منو
صفحه اصلی
ثبت نام
هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد

هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد؟

سرفصل‌های مقاله

کدام زبان برنامه نویسی برای هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد چه مواردی استفاده می شود؟جاوا، کاتلین، سی، سی ++، جاوا اسکریپت و غیره. هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد بیش از 1000 زبان برنامه نویسی مختلف وجود دارد و هر هفته زبان های جدید هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد اضافه می شود.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله برنامه نویسی چیست و چه کابردی دارد بپردازید.

این زبان های مختلف می توانند بسیار طاقت فرسا باشند. ممکن است تعجب کنید که واقعاً در چه زمینه هایی برنامه ریزی شده است. و چه زبان برنامه نویسی برای چه استفاده هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد می شود. در این ویدئو دقیقا به این سوالات به روشی ساده و قابل فهم پاسخ می دهیم.

هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد

برای خواندن می توانید متن مربوط به ویدیوی ما را اینجا بیابید. باهاش ​​خوش بگذره در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که کدام زبان‌های برنامه‌نویسی برای چه حوزه‌هایی هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد استفاده می‌شوند و به‌خصوص کدام زبان‌ها مناسب هستند. ما نگاهی دقیق تر به حوزه های کاربردی زیر خواهیم داشت.

سیستم های جاسازی شده کامپیوترهایی هستند که در یک زمینه فنی تعبیه شده اند. شما می توانید آنها را، به عنوان مثال، در ماشین لباسشویی و یخچال، در هواپیما و در اتومبیل، هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد در تلویزیون و دستگاه های فناوری پزشکی پیدا کنید. در این دستگاه ها بیشتر محدودیت هایی مانند فضای محدود وجود دارد.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله انواع زبان های برنامه نویسی و کاربرد آنها بپردازید.

مثلا با یک ساعت، کامپیوتر باید خیلی کوچک باشد و برق زیادی مصرف نکند. از سوی دیگر، فشار قیمت زیادی روی سایر ماشین‌ها وجود دارد. هزینه کامپیوتر در ماشین هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد لباسشویی نباید 1000 یورو باشد، بلکه باید تا حد امکان ارزان باشد. کامپیوترها در هواپیما نیازهای کاملاً متفاوتی دارند.

آنها باید در سریع ترین زمان ممکن محاسبه کنند، اما همچنان بسیار قوی هستند، زیرا برای مثال باید در برابر پرتوهای کیهانی مقاومت کنند. به دلیل تمام این محدودیت ها، هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد کامپیوتر باید به طور بهینه استفاده شود. زبان های برنامه نویسی که می توانند این کار را انجام دهند و در اینجا استفاده می شوند، در درجه اول C و C ++ هستند.

حوزه بعدی که به آن خواهیم پرداخت برنامه نویسی بازی است. بازی های رایانه ای برای رایانه های شخصی، کنسول های بازی و گوشی های هوشمند توسعه یافته اند. همانند هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد سیستم های تعبیه شده، سخت افزار باید در برنامه نویسی بازی به طور بهینه استفاده شود.

بازی‌های رایانه‌ای مدرن به شدت نیازمند منابع هستند. این بدان معنی است که نمایش های سه بعدی و جلوه های بصری مانند انفجار، نماهای همه جانبه و بازتاب در آب به قدرت هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد محاسباتی زیادی نیاز دارند. علاوه بر این، هنگام بازی کردن، سرعت بسیار مهم است.

پیشنهاد میکنم به مشاهده مقاله پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی بپردازید.

وقتی مدام تکان می خورد و به آرامی اجرا نمی شود، جالب نیست. بیشتر اوقات از C و C ++ در برنامه نویسی بازی استفاده می شودC و C ++ زبان های برنامه نویسی سریعی هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد هستند که بیشترین استفاده را از رایانه می کنند. عیب این زبان ها این است که برنامه نویسی آنها نسبتاً پیچیده است زیرا بیشتر کامپیوتر محور هستند تا مردم گرا.

برنامه نویسی بازی با C سرگرم کننده است!برنامه های موبایل در ادامه به بررسی اپلیکیشن های موبایل می پردازیم. WhatsApp، Snapseet، Netflix، Youtube، Facebook، Tinder و غیره. هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد اگر گوشی هوشمند اندرویدی دارید، برنامه های موجود در آن احتمالا با Kotlin یا Java برنامه ریزی شده اند.

هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد و نحوه استفاده آن

در آیفون، برنامه های شما با Swift یا Objective-C برنامه ریزی شده اند. چرا C یا C ++ در اینجا استفاده نمی شود؟ مزیت زبان هایی مانند جاوا این است که برنامه نویسی آنها بسیار هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد راحت تر و راحت تر از C است. آنها بیشتر مردم گرا هستند تا کامپیوتر محور.

لازم نیست نگران جزئیاتی مانند مدیریت حافظه باشید و ایجاد حفره های امنیتی نسبت به C یا C ++ سخت تر است. یک نقطه ضعف در مقایسه با C این است که این زبان ها معمولاً به هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد حافظه بیشتری نیاز دارند. آنها همچنین کندتر هستند، اگرچه سرعت در برنامه ها بیشتر نقش فرعی ایفا می کند.

با خبرنامه codefuchs در توپ بمانید! ما به طور مرتب اطلاعاتی در مورد دوره های برنامه نویسی جدید و مقالات هیجان انگیز ارسال می کنیم. همین الان ثبت نام کنید و انحصاری هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد دریافت کنید:10 بهترین نکته برای مبتدیان برای کدنویسی!برنامه های دسکتاپ.

البته برنامه های دسکتاپ نیز باید برنامه ریزی شوند. تعداد زیادی برنامه روی رایانه شخصی یا لپ تاپ خود دارید که تحت ویندوز، لینوکس یا MacOS اجرا می شوند. این برنامه هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد ها اغلب با C#، Java، Swift، Kotlin، C، C ++ یا Python برنامه ریزی می شوند.

در برنامه های دسکتاپ، انتخاب زبان اغلب به عهده برنامه نویس است و همه اینها به برنامه ای که می نویسید بستگی دارد. یک برنامه فتوشاپ دارای منابع فشرده است و احتمالا ترجیح هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد می دهید آن را به زبان C یا C ++ بنویسید. از طرف دیگر، یک برنامه خاطرات به قدرت محاسباتی زیادی نیاز ندارد.

و می تواند تقریباً به هر زبانی مانند کاتلین، جاوا یا پایتون نوشته شود.زبان C # اغلب برای برنامه هایی استفاده می شود که فقط باید روی ویندوز اجرا شوند زیرا به خوبی با ویندوز ادغام هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد شده است. با این حال، این برنامه ها روی MacOS یا Linux کار نمی کنند.

وضعیت در مورد Swift و Objective-C نیز مشابه است که منحصراً برای MacOS استفاده می شوند. تخصص کاتلین وجاوا به این معنی است که کد یکسان را می توان در همه سیستم هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد عامل ها مانند ویندوز، لینوکس و MacOS استفاده کرد.یک بار بنویس، همه جا بدو برنامه های دسکتاپ با C#، Java، Swift، Kotlin، C، C ++ یا Python

عکس های استارت آپی یکی دیگر از زمینه های کاربردی برای برنامه نویسی وب است. وقتی تعداد وب‌سایت‌های موجود را در نظر بگیرید، این یک منطقه بسیار بزرگ است. هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد در سال 2018، 1.24 میلیارد وب سایت در سراسر جهان وجود داشت. علاوه بر این، برنامه های بیشتری را می توان مستقیماً در وب یافت، مانند نقشه های گوگل.

وقتی از زبان های برنامه نویسی در توسعه وب صحبت می کنیم، باید بین frontend و backend تمایز قائل شویم. Frontend چیزی است که روی صفحه نمایش خود، وب سایت، هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد می بینید. این معمولا با HTML، CSS و جاوا اسکریپت برنامه ریزی می شود. مرورگرهایی مانند فایرفاکس، کروم یا سافاری کد این زبان های برنامه نویسی را از سرور دریافت می کنند.

نرم افزاری که روی سرور اجرا می شود به عنوان Backend شناخته می شود. Backend داده ها را ذخیره و مدیریت می کند. در اصل، Backend را می توان به هر زبانی برنامه ریزی کرد. هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد در اینجا بیشتر زبان هایی مانند جاوا، پی اچ پی، پایتون، گو، روبی، جاوا اسکریپت و کاتلین استفاده می شود.

البته زبان‌های برنامه‌نویسی و حوزه‌های کاربردی متعدد دیگری مانند پایگاه‌های داده وجود دارد که در حال حاضر درباره آنها صحبت نکرده‌ایم. اما در حال حاضر می توانید ببینید که هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد حوزه های مختلف برنامه نویسی و حتی زبان های برنامه نویسی بیشتری وجود دارد.

اگر تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی کرده اید، codefuchs مکان مناسبی برای شماست. ما مرتباً مقالات جدیدی را به صورت آنلاین قرار می دهیم و شما را در مسیر هر زبان برنامه نویسی چه کاربردی دارد حرفه ای شدن در برنامه نویسی همراهی می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =