منو
صفحه اصلی
ثبت نام
مفاهیم پایگاه داده sql server

آموزش مفاهیم پایگاه داده sql server

سرفصل‌های مقاله

Microsoft SQL Server یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای (RDBMS) است که از مفاهیم پایگاه داده sql server طیف گسترده‌ای از تحلیل‌ها، هوش تجاری و برنامه‌های پردازش تراکنش در محیط‌های محاسباتی شرکتی مفاهیم پایگاه داده sql server پشتیبانی می‌کند. مایکروسافت SQL Server یکی از سه فناوری پایگاه داده پیشرو در مفاهیم پایگاه داده sql server بازار به همراه پایگاه داده Oracle و DB2 IBM است.

مانند سایر برنامه های RDBMS، Microsoft SQL Server بر اساس SQL، یک زبان برنامه نویسی استاندارد است مفاهیم پایگاه داده sql server که مدیران پایگاه داده (DBA) و سایر متخصصان فناوری اطلاعات از آن برای مدیریت پایگاه داده ها و پرس و جوی داده های موجود در آنها استفاده می کنند. SQL Server به Transact-SQL (T-SQL) گره خورده است، یک پیاده سازی مایکروسافت از SQL که مجموعه ای از پسوندهای برنامه نویسی اختصاصی را به زبان استاندارد اضافه می کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دستورات sql چیست بپردازید.

 

مفاهیم پایگاه داده sql server

در معماری SQL Server: SQL Server چگونه کار می کند.مانند سایر فناوری‌های RDBMS، SQL Server اساساً حول مفاهیم پایگاه داده sql server یک ساختار جدول مبتنی بر ردیف ساخته شده است که اقلام داده مرتبط را در جداول مختلف به یکدیگر متصل می‌کند و از نیاز به ذخیره اضافی داده‌ها در مکان‌های مختلف در یک پایگاه داده اجتناب می‌کند. مدل رابطه‌ای همچنین یکپارچگی ارجاعی و سایر محدودیت‌های یکپارچگی را برای حفظ دقت داده‌ها فراهم می‌کند.

این بررسی‌ها بخشی از پایبندی گسترده‌تر به اصول اتمی، سازگاری، جداسازی و دوام هستند که در مجموع مفاهیم پایگاه داده sql server به عنوان ویژگی‌های ACID شناخته می‌شوند و برای اطمینان از اینکه معاملات پایگاه داده به‌طور قابل اعتماد پردازش می‌شوند، طراحی شده‌اند.جزء اصلی Microsoft SQL Server موتور پایگاه داده SQL Server است که ذخیره سازی، پردازش و امنیت داده ها را کنترل می کند. این شامل یک موتور رابطه ای است که دستورات و پرس و جوها را پردازش می کند.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله دستورات sql در پایگاه داده بپردازید.

و یک موتور ذخیره سازی که فایل های پایگاه داده، جداول، صفحات، فهرست ها، بافرهای داده و مفاهیم پایگاه داده sql server تراکنش ها را مدیریت می کند. موتور پایگاه داده همچنین رویه های ذخیره شده، تریگرها، نماها و سایر اشیاء پایگاه داده را ایجاد و اجرا می کند.در زیر موتور پایگاه داده، سیستم عامل SQL Server یا SQLOS قرار دارد. SQLOS از عملکردهای سطح پایین تر مانند مدیریت حافظه و ورودی/خروجی، زمان بندی کار و قفل کردن داده ها مراقبت می کند تا از بروز رسانی های متناقض جلوگیری کند.

بالای موتور پایگاه داده یک لایه رابط شبکه قرار دارد که از پروتکل Tabular Data Stream مایکروسافت مفاهیم پایگاه داده sql server برای تسهیل تعاملات درخواست و پاسخ با سرورهای پایگاه داده استفاده می کند. و در سطح کاربر، توسعه دهندگان SQL Server و مدیران پایگاه داده، دستورات T-SQL را برای ساخت و اصلاح ساختارهای پایگاه داده، دستکاری داده ها، اجرای حفاظت های امنیتی، و انجام پشتیبان گیری از پایگاه داده می نویسند.خدمات، ابزارها و نسخه های SQL Server.

مایکروسافت همچنین شامل انواع مدیریت داده، هوش تجاری (BI) و ابزارهای تحلیلی با SQL Server است. علاوه مفاهیم پایگاه داده sql server بر فناوری R Services و اکنون خدمات یادگیری ماشین، که برای اولین بار در SQL Server 2016 ظاهر شد، پیشنهادات تجزیه و تحلیل داده شامل SQL Server Analysis Services، یک موتور تحلیلی است که داده ها را برای استفاده در BI و برنامه های بصری پردازش می کند. و SQL Server Reporting Services، که از ایجاد و تحویل گزارش های BI پشتیبانی می کند.

برای مدیریت داده‌ها، Microsoft SQL Server شامل سرویس‌های یکپارچه‌سازی SQL Server، خدمات کیفیت مفاهیم پایگاه داده sql server داده‌های SQL Server و سرویس‌های داده Master SQL Server است. DBMS همچنین شامل دو مجموعه ابزار برای مدیران و توسعه دهندگان پایگاه داده است: SQL Server Data Tools برای توسعه پایگاه داده و SQL Server Management Studio برای استقرار، نظارت و مدیریت پایگاه داده.نسخه های SQL Server.

مایکروسافت SQL Server را در چهار نسخه اصلی ارائه می دهد که سطوح مختلفی از خدمات ارائه شده را ارائه مفاهیم پایگاه داده sql server می دهد. دو مورد از آنها به صورت رایگان در دسترس هستند: یک نسخه Developer، با تمام ویژگی ها برای استفاده در توسعه پایگاه داده و آزمایش. و یک نسخه Express، که می تواند برای اجرای پایگاه داده های کوچک با ظرفیت ذخیره سازی دیسک تا 10 گیگابایت استفاده شود. برای برنامه های بزرگتر، مایکروسافت یک نسخه Enterprise که شامل تمام ویژگی های SQL Server است.

و همچنین یک نسخه استاندارد، با مجموعه ای جزئی از ویژگی ها و محدودیت ها در تعداد هسته های پردازنده مفاهیم پایگاه داده sql server و اندازه حافظه می فروشد که کاربران می توانند روی سرورهای خود پیکربندی کنند. سرورهای پایگاه داده نسخه های دیگر نسخه استاندارد، نسخه وب و نسخه هوش تجاری هستند. نسخه Business Intelligence ابزارهایی را برای A فراهم می کندسلف سرویس و هوش تجاری شرکتی با قابلیت های نسخه استاندارد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله آموزش کامل دستورات sql server بپردازید.

با این حال، هنگامی که SQL Server 2016 Service Pack 1 (SP1) در اواخر سال 2016 منتشر شد، مایکروسافت مفاهیم پایگاه داده sql server برخی از ویژگی‌هایی را که قبلاً به نسخه Enterprise محدود شده بود، به عنوان بخشی از نسخه‌های استاندارد و Express در دسترس قرار داد. این موارد شامل In-Memory OLTP، PolyBase، قابلیت‌های فهرست و پارتیشن ستون‌ها، فشرده‌سازی داده‌ها و تغییر گرفتن داده‌ها برای انبارهای داده و همچنین ویژگی‌های امنیتی مختلف بود.

علاوه بر این، این شرکت یک مدل برنامه‌نویسی ثابت را در نسخه‌های مختلف با SQL Server 2016 SP1 پیاده‌سازی مفاهیم پایگاه داده sql server کرد که مقیاس‌سازی برنامه‌ها را از یک نسخه به نسخه دیگر آسان می‌کند.تاریخ کد اصلی SQL Server در دهه 1980 توسط Sybase Inc سابق توسعه داده شد که اکنون متعلق به SAP است. Sybase در ابتدا این نرم افزار را برای اجرا بر روی سیستم های یونیکس و پلت فرم های مینی کامپیوتر ایجاد کرد.

این شرکت، مایکروسافت و Ashton-Tate Corp.، که در آن زمان ارائه‌دهنده پیشرو پایگاه‌های داده برای رایانه مفاهیم پایگاه داده sql server شخصی بود، برای تولید اولین نسخه از آنچه که Microsoft SQL Server نامیده شد، شریک شدند که برای سیستم عامل OS/2 طراحی و در سال 1989 منتشر شد.Ashton-Tate بعداً بازنشسته شد، اما مایکروسافت و Sybase تا سال 1994 به همکاری خود ادامه دادند، زمانی که مایکروسافت تمام توسعه و بازاریابی SQL Server را برای سیستم عامل های خود به عهده گرفت.

سال قبل، زمانی که رابطه با Sybase شروع به بدتر شدن کرد، مایکروسافت همچنین پس از اصلاح پایه مفاهیم پایگاه داده sql server کد 16 بیتی OS/2 برای ایجاد یک پیاده سازی 32 بیتی با ویژگی های اضافه، نرم افزار را در دسترس ویندوز NT تازه منتشر شده قرار داد. از این پس، او بر روی کدهای ویندوز تمرکز کرد. در سال 1996، Sybase نسخه خود را Adaptive Server Enterprise تغییر نام داد و نام SQL Server را به مایکروسافت واگذار کرد.نسخه های SQL Server.

بین سال‌های 1995 تا 2016، مایکروسافت ده نسخه از SQL Server را منتشر کرد. نسخه‌های اولیه مفاهیم پایگاه داده sql server عمدتاً برنامه‌های گروه کاری و دپارتمان را هدف قرار می‌دادند، اما مایکروسافت قابلیت‌های SQL Server را در نسخه‌های بعدی گسترش داد و آن را به یک DBMS رابطه‌ای در کلاس سازمانی تبدیل کرد که می‌توانست با پایگاه داده Oracle، DB2 و دیگر پلتفرم‌های رقیب برای استفاده از داده رقابت کند. سطح بالا. پایگاه های داده در طول سال‌ها.

مایکروسافت همچنین SQL Server را با انواع ابزارهای مدیریت داده و تجزیه و تحلیل، و همچنین قابلیت‌هایی مفاهیم پایگاه داده sql server برای پشتیبانی از فناوری‌های نوظهور مانند وب، رایانش ابری و دستگاه‌های تلفن همراه ساخته است.SQL Server 2012:نسخه های قبلی شامل SQL Server 2005، SQL Server 2008 و SQL Server 2008 R2 بود که با وجود صدای ردیابی نامش، نسخه اصلی به حساب می آمد. SQL Server 2012 و SQL Server 2014 در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

SQL Server 2012 ویژگی های جدیدی مانند نمایه های ستونی را ارائه کرد که می تواند برای ذخیره داده ها مفاهیم پایگاه داده sql server در قالب ستونی برای انبار داده ها و برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل و AlwaysOn Availability Groups، در دسترس بودن بالا و فناوری بازیابی فاجعه (مایکروسافت هنگام انتشار SQL Server 2016 املای نام دومی را به Always On تغییر داد).SQL Server 2014:SQL Server 2014 OLTP In-Memory را اضافه کرد، که به کاربران اجازه می دهد.

پیشنهاد می کنیم به مشاهده مقاله trigger در sql بپردازید.

تا برنامه های پردازش تراکنش آنلاین (OLTP) را در مقابل داده های ذخیره شده در جداول بهینه سازی مفاهیم پایگاه داده sql server شده برای حافظه به جای جداول مبتنی بر دیسک استاندارد اجرا کنند. همچنین جدید SQL Server 2014 پسوند بافر استخر بود که حافظه پنهان حافظه بافر SQL Server را با یک درایو حالت جامد ادغام می کند، ویژگی دیگری که برای افزایش عملکرد ورودی/خروجی با بارگذاری داده ها از هارد دیسک های معمولی طراحی شده است.

Microsoft SQLServer 2016:Microsoft SQL Server 2016، که در ژوئن 2016 در دسترس عموم قرار گرفت، مفاهیم پایگاه داده sql server به عنوان بخشی از استراتژی فناوری «اول موبایل، ابتدا ابر» که دو سال قبل توسط مایکروسافت اتخاذ شد، توسعه یافت. از جمله موارد دیگر، SQL Server 2016 ویژگی‌های جدیدی را برای تنظیم عملکرد، تجزیه و تحلیل عملیاتی بی‌درنگ، و تصویرسازی و گزارش‌دهی داده‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه، و همچنین پشتیبانی ابری ترکیبی که به DBA‌ها امکان می‌دهد پایگاه‌های داده را بر روی ترکیبی از سیستم‌های درون محل اجرا کنند، اضافه کرد.

خدمات ابر عمومی برای کاهش هزینه های فناوری اطلاعات به عنوان مثال، یک مفاهیم پایگاه داده sql server فناوری SQL Server Stretch Database داده‌هایی را که به‌ندرت به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند از دستگاه‌های ذخیره‌سازی داخلی به ابر Microsoft Azure منتقل می‌کند، در حالی که داده‌ها را در صورت نیاز برای پرس‌وجو در دسترس نگه می‌دارد.SQL Server 2016 همچنین پشتیبانی از تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و دیگر برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل پیشرفته را از طریق SQL Server R Services افزایش داد که DBMS را قادر می سازد تا برنامه های تحلیلی نوشته شده به زبان برنامه نویسی SQL را اجرا کند.

آشنایی با مفاهیم پایگاه داده sql server

منبع باز R و PolyBase، فناوری که کاربران SQL Server را قادر می سازد به داده های ذخیره شده در مفاهیم پایگاه داده sql server خوشه های Hadoop یا ذخیره سازی حباب Azure برای تجزیه و تحلیل دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، SQL Server 2016 اولین نسخه DBMS بود که به طور انحصاری بر روی سرورهای 64 بیتی مبتنی بر ریزپردازنده‌های x64 اجرا می‌شد. و قابلیت اجرای SQL Server در کانتینرهای Docker را اضافه کرد، یک فناوری مجازی سازی که برنامه ها را از یکدیگر در یک سیستم عامل مشترک جدا می کند.

SQL Server 2017:Microsoft SQL Server بیش از 20 سال به طور انحصاری بر روی ویندوز اجرا مفاهیم پایگاه داده sql server می شد. اما، در سال 2016، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد DBMS را در لینوکس نیز در دسترس قرار دهد، با نسخه جدیدی که به عنوان پیش‌نمایش فناوری جامعه در ماه نوامبر منتشر شد و در ابتدا SQL Server vNext نامگذاری شد. این به روز رسانی بعداً به طور رسمی SQL Server 2017 نام گرفت و در اکتبر همان سال در دسترس قرار گرفت.

پشتیبانی از اجرای SQL Server در لینوکس، پلتفرم پایگاه داده را به یک سیستم عامل متن باز سازمانی رایج مفاهیم پایگاه داده sql server منتقل کرد و به مایکروسافت اجازه داد تا با مشتریانی که از ویندوز استفاده نمی‌کنند یا دارای محیط‌های سرور مختلط هستند، نفوذ کند. SQL Server 2017 همچنین پشتیبانی از Docker را که در نسخه قبلی به سیستم‌های ویندوز اضافه شده بود گسترش داد تا شامل کانتینرهای مبتنی بر لینوکس شود.یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در SQL Server 2017 پشتیبانی از زبان برنامه نویسی پایتون است.

یک زبان متن باز که به طور گسترده در برنامه های تحلیلی استفاده می شود. با اضافه مفاهیم پایگاه داده sql server شدن آن، SQL Server R Services به خدمات یادگیری ماشین (In-Database) تغییر نام داد و برای اجرای برنامه های R و Python گسترش یافت. در ابتدا، مجموعه ابزار یادگیری ماشین و انواع ویژگی‌های دیگر تنها در نسخه ویندوز نرم‌افزار پایگاه داده در دسترس هستند و مجموعه ویژگی‌های محدودتری در لینوکس پشتیبانی می‌شود.SQL Server 2019.

SQL Server 2019 قرار است در اواخر سال 2019 منتشر شود. با این حال، یک پیش نمایش مفاهیم پایگاه داده sql server برای دانلود در دسترس است. SQL Server 2019 CTP 3.0 در حال حاضر آخرین نسخه عمومی است که فقط به عنوان نسخه ارزیابی برای پیش نمایش در دسترس است. SQL Server 2019 در سپتامبر 2018 به نمایش گذاشته شد و ویژگی ها و ترفندهای جدیدی را با تمرکز بر عملکرد، امنیت و افزایش توان داده معرفی کرد.SQL Server 2019 کاربران را قادر می سازد.

تا با استفاده از ویژگی جدید Big Data Cluster به SQL Server، HDFS و Spark کانتینرها بپیوندند. SQL Server 2019 همچنین مفاهیم پایگاه داده sql server ساخت فهرست ستون ستون، بازسازی، و پوشش داده استاتیک را معرفی می کند. همچنین بازیابی تسریع شده اطلاعات جدید است که یک مرحله از نو را در قدیمی ترین شماره توالی رکورد صفحه انجام می دهد و خنثی می کند. این کار برای مثال در شرایطی انجام می شود که کاربر برنامه ای را که برای مدت طولانی در حال اجرا بوده را ببندد تا کاربر مجبور نباشد مدت زیادی برای بسته شدن برنامه منتظر بماند.

گروه‌های Always On Availability، موجود در SQL Server 2012، برای ساده‌سازی مدیریت گروه‌های مفاهیم پایگاه داده sql server در دسترس اصلاح شده‌اند. این امر پشتیبانی از پایگاه داده های سیستم MSDB و Master را اضافه می کند. سایر تغییرات ویژگی شامل گسترش عملیاتی است که کاربران می توانند با داده های همیشه رمزگذاری شده انجام دهند. اتصالات Polybase اضافی برای SQL Server، Oracle، MongoDB و Teradata. گزینه های اضافی حافظه پایدار برای ذخیره سازی؛ و پیشرفت هایی برای پردازش پرس و جو.

ویژگی های امنیتی در SQL Server.ویژگی‌های امنیتی پیشرفته پشتیبانی شده در تمامی مفاهیم پایگاه داده sql server نسخه‌های Microsoft SQL Server که با SQL Server 2016 SP1 شروع می‌شود، شامل سه فناوری اضافه‌شده در نسخه 2016 می‌شود: Always Encrypted، که به کاربر اجازه می‌دهد تا داده‌های رمزگذاری شده را بدون نیاز به رمزگشایی ابتدا به‌روزرسانی کند. امنیت در سطح ردیف، که به شما امکان می دهد دسترسی به داده ها را در سطح ردیف در جداول پایگاه داده کنترل کنید.

و پوشش داده پویا، که به طور خودکار عناصر داده حساس را بدون دسترسی کامل از کاربران پنهان می کند.دیگر مفاهیم پایگاه داده sql server ویژگی‌های امنیتی قابل توجه SQL Server شامل رمزگذاری شفاف داده‌ها است که فایل‌های داده را در پایگاه‌های داده رمزگذاری می‌کند، و ممیزی دقیق، که اطلاعات دقیق در مورد استفاده از پایگاه داده را جمع‌آوری می‌کند تا در مورد مطابقت با مقررات گزارش دهد. مایکروسافت همچنین از پروتکل Transport Layer Security برای محافظت از ارتباطات بین سرویس گیرندگان SQL Server و سرورهای پایگاه داده پشتیبانی می کند.

بیشتر این ابزارها و سایر ویژگی‌های Microsoft SQL Server نیز توسط Azure SQL Database، یک سرویس مفاهیم پایگاه داده sql server پایگاه داده ابری ساخته شده بر روی موتور، پشتیبانی می‌شوند.پایگاه داده SQL Server. از طرف دیگر، کاربران می توانند SQL Server را مستقیماً بر روی Azure، از طریق فناوری به نام SQL Server در ماشین های مجازی Azure اجرا کنند. DBMS را در ماشین های مجازی ویندوز سرور که در Azure اجرا می شوند پیکربندی می کند.

پیشنهاد ماشین مجازی برای انتقال یا گسترش برنامه‌های SQL Server در محل به فضای ابری بهینه‌سازی مفاهیم پایگاه داده sql server شده است، در حالی که پایگاه داده Azure SQL برای استفاده با برنامه‌های جدید مبتنی بر ابر طراحی شده است.در فضای ابری، مایکروسافت همچنین Azure SQL Data Warehouse را ارائه می‌کند، یک سرویس انبار داده مبتنی بر اجرای پردازش موازی (MPP) SQL Server. در اصل یک محصول مستقل به نام SQL Server Parallel Data Warehouse.

نسخه MPP نیز برای استفاده در محل به عنوان بخشی از سیستم پلتفرم Microsoft Analytics که آن را با PolyBase و سایر مفاهیم پایگاه داده sql server فناوری‌های کلان داده ترکیب می‌کند، در دسترس است.یک پایگاه داده در SQL Server از مجموعه ای از جداول تشکیل شده است که مجموعه خاصی از داده های ساخت یافته را ذخیره می کند. یک جدول شامل مجموعه‌ای از ردیف‌ها است که به آن‌ها رکوردها یا تاپل‌ها نیز گفته می‌شود، و ستون‌هایی که به آنها ویژگی نیز گفته می‌شود.

هر ستون در جدول برای ذخیره نوع خاصی از اطلاعات، به عنوان مثال، تاریخ، نام، مقدار دلار و اعداد طراحی مفاهیم پایگاه داده sql server شده است.اطلاعات اولیه در مورد پایگاه های داده یک کامپیوتر می تواند یک یا چند نمونه از SQL Server را نصب کرده باشد. هر نمونه از SQL Server می تواند شامل یک یا چند پایگاه داده باشد. در یک پایگاه داده، یک یا چند گروه مالکیت شی به نام طرحواره وجود دارد. در هر طرحواره، اشیاء پایگاه داده مانند جداول، نماها و رویه های ذخیره شده وجود دارد.

برخی از اشیاء مانند گواهینامه ها و کلیدهای نامتقارن در پایگاه داده قرار دارند، اما در یک طرحواره وجود ندارند. برای مفاهیم پایگاه داده sql server اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد جداول، به جداول مراجعه کنید.پایگاه داده های SQL Server در فایل سیستم در فایل ها ذخیره می شوند. فایل ها را می توان در گروه های فایل گروه بندی کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره فایل‌ها و گروه‌های فایل، به فایل‌های پایگاه داده و گروه‌های فایل مراجعه کنید.هنگامی که افراد به نمونه ای از SQL Server دسترسی پیدا می کنند به عنوان یک ورود شناسایی می شوند.

هنگامی که افراد به یک پایگاه داده دسترسی پیدا می کنند، به عنوان کاربر پایگاه داده شناسایی می شوند. مفاهیم پایگاه داده sql server یک کاربر پایگاه داده می تواند بر اساس ورود به سیستم باشد. اگر پایگاه‌های اطلاعاتی موجود فعال باشند، می‌توان یک کاربر پایگاه داده ایجاد کرد که بر اساس ورود نباشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربران، به ایجاد کاربر (Transact-SQL) مراجعه کنید.به کاربری که به پایگاه داده دسترسی دارد می توان اجازه دسترسی به اشیاء موجود در پایگاه داده را داشت.

اگرچه مجوزها را می توان به تک تک کاربران اعطا کرد، توصیه می کنیم نقش های پایگاه داده مفاهیم پایگاه داده sql server را ایجاد کنید، کاربران پایگاه داده را به نقش ها اضافه کنید و سپس اجازه دسترسی به نقش ها را بدهید. اعطای مجوز به نقش ها به جای کاربران، با افزایش تعداد کاربران و تغییر مداوم آنها، حفظ مجوزها سازگار و قابل درک است. برای اطلاعات بیشتر در مورد مجوزهای نقش، به ایجاد نقش (Transact-SQL) و اصول (موتور پایگاه داده) مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =