کند.

اسکرچ برای بچه ها چیست؟

برخلاف زبان‌های برنامه‌نویسی سنتی مانند Python که کدنویس باید کد را بنویسد، Scratch به جوانان و بزرگسالان این امکان را می‌دهد تا به راحتی بازی‌ها و برنامه‌های تعاملی را با اتصال بلوک‌های کد به یکدیگر بسازند. اسکرچ معمولا برای کودکان بالای 8 سال توصیه می شود

هدف از اسکرچ چیست؟

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که به دانش آموزان اجازه می دهد داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی خود را بسازند. هنگامی که دانش آموزان پروژه های Scratch را طراحی می کنند، یاد می گیرند خلاقانه فکر کنند، به طور سیستماتیک استدلال کنند و به طور مشترک کار کنند.

معرفی اسکرچ
معرفی اسکرچ

کارگردان: کودکان

تاریخ ایجاد شد: 2022-05-17 00:28

امتیازدهی ویرایشگر:
4.9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =